Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
speedfred 15.12.20 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
FR je krásna krajina, ale to ich vedenie odjakživa vymýšľalo iba 3.14-čoviny.
To je des čo píšeš.
Pri dedovi sa ale obávam že bude musieť kúpiť ešte tretie auto na rohlíky. >:-[] -
iudex 15.12.20 08:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
dedo: nečakané od Teba, takto pružne reagovať. Každopádne som všetkými palcami za, treba kúpiť niečo potentné, kým sa dá. Ani doba nebude priať, práve som čítal o brutálnych daniach vo Francúzsku, ktoré sa od budúceho roka pri niektorých modeloch (tých výkonných) zdvojnásobia. Napr. za Megane RS sa (popri už tak vysokej cene vo FR 40700 eur) bude platiť eko-daň 10500 eur (!). To fakticky znamená koniec hothečov vo Francúzsku (kto dá za Megane vyše 50t?) a možno aj iných športiakov (daň pre Mustang V8 bude 29000 eur!). Keby to zostalo len u nich, šľak to traf, ale inšpirácia sa šíri a možno to čakať aj v iných krajinách. Ale i bez toho je to problém pre (nielen) hotheče, týmto sa stane francúzsky trh pre výrobcov HH prakticky nedostupný a ich autá za takú cenu nepredajné. A keď vypadne jeden z najväčších európskych trhov, budú výrobcovia zvažovať, či sa im rentuje vyrábať HH pre zvyšné trhy. Holt dobre už bolo. ;-\ -
white label 15.12.20 01:16
« MGTS
pd7
Eventuálně bych asi mohl (než to stáhne nějaký pražský Pepík), od pátku nám to stejně zase zavírají 8-s a bude jen okno.
A jaké to má ta letní kola, a co přesný seznam výbavy/ konfigurace z výroby?
Mohl bys jim tam toho Yarise rovnou nechat a zpátky už jet Macanem. ;-) -
pradeda777 14.12.20 20:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
wl....ozval se borec z Lexus Praha re-Macan GTS. Potvrdil, že sedadla nejsou odvětrávaná, chtějí mého Yarise (originálně to byl jejich manažérský vůz) na protiúčet a kdyže přijedu na testovací jízdu. Tak mě napadlo, jestli by sis nechtěl udělat výlet do Prahy a toho Macana se mnou neomrkl? Nezůstanu nic dlužen.... :-! Nevím ale, jestli by se to dalo zvládnout ještě před svátky..... :-| Taky momentálně klempíruju s ischiasem... ;-\ -
iudex 14.12.20 17:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
Malý off-topic: videl som naživo Yarisa GR. Už z diaľky sa dá rozoznať, že je to niečo ostré, pôsobí tak široko a nasupene, má to rozhodne niečo do seba. Druhá vec je, že za tú cenu to bude chcieť hodne veľkého nadšenca (a v prípade predaja jazdenky to pôjde predať ešte ťažšie, ako Marketova Cupra R).
[odkaz] -
Thomasino 14.12.20 16:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
Ta má najeto podobně, ale má DSG co tam chci a navíc jsi to prodával za cenu (nevím jak teď), co to nyní koupím i s většíma brzdama Alcon (6-ti pístky), matnou fólií, Revo Stage1 a 400hp, jiné sání, výfuk, rozpěra v kufru atd. >:-[] >:D A hlavně s odpočtem a z ČR ;-) -
-
Thomasino 14.12.20 15:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
já tomu říkám specialista na řadu 2 >:-[] >:D
S Cuprou jsem měl tehdy trochu problém s nastupováním a bolením zad. Chtěl jsem zkusit vyšší auto typu SUV. Už jsem si zkusil a po 1,5 roce bych rád zase něco nižšího. Až budu mít přes 60, tak se k němu rád zase vrátím. Nyní jsem se naučil se zádama pracovat jinak, raději bych teda 3-dveřové GTI nebo Cupru, ale to bych musel dotáhnout z Německa. Teď mám ale trochu brouka, kamarád by asi prodal svoji krátkou Cupru R s DSG, s nějakýma úpravama co tam má, rozumně poladěnou, tak mám brouka v hlavě :-) -
iudex 14.12.20 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
woody: ja nie som tak kritický, zvonku sa mi Clubsport páči a v zásade odstránil moje výhrady proti základu. Problém je zvnútra, tam je to presne ako píšeš displejové peklo (to kritizujú aj nemecké weby a to už je čo povedať).
Okrem toho problém vidím v cene, ako som písal, u nás je dokonca vyššia, ako pri BMW 128ti.
SK: Clubsport 39.800 eur, t.j. 1.048.000 Kč, 128ti 39.700 eur, t.j. 1.045.000 Kč
CZ: Clubsport: 964.900 Kč, 128ti 1.051.700 Kč.
Market: to je básnická otázka, odpoveďou nech je fakt, že Tom je asi jediný človek v strednej Európe, ktorý má tretie auto jedného modelu a jednej generácie (2er). >:D -
Thomasino 13.12.20 23:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
Původně jsem myslel, že nechám menší NAVI, ale když jsem pak koukal na fotky a velikost, tak když už tam mít takový paskvil bez tlačítek, tak raději ten větší. A pak už rovnou s HeadUp displejem. Naopak 18" kola stačí, má to být na daily a pak časem dokoupím 19". Příplatek za 19" kola je hodně, pokud bych prodal origo 18" kola + za ušetřený rozdíl na 19" kola, koupím lehčí a kvalitnější kola. Navíc je možné, že tam časem budu chtít dát velké brzdy od REVO a ty se do každých 19" kol nevejdou, takže takto je to jistější. Budu s tím chtít občas asi na okruh >:-[] Ještě nevím jestli do toho půjdu, ale nebaví mě jezdit v nudných autech, chci ty kilometry rozprostřít na 2 zajímavá auta a nechat si je dlouho. Za 2 roky taková nebudou. Už teď je to čím dál horší. Měl jsem místo Atecy hned koupit GTI TCR a byl by klid :-!
Anglický Autocar k GTI CS300: [odkaz]
iudex - co stříbrná? :-) [odkaz] -
iudex 13.12.20 22:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
Tom: nerozumiem síce, prečo konfiguruješ GTI, ale môj rád sa pridám. Farba súhlas, kings red je jediná zaujímavá v ponuke (v Nemecku je ešte aj tá žltá Lime, u nás nie). Ale tie sériové 18" disky Richmond mi nesedia, pôsobia tak hrubo a opticky ťažko, priplatil by som preto za 19ky Adelaide. Navigáciu, kameru či predĺženú záruku by som si všetko odpustil (pri 18kach aj DCC), zbytočne zvyšujú cenu. Apropó tá je pre mňa už cez čiaru, základná cena takmer 40t eur, to je za mainstream príliš, napriek všetkým jeho kvalitám (verím, že jazdí výborne a celkovo Clubsport vidím ako sweet spot spomedzi športových Golfov). Už som to tu písal, ale Golf drahší ako BMW (128ti), to je moc (a to hovorím o základnej cene, nezohľadňujúc zľavy, ktoré ten rozdiel zväčšia v neprospech VW). Možno ešte Cupra Leon 300k by mohol byť lacnejší, ale na výraznú úsporu by som nevsádzal.
P.S. tu je pekný konfigurátor individual farieb pre BMW: [odkaz] Moja konkfigurácia: 1BCD7309 -
white label 13.12.20 16:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
pd7
U GTS vlastně ano, u GTS si (na rozdíl od základního Macanu a Macanu S) nemusíš nutně připlácet za ten tzv. kožený paket, proto můžeš ušetřit těch 46.420,- za (skutečnou) kůži.
Ale ten kožený paket za 0,- Kč, to máš pak více méně koženku (umělá kůže). Ono to co je v základu není kůže/alcantara, ale spíš koženka/alcantara, proto jsme si i my připlatili za kůži/alcantaru, ...na první pohled to poznáš i podle prošívané palubky, což ten základ nemá. -
pradeda777 13.12.20 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS
wl.....z konfigurátoru ...chcete přidat + odvětrávání sedadel (vpředu)...26 430.-, komfortní sedadla vpředu...42 000.-, vyhřívaná sedadla vpředu...11 870.-, kožený paket v černé barvě...0.-, Aktualizace ceny následující konfigurace 80 300.- Tož nevím co dělám špatně... 8-s -
white label 13.12.20 14:33
« Re: Re: Re: Re: MGTS
pd7
80.300,- ? Tak to si z laciného kraje.
U GTS si u větraných sedaček musíš připlatit minimálně za:
kůži - od 46.420,-
dražší sedačky- komfortní 42.000,-, nebo sport plus 50.840,-
vyhřívání sedaček vředu - 11.870,-
a samotné odvětrání - 26.430,-
To je dohromady minimálně 126.720,-.
A za mě je to stejně všechno i zadarmo drahé. Zlatá alcantara v základu, v zimě nestudí a v létě nepálí (bez čekání!) a k tomu všemu ani neklouže, nevytahuje se a nepraská. -
-
white label 13.12.20 02:06
« Re: Re: MGTS
pd7
Hlavní důvod, proč tahle konfigurace nemohla (před face) mít odvětrání sedaček je fakt, že podmínkou byly komfortní sedačky (samozřejmě v kůži), přičemž GTS mělo/má v základu sportplus sedačky. Komfortní sedačky šly mít na přání i v GTS.
Po faceliftu je podmínkou možnosti odvětrávání sedaček (samo kromě kůže) přikoupení lepších sedaček, a to buď komfortních 14ti polohových, nebo 18ti polohových sport plus, pak můžeš mít odvětrání sedaček v jakémkoli Macanu, včetně základu s R4. -
pradeda777 12.12.20 23:44
« Re: MGTS
Možná borec udělal chybu, odvětrání vynechal a pak se mu potila p.r.d.e.l (jako mě v X5) a auto raději prodal...... ;-\ Jasný, kdybych objednával novou, tak bych zůstal u základu. U základu se odvětrání ani objednat nedá. Ale s alcantarou stejně není potřeba.....
Tož tady v kůži to může být docela zádrhel. Jestli ta perforace je durch, tak by to mohlo trochu pomoct. Snad by to odvětrání šlo i dodatečně nainstalovat. A i kdyby to mělo stát 100k, tak by se to pořád vyplatilo. -
white label 12.12.20 16:49
« MGTS
Jo, ke kůži v nabídce bylo.
Ale na tom detailu středového tunelu je vidět, že tento kousek to nemá. Pokud by to měl, měl by klávesu vyhřívání sedačky dělenou na dvě poloviny, z nichž jedna by aktivovala výhřev a druhá větrání.
Tak jako třeba tady:
[odkaz]
Pokud si někdo (u GTS!) k té kůži neobjedná větrání, pak je mnohem lepší nechat na středech sedaček tu alcantaru, kterou má GTS už v základu. -
pradeda777 12.12.20 15:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
Už jsem jim poslal dotaz......taky ohledně letních kol.....ty sedadla nevím nevím. Na perforaci to vypadá. Bylo tenkrát odvětrání v nabídce? Tlačítko na vyhřívání je tam vidět, ale na odvětrání ne.
-
white label 12.12.20 10:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
pd7
To ber, máš tam i panoramu a vzduch. Celkově nabušené výbavou a přijatelný nájezd. Minimálně mega dal z nové ceny dolů. Akorát ta menší zimní stříbrná kola na tom vypadají poněkud nepatřičně.
Někdo koupil úspornější Lexus hybrid a MGTS jim tam nechal na protiúčet. -
pradeda777 11.12.20 23:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
Dnes jsem měl v Hodoníně u Alberta první příležitost si pořádně prohlédnout novou GLA a byl jsem překvapen, že se teď jedná už o docela "podstatný" vůz. Můj celkový dojem je takový, že na rohlíkový expres se svou velikostí přiblížil maximu. Ale jinak se mě líbí. S obrázku je patrné, že šířka 1834 mm není dána kabinou, ale nafouklou šířkou pontonu. Takže interiér není nějak extra prostorný.
[odkaz] -
white label 11.12.20 15:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
iu
Ale vyšší stř. ani SUV si nikdy neměl a zřejmě ani neplánuješ, takže prakticky pro tebe platí co jsem napsal. Pro auto, které šoféruješ společně se ženou, je to samozřejmě něco jiného.
P.S. Dnes už (nejen) z hlediska převodovek (MT/AT) nevidím zásadnější rozdíl mezi střední a vyšší stř., tím spíš pokud jde převážně a daily car. -
iudex 11.12.20 11:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
wl: vôbec nie som tak striktný, pre vyššiu strednú a vyššie, pre SUV či iné veľké dostavníky či všeobecne rodinné autá, ktoré šoféruje aj polovička by som bral automat. Ale do kompaktu a strednej triedy (pre mňa) a všetkých kupé a športiakov rozhodne ten manuál.
Ale keďže ponuka manuálov sa radikálne obmedzuje, už sa pomaly zmierujem aj s myšlienkou, že aj do auta pre zábavu budem možno musieť akceptovať automat. Napr. M340i alebo 128ti. ;-\ -
iudex 11.12.20 08:37
« Re: Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
Tiež som sa tomu divil, človek by povedal, že 7. stupeň tam dali práve kvôli spotrebe, ako rýchlobeh na diaľnicu znižujúci otáčky a aby nemuseli naťahovať 1. až 6. stupeň.
deda: Ja mám presne rovnaké otáčky, zdá sa teda, že 140i a 340i majú rovnaké naladenie prevodovky (napriek trochu odlišnému naladeniu motora) a tiež by som privítal na diaľnici sedmičku.
Každopádne rozhodne by som uprednostnil Porsche s manuálom pred automatom. -
pradeda777 11.12.20 00:16
« Re: Re: Re: OT: niečo o spotrebe
wl....člověk by řekl, že právě na 7mi kvaltu by mohli dát kratší kvalty. Asi za tím budou ty z.k.u.r.v.e.n.é emise..... ;-\ Zajímavé, že na mé 1er jsou také dlouhé kvalty až na 6ku, která je krátká. Na dálnici při 130ti točí 2900, což je na tak silný motor v malém autě zbytečně moc dopomala. Na druhé straně se nemusí na dálnici nikde řadit dolů. 6ka si se vším poradí... ;-)
-
-
iudex 07.12.20 13:15
« OT: niečo o spotrebe
Včera som skúsil malý experiment: či sa viem spotrebou na okreskách s 3er priblížiť k 6ke. Už som tu spomínal, že 6ka je na okreskách mimoriadne úsporná, dva týždne po sebe som spravil cestou z túry spotrebu raz 5,2 a o týždeň neskôr 5,5 l na sto. Samozrejme to nie je bežné, bol to úsporný, plynulý štýl, ale proste je to bez veľkého odopierania možné. Tak som to včera na tej istej trase skúsil s 3kou. Výsledok: 7,1l, teda o 1,9, resp. 1,6l viac. Ale nebolo to minimum možného, jednoducho som nedokázal ísť tak pokojne a plynule, ako s Mazdou. Tá človeka láka k pokojnej jazde, hladký automat, tichučký motor pri nízkych otáčkach, naopak pri vytočení nepekný hluk štvorvalca. Kdežto 340ka stále zvádza k rýchlejšej jazde, ani pri nízkych otáčkach nie je taká kultivovaná, čím vyššie otáčky, tým lepší zvuk a radosť, takže jazdiť na spotrebu je väčšie utrpenie. A v zásade to aj korešponduje s dlhodobými spotrebami: 6ka 7,1, 3ka 8,9 l.
P.S. Teraz príde Leg a napíše, že s plukovníkom jazdí za 1,5 l na sto. >:D -
pradeda777 06.12.20 18:49
« Re: Re: Re: M2CS vs Cayman GT4
tms....já bych spíš investoval do toho výfuku a na karbony se vy.ral. Zvuk je důležitější než než nějaká cinkrlátka. Jsem rád, že já nemusím do výfuku investovat, protože i stock výfuk na 1er v nastavení sport zní ok, protože nemám ten u.s.r.a.n.ý GPF ..... :-!
GTI Clubsport nemá manuál, ale vypadá dobře....na univerzál ok....
[odkaz] -
Thomasino 05.12.20 20:37
« Re: Re: Re: M2CS vs Cayman GT4
Samozřejmě že těší !! :-) >:-[]
Jinak jsem objednal v rámci Black Friday nějaké ty karbony, takže vpředu bude splitter ala CS, vzadu o kousek výraznější než má CS.
[odkaz] / [odkaz] / [odkaz]
Investici do výfuku jsem zatím odložil a objednal druhý kola, ať mám na občasné návětěvy okruhu jinou sadu a pořádné semislicky Pirelli Trofeo R.
Jinak ty ceny na GTI Clubsport jsou celkem mazec, ale dalo se to trochu čekat. Sleduji to, zatím není ceník v ČR. Pro mě do budoucna možná jako dailyna dobrý auto. Nejlépe ale až po fejsu, až tam vrátí nějaké tlačítka a vyladí ten infotaiment :-) Ty sedačky vypadají výýýborně! [odkaz]
-
iudex 04.12.20 11:03
« Re: Re: M2CS vs Cayman GT4
K tomu CS sa všade opakuje mantra: najlepšie M2, najzábavnejšie BMW atp, ale nie zas o toľko lepšie, aby ospravedlnilo o dosť vyššiu cenu oproti M2C. Teda najlepšou kúpou so zohľadnením value for money je M2C, čo by malo potešiť Toma. :-)
Ale zrejme to isté sa dá aplikovať aj na Cayman: GT4 je bezpochyby najlepší Cayman a jedno z najzábavnejších Porsche, ale lepšou kúpou bude asi GTS: rovnako s famóznym atmo B6, ale o hodne lacnejšie. -
iudex 03.12.20 14:14
« Re: e-up! a polo-e-poľovník
Leg: blahoželám ku komplet novej garáži. :yes: Tuším si vyrovnal Thomasinov rekord dve nové autá v jednom roku.
Plukovník vyzerá lepšie, ako som čakal (aspoň takto nablýskaný, ako píše label, bude ťažší na údržbu). A aj Upu to v modrej svedčí. A Tvoja garáž je vlastne predpovďou, čo Európu po r. 2030 čaká, od 2030 len plugin hybridy a od 2035 už len len elektro. Tak snáď dovtedy stihnem ešte jedného rýchleho spaľováka. -
white label 03.12.20 12:37
« Re: e-up! a polo-e-poľovník
Leg
Gratulace k novému povozu. Barva bude nepraktická, ale vypadá dobře.
Interiér je na fotce skoro oranžový, tak ti budu věřit, že v reálu je hnědý.
A jaké máš zajímavé arabské RZ.
K zimním pneu, a tos uvažoval o 14"! Proč "paradoxně" poddajnější?
Nejvíc ti z té "motokáry" ubralo těch -80 mm (4x20) šířky styčné plochy pneumatik, jak jsem psal dřív, nechal bych těch 185 mm i na zimu.
-
Leg 03.12.20 11:21
« e-up! a polo-e-poľovník
Hádanka- má to 8 kolies a 4 motory, z toho jeden spaľovací. Odpoveď je jednoduchá, aktuálni obyvatelia našej garáže: [odkaz]
Predvčerom som vyzdvihol poľovníka, v porovnaní s poslednými skúsenosťami s VW ma až prekvapila rýchlosť a profesionalita procesu - obišli sme si auto, ukázali sme si hlavné features (VW - skontrolujte si a tu mi to podpíšte), spísali sa kompletné papiere (VW - ešte nemáme techničák, pošleme ho poštou), zatiaľ sa naložili zimné gumy a mohol som s plnou nádržou (VW - zabudli sme nabiť, musíte "chvíľu" počkať) vyraziť na dopravný inšpektorát, kde som ho behom pol hodiny prihlásil (VW som nakoniec prihlásil o mesiac, lebo ten techničák sa nakoniec stratil a čakalo sa na duplikát).
Auto ako také je fajn, keďže som už na ňom na rozdiel od VW aj niečo najazdil, žiadne veľké nové dojmy nemám. Mal som len trochu bobky zo zelenej farby, predsalen nezáživná zelená na Kodiakuoch, čo občas stretnem trochu podkopávala dôveru v moje rozhodnutie, vo finále ale neľutujem: [odkaz] [odkaz] (interiér je na fotke dosť do oranžova, reálne je hnedý). BTW v tejto kombinácii mali na showroome aj LC500 a to bola fakt pecka a predajca hovoril, že zelená je aktuálne dosť populárna. Tak asi nebudem až taký originálny, ako som si myslel. V dobe objednávania to bola dosť odvážna voľba.
Ešte momentka s predchodcom: [odkaz]
K e-up! a zima: dojazd sa samozrejme zmenil rapídne, cez leto sa v ideálnych podmienkach (20-25 st, pritom klíma na moje prekvapenie na dojazd nemala zásadný vplyv) bol dojazd aj 300 km, teraz okolo nuly okolo 200. Najväčší vplyv má samozrejme špirála, ktorá si v premrznutom aute kľudne cucne aj 5 kW, keď sa ale interiér prehreje, väčšinou je to do 1 kW. Takže potom, na rozdiel od letnej prevádzky, dosť záleží od dĺžky trasy. Ale kúri výborne, s appkou na smartphone si môžem auto predohriať, takže v studenom aute v podstate nejazdím. A ešte jeden postreh: so zmenou pneu zo 185/16 na 165/15 sa pomerne drasticky zmenili jazdné vlastnosti, už to nie je malá motokára ale teraz je prejav podvozku vyslovene lowcostový, aj keď paradoxne poddajnejší. Zábeh nie je, rovnako ani zahrievanie - z garáže sa dá vyraziť na plný plyn. -
iudex 02.12.20 12:38
« GTI Clubsport a R
VW zverejnil cenník nového GTI Clubsportu a Rka, no a ceny sú to doslova prémiové: Clubsport za 39800 eur a Rko za 45920 eur. To je viac, ako prémiová konkurencia v podobe BMW 128ti (39700 eur), resp. M135i (45400 eur).
Asi si to VW uvedomuje, že rúbe vysoko a hneď dal do cenník aj "vianočný bonus" -2500 eur.
Ale i tak pri zohľadnení faktu, že v BMW človek dostane 20-25%, kdežto vo VW 10-15%, reálne bude ten VW drahší, ako BMW. 8-s
EDIT: [odkaz]
aké dramatické udalosti v Rožnove. :-/ -
pradeda777 30.11.20 18:45
« Re: Re: Re: Re: Re: AMG A45S
iu....tož snad se i lokálně objeví nějaká firma, která by manuál k 128ti adaptovala. Samozřejmě "good bye" záruka a nebyla by to asi levná záležitost. Ale.....byl by to unikát a pokud by ta převodovka byla dobrá, tak i super svezení.... ;-) >:-[]
Edit. manuál od BMW k tomuto motoru je. Ale nevím, jak "moc dobrý" byl k tomuto motoru. Pokud by bylo řazení na úrovni toho co mám v 1er, tak bych se ani nenamáhal....