Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 25.06.20 20:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Pd7
Víš jaký je rozdíl mezi GLA (v tzv. "AMG" - chacha) a Macanem?
U Macanu je R4 základní/lidová (social edition) motorizace, kdežto u toho slavného GLA je R4 vrcholnou motorizací, to už si zrovna můžeš koupit něco od Volva, to má taky nejdražší R4 na světě. >:-[]
Já to mám podobně jako iudex, v rámci D3 je MB až ten poslední na koho bych si při výběru vzpomněl. Takové eSkupé s V8 (i bez AMG), to ano, ovšem to je úplně jiný příběh.
Ale celkově už mi nepřijde D3 (za ty háky) tak žádoucí ("kulervoucí") jako kdysi, a pokud končí na R4, tak to už vůbec ne, to si můžu (např. jako rodinné auto) koupit třeba Superba (nejsilnější benzín ve Sportlineu) a spoustu peněz ušetřit na zajímavější investice. -
pradeda777 25.06.20 20:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
wl....no právě, Macan coby Porsche má image levného vozu a proto ho tu nikdo nechce. Možná za to může ten "usraný" čtyřhrnek, který mu kazí pověst.... :-! >:-[] Ale na Rožnov je Macan asi ok. Tam to lidi tak neberou. Mě osobně ale Macan nevadí. Když to nevyjde s GLA a RSQ3, třeba si ho ještě koupím..... ;-)
Meďourů je tu opravdu pořídku. Je to asi tím, že je tu značkový Audi prodejce a ten má místní smetánku "ošetřenou"..... :-! -
white label 25.06.20 16:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
pd7
Moc levné na Porsche, ale moc drahé na Kyjov. Pokud jste tam na moderní vozy, pak není divu, že u vás jezdí MB tak vzácně. Nebo máte na MB příliš nízký věkový průměr a MB mají jen seniorské špičky místní mafie. :*) >:D >:-[] -
iudex 25.06.20 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Dedo: tak to pomenuj otvorene: chceš Mercedes, lebo má pre Teba lepší zvuk a image ako Audi. To je úplne normálne a pochopiteľné (pre mňa je D3 plne vyrovnaná, ale pre mnohých má Mercedes lepší zvuk a image ako zvyšné dve značky). Mne osobne je Mercedes práve mierne nesympatický, jednak pre spojenie s rôznymi pochybnými ľuďmi v minulosti a aj istou aroganciou predajcov (v štýle "my nepredávame zľavy, ale Mercedes a Mercedes nie je pre každého"). Každopádne Mercedes najlepšie pasuje k dôchodcovi. >:D a nejaká Ateca Cupra s rovnakou dynamikou nielenže nemá image, ale bude asi aj menej komfortná. -
pradeda777 25.06.20 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
freddie....to nezní špatně.....kolik vyklopíš na dřevo za lehce ježděného (cca 10k km) Macana GTS? Sepíšeme Smlouvu o smlouvě budoucí? ;-) >:D
wl....my jsme tady spíš na moderní vozy, takže zastaralých Poršáků "němnogo",....ale nějaké ty modernější jako Panamera a Cayenne jsou tu k vidění.... ;-) Macan nikoliv....proč asi....moc levné na Porsche?
A tady to pořádný Porsche nakonec....
[odkaz] .. ;-) -
pradeda777 25.06.20 14:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
wl/tms/iu.......Audin jezdí po Kyjově mraky....meďourů jen hrstka...... >:D ;-) :-!
Tož vážně.....GLA mě přijde takový šikovnější kompakt....něco mezi MPV a SUV....ano, vlastně crossover.... :-! A s 300 k je to tak akurátní.... ;-) Na délku pod 4.5 m (4424 mm), čehož si též cením, protože perfektně zapadá do mých požadavků pro univerzál. Q3 přece jen na mě působí už jako plnohodnotné SUV a zrovna tak i Ateca, i když rozměrově jsou na tom podobně jako GLA. Další věc je ta, že jsem se ještě ani s jedním z kandidátů nevezl a je docela možné, že po testovací jízdě bude všechno jinak....zatím čekám na to AMG GLA.....ale pokud mě 5tivál v RS Q3 patřičně ohromí, tož nevím......... ;-) Ale bacha, u mě krom výkonu a zvuku už hraje podstatnou roli i komfort.... ;-) A tady tuším, že GLA bude mít navrch.... :-! -
Thomasino 25.06.20 10:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Ale samozřejmě Ateca (i ve verzi Cupra) bude vedle GLA 35 AMG nebo Q3 RS vypadat jako chudý příbuzný, to uznávám... Ale zatím razím teorii dvou aut a peníze raději dám spíše do auta pro zábavu. Nicméně si dovedu představit, že za pár let se klidně uchýlím k jednomu autu jako MB C43 AMG, nebo Q3 SB RS >:-[] -
iudex 25.06.20 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Tiež síce zastávam názor, že (pekne špecifikovaná) Ateca je lepšou kúpou ako výrazne drahšie prémiovky podobnej veľkosti. Ale pradeda zjavne chce práve prémiovku, čo je zjavne silnejší faktor ako value for money, ktorú nemusí riešiť. V súboji 304k R4 vs 400k R5 by som ja nemal čo riešiť, ale opäť pradeda ten výkon nevyužije ani z polovice, takže výkon argumentom nie je. Na druhej strane zvuk a charakter by mal byť, jednak pri R5 by nepocítil žiadny downgrade oproti R6, kdežto pri R4 už áno. No a hlavne nemusel by čeliť (takmer istej) kritike, že najprv sa tu opovržlivo vyjadruje o ussrraných štvorvalcoch a nakoniec si ho sám kúpi. >:D >:-[] -
Thomasino 25.06.20 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
MB GLA nevypadá špatně, ale přece jen čtyřválec proti pětiválci v Q3 s hezčím zvukem (ikdyž taky už utlumeným) ?? :-! Nicméně se mi líbí, že Q3 SB RS je naladěné tak, že umí na sněhu pěkně driftovat a preferovat zadek. Což nevím jestli bude umět i GLA 35. [odkaz]
Mimochodem, Pradědo, GLA je v podstatě stejně velké jako Ateca. Stejná šířka, stejná výška, jen o 5cm delší než Ateca ;-) A asi dvakrát dražší při stejné motorizaci >:-[] >:-[] -
pradeda777 24.06.20 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
-
Thomasino 23.06.20 19:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Přijeď čím potřebuješ, ale jestli bude některý z těchto dvou víkendových dnů doma i WL, rád dojedu a můžeme se u něj potkat v kavárně na kafe a nějaký dobrý zákusek :-) A třeba se připojí i IUDEX a Ronault. White Labele, napiš pls který z těchto dvou dnů se ti to hodí. -
woody-alien 23.06.20 19:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Thom: V Beskydech jsme od 10. do 16.7. Se srazem nevím, zatím na to nikdo nereagoval. Nabízí se víkend 11. a 12.července. Každopádně přijedu Leonem, to by mi rodina neodpustila, kdybych je nacpal do SSS. >:-[] -
Thomasino 23.06.20 19:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Jsou objednané, tak uvidíme :-! Origo disky byly hodně úzké, jen 7" (x18") a pneu 225/50 na tom byly jako balóny. Teď to bude 8" a nakonec jsem nechal průměr 18", ikdyž jsem si pohrával s myšlenkou dát to na 225/45 R19. Ale nechci do toho moc cpát peníze (objednávat i pneu), kdyby to někdo koupil, tak tyto kola mohu použít na jiné koncernové auto (Golf, Leon, Kokta..), nebo půjdou v pohodě prodat. Teď bude ET o 5mm více ven (ET40 proti původnímu ET45), aby nebyly tak zalezlé :-) Pošlu pak foto. Schválně jsem volil tento design kol, aby opticky nepůsobily tak malé ;-) >:-[]
A taky se naskytla možnost za rozumné peníze koupit brzdy z GTI Clubsport S (příplatkové pro Golf R, bi-materiálové), jak kotouče, tak třmeny a destičky (jiná směs pro tyto brzdy), takže by to mohlo už taky pořádně brzdit ;-) Teď už jen kratší pružiny a snížit těžiště a je z toho slušný warm-hatch >:D
[odkaz] / [odkaz] -
Thomasino 23.06.20 16:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
LEG - tak nevím, jestli mám gratulovat, nebo kondolovat. Z mého pohledu tedy: "upřímnou soustrast" >:-[] >:-[] Ale jsem zvědavý na dojmy :-)
WOODY - kdy že to jedeš do Beskyd a plánujete nějaký ten sraz u WL ?
Mimochodem, co říkáte na tyhle levný kola AEZ Crest Dark pro červenou Atecu FR ? ;-)
[odkaz] -
Leg 23.06.20 14:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
No vy dvaja ste teda marketingoví experti, to by to s vami Porsche dopracovalo. >:D
Späť od Porsche na zem (label sa milosrdne zníži k nám plebsu), E-UP! včera dorazil. Ak bude čas, večer sem dám prvé dojmy plné bzučania elektriky, spálených pneumatík a adrenalínu pumpovaného rovno di žily. >:D -
pradeda777 22.06.20 14:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
wl....no jasný.. "pro optimální trakci a přesnost řízení"....politická korektnost v praxi. Těžko by si někdo v dnešní pomatené době troufl napsat....."s PTVP budete na okreskách řezat zatáčky jako by tam ani nebyly".... ;-) >:D -
white label 22.06.20 13:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
pd7
To PTVP Plus tam není primárně proto, aby byl kdekdo rychlejší v zatáčkách..., jak uvádí i Porsche, je tam hlavně "pro optimální trakci a přesnost řízení". Takže to má nemalý přínos i pro bezpečnost, zejména při horší adhezi. I průměrný řidič se s tím tak snadno nedostane do nesnází a pokud ano, tak má výrazně větší šanci se z toho dostat bez ztráty kytičky. Větší přínos pro bezpečnost, než většina všemožných (drahých a nesmyslných) tzv. bezpečnostních asistentů pro blondýny a blonďáky... -
pradeda777 22.06.20 12:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Leg/wl/wa....ještě k tomu diferáku. Je jasné, že drtivá většina lidí nemá pro takovou věc potřebu a nikdy ji nevyužije. Natož tak u SUV, které si nikdo nekupuje aby s ním "řádil" na okreskách. Jak Leg naznačuje, pro běžného řidiče je těžké poznat jaký diferenciál vůz má. V mém případě je výměna diferenciálu nejlépe poznat (originál dif mám v bedně v garáži) při výjezdu ze silnice k domu, kde se na přejezdu do kopce šasi kříží a zadní náprava si před namontování samosvoru vždy pěkně "kopla", což se se samosvorem už neděje. Takže, kdybych nakonec Macan GTS kupoval, tak ten PTVP budu asi potřebovat... ;-) :-! Na rychlé průjezdy zatáčkami na okreskách ale asi těžko..... ;-) >:D :-! -
white label 22.06.20 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
Ale máš awd a rychlé končetiny... >:-[]
A hlavně máš doma přece ještě jedno auto v automatu, s ním na dragrace ani nemusíš jezdit, prostě jen zmíníš, že pokud by ti na někoho 340ix nestačila, máš doma ještě novou eMšestku v automatu.
:-O :*) >:D -
white label 22.06.20 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan
w-a
Jj, kdyby k tomu byl patřičný "nápis" (ideálně zvenku i uvnitř), zvedne se zájem raketově, i když možná spíš nakonec jen o samotný nápis (viz prodeje ///M plaketek apod.)., ať ta holota vidí, že na to mám, i když to tam nemám. >:-[]
Máme tu přímo jednoho místního "borce", který je závoděním na rovinkách a extrémně připosranou jízdou v zatáčkách vyhlášený. A (bohužel) není v tom zdaleka sám. -
woody-alien 22.06.20 06:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Macan
wl: Bohužel pro lidi, kteří dokáží ocenit přínos vyšší techniky pro jízdní vlastnosti, se zřejmě opravdu drtivá většina kupců spokojí s rychlostí v přímce. A myslím to obecně, ne jen ve vztahu k Porsche. Ten problém jsi vystihl naprosto přesně - diferenciál není vidět a ani na něj neupozorňuje chromovaná plaketka na zádi !!!
A jak píše Leg, jedním z nešvarů našich silnic jsou frajeři (a čím dál častěji frajerky), kteří tě krutě smáznou na rovince a v první ostřejší zatáčce je pak musíš tlačit nárazníkem auta o sotva třetinovém výkonu, aby se alespoň přiblížili povolené rychlosti. Takoví nedokážou využít potenciál svého auta ani na 20%, takže je i logické, když místo diferenciálu zaplatí za efektní lištičky. -
white label 22.06.20 00:45
« Re: Re: Re: Re: Macan
Leg
To máš samozřejmě pravdu a platí to více méně obecně.
Chtěl jsem tím taky "říct", že Macan může být (na poměry třídy) i relativně řidičské auto, má k tomu dost dobré předpoklady, ale je třeba ho patřičně nakonfigurovat, což se ovšem děje velmi zřídka. Ten diferák poznáš už při první rychlém výjezdu (v režimu sport) do "pravého úhlu", díky lehkému zadku (na rozdíl od 911) a téměř absolutní preferenci rwd, i na suchu. Myslím se slušným motorem (V6 biturbo). Podmínkou je sport chrono packet a PTV Plus.
V konfigurátoru je to popsáno stručně, ale celkem jasně (i s názorným obrázkem):
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
Variabilní rozložení točivého momentu mezi zadní kola, včetně elektricky ovládané uzávěrky zadního diferenciálu pro optimální trakci a přesnost řízení
[odkaz]
Tyhle věci u Porsche fungují opravdu tak jak mají a je to něco, čím Porsche vyniká nad ostatními. -
Leg 21.06.20 21:56
« Re: Re: Re: Macan
wl: Aha, ja som myslel, že to ty si konfiguroval ten za 92000.
Pointa nie je, že by bol Macan nepekný (ako děda, aj ja osobne mám veľkú výhradu v tom, že na SUV-čka moc Porsche face nesedí, aj keď od čias prvého Cayenne je to výrazne lepšie), ide o to, že za danú cenu tomu autu v každej oblasti niečo chýba.
Problém s tým diferákom je, že v podstate nevieš čo kupuješ. Asi málo dílerov má možnosť (prípadne ochotu) ponúknuť ti zvezenie vo verzii s a bez v aspoň podobnej konfigurácii a podľa možností v priestore, kde sa to dá aj reálne otestovať. Potom to je o tom, čo si naštuduješ (málo zákazníkov to podľa mňa rieši nejak do hĺbky a mizivé percento o tých autách vie toľko čo ty - a nemožno sa im diviť), ako ti to podá predajca (nikdy som nebol v showroome Porsche, ale nerobím si ilúzie) alebo podľa stavu peňaženky (rozhodni sa, či chceš pekné karbónové lištičky alebo nejaký fancy diferenciál keď ani poriadne nevieš, čo to diferenciál je). A vôbec, koľko percent zákazníkov si myslíš, že by ten dif reálne využilo? Podľa mňa drvivá väčšina ľudí Macany používa ako bežné osobné autá po meste, na diaľnici trochu rýchlejšie, na okreske na to občas šliapnu, ale až keď je auto pekne zrovnané, veď to zrýchluje ako raketa. A je jedno, či ide o R4 alebo Turbo.
To, že doja ľudí na nezmyselných príplatkoch je úplne prirodzené, umožňuje im to namastiť si kapsu na zákazníkoch, čo sú za podobné hovadiny ochotní platiť - trebárz priplácať ťažké prachy za karbónové doplnky pri dvojtonovom SUV ani nestojí za komentár. Porsche ale má tú výhodu, že títo ľudia často vojdú aj do ich showroomu, tak prečo nie -
white label 21.06.20 15:18
« Re: Re: Macan
Leg
Jasně, když přesedne z dieselové Q3, tak to jezdí pěkně, ale ne dost dobře za ty prachy . Když chci SUV s R4 nemá smysl si pro něj jít k Porsche. R4 byl do Macanu původně schválen výhradně pro brazilský a čínský trh (jako lidová motorizace) a jinde se dlouho vůbec nenabízel, ale i díky čím dál přísnějším emisním limitům se nakonec dostal i do Evropy, kde poměrně velký zájem o něj zřejmě překvapil i samotné Porsche.
Mimořádně řidičské SUV z něj kromě benzínového V6 dělá především příplatkový sport chrono packet (30 tis.) a v neposlední řadě hlavně sport. diferenciál (40 tis.), který je ovšem u Macanu velkou vzácností, podle mého odhadu jej nemá připlacený ani jeden ze sta, včetně verzí GTS/Turbo. Je to totiž věc, která nejde vůbec vidět, ale při řízení jde naopak poznat velmi výrazně. Na sport chrono packet člověk narazí mnohem častěji, protože k němu ti v interiéru na střed palubky přidají hodinky se stopkami a otočný ovladač na volantu pro jízdní režimy, takže každý hned vidí jestli sis za něj připlatil. Díky němu máš režimy sport/sport+ a k nim dokonale nastavené režimy esp (na tom se určitě musel podílet i WalteR), ale bez toho sport. diferáku to samozřejmě celé zdaleka tak dobře nefunguje, jako s ním. 40 tisíc sice není málo peněz, ale v rámci příplatků u Porsche jedna z absolutně nejlepších investic do výbavy, kterou ale skoro nikdo nechce, bo není vidět, dokonce k němu (za ty háky) nedávají nikde ani žádný nápis. No není to skandální, něco jako značkové triko bez sebemenšího loga, kdo ti ho uvěří? :-O :'-( >:-[]
Ale třeba těžkou panoramatickou střechu za 44 litrů, nebo vzduchový podvozek za 72, má každý druhý Macan plus spoustu dalších předražených nesmyslů. Např, potažení stropních madel alcantarou za 21 tis., nebo individuální prahové lišty s podsvícení v karbonu za 60 litrů. -
pradeda777 21.06.20 08:18
« Re: Re: Re: Macan
wl....extrémně pěkné SUV? Máš pravdu. To není jednoduchá záležitost. Macan se mě celkově líbí. Snad jen k "čumáku" mám výhrady. Ale chápu, že stylista musel ctít "značku" a tak měl jednu ruku svázanou za zády. S dalších SUV/crossoverů, které bych zařadil do kategorie "líbí" to jsou AR Stelvio, RR Evoque a Discovery Sport. Nová Ford Kuga má také něco do sebe.... ;-) -
white label 21.06.20 02:14
« Re: Re: Macan
Leg
Za těch původních ceníkových 92.526,20 euro, to je konfigurace ročního Macana R4 z Blavy, kterého ho teď borec "překvapivě" nemůže prodat s rozumnou ztrátou.
Které auto je v této kategorii extrémně pěkné? Mně se, dobře nakonfigurovaný, Macan pořád líbí dost, zejména na poměry podobně velkých SUV/crossoverů.
-
Leg 20.06.20 21:38
« Re: Macan
...a pritom to celé vôbec nedáva zmysel. Jasne, jazdiť bude pekne, ale pri každom stlačení pedálu dá jasne najavo, kde čovek šetril. Nejak extrémne pekné to auto tiež nie je a kvôli praktickosti si ho tiež človek nekúpi. Jediné čo sa mu nedá uprieť je, že je to kvalita Porsche a drahé jaxviňa.
92000€? Nehovoril si, že to má byť skromnejšia konfigurácia? Ak je ale ochotná zaplatiť 80 litrov za väčšie brzdy kvôli vzhľadu, ale nie 150 za šesťvalec, ostáva než krútiť hlavou. A máš pravdu, horšia investícia ako auto je už len výbava do auta. :-)
pradeda: to mi bolo hneď jasné, že to nie je len tak. Nikto súdny si auto za tri mega nekúpi, aby ho po dvoch rokoch predával za polovicu. -
white label 20.06.20 21:08
« Macan
pd7
Macan na 19" nemůže vypadat jako MGTS, protože ten má v základu 20" a 21" za příplatek. Navíc ten požadavek je, že má vypadat jako ten náš. A na Macan s R4 stojí jen ta kola a lak skoro 200 litrů, takže to už si na 1.904.070,- a pořád je to holobyt se směšně malými brzdovými kotouči k velkým 21" kolům s "otevřeným" designem, který ty malé kotouče neschová a větší/lepší brzdy stojí 81.080,- To jsme už na 1.985.150,-. A za těch zbývajících necelých 15 litrů si toho u Porsche už moc nekoupíš... -
pradeda777 20.06.20 16:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
wl......tož reálně člověk neodolá a "bez toho nemůžu být" rychle cenu navýší. Ale v tomto případě Macan R4 je v základě za 1.710.000 CZK, což ti do 2 míčů dává 290 000 "to play with" a "s trochou discipliny" se za to dá pořídit několik pěkných věciček z výbavy na přání.
40 850, 19" kola. 80.720 balíček SportDesign, 12.650 SportDesign boční zrcátka, 0 odstranění označení modelu... ;-), 65.500 Sportovní výfukový systém, 30.980 Paket Sport Chrono, 11.360 vyhřívaná přední sedadla....total.... 1.952.060 a nebo místo 19" třeba 20" kola, která by tě ale "vzala" těsně přes 2 mil. Já bych byl s touto výbavou docela spokojen. -
white label 20.06.20 15:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Leg
Obecně si Macany drží cenu relativně dost dobře, ale je fakt, že si drží cenu podstatně líp takový Macan GTS skoro v základu, než Macan s R4 dovybavený na cenu Macanu GTS.
Tedy na samotném autě neztratíš tolik, jako na bohaté výbavě, kterou ti při následném prodeji nikdo moc nezaplatí.
Mám před sebou konkrétní konfiguraci Macanu s R4 po face v Miami Blue, jehož cena se s příplatkovou výbavou dostala na 92.526,20 euro. Teď to logicky nemůže prodat, protože by na té výbavě prodělal gatě a kdo normální dá za jetý Macan s R4 (podívá se do ceníku na základní cenu) tolik háků? -
pradeda777 20.06.20 14:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Leg....je to ex firemní manažerský vůz. Byl jistě pořízený minus DPH.....tož nevím....ale ztráta by měla vycházet z ceny za kterou by se GTS tenkrát (2018) prodalo zákazníkovi. Manažer také asi nepoužíval vůz "zadarmo" a nějakou formou za používání vozu platil. Vůz byl celou dobu v majetku dealera a tak tu hraje roli i amortizace. Pojištění také nebylo zanedbatelné.
No, bylo by jistě zajímavé nahlédnout do firemního účetnictví a vidět realitu... ;-) -
Leg 20.06.20 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
wl: to je jednoduché, objednaj holobyt, strhni odznak GTS zo svojho a za rozumný poplatok ho nalep na zadok nového. Samozrejme, rozumný poplatok v kontexte Porsche, čiže cca 2000€ sa javí tak akurát. Inak povedané, aké zadanie také riešenie, ale spokojní budete obaja. ;-) >:D
pradeda: no, zaujímavé. Strata hodnoty vychádza na cca 50000 Kč na mesiac alebo 50 Kč/km. Teda voči cenníkovej cene, otázka je, ako to reálne bolo financované. -
pradeda777 20.06.20 12:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
wl....tož aby Macan s R4 vypadal jako GTS nebude složité, ale nějakou tu "k" to stát bude. Se Sport Design balíčkem a sport výfukovými koncovkami nebo i s celým systémem, by jsi mohl zůstal pod 2 míči...no a dál to pak bude záležet na vyjednávacích schopnostech kupujícího. Bohužel je teď taková divná doba........ :-(
K máni u Porsche je real McCoy GTS (my2018) za rozumnou cenu....
[odkaz] -
Leg 20.06.20 09:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Ten konfigurátor je ako pohladenie duše, príplatok za farbu 50€, výsledná cena 5000€, ešteže tam nemajú tlačidlo objednať. :-) Ešte som so záujmom prešiel k serióznejším mašinám a tam je to skoro ako pri autách - Mpaket štyri litre, komfortný balíček jeden a pol ... ale treba povedať, že ten mpaket nie sú prevažne cingrlátka, ale karbónové kolesá apod.
Ešte k autám - ako píše label, treba konfigurovať vyvážene. Základný motor a nabúchaná výbava vs holobit s jadrovým pohonom, ani jedno nemá zmysel. A iudex, to, že si okrem Mpaketu nepriplácal takmer za nič neznamená, že máš holobyt, bo v tom pakete je takmer všetko, čo s ohľadom na cenu a triedu potrebuješ a auto nepôsobí oholene.
V okruhu majich známych majú všetci majitelia nových prémioviek (okrem veľkých SUV typu X5) pod kapotou štvorvalce a v zásade nikto z nich nad šesťvalcom ani neuvažoval. V podstate to nie je téma, výkonu je dosť a kultúra chodu a jazdná suverenita (a podobné argumenty v prospech šesťvalcov) sú dostatočné, v podstate sa všetci divia, o čo mi ide, keď sa ich na to spýtam.
Takže na týchto príkladoch je vidieť to, s čím som začal túto tému - nie elektrifikácia, ani emisné normy, ani EÚ nie sú hlavnou príčinou zmaru spaľovacích motorov, aj keď na ňom majú určitý podiel. Hlavne ale ide o požiadavky zákazníkov - ak im je jedno, že namiesto 200 kW šesťvalca dostanú 200 kW štvorvalec (a podobne v inom výkonovom spektre), prečo by im ho automobilky nevyrobili tou najjednoduchšou a najlacnejšou cestou. Jasne, táto téma je omnoho komplexnejšia a existuje milión ďalších faktorov, tam, kde sa to ale láme je (ne)záujem zákazníkov.
BTW švagor si nedávno kúpil staršiu Audi A3 1.6 TDI DSG. -
white label 19.06.20 19:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Dany
Ale to už je jen na velký řidičák, ne.
Tříválce můžu, i když R4 ve 12 tis. zní líp, než R3 v 10 tis.
Ten design se na CB 650R nechytá. Takové podivné retro-techno v edici Merkur... Borec toho Merkura
z toho docela dostal, ale třeba ta H4 ve světlometu...
Nechápu tu dlouhodobou mánii s Akrapovičem, zvukově obvykle podprůměr. -
white label 19.06.20 16:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
iudex
Pokud máš řidičák jen na A2, tak u Hondy ne CB500F, ale CB650R, rozdíl jen 50 tisíc Kč, ale jinak nebe a dudy. Do dvouset litrů (Kč) nic lepšího, a hlavně pěknějšího, nekoupíš. :
Tady si můžeš pustit i zvuk jejího R4 vytočeného na 12 tis. ot./min. [odkaz] (roluj kousek níž na tlačítko "prehrať")
:yes:
P.S. Horší je to u většiny motorek s velikostí rámu, u kola za dvacku si vybereš svoji velikost, u motorky za + dvěsta dostaneš jen jednu velikost, obvykle je to bohužel eSko, někdy eMko. Prcci mají v tomto ohledu výhodu, ostatní na tom pak vypadají jak vosy na bonbónech, viz i poznámka Danyho. Aspoň o dvě čísla větší CB650R bych si (za ty prachy) koupil hned, konkrétně v té matné kryptonově stříbrné.
[odkaz] -
Dany 19.06.20 13:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Iudex, zas tak vzdialený sen to byť nemôže >:D no a trochu sa to vymklo, to priznávam.
Na Dukovi už by si mohol užiť aj trochu zábavy, len bude tam jeden zásadný problém. Budeš na tom vypadať ako osa na bombóne, ak sa tam vôbec poskladáš.
Tu chalan má 173 myslím:
[odkaz] -
iudex 19.06.20 11:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Dany: tak to už si hodne ďaleko, keď testuješ a dojednávaš cenu, ja som myslel, že motorka je vzdialený sen, keď deti podrastú a Ty takmer kupuješ. :-) :yes:
Ja vodičák na veľkú motorku nemám a teda je to úplne mimo mňa, len zo zaujímavosti (a v rámci prokrastinácie) som ale pozeral nejaké menšie šikovné stroje, čo by mohli slúžiť na prímestské dochádzanie a pritom obratné manévrovanie v meste a tam ma zaujali BMW G310R, KTM Duke 390 či Honda CB500F (mimochodom aj ten Tvoj Versys je ako 300vka). Skútre sú mi z podstaty nesympatické a nedôstojné (nechcem povedať ženské), vyššie uvedené už vyzerajú ako dôstojné motorky, pritom budú zrejme obratné a ovládateľné a už aj primerane dynamické.
[odkaz] -
Dany 19.06.20 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
WL: rozdiel výkonov v zrýchlení sa bude prejavovať vo vyšších rýchlostiach, s naloženým bikom a podobne. Je to vidieť aj na porovnaní Versysa vs Adv, že na stovke sú v rovnakom čase. Výraznejšie rozdiely budú nad 150. A to je Versys o 40k a 40Nm slabší. Všade v testoch pindajú na váhu Versysa, ale zabúdajú, že KTM uvádza suchú hmotnosť 225 kg a Kawa plne natankovaný stroj. Stačí na Adv navesiť padací rám a sú na tom rovnako. Pohodlie na Versyse je jedna z vecí, na ktorú nemá nikto, pardon má, BMW R, ale to ťa odfiltruje od cesty úplne. Na Adv by bolo treba dokúpiť komfortné sedlo, iný štít, vyhrievané hefty... aby sa komfortom priblížil Kawe. Na druhú stranu, je tam suverenita vo vyšších rýchlostiach, univerzálnejší podvozok (použiteľný aj v teréne). Cenovo sú na tom podobne. Na Versysa vybavujem cenu a budúci týždeň ho mám zajednaného na celý deň, SE šedú verziu. Uvidím aká je tá šedá, ale zelenú SE majú vymazlenú tak, že pochybujem. Biela 2019 sa mi nepáčila,bola matná a nemyslím, že má samozacelovaciu schopnosť ako zelená.
Budúci týždeň sa bude lámať chleba, zoberieme ich s kamarátom, čo má Advíka, na porovnávaciu jazdu.
Čo by ste vybrali vy? Kategória Adv, orientácia na cestu.
Musia sa dať použiť kufre bez ohyzdného prídavného rámu. Do terénu sa moc nechystám, max poľná cesta, šotolinka.
Ešte doplním, že som mal v zábere rozpočtovú variantu Yamaha Tracer 900 GT, komplet vybavená do 12t €. Charakterný trojvalec ktorý poznám z XSR 900. Nepoužiteľná tvrdá sedačka s nepochopiteľnými hranami (to by sa dalo riešiť iným sedlom), ale zavadzajú zadné stupačky, bolo by treba jazdiť iba na lachtana. So spolujazdcom si to neviem už vôbec predstaviť.
Multistrada 950 S. Páči sa mi designovo. Jazdil som iba 1200, je to krásne univerzálny stroj, ktorý sa nezľakne ani okruhu. Multistrada by bola použiteľnejšia v teréne niekde medzi Kawou a Adv. Neviem, či sa dostanem k skúšobke, mám to trochu od ruky. Do toho nejaké brblania na kvalitu, ktoré sa objavujú aj v testoch. 1260 je cenovo už mimo, podobne ako BMW. BMW R mi našťastie nesadlo svojím prejavom.
Chvíľkami som pozeral po BMW S1000 XR, ale tie sú v porovnateľnej výbave cez 20t. 900 XR je na tej spodnej hranici a vybavené bude cenovo atakovať vyššie uvedené. Výčítať sa mu dá možno čínsky motor.
-
iudex 19.06.20 08:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
wl: vidím to presne ako Ty, šetriť na motore a potom do základu nahádzať príplatky za desaťtisíc eur mi príde na hlavu. Ale to sme my, iní majú odlišné priority. Už som spomínal kolegu, ktorý si kupoval v rovnakom období ako ja auto. V podstate veľmi podobné a za podobné peniaze ako ja, tiež prémiový sedan strednej triedy, ale inak tie autá nemohli byť odlišnejšie. Kúpil Audi A4 1,4TSI DSG FWD. Z môjho pohľadu absurdná kombinácia predokolky s 1,4kou, ale nasypaná výbavou, ktorá cenu priblížila mojej: viacero interiérových paketov, od najdrahšiej navigácie cez prémiové audio až po drevené dekory. Ale veľmi si pochvaľoval a bol z auta, najmä interiéru a výbavy nadšený a nad interiérom mojej 3ky ohrňoval nos (treba povedať, že dôvodne, vybavený interiér A4ky je o level inde ako 3er v zásade bez príplatkov). Takže vec priorít, najslabší motor so špičkovou výbavou vs takmer holobyt s najsilnejším motorom.
P.S. Ten kolega aktuálne vymenil A4 za A5 s dvojlitrom. ;-) -
white label 19.06.20 00:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Leg
To ano, pokud je to auto nakonfigurováno v určité rovnováze (i finančně) se zvolenou motorizaci, tak s tím samo nemám problém, spíš mi šlo o to, že třeba jen za lak a kola je někdo ochoten připlatit 200 litrů, ale přitom 150 za šestiválec (+ lepší brzdy a nějaká výbava v té ceně příplatku za V6) mu přijde naopak jako zbytečnost. -
Leg 18.06.20 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Iudex: na UPe by som ho nezrazil, to by zrazil on mňa. >:D
Label: zrovna od Porsche máš trochu iné očakávania ako od Q5 alebo X3, ktoré majú trochu “babský” charakter (niežeby u nás nejazdili za volantom Macanov ženy, naopak). Ja som ale práve spomínal vyššiu strednú, tam sú predsalen sú nižšie jazdné odpory a taká 520d nie je pre to auto nedôstojná motorizácia, naopak, ako pohodový hltač kilometrov je úplne super a trebárz oproti Passatu má jazdne jednoznačne navrch aj v tejto verzii. -
Dany 18.06.20 15:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
WL: nie je to teoretická hodnota. Pod 10s sa dostaneš aj s pokazeným štartom. Nemôžem teraz nájsť Advíka s meranými hodnotami, ale našiel som Duka a ten to dáva ľahko nad 7s. Má trochu ináč naladený motor, trochu menej dole a + cca 20k v špičke. Aj keď zoberieš do úvahy chybu merania, tak je to furt dosť pod 10. Advíka som videl okolo 8, väčšinou cez 8.
[odkaz]
Tu je Versys 0-100 za 3,5 na vlhku. 10 minuta
[odkaz]
K výkonu niečo málo povedal aj Sršeň v teste Versysa
[odkaz]
Mne osobne stačí skvelá dynamika, tak do 160 - 180, čo na okresky stačí. Na dialnici sa väčšinou ocitnem naložený s kuframi a cestujem. Chcelo by to mať aspoň 2, alebo 3 stroje >:D , takto sa hľadám v univerzáli.
Na H2 som bol tiež priposratý a v zákrutách pomalší. Predsa kompresorových 200k už neni sranda. -
white label 18.06.20 14:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Leg
No ono je to (v tomto ohledu) celkem jedno, jestli jde zrovna o Macan, Q5, X3/4..., prostě rychlostní limity jsou jedna věc, dynamika konkrétního auta/konfigurace druhá.
Jasně, že ty časy na NS nejsou zdaleka všechno, ale určitou výpovědní hodnotu o dynamice, včetně schopnosti podvozku, mají. A i na okresce je zásadní rozdíl (i ohledně pocitu dynamiky) mít pořádnou porci výkonu až nahoře, nebo v téměř celém pásmu otáček. Ten první případ mi vyhovuje spíš na dvou, než na čtyřech, kolech.
-
Leg 18.06.20 13:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slovakiaring
Label: áno, s tým Macanom som to samozrejme nerozporoval, tam je samozrejme štvorvalec nezmysel. Čo ale neobstojí u suv od porsche, s dôstojnosťou obstojí u päťky, najmä ak ju nepostavím na najväčšie kolesá a nezabalím do Mpaketu.
S cenami ojazdených 991 GT modelov zamiešalo aj množstvo predaných kusov. Veľká časť kupcov bola namlsaná cenami starších 997 GT3 (RS), čo spolu s očakávaním, že táto generácia bude poslednými atmosférami vytvorilo očakávanie takmer nulovej straty hodnoty (prípadne zisku) počas niekoľkoročného vlastníctva. Výsledkom bolo, že napríklad v USA sa predávalo okolo 40 percent všetkých 911tok vo verzii GT a teda ceny jazdeniek logicky padajú. Podobná story je aj trebárz BMW 1M vs M2.
Časy sú ošemetná vec, vraj 718 Cayman S je na okruhu rovnako rýchly ako GT4 pred FL, pritom jedno je aj medzi odborníkmi modla s výhradami, druhé obrovské sklamanie. To ale neznamená, že sa to vzťahuje aj na tvoje turbíčko. :-)
iudex: zrovna eup by som ako referenčný elektromobil nepoužil, ale ok. >:D
Čo sa týka servisu, díler mi hovoril, že egolfom, čo k nim chodia menia peľové filtre, napoja na diagnostiku a kopnú do kolesa, či sa to nerozpadá a toť vsjo. Tak ti poviem o pár rokov, či nekecal. :-) mne ale príde, že celkovo je tých pohyblivých súčiastok, ktoré sa môžu pokaziť výrazne menej. Motor a prevodovka je úplne smiešna oproti spalovákom, navyše sú baterky a ich termomanažment (záruka 8 rokov) a rôzne meniče a iné silové elektroprvky (žiadne pohyblivé komponenty). Zbytok auta + elektronika asi +- rovnaké. Ale máš pravdu, že trebárz na tej Tesle musíš (vlastne nemusíš, ak sa nemýlim, ak je všetko ok, s teslami netreba chodiť vôbec) ísť aj na rutinnú prehliadku do Viedne, kde aj keď je všetko ok ťa skasírujú na niekoľko sto eur.
Čo sa týka priestoru, ak je EV postavené na základe spalováku, baterky bývajú namiesto nádrže a rôzne po stredovom tuneli a pod sedačkami, v bagáži ich mávajú pluginy. Ak je riešený ako samostatná platforma, celé auto sa dá riešiť priestorovo výrazne lepšie. Mimochodom, zrovna eup má bagážnik nepatrne väcší ako spalovák, neviem prečo.
Nejazdím na extra krátke vzdialenosti, ale dosť často sa mi stáva, že motor vypínam po pár sto metroch po naštartovaní (napr. cestou do práce sa zastavím napr. na pošte). Dosť mi to vadí, aj keď elektro si kvôli tomu určite nekupujem.
To že sa ev rýchlym tempom vyvíjajú iste vedie k miernej frustrácii z morálneho zastarávania, ale tento samotný fakt je jedným z indikátorov, že ev má snáď budúcnosť.
A ďakujem, pomoc nepotrebujem, podarilo sa mi ujsť. >:D
hamuľce = brzdy?