Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 22.08.13 14:24
« Re: HH novinky
iudex - rozhodně ti GTI v barvě Carbon Steel Gray nebo Limestone můžeme jen doporučit (či schválit), obzvláště ve verzi Performance. Z vlastní zkušenosti bývalého Fordisty tě mohu ubezpečit, že nejspíše zklamaný nebudeš ;-) A podle toho za jakou cenu nyní prodával známej Focuse ST II také po 3 letech, tak pokud není nový Focus ST III levnější tak o 10-15%, tak rozumově (potřebuješ-li i takové argumenty pro své rozhodnutí ;-) ) si zdůvodníš výrazně menší pokles ceny po pár letech u případného prodeje (jak po 3 letech, tak po 6 letech např.). VW si prostě výrazně lépe drží cenu, ať se nám to líbí nebo nelíbí >:-[]
Já GTI koupil za nějakých 720 (počítám-li k tomu férově také 18" OZ kola a prodal za 480 po 3 letech. Tříleté ST se v té samé době prodávalo v podobné výchozí ceně a výbavě min. o 60-80 tisíc levněji.
Jako bonus máš u GTI hezčí a kvalitněji sestavený interiér, co se exteriéru týká, tam je to pak věcí osobního vkusu, ale s GTI VII si rozhodně ostudu neuděláš. Z vlastní zkušenosti musím říct, že má GTI image hodně vysoko a hodí se ti to třeba v případech, kdy si chceš jet vyzkoušet nějaké nové zajímavé auto. Když tam dojedeš v nablýskaným GTI, tak i namistrovaní prodejci od BMW nebo Mercedesu na tebe koukají jinak a není problém se projet se zajímavými novinkami ;-) :-) GTI je prostě legenda, ať chceme nebo nechceme (a my asi chceme, že?) :-) -
woody-alien 22.08.13 12:14
« Re: HH novinky
iudex: Hatch ST je na tom vizuálně hůř než kombi, přesto si stojím za tím, že je to dobré rozhodnutí, když kombi nepotřebuješ.
Ta Limestone u GTI nevypadá špatně, jak psal wl - je taková kovovější a tím pádem o několik řádů nad United. Ovšem CSG klame tělem, na některých fotkách téměř imituje černou perleť, ale ve skutečnosti je to opravdu parádně trefený odstín. Nemám ani k čemu bych ji přirovnal, ale naživo se mi opravdu hodně líbí. Jistě, bude to chtít zvýšenou údržbu/mytí, ale to ta Performance blue na ST taky. -
Leg 22.08.13 11:34
« Re: HH novinky
Iudex
Je možné, že tá žltá na teba pôsobila fádne preto, lebo bolo evidentne zamračené. Na to, aby fungovala potrebuje asi slnko, resp. žiaru reflektorov v showroome. Ja som videl st na slnku a tangerine na ňom vyzerala veľmi zaujímavo (podobne ako žltá na Cliu RS), aj keď určite nie tak, ako electric orange, ktorá kričala na okolie, skôr išlo o zaujímavé efekty viditeľné na druhý pohľad. Problém je ale vysoká cena a hlavne asi bude vyžadovať kvalitnú údržbu, už malá vrstva prachu alebo mikroškrábancov z nekvalitného umývania z nej pravdepodobne spravia spomínanú taxikársku žltú.
Wl, thomasino: asi sa dá súhlasiť s tým, že r26r nedisponuje klasickou dna hothatchov a v očiach bežného zákazníka moc nefunguje (resp. vôbec :-) ), na druhej strane ako imagemaker pre Renault fungoval stopercentne a takisto po veľmi obmedzenej sérii sa vraj len zaprášilo (údajne je jeden kus aj v Bratislave). Takže určite model R26R zmysel dáva. Podobne ako trebárz spomínaný Focus RS I, ktorý tiež nie je moc user friendly, bol extrémne drahý a vďaka ešte drahším komponentom na ňom aj tak Ford vraj dosť prerábal. Ford ním ale umlčal hlasy fanúšikov žiadajúcich nástupcu Escortu Cosworth, teda aspoň do chvíle, keď zistili, že RS nie je štvorkolka. :-) Každopádne sa Ford v zrakoch fanúšikov blysol a aj keď je pravda, že drvivá väčsina si RS nekúpi (maximálne plagát), raz v budúcnosti si pravdepodobne auto vyberať bude a možno práve vďaka modelom ako R26R alebo Focus RS mu ako prví kandidáti prídu na myseľ Laguna či Mondeo. -
iudex 22.08.13 11:09
« Re: HH novinky
Áno, kombi už padlo, Mondeo ho supluje dostatočne a slúži ako rodinné, takže ak budem mať 5 dverí, je to v pohode. Tým sa ale o niečo zhoršila východisková pozícia Focusu, keďže hatch je oproti kombíku menej vzhľadný (slušne povedané). Možno i preto som spočiatku uvažoval o kombi, hoci ho reálne nepotrebujem. Tak si tento handicap aspoň vylepším vypočutím fantastického zvuku motora: [odkaz]
Inak ten výber farieb u GTI je fakt zúfalý, to sa nevedia aspoň jednou farbou (á la electric orange u ST či u Octavie) odviazať?: [odkaz] vs. [odkaz]
Inak tá CSG je tuším až príliš tmavá: [odkaz] , možno tá o niečo svetlejšia limestone nebude zlá: [odkaz] :-) -
woody-alien 22.08.13 10:23
« Re: HH novinky
iudex: u ST je opravdu asi nejlepší ta modrá, sice vyniknou ty zadní lampy ale se mi zdá, že s modrou je ta kapota otevřená o něco méně. >:D Před chvilkou jsem viděl FoFo III hatch v černé metalíze, lepší výbava, hliníky atd. a musím říct, že všechno špatně. Vůbec mu nesedí. Takže černá je podle mého vyloučena nejen principiálně... a celkově vzato se divím, proč je na vrcholný model tak tristní výběr barev. Tomu rozevlátému stylu Focusu by sedly výrazné až řvavé barvy a to tedy Tangerine Scream ani za nehorázný příplatek nesplňuje.
Nj, a jak tedy ? ST kombi už jsi zavrhl a zvažuješ jenom hatch ? -
iudex 22.08.13 09:41
« Re: HH novinky
Tak keď zase riešime farby: u GTI je to jednoznačné, tam nedostatok zaujímavých, výrazných farieb jednoznačne vedie k voľbe carbon steel grey: [odkaz] Ako už bolo povedané, červená je sprofanovaná a zaniká v nej najzaujímavejší dizajnový prvok GTI: červená linka; čierna je maximálne nepraktická, nasledovaná bielou, naviac pastelová biela je fádna a perleťová biela je extrémne drahá, modrá je pekná, ale bije sa s červenými prvkami, takže jedine tá šedá (ešte by to chcelo vidieť naživo tú limestone, ale asi CSG neohrozí).
U ST to je tiež relatívne jasná voľba: modrá performance blue: [odkaz] Tangerine scream nie je tak vydarená, ako oranžová electric u predchodcu, na promo obrázku OK: [odkaz] , v praxi ale pôsobí ako taxikárska žltá: [odkaz] červená je asi druhá najlepšia voľba: [odkaz] je však len pastelová a chýba jej hĺbka a zostávajú len principiálne neakceptovateľné čierna a biela.
Je paradoxné, že najviac sa farebne odviazala rodinná a konzervatívna Škoda; u RS by som mal opačný problém: páči sa mi viac farieb a bol by to ťažký výber. Ešte že ju nekupujem.
;-) -
white label 22.08.13 00:18
« Re: HH novinky
Kým byl hodnocen výborně na okreskách? Redaktory motoristických plátků možná ano, ale typickými uživateli hh asi těžko, těm by naopak sedačky a skutečná skla mohla docela chybět.
Nevidím žádnou větší smysluplnost v tom, udělat za každou cenu podobně ultimativní auto zrovna z hb. To je jako chtít udělat špičkovou modelku z chlapa, místo ženy. Jako "exot" dejme tomu, ale jako skutečný (plnohodnotný) hh nikoli. -
white label 22.08.13 00:09
« Re: HH novinky
Th
Přímé srovnání Autocaru z AMuS (jiné místo, jiné počasí, jiné podmínky...) je mimo, teda pokud to AUTOCAR nezměřil za úplně stejných podmínek i G7GTI. Přímé srovnání hodnot naměřených za stejných podmínek (G7GTI vs MRS) je v AutoZeitungu (viz minulá diskuse), ale tam ti ty výsledky zjevně moc nevyhovovaly. :*) >:-[]
Osobně bych vybíral hh podle mnoha! podstatnějších vlastností, než jsou stopky a důležité diskuse o údajných 100%ně zajetých zázračných časech na ringu (samozřejmě to jsou vždycky "zaručeně" úplně sériová auta na běžných silničních pneu apod.) mi přijdou spíš k smíchu (padni komu padni). ;-) -
Thomasino 21.08.13 23:46
« Re: HH novinky
Prdlačky, víš sám, že i na okreskách byl hodnocenej výborně :-) Není pro každého, to je jasný, ale u mě má R.S divize a samotný Renault velký respekt za to, že něco takto šíleného postavili a prodávali :yes: Zadní sedačky ven, místo zadních skel jen lehké tenké plexi, karbonová kapota, možnost rámu, semislicky atd... -
Thomasino 21.08.13 23:42
« Re: HH novinky
Jo a "lejble", jak ses tuhle rozplýval nad těmi hodnotami u GTI VII Perf. v testu AMS a srovnáním s Fo ST, 125i a A250 - kdy GTI mělo nejlepší čas s hodnotou 14.6 a Fo ST 15.6 se-kundy, tak Megánu RS 250 Cup v Autocaru naměřili v lednu 2010 13.7 ;-) :yes:
A to bych mooooc rád viděl čas aktuální lehce posílené verze RS 265 Cup :-) -
Leg 21.08.13 23:29
« Re: HH novinky
Wl: Jj, jednotkové RS má podľa mňa jeden s najkrajšie spracovaných hothatchov, čo sa týka exteriéru. Interiér bol naopak dosť rozporuplný, mierne povedané, a technika dosť hardcorová (aj oproti RS II) so všetkými kladmi i zápormi.
Čo sa týka Golfa tak musím s postupným rozširovaním sedmičky na našich cestách vyhlásiť, že šestka u mňa asi vedie ako taký zlatý stred medzi baculatou 5kou a až príliš asketickou 7-čkou. Jasne, tých pár rokov je vidieť, hlavne na optike svetiel a iných detailoch pôsobí mk7 o dosť modernejšie, ale celkový dojem hlavne 3dv verzie je u mňa stále v prospech mk6. To isté sa dá povedať aj o GTI verzii, kde sa mi jednotlivé detaily resp. ich prevedenie (kolesá, riešenie červenej linky a predného nárazníku, výfuku, "striešky" nad zadným oknom, zbytočná plaketa na blatníkoch atď) páčia viac na šestke a asi najviac na päťke. Interiér je ale jednoznačne na strane novej generácie.
Woody - neboj, ja sa do diskusie o farbách i pohodlí rád zapojím. A aby si to nebral ako prázdne reči poviem, že Focus ST hb by som určite v striebornej, bielej, červenej zavrhol, čiernu a žltú by som zobral do užšieho výberu s výhradami a nakoniec by som vybral tú tmavomodrú. :-) GTI-čko je jasné, CSG, tam by som nad iným asi dlho nepremýšlal. A čo sa týka pohodlia, tam sme už myslím došli s konsenzu, že každý musí hlavne prísť ku konsenzu so svojou vlastnou chrbticou a hlavne filozofiou, čo od auta očakáva. Mne natriasanie vrámci možností 130i (ktoré je o dosť intenzívnejšie ako focus na 16" z mojej skúsenosti a ten je zasa porovnateľne tvdý ako gti7 z iudexovej skúsenosti) nevadí, naopak spolu s tuhšou spojkou a riadením robí moje auto "a bit more special". Takisto musím povedať, že napríklad vo Forde Mondeo či inom cestovnom voze by som podobné správanie rozhodne netoleroval, u hothatchu ale podobné maniere som nielen schopný tolerovať, ale sú aj určitým zvráteným spôsobom vítané.Nemusíte mi vysvetlovať, že nikto normálny by to tak nechcel, na to mi stačí sledovať reakcie mojich spolujazdcov. A samozrejme sa nebavíme o nejakom poskakovaní ale o poctivom kopírovaní povrchu s tým, že kolesá nestrácajú kontakt s vozovkou. Ale v podstate stále opakujem to isté, pripadám si ako thomasino ktorý vysvetluje, prečo kúpil i30. :-) -
white label 21.08.13 22:09
« Re: HH novinky
Mě se ten zadek líbí, hlavně menší plocha seříznutých zadních světel navazujících přesně na přechod zadního blatníku (po vzoru G4/G5).
Zepředu už je to mnohem vyrovnanější souboj, u G6 mi hrozně vadí ty "perličky" (denní LED), ale ty naštěstí ještě na G6GTI nemáme. U G7 trošku vadí ta nafouklá kapota vpředu (k vůli odchraně chodců), ale stejný problém má třeba i nový allroad a spousta dalších nových aut.
Souhlas, ta limestone (na fotkách z th. odkazu) vypadá opravdu podstatně lépe, než united, určitě bude i o poznání praktičtější, než CSG, ale zase s ní GTI nebude mít takové "grády" jako s CSG. Samozřejmě i špinavá limestone ztratí jiskru, mýt se prostě "musí" všechny barvy.
Navíc tu limestone můžeš potkat na jakémkoli běžném Golfu, CSG naopak ne. Ale ať si iudex klidně vezme praktičtější limestone, apoň si pak ty GTIčka od sebe lépe poznáte. Myslím, až si ty koupíš to svoje v CSG. ;-)
S limestone je teď natočené reklamní video (se zmrzlinou) ke GTD:
[odkaz]