Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 22.03.21 16:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf R
Tak to ti mohu prodat moju Atecu FR 2,0 TSI 7DSG 4x4 190hp za 666 tisíc (vč.druhé sady kol na zimu, že jsi to ty), to je stejně velký jako Tigouš >:-[]
A ještě ušetříš a nemusíš to zajíždět. Aktuálně 21 tisíc najeto, koncem května bude mít teprve 2 roky a záruka je na 5 let :-! Jako bonus ti pak půjčím GTI CS300 na víkend, až bude zajeté ;-) A necháš si M140i na víkendy.
A ke všemu to má brzdy z GTI Clubsport S, takže to lépe brzdí! A když dáš REVO Stage1, tak tam máš bezpečných 220 hp. Případně s větším turbem z Leona Cupry nebo Atecy Cupry máš 300-370 koní :-) Ten motor je TOP a převodovka je tam už ta silnější nová mokrá 7DSG, stejná jako v Golfu GTI CS a eRku. A ještě ji mám vlastně o 25mm posazenou níž, není to skoro poznat, jen těžiště je lepší, komfort zůstal stejný, nebo hodně podobný, schválně jsem volil pružiny které nejsou tvrdé.
[odkaz] -
iudex 22.03.21 11:04
« Re: Re: Re: Re: Golf R
Už sa určite opakujem, ale ak chceš niečo s výkonom a dynamikou Golfa R, ale vyššie, prečo sa nepozrieš na T-roc R? 300 koní, štvorkolka, stovka za 4,8s, pritom dostatočne malé a obratné do mesta a ako SUV s dobrým N/V. A na dnešné pomery prijateľná cena (39.390 eur). [odkaz]
Samozrejme aj Tiguan je dobrá voľba, ten už má techniku aktuálneho GR (T-roc má techniku G7), t.j. 320k a lepšiu štvorkolku, ale je aj o dosť drahší (52.230 eur) a väčší, čo v Tvojom prípade nie je žiadúca devíza (je to väčšie ako Ateca, ktorá sa TI zdala veľká).
P.S. Recenzia 128ti od Mata Watsona: [odkaz] -
-
Thomasino 21.03.21 10:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
Předpokládám, že nový Golf R má tak 340-350 koní a stejně tak to bude u GTI Clubsport >:-[] >:-[] Proč by měli jinou mapu pro jeden model ;-)
A vzhledem ke stejnému času na Hockenhaimu jako má CTR, by to i tak nějak odpovídalo. V Brně jezdili kámoši se seriovým CTR a poladěnou Cuprou ST 300 6DSG FWD, co měla 370 koní, pak ty auta byla vyrovnaná. Cupra rychlejší na rovinkách, Type R zase o kousek rychlejší v zatáčkách. Ani jeden nedokázal druhému ujet, ani když se vyměnili :-) -
pradeda777 20.03.21 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
Mají tam také několik M5. Ale jak píšeš....nejsou za hubičku. Ta nejlevnější je už zarezervovaná. Toto je jedno s těch aut, které zmizí během dalších 5-10 let z trhu..... ;-\ Kdybych byl o 10-15 let mladší, tak bych vůbec neváhal....včera jsem dostal první dávku vakcíny....Pfizer...
[odkaz] -
iudex 19.03.21 16:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
Malý offtopic: prišla mi ponuka skladoviek BMW a zdá sa, že zľavy stále vedia byť slušné. Tu napr. 520d so zľavou 30%: [odkaz]
Zľava teda rozhodne zaujímavá, škoda, že na takéto nezaujímavé naftové auto (resp. všetky tie skladovky 3er a 5er sú dízle, resp. benzíny sú Xkové M modely kde je už iná cenovka). -
pradeda777 19.03.21 16:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
Mě se Julča líbí moc. Hlavně tady v té červené. S něčím takovým by se do Slavkovskýho kopca daly předjet i ty auta, co pod kopec přijeli včera..... ;-) Ale.......bohužel by drtivou většinu času trávila v garáži (tak jako současná 1er) a to by byla škoda. ;-\ -
iudex 18.03.21 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
wl: jo, tá dynamika v iných testoch indikuje viac ako len +20 koní čo nameral tento chalan. To by bolo treba zobrať na brzdu to Rko, ktoré testovali v tom drag race.
Ako ja tiež nevidím až taký problém v ukončení vývoja, s tými súčasnými by som sa vedel uspokojiť (napr. v tom RS4 :-) Len to proste niečo naznačuje a svetlá budúcnosť to nie je.
Inak tu je "track-battle of the year" (ako to nazval Steve Sutcliffe) M3 vs. fredova Júlia na okruhu: [odkaz] -
white label 18.03.21 10:47
« Re: Re: Re: Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
iu
Ale ještě v pondělí si tipoval +50 koní, což by bylo o "trochu" víc. ;-)
V6 2.9 biturbo je ofiko motor Porsche (sdílený s Audi) a ti s vývojem spalovacích motorů určitě ještě nekončí. Audi má verzi V6 3.0 s jedním TS turbem a ten má být právě postupně nahrazen (nejdřív u Porsche) podladěnými verzemi V6 2.9 biturbo, viz aktuální MGTS. -
iudex 18.03.21 08:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
wl: samozrejme Competition, ani neviem, či je už dostupná aj základná M3/M4, promo autá sú tuším všetky Competition (v Británii sa ani základ nepredáva). Čisto papierovo samozrejme je to nefér voči RS4, M3C má 60 koní navyše, ale tak je to porovnanie najvýkonnejších verzií a RS4 proste končí na 450k. A podľa článku na hlavnej sa javí, že Audi už žiadny nový spaľovák vyvíjať nebude a myslím, že toto je aj posledná RS4. Takže po odpadnutí C AMG (nie, hybridný R4 ako konkurenciu pre M3 neberiem) skončí ďalší súper a M3 zostane bez konkurencie (v rámci D3, ešte stále žije Giulia QV).
A keď zadokolková M3 spraví 0-96 za 3,6s, tak s lepšou trakciou po príchode štvorkolky ten čas pôjde ešte výrazne dole.
Inak tu je "vnútromodelové" porovnanie Golfu R s GTI Clubsport. A podľa neho lepšou (lebo zábavnejšou) voľbou je Clubsport.
[odkaz] -
white label 17.03.21 22:19
« Re: Golf R meranie vykonu a porovnanie priebehu s A45s
Market
Takže se do značné míry potvrdil můj odhad, že A45s padá s otáčkama ten krouťák/výkon rychleji, než u G8R, který má křivku krouťáku skoro vodorovnou, kdežto A45S ji má kolmou skoro jako atmosféra. Proto ty problémy A45s zejména na začátku pružného zrychlení. -
iudex 17.03.21 16:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
Po predstavení M3 sú už plné internety testov. Tu je recenzia od carwow s pekným porovnaním s RS4. Pri drag race síce zadokolková M3 o chlp zaostala na stovku proti štvorkolke (aj tak to ale bola parádna cifra 3,6s z 0 na 96 kmh), ale na štvrť míle už M3 vyhrala (tiež špičkový čas 11,6s). Plus o hodne lepšie brzdy.
[odkaz]
Inak v rámci koronovej nudy som si objednal karbónový zadný spoiler na 3er (z britskej stránky odporučenej fredom). A akosi mi nedošlo, že Británia už je mimo bezcolnej zóny, takže mi prišiel pozdrav s výzvou na colnú deklaráciu a zaplatenie cla a DPH. Tak sa mi nákup trošku predraží (nehovoriac o byrokracii, ktorú som už raz pri dovoze z USA absolvoval a povedal si, že už nikdy viac). >:-[] 8-s -
pradeda777 15.03.21 13:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
iu...Mazda...odhlučnění interiéru. Nevím jak je tomu v 6ce, ale v v obou MPSách co sem měl, to na dálnici byl tak trochu problém. Gen II byla o něco lepší, ale jen nepatrně. V jednu chvíli jsem i zvažoval použití Mirelonu v podbězích, ale nedošlo k tomu. Povozek byl tužší, hlavně v Gen I, ale s tím sem počítal. -
iudex 15.03.21 09:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
Je na pohľad jasné, že rozdiel medzi Golfom R a zbytkom nemôže byť len 10, resp. 14 koní, notabene pri v podstate identickej technike (4WD, automat) a hmotnosti (1550 až 1600 kg). Takýto rozdiel v zrýchlení indikuje výkon vyšší odhadom o 50 koní. A keďže nemyslím, že by Audi a spol. deklarovaný výkon nemali, tak musí mať vyšší výkon Golf.
Otázka je, či to bude platiť pre všetky Rká, alebo to je tak len u tých novinárskych.
Každopádne čisto dynamicky je GR bomba. O to viac škoda toho dotykového interiéru a pre nás chudobnejších aj vysokej ceny (všimnite si tie britské cenovky, prémia všetko okolo 35t Ł a mainstreamový Golf 37t).
Dedo: ad test Ma6. S väčšinou hodnotenia sa stotožňujem, motor, riadenie, podvozok, ovládanie. Len nie som taký kritický k tvrdosti, za mňa je to aj na 19kach v pohode (a naopak zimné 17ky nerobia nijak dramatický rozdiel). Kupovať dnes, kúpim presne to isté, pomer value for money u 6ky je dnes (po zdražení konkurencie) fantastický, konkurovať môže jedine Insignia. -
pradeda777 14.03.21 13:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
Nejsem si jistý, ale někde zaznělo, že ten GR byl čipnutý nebo že koncern neudává opravdový výkon. Myslím, že to bylo někde na Auto Express diskuzi....ale ne tady k tomuto videu.... :-! Ať je tomu jak chce, ale 12´s 1/4 mile je fantastický čas, který byl ještě nedávno vyhrazen jen pro silné V8.... :-!
-
iudex 10.03.21 10:11
« Re: Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
woody: veď práve to je ten problém. Dať to do Excelu, tak to môže pekne vychádzať, ale reálny život nie je excelovská tabuľka, tam sa nedá plánovať na kilometer presne, niekam si neplánovane odskočíš a môžeš mať problém.
Zaujímal by ma v tejto súvislosti názor a skúsenosť Lega, ten by k tomu mal najviac čo povedať. -
woody-alien 09.03.21 22:48
« Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
iudex: Rozhodně zajímavé postřehy. :yes: Ten dojezd je ale příšernej. Ono se řekne do práce. Striktně vzato to mám do práce 20 km plus 20 zpátky. Jenže poměrně volná pracovní doba mě nenutí být na místě přesně v konkrétní čas, a tak si dost často jedu ještě před fachou vyvětrat hlavu. No, a nebudeme si nic povídat o tom, jak úsporná jízda to asi je. Z celkových 40 km se můj denní nájezd takto klidně vyšplhá k 80-100 km a ručička palivoměru utěšeně padá. Obávám se, že tak jak to líčíš, bych už bez dobíjení domů ani nedojel. A to je pořád jenom to příslovečné "kolem komína". ;-) -
speedfred 09.03.21 18:08
« Re: Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
Zaujímavé elektropostrehy. Z toho teda vychádza ze auto celkom ok ale dojazd fakt mizerný a hodný iba na jazdenie okolo komína. Nie však pre každého za tú premrštenú cenofku.
Faktom asi zostáva že Cígo EV za dotovanú cenu dávalo zmysel zatiaľ asi najväčší. -
pradeda777 09.03.21 16:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
wl....no GTS hezký....karmín.... i jeden budík karmínový.... >:D Je tam pár věcí navíc, které nepotřebuju, jako na příklad vzduchové odpružení, tažné zařízení a některé zase chybí....jako na příklad Torque Vectoring a HomeLink ovladač. Bez karmínu bych se v Praze vlezl do 2.5 mil (před slevou) se vším co bych chtěl. S rozumnou slevou i ten karmín by se do toho vešel. V Bratislavě bych nemusel čekat na dodání..... ;-) Ale na druhé straně nikam nespěchám a ani teď nemožu..... ;-) -
white label 09.03.21 13:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
pd7
Tak co, jdeš do toho, skoro jako bys to konfiguroval pro sebe...
Když na ně trochu přitlačíš, tak ti možná místo těch cca 5% dají dolů 10.
V Bratislavě (to máš kousek) je zajímavý MGTS, pokud jsi ještě při penězích:
[odkaz] -
Market 09.03.21 12:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
Na 400m su to 3 desatiny, to vazne nie je rozdiel, ktory by stal za ten AMG priplatok...
Ale zo 100 na 200 by mal byt rozdiel vyse 2 sekundy a to kazdopadne rozdiel triedy je.
Bud v tom teste nebol A45s v 100% kondicii, alebo naopak ten Golf R bol v nejakej az prilis dobrej...
Ale casom pribudnu dalsie testy a som na ne zvedavy...
P.S. Ako majitel EA888 gen 3 Golfu urcite drzmi palce, ale technika A45s je podla mna predsa len troska dalej :-)
IU: tuto elektricku by som vazne nechcel. mozno iba zadarmo... -
iudex 09.03.21 10:24
« Postrehy z elektrosveta (malá recenzia MX-30)
Pár postrehov k mojej včerajšej prvej skúsenosti s elektromobilom.
[odkaz]
Čo sa výzoru týka, oceňujem, že po prvých modeloch už EV vyzerajú ako normálne autá a nie ako vesmírne obludy, ktoré na prvý pohľad kričia "ja som iný, ja som elektro" (Prius a spol.). MX-30 je normálne malé SUV, resp. crossover so všetkými výhodami (lepšie nastupovanie, vyššie sedenie, výhľad) aj nevýhodami. Teda ak nerátam špecifikum v podobe protismerne otvárajúcich sa dverí; frajerinka odkazujúca na niekdajšie športiaky RX-8 (pozdravujem Emela). Z praktického hľadiska je to ale blbosť, oveľa horšie sa dozadu nastupuje kvôli malému vstupnému otvoru, zadné dvere môžu oškrieť predné a nastupovať môže súčasne len jeden človek. Inak interiér klasická Mazda, hodnotné až prémiové materiály a spracovanie, ozvláštnené korkovými plochami. Klasický špičkový infotainment á la BMW idrive. Ale na rozdiel od iných Mázd je tu panel klímy dotykový a platí preň všetky výhrady k dotykovému ovládaniu: vyžaduje pozornosť, je to pomalšie a neergonomické.
Ale poďme k pohonu. Pre nováčika ako ja je nezvyčajné hneď štartovanie: stlačím štart a nič (okrem rozsvietenia palubovky). Dám D a auto sa pohne, bez zvuku, zvláštne, ale rýchlo sa na to zvyká. Auto vyrazí primerane, ale žiadne zatlačenie do sedadla ako vo videách s Teslou. Má to 107 kW, čo zodpovedá dojmu z dynamiky, ide to, ale len tak primerane. Z princípu elektra a vysokého krútiaku od minimálnych otáčok (265 Nm) je zrýchlenie z nuly povedzme do 50ky slušné, takže z križovatky sa dá vyraziť ako prvý, vyššie už elán klesá. Dá sa s tým aj predbehnúť mimo mesta, ale treba už trochu plánovať. Výhoda je okamžitá reakcia, v petrolheadovi to ale vzbudzuje očakávania, ktoré sa nedostavia, proste potom to už ide len tak rovnomerne.
Problém je ale, že dynamiku si človek v takomto aute moc vychutnávať nebude. Hovorím o probléme, na ktorý je už aj anglický výraz "range anxiety", teda obava z dojazdu. A ten je pri MX-30 mimoriadne vypuklý. Auto má tuším 35 kWh baterku, z toho využiteľných je 32 kWh. Papierový dojazd je len 200 km, ale ten sa údajne ani pri plne nabitom aute na PC neukáže. Ja som vraj dostal auto nabité, na začiatku som si nanešťastie nepozrel cifru dojazdu, ale zaregistroval som nejakých 160 km a asi po 10 km som mal zrazu dojazd 118 km. Takže namiesto skúšania dynamiky som začal hypnotizovať stav baterky a hodnotu dojazdu a išiel ekonomicky. Dostal som sa na hodnotu 21 kWh/100 km, čo je stále veľa. Cestou do práce som preto išiel úplnú eko-rallye, 85 kmh mimo mesto, rekuperácia, predvídavosť a stlačil som to na 15 kWh/100 km. To už je slušná hodnota, ale opakujem, za cenu brutálneho obmedzovania, nižšie to asi nejde. Druhú cestu som šiel tiež úsporne, ale nie úplne eko a dostal som sa na 18 kWh/100 km. To by som videl ako najnižšiu dlhodobo dosiahnuteľnú hodnotu. Avšak aj táto hodnota pri 32 kWh baterke znamená dojazd 177 km. A to je strašne málo. Fakticky to znamená, že ide naozaj len o auto do mesta a blízkeho okolia a človek bude musieť nabíjať každý deň. Pre moju polovičku, ktorá pri dojazde pod 100 km už hľadá najbližšiu pumpu by to bol permanentný stres (Mondeo bežne ukazovalo na plnú dojazd cez 1000 km a 6ka s menšou nádržou 800 až 900 km).
[odkaz]
Pri tom riešení spotreby a dojazdu som sa ani nevedel moc sústrediť na jazdné vlastnosti. Ale ako tradičná Mazda je podvozok príjemne tuhší, istý a stabilný, aj keď v meste na výtlkoch si zadok občas buchol (je tam len torzka). Moc v rámci SUV porovnať neviem, ale asi to bude patriť k tým športovejším v triede, jazda je celkom príjemná a istá. Rozmery auta sú menšie, takže v meste je to v pohode obratné, prehľadnosť dobrá, parkovanie v pohode.
Celkovo teda dojmy zmiešané, tá časť, ktorá je klasickou Mazdou, bola bez výhrad. Ale práve tá elekto časť bola problém. Možno som proste dostal EV s najmenším dojazdom na trhu, čo ovplyvnilo moje dojmy, nejaká Tesla s dojazdom 600 km by bola v pohode. 200 km dojazd je proste neakceptovateľné až nepoužiteľné, to aj Legovo mini (skutočne len do mesta) s 260 km dojazdom je na tom lepšie. Ale myslím, že aj keby bol dojazd dvojnásobný, moc by to môj názor nezmenilo (pri 400 km papierovom by bol reálny dojazd tak 350), proste takéto auto by človek stále šoféroval so stiahnutým žalúdkom, mysliac stále na to, či dôjde tam, kam má a či náhodou neočakávané okolnosti na ceste nespôsobia, že mu dôjde šťava. No a nabíjanie vonku je kapitola sama osebe, odmysliac od skromného počtu nabíjačiek je to čas, ktorý by človek musel stráviť čakaním na nabitie. Proste z môjho pohľadu sa jazda s elektromobilom sústreďuje na riešenie dojazdu a spotreby, čo potláča všetky ostatné pocity. Nerieši dynamiku, jazdné vlastnosti, agilitu, ale dojazd. A že to nie je len môj pohľad, potvrdzujú aj Tesly na diaľniciach idúce maximálne 129 kmh či zavesené za kamiónom. A to si človek musí zvážiť, či dať také prachy za auto, s ktorým bude jazdiť ako s autom za polovičnú cenu. Ak by som sa zviezol s Taycanom Turbo S, dojmy by boli úplne iné, ale stále by som skončil pri cene a otázke, či konvenčné auto za polovicu jeho ceny nespraví rovnakú službu. -
Market 08.03.21 20:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
este som nasiel jeden novy Golf R 100 na 200 (od 53 sekundy)
podla videa zrychlenie trva 11 sek...
[odkaz]
Nasiel som 2 videa, A45s stvrtmile za 12.1 sek.
A Mat Watson mal na Golfe R za 12.44 sek.
Tak niekde v tom Archie videu bude zrada. A45s musi byt lepsi... -
VII 08.03.21 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
Letní test Rka nemůže logicky zatím extistovat, když ho novinářum poprvé dali v prosinci. Není to jen o gumách, chladný vzduch má mnohem vyšší odpor než teplý, cesta mohla být lehce mokrá, oslizlá apod.
Uvidíme co ukážou další srovnání, ale reálně 2 auta za stejných podmínek jsou určitě lepší ukazatel, než 2 měření půl roku od sebe.
Ale taky s tebou souhlasím, prostě to nedává smysl :-) -
iudex 08.03.21 12:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
Zrýchlenie z 0 na 200? Ja dnes jazdím v aute, ktoré má maximálku 140 kmh a to sa pritom modlím, aby som došiel domov. Alias elektromobilita v praxi. >:D
[odkaz]
Papierový dojazd 200 km, reálny ešte menší, ešte som si so závisťou spomenul na Lega a jeho električku, ktorá dá 260 km.
Ale zase Up nemá také frajerské protismerné dvere á la RX-8: [odkaz] -
Market 08.03.21 11:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
WL a VII
V zasade suhlasim s vami oboma.
Ale v zrychleni zo 100 na 200 je A45s o 2,3 sekundy lepsie a to je dost velky rozdiel, aby sa to dalo pripisat iba rozdielnym gumam.
Ale skuste najst na YT iny test zrychlenia Golf R na letnych gumach merany Racelogicom, aby to bolo presne... Osobne neverim, ze to bude 0-200 za tych 13 sek... (ale ak uvidim, uverim) :-! -
white label 08.03.21 11:49
« Re: Re: Re: Re: Re: G8R vs A45s
Market
Je něco jiného postavit ty auta na letišti (stejný čas/stejné místo) proti sobě (vedle sebe) a něco jiného měřit jim časy v různou dobu za provozu! na dálnici a z toho porovnávat hodnotu 0-200. Plus zimní/letní pneu viz VII.
A předjíždět auta v běžném provozu na dálnici v rychlostech výrazně nad 250 km/h je docela hazard. -
white label 07.03.21 20:25
« Re: Re: G8R vs A45s
Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost se s A45s pořádně svézt, tak trochu ten překvapivě malý rozdíl chápu. On charakter toho motoru je na přeplňované poměry spíš atmosferický (což má své pro i proti, jako všechno) a nebude to primárně záměr, ale spíš daň za vysoký počet koní ze 2L R4 při použití pouze jednoho turba. Vzpomeňte si, že plánovaný G(7)R420 měl mít "sériové" dvoustupňové přeplňování s jedním menší a jedním větším turbem, motor by pak výrazně tahal už od nižších a středních otáček až po ty vyšší.
Kdo jel s A45s, tak si určitě všiml, že ten motor výrazně netahá ani "odcpodu", ani od středních otáček, ale opravdu pořádně zabere až od cca 5000, což je na silný turbomotor dost hodně pozdě/nahoře. A vysoký max. výkon pak musí lovit taky až poměrně nahoře. A tomu ve videu odpovídá hlavně ten moment, kdy začíná disciplína pružné zrychlení, na jehož začátku ujede GR A45s nejvýrazněji, i když ho nakonec A45s (s motorem už ve vyšších otáčkách) těsně před cílem o malý kousek předjede. O tom, proč tomu tak je poměrně dost vypovídá samotné porovnání hodnot otáček maximálního kroutícího momentu:
A45s: 421PS/6750 ot/min., 500Nm 5000!-5250 ot/min.
G8R: 320PS/5350 ot/min., 420Nm 2100!-5350 ot/min.
Na stránkách MB jsem ani ty otáčky k max. krouťáku (500Nm) nemohl nikde najít, což možná nebude náhoda.
Každopádně by to mělo mít do jisté míry podíl na té překvapivé vyrovnanosti, byť s konečným mírným vítězstvím A45s. Plus lepší koncernový "lanč" viz Porsche. Plus menší reálný rozdíl výkonů, G8R údajně naměřili 0-100 za 4s, proti ofiko papírové hodnotě 4,9 s.
Na odkazu ke grafu je vidět, že ve 2100ot./min dává A45s cca 290Nm, kdežto GR už v těchto ot. dává maximum 420Nm.
[odkaz]
Pro srovnání, 911 GTS má jen o 29PS víc, než A45s, ale dává 550Nm už od 2.150! ot/min., kdežto A45s 500Nm až v 5000ot! A to je jeden z hlavních důvodů proč, když přesednete z A45s do 911 GTS, budete si připadat jako v mnohem! silnějším autě a rozdíl pouhých 29PS byste netipovali ani náhodou.