Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 28.05.20  17:02

    « Re: Re: Re: Re: EVO

    Mňa už skôr berú tie naháče tak Zetko by mi padlo ako uliate. Uvidím....tento rok možno ten absťák ešte vydržím ale potom sa vrátim k tým moto drogám znova.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 28.05.20  16:51

    « Re: Re: Re: EVO

    Minulý rok som na green day pojazdil H2 SXko. Tam mi vadil ucukaný prejav v pomalých rýchlostiach. Mesto na tom bolo peklo, ale jak to chytlo sadze, to sa nedá nezamilovať. Ako hovorí Sršeň. tak ako kompresor od Kawy neťahá nič.
    Na Ztku, ževraj poladili spodok, aby bola príjemnejšia. Tiež som na ňu zvedavý.

    [odkaz]

    zvuk s mr. akrapom

    [odkaz]

    a tá hlboká farba, jak vysokohorská studánka

    ešte vzorka od nás z východu. Tradične trochu viac textu a menej jazdy

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 28.05.20  16:41

    « Re: Re: EVO

    To video s H2 som už videl a tak ma navnadilo že som išiel do predajne Kawa kde ju už samozrejme nemali.Pani mi odporučila že budú mať nejaký green day tak sa mám zaregistrovať a môžem prísť pojazdiť.
    Aj tak mám v srdci stále Diavela.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 28.05.20  16:36

    « Re: EVO

    Fred, niečo na tom motore bude. Aj keď 1,8, ale radostne sa berie do otáčok. Videl som ako Trophy pojazdilo Nko aj STčko s 2,3.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 28.05.20  16:31

    « Re: Re: Re: Motokáry - zraz

    Leg, tak to si bol ty. Nebol čas riešiť kto je kto, rozkaz znel jasne >:D
    Ja som hlavne pozeral do škarpy, ako to vykrúžim a teba som zbadal na poslednú chvíľu.

    K 130ke by ma ešte zaujímalo, či máš aj znižovaný podvozok, lebo sedelo to fakt nízko.

    Včera sme tiež trochu nakusli otázku motoriek a keďže tu majú viacerí k motorkám celkom blízko, tak posielam jedno moto okienko. Sršňa mám celkom rád za to, ako jednoducho a vtipne dokáže popísať podstatu. Verím, že viacerých poteší, že Fred

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 28.05.20  16:21

    « EVO

    wl : zabudol si dodať k testu HH že tam píšu "Renault má nejlepší motor ze všech" :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 28.05.20  15:42

    « Re: Re: Re: Motokáry - zraz

    wl......to víš...já su spíš do moderních aut........... >:D >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 28.05.20  14:43

    « Re: Re: Re: Re: Motokáry - zraz

    sf
    Jak jsem viděl ty odkazy, hned jsem si říkal, jestli se chlubí, nebo si stěžuje... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 28.05.20  14:36

    « Re: Re: Re: Motokáry - zraz

    >:D , od 1-er je najlepčí klon 2-er kupé prip 3dv verzia.
    Tak som si kúpil ten časák EVO a som zvedavý kedy sa dostanem aj k čítaniu.
    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 28.05.20  14:34

    « Re: Re: Motokáry - zraz

    Bolo to fakt príjemné, ďakujem obom za fajn podvečer.

    Dany: bol som to ja, kto sa ti postavil zoči-voči na dráhe. V uťahovačke vybehol z trate, spoza obrubníka ma to odhodilo späť do iudexa, čo ma zrovna predbiehal a potom som len dokončil otočku o 180 stupňov priamo oproti tebe. Aj cez prilbu videl tvoje zdesenie a ako rozmýšlaš, kade ma obídeš. >:D Ale ako som hovoril, kto nebúra, jazdí pod svoje možnosti.

    Ja to mám presne naopak, baví ma snažiť sa ísť čo najčistejšie a naháňať časy. A tých 20 kíl, čo na to povedať, výhoda motoršportu je, že každý si nejakú výhovorku nájde. >:D

    iudex: mňa tiež bolí chrbát, asi som nemal odmietnuť výplň sedadla v rámci odľahčovania. >:D

    Za 130i mi bude ľúto (občas si hovorím, že som mal ísť do scenára B, kúpiť Kiu e-niro a BMW si nechať), ale za volantom BMW som si za posledné tri roky užil menej srandy ako za tých 30 minút včera na motokárach. Zvuk je síce pekný (tvoje 40i oproti tomu znie, ehm, nijak), ale za posledných 9 rokov a 90000 km som si ho užil celkom dosť. Nastal čas.

    Pradeda: som si istý, že nie som prvý, čo ti to hovorí, ale na ŠPZ máš chybu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 28.05.20  14:08

    « Re: Re: Motokáry - zraz

    pd7
    Nic si z toho nedělej, to je úplně normální. Skoro každý, komu se nelíbí 911, má problémy se vkusem... >:D >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 28.05.20  12:22

    « Re: Motokáry - zraz

    iu......já si naopak myslím, že 130i vypadá zepředu velmi dobře. A zboku by sis časem zvykl. U našeho v ulici bylo jedno roky zaparkované a jak jsem kolem ní často chodil, tak jsem si na tu nezaměnitelnou kastli zvykl a nakonec si 1er i koupil....samozřejmě mě nejvíc zaujal ten šestiválcový motor. Ale i k té kastle sem časem přilnul.... ;-) [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 28.05.20  09:34

    « Re: Motokáry - zraz

    Pekne sme si včera zajazdili, jak na dráhe, tak aj mimo ;-)
    Ja si nemôžem pomôcť, ale zo mňa žiadny okruhový jazdec, čo jazdí na čas, nebude. Vždy ma na tom najviac bavia pekne vyladené šmyky a tým pádom robím veľa chýb. Keď som konečne dostal rýchlejšiu káru a donútil sa zajazdiť kolo na čas, tak sme časy nevideli. Ber to čert, aj tak som si najviac užil to šmýkanie a doťahovanie s Legom bok po boku a nárazník na nárazníku. To boli pre mňa najlepšie momenty.
    Iudex, keď si dostal ranu na rebrá, tak som ťa skoro dorazil >:-[] . V šmyku som sa ti skoro nevyhol. To bol tiež pekný moment.
    Leg jazdil pekne čisto a odprisahal by som, že ani nebrzdil do zákrut. Evidentne mal navrch, teda ja, my sme mali niečo navyše, tak 20 kilo >:D
    Škoda, že sa ti nepodarilo nahrať to video. (aj keď, aby sa toho niekto nechytil. Stačí keď nás natáčaú kamerkári). Bolo už síce šero, ale málo áut a pekne sme si pojazdili. Musíme si to zopakovať
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 27.05.20  22:07

    « Motokáry - zraz

    Dve fotky z dnešného lokálneho zrazu: Dany, Leg a ja na motokárach:
    [odkaz]
    [odkaz]
    Plus malé pojazdenie s Danym popod Karpaty.
    EDIT:
    Dany: skúšal som natočiť našu jazdu, ale doma som zistil, že som v tej rýchlosti namiesto tlačidla nahrávania stlačil spúšť foťáku, takže namiesto videa mám len rozmazanú fotku. :-)
    Leg: ešte raz sa prihováram za ponechanie 130i. Auto je síce škaredé a disproporčné, interiér stará škola BMW (teda nič prémiové), ale ten motor, to je krása, čistý mechanický zvuk radovej šestky a pri vytočení lepší zvuk než moja B58, proste také auto už nebude (resp. už nie je, viď R4 bez zvuku a charakteru ako topmodel v 1er).
    P.S. Rebrá ma sakramentsky bolia po tom Tvojom náraze, moc som sa nevyspal. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 27.05.20  20:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: kvedlání, kvedlání, všechny...

    Freddie....já vím, že si děláš sradu. Přece bys nevyměkl jako wl..... >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 27.05.20  18:42

    « Re: Re: Re: Re: kvedlání, kvedlání, všechny...

    >:-[] >:-[] >:-[] také 400-500-600 koňové autá s kvedlačkou to je skôr tak pre pasiu a iba radosť ako na športovanie. Mám to, tak sa budem baviť aj s tým (myslím Ducato >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.05.20  18:20

    « Re: Re: Re: kvedlání, kvedlání, všechny...

    sf
    Vidíš, konečně si dostal rozum. A kdyby ti ještě někdy náhodou bylo po kvedlání smutno, postavíš si něco s kvedlačkou do garáže, a budeš o tom důležitě psát do diskusí, tak jak to dělá děda. >:D ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 27.05.20  18:04

    « Re: Re: kvedlání, kvedlání, všechny...

    Fredie je v * s nervami a tesne pred finančným kolapsom >:D . Ja som sa za posledných pár dni už nakvedlal dosť s Ducatom. >:-[]
    Xcem automáááát.....
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 27.05.20  17:38

    « Re: kvedlání, kvedlání, všechny...

    wl...a právě proto tam měli mít 8 kvaltů, aby všechno sedělo jak se patří..... ;-) :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.05.20  15:11

    « kvedlání, kvedlání, všechny...

    pd7
    Aby se vyhnul řazení z 1 na 2, tak 1 raději nebude používat vůbec a bude z toho mít 6kvalt. Tak to dopadá s ortodoxními fanoušky kvedlání u čehokoli, včetně V12. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 27.05.20  14:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl.......36 mil? Tož na dvě bych ready cash neměl...leda bych prodal Yarise... ;-)

    I´m not sure this was the intention, but with 461lb ft of torque I soon learn to avoid first and pull away in second, effectively turning the ’box into a conventional six-speed. I’m really not a fan of the flat-shift function – which allows you to keep the throttle pinned during upshifts – as it just feels wrong, but I do quickly fall into the habit of heel-and-toe downshifts, needed or not, just to hear the 592bhp engine sing and then pop and crackle. It’s a magnificent sound....... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.05.20  14:17

    « Aston Martin Vantage V600

    pd7
    A co těch 36 milionů, byl bys stále ready to cash? >:-[]

    "Hmm, the seven-speed manual transmission. Famously given a dog-leg first gear, it has nostalgic appeal, but I’ve never been a great fan of the shift pattern, largely because the double-H pattern feels like it’s ever so slightly skewed."
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 27.05.20  11:28

    « Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Freddie....zapomeň na nějaké GT3 RS a Ferrari.... >:-[] Tady je vůz pro tebe...V12 i se správnou převodovkou..... ;-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  20:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Jo, ty si myslel ty na tom spy TCR, tak to jo. Já myslel ty, co jsou na tom červeném G8 GTI. [odkaz]
    Ale G8 GTI možná bude mít i ty (černé) Pretorie: [odkaz]
    A hodně podobný design kol má i F 812 SF:
    [odkaz]
    Článek pro zvědavé:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 26.05.20  19:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Aha, mne sa zdalo že sú to takéto [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  19:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg
    Ne, tyhle kola neměl G7 GTI v nabídce, eRko po face mělo trochu podobné 19" Spielberg:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 26.05.20  19:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Kedy? Edit: aha, zajtra. Píšem ti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 26.05.20  19:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Mne nový Golf spredu na prvý pohľad silne pripomína posledný Auris, čo sa určite nedá považovať za kompliment. A GTI na tom nie je o moc lepšie, šesťuholníky na výplete nasávania sú podľa mňa až komicky veľké, kolesá za moc tiež nestoja (tie na spy fotke tcr vyzerajú super, ale to sú myslím zo sedmičky a v sérii podľa mňa nebudú). Snáď to naživo bude lepšie, obávam sa ale, že na toto si nezvyknem.

    Neón na maske je otras, ešteže im to evidentne predpisy neumožňujú spraviť v červenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.05.20  19:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg: zajtra ideme s Danym na motokáry do Dlhej. Nepridáš sa? Máš to za humnami.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  17:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    iu
    Na design současné CTR se (v mém případě) zvyknout nedá (viděl jsem několikrát naživo). Design G8 GTI je proti tomu nekonfliktní, kontroverzní jsou hlavně přední světla, na které bych si ale zřejmě zvykl. Ovšem u GTI bych zkusil deaktivovat vyzařování toho "LED neonu" na masce, který světlomety propojuje. Nepřipadal bych si pak, jak elektRRický jezdec.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.05.20  16:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: zvyknúť sa dá na všetko, aj na type R, ale to nič nemení na fakte, že G7 bol elegantnejší, vyváženejší a dizajnovo zaujímavejší aj pri jednoduchších líniách svetlometov. Tiež mi trochu nesedí ten príliš široký a prázdny nasávací otvor (maska chladiča), tam by som si vedel predstaviť nejaké ozvláštnenie napr. zvislou či šikmou lištou vo farbe karosérie. Ale inak áno, GTI beriem skôr ako ten základ, to je jasné. Najzaujímavejšie sa ale črtá to TCR, to mi príde lepšie ako základné GTI: [odkaz]
    A páči sa mi aj nová červená metalíza (konečne), aj keď tá schováva dizajnové markanty GTI v podobe červených liniek (na TCR nie sú, ale to je možno predfinál).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  16:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    sf
    Na té fotce, co jsem dal odkaz, tak to G8 GTI nevypadá zle, je to i o zvyku, Golf je designově tradičně konzervativní a na každou větší změnu si člověk "musí" nejdřív zvyknout, nakonec mu to buď vadí/nevadí, nebo se mu to líbí/nelíbí.
    Určitě bych si na ten nový předek zvykl spíš, než na nemožnost 3dv.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 26.05.20  15:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    G8 som už pár krát videl a okrem predku mi príde takmer rovnaký ako minulá generácia.
    G7 je ale z predu nadčasová a pre mňa asi najkrajší Golf hlavne v GTI.
    A6 Allroad BiTdi som jazdil v minulej generácia a to auto je za mňa perfektné.Fakt by som si ho vedel predstaviť doma. Neviem ako je na tom súčasná gen. pretože keď človek číta tú nespokojnosť s vyhladením sw. No neviem.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  13:49

    « OndraCH v A6 allroad

  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.05.20  11:45

    « Re: Re: ČSR

    Ron: Jenom na ty dveře pozor. ;-) Poláci mají jinou normu, takže musíš koupit i jejich zárubně (což u novostavby nevadí) ale jsou i jiné stavební otvory. Do stavebního otvoru podle českého projektu se s nima nevejdeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  10:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    iu
    Vizuálně se mi líbíl víc G7.1 GTI, než 7.2
    Údajně mají verze R a GTI TCR přijít poměrně brzo po G8 GTI (II. pol. 2020), který někde na okruhu sundal 4s proti předchozí g.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.05.20  09:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: tak na živé stretnutie s G8 si musím počkať, ale z fotiek a videí na mňa pôsobí veľmi nevýrazne, ako šedá myš (v uranošedej to platí doslova). GTI je už vizuálne na tom lepšie: [odkaz] aj keď z môjho pohľadu neprekonáva G7,5. Každopádne by ma viac ako základné GTI zaujímalo výkonnejšie GTI TCR, ktoré okrem ostrejšej techniky a cca. 300k má mať aj výraznejší dizajn: [odkaz] Pre mňa zaujímavé bude, či aj TCR bude mať manuál, alebo zostane len pri DSG ako aktuálny model. Len predpokladám, že s nastoleným trendom zdražovania VW bude GTI (TCR) už za neakceptovateľnú cenu (a také Rko tipujem na úroveň BMW M135i).
    Ron: čože, české výrobky Ti nie sú dosť dobré a pokukuješ po kvalite made in Poland? >:-[]
    woody: vidím to s SSS vs Up GTI rovnako a to neobhajujem svoju garáž. ;-) Ako nemám problém veriť, že Up GTI je zábavné autíčko, už základ je vcelku agilný a keď sa pridá výkonný motor a upravený podvozok, môže to byť sranda. Ale to auto aj ako sranda vyzerá a proste ho ani v podobe GTI neviem akosi brať vážne a ani ako univerzál asi neposlúži. To už SSS je predsalen použiteľnejšie a dospelejšie auto, ktoré ale paradoxne má nižšiu hmotnosť a pri vyššom výkone aj o triedu lepšiu dynamiku. Takže pre mňa by bol jasnou voľbou z tejto dvojice SSS... keby sa bavíme o Tvojej verzii. Tá ale bola nahradená mildhybridom, ktorý má citeľne nižší výkon a výrazne horšiu dynamiku (a zrejme aj vyššiu hmotnosť). To Swift Sport v mojich očiach zabilo.
    Takže ak by som neprežul krabicoidný srandadizajn Upu (a nepresvedčila ma jeho súčasná pomerne zaujímavá cena 15040 eur), asi by som šetril na plnotučný malý hotheč v podobe FieSTy (Polo GTI u nás momentálne nie je ani v cenníku ani v konfigurátore).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.05.20  01:01

    « Re: Re: ČSR

    Můžeš to pak zkusit do Polska přes Slovensko... >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.05.20  23:35

    « Re: ČSR

    Na Slovensko jim s..u, já potřebuji otevřít do Polska, pro dlažby, obklady, dveře, podlahy... >:-[] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  21:18

    « ČSR

  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 25.05.20  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Od středy budou moci Češi a Slováci mezi zeměmi cestovat bez nutnosti testů na covid-19 a bez karantény, pokud se vrátí do 48 hodin, uvedl v pondělí Babiš.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  18:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Ondra měl teď na víkend G8 2.0TDI(evo) a docela si ho pochvaloval, spotřeba je prý neuvěřitelně nízká i při naprosto neekonomickém jízdním stylu.
    Byl v bezpříplatkové Uranograu která naživo nevypadala vůbec zle, naopak, navíc za ty háky. Celkově vypadal G8 naživo lépe, než na fotkách. Akorát ta kola by měla být hezčí, než měl tento kousek.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  17:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    w-a
    Oni tam mají Up! GTI třídveřový ve stř. metalíze, takže u nás by se rozdíl cca 95 tis. zcvrkl na 59 tis./3dv., resp. na 46 tis/5dv., což je docela zásadní rozdíl. Díky odlišnému zadobočnímu prosklení vypadá (z profilu) Up! GTI/3dv. o něco méně krabicoidně, než 5dv.
    "Hmotnost 975 kg (o 20 kg lehčí než Up! a o 212 kg lehčí než Fiesta) je trochu dost pro jedna-čtyřku o síle 138 koní."
    Žádný normální auto-moto žurnalista nenapíše u současného auta s hmotností pod jednu tunu "trochu dost", proto je vážně podezírám ze špatného překladu, místo rozporuplného "je trochu dost", tam podle mě má být "je o dost méně" apod.
    Celý český text (překlad) srovnávačky je jazykově mnohem slabší, než u mnou zmiňovaného duelu GT3 RS vs AMG GT R Pro.
    A určitě si nemyslím, že SSS je "horší" hh, než Up! GTI.

    Tady je Top 10 HH přímo ze stránek EVO:
    [odkaz]
    A je tam i poznámka:
    "Even better, the rest of 2020 is set for a significant shake-up of the class, with new products such as the incoming Golf GTI and Toyota GR Yaris ready to go later this year."
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 25.05.20  17:35

    « Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    CX-5. V roce 2014, čekajíce a nedočkavše se... ;-) nové M3 MPS, jsem otestoval všechny verze CX-5 a byl velmi mile překvapen....až na výkon benz. motoru. (Jasně, z 260k MPS do 160k CX-5 nebylo divu). Nafta byla ok, ale naftu jsem nechtěl. (Nakonec jsem koupil X5....a ano....v naftě..... >:D ) No, ale v tu dobu se proslýchalo, že v CX-5 bude i 2.5 l benzin. motor, tak jsem šel "na chvíli" o dům dál....a že se pak vrátím k Mazdě hned jak bude nová M3 MPS nebo ten 2.5 l motor v CX-5. A tak se vracím už 6 let a pořád nic... ;-)
    2.5 l motor už sice v CX-5 je, ale mezitím se moje priority poněkud změnily... ;-) A nová M3 MPS už asi nebude.... ;-\
    Tiguan. Nový se mě líbí. Bude i R......to by mohlo být zajímavé.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 25.05.20  17:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: Díky. ;-)

    Jak jsem psal v recenzi, Up! GTI jsem při výběru moc nebral v potaz. Shodou okolností jsem se pár měsíců po nákupu SSS s jedním červeným GTI setkal na silnici nedaleko od nás a společně jsme trochu rozvířili situaci na okresce mezi Ústím a Děčínem. :-)
    Nakonec jsme na sebe zablikali a tím to skončilo. No jo, jenže svět je malej a cca o čtrnáct dní později mě na parkovišti u OC oslovil kluk kolem třiceti let a to byl řidič toho Upu. Domluvili jsme se na setkání a měl jsem tak možnost Up! GTI trochu vyzkoušet. Dojmy jsem z něj měl bezesporu pozitivní. Přesto rozhodovat se dneska znovu, výsledek by byl stejný.

    Poznámka redakce: NÁSLEDUJÍCÍ TEXT SICE NENÍ V ROZPORU S PRAVIDLY DISKUZÍ, NICMÉNĚ OBSAHUJE BOHAPUSTOU OBHAJOBU VLASTNÍ GARÁŽE !!!

    Především mi stále úplně nekonvenuje design, nebo řekněme rovnou škatulóznost Upu. A dále - já vůbec nerozporuju výsledky SSS v rámci srovnávacích testů hot hatchů. Z mého hlediska by ovšem těžko kdy Up!GTI skončil před Swiftem. Jestli je Up! ještě hbitější a mrštnější než Swift už pro mě nehraje takovou roli, protože SSS je mrštnej dost. A naopak dynamickými parametry je SSS jasně vpředu. A ty pro mě váhu mají, protože to auto není jenom nákupní taška, ale jezdím s ním i střední vzdálenosti a výkon se hodí. Stran charakteru můžu souhlasit. Díky instalaci turbomotoru se dá teď se Swiftem najednou jezdit jinak, nemusíš na něj tlačit aby jel. Up! v tomhle ohledu projevuje větší nadšení, ale se Swiftem tak můžeš jezdit taky, nic ti nebrání, když chceš. A já chci často. No a nakonec cena - rozdíl 100t vypadá brutálně. U nás je to přece jen trochu jinak. SSS - 480t komplet vč. metalízy. Up!GTI - 410 + 13 za pět dveří + 11 metalíza (i když teda, tady bych ji snad i oželel - výběr mezi stříbrnou a černou je ostudný).

    Z těch poznámek k SSS mě kromě kritiky ceny zaujalo hlavně "Výkon přitom není nic, čím by se mohl chlubit. Hmotnost 975 kg (o 20 kg lehčí než Up! a o 212 kg lehčí než Fiesta) je trochu dost pro jedna-čtyřku o síle 138 koní." No, když pomyslím právě na 115k a přitom těžší Up!, tak mi to moc nedává smysl.
    [odkaz]

    Jinak ovšem souhlas, SSS může těšit už vůbec zařazení do srovnávačky s "big boys" a já na něm oceňuju právě spojení praktického denního přepravovadla s něčím zábavným navíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.05.20  16:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: dík sa MMS. Ono už trochu začínam rozumieť tomu hodnoteniu, išli striktne po jazdných vlastnostiach a tie hodnotili v kontexte nie moc kvalitných britských (waleských) okresiek, kde ostrejšie naladené HH sú paradoxne v nevýhode (preto aj výkonnejšie Trophy je horšie hodnotené ako štandardné RS s mäkším a civilnejším podvozkom). Aj Focusu vyčítali v Sporte moc tuhý podvozok.
    Podobne to hodnotil Autoexpress pri teste faceliftovaného i30N: vraj má facelift o trochu mäkší, poddajnejší podvozok, čo hodnotili pozitívne, lebo tak menej skáče na rozbitých cestách a teda dokáže lepšie prenášať výkon na cestu. Plus i30ka má aj individuálny režim nastavenia, t.j. vie kombinovať ostré nastavenie motora/samosvoru s mäkším nastavením tlmičov. Z tohto pohľadu to hodnotenie vcelku chápem.
    "this i30 N does feel a little bit more capable on UK tarmac than the original. Weirdly, softening off some aspects of the set-up just allows the car to settle and get its house in order on bumpy British roads. And if it’s not bucking, thudding and skipping around on the rougher stuff, it’s better able to cope with cornering forces and inputs"
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  15:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    iu
    Jo, ta pasáž je napsaná divně (možná ztraceno v překladu). Ale ten zvuk v interiéru (umělý z repráků) ten je u nového FocuSTu kritizován hodně a často, viz i Ondra.
    Oni tam ta auta nehodnotí z hlediska designu/interiéru/palubky, ale hlavně z hlediska samotné jízdy, o tom je tam drtivě nejvíc textu.

    Taky je tam parádní duel dvou V12, Ferrari 812 Superfast (5*) vs Aston Martin Superleggera (4,5*)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.05.20  15:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: tak to hodnotenie Focusa je prinajmenšom zvláštne. Čo si mám predstavovať pod hodnotením "Je s ním bezesporu sranda, ale docela zkažená pocitem, že všechno vzniklo cynicky spíš jen proto , aby si odnesl ovace, namísto, aby ukázal vlastní talent". Akože výrobca cynicky ide za úspechom a preto spraví dobré auto, aby ho všetci chválili? A to je zle? :-O
    S gumovým riadením neviem, ST som nešoféroval, ale nejak sa mi nechce veriť, už normálny Focus ST-line má veľmi solídne riadenie bez výhrad a akosi neverím, že ST bude mať horšie/gumovejšie. Zvuk som počul len pri stojacom aute, ale pri voľnobehu aj pri pretúrovaní sa mi práveže páčil ohromne. Ale pripúšťam, že vnútri pri jazde môže byť umelý /reprákový/. Každopádne i keby Focus nejazdil ani o chlp lepšie, ako i30N, tak by u mňa vyhral dizajnom a interiérom, ktorý pôsobí hodnotnejšie, ako u Hyundai (v podstate interiér a palubovka i30N boli jediná vec, ktorá mi na aute vadila).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  15:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    w-a
    Taky je tam tzv. "N EFFECTu" věnováno celkem asi 30 stránek, včetně rozhovoru a Albertem BiermanneM (bývalý šéf divize BMW M), který tvrdí:
    "Tyhle auta jsou teprve začátkem. V příštích pěti letech čekejte mNohem více"
    Vypadá to, že to BierManN bere pěkně podle abecedy, po eM do eN.
    P.S: Možná tomu eNku trochu pomohli dopředu za těch 30 stráNek v tomhle čísle.
    "Chcete být v testu na prvNím místě?"
    "Ne, to by bylo příliš okaté, druhé místo bude tak akorát..."
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  15:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg
    Jenom ten test HH má to 18 stran, a to ještě ve formátu širším, než A4 (ne od Audi). ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 25.05.20  14:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    label: prečo sem neskopíruješ rovno celý časopis? >:D
    Áno, Tiguan musí byť pekne vybavený, ale bez R-line, potom vyzerá celkom nasrdene (hlavne v bielej), čo pôsobí u rodinného SUV trochu hlúpo.

    iudex: áno, take niečo by sa mi takto od stola páčilo.Iste, ak by malo prísť isté k istému, chcelo by to dôkladný prieskum trhu, ale toto je snáď jediné auto v predbežnom zadaní "stredne veľké neprémiové SUV s automatom a 4x4", ktoré ma ako-tak oslovuje. Ako to už ale v živote býva, dá sa očakávať, že po návšteve autosalónu bude všetko inak.

    woody: 2007 Opel Antara 2.0D 4X4 AT, čierna metalíza. U nás známejšie ako Chevy Captiva. Pred cca dvomi rokmi mi ho posunul kolega ako stavebný stroj. Aj keď svoju primárnu úlohu dávno splnil, dodnes mi stojí v garáži. A ešte asi chvíľu bude.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  14:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    iu
    k testu 14ti hh. Cena/výkon nebyl hlavním hlediskem, spíš přitěžující (nebo naopak) okolností, i když třeba u SSS argumentovali i cenovým nárůstem (anglické ceny) proti předchůdci, v Anglii stojí SSS o cca 100 tis. Kč víc, než Up! GTI, na kterém se jim líbila zábavnost (malý a mrštný) i v obyčejných (legálních) rychlostech, "vytáhnete z něj maximum, aniž byste museli jet zbytečně na hraně".
    Proč byl i30N lepší, než FocuST, který se nakonec nedostal se do finále (Top 4):
    "Je s ním (FocuST) bezesporu sranda, ale docela zkažená pocitem, že všechno vzniklo cynicky spíš jen proto , aby si odnesl ovace, namísto, aby ukázal vlastní talent. No a pak nikdo z nás neocenil gumové řízení a ten umělý dunový zvuk. Šikovnější, taktilnější a lépe zvládnutý Hyundai je z téhle dvojice vítězem."

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 25.05.20  13:21

    « Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg
    Já to naznačuji v diskusích stále, že M3/M6 je jen jedna (ta od BMW), ale nechce se jim mačkat jednu klávesu navíc (Ma3/Ma6). ;-)
    w-a
    Poslal jsem ti MMS s pasáží o SSS z testu EVO.
    iu
    Mně přijde mdlý design u předchozí g. Tiguanu. Současný (krátký!) je spíš takový "konzervativně atraktivní" (ve správné, štědřejší konfiguraci).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 25.05.20  12:58

    « Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg: A co máte teď jako první auto (SUV s 4x4) ? Tedy pokud to není tajné. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.05.20  12:19

    « Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Leg: tak ja som zatiaľ veľmi spokojný. Samozrejme zámorská verzia s 2,5Turbo by bola lepšia, ale tá u nás nie je a aj keby bola, je cenovo v inej lige ako atmo.
    Tá CX-5ka by nebola určite zlá voľba, vizuálne (jej dizajn nepovažujem za mdlý, pod tým si predstavujem Tiguan), technikou, jazdnými vlastnosťami, v podstate sú to so 6kou technicky veľmi blízke autá. Len logicky za módne SUV si trochu priplatíš (2,0 FWD od 25t, 2,5l od 35t, čo je cca 5t viac, ako za 6ku, ale v tom je už 4x4). V niečom stratíš oproti klasickej karosérii (o niečo horšia dynamika, menší vnútorný priestor), v niečom ale získaš (ako písal fred, lepšie tlmenie a komfortnejšie pruženie, lepšie manévrovanie). A stále mi príde 35t za plne vybavené SUV s dostatočným motorom, automatom a štvorkolkou (2,5G Revolution) ako dobrá kúpa (v kontexte toho, čo dnes porovnateľné SUV stoja). [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 25.05.20  11:16

    « Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Pred časom som pokukoval po Mazde a bol som skúsiť 6 aj CX5 a SUV mi prišlo tichšie od kolies ako tá 6 a myslím že bolo aj pohodlnejšie. Samozrejme priestorovo bola na tom lepšie 6 a sedan sa mi stále páči a príde mi najkrajší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 25.05.20  10:41

    « Re: Re: EVO 054/2020

    iudex: rozmýšlal som, kde si sa dostal k dlhšej jazde na BMW M6 a čo ťa vedie k tomu porovnávať ju s Mondeom a ... aha, tak nič. >:D

    Som zvedavý, ako budeš spokojný, už dlhšie platonicky pokukujem po druhom aute a jedným z horúcich kandidátov by bola presne taká šestka ako máš ty... keby som si na súčasnom aute nezvykol na pohon 4x4 (aj keď na tom by som vyslovene nebazíroval) a manželka na karosériu SUV (tá už bazíruje viac :-) ). Takže namiesto toho by sa rysovala CX-5, čo znamená mdlý dizajn, vyššia spotreba, horšia dynamika atď. Ale to je zatiaľ hudba budúcnosti, možno ma koronakríza prevalcuje natoľko, že budem nakoniec rád, že nemusím do druhého auta liať benzín a kým to bude reálne, príde Mazda s tým mýtickým radovým šesťvalcom.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.05.20  09:09

    « Re: EVO 054/2020

    Ešte k tomu skupinovému testu HH: Autoexpress má aktuálne poradie najlepších HH takto:
    1. Honda Civic Type R
    2. Ford Fiesta ST
    3. Ford Focus ST
    4. Renault Megane RS
    5. Hyundai i30 N
    6. Mercedes-AMG A 35
    7. BMW M135i xDrive
    8. MINI Cooper S
    9. VW Up! GTI
    10. Suzuki Swift Sport
    Teda veľmi podobní účastníci (napr. ten Up GTI, SSS), rovnaký víťaz a celkovo podobné umiestnenia. Btw. Autoexpress tiež testoval faceliftovaný i30N a dal mu dosť pozitívne hodnotenie a bodovo 4,5/5.
    Inak včera som absolvoval prvú dlhšiu jazdu s M6 a niektoré vlastnosti vychádzajú na povrch jasnejšie. Napr. na diaľnici je 6ka o niečo hlučnejšia ako Mondeo, najmä od kolies a podvozka. Taktiež pružnosť motora je slabšia ako 1,6EB (ale to sa dalo čakať pri atmosfére), to cítiť napr. na diaľnici, keď idem nejakou ustálenou rýchlosťou a niekto sa začne tlačiť a potrebujem zrýchliť. Naopak chválim automat, radí absolútne hladko, nepozorovateľne, pritom ak podradím pádlami, reaguje svižne, aj rozbeh je oproti DSG plynulejší a hladší. Aj odstupňovanie je optimálne, vôbec nevadí, že je "len" 6 stupňov. Zoznamujem sa aj s asistenčnými systémami, s niektorými sa nebudem kamarátiť nikdy (lane assist, sledovanie únavy), niektoré sú celkom fajn (adaptívny tempomat, aj keď tam by som privítal ešte kratšiu minimálnu reakčnú vzdialenosť, alebo ukazovanie auta v mŕtvom uhla na head-up displeji), niektoré by si zaslúžili ešte doladiť (360°parkovacia kamera, rozlíšenie je dosť slabé na precízne parkovanie podľa nej). To, že motor má vypínať dva valce pri nízkej záťaži som ešte nespozoroval, ak to funguje, tak absolútne nepoznateľne, čo je fajn. Spotreba sa drží dlhodobo na 6,8l (podľa PP, dotankovaním som nemeral, to bude zrejme o nejakú desatinku viac), to je obdobné ako Mondeo, čo pri väčšom objeme a automate je veľmi dobrá spotreba.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.05.20  23:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    No Polo GTI tam raději ani nevzali, aby je všechny nerozdrtilo >:-[] :-!

    Na co HH, i běžný hatchback s tříválcem stačí k trhání rekordů: [odkaz] >:D

    Já překročil tisícovku a dneska jsem si odzkoušel už HH bližší prostředí než dálnici a meziměsto.

    V první řadě opět nezklamala silnice mezi od Svitav přes Lanškroun a Štíty do Šumperku... kvalitní asfalt, klikaté cesty, malý provoz, super. Trochu škoda ranní navlhlé cesty posypané listím a květy ze stromů po noční bouřce...
    Nicméně rozhodně nejlepší je řadit pádly pod volantem, zásahy XDS jsou buď citlivé nebo jsem to nepoznal, motor sice jen do cca 4,5 ot. jsem vytáčel, ale přesto nadšení. I přes svižnou jízdu jsem do Šumperku měl něco přes 8 l/100km, ze Šumperku do Rýmařova díky stoupání a využívání výkonu skoro 11 l/100 km >:-[] , ale domů jsem dorazil s 7,6, což je jen o 2,5l/100 km více než Megane, což je v pohodě... a to mě nikdo nepředjel. >:-[]
    Jen tedy po 3,5h v sedadle mě už tlačila stehna, holt to chce zhubnout nebo dělat přestávky 8-s >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 24.05.20  22:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Tak väčšina miest je v zásade tak, ako to vidí väčšina auto médií, víťazstvo CtR je už nudnou samozrejmosťou, Civic valcuje konkurenciu vo všetkých porovnávačkách. Na chvoste je logicky Ceed GT, ktorý ani nie je hothečom, len takým warm-hatchom, SSS je fajn, ale medzi big boys tiež nemá reálne šancu, A35AMG je vedome postačené, aby zostal priestor pre 45AMG, Golf R si stále drží slušné umiestnenie aj napriek veku a TCR ako okruhovo zameraný HH je ešte vyššie. Podľa očakávania sa vysoko umiestňujú oba Fordy ST aj Megany. Čo je prekvapivé je vysoké umiestnenie Upu GTI, čo by som medzi plnotučnými HH nečakal a skôr by som očakával miesto poblíž SSS. No a hlavne druhí miesto i30N. Ako je to výborný hotheč, to bezpochyby, ale lepší ako MRS Trophy či Focus ST? Neviem. A tiež je prekvapivé, že obyč MRS dali vyššie ako RS Trophy a oba že predbehli Focus, obe sú pomerne nečakané. Ale jazdil som len MRS, ostatné dva nie, tak neviem povedať. Možno sa vysoko hodnotila univerzálnosť či value for money (to by mohlo vysvetliť bodovanie Upu aj i30N), preto Trophy je až za obyč RS, ktovie. Stálo by skutočne za to prečítať si to.Takto od stola by mojou voľbou napriek umiestneniu bol Focus.
    Woody: hej, i20N by mohla bodovať, keď sa to darí i30N v triede plnej silných konkurentov, o to viac by sa Hyundai mohol presadiť v predsalen už dosť vyprázdnenej triede B, kde okrem FieSTy a PGTI vlastne už niet konkurencie (Clio RS, 208 GTi, Corsa OPC, Ibiza Cupra... sú minulosťou).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 24.05.20  21:18

    « Re: Re: Re: Re: EVO 054/2020

    wl: V této souvislosti (úspěch i30N a jeho pochvalné recenze napříč médii a hlavně od respektovaných osob) bude zřejmě hodně zajímavá i chystaná i20N. Kdo by to do (donedávna) mistrů úplně mrtvého řízení a nezáživných jízdních vlastností řekl ? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 24.05.20  16:33

    « Re: Re: Re: EVO 054/2020

    Aha,tak pardón pomýlil som si CTR s TCR. Toto sa mi “stane jednou za 10 let”.
    Pozri sa, ja keď si niečo zaumienim tak to aj bude. Takže GT3 RS ako predskokan Ferrari môže byť, nie? >:D (dedo nejdeš do toho so mnou?)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.05.20  13:44

    « Re: Re: EVO 054/2020

    sf >:-[]
    Ale CTR není VAG, v HH je VAG (GTI TCR) až na 7. místě, takže už by to chtělo novou krev do vysloužilé skupiny HH VAG.
    Tvoje auto snů vyhrálo duel čísla, takže by sis měl to číslo koupit povinně! ;-)
    Citát z testu pro nás, příznivce 911 (zdravím i dědu):
    "Tak je to tady: dalších pár slov do sbírky "pitomostí" napsaných o 911. Já vím, že každý na 911 není. Chápu, že balanc s motorem vzadu není pro všechny, ale odporuji každému, kdo kdy nějakou řídil, a dokonce i těm, kteří neochvějně preferují ostřejší reakce čumáku nebo hravější záď, aby kvůli tomu nezapomněli na ostatní části celého balíku. Myslím tím hlavně cit v řízení, zvukový doprovod plochého šestiválce, odezvu pedálu plynu, pocit spojení se silnicí přes zavěšení kol. Rafinovaná drzost, která je centrem všeho, je jednoduše nádherná."
    Parádně napsáno a výborně přeloženo do češtiny.
    Bravo EVO!
    "GT R PRO SLIBUJE TEN DRUH CITLIVOSTI A INTERAKCE, NA NICHŽ SI GT3 RS VYBUDOVALO SVOU REPUTACI"
    "ZPŮSOB, JAKÝM OBA DRŽÍ NA SILNICI A REAGUJÍ NA NI JE POZORUHODNĚ STEJNÝ"
    "ČUMÁK (GT3) RS USADÍTE DO ZATÁČKY ZPŮSOBEM, JAKÝ PO VÁS CHCE JEN MÁLO JINÝCH AUT, JESTLI VŮBEC NĚJAKÉ"
    "MILUJI TENTO TYP VOZŮ, KTERÉ VE VÁS PROBOUZEJÍ VZRUŠENÍ A ZAMĚŘENÍ NA ŘÍZENÍ. JSOU TO AUTA, DÍKY NÍMŽ CÍTÍTE, ŽE JSTE NAŽIVU"

    Můžete si objednat předplatné, za 500 Kč 6 čísel + 3 speciály EVO SC (v hodnotě až 3x199,-Kč) zdarma. to je za 500,- Kč celková úspora 691 Kč. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 24.05.20  13:03

    « Re: EVO 054/2020

    Ono sa ti to číta keď VAG vyhráva >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.05.20  13:01

    « EVO 054/2020

    Kdo máte možnost kupte aktuální EVO (054/2020 99 Kč/5,20 euro).
    Duel čísla: 911 GT3 RS (5*) vs AMG GT R Pro (4,5*)
    Velký test 14 HH s konečným pořadím:
    14. Kia Ceed GT
    13. SSS
    12. Mini Cooper S
    11. Leon Cupra 290
    10. Up! GTI
    09. AMG A35 4Matic+
    08. Golf R
    07. Golf GTI TCR
    06. FocuST
    05. Mégane RS Trophy
    04. FieSTa Performance Edition
    03. Mégane RS
    02. i30 N Performance
    01. CTR
    Tři největší překvapení (pro mě): Up! GTI, i30 N P a MRS Trophy o dvě místa za základním MRS.
    Celé číslo je nabušené:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 24.05.20  05:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    iudex: Nebudu mluvit za speedfreda, ale za sebe. Ano, ještě se někdy a někde dá takhle letět. Osobně mám na okreskách vyzkoušeno přes 200 u Swifta, Leona i bývalého G-GTI. Ale je to spíš jen otázka okamžiků než nějaké delší jízdy. Navíc v takové rychlosti nemáš šanci sledovat, jestli zrovna nepředjíždíš tu "nepravou" černou Octávku. Takže to riziko je velké.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 23.05.20  23:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Na dialniciach sa bojím aj ja, tak radšej jazdím po okreskách. >:-[] >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.05.20  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Nalévání aditiva do bezvíčkového hrdla nádrže je z mého pohledu snažší než do toho s víčkem, nebo nastejno.
    Mám v autě u nádobky s VIFem 50 ml proplachovou stříkačku, co se používá na sále k proplachování rány během operace a tím to jde úplně v pohodě. Trochu hůře to jde 50 ml infuzní, protože je užší, ale v pohodě.

    Spíše naopak mi to šroubovací víčko vadí na Polu, protože na něj zapomínám, pokaždé, že je v tom držáku, chci víčko zaklapnout a nejde to... naštěstí jsem ještě nic nepoškrábal. Navíc VIF má ten kalíšek odměrky takový malý, neforemný.

    Ale u Picassa taky tankuju já, manželka snad netankovala od té doby, co jsme spolu. Když jsem jí vysvětloval jak má lít aditivum, zápisovat spotřebu do spritmonitoru, tak uznale vždy raději oznámí, že dochází nafta a já natankuju nebo to trochu hlídám. Jenže Picasso skoro 1000 km ba jednu nádrž dá, to Polo zdaleka ne.

    No jinak vidím jako možnost právě onen EuroOil, který je udávaný jako 98 oktanů, ale aditivovany kupodivu není, mají jen aditivovanou 95, do něj dávat VIF. Ale vyzkouším i OMV a Shell.
    Ale dle stránek OMV v ČR není OMV MM 100, jen MM.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 23.05.20  21:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Ja to robím ako Leg, teda N95ku a do nej pridávam VIF. Vysokooktánový benzín mi subjektívne nič neprináša, t.j. ani výkon, ani nižšiu spotrebu, aditívum si dolejem sám a lacnejšie, takže pre nejaký "fajnovejší" benzín nevidím moc dôvod. Je pravda ako píše Dany že na Mondeu s bezviečkovou nádržou to bolo nepohodlné a polovička to odmietla robiť (napriek tomu Mondeo s háklivým Ecoboostom stále žije), ale na aute s normálnou nádržou to je pár sekúnd zdržania pred samotným tankovaním.
    Fred: to sa dá v Čechách takto v pohode letieť takými rýchlosťami (a webpaja písal aj o vyšších) bez ujmy? U nás neprejdem 50 km aby som nenatrafil na pomáhačský čierny Superb alebo aspoň statický radar, takže v podstate nikdy na diaľnici neprekročím 150ku.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 23.05.20  12:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    w-a
    Zkus, než natankuješ vyjeď si nádrž na nulový dojezd (je tam rezerva) .
    S klasickou 95 + VIF zkušenost nemám.
    Ale když jsem byl loni v Lipsku s 911, tak jsem zkusil natankovat proslulý Aral Ultimate 102. Neměl chybu, ale nějaký jasnější posun proti VPR 100 jsem nezaznamenal. Půjde to možná poznat spíš u "závodněji" naladěných motorů.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 23.05.20  09:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Vervu by mali aditivovať práve VIFom. Čiže z pohľadu toho čo robia aditíva, t.j. zvyšujú oktánové/cetánové čísla, čistia palivový atp., sa to dá robiť lacnejšie, ale menej komfortne. Nalievanie VIFu do bezviečkovej nádrže s klapkou je veľmi zaujímavý proces.
    Čo už sa aditívami zabezpečiť nedá je pridávanie bio zložky. 100 oktánové benzíny by práve bio zložku obsahovať nemali.
    Čo som vypozoroval ja, tak s VPR mávam nižšiu spotrebu, ak jazdím podobne, "normálne". Nejaký vplyv na výkon, priebeh výkonu je u mňa zanedbateľný až nijaký.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 23.05.20  08:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Tak v tomto je budúcnosť fajn, nebudeme aspoň riešiť kde je aké kvalitné palivo. Ja budem ale eko najväčší a chcem elektriku iba z jadroviek.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 23.05.20  08:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Ja som rokmi odpozoroval, že do môjho auta môžem naliať hocičo (samozrejme, “neznačkový” benzín som nikdy ani neskúšal, to mi za ten risk nestojí) a stále žerie a ťahá rovnako. Tak do neho lejem obyč 95 a pravidelne mu doprajem niečo lepšie, alebo fľaštičku :-) aditív - aj to skôr pre dobrý pocit ako pre cítiteľný efekt.

    To bude ale čoskoro minulosťou a budem musieť zistiť, s ktorou elektrikou to podáva najlepší výkon. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 23.05.20  06:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    wl: Tak V-Power budu muset teda zkusit. Jinak já v 99% tankuju u Benziny (přebrala i značnou část OMV) a beru buď Vervu nebo klasickou 95 doplněnou o VIF. A subjektivně Verva nejede o nic líp a ani míň nežere. Dokonce se mi zdá, že je to naopak. U obou aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 22.05.20  23:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Tak spotreba celkom slušná a dynamika asi hodne dostatočná. Ja som mal vč taký cca 500km trip a prisiel som zo spotrebou 12,7L. Pár krát tam padlo aj cez 250 (zdravím do Volva). >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.05.20  22:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Taky sonduji po letech u nafty trh benzínů.
    Jezdil jsem teď jen na EuroOil, protože mají skoro jako jediní naftu bez bioložky a fakt šla spotřeba dolů o ten podíl biosložky.

    Jenže u benzínu udávají, že je bez biosložky, ale ve skutečnosti stejně jako většina prémiových benzínů jsou bez biolihu, ale obsahují ETBE (Ethyl tert-butyl ether), který by neměl dělat problémy i starším autům. Takže žádný rozdíl proti konkurenci.

    Zvažoval jsem OMV, chápu, že cena je vyšší, ale je lepší? Cenu za litr až tolik neřeším, přiznám se, že ani nevím a ani se nedívám, kolik stojí litr benzínu, nějak mi to přijde zbytečné řešit, když je to zlomek nákladů na provoz auta.

    Nicméně první nádrž do Pola jsem nabral Vervu, spotřeba dle tankování 7.6 a to jsem to moc nehnal, spíše opravdu piánko...pak jsem natankoval EuroOil 98 plusy dnes jsem tankoval a spotřeba 6.88 a to bych řekl, že druhou nádrž jsem už odjezdil svizneji a hodně města. Dnes jsem natankoval opět EuroOil, protože byl při nájezdu na dálnici a uvidíme.

    Jinak natankoval jsem u Bohumína na D1, sjížděl z dálnice ve Vyškově, průměrná rychlost 120 km/h, jel jsem na tempomat 134 a 126, občas více, třeba ve stoupání u Lipníku jsem musel vysvětlit majiteli i30, že se lepí zbytečně a ta písmena GTI tam nejsou pro srandu :-! ... a dle PC 7.1 l/100km, což je docela super :-) na syrový motor... Pak to stouplo na 7.5, ale to už jsem začal blíže zkoušet, co Polo umí... Z lehka O:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 22.05.20  16:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Tiež tankujem VPR, naposledy za 1,285 €. Keďže sa na Shell teraz dá vyhrať moto, tak míňam benzín o to radostnejšie a rýchlejšie
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.05.20  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    VII
    Verva je jízdně na úrovni MM (OMV), ale je obvykle za zajímavější cenu.
    S VPR (Shell) jde motor s největší chutí a lehkostí do otáček, hladký přechod od nízkých přes střední až do vysokých otáček. Vyzkoušeno mnohokrát na různých autech (i moto), při změně paliva tankováno vždy do téměř prázdné nádrže. Syn to taky zkoušel a potvrdil, na různých BMW, 370Z, G6 GTI, Panamera I Turbo S...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.05.20  15:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Leg
    Ale dalo mi to fušku, protlačit to nařízení s testem... >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto VII

    VII 22.05.20  14:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příští g. 911

    Můžeš být prosím konkrétnější cos vypozoroval?
    Já tankuju V-power racing nebo Vervu.

    S V-power mi přišlo, že mám o něco málo lepší spotřebau, u vervy zase o něco lepší výkon motoru, ale všechno je to hodně subjektivní.
    OMW a jeho Maxmotion je u nás tak předražený, že to má smysl jen když máš jejich kartu pro dopravce s pořádnou slevou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…