Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 30.08.13 11:01
« Re: Výsledky
iudex
Já jsem ti už dopředu psal, ať tentokrát na roli nějakého statisty rovnou zapomeneš. ;-)
Byli jsme, ve většině případů hlasování, oba na prvních dvou místech, takže jsme si vzájemně výrazněji "utéct" ani nemohli.
Taky už některé nicky musí otravovat dávat mě pořád na bednu, což svým způsobem docela chápu. :*) >:D >:-[] -
woody-alien 30.08.13 10:47
« Re: Výsledky
iudex: No trošku víc výkonu by se sneslo ;-) , ale jet konečně zase atmo benzínem, kterej nemusíš k práci přemlouvat bylo opravdu osvěžující. Jenom to chce překonat ty turbo návyky (už i Ron píše jak je to návykový, a to ještě nepřidal do nádrže fazolovej urychlovač >:-[] ), že to pojede jaksi samo.
Já viděl vaše soupeření s wl dosti vyrovnaně a raději jsem to dopředu nesčítal a nechal se překvapit. Podle hlasování jsme to odhadoval na rozdíl tak šesti bodů a vidíš, stačilo jediný hlasování a mohla být plichta. ;-) Ale tentokrát opravdu white label prokázal té kreativity nejvíc. Nu což, spravíš si chuť hot-hatchem. ;-) Jaká je vůbec doadcí lhůta ? -
iudex 30.08.13 09:13
« Výsledky
Predovšetkým ďakujem za hlasy a strieborné umiestnenie; popravde som nečakal, že budem viesť taký vyrovnaný súboj s labelom, ktorý nakoniec (po zásluhe) vyhral, k čomu mu gratulujem.
@anti99: ja som do Focusa pred rokmi tiež dal K&N filter a bola to blbosť: žiadne "lepšie dýchanie" motora som nezaznamenal a hlavne to čistenie je otrava (nehovoriac o tom, že na to, aby som sa dostal k filtru, som si musel kúpiť nový kľúč aj s nástavcom). Preto som už do Mondea nič podobné nedával.
@Bud: rozdiel je len vo vyvážení bielej, prvá ma teplejšie farby, druhá chladnejšie (odhadom tak 1500-2000K rozdiel), príjemnejšie pôsobí tá prvá, do súťaže sa možno viac hodila druhá (pre zvýraznenie zelenej farby).
@woody: čítal som Tvoj report z jazdy so swiftom; presne o tom je hotheč, že sa bavíš a absolútny výkon nie je až taký dôležitý. Točivá atmosféra má jednoznačne svoje čaro.
@Ronault: podľa mňa špekulovať s fóliami je nezmysel, farebné majú význam iba v prípade, ak si vedome kúpiš bezpríplatkovú pastelovú farbu s vedomím, že chceš niečo iné, pri Tvojej krásnej metalíze (ak by som kupoval Megane, bral by som práve túto) by si to len pokazil a bezfarebné fólie, ako už bolo povedané, zrejme nejak dlho nevydržia. Tiež som na sekundu pripustil fóliu, keď som zúfal nad slabým výberom farieb v GTI, čo som ale pozeral tie firmy, čo to robia, všetko vyzerá tak tuzingovo, je to skrátka vidieť, že ide o fólie (hlavne tie matné, to je des). Inak ešte raz gratulácia k novému autu. :-) -
Bully_ 30.08.13 08:54
« Re: anti99- filtry
Vymenou papirove vlozky filtru za bavlnenou prece neprijdes o zadnou zaruku. Leda ze bys pouzil neco tak nekvalitniho/ pro svuj vuz nevhodneho, ze by ti bud vubec nefiltroval a zpusobil ti poskozeni motoru. Resp. ze by za ev. poskozeni mohl prave on.
K&N performance bavlnena vlozka neni zadny kvalitnejsi filtr nez OEM papirak. Jenom se nemusi menit za novy, ale staci ho vyprat a naimpregnovat. Popravde nechapu prinos takove vymeny, snad ze s nim usetris par stokorun v horizontu nekolika set tisic km. -
anti99 30.08.13 05:20
« Re: Vyhlášení výsledků
gratulacia vitazom a zucastenym
Bud
prva je lepsia, kvoli farbam
minuly vikend som vymenil filtre povodne mazda za K&N performance / vzduchovy, olejovy a kabinovy/; uz mam teda po jednej zaruke na rocnom aute.
By ma ale zaujimalo ake filtre mate v autach od novoty; ci klasicky az po koniec zaruky davate OEM v autorizovanych servisoch alebo od zaciatku idete na nejakych kvalitnejsich performance trebars aj to K&N.
Moj dovod je jasny 60000km rocne po dialnici si ziada kvalitne filtre. -
Thomasino 29.08.13 23:44
« Re: Autofólie
No určitě to není po 1%, ale mám pocit že po 10 nebo spíše 15%. Myslím že to byla propustnost 65%, ale bylo vidět bokem skrz auto a hlavně na řidiče, což je v Rakousku základ. Mojito to měl tuším o stupeň ještě horší, což bylo 50% a vidět na něj nebylo, už to bylo až moc tmavé. Pak už je jen jeden nejtmavší stupeň co se dává na zadní skla >:-[] >:-[]
Jinak jsem dnes na živo na našem minisrazu jihomoravských petrolheadů na okruhu viděl Ronaultovu novou chloubu a musím pochválit barvu, ikdyž si ji nemohl vybrat :-) Taková šedá Limestone s mírným nádechem do béžové nebo hnědé, na slunku moc pěkné, hlavně velmi praktické a nebude se to muset moc umývat. Krátce mě provezl z vnitřku okruhu na stadion a zpět, kromě vyšší pozice na místě spolujezdce celkem příjemný útulný vnitřek, ale tak ten znám podobný z Megana RS ;-) Motor samozřejmě trochu slyšet je, hold diesel je diesel, ale utlumení se mi zdálo velmi slušné. Nic víc za tu krátkou chvilku hodnotit nejde, taky to má ještě naprosto syrové auto, teprve časem se zajede a i ten motor si třeba "sedne" -
white label 29.08.13 20:02
« Re: Autofólie
Pokud jde o mikrovlnku, tak to s tím nutným vyndáváním lžičky z ohřívané tekutiny je hojně rozšířený mýtus. Přesně naopak je totiž dobré ji nechat při ohřívání ve sklenici (nic se nestane), protože jinak nepoznáš, že už voda překročila bod varu, resp. to poznáš až po vytažení z mikrovlnky, což může být dost nebezpečné.
Tady je důkaz:
[odkaz]
-
šmoula nešika 29.08.13 18:38
« Re: Autofólie
WL: Jojo, tyhle vlny a kov, to je zlo. To bylo vždycky: „Hlavně z toho mlíka vždycky vyndej lžičku, než to zapneš!“ nebo „-Pěknej hrnek. -Tenhle si neber, je na něm proužek mosazi...“ Anebo čárymáryfuk s mýtným a hliníkovou fólií... Ještěd se pomalu rozpadá, jelikož je kvůli vysílači z velké části plastový. A ten má po půl století dost. -
šmoula nešika 29.08.13 18:28
« Re: Autofólie
Thomasino: Tak to jsi měl vpředu zatmavené na 31%, páč jestli se nepletu, tak hranicí je propustnost 70%, ne? Já si pamatuju, jak jsem jel před x lety na zadním sedadle superbu (to byla kára, navigace za příplatek 80 litrů!), kde není limit stanoven, no připadal jsem si jak v kopce, tmavší fólii používá snad jen Obama. Zde stejně jako u tmavých nebo dvoubarevných kol a černé střechy platí, že se dá se silnějším, ale jednotným zatmavením dosáhnout buď pěkného, sportovního kontrastu (světlé laky, zvláště bílá), nebo elegantního splynutí (černý lak). Dnes ale panuje takový zlozvyk, kdy mají rodiče pěkný kontakt s ostatními řidičemi a děti sedí v kopce. Když se k tomu přidá béžový lak a pokovené čelní sklo, je z toho pěkný designový cirkus. Ale 3M je fakt značka a UV filtr zpomalí stárnutí interiéru i posádky. Jen jde o to to správně sladit, aby nebylo nic proti ničemu. -
Thomasino 29.08.13 16:58
« Re: Autofólie
Nemluvě o protislunečních foliích :-( To jsme těžce poznali letos v Itálii a s láskou vzpomínali na GTI s pořádnými kvalitními foliemi 3M. Bylo poznat, že to dovnitř bez folií peče o poznání více :-O :-O
Nebylo to moc zatmavené (o jeden stupeň více než je povolené), ale uvnitř to bylo hodně poznat
[odkaz]
-
white label 29.08.13 16:28
« Re: Autofólie
To logicky ano, ale měření právě hlavně prokázala, že tmavost interiéru (samozřejmě + velikost prosklené plochy) má podstatně větší vliv na přehřívání interiéru zaparkovaného vozu, než tmavost samotného laku karoserie, která bývá v tomto ohledu obvykle přeceňována. -
Thomasino 29.08.13 15:29
« Re: Autofólie
No tak určitě bude uvnitř auta o něco málo méně teplo s bílou střechou, nebo stříbrnou, než s černou (ať už je matná nebo lesklá). To je prostě známý fakt, několikrát změřený. To že některá auta vypadají s tmavou střechou (nebo i tmavým celým vrškem ala Mini apod) o dost lépe, to je věc druhá :-) Tmavá opticky prostě změnší a sníží auto. -
white label 29.08.13 15:06
« Re: Autofólie
Ron
Ano, právě u bílých (i u světlých, ale tam už o poznání méně) vozů s panoramatickou střechou je ideálně vidět, jak to drtivé většině z nich opticky prospívá, konkrétně opticky snižuje bílou bouli "na střeše".
Učebnicový příklad je třeba aktuální bílé Scirocco , kde naživo (zepředu) působí bílá střecha divně až lacině. Taky proto, když u VW vybrali bílou jako hlavní "promobarvu" pro Scirocco III, byly oficální fotky a videa (kde je vidět partie střechy) dělány ve verzi s panoramatickou střechou.
[odkaz]
Jinak přímo "tepelný zdroj" černá lesklá folie na střeše vozu není, pohlcuje sice o něco více světla/tepla, než světlé barvy, ale na teplotu v interiéru vozu má mnohem větší vliv "tmavost" samotného interiéru. Nebo taková prosklená/panoramatická střecha bez stínění, to je jinačí teplotní "masakr". Střecha má i nějakou tu izolaci a pokud máš klimu, tak se toho se bát nemusíš.
-
Ronault. 29.08.13 14:25
« Re: Autofólie
šmoula: díky za názor. Vidím to podobně. Tu černou střech zvažuju proto, že jsem to viděl s panoramatickou a vypadá to dobře... Jen spíše mi vadí další tepelný zdroj na sluníčku.
Ale to je hudba budoucnosti, nejdříve příští sezonu.
Kola dvojbarevná pro tu praktickou stránku, přecejen binec od destiček je bohužel častá věc a tohle jej eliminuje. A jezdit sice budu méně, tzn. že už ne 35t km ročně, ale přes 20t km ročně by to mělo pořád bý.
Legacy: Ano, na tohle, jen teda 1,6 dCi 130k, ten celostříbrný desing je lákavý, ale v béžové by mi to právě nevadilo v černé, možná naopak. Černá kola či nějaké strakaté určitě ne. 8-s Ta P58 se mi taky líbí, to ano. :yes:
Ad atmosféra: ak je tam dostatočný objem a výkon (s ohľadom na veľkosť/hmotnosť auta), tak s atmosférou nie je problém; je iné jedna-šestka v nižšej strednej s 1300 kg (nech by to bola aj najlepšia kórejská škola >:-[] ) a iné v malom aute zľahka cez tonu. Tak v nižšej strednej by to musel byť aspoň dvojliter (typu Civic type R). Ale asi najlepšie bude daný objem skombinovať s turbom a hotovo. >:D Ako som Ti už písal, "môj" predajca Fordu (mal FieSTu na víkend a vybehol s ňou na Grossglockner) bol z nej viac nadšený, ako z Focusa, čisto z hľadiska jazdy ju označil za zábavnejšiu, ako Focus, pritom má tiež mnou chválený sound sympozér a teda super zvuk.