Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Leg 01.07.21 12:07
« Re: Cayenne Turbo GT
Co říkáme? Nič toto ide úplne mimo mňa. Iba k tomu zrýchleniu - okrem hmotnosti tam hrá rolu viac premenných, napr rwd vs awd, atmosféra vs turbo, dvojspojka vs menič. Ale hlavne, 0-100 je do veľkej miery závislé od ochoty vodiča, resp. systému launch control ničiť pohonný systém. Preto je táto disciplína skôr papierová, ako vypovedajúca o schopnosti zrýchľovať, hlavne v teritóriu pod 4 s.
Takže ja si myslím, že na začiatku môže kľudne cayenne gt3-ke poodskočiť, potom už prichádza nadvláda ľahšej 911. -
iudex 01.07.21 10:30
« Re: Cayenne Turbo GT
wl: nepochopiteľná dynamika pri takej veľkej a ťažkej krabici. Ale zase 640 koní a 850 Nm, to je v lige superšportov, takže aj nejaká dynamika (v priamke) tam musí byť.
Malý update k cenám HH: Clubsport ďalej zdražil a prekročil u nás hranicu 40t (konkrétne 40450 eur). Asi vo VW sledujú konkurenciu a povedali si, že keď môže nejaký Renault stáť cez 40t, tak môže aj Golf. >:-[] :'-( -
pradeda777 30.06.21 14:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Polo GTI looks very good. A 207k/320Nm na tak malé auto bohatě stačí. Ale no M/T... ;-\
Zvuk. A není to tak dlouho, co to bylo opačně. US udušené různými omezeními a Evropa relativně volná..... >:-[] Bohužel jen do té doby, než se do vedení EU dostali politici ovlivnění ekofašistickou ideologií. Mám ale neblahé tušení, že se změnou prezidenta a režimu v US nás US velmi rychle doženou. Jestli opět nepředeženou? US na tom bylo do nedávna relativně dobře jen díky Trumpovi, který pomateným ekologům nepřál. ;-\ -
iudex 30.06.21 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Nielen pre Ronaulta: faceliftované Polo GTI: [odkaz]
Žiadna veľká zmena, ale aspoň poteší vyšší výkon 207k, najmä v kontexte toho, že sa avizovalo kvôli emisiám zníženie výkonu motora.
A toto ma celkom nas.ralo: aký zvuk má americká 340i: žiadny GPF a M performance výfuk a znie to famózne, nie ako tá pridusená a utlmená európska verzia: [odkaz] -
Leg 29.06.21 22:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Dědo a čítal si aj tie dopisy? Článok sa zhruba drží kostry tých listov, ale povedal by som je značne pribulvarizovaný (že ma to neprekvapuje). Príklad za všetky: výrok, že karbónová stopa elektromobility (tomu rozumiem v kontexte článku ako celku, vrátane výroby a likvidácie) dvakrát presahuje odhady je podložený vlastne tým, že niekedy v budúcnosti, podľa toho, ako sa bude vyvýjať rozvoj elektrickej sústavy môže byť karbónová stopa elektriny spotrebovanej elektromobilmi ľahko až dvojnásobná. Povedal by som véééľmi velké zjednodušenie. Prečítaj si to a podobných skratiek tam nájdeš viac
Inak s tými listami sa takto laicky asi nedá nesúhlasiť, ten článok je odpad.
BTW chcel by som vidieť toho petrolheada ktorý túto spásu zemegule naleje do svojho miláčika: The remaining 33% of the premium diesel fuel consists of high-quality renewable components. Specifically, it is comprised of 26% hydrogenated vegetable oil (HVO) consisting of paraffinic components derived from waste and other residual materials, including used cooking oil. Another seven percent is biodiesel based on used cooking oil. Hence the name of the product: the term BlueDiesel R33 refers to the renewable content of 33%. -
Leg 29.06.21 00:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Praděda: gc verziou 3er je 4er gc. Tak ako kupé verziou trojky je 4er coupe. A kabrio verziou trojky je 4 cabrio. 3 a 4 je de facto jeden model, len štvorka má byť štíhlejsia, štýlovejšia odnož s bobrími zubami (čo si tak trochu odporuje, ale v Mníchove si evidentne niekto myslí, že nie). Na 3GC zabudni. Ono to pekne zapadá:
3 sedan
3 touring
3 GT (discontinued)
4 coupé
4 grancoupé
4 cabrio -
pradeda777 28.06.21 22:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Nová 3er zatím GC verzi nemá. A kdo ví, jestli nějaká vůbec bude. Spíš ne. Poslední 3er GT verze byla propadák..... :-! Aktuální 3er sedan looks good. 4er GC vypadá z profilu líp. Celkový dojem ale ku.r.wí ty zduřelé ledviny a překombinovaná p.r.d.é.l.k.a.... ;-) -
white label 28.06.21 19:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
Vnitřní, nebo vnější? Proč zrovna Mk.4, čtverka měla nějaké jiné kliky proti okolním generacím?
Šestka byla spíš větší facelift pětky, např. prosklení komplet shodné.
Z G2 na G3 to byla celkově (designem/tvarem) větší revoluce, než teď z G7 na G8.
P.S. Že by měl 4er GC naprosto shodný díl kliky s e39, to by mě vážně vůbec nenapadlo, a docela se divím, že tebe naopak ano. -
Leg 28.06.21 18:59
« Re: Re: Re: Re: Všetky GTI
up! Má rovnaké kľučky dverí ako Golf mk.4 (a kopec iných áut). Gran Coupé ich má možno podobné ako e39 ale iste to nebude ten istý diel.
Napríklad šestka je evolúciou 5-ky, osmička je oproti sedmičke úplne iné auto s úplne rozdielnym postojom, proporciami. Keď ich vidím vedľa seba, jedna generácia nadväzuje na druhú a zrazu je tam návšteva od Toyoty s novou Corollou, absolútne tam nepatrí. -
white label 28.06.21 18:44
« Re: Re: Re: Všetky GTI
Leg
Jaké klučky na dverách?
Kliky na dveřích mě zaujaly u nové 4er GC, hned jsem si vzpomněl na e39.
G8 má hlavně jiný čumák/světla (přístrojovku/palubku/IT), jinak je to evoluce G7.
iudex mohl 340i vyměnit za Mondeo.
Jasně, je to chvála, pouze v rámci GTI generací, ale i ta se cení.
I u nás, když doslova přeložíš nějaká přirovnání, tak moc smyslu nedávají, ale, že to bylo myšleno jako pochvala, o tom není sporu. >:-[] ;-) -
Leg 28.06.21 18:32
« Re: Re: Všetky GTI
Nuž každý si tam našiel to svoje. >:D
Ja som si tam našiel svoje - ehm - kľučky na dverách. Štyri generácie dozadu a takmer 25 rokov a ja mám rovnaké na svojom ročnom aute.
Keď mi niekto aj po zhliadnutí tohto videa povie, že osmička zapadá do lineupu, tak ho pošlem rovno ku očnému.
Myslím, že aj keď sa iudex GTI zbavil lacno, vymenil ho za ešte lepší kauf.
"monumentálně vylepšená generace" oproti predchodcovi to zasa nebolo také ťažké
"všestranná excelence" to je fráza z reklamného letáku?
"kvalitní interiér" akurát sa na tie strohé plasty nedá pozerať
"skvělý podvozek, sladký jako oříšek" Tak to nie je moc dobrá vizitka, oriešky moc sladkosťou nevynikajú
"motor s charakterem" štvorvalcové turbo, charakterom srší
"první GTI i s dsg" ale manuál je aj tak lepší
"žádné kompromisy" Myslel som že GTI je majstrom kompromisu
;-) -
white label 28.06.21 18:11
« Re: Všetky GTI
iu
Tak pokud u něj nad G8 GTI CS 45 ed. vyhrála běžná verze G7 GTI, tak to pro osmou g. není moc dobrá vizitka, protože verze CS/TCR byla u G7 GTI ještě znatelně lepší.
S woodym se hlavně můžete škrábat za uchem, jak dobrého auta jste se rychle a lacino zbavili, dnes už za ty prachy co vám po nich zbyly, nic zdaleka tak dobrého nekoupíte. >:-[]
P.S. A nejvíc ho (kladně) stejně překvapila pětka - jasný černý kůň napříč generacemi:
"monumentálně vylepšená generace"
"všestranná excelence"
"kvalitní interiér"
"skvělý podvozek, sladký jako oříšek"
"motor s charakterem"
"první GTI i s dsg"
"žádné kompromisy"
:yes: ;-) -
Leg 27.06.21 18:40
« Re: Re: Pol roka s Plukovníkom
Wl: strieborné kolesá sú na aute už dlho, len nemám fotku. Tieto vôbec nevyzerajú zle, ale hodili by sa na ne gumy s maximálne polovičným profilom. A ako píšeš strieborná linka po obvode by pomohla opticky oddeliť disk od pneu.
Mne to, že auto má priznanú strechu vôbec nevadí a ani ma to neruší a zrkadlá sú súčasťou dizajnu auta,nevidím dôvod ku nim pristupovať ako ku škodnej. Mimochodom chlapí, čo mi lepil ochranné fólie hovoril, že čierna strecha na auto je v poslednej dobe ich core business. Takže asi to celkom ide aj s tou čiernou fóliou.
Pradeda: áno, stačí na to nešlapať bez rozmyslu a nie je problém. -
white label 27.06.21 17:26
« G8 GTD
Ondra má teď na dlouhodobý test G8 GTD v šedé Moonstone na 19" z eRka, co má i Thomasino. Odstín docela podobný Nardo grau od Audi, takže za mě OK. Ale ještě víc by slušel GTI CS 45 ed. s červenými akcenty a černou střechou.
Byl s ním i na NS, kde s tím proháněl i amatérské řidiče s podstatně silnějšími/rychlejšími auty. Chválí podvozek, motor i převodovku (dsg) a největší slabinou je IT, jednak ovládání, ale hlavně jeho nespolehlivost. -
white label 27.06.21 14:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
pd7
Probuď se, každý pravý karbon je samozřejmě tzv. "3D", hladký je na něm pouze povrch transparentního laku s vysokým leskem. Když tak popros soudružku, ať ti to vysvětlí ještě víc polopatě. ;-)
P.S. Tímto nekonečnou diskusi na téma karbon (z mé strany) končím. -
white label 27.06.21 14:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
pd7
Ale prd, tvoje kastlíky na špígly nejsou měřítko. BMW ten lakovaný karbon neumí tak jako Porsche, nebo Audi (máme teď doma M6 s V10). U BMW to nemá takový kontrast, hloubku a lesk. Až to někdy uvidíš naživo můžeme se o tom pobavit, i když v tom rozbalovacím videu GT3 je to vidět slušně.
Audi teď třeba u RS5 coupé nabízí k příplatkové karbonové střeše (za cca 100! litrů) levnější (za cca desetinu cenu karbonu) alternativu v podobě kontrastně lakované střechy (černá s vysokým leskem). To je podle mě rozumné. -
pradeda777 27.06.21 12:24
« Re: Pol roka s Plukovníkom
Leg.....ve vyčerpávající recenzi na Plukovníka píšeš....."Pri testovacej jazde som ale prišiel k záveru, že pri rozumnej modulácii akcelerátora a do rýchlosti cca 140 km/h sa dá toto eliminovať na minimum."
O tomto fenoménu jsem na ACZ psal již kdysi dávno, když o tom nepříjemném "vytí" byla řeč. Jezdím s CVT již hodně dlouho (cca 15 let) a je to přesně tak jak píšeš, když se člověk naučí s CVT pracovat, tak není problém se mu vyhnout. Tož většinou.... ;-) -
white label 27.06.21 10:54
« Re: Pol roka s Plukovníkom
Leg
Díky moc za příjemné čtení po nedělním ránu, vůbec jsem nečekal, že tu někdo po mně ještě v noci něco napíše. Zhltl jsem to jako malinu. :yes:
K barvě plukovníka, pokud si vzpomínáš tak já jsem tady tvůj výběr barvy podpořil okamžitě, takže mě vůbec nepřekvapuje tvá spokojenost s její volbou. Naprosto souhlasím i s tvým hodnocením verze přední masky, kterou osobně na současných Lexusech nemusím, ale tady mi vůbec nevadí, tím spíš, že není příliš kontrastní vzhledem k tmavé barvě plukovníka. Dvoubarevnost (leštěná/černý lesk) kol mi nevadí, ale tvarově spíš průměr, škoda že nemají opticky propojený obvod alespoň tenkou leštěnou linkou, takhle ta leštěná dvojitá ramena/paprsky spíš levitují, bez optického spojení nejen po obvodu, ale i se středem.
Jsem hodně zvědavý jak bude plukovník vypadat s těmi celo stříbrnými.
K jízdním a provozním vlastnostem - hlavně, že to vyhovuje tobě|/vám, to je nejdůležitější. -
white label 27.06.21 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Leg
Tvému modrému e-Up!u černá střecha sluší a černá zrcátka k ní vlastně taky, ale nepotřeboval to zdaleka tolik, jako kdyby byl bílý. Střecha/zrcátka mi na G5 GTI vadila hlavně proto, že byla bílá a auto s nimi vypadalo vysoké a "ušatě". V tom mají výhodu tmavší auta, kde člověk nemusí řešit ani střechu ani zrcátka, viz šedá láva (allroad), nebo carbon steel grey (G6 GTI). Stejně jako tvůj plukovník má tak tmavý lak, že ani žádná černá zrcátka nepotřeboval. Přesto mi na nich ten černý lak nevadí (ladí s maskou a koly), co mi na nich naopak vadí je to poměrně bohaté chromování, které má zřejmě působit luxusně, ale působí spíš divně. Pro mě jsou zpětná zrcátka něco, na co se nemá zbytečně upozorňovat (naopak), v opačném případě to pak vypadá jako když někomu výrazněji odstávají uši. -
white label 27.06.21 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
pd7
Každý pravý karbon je "3D" (a nemusí na to upozorňovat, jako ta plastová folie s vyraženým rastrem) a pokud je lakovaný transparentním (lesklým) lakem má větší hloubku, než ten matný, viz video s rozbalováním křídové GT3 s karbonovou střechou. ;-) -
Leg 27.06.21 09:53
« Re: Re: Pol roka s Plukovníkom
Speedfred: moto nemám (mám pud sebazáchovy), som out. >:D
Ako som pochopil, ty nachrtíš pracovne kade-tade mnoho kilometrov, pre teba by to skutočne nebolo. U nás je to skutočne v režime naložiť rodinku a piánko niekam vyraziť (blízko či ďaleko) V tom režime si ten pohon fakt lebedí, a my s ním. Plugin by sa aj mne páčil, ale jednak by si svoju cenu už vôbec neobhájil (samotný plukovník prešiel s odretými ušami) a keď už by som tie prachy bol ochotný dať, tak skôr by som šiel zasa do nejakej električky, napríklad do Ionikua 5. Ale zasa, pre teba by plugin X5 bola iste lepšou voľbou. -
pradeda777 27.06.21 09:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
tms.....vizuální kouzlo 3D karbonu spočívá v tom, že má 3D efekt, což pravý 2D karbon nemá.... ;-) Můžu posoudit, protože krytky na zrcátkách mám z "pravého" (nic moc) hladkého 2D karbonu a střechu z "you beaut" 3D carbonu. Rozdíl je markantní....ten "pravý" 2D karbon vypadá oproti 3D karbon fólii jako nějaká levná napodobenina...(naleštěná bída)... ;-) >:-[] -
speedfred 27.06.21 09:13
« Re: Pol roka s Plukovníkom
....je čas ťa vylúčiť z klubu, ty už nemáš žiadne normálne auto 8-s (ftípkujem, máš predsa moto?)
Pekne napísané reálne postrehy s plusami a mínusami skutočného uživateľa. Skúšal som tie Toyo hybridy ale mne sa to nejako pod kožu nedostalo, možno by som si zvykol ale nexcem to riskovať.Vidím väčší zmysel v PHEV pre mňa.
Škoda že ja nemám také pisateľské schopnosti. -
Leg 27.06.21 03:28
« Pol roka s Plukovníkom
Všetci vedia, že Leg je človek, čo drží slovo a preto Vám prezentujem moje skúsenosti s Lexusom NX300h a.k.a. Plukovníkom a.k.a. Poľovníkom. Nie som Chvála, takže nečakajte kríženie náprav, nie som ani Sutcliffe, takže ani naháňanie po ringu nebude. Keď Vás ale zaujímajú skúsenosti obyčajného človeka (to je u nás momentálne skoro nadávka, ale viete ako to myslím) po pol roku a 4000 km, nech sa páči, čítajte ďalej:
Začneme pre túto diskusiu témou najdôležitejšou … farbou. Ako som spomínal, 50 odtieňov sivej rád prenechám ženám na materskej či dôchodku a takisto netúžim po rodinnom SUV vo výrazných farbách a tak voľba padla vylučovacou metódou na Plukovnícku zelenú (po anglicky Khaki green). Po pomerne náročnom vystopovaní jedného UX v rovnakej farbe na parkovisku importéra dostala farba zelenú (doslova) a zadala sa do výroby. V ten moment sa vynoril tieň pochybnosti: zelené autá sa netešia veľkej popularite a vo všeobecnosti sú akési mdlé (referencia hlavne na staré škodovice a autá cca r.v. 2000) a na stránke fotosúťaže tiež nad mojim výberom nikto nehíkal nadšením. No a potom som prvýkrát videl Kodiakua v zelenej metle a bolo dokonané.. čo som si to myslel, veď to auto je v zelenej totálne “o ničom” a neexistuje fádnejšia farba na auto ako zelená. No nič, kým nastal čas prevziatia, nejak som sa s tým zrovnal a zmierený s farbou som nakráčal do showroomu Lexusu prebrať si svoju novú radosť. No a hneď medzi dverami mi zrak padol na LC500 v … áno, khaki green. No v nej vyzeral absolútne famózne, decentne a pritom zaujímavo, presne ako som chcel. Plný očakávania som dúfal, že niečo z toho čara sa prenesie aj na ľudové NX a musím s uspokojením potvrdiť, že áno, s farbou som nadmieru spokojný. V tieni je pomerne tmavá, nevtieravá, takže zbytočne nezvýrazňuje tvary karosérie, čo je v prípade expresívnych tvarov NX určite pozitívum. Na slnku sa naopak rozžiari až do takmer zlatých odtieňov, škodovácka zelená oproti tomu vyzerá “plocho”. A je skutočne kaki, taká fakt vojenská zelená. Tu treba pochváliť aj dotyčného v Lexuse, ktorý skladal výbavu Limited edition, celkom múdro totiž zvolil čierny rám masky z modelu fsport, ktorá zbytočne nezvýrazňuje jej podivný tvar, ale na druhej strane jej nechal relatívne civilizovaný “výplet” z bežnej verzie, takže čudné zajačie sito sa nekoná. Lišty okolo okien a strešné lišty sú zasa chrómové/strieborné, takže auto pôsobí skôr “luxusne” ako športovo, čo je určite fajn. Trocha som sa obával, že sa toto bude biť, ale vo finále mi to nevadí. “Športové” čierno-leštené kolesá by vyzerali super, ale možno na IS-ku, na SUV pôsobia nepatrične a tak ostali na zimu. Na leto mám celostrieborné z originálneho príslušenstva. Mimochodom, všetky tri Lexusy v Khaki green, ktoré som doteraz videl som spomenul v tomto odstavci (UX u importéra, LC u predajcu a moje NX), takže to hádam nebude moc prefláknutá farba. Aj keď hovoriť o prefláknutosti v spojení s Lexusom asi nie je namieste.
No dobre, dobre, farbičky čarbičky, ale ako to jazdí, pýtate sa. Nuž, ako som tu už párkrát naznačil, nie je to celkom jednoznačné. Všetci vieme, že HSD je dosť špecifická technika so špecifickým prejavom. Vďaka predajcovi som ale mal možnosť si ju dôkladne vyskúšať, takže som vedel, do čoho idem - medzi plusy by som zaradil jednoznačne kultivovaný prejav pri kľudnej jazde, absolútne hladké spojenie motora a kolies bez akéhokoľvek náznaku cukania pri rozjazdoch, ticho pri plachtení či státí bez otravného štart-stop systému. Mínus je len jeden, ale o to dôležitejší - auto nemá problém pri razantnejšom zrýchlení poslať motor takmer do obmedzovača, hlavne pri vyšších rýchlostiach. To samo osebe nie je až taký problém, nebyť s tým spojenej zvukovej kulisy. Pri testovacej jazde som ale prišiel k záveru, že pri rozumnej modulácii akcelerátora a do rýchlosti cca 140 km/h sa dá toto eliminovať na minimum. Aké však bolo moje prekvapenie, keď pri prvej dlhšej ceste auto v stúpaní okolo Tekovských Nemiec pri tacho 130 začalo postupne motor vytáčať zo štandardných cca 2500 až kamsi ku 4500 ot/min. Tak toto som si na rovine okolo hlavného mesta nevyskúšal. Celkovo musím konštatovať, že prejav pohonnej sústavy na diaľnici, kedy pri snahe o zrýchlenie dochádza k razantnému nárastu otáčok a teda hluku je jednoznačne najslabšou stránkou auta. A to celé je podporené relatívne neprirodzenou závislosťou otáčok nie na rýchlosti, ale na zaťažení samotného motora. Je pravda, že je asi efektívnejšie, keď motor beží v konštantných otáčkach, ktoré zodpovedajú ideálnemu režimu pre dané zaťaženie a nie tomu, ako sú zrovna nastavené ozubené kolesá na prevodovke, ale predsalen je to trocha kontraintuitívne voči tomu, v čom sa desiatky rokov vozíme. Ale čo je najdôležitejšie, auto som primárne kupoval ako medzimestký dopravný prostriedok s len sporadickým využitím na diaľniciach. Ak by som mal jazdiť prevažne diaľnice, asi sa mu oblúkom vyhnem.
S týmto v mysli som sa trochu s obavou vydal minulý týždeň na obávanú diaľnicu medzi Brnom a Prahou, kde sa počas frekventovaných časov delí traffic medzi kamióny idúce 90 km/h v pravom pruhu a služobné Octavie idúce v ľavom pruhu 160 km/h. Snád sa medzi nimi nejako premotám. Bol som príjemne prekvapený, neviem či som si zvykol alebo si motor po pár tisíc km sadol, ale tempo a hlavne zmeny tempa zvládal úplne bez problémov. Jasne, občas si z chuti zavyl, ale žiadna hrúza sa nekonala. BTW diaľničná spotreba medzičasom klesla z vyše 9l na cca 7,5, pri 130 km/h, takže asi fakt nejaká zmena režimu nastala. Normálne medzimesto/mesto zvyčajne medzi 5,5-6,5, niekedy viac niekedy menej, prejazd poloucpanou Prahou 5,7.
Dobre, a čo keď príde prvá zatáčka? Nuž, ako som spomínal, auto je nečakane schopné a pritom dá pískajúcimi gumami vedieť kde a kedy sa zrovna blížim k limitu. Riadenie žiadna sláva ani tragédia. To je ale všetko jedno v momente, kedy je pohon schopný behom jednej zatáčky zmeniť otáčky od voľnobehu po obmedzovač a späť, prípadne motor celkom vypnúť. A nič na tom nezmení ani športový režim, kedy je reakcia motoru akurát ešte nepredvídateľnejšia. Takže nič, toho naježeného 3-er sme sa držali pekne, ale žiadny pôžitok z toho nebol, zasa si pôjdeme naše piánko.
Ďalšie postrehy:
- Lexus mouse: každý na internete to hatuje, ja som rád, že môžem carplay ovládať s rukou pohodlne opretou o lakťovú opierku a nikto mi necapká po displeji. Jasne, pri stojacom aute by bol touchscreen lepší, ale za jazdy si nie som taký istý.
- Z ergonómie mám zmiešané pocity: na jednej strane je ovládanie klimošky krásne poruke (ako je panel “predsunutý” do priestoru a ozaj, žiadny touchscreen), na druhej strane sú páčky pod volantom hrozne ďaleko. To je asi spôsobené pádlami pod volantom, ktoré by intuitívne mali meniť zaradený prevodový stupeň. Keďže NX ale nič také nemá, v reáli akurát s niekoľkosekundovým oneskorením menia mieru hučania HSD, samozrejme, vždy k horšiemu. A páčka tempomatu je na pravej strane, takže ak ho chcem ovládať, musím sa k nemu načiahnuť rukou, čo odpočíva na lakťovke. Strašná námaha.
- Prístrojovka sa nenesie v duchu black panel philosophy, teda že ak všetko funguje, nič nesvieti. Takže aj keď sa rútim 150, systém má stále túžbu upozorňovať, že je pripravený k jazde (READY) a má aktívne parkovacie senzory.
- Už keď som auto objednával, tešil som sa, že žiadny povrch, ktorého sa v interiéri bežne dotýkam nie je zo stupídneho lesklého plastu. Táto radosť bola značne utlmená zistením, že displeje, ktoré zobrazujú zvolenú teplotu v interiéri sú prekryté rovnakým debilným materiálom, aký sa používa na kryty prístrojových štítov, takže sa veľmi rýchlo poškriabu aj pri použití jemnej handričky. A to je o to mrzutejšie, že na ne často svieti slnko. Bohužiaľ, už tam mám prvé škrabance, keby som to vedel, pristupujem k nim opatrnejšie.
- Všetky asistenty a iné automatické pomocníky idú vypnúť a zapnúť a v tomto stave ostanú aj po opätovnom naštartovaní. S jedinou výnimkou, čítanie značiek, ktoré sa vždy s naštartovaním zapne. To je extra mrzuté hlavne z dôvodu, že nemám navigáciu a auto teda netuší, že som prešiel križovatku prípadne koniec obce a teda značka už nie je v platnosti. Na prístrojovke sa teda zobrazujú irelevantné blbosti aj po niekoľkých km a vypovedajúca hodnota je nula. Keď si systém v menu pracne vypnem, po naštartovaní sa zasa zapne.
Takže, zhrnuté a podčiarknuté, je to auto dokonalé? Nie je. Je pre každého? Tu by som rád upozornil, že väčšina výhrad v texte hore sa týka dynamickej jazdy v zatáčkach prípadne na diaľnici, teda režimu, v ktorom sa auto bude používať buď párkrát do roka (diaľnice) alebo vôbec (ostrá jazda v zatáčkach). Mimo týchto režimov je to ale vozidlo, čo vás komfortne odvezie v medzimestkej a mestkej premávke s perfektným odhlučnením (kedy si benzínový motor zväčša len ševelí a často ani to nie) a oceníte prémiovo spracovaný interiér (s krásne pohodlnými sedačkami).
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
Leg 27.06.21 03:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Ja nehovorím o tom, ako to pôsobí voči okoliu, ale ako to pôsobí voči mne, majiteľovi. Proste ak mi niečo na aute nedáva zmysel, tak to tam nechcem a je jedno, či je to fakeový alebo skutočný karbón.
Každý to vnímame inak, mne sa čierna strecha na autách väčšinou vôbec nežiada. Čo je trochu paradox, pretože u svojho VW som si za ňu priplácal nemalé peniaze, ale jednak to bolo v rámci paketu kde boli aj iné prvky a druhak dizajn up!u je taký strohý, že nutne potrebuje trochu ozvláštniť, inak vyzerá ako chladnička, hlavne v bielej. BTW zrkadlá mám v čiernej na oboch autách, nepáči sa mi to ani na jednom a na Lexuse ma to vyložene irituje, ale čo už. -
white label 27.06.21 01:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Já ti rozumím, ale v mém případě rozhodně nejde primárně o to, aby si někdo něco myslel... To je mi opravdu ukradené, v prvé řadě prostě chci, abych byl s autem spokojený já, a to i opticky. Světlým/světlejším autům prostě (podle mě) nesluší světlá střecha. Dá se to vyřešit:
- Panoramatickou střechou (pokud je celá černá, což není vždycky), jenže kromě zbytečného navýšení ceny je to poměrně těžké "závaží" na nejméně vhodném místě a některá další proti...
- Střechou lakovanou černým lesklým lakem přímo z výroby. To se ale nabízí poměrně velmi vzácně, viz třeba GTI CS 45 edition.
- Střechou z výroby, v provedení lesklý carbon. Nabízí to jen málokdo a je to sakra drahé. Ani na 991 to ještě vůbec nešlo objednat.
- Přelakovat střechu nového auta na černý lesk. Kdo by to dobrovolně u nového auta absolvoval? U G5 GTI jsem takto vyřešil kryty zrcátek, ale ty na rozdíl od střechy sundáš a nalakuješ, což u střechy jaksi nejde.
Nalepit černou lesklou fólii. Sehnat opravdu kvalitní černou lesklou! fólii, která by byla odolná proti mikro škrábancům je prakticky nemožné.
Nalepit černou matnou folii (včetně tzv. 3D carbonu), to se mi vůbec nelíbí.
Nalepit kvalitní supertenký průsvitný film imitující/evokující lesklý carbon. Za mě nejlepší/ nejlépe vypadající řešení. Strukturu vnímáš jen zblízka a není to úplně "tvrdá" černá, spíš černošedá.
V principu je fejk jakákoli folie, která má jinou barvu, než skutečný lak pod ní....
Když jsem v r. 2017 nalepil folii na střechu bílého G5 GTI a zrcátka nalakoval na černý lesk! (v matu by vypadaly jako z nelakovaného plastu), tak to auto tak neskutečně prohlídlo, zepředu se opticky výrazně snížilo a zrcátka se opticky zmenšila. Líbilo se mi už z výroby, ale tohle mu neskutečně prospělo. Z výroby bylo ještě příliš bílé, i když to nebyl vyloženě "sněhulák" bez jakýchkoli kontrastní černých doplňků. Časem se to začalo objevovat i na sériové produkci a nabízí se to dodnes, viz GTI CS 45 ed.
Tady je památeční fotka focená mobilem Nokia N96, na zimních 17". Dodnes jsem přesvědčený, že mu ta změna výrazně prospěla.:
[odkaz]
A v roce 2017 u nás ještě ani nejel trend bílé, natož v kombinaci s tmavou střechou a černě lakovanými zrcátky, což ladilo s černou lesklou maskou a černými lesklými akcenty/"dírami" v kolech.
-
Leg 27.06.21 00:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Wl: no jo, plast je matný, tak sa na neho karbón podobá hlavne v matnom prevedení.
Vo všeobecnosti nemám rád, keď sa niekto (niečo) hrá na niečo, čím nie je. Preto som poloalergický na všetky tie 520d v M pakete, aj keď rozumiem motivácii, prečo to tak ľudia objednávajú - chcú mať športovo ladený voz, ale štandardný dvojliter im stačí. Zrovnatak ma ale rozčuľuje znak 520d na M5-ke - na prvý pohľad ukazuje, ako je dotyčný nad vecou, pod prvou vrstvou sa ale ukrýva snaha prekvapiť, ukázať sa, že som lepší, než ostatní očakávajú. Skrátka, tak trochu póza z oboch strán. Aby som to premostil k samotnému karbónu - práve toto je to, čo mi tak trochu vadí. Buď si nalepím na stechu alebo hocikam inam fóliu (je jedno či lesklú, matnú, 4D či 5D), čo nie je nič iné, iba predstieranie, že mám niečo zo supercool materiálu čo bolo superdrahé, ale v skutočnosti je to bižu tváriace sa ako zlatý šperk. Alebo si zaplatím ťažké prachy za ozajstný karbón, čo nie je o moc lepšie, lebo som vyhodil ťažké prachy za zanedbateľné vylepšenie rozloženia hmotnosti a vo finále podobná póza ako tie fólie. Tak si vyber. ;-) :-! -
white label 27.06.21 00:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Th
Určitě to vypadá o poznání lépe, než ta matná 3D folie, ale v lesku (má to mnohem větší hloubku a kontrast) je to pro mě mnohem povedenější. Naštěstí to Porsche dělá v lesku (na střeše, karoserii i v interiéru) a u Porsche obvykle ví, jak co dělat/nedělat.
Ovšem u dřeva to mám přesně naopak, v lesku jen přes mou mrtvolu... ;-) -
-
white label 26.06.21 20:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Leg
Že se ti to nelíbí samozřejmě respektuji, a to i kdybys byl jediný takový na světě.
K tomu srovnání s plastem, viděl si někdy na autě plast lakovaný lesklým transparentním lakem? Plast je jednak poměrně laciný materiál, ale hlavně nemá tu kovově šedočernostříbrnou strukturu/rastr/vazbu, která vynikne právě transparentním lesklým lakováním, dostane to hloubku, viz video s rozbalováním GT3. Kdybys takhle nalakoval plast, bylo by to opticky nesrovnatelné.
Naopak relativně plastově působí carbon hlavně v matu, což logicky platí i pro matné tzv. "3D" folie, které ho imitují. -
white label 26.06.21 20:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Leg
To je právě přesně ten příklad, kdy se mi to naopak vůbec nepáči (a ještě v kombinaci se šíbrem!). Matný plast s vyraženým "3D" (případně údajně i "4D") rastrem. Oblíbený matroš tuzingových garáží. A na rozdíl od průsvitné lesklé folie, kterou lze použít jen na rovné plochy, s tímto oblepíš prakticky cokoli, od zrcátek až po spojlery..., vypadá to pak jako z černého plastu.
[odkaz]
Tohle je podle mě naprostý děs. -
pradeda777 26.06.21 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
tms.....to jo, ale 3D karbon fólie na střechu se střešním oknem jde.... :-! :-! M3 nabízeli se střešním oknem na originální lakované střeše. S karbonovou střechou (real mccoy carbon) nikoliv. Ale to byl problém BMW, ne můj...3D karbon fólie je paráda.... >:D >:-[]
[odkaz] -
pradeda777 26.06.21 11:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Leg......karbon fólie. Krátce po tom, co jsem koupil M140i jsem si nechal zafóliovat předek vozu čirou ochranou folií a zároveň i střechu 3D karbonovou folií. Jelikož jsem před koupí zvažoval koupi M3 s karbonovou střechou, která se mě líbila, ale nebyla v nabídce pro M140i, tak jsem se musel spokojit s 3D karbon fólií. Ta se však nedala vyrobit ve vysokém lesku. Lesklá fólie pouze hladká, ale ta se mě zase nelíbila. Ale bacha, ta 3D fólie není vyloženě matná. Má určitý stupeň lesku. [odkaz]
[odkaz] -
Leg 26.06.21 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Iudex: náhodou, kamióny sú supercool a aj vývoj okolo nich je celkom zaujímavý. Ale k autám - neveriac som si otvoril odkaz k Meganu RS a fakt, tie ceny sú masaker. A to k trophy ešte musíš prihodiť 1600 za žltú či oranžovú ku ktorej potom nesedia disky s červenými doplnkami, takže ďalších 1800 za odlahčené. Ak chceš ešte škrupiny, tak tie sú za 2200 a dohromady to je 46400. Za Megane. Žiadna limitka, “obyč” Trophy.
Wl: ako hovorím, keď sa niekomu štruktúra karbónu páči, prosím, kľudne lesklý, saténový, holý. Nakoniec ľudia nosia zlaté alebo pozlátené retázky, mechanické hodinky a iné veci, čo z racionálneho hľadiska nedávajú zmysel. Za mňa je to super materiál pre svoje vlastnosti, ale ako nechcem vidieť
Plastové nárazníky nastriekané transparentným lakom, to isté platí o karbóne. Ale uvedomujem si, že v tomto som v krutej menšine.
Tá CTR je nejaká odľahčená limitka, vraj v us po nich idú ako po údenom a ceny dosahujú závratné výšky. -
woody-alien 25.06.21 19:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
iudex: No tak proti tomuhle běsu byly povodně 2013 na Labi plochá historka okresního formátu. Možná ty v roce 2002 ale ještě spíš Troubky 1997 by mohly "konkurovat". Každopádně jsem rád, že nikoho ze zdejších to nezasáhlo a osobně určitě přispěju na účty pomoci, protože to co jsem viděl v TV je něco nepředstavitelného. U nás byla taky dost prudká bouřka, výpadek elektřiny....ale nic zvláštního.
-
iudex 25.06.21 11:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
dedo: to je fajn. Spomenul som si na záplavy na Labe, keď vytopilo woodyho.
Rasťo Chvála testoval nový Megane RS: [odkaz]
Konečne je teda aj na Slovensku, myslel som, že už vôbec nebude k dispozícii. Aj keď teda tie ceny, ktoré nastavili, sú brutálne a asi ich moc na cestách neuvidíme. Základ (bez samosvoru) 36150 eur, Trophy 40550 eur: [odkaz]
A to pri predstavení tejto generácie RS začínalo pod 28t. 8-s -
pradeda777 25.06.21 10:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
díky za starost. Jsme ok. Tady v Kyjově to hodně bouřilo i kroupy byly a "pěkně foukalo". Takovou bouřku, co jsme tady v Kyjově, jsme ještě nezažili. Ale elektrika nám nevypla a celou dobu jsme se dívali na TV. Kousek odtud v Ratíškovicích už ale nešla elektrika, což mě ráno hodně nasralo, protože jsem v pekárně nedostal moje čerstvé křupavé rohlíčky, protože ty chodí právě z Ratíškovic. >:-[]
PS. V 18 hod. jsem byl ještě v bazénu, ale na jihozápadě obloha vypadala strašidelně a nevěstila nic dobrého..... -
iudex 25.06.21 08:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Tak na južnej Morave to bolo fakt zlé, Thomasino, pradeda, všetko OK? :-O
Leg: samozrejme nás Tvoje autá zaujímajú, mňa zaujíma všetko okrem motoriek (a aj tie sporadicky pozriem) a kamiónov. Takže píš, radi si prečítame. To samozrejme nebráni, že si z Teba nebudeme občas uťahovať (ale človek, čo sa dobrovoľne vzdá "posledného poriadneho BMW" a vymení ho za električku si nič iné nezaslúži). >:-[]
Aj keď je to trend, nedávno mi kamoš poslal ironickú fotku so svojím "motorickým úpadkom": v nedávnej minulosti mal Triumph Tiger 800 so slávnym radovým "speed triple", ale aktuálne presedlal na elektrokolobežku. -
white label 25.06.21 00:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Leg
Karbonové doplňky na "běžné" (nezávodní) produkci beru primárně jak optický tuning, nikoli jako něco, co má významněji snížit (celkovou) hmotnost. A holý karbon mě taky extra nebere a také nevidím důvod ho nenastříkat, akorát já bych dal přednost transparentnímu lesklému laku, viz i to video. ;-)
Pak je tu výrazně levnější řešení - plast vyztužený karbonem, viz třeba střecha na TYGRovi, která je vyloženě matná a vypadá jako obyčejný matný plast, který působí lacině, podobně jako hojně rozšířené, matné 3D folie.
Poprvé jsem dával lesklou tmavou/černou folii na G5 GTI, kde si hodně lidí myslelo, že tam mám panoramatickou střechu, protože ten rastr byl viditelný až z bezprostřední blízkosti.
Jednoznačně největší přínos byl v tom, že se to auto výrazně opticky snížilo, ze střechy prostě zmizelo to nepěkné bílé břicho/buben. To je podle mě hlavní důvod, proč jsou stále tmavé/černé střechy na světlejších autech relativně dost populární, viz i současné GTI Edition 45.
pd7
Co u vás? Ty si byl z nás té hrůze nejblíž..., aspoň na mapě určitě. -
Leg 24.06.21 23:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS
Fred: ale áno, sám verím tomu, že aj hybrid môže byť driverscar, len LaFerrari asi v útrobách HSD od Toyoty nemá. >:D BTW dnešný príspevok F do sveta hybridov: [odkaz] . To by aaasi šlo. >:D A u nás by mi na neho dali aj zelené značky.
Label a karbónová strecha: neviem čo by mi bolo viacej proti chuti, či vyvaliť nezmyselné prachy za zanedbateľné odľahčenie alebo nalepiť fóliu a vedieť, že je to fake. Mňa “holý” karbón nijako neberie, nevidím dôvod ho nenastriekať do farby, takže som asi zaujatý. Keby tá strecha aspoň opticky plynule nadväzovala na predné a zadné okno, takto sú tam divné odskoky. Ale zasa, ak sa to niekomu páči, prečo nie, nedávno som videl karbónové lišty na Bentayge. Odhadujem, že ušetrili tak 10 deka na 10-tonovom aute, tak oproti tomu je toto megazmysluplné.
Woody: tak ja snáď niečo spíšem.
Čo tie búrky a tornáda, všetci v poriadku? ;-\