Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 15.03.20 14:41
« CoronaBureš
V této velmi závažné situaci trestně stíhaný premiér MIMOŘÁDNĚ zařazuje k projednávání vlády, už na zítřek!, zákon o evidenci skutečných majitelů, jehož hlavním skutečným účelem má být stav umožňující, aby jeho svěřenské fondy dostaly v návrhu zákona zásadní výjimku!!! -
Ronault. 15.03.20 00:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CoronaBabiš
Když bude asistence nemocná a nebo v karanténě, tak si jí můžeš volat kolik chceš. U Fanouše vytáhnu klíče 8,10, 13, 17, 22, křížový a plochý šroubovák, kleště, kladivo a tím dám dohromady cokoliv.
Zásobu dílů už tvořím, naposledy v pátek jsem vykoupil všechny součástky do karburátoru, co v Mototechne měli :-!
Stále šestikvalt, ale je otázka, jestli více znamená lépe. Sám jsem na to zvědav. V automatu jsem ho zkoušel, ale ne dost, to bych potřeboval tak týden, abych si byl jistý. Manuál mi sedl hodně, škoda, že není. Kdo ví, kdy auto bude 8-s Jestli je třeba v Německu ještě, tak přes hranice smí nyní, pokud se nepletu, jen potraviny, tak se o další minimálně měsíc zdrží a to může být klidně červen, když budu vyzvedávat 8-s To by bylo 8 měsíců od objednání 8-s -
Thomasino 14.03.20 22:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CoronaBabiš
Proto mám dvě nové auta, kdy ani jedno není starší jednoho roku!! >:D >:D
Samozřejmě s asistencí >:-[]
P.S. Motor u Atecy mám stejný jako budeš mít v Polu GTI, tak si zajedu k tobě kdyžtak na výměnu.. A propo, už tam budeš mít taky tu novou 7DSG, nebo tam dávají stále tu 6DSG? -
Ronault. 14.03.20 22:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: CoronaBabiš
Thomasino: Tak do apokalypsy a anarchie mám právě toho Fanouše, toho opravím i sám na koleni v garáži s nářadím, co mám a s trochou ladění bude jezdit i na alkohol, co mám doma od pacientů... to ty s tím tvým vozovým parkem jsi v pytli a servis se svými schopnostmi, kdy brzdovku leješ do chladiče,rozhodně nezvládneš, s problémy vodu do ostřikovačů doleješ >:-[] :-! >:D -
Ronault. 14.03.20 20:20
« Re: Re: Re: Re: CoronaBabiš
Thomasino: tak hlavně máme sedět doma na zadku a nejezdit 200 km na kávu, to ta omezení fakt postrádají smysl. Sám teda neplasim, i když jsem v předních liniích a je dost možné že to brzo dovleču z práce, ale soudě dle rychlosti šíření asi není moc co řešit :-| Ještě že jsem v tomto týdnu udělal STK na Picassu a Fanoušovi, protože v pondělí si odveze nový majitel Megana a doma by zůstala dvě auta bez platné stk a STK mám pocit, že jsou zavřená taky...no a Polo bude někdy po Velikonocích, jestli bude už otevřeno.... každopádně žádná sranda ;-\ -
pradeda777 14.03.20 16:46
« Re: Re: CoronaBabiš
tms....další info on Aisin....
The Aisin AW F8FXX series is the world's first[1] 8-speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. Aisin designed the transmission to package in the same space as preceding 6-speed designs, while increasing the total gear spread and reducing gear spacing.[2] It is also called the TG-81SC (Volvo),[3] AF50-8 (Opel/Vauxhall)[4] or AWF8F45[5] (Cadillac). First usage was in the 2013 model year Lexus RX350 F Sport.
Gear ratios:
1 2 3 4 5 6 7 8 R Final drive
5.200 2.971 1.950 1.469 1.223 1.000 0.817 0.685 4.398
5.250 3.029 1.950 1.457 1.221 1.000 0.809 0.673 4.015 3.075, 3.200
5.519 3.184 2.050 1.491 1.234 1.000 0.800 0.673 4.220 2.561
Max Torque Rating:
AWF8F35: 350 Nm
AWF8F45: 480 Nm
Applications
BMW/MINI:
2015–present BMW 2 Series Active Tourer (F45) and Gran Tourer (F46) with 4-cylinder engines
2016–present BMW X1 (F48) with 4-cylinder engines
2016–present Mini Clubman (F54) with 4-cylinder engines
2016–present Mini Countryman (F60) with 4-cylinder engines (and B38 with AWD)
2018-present Mini Cooper SD (F55/F56) and JCW (F56) due to torque output over 300Nm
2018–present BMW X2 (F39) with 4-cylinder engines
2019–present BMW 1 (F40) with 4-cylinder engines -
pradeda777 14.03.20 16:23
« Re: Re: Re: Re: Ma6W
iu/tms......tož já vygooglil tady tuto informaci ohledně automatické převodovky.........
Answers
Mickey Lamotta
Mickey Lamotta, Seriously professional Transport Driver (+20 yrs)
Updated Jan 26 2018 · Author has 658 answers and 243.4k answer views
Mazda ( and a few other Japanese car makers ) uses Jatco automatics which was a joint venture with Ford. They paid license fees or royalties ( and probably other fees as well...) to Ford to use their patented technologies which explains the reliability of most Japanese automatics. Toyota uses GM designs ( by way of another Japanese company Aisin ) and Honda refused to pay license fees and designed their own automatics... and that is why you see Odysseys on their 3rd or 4th transmission before they reach 100,000 miles...
10.7k views · View 6 Upvoters -
Thomasino 14.03.20 13:29
« Re: CoronaBabiš
WL a iudex a Ronault - nedáme zítra sraz u WL v cukrárně, abychom mu pomohli ty dobroty sníst ?? Zdejší kavárna prodává aspoň přes provizorní pult u otevřených dveří, byli jsme si pro kafe "TO GO" do kelímku a vypili si ho venku. Zákusky jsme si odnesli v krabičce sebou domů, aby se jim nezkazily. Snažíme se je podporovat, chodíme tam na kavíčku min. jednou nebo dvakrát za víkend, kafe mají skvělý a jsme rádi že je tady máme :-) >:-[] -
Thomasino 14.03.20 13:19
« Re: Re: Re: Ma6W
Praděda - už jsem to psal dříve, BMW používalo Aisin u předokolkových X1 a X2 s nižšími motorizacemi, ale před časem od nich upustilo, byly s nimi trochu problémy. Nakonec začali dávat 8ZF tak jako u vyšších motorizací.
IUDEX - jseš si jistý tím, že má Mazda svoje převodovky? Bylo by to fajn. U manuálních převodovek jsou ty v MX-5 chválené, stejně jako u BRZ/GT86 a nebo Civicu Type R.
(sakra, stejně mi ten Civic Type R v umírněnější verzi Sport Line na 19" kolech leží v hlavě! Ideální jako dailycar!!) [odkaz] [odkaz]
- iudex, nebyl by CTR lepší DAILY než Mazda6?? ;-) -
pradeda777 14.03.20 10:19
« Re: Re: Ma6W
tms.....Mazda, i jako řada dalších automobilek (i BMW na FWD modelech) používá převodovky Aisin. Já o ní nikdy neslyšel ani nečetl nic až tak špatného. Samozřejmě, že se nějaké nedostatky objevily, ale to platí i o jiných převodovkách.
Poslední dobou Aisinu "zatápí" Číňané, kteří koupili holandskou Punch a jako obvykle výroba se přesunula do low cost zemí v Asii. -
white label 14.03.20 09:30
« CoronaBabiš
Tak už nám to zavřeli úplně, což se sice víceméně čekalo, ale nečekalo se to takovým způsobem. Pozdě v noci se ještě dívám na net a nic. A pak najednou rozhodnou někdy ve tři ráno s účinností od 6 ráno! Většina (nejen stravovacích zařízení) se o tom ani neměla šanci dozvědět, spousta věcí rozdělaných/rozvařených, personál nastoupený a najednou se od někoho dozví, že něco porušují. Tady u nás v centru ráno v 8 normálně otevřely dvě kavárny, předpokládám proto, že je prostě nenapadlo, že by někdo něco takového rozhodl ve tři ráno s účinností od šesti ráno, tedy za cca tři hodiny.
Přece se takové rozhodnutí dá udělat bez problémů přes den s alespoň 12ti hodinovým předstihem, např. včera.
Doteď to nevadilo a najednou to nepočká ani půl dne? Co mají teď ty provozovny dělat s tím, co mají vyrobené na dnešek? Co personál, který tam ráno přijel do práce úplně zbytečně... (což se týká i všech těch obchodů, a to je republikově poměrně velké množství zaměstnanců)?
A třeba na hotelích, máte plný hotel a až v sobotu ráno (víkendové pobyty) se dozvíte, že už od šesti ráno hodin nesmíte používat hotelovou restauraci, a to ani výhradně pro hotelové hosty!
Např. v Dánsku takové opatření udělali se 48 hodinovým avízem.
Nesystémový/neprofesionální přístup vlády.
Případná finanční kompenzace pro zaměstnávající podnikatele? Bezúročná půjčka! do výše max. půl mega...
A ranní tiskovka s Babišem, tragédie:
[odkaz]
Bonus - Babišův československý dialekt: "nenakupujtě, potřebujetě, kteřích..."
-
Thomasino 14.03.20 08:54
« Re: Ma6W
Je potřeba pochválit Mazdu za ovládání pomocí kolečka a tlačítek u řadící páky. Nevím teda jak je to rychlé, ale zásadní výtky jsem neslyšel. Přijde mi to lepší než dotyková ovládání u Škody, VW, Audi atd.
Mimochodem jaké převodovky používá Mazda? Doufám že ne Aisin? -
Thomasino 13.03.20 20:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Iudex - to těšení se na nové auto je taky fajn :-) Nějak jsem nepostřehl, jestli to bude sedan nebo kombi.. Já stále bojuji s nějakým virem nebo nachlazením, co jsem si v neděli dovezl ze Slovenska. Ale od středy jsem chodil do práce..
Jinak nás ve firmě rozdělili na dvě poloviny, jedna dělá týden z domu, druhá chodí do práce. Budeme se střídat a nesmíme se potkat. Kdyby jedna skončila v karanténě nebo nemocná, aby firma běžela dále >:-[] >:-[] -
Ronault. 13.03.20 00:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Iudex: určitě výborná volba včetně barvy. Dal bych jen na kapotu folii, přecejen ty Mazdi laky jsou věhlasné.
Ad diskuze... u nás zatím omezení nejsou, včetně plánované operativy, ale ve F-M jsou plánované výkony i ambulance zrušené a je možná otázka času, kdy to zasáhne i nás a oproti vám, co nebudete moct pracovat, i když zdraví, u nás to může být i naopak. V Rakousku je snad 40 procent lékařů v karanténě... No, situace začíná být vážná a je jen podezřelé, že se dělají tak velká opatření. Sice umřelo třeba v Itálii hodně, hodně lidí, ale když si představite, že ten počet klidně může být dvě LDNky nebo následné péče jedné nemocnice, tak to není moc...ono jak znám ty pacienty, tam stačí menší chřipka a nestačí se pohřbívat 8-s -
woody-alien 12.03.20 17:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
wl: Nabírá to grády a nevypadá to vůbec dobře. Na Slovensku koukám ještě o něco hůř, ale konkrétně tvoje situace je hodně na h....o. 8-s
Já osobně uvidím, jak v práci. Normálně pobývám na marketu s nějakými vyjížďkami za obchodními partnery. Teoreticky by mi home office taky mohli povolit, ale spíš ne, přece jen moje náplň práce je kancelářská jenom zčásti. A pokud se týká pošty, dnes jsem dostal e-mail od vedení, že všechno bude fungovat dál. A kdyby ne, tak aspoň nemám starosti tvého druhu se zaměstnanci.
-
white label 12.03.20 14:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
w-a, all
Bohužel nebudeš daleko od pravdy, dřív jak na podzim 2020 bych to zřejmě neviděl.
U nás začaly tržby klesat od soboty, včera už byly na cca 50% normálu/průměru a bude hůř. U nás zatím restaurační zařízení omezili jen 20. hodinou večerní, ale zřejmě je spíš otázkou (kratšího) času, kdy to zavřou úplně, jako na Slovensku.
Netuším z čeho budu příští měsíce platit výplaty/odvody, čtvrtletní dph, energie...
Jak to máte, po této stránce, vy?
iudex má home office, ale to asi nebude řešení pro každého. -
iudex 12.03.20 14:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Dany (aj ostatní): ďakujem.
No keď tá hystéria takto pôjde ďalej, tak zavrú aj predajňu Mazdy a nebude sa dať ani auto prevziať. Dnes už tu všetci behajú s dezinfekčnými sprejmi a rúškami a všetko sa ruší, tipujem, že budúci týždeň sa zavrú aj obchody s výnimkou potravín. Home office je fajn pre nás kancelárske krysy, ale obchody a služby buď ostanú alebo sa zavrú. ja tipujem to druhé.
EDIT: tak už je to tu:
"Ústredný krízový štáb prijal v súvislosti s koronavírusom niekoľko veľmi zásadných rozhodnutí.
Zatvoria sa všetky tri medzinárodné letiská, v Bratislave, Košiciach a Poprade. Na hraničných priechodoch budú zavedené kontroly a zachovajú sa len veľké hraničné priechody. Zastaví sa medzinárodná preprava okrem zásobovania. Vnútroštátne vlaky budú premávať v prázdninovom režime.
Krízový štáb tiež rozhodol o povinnej karanténe pre každého, kto pricestuje na Slovensko z rizikovej oblasti. Doteraz bola karanténna povinná len pre cestujúcich z Talianska, Číny, Iránu a Južnej Kórey.
Plošne sa uzavrú všetky školy a školské zariadenia. Zatvoria sa aj sociálne a kultúrne zariadenia, bary, reštaurácie, lyžiarske strediská i wellness centrá a aquaparky. Prevádzka obchodných centier bude obmedzená, cez víkend bude možné nakúpiť len potraviny, lieky a drogériu."
A my nemáme doma ani tú povestnú polohrubú múku. ;-) -
Dany 12.03.20 11:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Iudex, gratulujem a prajem čo najviac času v štvorvalcovom režime ;-)
Ak opadne pandemická histéria, tak sa asi pozvem na kávu >:D
PS: Ja mám od zajtra home office. Nech nás korona obchádza -
white label 12.03.20 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: facelift MGTS
Karmín od Porsche se neohledí a ve stínu, nebo když je pod mrakem, je tmavá dost. Na Macana není lepší barva v nabídce. Porsche má i jeden dobře trefený tmavě hnědý odstín, ale ten je v nabídce pro Panameru, nikoli pro Macan. Na Macana je taky mahagonová (vínově hnědá), ale ta se mi naživo vyloženě nelíbi. -
pradeda777 12.03.20 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: facelift MGTS
wl...KONEČNĚ! Aktualizovaly se mě Win.10 a teď jsem se sem nemohl hodinu dostat. Musel jsem pořád měnit hesla. Kua...A není to poprvé...kua.... >:-[]
Červená je krásná, ale mám strach, aby se mě brzy neomrzela. Chtělo by to tmavší, nějaký hnědo-vínový odstín. Takový ten Mazďácký...... ;-)
Bílá je sázka na jistotu.... :-! -
white label 11.03.20 19:24
« facelift MGTS
pd7
V aktuálním SPEEDu (04/20) je (mimo jiné) test Macanu GTS a pějí (text Petr Hanke) tam na něj pochvalné ódy, dle nich nej Macan v rámci celé řady.
"Ve srovnání s Turbem má GTS motor pevněji uložený do karoserie, což je určitě detail svědčící o tom, že Porsche si na této verzi dalo hodně záležet."
"...fantasticky přesné naladění Macanu GTS, o němž by se mohlo třeba Mercedesu GLC 43 jen zdát..."
"Macan GTS je další ukázka toho, že Porsche prostě umí svá auta skvěle "trefit". Jeho naladění je skutečně mimořádné a za volantem si užijete zábavu, ať už si o sportovních SUV myslíte cokoli. Verze GTS je řízná, přesná a zábavná, ale není vytažená do do extrému a dokáže skvěle fungovat i pro docela obyčejné přemísťování. Při něm si budete užívat také vynikající pozici za volantem, která je ale vlastní všem verzím této modelové řady..."
-
pradeda777 11.03.20 17:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
iu....tož nakonec šedá myška..... :-O Tož ať dlúho slúží... ;-)
PS. Kdyby Mazda přišla v roce 2015 s novou M3 MPS, tak bych asi byl stále "v rodině"... ;-) Bohužel Mazdě došly love a tak se Gen III nekonala...velká škoda...byl by to fešák... ;-\
[odkaz] -
pradeda777 11.03.20 08:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Dnes jsou technologie na pomoc auto lakýrníkům úplně někde jinde. Ale v roce 1970 to byla hotová alchymie. Já měl v tu dobu Ford Capri XL v Grecian Gold metalic a po pár "bingles" jsem měl na něm 5 různých odstínů této krásné barvy.... ;-) Ano, na první pohled to bylo "difficult to pick", ale když se člověk podíval pozorněji, tak "hrálo všemi barvami"...;-) [odkaz] -
Dany 11.03.20 08:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
WL: všeobecne s viacvrstvovými špeciálnymi lakmi bude vždy väčší problém to trafiť. Aj obyčajný lak mení po rokoch odtieň vďaka UV. Špeciálne farby, špeciálne viacnásobné postupy nanášania, to len tak nejaký lakýrnik s pištolou netrafí. -
white label 10.03.20 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
iu
Navíc ta Soul Red Crystal je údajně noční můrou lakýrníků, hodně těžko se přesně trefuje + nic moc origo kvalita/odolnost tohoto laku.
P.S. Aby vám ji někdo nevyfoukl, než ji přijedeš omrknout. -
-
white label 10.03.20 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
iu
Na tom tvém odkazu vypadala tmavší (asi to bylo tím stínem od stromu), tak jsem si myslel, že to bude spíš Titanium. Machine Grey vypadá taky dobře, i když ta bude proti CSG o poznání světlejší...
U těch 360 st. systémů si obvykle můžeš přepínat zobrazení dle libosti, takže si tam klidně můžeš dát zadní kameru, takže toho se obáváš zbytečně.
Proč jste nemohli zkusit tu "vaši" konkrétní kombíkovou předváděčku, ať nekupujete zajíce v pytli. -
iudex 10.03.20 14:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Dany: máš pravdu, to je iná farba. Machine grey je pomerne tmavá, len o chlp bledšia, ako CSG.
Ale nemáš pravdu v tom, že 2,5ka nie je dostupná v Revolution, pozri aktuálny cenník pre 2020, 2,5G je v 3 výbavách: revolution, revolution Top a Takumi Plus: [odkaz]
Ad odpájanie valcov: 2,5G to má.
-
iudex 10.03.20 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
wl: tá šedá sa nevolá titanium, ale machine grey, ono je to drahšia ako štandardná metalíza (bežná metalíza/perleť stojí 605 eur a tento "prémiový lak" stojí 805 eur, najdrahšia je ale soul red za 940 eur). Tá šedá bola práve na predvádzačke, čo sme jazdili. Tá parkovacia kamera je ako vravíš 360°, zobrazovaná z vtáčej perspektívy, bude to chcieť zvyk podľa toho parkovať.
Dany: podľa mňa myslíš práve túto farbu, tá má práve taký kovový nádych. Tu je tá konkrétna predvádzačka: [odkaz]
-
-
Dany 10.03.20 13:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Iudex, tak som rád, že si bol skúsiť Mazdu a že to nakoniec dopadlo. Zhodujeme sa aj dojmami. Interiér v Mazde je momentálne na vrchole mainstreamu, vrátane ovládania. Tiež súhlasím s kolami. Na naše cesty by boli ideálne 18ky pre šestku a 17ky pre trojku. 2,0 TSI by mal určite navrch, ale to už potom záleží na preferenciách, či uprednostniť motor pred celkom. Dúfam len, že sa nepotvrdia Woodyho obavy o nepreberaní z dvojvalcového režimu. Ja som nič podobné nezachytil.
Mne sa pred časom páčila na trojke taká striebornokovová farba. Svetlejšia ako titanium, ale tmavšia ako klasická strieborná. Trojka v nej vyzerala ako potiahnutá kovom. Prestali ju ponúkať s faceliftom predchádzajúcej verzie. -
white label 10.03.20 12:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
iu
Právě ta výbava v ceně je super. Revolution nemá jen parkovací kameru (jako Atraction), ale celý systém "360° TOP VIEW MONITOR". Obdobu toho máme na MGTS (zřejmě ve vyšší kvalitě, ale za tučný příplatek) a je to skvělá věc.
Žena tu šedou Titanium taky viděla naživo? -
iudex 10.03.20 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
wl: jj, tá šedá má niečo z carbon steel grey.
Výbava je identická, Revolution, v Mazde príplatky neexistujú. Ono aj tá Revolution je bohatšia, než by som potreboval, má všetko, čo by som určite chcel (adaptívne full LED, vyhrievané sedadlá, parkovačky), ale aj veci, ktoré by som si normálne nepriplatil (parkovacia kamera, BOSE audio, navigácia, vyhrievaný volant., HUD), takže výbava je z môjho pohľadu luxusná. -
iudex 10.03.20 10:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
Tak som sa bol previezť s M6 a mojich pár dojmov.
Predvádzačka bola sedan, ale inak konfigurácia podľa nášho výberu: 2,5G automat vo výbave Revolution. Farba machine grey vyzerá prekvapivo dobre, nie je to samozrejme atraktívnosť soul red crystal, tá je dokonalá, ale aj tá šedá má taký kovový nádych a celkom hĺbku, za mňa by mohla byť aj tá: [odkaz]
Zvonku nemám žiadne výhrady, sedan je samozrejme elegantnejší, ale aj kombi je úplne v pohode, nie je to hranatá krabica ako Passat variant, vizuálne pomáhajú tiež veľké kolesá (19") či dve koncovky výfuku po stranách (skutočné, žiadny fejk).
Zvnútra je to úplná paráda a som doslova nadšený, interiér je taký audinovský čo do štýlu aj kvality materiálov a vypracovania, ťažko sa mi to hovorí, ale 3er (teda aspoň moju generáciu F30) prekonáva o triedu: [odkaz] Kvalitné plasty, veľa kože s prešitím, dokonca čiastočne aj na palubke, na sedadlách našťastie nie, tam je príjemná látka. Parádny je malý volant (ktorý je aj vyhrievaný). Palubné ukazovatele sú kombinované, napoly analóg, napoly digitál, každopádne je to o level lepšie spracované ako ten kombinovaný u Insignie. Prémiovo pôsobí head up displej, žiadne sklíčko, ale priamo na čelnom skle s ostrým zobrazením, to asi bude návykové. Fajn vyzerá aj stredový displej s infotainmentom, je dotykový pri státí, počas jazdy sa ale ovláda iba otočným kolečkom na stredovom tuneli, ktoré veľmi pripomína bavorácky iDrive. Tieť veľmi hodnotne pôsobia ovládače klímy, veľmi precízne, žiadne viklanie ako v Mondeu. Celkovo pôsobí ten interiér hodnotne, kvalitne až prémiovo, v rámci stredného mainstreamu asi špička. Možno svoje robí aj vyššia výbava, tam je ale fajn, že nič nie je príplatkové a všetko je v danej výbave Revolution. Jediný problém mala polovička s manuálnym nastavovaním sedadiel, elektrina je ale iba v kombinácii s kožou a to nechcem.
Čo sa miesta týka, je to taký štandard, Superb to nie je, ale v pohode stačí. Kufor mohol byť o chlp väčší, opäť Superb svojou jaskyňou vyhráva, ale je to na úrovni Mondea, takže OK.
No a k jazde. Naštartovanie ma utvrdilo v tom, že proste chcem benzín, ticho a kultivovanosť. Rozjazd jemný a citlivý , klasika hladučká HDM, žiadne cukanie. Motor... je proste atmosféra. Ak sa automat snaží v normále jazdiť úsporne, tak je cítiť, že chýba krútiak odspodu a ak manželka uvažovala, či nestačí dvojliter, tak zvezenie ma rozhodne utvrdilo, že treba 2,5 l. Po zahriatí a prepnutí do športu je to samozrejme lepšie, automat viac drží kvalty a otáčky. Skúšam plné zrýchlenie a ono to celkom ide, nie som si ale istý, či by som to tipoval na takmer 200 koní, subjektívne rovnako, ako 160k Mondeo. A pri vytáčaní sa motor prekvapivo dosť ozýva ostrejším rykotom, ktorý ale nie je úplne ľubozvučný (ale to nie je ani Mondeo, proste R4) a manželke to vadí, je jasné, že ona to vytáčať určite nebude. Radenie mi aj v športe prišlo chĺpok váhavé, tak som si pomáhal páčkami pod volantom (sériovo), na ich pokyn prevodovka reaguje promptne, takže OK. Čo sa týka podvozka a riadenia, podvozok je skutočne agilný a mrštný, prišiel mi agilnejší ako naše Mondeo a to je celkom vyznamenanie. Trošku som len cítil veľké kolesá a nízkoprofilové gumy, ich utlmenie a odfiltrovanie mohlo byť lepšie, asi by stačili v pohode 18ky (Mazda ale robí len 17 a 19"), na zimu určite dám 17ky. Riadenie je tiež na predokolku parádne, pekne citlivé a priame, opäť v rámci predokoliek asi špička. Proste jazdne som bol veľmi spokojný, k plnej spokojnosti mi chýbal väčší záťah motora (budem si musieť zvyknúť opäť na atmosféru) a trošku lepšie utlmenie nerovností (čo do pruženia i hluku od podvozku), čo som cítil vzadu ako pasažier, keď šoférovala polovička.
Ako je už asi zrejmé, šestka ma presvedčila a zvezenie potvrdilo, že papierový výber bol správny, vcelku sa teším a som rád, že to bude práve 6ka. Ak by bola možnosť zostaviť si auto presne na mieru, asi by zostal v hre Passat, kde silným argumentom bol 2,0TSI, tam by sa ale človek musel výbavou veľmi uskromniť. Insi má aj turbobenzín aj výbavu, ale opäť nie je ideálna skladovka, facelift v nedohľadne a interiérovo je oproti Mazde o level nižšie; tiež jazdne je síce komfortná, ale zďaleka nie tak agilná ako 6ka.
Sup nemá benzín 2,0, takže ten vypadol ako pri skladovke, tak i pri aute do výroby. Teraz už len vybrať konkrétny kus 6ky, sú v hre spomínané 2 skladovky, obe 2,5 l A/T v Revolution. To už nechávam na polovičke, či chce červenú alebo jej stačí šedá. Šedá je predvádzačka so 700 km, ale cenou presne vo firemnom limite 30t. Červená je funglovka, ale limit presahuje o 2700 eur, ktoré by museli ísť z vlastného vrecka (pri obidvoch je zľava 12%, čo je zrejme úplné maximum, čo sa dá pri Mazde). Každopádne dnes-zajtra to rozsekneme. -
pradeda777 09.03.20 22:40
« Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
idam....měl sem v nedávné minulosti (2008-20014) 2 x Mazdu 3 MPS a byl jsem v Auto-palace Brno častým "hostem". M6 se mě vždy líbila, ale nikdy jsem v ní neseděl, protože byla na můj vkus moc velká. Dokonce i M3 MPS byla větší (delší) než bych si býval přál, ale mechanika byla tak dobrá, že jsem ji to odpustil..... ;-)
[odkaz] -
woody-alien 09.03.20 21:19
« Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
wl: Na Moravě možná, ale celorepublikově byl Děčín v čele pelotonu. >:D Aspoň že tady zaostáváme v nákupní panice, kritické potraviny jsou u nás k dostání bez problémů a front. Na tohle jsou zase kadeti v Praze. Zřejmě tam mají velké oči na všechno, viz. Jarek "v Praze kalamita jak na Sibiři, TŘI centimetry sněhu....a u Muzea čtyři." :-) -
woody-alien 09.03.20 21:12
« Re: Re: Re: Re: Pozdrav ze Slovenska
iudex: Kauzu diesel vůbec neřeš...ta se vás netýká. Hlavně aby se ti ten "připosr.anej" R4 bez problémů vracel z dvouválcového režimu. ;-)
Pokud se barvy týká, Soul Red je samozřejmě parádní. Dost často ale slýchám nářky na nic moc kvalitu laku. No a jako na potvoru jsem dneska viděl CX-3 v této barvě, která měla přední kapotu potaženou černou matnou fólií. Vypadalo to opravdu mimořádně hnusně, takže jsem si to chtěl vyfotit....jenže jsem byl přistižen in flagranti majitelem. Ponechal jsem ho raději v omylu, že si to fotím, protože se mi to líbí, načež pyšně přihodil trumf, že mu ta fólie (krom estetického zážitku) vyřešila ty nekonečné oděrky na laku. :-)
Pro spravení nálady 2....
[odkaz]