Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 16.04.20 20:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Je to konzervativní varianta s tou šedou, ale hlavně tato šedá je hodně podobná té tmavší matné šedé co mám na kraji ledvinek a dole na kraji takovému "žebru". Taky na tom není tolik vidět prach z brzdových desek a nemusí to člověk tak často umývat jako černé :-) [odkaz] -
Thomasino 16.04.20 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
iudex - jak dobře víš, najít kola která budou ve dvou rozměrech pasovat k BMW a ke všemu aby to mělo TUV a Typový list pro zápis do velkého techničáku, není úplně jednoduché. Nejdříve to vypadalo na americká kola APEC ACR-8 v šedé (bez homologace) [odkaz] , pak Enkei [odkaz] , nakonec jsem se vrátil k původnímu dávnému plánu na BBS (navíc mám už levnější řadu na zimu). Ten rozměr budu mít zapsaný v techničáku, nebo mohu mít. Ještě jsem zvažoval tento nový model BBS CC-R, který se dělá ve stejných rozměrech. Trochu připomíná styl Alpina kol. [odkaz]
[odkaz] druhá barevná varianta: [odkaz]
Ale ty CI-R co jsem objednal mají takový klasický konzervativní design a BMW je používá často u M modelů, jen paprsky mají o něco tenší. A ty bronzové CI-R jsem chtěl, ale v mém rozměru je nedělají. Je to jen limitka pro letošní rok k výročí 50 let BBS. Vznikly 1970, stejně jako já :-) (možná proto ten citový vztah k BBS) -
iudex 16.04.20 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Tom: tak bolo mi jasné, že Ty po svojich skúsenostiach už čip neodporučíš. >:-[] A Ty si mal ten čip od akého výrobcu? A v akom rozsahu Ti zvýšil výkon? Ja o tom vážne neuvažujem, to len v rámci flákania pri homeoffice.
Mimochodom aj Ty podstupuješ riziko, ak si dávaš na auto gumy s iným ako schváleným rozmerom, mne to na poslednej STK poctivo kontrolovali. Jedine že by si predtým prezul.
Inak prekvapuje ma, že s Michelin Super Sport máš málo gripu, to sú parádne UHP gumy. A Sport 4S sú rovnaká kategória, priamy nástupca SS, takže nejaké citeľné zvýšenie gripu by som si od toho nesľuboval. Holt netreba to s tou nájazdovou rýchlosťou do zákruty prehnať a nebude nedotáčavosť a moc hmotnosti na predných. >:-[]
Tie BBS disky sú pekné, aj keď to nie je úplne môj štýl (ale keďže Ty sa stále motáš okolo podobného dizajnu, tak zjavne Tvoj áno). Tie šedé pôsobia tak trošku fádne. Čo zlaté? S modrou karosériou budeš trochu ako Impreza STi: >:D [odkaz]
P.S: Ako znie bavorský trojvalec: [odkaz] -
Thomasino 15.04.20 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Zrovna dneska dával Šenkýř Motorsport post na FB že dělali BMW 440i Grand Coupe a vyfuk Akrapovic + zvyseni vykonu 390PS/580Nm (serie 326PS/450Nm) >:-[] >:-[]
Hele, ale ta cena motoru mě taky zajímá, zeptej se na to. Viděl bych to tak na 18-25 tisíc EUR ?? :-)
P.S.: Co říkáš na BBS CI-R v šedo-stříbrné ? [odkaz] :-) [odkaz]
[odkaz]
U té modré má vzadu 265/30 R19, u bílé má 255/30 R19, což tam budu mít já, aby oboje bylo o 10mm širší proti série (a jak to mám v techničáku). Naopak modrá má vpředu 235/35 (jak to budu mít) a bílá má vpředu 225/35. -
Thomasino 15.04.20 21:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
A už jsi pozeral, kolko stojí nový motor 40i u BMW ?? ;-) >:-[] >:D
P.S.: přestalo mě bavit málo gripu na předku a gumách 225/40 R18 (vzadu 245/35 R18) s pneu Michelin SuperSport a objednal 19" kola a Michelin PS 4S v rozměrech 235/35 R19 + 255/30 R19 >:-[] -
iudex 15.04.20 15:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Fred: tak to s tým čipom ma zaujalo. Pozeral som a viacerí majitelia BMW majú Racechip. Pri 340i sú tri druhy, +50, +62 a +75 koní. A to za prekvapivo nízke peniaze: [odkaz]
Ale aj ten tvoj Powerbox nevyzerá zle, +15-20% (+49 až 65k) za 796 eur.
Hmmm.... :-) -
speedfred 14.04.20 14:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Tento prestup nemá pre mňa opodstatnenie, pretože tá cena tam je premrštená (a ani na to nemám). Občas ma niečo napadne, niečo omrknem ale ako píše Iudex je to iba prešlapovanie na mieste pokial by to nebolo niečo o "patro výš". Takže myšlienky sú akékoľvek ale pohľad do garáže či jazda ma vždy vráti na zem a poviem si - ostávaš doma!
To už radšej toto : [odkaz] -
iudex 14.04.20 13:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
Tak z môjho pohľadu nie je C63AMG lepším autom, ako Giulia QV. Viac valcov, to áno, V8 je kráľovská trieda, ale výkonovo nie (štandardné C63 má "len" 476k a eSko má rovnakých 510k ako QV). A s ohľadom na vyššiu hmotnosť (1745/1755 kg) to bude menej agilné ako Julča. O automate nehovoriac. Neviem, aké riadenie má AMG, ale pochybujem že lepšie/komunikatívnejšie, ako QV.
Proste Tvoja Giulia QV je už teraz klasik, akých niet. Brutálny výkon, zadný pohon, manuál, to už nie je a asi ani nebude (možno ešte M3, ale tá tiež nebude cez 510k). V podstate rovnako ako pradedova M140ka, len Giulia je o dosť krajšia. :-) A je otázne, či auto tak ostré a šoférske sa v dnešnej emisnej dobe ešte dá vôbec postaviť, osobne myslím, že nie.
Z môjho pohľadu z QV je možné postúpiť už len k čistým športiakom/superšportom, v rámci "bežných" áut ako sú sedany už sa niet kam posunúť, maximálne prešľapovať na mieste. -
iudex 14.04.20 09:01
« Re: Re: Re: JQV
wl: aj po trnavsky je to tvrdo, jatelina, v Trnave sa zásadne nemäkčí. Ukážka: "Išli sme ze Seredi z jarmeku a zastavili zme sa ve Farkašíne. Kone si každý sellák uvázal ge svojému vozu, a dze indze, do šenku. Porád zme si roskázali varené víno. Taký tam bol mulaččák, že dotál aj ottedy som taký napitý neból jak tedy." >:D
A čo jarné kilometre? Boli ste niekto prevetrať kone aj počas karanténnej Veľkej noci?
Fred: počul som klebety, že po niečom pražskom pokukuješ. ;-) -
white label 13.04.20 21:30
« Re: Re: JQV
iu
No vidíš, i na Valašsku se říká(valo) jatelina/jatelinka, akorát ta slabika "te" se nevyslovuje měkce jako u vás.
U předváděčky musíš počítat taky s tím, že je tam více studených startů, které celkovou průměrnou spotřebu logicky také navyšují. -
iudex 13.04.20 20:35
« Re: JQV
wl: ale to si si myslel dobre, aspoň teda v mojich končinách. Ďatelina je po trnavsky jatelina. Takže vieš trnavskú slovenčinu. >:D
Ad M6: po nejakej tej stovke km od kúpy je spotreba 7,2 l. Teda presne rovnako, ako sme mali s Mondeom. Aj keď zatiaľ chýbajú dlhé štreky s naloženým autom po diaľnici. Každopádne na daný objem v kombinácii s automatom super. Btw. celková spotreba od začiatku je 10,7, tak fakt nechcem vedieť, ako na nej ako na predvádzačke jazdili. :-/ -
white label 12.04.20 13:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Prošel jsem si letmo většinu českých a slovenských video testů JQV a je zajímavé, že zatímco slováci obvykle vyslovují Quadrifoglio (čtyřlístek) správně, jako "kvadrifolio", tak češi naopak špatně jako "kvatrofolio", což je nesmysl. -
pradeda777 12.04.20 11:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Vibrace šaltrpáky.......ani mě to nepřekvapuje. S tímto jsem se setkal již u několika vozů. Ano, u dané "Julinky" jde o extrém, ale 510 koní jsem pod podlahou nikdy nekrotil. Na mojí 1er jsem rychlý "odpal" z místa ještě nezkoušel, tak nemůžu referovat. Ale s tím novým mechanickým samosvorem bych podobnou věc čekal.
Zkoušel jsem "odpal" z místa v mé první MPS FWD (mechanický samosvor) a při přeřazení na 2 se celý předek roztancoval a volant mě málem vykloubil ruce.......ano v tomto případě šlo víceméně o extrémní torque steer.....co dělala šaltrpáka to nevím, protože jsem měl před očima v tu chvíli jen "rudou mlhu"..... ;-) -
pradeda777 11.04.20 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Přišlo dnes.....Důležité oznámení od vlády ČR..........
Dnes v noci , mezi 20. 00 a 21.00 bude pomocí družice a laseru
všem lidem na planetě měřená tělesná teplota . Pokud
je to možné , postavte se NAZÍ k otevřenému oknu , s
levou rukou vzhůru ke hvězdám a v pravé ruce držte svůj
občanský průkaz a kartičku pojištěnce. Děkujeme za
spolupráci./Přesnou dobu průletu nejsme schopni , podle
Vašeho místa odhadnout .V dané místnosti rozsviťte , aby
údaje byly čitelné.
>:D >:D >:D -
pradeda777 09.04.20 15:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
wl....bezva připomínka....ten film jsem viděl poprvé a to minulý týden na TV. Nakonec jsem byl rád, že jsem se na něj dodíval, protože jsme se se "soudružkou" několikrát chystali přepnout na jinou stanici. No.....konec dobrý....všechno dobré. Nechali jsme se na ten film zlákat, protože z reklam měl velmi dobré obsazení. Nohavica neměl chybu a i další písničky byly na úrovni. Bohužel "the plot" byl k zoufání.......... ;-\ Myslím, že tam byly i záběry od vás z RPR......... -
white label 09.04.20 15:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
iu
Jak píše Dany, ta úspora hmotnosti neodpovídá rozdílu objemu, jestli máš 650, nebo celý litr, rozdíl je velmi malý...
Např.:
CB 1000R/R4 107kW - 212 kg
CB 650R/R4 70kW - 202 kg
Cenový rozdíl o jednu třetinu (100 litrů) je zajímavější.
Ta 650ka je za ty prachy skvělá a designově dokonalá. Jen to chce mít spíš japonskou postavu, aby na tom člověk nevypadal jak vosa na bonbóně, s koleny v úrovni kyčlí. Když si kupuješ kolo, řekneš si o velikost rámu kterou potřebuješ, ale u motorky máš smůlu, ber, nebo nech. -
Dany 09.04.20 14:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Iudex; od tých 600 by sa dalo niečo vybrať. Tie váhové rozdiely nie sú až tak veľké, tak 20-30 kg. Ja som mal 650 s váhou cez 200 kg. Rozdiel medzi Multistradami je rádovo v kilách.
Nie je pravda, že sa menšie nedajú vybrať. KTM robí malé Duke 390. Je libo oblečenú, holú? Tu je vs Z400
[odkaz]
alebo niečo menšie? Čo tak 250, štvorvalec a 17t otáčok?
[odkaz] -
Dany 09.04.20 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
prostě Jarek :yes:
až ide mráz po chrbte. Pre mňa najkrajšia pasáž v pesničke Kríž svůj neseme, keď Cmoro z boku sekunduje Jarkovi a jemne ho dopĺňa. Potom Cmorík nastupuje v plnej sile a dynamike. Parádne sa dopĺňajú
Versys ako voľba rozumu. Len či to bude pri motorke stačiť
Viac pokec ako jazda, ale všetko podstatné tam je:
[odkaz] -
white label 09.04.20 13:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
pd7
Jo, ČeZeta..., jak o ní zpívá Jarek:
"To sem byl nějaký devátý rok na světě,
když mě poprvé vez táta na své ČeZetě,
na zadním sedadle trůnil sem si jako král,
a on, vlasy ve větru, mi přes rameno povídal:
Sedni a pevně se mě chyť oběma rukama,
všechno co budem chtít leží před náma,
sedni a pevně se drž mých zad,
pojedem, tam, kde to mám rád..."
[odkaz] [odkaz]
Parádní text i hudba, prostě Jarek.
Soundtrack k filmu Muzzikanti je výborný, bohužel film samotný zdaleka jeho kvalit nedosahuje... -
iudex 09.04.20 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany: tak je vidieť, že si srdcom stále motorkár. :yes: Len Tvoja situácia (moja, resp. všeobecne ženatých so záväzkami) motorkám moc nepraje, je to niečo ako kabriolet. Každý by ho chcel, dynamika, sloboda, vietor vo vlasoch, avšak keď reálne potrebuješ minimálne kombi, ideálne minivan, zostane to len snom. Mňa osobne motorky minuli, vodičák na motorku som si ani nerobil a popravde sa ich trochu bojím, resp. mám veľký rešpekt, videl som nejednu škaredú haváriu (OK, to som videl aj pri autách, ale tam to v 90% odnesie len auto, pri motorke väčšinou aj jazdec). Motorku by som reálne akceptoval ako spôsob šikovného približovania v meste, ako to je v Paríži či Ríme, kde autá stoja v zápchach a medzi ne sa prepletajú motorky. Ale to logicky musia byť malé obratné stroje, nejaká Africa Twin je na tom skoro ako auto. A tie retro Vespy vyzerajú skvele. Ale u nás to riešiť nemusíme, zápchy ako v Paríži u nás našťastie nemáme.
Ako čistý teoretik, bychár, by som vyberal v kategórii športovejšie orientovaných strojov, kapotovaných street bikov, menších, ale obratnejších, tak 500 až 750 ccm; litre mi už prídu ako dosť neohrabané. Ak niečo na dlhé štreky, tak cruiser/chopper, nech to má štýl.
P.S. k tým dedovým spomienkam: je sranda, že dakedy bola 250ka, notabene 350ka veľký stroj, dnes sa pod 600ccm v podstate ani nedá vybrať, tam sú len skútre. Z môjho pohľadu škoda, že sa zanedbáva kategória 300 až 500 ccm, to už má aj nejaký výkon, pritom zostáva malé a obratné. -
Dany 09.04.20 12:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Africa je viac offroad použitelný aj na cesty. Tam je ten výkon rozťahaný od nižších otáčok a nie je to moc emotívne. Zase je to lepšie použiteľné v teréne. Aj keď sa snažia posunutím na kľuke napodobniť Včko, tak Včko to neni. KTM u Ducati sú v tomto inde. Zas tá Africa bude typický držák.
Ako hovorím, tá dilema je ťažšia ako u áut, lebo logicky úžitné vlastnosti idú trochu bokom a prevládajú emócie a vzhľad -
white label 09.04.20 12:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Naposledy jsem jel Africu, jak jsem měl půjčenou tu novou CB 1000R, tak tam měli i Africu, o tu byl na půjčování nesrovnatelně větší zájem (právě na delší štreky), než o CB 1000R, u té jsem byl teprve druhý, co si ji půjčil. A vzhled i jízda, to byly trochu jiné světy.
Jinak s tebou souhlasím, z toho cos tu dal vypadá Versys jako nejlepší volba rozumu.
A jak píšeš, jízda na motorce je opravdu něco hodně jiného, než na čtyřech kolech... -
Dany 09.04.20 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Koľko rebelov. >:D Dedo najväčší. Pretláčať sa na pionieri s valníkom chce riadne gule.
WL: na ktorých allroadoch si jazdil? Oni sa totiž dosť odlišujú charakterom. Napr. BMW R-ko je taký obláčik na ktorom sa len tak pohupuješ. Proti tomu sú KTM a Multi celkom ostré stroje ktoré sa dajú nastaviť od ostrého supermotarda až po offroad. Stačí prezuť gumy a máš celkom iný stroj. Už som tu raz písal, že také rozdiely ako v autách pri motorkách nie sú. Špičkový nastaviteľný podvozok ti zaručí univerzálnosť. Nárast váhy proti očesanému naháčovi je možno 20 kilo. Najväčší rozdiel sú vyššie zdvihy a tým vyššie položené ťažisko, čiže sa preklápaš po dlhšej dráhe. Ani tie rozdiely nie sú nijak dramatické napr. športovo cestovná Kawa 1000 SX má zdvihy vpredu/vzadu 120/140. Versys má po 150. Multi má 170. Práve ten Versys je najbližšie cestným strojom, len má pohodlnejšiu ergonómiu a lepšiu ochranu. Proti Multi a KTM je ale uhladenejší a vláčnejší. Stran spolahlivosti zas verím, že na tom bude lepšie ako Talianka a Rakušanka dokopy.
[odkaz]
K designu. Nie že by som bol z designu endúr nejak odvarený, ale Multistrada sa mi vyslovene páči. Pri naháčoch sa mi páči skôr retro look ako supermoderný hmyzí ksicht ala Z1000. Teda nine T, Thruxton R, trošku exkluzívne Norton. Z novších by sa dala CB od Hondy prípadne 900 od Kawy. Zažil som ale kamarátov čo s nami išli na naháčoch, superšportoch ďalej, ale bol to boj celú cestu. Jak bagáž, tak ochrana, ergonómia... všetko na jed.
[odkaz]
Ako som písal už skôr. Nutne by som potreboval minimálne dva stroje. Na to však nie je priestor.
Srdce ma ťahá k tej Multistrade, pragmatické svinské ja ku Kawe.
Koľko si myslím že dám štriek? Konzervatívne to odhadujem zo začiatku na 2-3 a postupne budem pridávať.
Woody, Vnímanie rýchlosti, zrýchlenia a celkové pocity sú rádovo inde. Práve preto sa určite chcem vrátiť k motorke. Ja to mám tak trochu predschválené, tak by bolo škoda toho nevyužiť. Dávám im rok, maximálne dva >:D U teba trochu rebélie určite nezaškodí ;)
Fred: Fazer, Hornet, Zed a aj véčkové SVčka, to bola taká naháčovská klasika :yes: -
speedfred 09.04.20 09:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
iu: ty vôbec nevyužívaš potenciál motora/auta. Ja tu radšej nenapíšem moje okreskové “spídy” pretože to by bolo na verejné lynčovanie.
Na moto za starých čias mám rekord po okreske tacho číslo začínajúce na 3 :-! -
pradeda777 09.04.20 08:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Motorky.....první jsem v roce 1962 "zdědil" po bráchovi. Tento model Pionýra.
[odkaz]
Byl to trochu "upravený" Pionýr a brácha s ním jezdil soutěže. Byla jich parta asi 5 borců. Vždy jsem jim moc záviděl, když od našeho odjížděli někde na závody. Na tomto Pionýru jsem se záhy nepříjemně "setkal" s valníkem Škoda 706 a jen jako zázrakem vám tady o tom píšu. Následné 2 měsíce v nemocnici mě ovšem nemohly odradit od kouzla motorek. Pionýra jsme dávali 3 měsíce do kupy, aby byl nakonec pojízdný.
V roce 1965 povolali bráchu "do zbraně" a já po něm "zdědil" jeho Čízu 250 Sport jednolauf. Té jsem si ale užíval jen jeden rok než jsem také (dobrovolně o rok spíš) narukoval. Ale ten rok byl super. Jezdil jsem i když mrzlo. Ještě že to byla jen jedna zima jinak bych už asi dávno měl obě kolena v *.... ;-) [odkaz]
Omlouvám se. Nevím co se stalo, ale originálně odkaz fungoval...tož zkusím zde.....[odkaz]
Na tehdejší dobu parádní mašinka. Ale brzy potom nás převálcovali Japonci....
EDIT...tož, já už mám vybrané.....[odkaz]
-
woody-alien 09.04.20 07:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany: 222 reál muselo být na tacháči ještě o dost víc. Nu, kdož jsi bez viny....ehm, hmm, jsem si shodou náhod zrovna včera ráno na volném úseku mezi dvěma exity nejmenované dálnice taky zkoušel jak vypadá tachometr s dvojkou na začátku u malého auta. A tak vím, že si člověk musí dávat sakra bacha na ty, které míjí v pravém pruhu, i na ty, ke kterým se v levém dost rychle přibližuje. ;-)
Ad mašiny: Už mě to taky napadlo coby povinná relaxační kúra. Nejsem žádnej velkej motorkář, ale jedno vím. Vnímání rychlosti a vlastně všeho kolem je daleko intenzivnější, řekl bych až nesrovnatelné s autem. A jak píšeš, na motorce nevypneš, musíš se neustále soustředit ale ten adrenalin a radost z jízdy (i v rychlostech, kde bys v autě usínal) za to stojí. Osobně si ale myslím, že na tohle požehnání doma nedostanu. Pak jedině být (znovu po dlouhých letech) rebel. >:D -
-
Dany 08.04.20 19:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
WL: plánoval som tento rok riešiť nejaký motovýlet cez požičovňu. Vlastný stroj, je ale vlastný stroj. Vieš že sa naň môžeš spoľahnúť, v akom je technickom stave a tak. Nie nadarmo sa motorky prirovnávajú k ženám.
Zbalenú ženu som nateraz myslel vlastnú ;-)
Tie stroje majú špičkové semiaktívne podvozky, motory odvodené zo superšportov a nezahanbia sa ani na okruhu. Naklikáš športovú mapu, pritvrdíš podvozok, obmedzíš trakčnú a na okresku, nenabalený to bude viac ako dosť. Mám to vyskúšané. -
Dany 08.04.20 19:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Iudex, ale za dva roky bude iná situácia.
S tou vekovou klasifikáciou je to pomerne jednoduché. Vekom sa preferencia mení a prispôsobuje podmienkam. Nie je to buď, alebo, tak ako nič nie je čiernobiele.
Nepohodlie je tiež určené uhlom pohľadu. Ak to berieš, že na teba fúka, občas prskne nejaká voda... O to intenzívnejšie vnímaš ten pocit. Ťažko sa to vysvetľuje, keď si to nezažil. Je to tiež psychická očista, lebo na motorke nevypneš ako v aute. Musíš sa 100% sústrediť na jazdu a nemáš čas myslieť na nič iné. Niekedy to vyskúšaj. ;-) -
white label 08.04.20 16:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany
Litrový naháč je i moje krevní skupina, ale cestovní enduro to je ideální motorka spíš pro půjčovny. S rodinou/dvěma dětmi ti to bude stát celý rok v garáži. Tou "případně sbalenou ženou" (vzadu) si myslel manželku, nebo případnou milenku, nebo obojí (ne najednou)? >:D >:-[]
Pro ženatého se závazky je podle mě vhodnější něco stylovějšího/emotivnějšího, na kratší vzdálenosti, na čem se můžeš častěji jen tak "vyvenčit". ;-) -
iudex 08.04.20 16:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany: tak na dvojhodinovú túru nemôžeš ísť, lebo máš malé deti, ale motorku na dlhé štreky si vyberáš. >:D
Kamarát prednedávnom po roku a pol predal Triumph Tiger, po ktorom pozeráš (ale 800vku), krásny stroj v tej klasickej british racing green. Pochodil blízke krajiny až po Chorvátsko a prestalo ho to samého baviť; v našom veku už ťažko zladíš ľudí na viacdňový motorkársky výlet (práveže mi príde že na motorkách jazdia buď mladí chlapci, ktorí sa chcú vybúriť, typicky na superšportoch, alebo potom starší s odrastenými deťmi, tí na väčších pohodlných cruiseroch; štyridsiatnici sú asi najzriedkavejší motorkári).
Ja osobne som motorkám nikdy neprišiel na chuť, resp. ani som to neskúšal, kombinácia zraniteľnosti a nepohodlia ma vždy odrádzala.
wl. čo hovoríš na fotky? -
Dany 08.04.20 15:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dedo, všetko najlepšie
Fred: Nákup plánujem, čo je možno v tejto situácii úsmevné, budúci alebo ten ďalší rok, aby som to stihol ešte mladý >:D
Charakterom by mi najviac vyhovoval nejaký litrový naháč okolo 140k. Keďže s chalanmi z partie sme dosť cestovali, tak to bude musieť byť niečo pohodlnejšie, čo zvládne nejakú tú batožinu prípadne zbalenú ženu. Z toho všetkého mi vychádza cestovné "enduro", ale z tých zameraných viac na cestu. V podstate z bezpečnostných dôvodov som zavrhol špičku, ktorá sa pohybuje okolo 160k.
Vychádza mi to tak, že by som vyberal z Kawasaki Versys 1000, štvorvalec, 120k, 102Nm, vyhladená, pohodlná, trochu ťažšia, na dlhé cesty ideál.
[odkaz]
Ducati Multistrada 950, dvojvalec do V, 113k, 96 Nm, viac emotívnejšia, vibrujúcejšia, ľahšia, Parametre zrýchlenia len mierne horšie ako Multi 1200. Myslím že na 160 je o 0,7 s neskôr.
[odkaz]
[odkaz]
BMW 900 XR. Prekvapivo trochu rozpočtová alternatíva. Radový dvojvalec, bez výraznejšieho charakteru, 105k, 92 Nm. Za príplatok nastaviteľný "iba" zadok. Výroba motoru v Číne.
[odkaz]
Na predných priečkach som mal KTM 1090, ale tú už prestali robiť, možno začnú niečo podobné. 125k
[odkaz]
Triumph má komplet výrobu v Thajsku, ale nový Tiger 900 tiež nevyzerá zle, len vzhľadom na pôvod chcú za to proste moc.
Suzuki spravil nový V-Strom s designom novej Katany, ktorý mi pri Strome až tak nešmakuje, ale bude to tiež celkom slušný univerzál.
Od Hondy možno nová Afrika, ale od BMW nižšie už je to viac enduro zameranie.
To bude ťažší výber ako pri autách >:D -
white label 08.04.20 11:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
iu/pd7
To hlídání hranic okresů u vás mi přijde poněkud přehnaně "zmatovičné". U nás je teď prakticky pouze nedovoleno jezdit "bezdůvodně" (jen tak se jet projet, na výlet apod.), naštěstí, nejen pro Thomasina, to u nás nebere policie tak přísně, jako třeba v Austrálii:
[odkaz]
Čímž zdravím dědu a přeji mu vše nej k včerejším 73. narozeninám... ;-) -
Dany 08.04.20 10:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Iudex, už tento rok sme chceli začať chodiť. Aj preto trénujeme zatiaľ v základnom tábore >:D
Tiež už pozerám po nejakej motorke. Ešte dlho budem potrebovať kombíka, prípadne nejakú rozmernejšiu náhradu a motorka bude asi najrýchlejšia cesta, ako sa dostať na sto za 4s. Keď nepočítam osobnú váhu >:D -
iudex 08.04.20 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Tak u nás oddnes platí zákaz pohybu mimo okres, takže sa neviem previezť ani cez obľúbený horský prechod Biela hora v Karpatoch. Na hraniciach okresov sú policajti a preverujú, kam človek ide a napr. na ceste do Blavy na diaľnici sú trojhodinové kolóny. Našťastie tie Karpaty máme sčasti v rámci okresu, takže aspoň na túru ísť môžem(e).
Dany: tie "detské obmedzenia" nebudú dlho trvať, o rok-dva už Tvoje deti budú vládať skákať po horách ako srnky (dcéra nemala ani 5 rokov keď dala túru okolo Roháčskych plies). Horšie je, že o ďalších pár rokov im to už bude pripadať nudné/trápne a nebudú chcieť. >:D -
Thomasino 08.04.20 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Přes Násedlovické zatáčky mám jednu z oblíbených tras na Jižní Moravě: směr Čejč, Čejkovice, pak Velké Bílovice a příp. to protáhneme do Velkých Pavlovic do Penzionu ANDRE. Na oběd nebo čaj, dříve na kafe, ale teď už se tam kafe pít nedá, přešli na Mainla a my tady ty kyselkavý směsi pro rakušáky nemáme rádi. [odkaz]
Jinak máme s bandou z MotorCafé občas sraz sice na Buchlákách v tom penzionu Samota, ale jedeme se projet na pěknou okresku směr Kroměříž, přes Roštín a Zdounky: [odkaz]
-