Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 22.05.20 08:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911
wl: tak Leg to má do Rožnova 212 km, to na e-Up! dá na jedno nabitie. No ale potom u Teba bude musieť stráviť celý deň, aby sa dobil na cestu naspäť. >:-[] Takže radšej ten šesťvalec (ten by sme všetci radšej videli/počuli než baterky). A zvlášť teraz je to v pohode, predvčerom som natankoval za historicky najnižších 1,07 €/l, to sa jazdí. :-) -
iudex 21.05.20 11:37
« Re: Re: Re: Příští g. 911
Fred: tak vycestovať zo SR môžeš a ak sa vrátiš do 24 hodín, nemusíš mať negatívny test ani ísť do karantény. Ale to je z pohľadu SR.
Z pohľadu ČR stále platí zákaz vstupu na územie ČR pre všetkých cudzincov, ktorí nemali ku dňu 12. marca 2020 na území ČR prechodný pobyt nad 90 dní alebo trvalý pobyt. Sú aj výnimky, napr. rodinní príslušníci českých občanov, kamionisti, študenti v ČR alebo cezhraniční pracovníci, ktorí dochádzajú do práce v ČR a i. Takže mňa by do Čiech nepustili.
-
white label 20.05.20 21:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Leg
S 992 mám opticky problém zezadu (a to zejména u kabria a Targy), tak přece ti k tomu nedám pohled zepředu. Navíc jsem k tomu dal pohled ze stejného úhlu (jen z druhé strany) na 991, tak nevím co pro tu názornost ještě můžu udělat. Neřeším rozměry (měřené metrem), ale optický dojem, a ten zadek (ta "prd.el") je prostě opticky děsně těžký/masivní (srovnej si poměr šířky k výšce u zadnice 991 a 992, vidíš tu vysokou masu hmoty u 992). Na poměry designu předešlých generací jednoznačně, u kupé se nad tím dá ještě částečně přimhouřit oko, ale u kabria a Targy to vyloženě bije do očí.
A pak je tu i mezigenerační nárůst hmotnosti, u kupé 55 kg, u Targy 70 kg. A třeba verze s PDK vážily u 991 +20 kg proti manuálu, ale u 992 je to už +35 kg.
Jak ti to přijde je jedna věc, ale když ta auta vidíš naživo vedle sebe, kroutíš hlavou.
Třeba C/CS 991 a C/CS 922, to je naživo (vedle sebe) nečekaný rozdíl.
O palec větší zadní kola měly už i RS modely 991, údajně to přispívá k celkové stabilitě, hlavně spolu s rozšířením rozchodu vpředu (o 40 mm, samo včetně kastle) u 992. -
Leg 20.05.20 18:52
« Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Praděda: TypeR je špica, keď som v roku 2011kupoval BMW, nakrátko sa zjavil inzerát na podobnú v sériovom (podľa fotiek veľmi zachovalom) stave. A za slušnú cenu. Mal som ju aj chuť ísť očíhať, ale nebolo to úplne čo som chcel a než som sa rozhýbal, bola preč.
Label: Jasne, že keď sa na to pozrieš z každej strany, je to nezmysel a určite nemá zmysel očakávať, že bude jazdiť ako kupé, veď ten systém sklápania je overengineered jaxviňa. Ako víkendovka na vymetanie okruhov či okresiek to určite nemá zmysel, na pohodové každodenné jazdenie či výlety si ju viem predstaviť. Ako som písal, ja osobne mám najväčší problém s tým, že tento retro-samoúčelný dizajn by sa mi asi po čase prejedol. Takže áno, nakoniec by som asi skončil s kupé a plechovou otváracou strechou.
Tú 992 si dal z asi najnelichotivejšieho uhla, osobne som s tým naživo vôbec nemal problém. Jasne, auto pôsobí zasa o čosi mohutnejšie, ale to s novou generáciou vždy a rozdiel 991->992 mi príde výrazne menší ako trebárz 997->991. Takže je pravda, že auto výrazne zmohutnelo (dôkazom toho je, že to musia kompenzovať 21" kolesami vzadu), na druhej strane mi detaily ako svetlá, nárazníky a celkovo tvarovanie panelov prídu výrazne upratanejšie. -
white label 20.05.20 17:11
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Leg, iudex
K té vaší předchozí diskusi o 911 Targa, vizuálně je tahle verze určitě velmi atraktivní, o tom žádná, jenže tím její klady prakticky končí. Tipl by si někdo z vás, že tahle nová Targa 4S/PDK váží o hrozivých 205! kg víc, než u mě garážované GTS/PDK 991.2, a i když odečtu hmotnost za povinné awd, pořád jde o nemalý rozdíl 155 kg. A proti aktuálnímu kupé 4S (992) má Targa 4S +110kg a i taková 911 Cabrio 4S má o 40kg méně, než Targa. I díky tomu (kromě povinného awd) se o Tarze často mluví jako o nejméně sportovní variantě v rámci řady 911. A co se samotné jízdy týče, se střechou je na tom jasně líp kupé, bez ní zase pro změnu skutečně otevřené kabrio. Mám to vyzkoušené, a třeba i Ondra CH. byl jízdně z Targy relativně dost zklamaný a dával ji až nakonec v rámci 911.
Daň za to, že majitel nemusí střešní panel manuálně sundat, složit a hodit ho do kufru je příliš vysoká, navíc kdo chce hlavně díru ve střeše, může si u kupé připlatit za šíbr, nebo skleněnou panoramatickou střechu.
[odkaz]
A na závěr porovnání pozadí s předchozí g.:
[odkaz]
[odkaz]
992 prostě zezadu vypadá jak tlustá/masivní Berta, a nejvíc to vyniká právě u Cabria a Targy.
Viz i můj příspěvek tady včera ve 20:07. -
Ronault. 19.05.20 21:51
« Re: Re: Re: Příští g. 911
No já v neděli ráno jedu z Boskovic domů, teoreticky to můžu vzít přes Rožnov, ale už jsem tam byl s Polem a chtěl jsem si to stříhnout po své trase Boskovice -Svitavy -Štíty - Šumperk - Rýmařov - Bruntál - Opava - Ostrava- domů.
Samozřejmě pokud by se sešlo více zájemců o dopolední kávu tak můžu jet trochu méně zajímavou trasu Boskovice - Blansko - Jedovnice - Vyškov - Hulín - Holešov - Bystřice pod Hostýnem - Hošťálková - Bystřička - Rožnov - Bílá - Místek - Frýdek - domov... :-! >:D
Jinak zajímavé a praktické zjištění z Pola. Když jede naplno klima, protože je rozpálený interiéru a začnete volat přes Hans free, tak se stáhne ventilátor aby tolik nerušil... hustý :-! :yes: >:D -
woody-alien 19.05.20 21:22
« Re: Re: Příští g. 911
Thom: No, jestli mi ještě zbydou nějaký body, tak bych dorazil. >:D
Přišel jsem o čtyři během tří dnů, a to můžu být rád. V tom druhém případě jsem předjížděl tak cca 150 tacho a když jsem je viděl, tak jsem ještě stihl přibrzdit. Naměřili mi 122 na okresce, 3 km odečetli, takže jsem se vešel do dvou bodů. -
Thomasino 19.05.20 20:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Brzdových desek jsem už zkusil hodně, pokud to má být na běžné ježdění a jen občas okruh, mohu doporučit ty co mám nyní na M240i, a to HAWK HP+ (o něco lepší jako DS2500). Stálo to 10 tisíc Kč na celé auto, brzdí to výrazně lépe, jen občas píská a více práší, ale to je klasika >:-[]
Ještě drobná poznámka k těm brzdám a deskám. Jedna věc je velikost kotouče, druhá pak velikost desek. Třeba M2 měla 370mm, nyní mám na M240i "jen" 340mm, ale desky jsou kupodivu stejné, takže brzdná plocha je stejná. U M2 nebyl přívod vzduchu, tady je.. A taky pak výška desky kvůli tomu jak se to teplo pak rozprostře :-) Jinak na M2 jsem měl dražší PFC-08, ty brzdily skvěle, ale dost pískaly a stály skoro 2x tolik. -
white label 19.05.20 20:07
« Příští g. 911
Když se Franka Steffen-Wallsera (viceprezident pro modelové řady Porsche 911 a 718) zeptali, jakým směrem by se měla nová generace Porsche 911 vydat, pokud by to bylo čistě na jeho rozhodnutí:
„Možná bych ji udělal trochu sportovnější než je současná (generace) 992. A pokud bych si mohl něco přát, tak možná i menší“.
Co dodat, přesně moje řeč! :yes: :-) -
speedfred 19.05.20 16:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Ak chceš poriadne dosky a za veľmi dobrú cenu tak si daj vyrobiť pánovi do H.Kralové. Mne už tam robí ďalšie kotúče a čakám aj na nové dosky. A brzdia ako y. On ich robí aj pre závodné tímy. Poprípade Endllesy sú ešte celkom fajn. -
iudex 19.05.20 15:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Dany: zistím, či mám na nedeľu nejaký program >:D a dám vedieť. Ale v zásade by som išiel.
Dedo: Integra parádna (klasické dvojdverové kupé musí oceniť aj wl), aj Remus si mal poriadny, možno len ten Tvoj sklon k nápisom mi úplne nesedí.
K brzdám: tiež som čítal, že nové "lepšie" platničky môžu na starých diskoch robiť ryhy, plus trochu pískať, kým si sadnú. Ale tu sa asi najlepšie vie vyjadriť Thomasino, ten toho pomenil asi najviac z nás. -
iudex 19.05.20 14:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Dany: tak mobil Ti trochu zdeformoval predok auta. Ale dôležitejšia je jazda a že si sa zabavil.
Strmene som zvažoval len prestriekať, nie kupovať komplet nové (resp. väčšiel M performance), to je veľká pálka (cca. 2500 eur). A povedal som si, že keď to robia na nové Lambo, tak to asi nerobia sprejom na kolene, ale to má aj nejakú kvalitu. Ale teda neprefarbím, presvedčili ste ma jednohlasne. >:D
Každopádne ak vnímam niečo ako nedostatočné na 340i, sú to brzdy a gumy. Motor je vysoko nad všetkým, podvozok je OK, ale nemôžem sa plne spoľahnúť na to, že auto z vysokej rýchlosti ubrzdím, resp. udržím na ceste. Gumy až zoderiem sériové (a za veľa nestojace) Conti Sport Contact 5 vymením za niečo lepivejšie určite no a zvažoval som tie brzdy aspoň vo forme lepších platničiek a samozrejme kvapaliny. A pri tej príležitosti prihodiť aj ten estetický prvok vo forme farebných strmeňov. Ale porota rozhodla >:D -
Leg 19.05.20 14:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Iudex, preto som ti radil dať si ich streknúť na strieborno. To sa nebude byť s ničím, naopak, hodí sa to ku kolesám a trochu to zvýrazní ich bŕzd. Malá ale nenápadná úprava, sám som to zvažoval ale nechcelo sa mi hľadať niekoho, u koho by som sa nebál kvality prevedenia.
Fred: možno to myslel tak, že je ich 10 na aute dokopy. >:D ono je to pekná frajerina, ale asi je dôvod, prečo sa to na relatívne bežných autách takto nerobí. Okrem iného je vraj celkom kumšt to zostelovať tak, aby všetky piestiky pôsobili rovnomerne. -
Dany 19.05.20 13:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Čavte banda,
tak aj ja som bol trochu povymetať pavúky. Bolo pekné svetlo tak som vytiahol aj mobil. Čo na mobile vyzeralo slušne, tak na obrazovke už kríva na obe nohy, ale reku podelím sa:
[odkaz]
Iudex, červené strmene by som tam nedával, to už radšej tie modré -
-
iudex 19.05.20 09:21
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Leg: k tým strmeňom: tak M340i má sériovo modré brzdové strmene, ktoré dávajú bez ohľadu na farbu, teda aj k mojej oranžovej. A to sa teda bije inak ako červená s oranžovou: [odkaz]
[odkaz]
A ono samotné BMW vie v rámci M performance súčiastok dodať aj rôznofarebné strmene: [odkaz] len to je na väčší priemer bŕzd ako mám ja (ja mám 340mm, M performance majú tuším 370mm kotúče). -
Leg 18.05.20 17:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
pradeda: nedávno (ehm, pred karanténou, tak to už je nejaký čas :-) ) som sa viezol v Prahe v taxíku. Ujo mal nového Kouďáka a spravil nám polhodinovú prednášku o tom, jak sú všetky asistenty nebezpečné, že on ako šofér má byť pánom situácie a že sa ho auto snaží zabiť, keď z ničoho nič zabrzdí. Krátko nato sme to skoro našili do auta pred nami, čo stálo na červenej. Tak som sa iba usmial a zdržal sa uštipačného komentára o karme... -
Leg 18.05.20 17:20
« Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Nepraktickosť čiernej nepramení len z toho, že na nej je hneď vidieť špinu, ale aj hociakú inú nedokonalosť - chyby pri lakovaní, umývaní, každý škrabanček či stopu po kamienku. Proste, aby vynikla, musí byť v tip-top stave. Potom ale podľa mňa dokáže zapôsobiť na hociakom aute. A čo je výhoda, na škaredom aute dokáže potlačiť jeho škaredosť. Čo sa mi ale vyslovene prieči sú čierne doplnky, hlavne kolesá na čiernych autách, to mi vyslovene prekáža.
iudex: Géčko by is mal prehodnotiť, odkedy predávajú novú generáciu, roztrhlo sa s nimi vrece. To Lambo je hrúza. A brzfy si daj streknúť, na strieborno. Červené sa nehodia k oranžovej ani k tvojmu autu. To prenechaj borcom s hothatchmi, trojka je o nenápadnej dravosti.
O Targe: dodnes nerozumiem, prečo ju robia už niekoľko generácií zásadne v štvorkolke. Ja by som do nej aj šiel, otvorené nebo nad hlavou mám pri pohodovej jazde rád a kabriolet sa mi fakt nepáči. Pri práci mi zvykla parkovať jedna 991 Targa 4 GTS, vizuálne to bola pecka. Takže by som sa možno preniesol cez tú štvorkolku, len by som sa asi obával, že sa mi časom ten strieborný oblúk preje. Inak, šiel by som do tej skoročiernej, so striebornými S diskami a strieborným oblúkom + retro interiér. -
pradeda777 18.05.20 16:46
« Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
iu....ale na "stará auta" patří černá barva. Jako na model T.......
[odkaz]
Těch asistenčních .urvítek se už nezbavíme. Speciálně ne těch co jsou na dotykové obrazovce. Automobilky si to spočítaly a vyšla jim z toho hezká úspora. Plus flexibilita a možnost přidávání a ubírání dalších a jiných funkcí. Na to, že tento systém není "user friendly"..s.e.r.e Bílý Tesák..
M6 drncání....vidím, že Mazda nenabízí 18" kola. Ty by určitě pomohly. 17" kola jsou na tu kastli přece jen "a bit small"....Jak moc to máš nafoukané? Možná by stačilo trochu vzduchu "upustit"...pokud to "assistent" dovolí....
Těch brzdových třmenů se nedotýkej...k tvojí barvě jedině černá... -
iudex 18.05.20 13:35
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
wl: a promo Targa je okrem čiernej červená (ktorá mimochodom vyzerá o level lepšie, ako čierna).
Inak kým pri klasickej 911ke by som zvažoval aj nejakú nefarbu, napr. aventuringrun alebo achatgrau, tak pri otvorenom aute sa mi vyslovene pýta výrazná farba, popri tradičnej karminrot by som tu zvažoval aj tú výraznú lavaorange; na bežnú Carreru asi moc výrazná, ale na targu (bez strechy) sa mi celkom hodí.
P.S. Čo si myslíte o premaľovaní brzdových strmeňov, napr. na červeno: [odkaz] alebo žlto: [odkaz] Tak mi to napadlo, keď som zistil, že "môj" autoservis robí aj také veci, viď prelakované strmene a disky na Lambo Uruse: [odkaz]
Inak majiteľ je fanúšik old- a youngtimerov, najmä Mercedesov a VW: [odkaz]
Napr. renovácia G1 GTI: [odkaz]
či Ferrari Testarosa: [odkaz]
Ešte veselá príhoda ohľadom asistenčných systémov: polovička bojuje s množstvom asistenčných systémov v šestke, furt jej tam niečo kričí a pípa a je z toho na nervy, naposledy mi volala, že auto jej hlási nejaký problém s kolesom. Pritom to bolo len upozornenie, aby sa venovala riadeniu a držala steering wheel. :-) Tak hovorím, že zlatá stará "škodovka" 3er, ktorá nemá (okrem start-stopu) žiadneho otravného asistenta. A v porovnaní s Mondeom sa sťažuje, že na diaľnici 6ka viac hučí (nemám vyskúšané, ale môže byť, odľahčenie sa prejavilo na menšom utlemní, plus atmosféra plus širšie gumy) a deti sa sťažujú, že viac drncá (mierne tvrdší podvozok tam naozaj je, holt 19" namiesto 16" je rozdiel).
-
pradeda777 18.05.20 12:56
« Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
wl....u nás v Nětčicích bydlel před válkou nějaký Hitler. Když si chtěl po válce nechat změnit jméno, tak se ho ptali že proč, když je to takové slavné jméno..... ;-)
Já se také divím, jak se může takový starý křáp (911), tak dobře prodávat..... >:-[] ;-) -
white label 18.05.20 12:52
« Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
pd7
Základní Targu 4 prezentují v Indishrot a Targu 4S v metalické Tiefbrawn, která vypadá podstatně lépe, než černá základní. Má hloubku a nádech do temně šedé.
A neboj se, že bílou si nikdo nekoupí, naopak, lidi pořád kupují bílou jak "šílení" na cokoli co má 4 kola.
Já bych si tuhle verzi karoserie nevybral, ale když už Targu, tak v GT silber, s tmavě! hnědým interiérem a tmavě hnědou střechou.
[odkaz]
PM8XKAN0 -
white label 18.05.20 12:37
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
pd7
Jo Hitler, to je přímo "nezdolný" argument. >:-[]
No, na to jak má ta 911 starý a nedostatečný design, plus zastaralou koncepci, se prodává doslova neskutečně/neuvěřitelně. Podívej se na statistiky prodejů sportovních aut, všechny ty dokonale krásné a moderní sporťáky můžou prodeje 911 jen tiše závidět. A "atraktivní" cenou 911 to určitě nebude. ;-) -
pradeda777 18.05.20 11:59
« Re: Re: Druhé Polo-dojmy
.....že černá barva auto logicky opticky zmenšuje, umí i slušně skrýt nedostatky designu, ....a to platí i v případě 911, kde jde se spíš o stáří designu, jehož kořeny sahají až do první poloviny minulého století...[odkaz]
1938
In an effort to produce an affordable car for German workers, Adolf Hitler had commissioned engineer Ferdinand Porsche to design a simple, economical vehicle for the people. The Type 1 (as it was known) had a rear, air-cooled engine and borrowed design elements from an earlier Porsche car (the Type 12 he built for Zündapp) and several models from the Czechoslovakia automaker Tatra. In May, Hitler laid the cornerstone of the Volkswagen factory in Wolfsburg, Germany. Civilian production was almost immediately stopped because of World War II, but some cars were built for military officers. Hitler was given the first convertible...[odkaz] [odkaz]
I když sám jsem (z pochopitelných důvodů) žádné černě lakované auto nevlastnil (měl jsem jen chvíli podnikové), tak musím uznat, že nablýskané černé může těžko jiná barva konkurovat. Ano, jiné tmavé barvy se jí můžou přiblížit, ale vyrovnat těžko. Je to asi jeden z důvodů, proč je černá stále velmi oblíbená barva.
Černá X5 mě v roce 2014 doslova oslnila. [odkaz]
Ale rozum zvítězil a byla to nakonec "boring" bílá.... ;-)
[odkaz] -
iudex 18.05.20 08:56
« Re: Druhé Polo-dojmy
Hlavne 911ka (nielen Turbo) má také tvary, že dokonale vyzerá v hocakej farbe, teda aj keď má zrovna blbú farbu ako je čierna (ktorá tvary zabíja/schováva a to zrovna 911ka nepotrebuje). Ale aj tak ideál je pekne trafená farba ako je karminrot.
Ja osobne čiernu farbu neznášam, okrem faktu, že je maximálne nepraktická (čistá je tak 10 minút po umytí, plus v lete auto rozpáli oveľa viac ako bledé odtiene) je dôvodom, že tlmí až zabíja tvary auta a napokon negatívne konotácie z 90tych rokov u nás, keď bola symbolom mafiánskych áut (za to farba ani autá nemôžu, ale napr. čierny Mercedes G pre mňa už navždy zostane prototypom mafiánskeho auta). -
white label 17.05.20 19:55
« Druhé Polo-dojmy
pd7
Že je černá nepraktická, to všichni víme. Ale nepraktická byla vždycky, a přesto si moc dobře pamatuji dobu, kdy skoro každé nové prémiové auto bylo černé, teda pokud zrovna náhodou nebylo stříbrné. Pokud by lidi vybírali barvu na auto primárně podle toho, jak je praktická, nikdy by se nemohlo prodávat tolik černých aut, kolik se jich prodávalo a stále prodává. Kromě toho, že černá barva auto logicky opticky zmenšuje, umí i slušně skrýt nedostatky designu, což zrovna tahle 1er potřebuje jako sůl, na rozdíl třeba od tebou vzpomenuté 911ky s klasickými, dokonale jednoduchými, tvary. U 911/992 (viz tvůj odkaz), která je zatím výrazně největší 911kou vůbec, pak může být černá vhodná ke vzpomínanému optickému zmenšení. ;-)
A jako je černá nejméně praktická v rámci tmavých barev/odstínů, tak to samé platí o bílé v rámci světlých barev/odstínů. :-) -
pradeda777 17.05.20 18:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
M140i ve třídvířku vypadá lépe, což jsme si již před léty odhlasovali.... ;-) Zrovna tak jako fakt, že pětidvířko je praktičtější..... ;-) V černé.....? Víme jak složité je udržovat černou v top kondici....proto ji dnes už málokdo kupuje..... ;-) Jo, borec na videu ji měl nablýskanou.... to je fakt..... ;-) Na příklad i takové Porsche 911 v černé, vypadá daleko líp, než v nějaké obyčejné snadno přehlédnutelné světlé barvě.... ;-)[odkaz] -
iudex 17.05.20 17:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Tak Up je priestorovo úplne neuveriteľný, absolútne dokonale využitý obostavaný priestor, viac než väčšina áut triedy B. Len ten lowcost tam bol cítiť, materiály a ich spracovanie zodpovedajúce kategórii, t.j. lacné. A po tuším 20t km aj prekvapivo rozhrkané (ale to sčasti je dôsledok požičiavaného auta, ktoré nik nešetrí). Ale už vtedy som hovoril, dať do toho auta turbomotor (a prispôsobiť podvozok), mohla by to byť sranda, auto veľmi obratné a agilné. A potom VW spravil verziu GTI. -
white label 17.05.20 15:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Ron
Nutnost přepnout do polohy R je promyšlená, v podstatě využívá přepínač pro ovládání jednotlivých zrcátek i k možnému snadnému/rychlému zapnutí/vypnutí funkce pro naklopení pRavého zrcátka při couvání. Pokaždé to totiž není žádoucí, třeba když couvám do garáže, chi to mít deaktivované a nemusím k vůli tomu složitě chodit do palubního menu, stačí dát volič mimo pozici R.
Jak "sjedou", snad sjede, mělo byto fungovat jen na právé zp. zrcátko. A pokud ti jeho poloha nevyhovuje, tak, si ji (při zpátečce a pozici R) uprav a systém by si měl tvou korekci pamatovat.
edit: psal jsem to ještě před tvým příspěvkem z 15:04
Dá se teď POLO GTI vůbec objednat, když zmizelo ze všech konfigurátorů, včetně německého. -
Ronault. 17.05.20 15:04
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Tak zrcátko nastaveno, uvidíme. Zmátlo mě, že zrcátko se zpátky vrátí až po dosažení rychlosti 15 km/h směrem vpřed, což vlastně není špatný nápad.
Pochvalný bod, vrazil jsem do USB flashku s hudbou a načetlo to pěkně skladby s ponecháním složek, tedy podle interpretů a alb a ne všechny do jedné složky jak v ix35.
Hraje to docela obstojně. Samozřejmě nic extra, ale na mé potřeby to stačí.
Dnes jsem objevil, že baterka je v kufru pod rezervou. Ještě nevím kam vrazit hasičák, v jediné přihrádce v kufru mám VIF. Zatím jsem oželel možnost dvojitého dna kufru, stejně to vypadá dost nepouzitelne, protože v dolní poloze to není rovné. Kufr i tak na mé potřeby velký až moc :-!
Jinak i ve jedničkové Fabce byly zaviratelne schránky pod sedadly, kde se daly krásně dát reflexní vesty. Nebudu sem tahat Megana, kde v podlaze byly všude schránky. Tady je takový vláštní držák a s problémy se tam vlezou dvě. No co už, více lidí se v tom vozit nebude.
Už bych měl konečně zajet motor a zkoušet výkon a ne praktické věci a variabilitu interiéru >:D -
pradeda777 17.05.20 14:53
« Re: OT: M140i manuál
Tož z toho videa jsem málem dostal mořskou nemoc..... ;-) Borec řadil dobře....ani jednou nezaváhal. Na sloupku řízení měl před sebou připevněnou nějakou krabičku. Nevím co to byl za gadget. Snad "shift light" i když jsem žádné flashing nepostřehl. -
Ronault. 17.05.20 07:22
« Re: Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
WL: musel bych tu diskuzi najít, ale jestli to byla ta, kterou myslím, tak tam šlo o to, že nejsou adaptační, čili se jejich tuhost nemění průběžně i při jednotlivých režimech.
Tak a proč ne, na to my vysokoškoláci máme lidi, aby nám tu podřadnou práci, jako je studování návodu... >:-[] >:D
Jenže ony sjedou až někde k prahům. A nutnost mít to přesunuté do polohy R je atypická. Měl jsem to tuším v Espacu a tam se to sklápělo automaticky a do ideální polohy. -
white label 17.05.20 01:28
« Re: Re: Re: Druhé Polo-dojmy
Ron
Ty mladý sklerotiku, tys mi tvrdil, že si někde v diskusích vyčetl, že nastavení tlumičů to ovlivnit neumí, navíc ten příplatek není jen o tom.
Ano, v poloze R, logicky v něm máš vidět hlavně pravé zadní kolo, abys ho neodřel třeba o zvýšený obrubník při podélném parkování u chodníku apod., a to ti ty senzory neohlídají. A taky si to můžeš trochu upravit, to máme radit takové věci vysokoškolsky vzdělanému uživateli? ;-) -
Ronault. 16.05.20 23:49
« Re: Re: Druhé Polo-dojmy
WL: To jsem asi nebyl já, kdo o tom pochyboval, to bych si to nepřiplatil. Samozřejmě jsou to stavitelné a ne adaptivní tlumiče, ale rozdíl je znát, hlavně na výmolech.
jo, zkoušel, taky se to dá použít. Ale i tak ty dnešní benzíny, i když to není downsizing, mají malé odpory a motorem se toho moc nenabrzdi.
Jakože to automatické naklápění funguje jen když je ovladač v poloze R, jo? Jen to sjede až moc nízko, že skoro nejde dozadu vidět, resp. sotva zadní kolo, ale nárazník už ne... pravda, že tam už to hlídají senzory -
white label 16.05.20 22:41
« Re: Druhé Polo-dojmy
Ron
A když jsem ti říkal, že PGTI umí s tím příplatkem přitvrdit tlumiče, tak si mi nevěřil. ;-)
"Když otočím s tím ovladačem, tak to sjede někam až moc dolů, je to nějaké divné."
Jakým ovladačem točíš? Stačí mít ovladač zrcátek trvale v poloze pro ovládání pravého zpětného zrcátka a nemusíš ničím točit.
A ty rychlé/jednoduché přechody z D do S a zpět, už sis to vyzkoušel? -
Ronault. 16.05.20 20:43
« Druhé Polo-dojmy
Díky za gratulace, taktéž gratuluji Legacymu k jeho nové a přece jen překvapivé volbě. ;-)
Přidám, pokud to někoho zajímá, další porci dojmů.
1. Pan prodejce v Brně mi špatně vysvětlil přechod z manuálního řazení do do automatu. Takže když si třeba podřadím pod volantem, tak po nějaké čase, odhadem 20 vteřin, si auto zpátky přejde do D a řadí samo, což je o poznání lepší než přidržovat pádlo +.
Samotná DSG bohužel v režimu D drží otáčky hodně nízko a v podstatě se řídí tím, co ukazuje rádce v manuálu třeba otcovy Fabie. Jako je pravda, že ty nízké otáčky nejsou provázeny nějakou vyložženou neochotou zrychlovat a když už, tak si blekurychle podřadí, ale ten pocit, když tam je 1200 ot. a jedeme na šestku kolem 60 km/h... no nevím, nepříjde mi to OK, ale co už.
2. Seřídil jsem ostřikovače, dá se to malým šestihranným klíčem. Jen tedy u řidiče mi celý ostřikovač odpadl, moc tam nedrží a zacvakávají se dost lehce. Tady by se kluci z JAR měli zlepšit.
3. Že chybí tlumiče na zvedání kapoty je jasné, VW není Dacia >:-[] , ale tak výborný motor by si zasloužil na kryt dát alespoň logo výrobce.
4. Sedačky si postupně přizpůsobuji svému zadku, WL měl pravdu. Půjde to. Taky zjišťuji, že méně jím, asi podvědomě se chci v nich cítit lépe a GTI tak dbá o mé zdraví >:D
5. Párkrát jsem už motor lehce zatížil, resp. jsem neodhadl, že si DSG podrží otáčky, a teda je to pila :-!
6. Vyzkoušel jsem na krátkém úseku přepnout tlumiče do režimu sport a teda jestli někteří tvrdí, že rozdíl je neznatelný, tak na nerovnostech, které mám odzkoušené, je rozdíl výrazný a na každodenní ježdění už to moc není, v běžném režimu OK.
7. Nevím čím to je, ale jsou dost hlučné stěrače jak stírají. Možná je to tím zvykem z Picassa, které má čelní sklo někde u předního nárazníku a tak nejdou slyšet... ale hlučné jsou i proti Meganu, jak ve Fáčku. Asi nějaké tenké sklo.
8. Fakt by si mohli u VW odpustit to šroubovací víško nádrže, když už tam není klíč. Další zbytečná činnost.
9. Dle prvního tankování spotřeba 7,6 l/100km dle dotankování, dle PC 7,3 l/100 km. To by ušlo, spokojenost.
10. DAB, tedy digitální radio, má proti klasickému FM úplně jiný zvuk, to je jiný vesmír :yes: Bohužel zatím u nás v pohraničí jede jen Radiožurnál a polské stanice (těch je hodně).
11. Musím si přečíst návod, protože se má automaticky sklápět spolujezdovo zrcátko přii zařazené zpátečce a nedělá to. Když otočím s tím ovladačem, tak to sjede někam až moc dolů, je to nějaké divné. V systému to zapnuté mám :-O
Jinak spokojenost >:-[] :-! :yes: