Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 13.07.14 14:50
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Woody: No já bílého prvně chtěl, přecejen Meganu v kombíku bílá sluší docela dost. Ale teď jsem s barvou spokojený. A ony se už těsně před faceliftem do výroby zadat nedaly, poslední kusy byly obsazené.
K těm xenonům... ono taky podle mě záleží, jak se k tomu výrobce postaví, ale často jde pozorovat, že halogeny jsou o dost slabší než by mohly být jen proto aby si zájemce o auto ty xenony připlatil. Třeba na 207 se Xenony nedávají a musím halogeny 207 jen chválit, hlavně dálková světla jsou výborná, podle mě lepší než halogeny na Meganu, kde se Xenony už připlatit nedají.
teda rozdíl je prý u i30, kde dle testů Xenony za příplatek rozhodně nestojí >:-[] Hjoundé...
Mě na Meganu příjdou spíše slabší dálkové, tlumené OK, možná časem zkusím nějaké výkonnější žárovky do těch dálkačů. -
woody-alien 13.07.14 14:38
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Je možné, že v téhle konkrétní situaci (oslnění) by ti ani xenony nepomohly - tady šlo spíš o to bagatelizování absence xenonů coby fičůry, kterou petrolheadi okázale opovrhují. Když bereš skladovku, není to úplně relevantní...to člověk oželí leccos, co by normálně v ceníku zaškrtnul a můžu říct, že za tvých podmínek bych vysoce pravděpodobně dal taky přednost silnějšímu motoru, nemluvě o tom, že bílá barva by mě štvala. ;-) -
Ronault. 13.07.14 14:31
« Re: Inspirace na fotosoutěž
No nejsem si úplně jistý, jestli by mi tady Xenony pomohly, ale nepopírám, že Xenony jsou podstatná část výbavy... Když o tom tak přemýšlím, tak jsem mohl mít za stejné peníze bílého Megana s 1,5 dCi 81 kW s xenonama (a teď nevím, jestli dokonce neměl navigaci, ale asi ne, určitě neměl ale ten servisní balík garanček zdarma), dal jsem přednost výkonu před Xenonama.... možná chyba >:-[] i když zase... motor zatím paráda :-) -
woody-alien 12.07.14 16:53
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Nj, to je jasný....holt někdy smůla. Ale vzpomněl jsem si na ten tvůj případ (a mně se taky něco podobnýho kdysi stalo, ovšem bez následků), když jsem se pod Meganem RS od pravých petrolheadů dozvěděl, že jim bi-xenonů (natož natáčecích) netřeba. Na ně to přece nejezdí. ;-) -
Ronault. 12.07.14 13:23
« Re: Inspirace na fotosoutěž
woody: To je samozřejmě pravda, u mě to taky nakonec bylo nějakých 40 tisíc, z druhé strany mám doklady o opravě uložené a i fotky někde mám založené. A pokud pán výkupčí nebude chtít, půjdu někam jinam. Ono pravděpodobně stejně auto prodám sám přes inzerát nebo někomu známému... ale to je ještě pár let, než to nastane. Ono s Lagunou se to taky podařilo prodat lépe než by mi v bazaru dali. -
woody-alien 12.07.14 12:20
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Tak ono je bourání a Bourání a to tvoje bourání vlastně ani Bouráním nebylo. ;-) Ale - bráchovi najela do asi týden starého auta paní, která nedávala pozor při výjezdu od chodníku. Rychlost nula nula prd, promáčklej blatník, poškrábanej nárazník a ruplá jedna poklice. Oprava v autorizovaném servisu na pojišťovnu. Když to po pěti letech prodával, přišel pan výkupčí s tím, že zjistili, že auto bylo TĚŽCE bourané, protože oprava stála 55 tisíc. Což byla pravda. Takže je hezký, že ti v servisu na pojišťovnu vyměněj i prošlapaný koberečky, jen pak musíš vysvětlovat, proč stálo to tvoje "drobné poškrábání" pojišťovnu třeba 100 tisíc. ;-) -
Ronault. 11.07.14 23:50
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Woody: Jsou věci, na které se nezapomíná, jen se o nich (především pří prodeji) prostě nemluví, protože jsou nepodstatné >:-[]
Šmoula: Jo kéž by do Žita >:D A nepojmenoval bych to nedotáčivý smyk (ten megane umí zatím nejlépe z mých všech aut - nejhmatatelnější nevýhoda dieselu), já už jen brzdil, snažit se to vybrat, vyletěl jsem mimo výjezd pro traktor, který byl hlubší a ještě bokem, takže bych auto možná rozflákal více, ne-li nešel přes budku. Tady se uplatnilo to, že někdy je nejlepší řešení jen brzdit, škola smyku by to jen zhoršila >:D -
Ronault. 11.07.14 23:45
« Re: Inspirace na fotosoutěž
iudex: jsem to psal, asi jsi to nepostřehl, že já jsem přehlédl zatáčku 8-s >:D
No v podstatě v noci mě oslepilo auto v protisměru na silnici 2. třídy, kterou jsem neznal. V tom oslepení jsem se řídil jako klasicky čárou na krajnici, která skončila, protože rovně cesta pokračovala jako vjezd do pole pro traktory a reálně silnice pokračovala zatáčkou vlevo. Musím říct, že jsem měl docela štěstí, kolegyně v práci říkala, že tam každý rok skončí tak 5 aut v poli a několik jich skončilo až ve stromech o kousek dál. Mě zachránily kvalitní brzdy Megana, na zatáčení bylo opravdu pozdě, když jsem si uvědomil, že cesta tudy nevede 8-s Řekl bych, že mi pomohl i brzdový asistent, protože jsem jedním kolem byl v ten moment na štěrku a jel jsem rovně, což bylo dobře, vletět tam trochu bokem, nevím, nevím... tak jsem sešupl přes ty vyjeté koleje, utrhl zadní nárazník a vrátil se zpátky na silnici.
Odnesl to v podstatě jen ten zadní nárazník. Být to Laguna, tak vyměním jen jej. Samozřejmě to bylo na pojišťovnu, takže mi v autorizovaném servisu prohlédli důkladně auto, změřili tlumiče, geometrii a hledali na čem by vydělali. Takže krom toho nalakovali i jedno kolo, které bylo škrábnuté o patník... a vyměnili plasty pod motorem, které byly poškrábané, nalakovali nárazník, kde byly asi dva ťukance od kamínků a drovný škrábaneček na jeho spodním okraji (teda ukazoval mi jej ten technik, ale já jej neviděl). Docela jsem koukal, co vše jsou schopni vyměnit, třeba i na spojleru pod nárazníkem byly škrábance (kdo je tam nemá při parkování u patníků) a i to jim taky pojišťovna uznala :-O
Takže ano, Megane je v podstatě bouraný, teda má nový zadní nárazník >:D -
šmoula nešika 11.07.14 18:32
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Já vím, co je kat a co EGR. Jen se musím nejdřív přepnout z benzíňáků na diesely...
Jinými slovy se dá tedy říct, že je tam filtr podobně jako katalyzátor u HTP, OK. A jelikož je FAP z odolných směsí s keramikou, nebude hrozit nebezpečí přepálení na štěrk. Naopak by to mělo pomoct. Chytré. -
Ronault. 11.07.14 18:25
« Re: Inspirace na fotosoutěž
šmoula: EGR a katalyzátor je podstatný rozdíl. 1,6 dCi je v tomto hodně odlišná od v podstatě všech předešlých dieselových motorů. Má totiž FAP hned za motorem, takže turbo až za ním, takže by se nemělo tolik zanášet turbo a FAP by se měl lépe "vypalovat", jenže je otázkou, jestli ten větší nápor na FAP naopak nebude problémem. První majitelé 1,6 dCi zatím mají kolem 100t km a jediný problém, co kdo hlásil, byla nefunkčnost start-stopu pro slabší baterii. U mě se to neprojevilo, protože jej hned po startu vypínám. >:D -
šmoula nešika 11.07.14 18:19
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Já teď přesně nevím, jak to s těmi diesely je. Ale když ne aspoň jednocestný kat, tak EGR by to mít mělo. Při takové péči by byl motor náhlým přitížením jistě zaskočen. U novějšího Favoritu už to je velký problém každopádně. -
Ronault. 11.07.14 18:19
« Re: Inspirace na fotosoutěž
A ještě další důvod proč je tato situace důležitá, i když...
beru jen kvalitní naftu a pokud jsem v ČR nebo PL, tak Vervu Diesel, 2x jsem zkoušel na Eurooilu tu jejich bez biosložky a spotřebou a chováním auta to bylo srovnatelné s Vervou, ale přsto, Verva je jistota. Může nastat situace, že Vervu nenajdu a co pak? :-( >:D Budu muset jít 40 km s kanystrem a pak ještě nenastartuju? 8-s >:D
Ale na Benzině jsem si vzal jejich mapu stanic, takže kdyby něco... -
Ronault. 11.07.14 18:15
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Woody: Zajímavé, to jsem tak nějak čekal. Znám spoustu lidí, co jezdí na doraz, ačkoliv mi to hlava nebere "proč". Ještě chápu, že třeba nenaberu na D1, kde jsou ceny vyšší, ale i tomu se dá předcházet.
WL: Rizika jsou jasná a jak píšu, jsem si jich vědom. Nechci se tě nikterak dotknout, nicméně úplný laik nejsem >:-[] A co se týče měření spotřeby už VŮBEC NE... ehm: [odkaz]
Má tady někdo taky tak dokonale vedené záznamy? uznávám,u P207 je to už dlouho neaktualizované, ale za to může taťka, neb jeho poznámky jsou poněkud nepřesné, mé zahrnují i hodnoty z PP pro srovnání s realitou :-! Jsem puntíčkář :-!
jediný důkaz by byl v tom, že nedávno se v reklamních akcích Renault kasal, že Megane dá na jednu nádrž 1400 km. bylo to sice asi pro nejslabší 1,5 dCi a HB, ale mě by zajímalo i těch 1250. Pak bych mohl zavolat Renaultu a reklamovat to. >:D -
Ronault. 11.07.14 18:08
« Re: Inspirace na fotosoutěž
šmoula: tak v první řadě, je tam palivový filtr, ten by měl to největší ohrožení zastavit, samozřejmě riziko přetrvává. Katalyzátor diesel nemá >:-[] , pro filtr to u mého motoru není problém, protože nemá přídatný vstřikovač, FAP je hned za motorem, takže teplota spalin je dostatečná na spalování, nemluvě o tom, že za těch pár vteřin by se stát nic nemělo. Problém může být v mazání čerpadla common railu.
Pokud myslíš Favorita, tak ten jezdí na bezolovnatý benzín a naopak u něj už by problém při jetí až na doraz mohl nastat. V první řadě AC pumpa už nemá páčku jako měly "stodvacítky", takže nedopumpuješ, pozdější motory měly čerpadlo u motoru, takže když se zavzdušnil systém, byl člověk v pytli.
No a pátrání na netu přineslo mnoho názorů na tuto nechtěnou situaci a nejlepší byl - podívej se do návodu použití >:D
Co tedy píše Renault - pokud dojde palivo, je nutno dolít alespoň 8 litrů a pak postačí zastrčit kartu do zdířky, počkat až několik minut a pak nastartovat. Pak jsou verze i s "pumpičkou, ale pokud vím, tak tu v motorovém prostoru nemám.
Toliko report... nicméně tato situace nenastane, na to nejsem dostatečný tvrďák abych jezdil s hladovým okem.
Zatím jsem na jednu nádrž dal 1073 km a nabral 53,5l, čili nějakých 6 litrů tam ještě rezerva byla a měl jsem v tom režimu i dálnice (čerpáno ze záznamů mého spritmonitoru), takže teoreticky by to mělo jít, navíc vzhledem k tomu, že výškový profil do Maďarska je v podstatě jen rovina, bez dálnic a ve dvou... no jsem zvědav.










A druhá perlička se týká oblíbeného žebříčku nejkradenějších aut, resp. aut, která jsou nejčastěji cílem zlodějů. Děčínem projíždí spousty vlaků naložených novými auty a některé z nich tam nějakou dobu setrvají. A tak se ve včerejším Děčínském deníku objevila zpráva, že vlak s vozy značky Škoda, který zůstal přes noc odstaven na děčínském východním nádraží, se stal cílem zlodějského nájezdu. Vykradeny byly především Superby, konkrétně šlo o navigace, volanty, airbagy a xenony. A že si s vnikáním do vozů zloději nedělali příliš vrásky, škoda na cca 6 vozech se vyšplhala na několik set tisíc korun. Ostraha nádraží zloděje sice vyrušila, ale nezadržela. Taky hezký...