Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Leg 13.05.20 11:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První Polo-dojmy
Áno, objednal som auto a nie, nebojte sa, všetko sa včas dozviete ... až bude v garáži. :-)
Čo môžem naznačiť už teraz je, že 911 to nebude. Tú si viem k sebe predstaviť po 50-ke, k plešine. Keď to tak počítam, ak si teraz začnem odkladať po tisícke, na tú pädesiatku by mi to vyšlo aj na to esko. >:D
label: alcantaru už mám na strope a ak by bola aj na sedačkách, pripadal by mi ten interiér už moc chlpatý a racingový. Ja som sa snažil ju ladiť klasicky a mierne retro, k čomu sa mi tá polokoža celkom hodí (naživo som nevidel). Ten športový predný nárazník možno áno, nie je to ale u mňa také jednoznačné a ušetrených 2000€...
Noselift je fakt asi u obyč carrery zbytočnosť, to sa asi hodí u GT modelov s nízkym predkom - mám v živej pamäti Cayman GT4 ako sa snaží vyšplhať na retardér s integrovaným prechodom pre chodcov - spolujazdec zvonka ukazoval a za nimi rada niekoľko áut v dvoch pruhoch, ktoré zabral, lebo ho musel brať zošikma.
Nedávno som počúval nejakú reláciu kde americký žurnalista zdielal dojmy z nového Turbo S. Vraj na okruhu ako GT3 RS, na diaľnici ako GT2 RS a v meste ako Carrera S. -
iudex 13.05.20 09:04
« Re: Re: Re: Re: Re: První Polo-dojmy
Leg: nepúšťaj tu hmlu s 911kou (o ktorej vieš že sa label zaručene chytí >:D )) a odpovedz na otázku, čo si objednal? Lebo z vety: gratulujem (k Ronovmu novému autu), ja som objednával pred Vianocami a furt nič sa logicky javí, že si objednával auto. Takže? ;-) -
white label 13.05.20 00:39
« Re: Re: Re: Re: První Polo-dojmy
Leg
Že ty chceš, abych dnes nešel spát, takové téma, to je na román... a ne na příspěvek do diskuse. :-O >:D
Popořadě, to násilné "zakomponování" manuálu do středového tunelu se mi taky nelíbí, ale myslel jsem to tak, že je tam něco, za co se dá normálně vzít a ne to svírat ve třech prstech.
Jestli jít u 911 do základu? Psal jsem nedávno, že souhlasím s iudexem, že člověk (u 911 i Caymanu) začne u základu, ale postupně končí u GTS, protože když ten základ dovybaví je prakticky u eSka, od kterého už je zase jen kousek ke GTS.
Ale proč bych aktuálně nejspíš nešel do základu? Oproti eSku sice člověk ušetří poměrně hodně - 414 tis. Kč (přidáš 66 tis. Kč a máš SSS), ale kromě menších kol apod. (u kterých si můžeš připlatit za větší/jiná), některé věci z eSka nedostaneš k základu ani kdyby ses na hlavu stavěl. Když pominu nemožnost manuálu, jsou to hlavně 3 věci, menší výkon -65PS/-80Nm (ten by mi z toho vadil nejméně), slabší brzdy - 4x 330mm 4P všude vs 4x 350mm 6P vpředu/4P vzadu (to by mi vadilo víc), ale hlavně absence PTV plus, což je sofistikovaný "samosvor" (ten je zásadní). Přitom hodně lidí (včetně moto žurnalistů) netuší, že základní Carrera ho nemůže mít ani za příplatek (viz konfigurátor, i ten německý).
S barvou exteriéru souhlas, za mě jedna z TOP 3 barev na 911 a GT Silver je z nich cenově nejdostupnější. S konfigurací interiéru taky souhlas, sedačky určitě sport plus, osobně bych/jsem dal přednost alcantaře, ale to lze právě až u GTS, na které bych si určitě počkal. A pokud bych vybíral očima, vzal bych (tvarově) jiná kola a přidal přední nárazník ve sport designu.
To zvedání předku vypadá hodně zajímavě, ale zatím mi to nikde nechybělo, na běžné zpomalovací prahy apod. to potřebné není.
Raději končím, ale šlo by o tom klidně psát až do rána. ;-) -
Thomasino 12.05.20 21:36
« Re: Re: Re: Re: První Polo-dojmy
Ronault - GRATULACE k novému polo-autu !! >:-[] :yes: Tak ses nakonec přece jen dočkal? Tak ať to jezdí jak má. Konečně jsem před pár dny potkal PGTI v té tvé šedé, vypadá to fakt dobře. Jinak tady v okolí často potkávám bílé a červené PGTI, pak bílý Golf VII GTI (před fejsem) a také třídvířko asi ve stejné světlé šedé.
iudex - tak jestli vyhlásili CTR nejlepším HotHatchem, tak to je naprosto chápu, mám na to stejný názor >:-[] A to zřejmě neměli ještě ten nový po fejsu. Mimochodem už ho má teď ACZ na testy, taky to světle modré. Rád si o něm něco přečtu pohledem jiných, ale raději si počkám na jiné novináře, ideálně Ondra CH. jestli to bude mít. Jsem rád, že jsem měl možnost ho krátce řídit po tom fejsu a vyzkoušel jsem si to sám a jsem z toho nadšen! -
Leg 12.05.20 19:57
« Re: Re: Re: První Polo-dojmy
Mne tam zasa tá kožená páka obklopená lesklým plastom (sklom?) moc nepasuje.
BTW netušiac, koľko času zabijem som si skúsil nakonfigurovať 911-ku "pre seba", takú skromnú, zmestil som sa do 130000. :-) Podľa skladby príplatkov je vidieť, že som vyberal hlavne očami. :-) Som zvedavý na váš názor, hlavne ohľadne modelu (otázka, či ísť do základu, ak som za príplatky dal 22000) a takisto na rôzne technické záležitosti (sport chrono, v podstate softwarová záležitosť za vyše dva litre ale niekde som dávno čítal, že povinnosť) a iné. A na čom som zbytočne šetril.
Hádam bude fungovať tento [odkaz] .
-
white label 12.05.20 15:23
« Re: Re: První Polo-dojmy
iu
Ad P.S. Zajímavé video, vypadá to nesrovnatelně lépe, než ten malý "dominoklitoris" co tam teď dali místo voliče PDK. Doufám, že aspoň pro GT_ modely tam dají něco normálního s čím půjde "řadit". Je vidět, že si Porsche na tom manuálu dalo záležet, a že ho tam nedali jen tak, aby se neřeklo, že už ho nemají v nabídce.
K té konfiguraci, příplatkový přední sport. nárazník ve stylu GTS (991.2) to opticky hodně vylepšuje, naopak vůbec se mi nelíbí ta kola a ani ta světlejší "strážní" červená, i naživo tenhle odstín působí "lacině", to už mnohem raději klasickou GT stříbrnou. -
iudex 12.05.20 13:39
« Re: První Polo-dojmy
Ron: tak ešte raz oficiálne gratulácia k novému prírastku. :yes: Konečne máš poriadne auto a nie nejakú plečku na F (francúzske, Favorit) >:-[]
A aby som ťa potešil, britský Whatcar zaradili PGTI medzi 10 Top hothečov súčasnosti: [odkaz]
A aby som potešil aj woodyho, Autoexpress tam zaradil aj SSS ;-)
[odkaz]
A na záver poteším Toma, lebo v oboch rebríčkoch zvíťazil type R.
P.S. Toto asi ešte nikto nevidel, manuál v 911 992. Vraj najlepší manuál, aký chlapík kedy jazdil: [odkaz] -
Leg 12.05.20 13:34
« Re: První Polo-dojmy
Ronault: tak to gratulujem, ja som objednával pred Vianocami a furt nič. >:D Ale snáď sa dočkám. Tiež by som chcel dať na predok fóliu (nárazník, kapota, zrkadlá), určite PPF a nie ako dávajú mnohí borci klasický priesvitný wrap. Len neviem nájsť dodávateľa, ktorému by som to bol ochotný zveriť.
Tá limestone na profi fotkách vyzerá dobre, trochu by som sa obával, že naživo to bude taká šedá myš, na druhej strane, asi by som do nej šiel, len preto, že nič iné ma neoslovuje (možno by som zvážil bielu perleť, ale tiež to nie je ono)
Ináč, v SR, ČR ani D nejde na GTI konfigurátor, čo to zabalili? -
white label 11.05.20 23:43
« Re: První Polo-dojmy
Ron
K bodu 3.
Jedna z nejlepších věcí na dsgéčku (což tímto způsobem neumí ani PDK) je možnost přepínat si rychle pákou/voličem mezi režimy D a S (D/S). Potřebuješ-li kdekoli/kdykoli v režimu D (z kopce, před zatáčkou) přibrzdit motorem, ťukneš do voliče a máš to v mžiku splněno (přepne z D na S), a to samé zase zpátky (z S na D), podobně pokud popojíždíš hodně pomalu v koloně a auto řadí příliš brzy dvojku, na kterou je ale ta rychlost provozu příliš pomalá, ťukneš do voliče, přepne se to na Sko (které tam nechá za jedna) a to samé, když chceš potom zpět na Déčko. Musíte si na sebe s dsg nejdřív trochu zvyknout a pak to bude fungovat parádně.
Možná jsem ti dneska mohl dát k tomu dsgéčku nějakou malou praktickou instruktáž, ale věřím, že na to časem přijdeš sám. -
Ronault. 11.05.20 23:18
« První Polo-dojmy
Jak už níže WL prozradil, Polo GTI je konečně doma, objednáno 1.11.2019, nějakých 6,5 měsíce, pravda, auto bylo k vyzvednutí už před cca 3 týdny, něco opozdila korona.
Za dnešek jsem ujel 130 km, spíše seznamovacích, zajížděcích. A dojmy, pozitivní i negativní. Těžko hodnotit nějaké chování při rychlé jízdě, zajíždíme...
1. Průměrná spotřeba 6,3l/100 km je na syrový motor v kopcovitější trase nad očekávání dobré.
2. Sedačky jsou na mých 115 kg i tak úzké, ale dá se to vydržet. Nicméně bederní opěrka mohla mít svou stavitelnou část v jiné pozici. Na delších cestách mi prostě sedačky Meganu seděly nejvíce, i ve srovnání s Picassem. Zase nedržely v zatáčkách.
3. DSG řadí plynule, ihned po uvolnění brzdy se rozjíždí, chce to trochu cviku, Picasso umí i s robotem o něco pomalejší popojíždění. Taky jsem zatím moc nezpozoroval, že by třeba při klesání podřazovalo, robot v Picassu to dělá, zase někdy zbytečně. Na běžné ježdění mí vyhovuje více francouzský pohled na věc, kdy v automatickém režimu si ťuknutím o pádlo změním převod, třeba když chci brzdit motorem nebo naopak plachtit, pak si automat řadí sám. Tady po dotyku pádla se přepne do manuálního režimu a pro návrat do automatu je nutné držet 2 vteřiny + a tím se zase odřadí... Lepší by bylo přepínání do manuálního režimu posunem páky do M a hotovo... ale to jsem věděl, že takto je... zase při hlemýždím tempu řazení Picassa jsem do řazení zasahoval častěji než u DSG.
4. Soudruzi na výrobní lince v JAR neseřídili ostřikovače, u řidiče to ostřikuje stěrač, u spolujezdce střechu. Musím se na to podívat... nicméně čekal jsem toto vychytanější.
5. Adaptivní tempomat fakt brzdí sám, ale ty nervy, než jsem tomu začal věřit >:D Přitom jsem s tím už jel ve více autech, ale ty nebyly moje, že... >:D
6. Podvozek je i na 18" úplně v pohodě. Ano, více kopíruje povrch, takže na nerovné cestě nebo zatáčkách dává dojem rychlejší jízdy (těžko se to popisuje), ale netluče, nebouchá, na každý den úplně v pohodě.
7. Nějak jsem si nevšiml nebo ignoroval docela blbou loketní opěrku, která se prostě nedá nastavit a je nízko, pro delší cesty problém... v tom byl Megane lepší.
8. Ovládání se dá docela rychle naučit, ale ergonomii ještě chce prověřit, těch tlačítek je na volantu fakt hodně.
9. Motor zatím nevyužívám plně, ale i při té půlce plynu do 4000 ot. postačí s přehledem na určení silniční hierarchie velké části aut, především neohroženým TDIčkářům v Octaviích... Uvidíme až se blíže seznámíme.
10. Waze se v android auto sekne po pár vteřinách 8-s
11. Musím se uznat, že nastavení sedadla i volantu je prostě proti francouzským autům, především těm starším, větší a lépe si nastavím volant... :yes:
12. Klimatizace by mohla mít nějaké režimy jako soft, fast. a podobně. Uvidíme, jestli dosáhne kvalit Meganu nebo nekvalit Picassa.
13. I v německém autě na nerovnostech něco trochu zavrže. :-)
To vypadá skoro až zklamaně, jak to tak čtu, ale opak je pravdou, prostě s HH a novou značkou, DSG atd. se seznamuji s respektem :-) :yes: -
white label 11.05.20 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Ron
Tak to jo, to už není VM, ale Hrachovec. Tam to měří, ale to si měl štěstí, žes nejel opačným směrem. To na tom sjezdu od nemocnice VM, tam by tě to vzalo zezadu. -
woody-alien 11.05.20 21:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Ron: Ono taky celý auto má smysl tak pro 911. ;-) SSS má takovej skloněnej čumák, hodně na ráně je ta část nad znakem Suzuki ke kapotě. [odkaz]
Závistivý firemní "čtyřvočka" aspoň metaj šutry než je předjedu. >:D
-
Ronault. 11.05.20 21:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
WL: Jo tak to si nejsem jistý. Mě dneska google maps posílalo takovými nesmysly, že jsem to málem vyhodil z okna a od tebe jsem už jel jen podle sebe. Pokud se dívám do mapy, tak u nemocnice to nebylo, spíše tahle: [odkaz]
Ono to ale fotí zepředu a já papírovou značku vzadu... -
white label 11.05.20 20:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
w-a
To samozřejmě chápu (proto jsem to taky napsal jemu a ne tobě), 10 km je daleko, ale iudex to má nonstop přímo "u huby" a ještě fňuká, že ho to (jednou za čas) otravuje. >:-[]
Takovou super ruční myčku nonstop (jakou má on přímo u nich ve městě) mám já cca 14 km daleko.
Bohužel, taková přímo u nás zatím není. -
Ronault. 11.05.20 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
WA: nemám, před pár hodinami dorazilo auto domů a jaksi jsem to zapomněl objednat, ale snad mi dají nějaký brzký termín. Dám ale asi jen nárazník a kapotu, možná něco co mi doporučí, na celé auto asi nezbydou peníze, když jsme si usmysleli ještě nemovistost 8-s -
woody-alien 11.05.20 19:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Tak ti apoň rovnou pogratuluju. :yes: Už tam máš ty plánovaný ochranný fólie ? Já jsem při jednom podrobnějším mytí už na SSS nějaký malý ďubky do laku zaregistroval. -
Ronault. 11.05.20 19:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
WA: tak to já mám lepší, dneska jsem asi přehlédl radar ve Valašském Meziříčí a možná mě změřil, těžko říct, každopádně nemám teď SPZ, tak asi jsem to mohl vzít i rychleji >:D -
woody-alien 11.05.20 18:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
wl: Já teda nevím jak u vás, obyvatel metropolí ;-) , ale u nás village people je to krapet složitější. Jezdím teď do myčky poměrně často i přes dosavadní hezké počasí. A to vyloženě ze zoufalství, abych kvůli množství zdechlého hmyzu vůbec viděl z auta ven. A těch 10 km z myčky domů kolem Labe mě neustále přesvědčuje, že je to marný, marný, marný. Má to samozřejmě i jednu výhodu, případná fotka z radaru nemá šanci identifikovat SPZ. >:D
-
white label 11.05.20 18:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
iu
Ty z toho mytí děláš vědu, přitom tam u vás máte perfektní 24h ruční mycí boxy, kde je to radost mýt, stačí to umýt pokaždé, když je auto špinavé a schováváš ho do garáže, nebo někam na parkování. ;-) -
Leg 11.05.20 17:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Iudex: to ja som autá umyl pred tými dvomi mesiacmi a boli pekne čisté (asi to bude aj tým, že skoro nikam nejazdím). Až dodnes, bol som pre kamenivo v kameňolome a čierna metalíza je zrazu bledosivá.
Nemáš vo svojom aute automatické medziplyny? Myslím, že BMW posledných generácii to mávajú. -
iudex 11.05.20 13:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Včera som pozeral, ako sused leštil svoje GTI a bavil som sa na tom, ako so štetčekom >:D odstraňoval asi hodinu prisušený hmyz z masky. Ale potom som si povedal, že teda aj ja trošku utriem auto a len tak nasucho (so sprejom waterless wash) som prebehol auto a bol spokojný, že idem prvý deň do práce s vylešteným autom.
No a práve začalo pršať (asi po 2 mesiacoch!!!). A potom že umývaj auto. 8-s
Ad podraďovanie s medziplynmi. Ja nie som taký frajer, ja som rád, že počas tej ostrej jazdy viem preradiť. A tak nejak mám fixnú ideu, že tie reči o medziplynoch sú len... pivné reči nad britskými časopismi (kde ospevujú heel-and-toe) a v reále to pri ostrej jazde nikto nestíha robiť. A príde mi to nielen zbytočné, ale i kontraproduktívne, proces preradenia to len zdržiava, aj tak je manuálne preradenie pomalšie ako s DSG a ešte to predlžovať nejakým prehadzovaním nôh, nevidím zmysel. Ale to sú iste len moje kyslé hrozná. ;-)
P.S. Cez víkend som pozeral na ČT2 výborný nemecký film Pád tretej ríše o posledných dňoch Hitlera. Nie je to novinka, zrejme ste to videli, ak ale nie, odporúčam, výborný, silný film. -
pradeda777 11.05.20 10:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
leg......tms neměl v danou chvíli na vybranou a jak víme už pokukuje po CTR..... ;-)
....tms....Každopádně když jsem teď po čase zase chvilku řídil Civic Type R po fejsu, tak ten jeho manuál je prostě skvostný a začalo mi to celkem chybět!
-
Leg 10.05.20 22:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
V3S mám najazdené dosť, bohužiaľ nie ako vodič. Ale užil som si dosť aj luxusné sedadlo s takou vymoženosťou ako vyhrievanie - v strede nad motorom.
Dvakrát spojku nevyšliapavam, má to vôbec pri dnešných autách zmysel? Medziplyny samozrejme dávam, ako píše děda, bez nich to nie je ono. Manuál so zlými pedálmi alebo taký s automatickými medziplynmi, to už radšej rovno automat. O ich dôležitosti som sa presvedčil, keď som pri podradzovaní zaváhal a správne otáčky som dosť výrazne minul. V mokrej tiahlej zákrute s vypnutým esp, zrazu som mal zadok úplne inde než som chcel.
Iudex to má myslím easy, na plyn mu auto brnkne samo.
Děda: tak ja tu dostanem prednášku o mäknutí civilizácie a Thomasina, ktorý emko vymenil za konfekciu s automatom a 4x4, tu plácaš po ramenách, že nevymäkol... nemáš ty dvojitý meter? ;-) -
Thomasino 10.05.20 15:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
V Cupře mi přišel manuál o kousek lepší než v M2, ale jen o málo. Nejhorší byl v Meggie. Takový ten klasicky francouzsky rozbředlý >:-[] >:D V novém MRS4 ho o kousíček zlepšili. Opravdu pěkný manuál jsem zažil v MX5, BRZ/GT86 a nyní 2x v CTR. -
pradeda777 10.05.20 14:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
tms....je vidět, že jsi ještě nevyměkl....... ;-) A to je dobře! Pamatuju, jak jsem byl kdysi ve Šternberku na závodech do vrchu. Brácha tam tenkrát jel. Ukazoval na jedno STi a říkal mě: "nevěřil bys, ale to řídí borec, kterému je 73". Bráchovi bylo tenkrát něco přes 60. Naposled jel závod do vrchu (Diváky), když mu bylo také 73. Na rozdíl od toho borce v STíčku, brácha ale tenkrát již neměl nohy... ;-\ -
Market 10.05.20 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Thom: Mohol by si nejak kratko zhodnotit kvalitu manualu v M2, CTR a Cupre?
Mne ten v mojej Cupre pride celkom fajn, BMW manual som zial nikdy neskusil...
CTR manual som skusil, ale iba staticky v showroome. -
Thomasino 10.05.20 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Moje převodovka v BMW tohle už nedělá. Ale v M2 ten manuál nebyl taky úplně ideální. Nyní to řadí pěkně (to bude tím že je to automat 8ZF), ale když se na to tlačí, dvojspojka z M2 by byla lepší >:-[] :-) Každopádně když jsem teď po čase zase chvilku řídil Civic Type R po fejsu, tak ten jeho manuál je prostě skvostný a začalo mi to celkem chybět! -
speedfred 10.05.20 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
No čo poviem na ne? Asi všetko po starom, nejaké zásadné zmeny ta nevidím. Mohli prepracovať trocha predok a pridať LED svetlá aj keď bixenony svietia celkom dobre.
Infotaiment mňa osobne moc nezaujíma. -
pradeda777 10.05.20 10:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
freddie......bez meziplynů...pata-špička...si nedovedu řazení dolů představit. To je přece jedna z hlavních radostí při jízdě s manuálem.
V3S neměla synchronizaci, takže to byla vždy 2x spojka a k tomu meziplyn, když se kvaltovalo dolů. Moc jsem s ní toho na vojně (65-67) nenajezdil. (Spíš se vozil). Jen něco málo po parku a pak v Rančířově na tankodromu. "Vej-třaska" se jí neříkalo pro nic za nic, protože podvozek byl tvrdý jak sviňa a z člověka byla schopná vytřást i dušu.... ;-) To i T-54 tank byl pro řidiče pohodlnější.... ;-) [odkaz] -
white label 09.05.20 20:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
pd7
Kvedláme, jen když občas provětráme E39, což je auto prakticky z minulého století/tisíciletí. Takže i otec už kvedlá poměrně vzácně..., i když asi i s tou E39 najede za rok víc, než ty s M140i. Naštěstí ani v 80ti není beznadějným staromilcem, natož, aby si na hrál na tvrďáka s manuálem v garáži. ;-) -
Leg 09.05.20 17:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
iudex: neviem, či máme rovnaké prevodovky, alebo ty máš evolúciu "mojej", alebo je to niečo úplne iné. Tá moja sa ale správa podobne. Tiež som zo začiatku (prvý rok, dva) mal pri ostrej jazde občas problém zaradiť dvojku, zdola ale najmä zhora. A ako píšeš, ak sa to na prvýkrát nepodarilo, nešlo to ani druhý, ani tretí ... bolo treba dvakrát sa nadýchnuť a potom v kľude zaradiť. Z môjho pozorovania sa tak stalo vždy, keď bol človek premotivovaný a tú dvojku sa tam snažil zaradiť silou, vtedy to moc nefunguje. Treba páku jemne viesť a len jej ukázať cestu, keď trhneš silou dole k sebe, určite ti to tam nepadne. Časom som si na toto zvykol a odvtedy ide radiť ako po masle.
Nie, bavorácky manuál nie je žiadny zázrak, keď si na neho ale zvykneš, funguje perfektne. Ja som ho pravdepodobne vyzdvihoval hlavne v kontexte zladenia s ostatnými silami - riadenie, spojka a ostatné pedále. Aj ostatné idú viac ztuha a do toho zapadá aj radenie a nejaká honďácka cvakačka by mi tam možno ani nesedela (a možno by som bol prekvapený). -
pradeda777 09.05.20 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
iu....u BMW ten "schodek" mezi 1 a 2 je opravdu nepříjemný. Někde jsem ale četl, že jde o záměr jak ochránit powertrain před zbytečnými šoky a následnými záručními opravami. U ostatních kvaltů jsem nikdy (krom občasné vlastní chyby) problém nezaznamenal.
Ale jak už bylo několikrát řečeno a napsáno, BMW manuál není to pravé ořechové. Bylo kdesi napsáno, že pro silnější motory ho dostávají od externího dodavatele. Možná, kdyby si ho vyvinuli a vyrobili sami, tak by to bylo o něčem jiném. Jenže to už teď nehrozí.
V roce 1982, když jsme v Toyotě připravovali do výroby poslední RWD Coronu, tak naším dodavatelem manuálních převodovek byla místní pobočka Borg Warner Transmissions. První vzorky byly katastrofální. Rok se snažili o dosažení požadované kvality, ale neuspěli. Můj tehdejší manager proto odmítl podepsat finální produkt. Nejvyšší vedení ho však "přehlasovalo" a on rezignoval. Kdo ví, .....v BMW ten proces mohl proběhnout podobně... :-! -
white label 09.05.20 12:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
iu
V každém případě je pravda, že manuál v Hodně, nebo v Porsche funguje "jinak", než v dnešních BMW. Ale třeba v naší památeční E39 je ještě 5st. manuál a takové problémy nemá, má jen trochu delší dráhy, možná by mohla být o kousek kratší řadící páka. Ale jinak mu ta šestka nechybí, pětka je dlouhá dostatečně. -
iudex 09.05.20 10:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Tak debatu, kto vymäkol po 50ke a kto až po 60ke rád ponechám vám starším >:-[]
Každopádne k tomu manuálu jedna poznámka: keď som si bol naposledy zajazdiť, tak sa mi stalo, že v najostrejšom tempe som chcel podradiť z 3 na 2 a... proste to nešlo, páka sa zadŕhala a za svet nešla do dvojky, asi až tak na 4. krát som zaradil, pričom som stratil tak 5 sekúnd. Dinar (a tuším aj Leg?) obhajuje bavorácke manuály s tým, že pri normálnom jazdení nepôsobia moc precízne, ale čím ostrejšie človek ide, tým lepšie poslúchajú. Tak z mojej skúsenosti presne naopak. A stalo sa mi to aj v minulosti, pri radení nahor z jednotky do dvojky. To sa GTIčku nikdy nestalo v žiadnom režime, a to nemalo žiadne automatické medziplyny ako 3er.
Nejdem to preceňovať a nezanevieram na manuál, len konštatujem, že aj také sa manuálu môže stať (a že ten bavorácky manuál nie je žiaden zázrak). -
white label 08.05.20 21:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Leg
Proto jsem dal ty "baterky" do uvozovek, je to prostě (do jisté míry) daň za elektro koncepci. Ano, bateriové moduly jsou mezi nápravami, kromě místa pro nohy ve druhé řadě sedadel.
S tím vnímaný rozdílem souhlas, vidím to velmi podobně. -
Leg 08.05.20 21:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Woody: dosť dlho mi trvalo kým som si tretiu generáciu zaradil. Ja som sa nezviezol ale myslím že mala povesť práve extrémne tuhého podvozku. Vždy sa mi páčilo, ako je celé auto rozšírené.
Label: sedan, fastback, liftback, veď vieš čo myslím. Vzadu nie sú baterky, ak sa nemýlim, je to skateboard podobne ako Tesla - baterky v podlahe a motory medzi kolesami. Podľa mňa ten kufor proste padol za obeť štíhlej línii. Ja vínam rozdiel medzi prvou a druhou generáciou Panamery podobne ako medzi prvým a druhým Cayenne: už to nie je tragédia ale k peknému autu to má ešte kus cesty. -
woody-alien 08.05.20 20:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Když se tady vytáhla sportovnost....dnes jsem měl možnost projet se po okreskách v okolí Křivoklátu Cliem 3 RS Cup. Už jsem s ním kdysi jel (tedy ne stejným kusem), ale to auto mě znovu chytlo. Ani mi nepřipadalo nějak nepříjemně tvrdé, spíš takovej tuhej ingot na kolech. Ale opravdu mě bavilo to úsilí, které musí člověk vynaložit, abyste s tím byli přiměřeně rychlí. Ruku ze šaltpáky člověk téměř nesundá, což je trochu v rozporu s tím, že v zatáčkách je lepší mít obě ruce na volantu. Navíc když ta pravá zábava začíná nad 5.000 otáčkami. Po úvodním oťukávání jsem se pomalu dostával do tempa a auto jsem vracel majiteli (zaplaťpánbůh celé) s oroseným čelem a bezva zážitky.
Tohle Clio bych chtěl vzít na "svoje" okresky, kde to znám. :-) -
pradeda777 08.05.20 18:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
wl....s těmi protilátkami je to nějaké vachrlaté.....právě proběhnuvší velkotest odhalil protilátky jen u 107 osob....... 8-s [odkaz]
Nikde není jasně řečeno jestli ti, kteří prodělali nákazu, mají všichni protilátky....což b měli mít, ale bylo by hezké to vidět černé na bílém.... :-! -
white label 08.05.20 16:46
« Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Leg
Normální Panamera taky nemá design bez chyb, jak jsem psal už dřív, nejvíc to vynikne, když vedle ní postavíš 911ku. Na druhou stranu vedle minulé generace (a nakonec i vedle té současné s batohem) vypadá podstatně lépe. Mezi první a druhou g. Panamery vidím výraznější posun k lepšímu designu, než mezi druhou a třetí generací Cayenneu.
Taycan vypadá líp, designově má blíž k 992, než Panamera II.
"Keď už sedan od Porsche..." Pro mě jsou to fastbacky, Panamera má blíž k liftbacku, Taycan k sedanu, ale typicky z profilu vidím fastback.
Objem kufru Taycanu je limitován i "baterkama".
QV vs M3, chtělo by to možnost bezprostředního jízdního porovnání a asi by pak (jako obvykle) rozhodovaly osobní preference. -
white label 08.05.20 15:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
pd7
Čeká to možná většinu z nás, ale zřejmě by bylo lepší stihnout to ještě, než přijde duo Gates/Fauci se "zázračnou" vakcinou, která (dle nich)"spasí" celý svět a jim namastí jejich vytahané kapsy. I když uvidíme s jakou pohádkou zase přijdou, aby se museli! naočkovat i ti, kteří už to prodělali a mají protilátky. -
white label 08.05.20 15:18
« Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
iudex
Ano, myslel jsem to především tak, že jsou příliš velká a těžká na to, aby byly vážně považována za sportovní, takže za a) je správně.
Ale jsou taky příliš velká, těžká a hlavně drahá na to, aby mohlo úplně platit jejich přirovnání k hh, které si tu prezentoval. Společným jmenovatelem těchto dvou skupin je pouze jejich určitá univerzálnost (i když u M5 a vlastně i Panamery je to trochu spornější), ale v čem se naopak zásadněji rozcházejí, je jejich dostupnost (pořizovací i provozní náklady včetně časové ztráty hodnoty), ale taky sportovnost (bez ohledu na rychlost), která souvisí právě s rozdílnou velikostí a hmotností.
Každoročně vycházejí v časopisech (typu EVO, TG, Speed, Autocar...) ankety o nejlepší sportovní auto roku, kde se pravidelně mezi TOP10 dostává i nějaký ten hh a často s velmi dobrým umístěním někdy i v rámci TOP5. Ovšem z těchto velkých a těžkých "monster" jsem tam žádné neviděl.
Pro mě osobně by tedy zase byla zajímavější kombinace běžnější vyšší střední se šestiválcem + hh, než tyhle výkonové vrcholy vyšší střední a ještě bych na tom asi i něco ušetřil.
A ani kombík typu Alpina B3 nebude nikdy jezdit tak, jako 911ka, bez ohledu na "papírovou" dynamiku a výkonové parametry.
P.S. A covidu se osobně nemusíš bát víc, než chřipky, to hlavní, co by ti hrozilo, by byla přísnější karanténa. -
Leg 08.05.20 13:05
« Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
wl: No Paramera bez batohu tiež nie je žiadna výhra. Keď už sedan od Porsche, tak Taycan. Keď sa ale človek pozrie do kufra, pochopí, čo dáva za obeť štíhlemu dizajnu.
iudex: no, vyberať medzi QV a M3, bol by som asi dosť nerozhodný. Takto od stola jednoznačne Alfa, keď by som ale mal zobrať tie prachy a položiť ich v showroome na stôl, neviem, či by som necukol. Snáď nie, stále je tam ale to slovo "by". :-) -
iudex 08.05.20 09:57
« Re: Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Ešte tri poznatky k Giulii:
1. na bmwblogu je článok o tom, či je QV hrozbou pre M3 a redaktorov názor je: In terms of pure driving dynamics, the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio was a better car than the F80 BMW M3. Its steering was better, its chassis dynamics were better and its engine was more thrilling. It was the better car to drive, straight up. Voľne preložené: z hľadiska jazdných vlastností bola Giulia lepším autom ako M3. Mala lepšie riadenie, dynamickejší podvozok a zábavnejší motor. Jednoducho povedané, bolo to jazdne lepšie auto.
A keď toto napíšu na bmwblogu, kde logicky fandia bavorákom, tak to už niečo znamená.
2. tiež som videl jeden drag race, kde sa medzi superšportami zúčastnilo Stelvio QV (ako jediné SUV) a skončilo prekvapivo dobre, teste za Astonom Martin Vantage a pred Mustangom GT, proste ten motor aj z SUV robí športiak.
3. A napokon známy americký testér Doug DeMuro testoval QV a vyjadril sa, že QV stojí za každý z 80000 dokárov, ktoré (v USA) stojí.
wl: tak pokiaľ si to myslel tak, že autá typu RS6 sú príliš veľké a ťažké na to, aby boli športové, tak plne súhlasím. Ak to ale myslíš tak, že kategória silných kombi ako takých sú vyhodené prachy, tak mám iný názor, naopak ich považujem za rovnako ideálny kompromis praktickosti a rýchlosti/zábavnosti ako hotheče (možno ešte lepší); teda v nižších triedach ako RS6, t.j. v nižšej strednej (Focus kombi ST, Golf R variant) či strednej (RS4, M340i kombi). Aktuálne z môjho pohľadu je takým praktickým autom snov Alpina B3 kombi, rodinné kombi s dynamikou 911ky.
Ad fotosúťaž: aktuálne asi ničím neprispejem, po 2 dňoch s horúčkou som si už pomaly obúval "rano černe papirove boty". >:D -
white label 07.05.20 22:36
« Re: Re: Fotosoutěž na téma - absurdní doba...
Leg
Jednou dokonce i na stříbrnou...
Tahle kategorie aut mě nechává chladným, vyhozené (brzy ztracené) velké prachy a sportovní auto z toho nikdy nebude.
P.S. A ta Panamera s batohem, to se fakt nepovedlo, praktické je to stejně jako fastback, ale navíc škaredé. -
pradeda777 07.05.20 20:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 10 minut porna s AR GT Am
wl....o moji paměť neměj obavy.....jen sem měl dojem, že potřebuješ ještě pár detailů, aby ti to dokliklo....... >:-[] ;-)
Doufám, že to nebude hodně km, ale zase určitě víc, než ty na M140i. ;-)
Kolik máš teď km a po kolika letech?