Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.06.20  13:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    pd7
    To PTVP Plus tam není primárně proto, aby byl kdekdo rychlejší v zatáčkách..., jak uvádí i Porsche, je tam hlavně "pro optimální trakci a přesnost řízení". Takže to má nemalý přínos i pro bezpečnost, zejména při horší adhezi. I průměrný řidič se s tím tak snadno nedostane do nesnází a pokud ano, tak má výrazně větší šanci se z toho dostat bez ztráty kytičky. Větší přínos pro bezpečnost, než většina všemožných (drahých a nesmyslných) tzv. bezpečnostních asistentů pro blondýny a blonďáky...
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 22.06.20  12:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    Leg/wl/wa....ještě k tomu diferáku. Je jasné, že drtivá většina lidí nemá pro takovou věc potřebu a nikdy ji nevyužije. Natož tak u SUV, které si nikdo nekupuje aby s ním "řádil" na okreskách. Jak Leg naznačuje, pro běžného řidiče je těžké poznat jaký diferenciál vůz má. V mém případě je výměna diferenciálu nejlépe poznat (originál dif mám v bedně v garáži) při výjezdu ze silnice k domu, kde se na přejezdu do kopce šasi kříží a zadní náprava si před namontování samosvoru vždy pěkně "kopla", což se se samosvorem už neděje. Takže, kdybych nakonec Macan GTS kupoval, tak ten PTVP budu asi potřebovat... ;-) :-! Na rychlé průjezdy zatáčkami na okreskách ale asi těžko..... ;-) >:D :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.06.20  12:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    Ale máš awd a rychlé končetiny... >:-[]
    A hlavně máš doma přece ještě jedno auto v automatu, s ním na dragrace ani nemusíš jezdit, prostě jen zmíníš, že pokud by ti na někoho 340ix nestačila, máš doma ještě novou eMšestku v automatu.
    :-O :*) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 22.06.20  11:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    No ani v dragrace by som sa neuplatnil, nemám automat ani launch control. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.06.20  11:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    iu
    Ne ne, ty nejsi místní... >:D ;-)
    Tak kašli na okruhy a dej se na dragrace! >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 22.06.20  11:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    wl: dúfam, že nemyslíš mňa, ja tiež na SK ringu na rovinkách fičím pomerne dosť, ale v zákrutách je to oveľa horšie a tam ma predbiehajú aj slabšie autá. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.06.20  10:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    w-a
    Jj, kdyby k tomu byl patřičný "nápis" (ideálně zvenku i uvnitř), zvedne se zájem raketově, i když možná spíš nakonec jen o samotný nápis (viz prodeje ///M plaketek apod.)., ať ta holota vidí, že na to mám, i když to tam nemám. >:-[]
    Máme tu přímo jednoho místního "borce", který je závoděním na rovinkách a extrémně připosranou jízdou v zatáčkách vyhlášený. A (bohužel) není v tom zdaleka sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 22.06.20  06:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    wl: Bohužel pro lidi, kteří dokáží ocenit přínos vyšší techniky pro jízdní vlastnosti, se zřejmě opravdu drtivá většina kupců spokojí s rychlostí v přímce. A myslím to obecně, ne jen ve vztahu k Porsche. Ten problém jsi vystihl naprosto přesně - diferenciál není vidět a ani na něj neupozorňuje chromovaná plaketka na zádi !!!

    A jak píše Leg, jedním z nešvarů našich silnic jsou frajeři (a čím dál častěji frajerky), kteří tě krutě smáznou na rovince a v první ostřejší zatáčce je pak musíš tlačit nárazníkem auta o sotva třetinovém výkonu, aby se alespoň přiblížili povolené rychlosti. Takoví nedokážou využít potenciál svého auta ani na 20%, takže je i logické, když místo diferenciálu zaplatí za efektní lištičky.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.06.20  00:45

    « Re: Re: Re: Re: Macan

    Leg
    To máš samozřejmě pravdu a platí to více méně obecně.
    Chtěl jsem tím taky "říct", že Macan může být (na poměry třídy) i relativně řidičské auto, má k tomu dost dobré předpoklady, ale je třeba ho patřičně nakonfigurovat, což se ovšem děje velmi zřídka. Ten diferák poznáš už při první rychlém výjezdu (v režimu sport) do "pravého úhlu", díky lehkému zadku (na rozdíl od 911) a téměř absolutní preferenci rwd, i na suchu. Myslím se slušným motorem (V6 biturbo). Podmínkou je sport chrono packet a PTV Plus.
    V konfigurátoru je to popsáno stručně, ale celkem jasně (i s názorným obrázkem):
    Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
    Variabilní rozložení točivého momentu mezi zadní kola, včetně elektricky ovládané uzávěrky zadního diferenciálu pro optimální trakci a přesnost řízení
    [odkaz]
    Tyhle věci u Porsche fungují opravdu tak jak mají a je to něco, čím Porsche vyniká nad ostatními.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 21.06.20  21:56

    « Re: Re: Re: Macan

    wl: Aha, ja som myslel, že to ty si konfiguroval ten za 92000.

    Pointa nie je, že by bol Macan nepekný (ako děda, aj ja osobne mám veľkú výhradu v tom, že na SUV-čka moc Porsche face nesedí, aj keď od čias prvého Cayenne je to výrazne lepšie), ide o to, že za danú cenu tomu autu v každej oblasti niečo chýba.

    Problém s tým diferákom je, že v podstate nevieš čo kupuješ. Asi málo dílerov má možnosť (prípadne ochotu) ponúknuť ti zvezenie vo verzii s a bez v aspoň podobnej konfigurácii a podľa možností v priestore, kde sa to dá aj reálne otestovať. Potom to je o tom, čo si naštuduješ (málo zákazníkov to podľa mňa rieši nejak do hĺbky a mizivé percento o tých autách vie toľko čo ty - a nemožno sa im diviť), ako ti to podá predajca (nikdy som nebol v showroome Porsche, ale nerobím si ilúzie) alebo podľa stavu peňaženky (rozhodni sa, či chceš pekné karbónové lištičky alebo nejaký fancy diferenciál keď ani poriadne nevieš, čo to diferenciál je). A vôbec, koľko percent zákazníkov si myslíš, že by ten dif reálne využilo? Podľa mňa drvivá väčšina ľudí Macany používa ako bežné osobné autá po meste, na diaľnici trochu rýchlejšie, na okreske na to občas šliapnu, ale až keď je auto pekne zrovnané, veď to zrýchluje ako raketa. A je jedno, či ide o R4 alebo Turbo.

    To, že doja ľudí na nezmyselných príplatkoch je úplne prirodzené, umožňuje im to namastiť si kapsu na zákazníkoch, čo sú za podobné hovadiny ochotní platiť - trebárz priplácať ťažké prachy za karbónové doplnky pri dvojtonovom SUV ani nestojí za komentár. Porsche ale má tú výhodu, že títo ľudia často vojdú aj do ich showroomu, tak prečo nie
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.06.20  15:18

    « Re: Re: Macan

    Leg
    Jasně, když přesedne z dieselové Q3, tak to jezdí pěkně, ale ne dost dobře za ty prachy . Když chci SUV s R4 nemá smysl si pro něj jít k Porsche. R4 byl do Macanu původně schválen výhradně pro brazilský a čínský trh (jako lidová motorizace) a jinde se dlouho vůbec nenabízel, ale i díky čím dál přísnějším emisním limitům se nakonec dostal i do Evropy, kde poměrně velký zájem o něj zřejmě překvapil i samotné Porsche.
    Mimořádně řidičské SUV z něj kromě benzínového V6 dělá především příplatkový sport chrono packet (30 tis.) a v neposlední řadě hlavně sport. diferenciál (40 tis.), který je ovšem u Macanu velkou vzácností, podle mého odhadu jej nemá připlacený ani jeden ze sta, včetně verzí GTS/Turbo. Je to totiž věc, která nejde vůbec vidět, ale při řízení jde naopak poznat velmi výrazně. Na sport chrono packet člověk narazí mnohem častěji, protože k němu ti v interiéru na střed palubky přidají hodinky se stopkami a otočný ovladač na volantu pro jízdní režimy, takže každý hned vidí jestli sis za něj připlatil. Díky němu máš režimy sport/sport+ a k nim dokonale nastavené režimy esp (na tom se určitě musel podílet i WalteR), ale bez toho sport. diferáku to samozřejmě celé zdaleka tak dobře nefunguje, jako s ním. 40 tisíc sice není málo peněz, ale v rámci příplatků u Porsche jedna z absolutně nejlepších investic do výbavy, kterou ale skoro nikdo nechce, bo není vidět, dokonce k němu (za ty háky) nedávají nikde ani žádný nápis. No není to skandální, něco jako značkové triko bez sebemenšího loga, kdo ti ho uvěří? :-O :'-( >:-[]
    Ale třeba těžkou panoramatickou střechu za 44 litrů, nebo vzduchový podvozek za 72, má každý druhý Macan plus spoustu dalších předražených nesmyslů. Např, potažení stropních madel alcantarou za 21 tis., nebo individuální prahové lišty s podsvícení v karbonu za 60 litrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 21.06.20  08:18

    « Re: Re: Re: Macan

    wl....extrémně pěkné SUV? Máš pravdu. To není jednoduchá záležitost. Macan se mě celkově líbí. Snad jen k "čumáku" mám výhrady. Ale chápu, že stylista musel ctít "značku" a tak měl jednu ruku svázanou za zády. S dalších SUV/crossoverů, které bych zařadil do kategorie "líbí" to jsou AR Stelvio, RR Evoque a Discovery Sport. Nová Ford Kuga má také něco do sebe.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.06.20  02:14

    « Re: Re: Macan

    Leg
    Za těch původních ceníkových 92.526,20 euro, to je konfigurace ročního Macana R4 z Blavy, kterého ho teď borec "překvapivě" nemůže prodat s rozumnou ztrátou.
    Které auto je v této kategorii extrémně pěkné? Mně se, dobře nakonfigurovaný, Macan pořád líbí dost, zejména na poměry podobně velkých SUV/crossoverů.

  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 20.06.20  21:38

    « Re: Macan

    ...a pritom to celé vôbec nedáva zmysel. Jasne, jazdiť bude pekne, ale pri každom stlačení pedálu dá jasne najavo, kde čovek šetril. Nejak extrémne pekné to auto tiež nie je a kvôli praktickosti si ho tiež človek nekúpi. Jediné čo sa mu nedá uprieť je, že je to kvalita Porsche a drahé jaxviňa.

    92000€? Nehovoril si, že to má byť skromnejšia konfigurácia? Ak je ale ochotná zaplatiť 80 litrov za väčšie brzdy kvôli vzhľadu, ale nie 150 za šesťvalec, ostáva než krútiť hlavou. A máš pravdu, horšia investícia ako auto je už len výbava do auta. :-)

    pradeda: to mi bolo hneď jasné, že to nie je len tak. Nikto súdny si auto za tri mega nekúpi, aby ho po dvoch rokoch predával za polovicu.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.06.20  21:08

    « Macan

    pd7
    Macan na 19" nemůže vypadat jako MGTS, protože ten má v základu 20" a 21" za příplatek. Navíc ten požadavek je, že má vypadat jako ten náš. A na Macan s R4 stojí jen ta kola a lak skoro 200 litrů, takže to už si na 1.904.070,- a pořád je to holobyt se směšně malými brzdovými kotouči k velkým 21" kolům s "otevřeným" designem, který ty malé kotouče neschová a větší/lepší brzdy stojí 81.080,- To jsme už na 1.985.150,-. A za těch zbývajících necelých 15 litrů si toho u Porsche už moc nekoupíš...
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 20.06.20  16:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring

    wl......tož reálně člověk neodolá a "bez toho nemůžu být" rychle cenu navýší. Ale v tomto případě Macan R4 je v základě za 1.710.000 CZK, což ti do 2 míčů dává 290 000 "to play with" a "s trochou discipliny" se za to dá pořídit několik pěkných věciček z výbavy na přání.
    40 850, 19" kola. 80.720 balíček SportDesign, 12.650 SportDesign boční zrcátka, 0 odstranění označení modelu... ;-), 65.500 Sportovní výfukový systém, 30.980 Paket Sport Chrono, 11.360 vyhřívaná přední sedadla....total.... 1.952.060 a nebo místo 19" třeba 20" kola, která by tě ale "vzala" těsně přes 2 mil. Já bych byl s touto výbavou docela spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.06.20  15:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring

    Leg
    Obecně si Macany drží cenu relativně dost dobře, ale je fakt, že si drží cenu podstatně líp takový Macan GTS skoro v základu, než Macan s R4 dovybavený na cenu Macanu GTS.
    Tedy na samotném autě neztratíš tolik, jako na bohaté výbavě, kterou ti při následném prodeji nikdo moc nezaplatí.
    Mám před sebou konkrétní konfiguraci Macanu s R4 po face v Miami Blue, jehož cena se s příplatkovou výbavou dostala na 92.526,20 euro. Teď to logicky nemůže prodat, protože by na té výbavě prodělal gatě a kdo normální dá za jetý Macan s R4 (podívá se do ceníku na základní cenu) tolik háků?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.06.20  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring

    pd7
    Právě, že pod těmi dvěma míči stejně nezůstaneš.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 20.06.20  14:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring

    Leg....je to ex firemní manažerský vůz. Byl jistě pořízený minus DPH.....tož nevím....ale ztráta by měla vycházet z ceny za kterou by se GTS tenkrát (2018) prodalo zákazníkovi. Manažer také asi nepoužíval vůz "zadarmo" a nějakou formou za používání vozu platil. Vůz byl celou dobu v majetku dealera a tak tu hraje roli i amortizace. Pojištění také nebylo zanedbatelné.
    No, bylo by jistě zajímavé nahlédnout do firemního účetnictví a vidět realitu... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 20.06.20  13:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring

    wl: to je jednoduché, objednaj holobyt, strhni odznak GTS zo svojho a za rozumný poplatok ho nalep na zadok nového. Samozrejme, rozumný poplatok v kontexte Porsche, čiže cca 2000€ sa javí tak akurát. Inak povedané, aké zadanie také riešenie, ale spokojní budete obaja. ;-) >:D

    pradeda: no, zaujímavé. Strata hodnoty vychádza na cca 50000 Kč na mesiac alebo 50 Kč/km. Teda voči cenníkovej cene, otázka je, ako to reálne bolo financované.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…