Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 01.05.21 15:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
Přesně tak. Thomasino zase šetřil, takže nechtěl Akrapa (toho potřebuji na M2c), nechtěl ty kola a schválně vybral kola Estoril z Golfu R. Ale bude větší Navi, headup displej, Harman a Kardon audio, samozřejmě adapt.podvozek a sedačky zůstanou v alcantaře. Jo a Black paket, takže tmavší LED světla a dvoubarevné křídlo. Chybí nové drahé světla IQ Matrix. Chtěl jsem to udržet pod milion :-) -
pradeda777 01.05.21 13:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
tms/wl.....ano, bílá pure černá je bílá s černou střechou plus nějaké prkotiny. A ano, nutnost je 45 let paket. Hlavní cost je v tom Akrap výfuk, který bych ale stejně chtěl. Červenou jsem zatím neviděl. Na conf. ta červená nic moc. Budeš mít i černou střechu? -
Thomasino 01.05.21 13:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
Viděl jsem tu červenou před týdnem na živo poprvé na Golf kombi a byl jsem pravda mírně zklamán. Uvidíme jak na GTI CS s černými doplňky a křídlem. Dojedeme pak v rámci zajíždění tradičně na zmrzku :-) Možná i dříve, povezu tam známému do Čeladné sadu origo pneu z M2. -
white label 01.05.21 12:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
Th
"...bílá pure černá..."
Děda myslel bílou pure s černou střechou a černými doplňky.
Já bych váhal mezi šedým měsíčním kamenem a tou tvojí královskou červenou. Musel bych obě vidět naživo a teprve pak bych se rozhodl. V té měsíční šedé (s černou) prezentovali výroční sport paket a na fotce k tomu vypadal ten odstín výborně, ale v reálu může být i mnohem horší. -
Thomasino 01.05.21 12:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
Černý auta mi nesmí domů. To nehrozí. Je v tom vedro a je na tom videt každý prach. Jak už jsem psal dříve, taky na výběr moc není, chybí tam pěkná šedá jako byla CSG, nebo pěkná stříbrnošedá jako má Passat tu Pyrit. Jen nudná tmavá šedá, pastelová šedá, ale pastelové nemám moc rád, obyčejná tmavá modrá. Nejlépe vypadá asi v bílé metalíze, ale taky je na tom vše vidět. Takže to bude jako vždy červená, nyní jako metalíza (konečně!), jmenuje se Kings Red. Ale na živo na slunku je trochu do růžové. Zase je to netradiční barva ;-) -
Thomasino 30.04.21 18:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
Nakonec už to nejde změnit, takže zkusíme nejdříve GTI CS >:-[] >:D
Ale už když jsem to objednával, věděl jsem o tomto riziku, že to bude možná auto jen na rok a že uvidíme co na to záda. Ale protože podobných aut za 1 nebo 2 roky už moc nebude, tajně doufám, že na tom moc neprojedu. Na Atece za 2 roky proteču asi 130 tisíc, což je tak nějak v normě ;-) -
pradeda777 30.04.21 18:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
tms....já bych to v Tvém případě taky viděl spíš na toho Tiguana R. Na druhé straně záleží na tom, jestli ti GTI vůbec k něčemu bude, když na bláznění máš M2 C. Pokud si chtěl GTI CS jako univerzál, tak to byla střela vedle.....I think.... ;-\ Záda mají přednost. Ber Tiguan R.... :yes: -
Thomasino 30.04.21 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
U Atecy a Tiguanu se neleze dolů, ale dáváš zadek jen kousek dolů, a celkově ta stavba kastle je jinak a nastupuje se mi mnohem lépe. Ale zase se nižší GTI nebude tolik naklánět v zatáčkách, takže tohle bude lepší. Uvidíme, třeba to s ním zvládnu. Přece jen ty moje záda nyní fungují jinak, střed těla je více zpevněný, naučil jsem se i jinak chodit (mají se více zapojit prsty a jako že o ně odrážet, nemáš mít boty natěsno), prostě mě fyzioterapeutka za poslední roka naučila fungovat uplně jinak! Doporučuji IUDEXOVi na jeho záda. -
white label 30.04.21 17:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Tigi R
pd7
Nejde primárně o menší/větší auto, jde hlavně o kratší "díru" pro N/V. Proto se mi do 3dv. Golfu nastupuje lépe, než do allroadu, nebo i Q7 apod.
Při tvé výšce nemá 2/3 dv. auto žádný přínos, naopak se ti špatně podává pás zezadu.
Pod 180 cm výšky nemá 2/3 dv. auto (ohledně N/V!) žádnou výraznější výhodu. -
pradeda777 30.04.21 13:41
« Re: Re: Re: Re: Tigi R
Ok. Tož já měl v AU jen 2-3 dveřáky, pouze služební byly 5 dveřáky. Ale je to asi tak jako říkáš. Když někoho hodně zalívali a on pak zbytečně moc vyrostl, tak má s tím zasoukáním se do menšího auta s 5 dveřmi problém >:-[] . Tiguan by měl být ale ok. Je přece o kapku větší než Golf, plus se nasedá nahoru.
-
white label 30.04.21 12:48
« Re: Re: Re: Re: Tigi R
Th
iudex (i když je minimálně tak vysoký, jako ty) to nezná, protože zatím 3/2dv. auto neměl, takže mu 5/4dv. přijde (v tomto ohledu) normální.
Tobě jsem taky u G6 GTI doporučoval 3dv., ale ty sis vzal 5dv. Pak sis koupil 2dv. auto a pochopil si...
Ale Tigi je taky 5dv., takže o kolik je tam vlastě to N/V lepší, než u G8?
-
Thomasino 30.04.21 11:55
« Re: Re: Re: Tigi R
Malý dveře, sedačka posunutá dozadu za sloupek, sedám dolů dozadu, divnej pohyb, zádům se to nelíbí úplně. Ale to mají problém jen větší lidi nad 185cm, konkrétně u mě 190cm. To zná White Label a IUDEX >:-[] :-) Prostě třídveřák s delšími dveřmi je lepší!!
Rychlý to bude jako svi.ňa, ze 100 na 200 za 11,5 sekundy je pecka!
[odkaz] -
iudex 30.04.21 08:14
« Re: Re: Tigi R
Tom: tak myslím, že si kupovanie áut posunul zase na novú úroveň. Doteraz si pri kúpe dušoval, že na niekoľko rokov si dáš pokoj. Potom sa to zmenilo na rok. A aktuálne už uvažuješ o kúpe druhého auta v situácii, keď máš jedno ešte len vo výrobe. To už sa nedá prekonať. >:D >:D >:D
Inak začínaš sa troška točiť v kruhu, opustil si hotheče, lebo Ti boli málo športové, prešiel si na čistokrvný športiak s RWD pre radosť a na okruhy, aby si následne dokúpil SUV ako univerzála (a predtým ešte hotkombi), aby si sa zase vrátil k hotheču a teraz zase uvažuješ o SUV.
Podľa mňa by si o tom mohol začať točiť videá na YT a staneš sa takým českým Shmee-om. ;-) A na rozdiel od neho, ktorý autá len leští, dáva do fólie a pod., Ty na tých autách aj naozaj jazdíš. -
Thomasino 29.04.21 23:28
« Re: Tigi R
Ten modrý Tigouš R v Poděbradech tam naskočil dneska, viděl jsem ho. Ale je to pro mě moc daleko, tak jsem se otočil aspoň do Zlína, abych zkusil ty sedačky. A pro moje záda asi dobrý. Ale to by chtělo tak dvouhodinovou projížďku a ne 5 minut sezení. Nejel jsem s tím, to jsem věděl dopředu, že mi to nechtějí půjčit. Jen krátká prohlídka, ale v černé je to hodně nuda. Ale Arteona R jsem v sobotu asi 30 minut řídil, byl úplně nový, takže jsem na to moc nešlapal, šlo mi o vyzkoušení podvozku a musím říct, že ten nový adaptivní, co ho můžeš nastavit asi v 16-ti krocích, je fakt libovej!! Bude i v GTI CS nakonec.
Takže jestli mě budou bolet záda z nízkého GTI CS, půjde po roce testování pryč a koupíme Golfa R ve větším balení, teda Tigouše R. Stejně je na něj čekačka 9-10 měsíců >:-[] >:-[] To už abych zase tak na vánoce objednával.... Stejně není přes zimu po večerech co dělat, tak si tak člověk z nudy nakonfiguruje auto a objedná... A na jaře málem zapomene, že má něco objednaného ;-) >:D Jen bych tam nechal 20" kola co jsou v základu, viz. ten šedý TR na fotkách na konci. Akrapa bych taky nedával, nechal NAVI v základu s kolečkem na přiblížením mapy..
[odkaz] A jedno krátké videjko slovenského Autožurnálu s první projížďkou s Tiguanem R: [odkaz] -
Thomasino 29.04.21 16:21
« Re: Dvakrát Golf
Jako hodně rychlé to GTI CS a Golf R podle různých testů budou, o tom žádná! Viz. čas GTI CS300 na Hockenheimu stejný jako CTR a MRS4 Trophy. Jen se malinko bojím, jak moc mi budou vadit ty malé dveře a bolet z toho záda. Už jsem chtěl zrušit objednávku a změnit to na o něco větší Golf R (přesněji Tiguan R), ale dnes se ukázalo, že z termínu konec srpna je už zase výroba konec května (dodání půlka června) a zrušit to nejde >:-[] >:-[] Tak to s ním budu muset nějakou dobu asi vydržet ;-) Ale stejně se jedu za chvilku podívat do Zlína na Tiguana R a zkusit sedačky, dokud ho někde mají na kouknutí.. Kdo ví, třeba za rok.. -
woody-alien 29.04.21 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Dany: Tohle je čistá radost. Mám něco podobného na cestě z Kladna. Není tam žádný omezení, jenom je potřeba dávat bacha na jiný auta a potom už co pud sebezáchovy dovolí.
[odkaz]
A bohužel tam ještě vstupuje do hry syndrom středočeské okresky. Kdyby Forrest Gump pocházel od nás, jeho maminka by jistě říkala: ŽIvot je jako středočeská okreska, nikdy nevíš do které díry vlítneš. >:D -
iudex 28.04.21 16:53
« Dvakrát Golf
Joe Achilles otestoval dva rýchle Golfy po sebe, najprv Rko: [odkaz] a potom Clubsport: [odkaz]
Pri oboch rovnako nadšenie z motora, dynamiky a celkového jazdného prejavu (o chlp viac sa mu tuším páčil Clubsport) a súčasne veľká kritika interiéru, dotykového ovládania a infotainmentu.
A napokon 128ti na okruhu Hockenheim a trochu sklamanie, čas nielenže horší ako Focus ST či i30N, ale aj ako základné GTI: [odkaz]
Inak dnes som na diaľnici trošku zozadu tlačil na novú zelenoznačkovú X5 45e, tak sa nechcel dať zahanbiť a poriadne na to dupol. A bol som milo prekvapený, aké dobré pružné zrýchlenie ten mastodont má, tých takmer 400 kombinovaných koní tam asi bude.
Dany: šikana pri Potôčkoch? ;-) -
Dany 28.04.21 08:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Ron, v Megane sa fakt snaží. Neviem, či sleduje tlak na brzdový pedál, ale pri pribrzdení podraďuje do vyšších otáčok.
Nech sa ale snaží akokoľvek, nevie čítať cestu. Príklad, cestou domov mám "šikanu" ľavá, pravá, 90°. V D pred prvou odbrzdím, podradí, medzi zákrutami kúsok rovno, nepridávam, nebrzdím a už tam láduje vyšší kvalt, takže pred ďalšou už mám nízke otáčky.
Preto používam manuálny režim. -
Dany 28.04.21 08:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Iudex, na Megoša majú strop green určené pre hot-hatche. Čo som čítal, tak tie športovejšie už vedia pískať a to by som asi nedal.
S kotúčmi mám dilemu. Vizuálne sa mi najviac páčia dierované kotúče ala Brembo. Krížom-krážom čítam ako vedia praskať. Ja im občas dám pofajčiť, tak sa toho bojím. EBC robí čiastočne navŕtané + drážky, ale tie sú hlučnejšie. Nemal by som problém so standard plnými kotúčmi, keby boli kvalitnejšie ako OE. Asi pôjdem do drážkovaných USR a uvidím, čo to spraví
[odkaz] -
Ronault. 27.04.21 21:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Dany: Ve sportovním režimu podřazuje i DSG, ale v běžném D režimu je to to, co píšu. A já tak běžně v S režimu nejezdím a i když se jen vezu, s..e mě to. Logičtější řazení má i ta nejhorší na světě robotická převodovka v našem Picassu. 8-s Chystám o srovnání těchto dvou nesrovnatelných převodovek článek.... to tu někteří nejmenovaní nezvládnou... ;-) -
iudex 27.04.21 16:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Dany: ešte som nemenil, jazdím pomenej, takže to nie je urgentné, nechávam to spolu na ročný olejový servis cca. v júni.
Ale čo som si pozeral, tak tie EBC sú výborné, dosť ale záleží, aká konkrétna rada. Majú to farebne odlíšené, od čiernych a zelených ako náhradu štandardu cez červené, modré a žlté (ako výkonné cestné a občasný okruh) až po oranžové (racingové). Ja som pozeral tie žlté Yellowstuff ako taký vyšší level aj na okruhy. Ale to je pre 3er, neviem, ako je to pre Megoša.
Ak meníš aj kotúče, tam treba zvážiť, či dáš dierované či drážkované, alebo hladké. Drážkované vraj oveľa viac žerú platničky, ale to sa skôr vyjadrí label, ten tuším dal drážkované kotúče Zimmerman. -
Dany 27.04.21 10:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Ron, choď si dať prehrať SW do Renaultu, ten podraďuje pri brzdení a do zákruty fajn. Dokonca podľa toho, akým štýlom jazdíš.
V športovom režime potom ešte intenzívnejšie a pri brzdení a podržaní ľavého pádla tam súka rýchlosti tak, aby udržal motor v čo najvyšších otáčkach.
Ja osobne používam manuálne radenie vždy, keď sa iba neveziem
iudex, už si menil brzdy? Potrebujem to teraz riešiť a celkom sa mi páčia EBC, čo si dával odkaz. Neviem sa rozhodnúť, či ísť do ich športových, alebo do dierovaných Brembo -
Leg 26.04.21 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Dedo, ten chlapík čo ho citujú má do veľkej miery pravdu, ale tá úvaha autora okolo toho je hodná tak štrnástročného chlapca. Ale veď autofórum, neznášame elektromobily a eú a toto vyjadrenie sa nám celkom hodí do kontextu, tak zasa ďalší bulvárny dríst na túto tému. Autoforum nečítam, ale som si celkom istý, že rozumný článok o alternatívach fosílnych palív a bateriek (vrátane úskalí s nimi spojenými) v portfóliu nemajú, pritom je to zaujímavá téma. -
Thomasino 24.04.21 21:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Souhlasím. Měl jsem 1,4 TSI 150hp v Golf Sportsvan a pak zkoušel 1,5TSI a ten mi přišel dole trochu mrtvej, ale mají to tak schválně nastavený. S manuálem je marnej. S automatem když DSG přepneš na Sport, tak pak už to odspodu trochu jde, -
speedfred 24.04.21 21:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
w-a >:-[] asi je ten problém že okrem eRka a terajšej 1.5 som snáď žiadne iné TSI nejazdil , takže neviem ako jazdí/jazdila 1.4. Toto ale vcelku ide do tých 4.000 ot, potom iba hluk a žiadny dej do obmedzovača. Na také nudné jazdenie asi OK a spotreba sa dá dostať aj pod 6 čo ja nie som moc zvyknutý na také čísla >:-[] >:-[]
Týmto ale nechcem povedať že už hľadám náhradu za QV >:-[] -
woody-alien 24.04.21 20:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
sf: Tak já jsem celkem překvapený z toho, že se ti 1.5 TSI líbí. Já ji poprvé zkoušel (v Golfu) v roce 2018 před nákupem Leona...a to se mi nelíbilo. Jednoznačně bych bral končící 1.4 TSI...kdyby nebyla ještě 1.8 TSI. Pak se psalo, že došlo k úpravám a jak je to jiný,lepší a kdesi cosi....načež jsem na jeden den vyfasoval Octu3 1.5 TSI 110kW, manuál,12/2019, najeto cca 35 tisíc....a myslel jsem, že se mi to snad zdá. Ne že by to nakonec nejelo...ale tak protivnej motor, kterej musíš k práci pomalu přemlouvat....jsem dlouho nezažil. I prezident Zeman má víc charakteru než 1.5 TSI. >:D >:D
edit: 2.0 TSI není jiná liga...to je úplně jinej sport. -
speedfred 24.04.21 17:46
« Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Tak som si teraz hovoril ako slušne ide tá 1.5 do cca 4tis rpm (dalej KO) čo potom 2.0 tsi.
V časoch dávno minulých som zvažoval GTI ale nemali predvádzačku tak sme sa boli zviezť “iba” eRkom a bolo to hodne príjemné. Také R s GTI optickým paketom v 3dv verzii by bolo fakt pekné auto.
Tieto silnejšie verzie majú už mokré DSG ?
Ron : presne tak s tým radením, niekdy to ani v S nerobí tak ako by som potreboval.
Tempomat som teda nezistil či ide prestaviť na normál. -
Ronault. 24.04.21 17:41
« Re: Re: Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
WL: ale on píše o tom, že by řadil, tedy jestli to chápu správně, jiné převody v danou chvíli. A to je totéž, co tvrdím i já, že mokré DSG svým projevem je OK, ale software je špatný. Nedokážu se smířit s tím, že auto ani při prudkém brzdění nepodradi, ani v zatáčce, až padnou otáčky k 1100, tak podřadi, takže na apexu zatáčky nejde mít připravený převod, nebo třeba dobrzdujes k semaforu, skočí zelená, pustíš plyn, on má ve 45 zařazenou pětku, zjistí, že by to chtělo trojku, kterou druhá spojka nemá připravenou, škubne a teprve se jede, když dáš řeším Sport, tak škubne aby to bylo jakože sportovní a nastavení plynového pedálu je přecitlivělé...a třeba když bys chtěl před zatáčkou dát S, podřadi si, dáš před apexem zpátky D a on si zpátky odřadí klidně o dva stupně a zase špatně.
Ad tepmopmat, se podle mě dá přepnout na normální v nastavení, u mě to jde. A ta tlačítka na volantu jsou opravdu malá a je jich tam moc, klidně bych rádio přesunul za volant, nebo radio.
-
speedfred 24.04.21 16:25
« Re: Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Ja sa už bojím Julču vytiahnúť z garáže, čo sa zase prihodí :-( , myslím to vážne.
No ale čo som chcel: vyfasoval som Golfa 7 1.5 tsi dsg 2019 a kua som celkom prekvapený aký to je príjemný 2-válec. >:-[] >:-[] Vcelku to ide a spotreba je tak isto prijateľná, to DSG má ale k ZF ešte kúsok cesty (včera jazda s X5 45e) pred sebou. Keby tam bol manuál tak by som radil asi trochu inak a aj tie rozjazdy z miesta....no ale hej, není to zlé.
Čo ma ale fest točí je ovládanie tempomatu a tie tlačítka na volante, fakt zlé. To je tá super ergonómia? Ani náhodou, sorry VW. O tom šmatlacom displeji radšej ani nič nebudem písať.Adaptívny tempomat nejde prepnút na normál :-(
Vcelku ma ale auto zaujalo až som začal pozerať po nejakom GTI / R. Samozrejme nie nové pretože sa už neponúkajú ako krásny 3-dv hatch. 5 dverová verzia je u mňa k ničomu keď tam aj tak za mnou není skoro miesto a hlavne sa mi fakt nepáči. Podaktorý tu budú mať asi radosť že som trochu pochválil G ale bez chýb tak isto není. -
iudex 23.04.21 14:57
« Re: Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Leg: tak Fred tie kilometre najazdiť musí, ale aspoň ich najazdí parádnou károu a keď pri tom auto utrpí nejaké vojnové zranenie, s tým holt treba skôr či neskôr rátať. Každopádne som to myslel tak, že to auto aspoň naplno využije. Horšie by bolo mať tú leštenku a oškrieť ju pri tom jednom výlete za mesiac, prípadne z obáv pred tým poškodením ju nepoužívať vôbec.
Ja na to myslím pri každom výlete na Slovakiaring, že čo keď vyletím do štrku či do zvodidiel a odrbem auto, ale holt je to prijateľné riziko a za tú zábavu to stojí, viac, než mať to auto iba na dochádzanie do práce 70kou.
-
Leg 23.04.21 13:27
« Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Fred: tak to je blbé, tu u nás bola tiež niekoľko týždňov podobná jama, zhodou okolností pár metrov od pneuservisu. Tí z toho mali takú živnosť, až ich človek podozrieval, že to tam vyhĺbili sami. Prvý stupeň opravy, teda značka pozor hrb + 30 tam bol pomerne skoro (neviem či tam náhodou nie je dodnes, asi som už na ňu aplikoval selektívnu slepotu). Druhý stupeň, teda zaplátanie prebehlo síce výrazne neskôr, ale v o to horšej kvalite, takže nakoniec tam tá 30-ka má zmysel.
Iudex: myslím, že väčšina z nás nejazdí len tak z plezíru, ale väčšinu km najazdí pretože sa potrebuje niekam dostať a od toho sa odvíja, koľko ročne najazdí a akým spôsobom sa ku svojmu tátošovi správa. Ale keď už by bolo na mne, skutočne by sa mi nechcelo tráviť 40000 km ročne v aute. Nehovorím, že je to nejaká extrémna hodnota, ale obávam sa, že v tomto režime by bol môj pobyt za volantom už len niečím, čo nejako pretrpím. Ale zasa chodiť sa kochať na naleštené nepoužívané autá do garáže, to je druhý extrém. -
pradeda777 23.04.21 09:54
« Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Freddie....silnice jsou po letošní zimě rozbombardované všude. To víš, silničáři si umí "šetřit práci". Proto se tady silnice neopravují, ale jen "látají", aby zase bylo příští jaro co dělat..... ;-\ Já mám blízko u baráku značku pozor výmol 30km/hod už 6 roků a tím to pro silničáře skončilo. Kurwa to je stát.... >:-[] >:-[] Jednou to tu Rusi celé vyhodí do povětří... -
iudex 23.04.21 08:44
« Re: SK ring vs čvô sa to deje?
Fred: to fakt nase_e. 8-s Jedinou útechou Ti môže byť fakt, že na nej nabeháš také kilometre za rok, ako niektorí tu za 10 rokov. Takže keď máš alternatívy mať auto v super stave pod plachtou a robiť na ňom pár km okolo domu, alebo lietať po celých Čechách a Slovensku, spraviť 40t ročne a občas pri tom utrpieť nejaký šrám, tak skôr asi tú druhú alternatívu. Auto je na jazdenie, na obzeranie a oprašovanie sú obrazy.
Leg: kľudne prídi s električkou, i skladník ve šroubárně múže jezditi s električkou na okruhu. >:D [odkaz] -
speedfred 22.04.21 19:12
« SK ring vs čvô sa to deje?
Ja nemôžem pretože ma nepustí mama >:-[] .
Auto už znova v servise, to je neuveriteľný príbeh smola alebo jakého čerta sa to deje.
Z Jablunkova na SK musel nejaký chytrák rozhadzovať po ceste granáty pretože tak to tam vypadá. Samozrejme v noci som jednu trafil v 80km/h a takú mr..du/ranu som som v aute ešte nečul. Disk + pneu KO a som zvedavý či to bude len to.
Pri čakaní na odťah skončili dalšie 3 autá podobne ako ja a ako bonus to trafil aj chlap s odťahovkou a musel si poskladať potom celý interier >:-[] kolesá mal ale asi OK.
Privolaný cajti iba konštatovali že dnes som už asi 20 v poradí čo to nahlásil a mal som si všimnúť značku kdesi 5km späť . Takže až chcem zápis od PČR tak si najprv zaplatím pokutu. :no:
Ta je neviem či Alfičku predať, zapáliť, darovať alebo iba prikryť plachtou a zaparkovať v garáži. Asi spustím hlasovanie čo s ňou >:D -
pradeda777 21.04.21 17:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
mkt.....právě na okruhu jsem si meziplynů užíval nejvíc. Jestli mě zpomalovaly? To je možné, ale pokud jsem byl už v zatáčce, tak jsem je nepoužíval a ani nepotřeboval. Já si vždy před zatáčkou přeřadil na tu rychlost, která mě vyhovovala na průjezd zatáčkou právě proto, abych nemusel v zatáčce řadit. Ano, ti rychlejší (co to brali až moc vážně) "šli na brzdy" a řadili až v zatáčce. To byli většinou borci, co tahali "závoďáky" k okruhu na vozíku. Takže si mohli dovolit riskovat o dost víc. Tam jsem já nikdy "nedospěl". Já musel vždy počítat s tím, že mě "závoďák" bude muset odvézt domů. A některé okruhy byly i víc než 100 km od domu, tak tam obzvlášť bylo třeba "ubrat a brzdit" o trochu dřív.... :-! [odkaz] [odkaz] -
Market 21.04.21 16:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
Za mna su medziplyny pekna hracka. A ak sa podari, tak to sposobuje radost. Ale neviem si to predstavit na okruhu, ked chce ist niekto na 100%. A ak to niekto na okruhu praktizuje, tak klobuk dole, to je vazne umenie.
Pozrite sa na ten koncert koordinacie ruk a noh Ayrtona Sennu
[odkaz] -
Leg 21.04.21 15:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
iudex: takže automatický revmatching je fajn, ale ak ho chcem dávať manuálne, je to len póza. To isté môžem povedať o manuále - kto by sa hrajkal so spojkovým pedálom a presne triafal rýchlosti, keď automat je aj tak rýchlejší, prácu spraví za mňa a prípadne si môžem radiť na volante. Niekedy nie je dôležité byť v cieli cesty prvý, ale cestu si vychutnať a snažiť sa zdokonaľovať. Veď nie je umenie na to na rovinke dupnúť, ale elegantne ale svižne dobrzdiť bez toho, aby autom cukalo pri podraďovaní (nehovoriac o stabilite pri dobrzďovaní v zatáčke), tam sa pozná, kto ozaj vie.
Ja by som z toho nerobil žiadnu vedu, človek sa to ako tak naučí pomerne rýchlo a potom ťa to ani nespomaľuje. Len to chce prestať sa voziť a začať sa trochu aj venovať riadeniu. ;-) -
pradeda777 21.04.21 14:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
iu....já se.ru na automatický meziplyn. To "šimrání ani nevnímám. Já spoléhám na a slyším jen ten svůj opravdový McCoy meziplyn....;-) Ale tomu asi nemůžeš rozumět.... >:D -
iudex 21.04.21 11:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
deda: tak potom asi jazdíš zásadne s úplne vypnutou stabilizáciou (DSC stlačíš aspoň 5 sekúnd), lebo len vtedy sú vypnuté medziplyny. Ale s úplne vypnutou stabilizáciou človek, čo pozná len comfort asi nejazdí, teda tie medziplyny máš a potom prebíjaš svojím medziplynom ten automatický, čiže vykopávaš otvorené dvere. To musí byť celkom zaujímavá podívaná (resp. počúvaná).
Leg: chápem, že pri silnej zadokolke môže zlé podradenie vyústiť do šmyku, sám som to videl u týpka s 350Z. Ale to práve ten rev-matching v novších BMW rieši. Popravde ja vnímam len jedinú situáciu, kedy mi ten automatický medziplyn vadí, a to keď chcem brzdiť motorom, čomu medziplyn fakticky bráni. Ale inak sú fajn, najmä pri ostrej jazde či na okruhu, kde je človek rád za čo najrýchlejšie preradenie a nemá čas hrajkať sa s triafaním medziplynov sám. Proste ako píšeš medziplyny v konfekcii je len taká maniera, ktorá človeka reálne spomalí. A popravde rád by som videl niekoho, kto to vie robiť poriadne, ale takých moc nebude. -
speedfred 21.04.21 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
Dedo čo si jazdil celý život s P V3S?Tam to bola nutnosť.
Samozrejme že medziplyny pomôžu ale i tak máme od toho v prevodovke synchróny. -
pradeda777 21.04.21 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
Leg.....iu....se v tom trochu zamotal, ale to se stává. Já osobně si nedovedu představit, že bych při jízdě s manuálem nedával při šaltrování dolů poctivý meziplyn. Dělám to AUTOMATICKY..... ;-) >:D >:-[]
-
Leg 21.04.21 10:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Haraburdy
iudex: neviem, podľa mňa v motoršporte (kde ešte ostali pri manuáloch) sa medziplyny považujú za samozrejmosť. Ty ako človek, čo sa vyhýba silným zadokolkám ako čert krížu ich asi skutočne môžeš mať na háku, ale ja osobne som už zažil, keď mi nesprávne trafený medziplyn čiastočne zablokoval zadné kolesá a celkom pekne som sa šmykol.
Ale áno, súhlasím s tým, že v konfekcii ktorú jazdíme my (teda lepšie povedané vy) je v podstate zbytočný. Je to len taká šmákoska, ktorou si človek lepšie vychutná proces radenia. V konečnom dôsledku ale o to ide, radosť z kontroly nad vozidlom. Ako skalný zástanca manuálov vo svete, kde sa proti automatu ťažko hľadajú objektívne dôvody by si to mal chápať najlepšie.
;-)