Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 20.07.21 08:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C-HR
wl: čo hovoríš na faceliftovaný Macan?
[odkaz]
Vizuálne ani nie, ale technicky je to celkom posun. Konkrétne S posilnilo na 280 kW/380k (čo je viac, ako Tvoje GTS) a GTS posilnilo na 324 kW/440 koní, to je presne toľko, čo má doterajšie Turbo. :-O -
pradeda777 18.07.21 10:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C-HR
iu....teď jsem se dodíval na to video a pěkně se mě z něj točí hlava. A to jsem v tom autě ani neseděl..... >:D >:-[] . Btw ... "nadsluhuje" každý, kdo překročil 70, ať je to kmán nebo prezident.... >:-[] ;-) ...a nezáleží na tom s čím jezdí....třeba i s kravkou..a nebo chodí pěšky.... >:D >:-[] Anyway....nemá cenu kupovat Macana k tomu, aby mě stál v garáži, protože by to s ním dopadlo tak jako s M140i. ;-\ -
pradeda777 16.07.21 11:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C-HR
Leg....už jsem v CHRRRRR se soudružkou manželkou seděl a co se týče NV a interiéru, tak nemá chybu. Teď ještě pořádný test....ideálně víkend.... ;-) Zatím by bylo č.2, Ale bacha. CHRRRRR by mělo v ne tak vzdálené budoucnosti nastoupit do funkce univerzálu a proto na něj kladu dost náročné požadavky. Ano, Macan GTS mě láká moc, ale zároveň mě moc mrzí, že jako univerzál je pro mě už velký a na popojíždění po kočičích hlavách na náměstí, by ho také bylo škoda.... :-( -
Leg 15.07.21 11:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: C-HR
Chlapci, tie vaše analógie s motoršportom fakt stoja za to. >:D
U mňa je hodnotenie dizajnu chá-er pol na pol, doslova. Po b stĺpik sa mi vyložene páči a od b stĺpika dozadu je to zasa dosť bieda.
Ale k dedovi to môže celkom pasovať - trochu vyššie, nie moc dlhé, s dvojlitrom je aj celkom zvezenie, ak bezstupeň nevadí. Stále si myslím, že Macan GTS by bol lepšia voľba, ale ako číslo 2 to bude asi OK. >:D
Z dědovho odkazu zaujímavé o Lexuse: “Podíl hybridních modelů: západní Evropa: 98 % – východní Evropa (Rusko, Kazachstán, oblast Kavkazu, Ukrajinu, Turecko a Izrael): 6 % – CELK.: 63 %”
-
pradeda777 12.07.21 14:35
« Re: Re: Re: Re: Re: C-HR
wl....Mazda a Honda se pořádné manuály naučily dělat sami. Evropané je totiž nikdy neuměli, stále neumí, a už asi umět nebudou. A tu převodovku od Porsche do Mazdy vybrala jejich evropská závodní stáj, protože jim do závoďáku momentálně sedla. Ale produkční manuály od Mazdy neměly a nemají s touto převodovkou nic společného. ;-)
-
pradeda777 11.07.21 18:56
« Re: C-HR
wl....Jan Myčka. GR Sport představuje nejdražší verzi Toyoty C-HR. Stylový crossover není s cenou citelně přesahující 800.000 Kč zrovna levný, zatím jsem se ale nesetkali s nikým, kdo by na něj nadával. Osobně si nepamatuji den, kdy bych na českých silnicích nepotkal Toyotu C-HR. A to občas nemusím ani chodit ven, stačí vykouknout z okna. Jsou všude. Jezdí v nich mladí, staří, kluci i holky, pod kapotou mají hybrid i benzinový motor a po více než pěti letech od představení a jedné modernizaci se pořád nestačila okoukat. Kdykoliv se můžu posadit za volant, nepohrdnu, a když přišla řada na novou sportovněji střiženou verzi GR Sport, sobecky jsem si ji zabral na celý týden pro sebe. A nelitoval jsem. -
woody-alien 11.07.21 17:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CO2
sf: Gratuluju k Ropákovi roku 2021. >:-[] :yes: Těším se na nějaké setkání a rovnou si dovoluji navrhnout duel RAM vs. SSS.
Kategorie:
1. Slalom (vzdálenost kuželů určuji já)
2. Podélné parkování do mezery 4,5 m na čas (rozšiřování vymezeného prostoru hrubou silou zakázáno)
>:D >:D >:D -
speedfred 09.07.21 12:09
« Re: Re: CO2
Neviem kto je Stropnický, ale je mi ukradnutý.
Snáď budem raz takú jachtu ťahať aj ja 8-s , hodne dlho som premýšlal aj nad dízlom od GM ale asi rozhodla nakoniec celková cena a výbava. Chýbajú tam ale odvetrané zadné sedačky tak to nejako musím ešte rozdýchať.
Teba tá Orava nejako moc ťahá, aby v tom nebolo niečo iné >:D -
iudex 09.07.21 11:07
« Re: CO2
Fred: hohó, 5,7 V8, americký smallblock, Ty sa s tým nepáraš. Ale bolo to viacmenej jasné, že Ťa to ťahá k tomu Dodge a americký pickup a V8 k sebe proste patria. Spomínam si na americkom západe tieto pickupy so small-blokmi boli ako u nás Fabie, také typické rodinné auto a také malé autíčka popri tých veľkých truckoch so zdvojenými kolesami vzadu a s big-blokmi ako sú 7,3 liter a podobné. Ťahali s tým veľké jachty: [odkaz]
Mimochodom dnes idem zase k vám na Oravu trochu povypúšťať splodiny. -
pradeda777 09.07.21 11:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plukovník
Tož mě se 2ka taky zamlouvá. Škoda, že nedokázali celkovou délku udržet pod 4.5 m. Možná předešlý model byl proto jaksi šikovnější....
Výběr barev je značně omezený. Proč? Já bych asi zůstal u AW. Nebo ta nová Brooklyn šedá...? Originál dvoubarevná kola jsou ok. [odkaz]
Chápu, že manuál nespřáhli s R6, ale proč ne s R4 to nechápu.... 8-s Lehký 190kW dvoulitr s manuálem by byl super.... :yes:
M performance parts [odkaz]
Lotus Emira looks great...škoda, že Lotus vlastní z.k,u.r.v.e.n.í Číňani... :no: -
iudex 09.07.21 08:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plukovník
Leg: mne sa práveže 2ka celkom páči a v kontexte toho, čo v poslednej dobe robí BMW s dizajnom je to príjemne oldschoolové. Kvitujem hlavne klasické predné obličky, úzke a široké, super, tak to má byť (a malo byť na 1er a i.). Najmä sa mi ale páči profil, taký môže mať len RWD auto, parádne dlhá kapota, krátky zadok so svalnatými bokmi, nádhera: [odkaz] A ani so zadkom nemám žiaden problém, kto hovorí o vysokom zadku, nech si dá vedľa fotku 2GC a hneď uvidí ten rozdiel. Ak už mám nejaké výhrady, tak k obmedzeniu ponuky, najmä 240i len ako štvorkolka s automatom, síce by som sám bral xdrive, ale ak sa niekde hodí RWD, tak je to takéto kompaktné kupé.
Tu sú aj iné farby popri promo fialovej, modrá Portimao a tá nová šedá: [odkaz]
Ad Emira: veľká paráda, to je športiak, výzorovo ako má byť, za mňa dizajnovo prekonáva Cayman. Ale porovnávanie s 2er trochu pokrivkáva, je to iná liga, zameraním aj cenou. 2er je stále relatívne praktické auto, má to cez 4,5 metra, platformu 3er, zadné miesta, aj keď stiesnené, slušný kufor, proste s týmto autom si viem predstaviť chodiť denne do práce, na nákup a pod. Kdežto puristický dvojmiestny športiak, výzorovo superšport s motorom vzadu je čistá víkendovka, to sa ani nehrá na daily car. A napokon je tu cena, ktorá ich diferencuje, v UK je Emira od 60t Ł za dvojliter (takže V6 ešte viac), kdežto M240i je za 46t. Proste iná liga. Ale opakujem, za mňa Emira paráda, dizajnová liga najlepších superšportov ako McLaren či Ferrari. Mat Watson stratil slová: [odkaz]
Ad spotreba/dojazd Upu: to som nečakal, električka pozitívne prekvapila, že dala nielen papierový dojazd (čo sa elektromobilom takmer nikdy nepodarí), ale ho aj prekonala. A palec hore Tebe, že si na 267 km trasu vyrazil s Upom, ja by som si to netrúfol. -
Leg 08.07.21 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plukovník
Tá dvojka … auto asi bude jazdiť fajn a M2 bude podľa mňa špica, ale ten dizajn … kukuč ala Z4 mi moc nesedí, ale lepšie ako bobrozub. Vysoké vieko kufra a malé zadné lampy. Silueta mi viacej sedela pri odchádzajúcej dvojke alebo starej 1er coupe, kedy to bol skôr dvojdverový sedan. Bojím sa, že pri takomto relatívne krátkom aute snaha o štíhlu kupé siluetu vyznie skôr rozpačito, viď CLA. takže, celkovo to nie je tragédia, ale to je hodnotenie na nemeckú prémiu dosť zúfalé. Bohužiaľ, v poslednej dobe u BMW dosť časté.
Čo ale hovoríte na toto? [odkaz] ? Dizajnovo mi to príde ako taký baby McLaren, ak to má byť konkurent Caymanu či M2, tak neostáva než tlieskať. Jednoduché tvary, žiadny zbytočný balast vonku ani vnútri, úplna radosť pre oko oproti hentomu BMW. Ostáva vyriešiť dilemu, či kompresorový šesťvalec od Toyoty s manuálom, alebo usr..ý štvorvalec s dvojspojkou od AMG. (Ja takto od stola asi ten šesťvalec, reálne by som musel vyskúšať oboje)
Asi by som si to vedel predstaviť ako nástupcu e-up!u :-)
BTW dnes som mal pracovný výjazd niekam za Viedeň, 131 km tam a 131 späť. Malo to vychádzať tak-tak, nabil som doplna, dojazdomer ukazoval 305 km. Pustil som klimu a hneď z toho bolo 270. :-) nevadí, keď tak po ceste niekde docvrknem. Takže klimoška na 22 (vonku 38 väčšinu cesty), okresky a 4x prejazd hlavným mestom. Vo finále som prešiel 267 km a 22 mi ešte ostalo. Ale treba povedať, že ku koncu už bol up! Celkom lenivý a posledných 5 km odmietal pustiť klimu. -
pradeda777 07.07.21 10:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plukovník
iu....BMW 2 ....z profilu moc dobré. Nejsem si jist s kapotou....rovná plocha...jako by mi připomínala Bangla...... ;-\ Koncovky výfuku na M240i... :no: Interier...? Motor/výkon Ok. No manuál pro M240i...škoda....ale dalo se to čekat..... :no: Kdyby byla v nabídce i 6 vál. RWD verze, ...jako v roce 2016, když byl v prodeji předešlý model, tak by snad i byla šance. Ale my co víme, že víme, víme, že BMW se obává "kanibalství" a že si tuto verzi BMW (s největší pravděpodobností) uchovává pro M2. Pokud bude M2 v manuálu s adaptivním podvozkem....... :-!
Edit. Teď jsem se na stránkách ACZ dočetl, že kapota je z hliníku, tak to by potom ta "Bangle ploška" (pro extra strength) dávala smysl... -
iudex 07.07.21 08:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Plukovník
Ron: vychcanci sú všade a najlepšie sa zarába na lenivosti alebo nevedomosti.
Inak už je vonku nové BMW 2 a vyzerá dobre. Hlavne má klasické obličky, žiadne bobrie zuby. A parádne klasické proporcie zadokolkového kupé, s dlhou kapotou a hmotou posunutou pekne dozadu.
Niektoré detaily mi nesedia, ako sú tie trojuholníkové fejkové otvory vpredu a štvorpercentná fialová, ale celkovo paráda.
[odkaz] -
Ronault. 06.07.21 15:20
« Re: Re: Re: Re: Plukovník
Off topic:
Kupuji léta dálniční známky do Maďarska na ofic stránkách jejich dálniční společnosti: [odkaz] - 4970 ft za měsíc, nějakých cca 370 Kč.
Teď když jsem hodil do vyhledávače "maďarská dálniční známka", mi to vyhodilo odkaz [odkaz] , která je v češtině a chtějí za dálniční známku 567 Kč....
Fascinující bussines plán německé firmy prodávat něco o dvě stovky dráže na stránkách v češtině.... :-O Zajímalo by mě, kolik lidí se napálí. Pokud se nepletu, tak něco podobného je i s Rakouskou známkou 8-s -
pradeda777 06.07.21 12:35
« Re: Re: Plukovník
Leg....zajímavý postřeh re-120km/hod. re-vývoj pro US, kde mají většinou tento speed limit. Tož, jak už jsem se tu už několikrát "chvástal", já udělal s naším CVT Yarisem 2x Prahu a jednou Chomutov v zimě. 130 na dálnici nepředstavuje nějaký problém co se týče hluku. Samozřejmě Yaris je hlučný při jakékoliv rychlosti a tak nějaký extra hluk při 130 nevnímám. Avšak Yaris se definitivně cítí nejlíp při 110-120. Při potřebě zrychlit, tam máme užitečné tlačítko "sport"... ;-). e-CVT převodovku jsem zkoušel v nové Corolle a ta fungovala o poznání líp. Hučení při prudším a prudkém "plném plynu" je bohužel stále přítomno. Ale jak bylo už mnohokrát řečeno, je to jen otázka času, než se člověk naučí s touto převodovkou "spolupracovat" a hučení se vyhnout.... :-!
Coby inženýr jsem pracoval 25 let ve vývojovém oddělení Toyota Austrália. O tom, jak Toyota uplatňuje svoji TPS filosofii bych se mohl rozepsat, ale bylo by to na dlouhé lokte. Stačí říct, že Toyota dobře ví co dělá a proč to dělá a že TPS filosofii od Toyoty přebral celý svět. [odkaz] -
iudex 06.07.21 09:10
« Re: Re: Plukovník
Leg: to správanie motora/prevodovky v Lexe si po skúsenostiach s Ma6 asi trochu viem predstaviť. 6ka tiež reaguje podobne, ako popisuješ: pri bežnej jazde pohoda, ticho, motor si ševelí. Ak ale chceš výraznejšie zrýchliť, potom už chýbajú newtonmetre a automat divo podradí, čo tú zvukovú pohodu dosť naruší, pritom dynamický prínos nie je adekvátny. Ako píšeš to už má zmysel dať podlahu, vtedy to síce hučí, ale aspoň aj trochu ťahá.
Najviac citeľné je to na diaľnici, idem 140kou na tempomat, pohoda; niekto vbehne predo mňa, adaptívny tempomat (nie zrovna citlivo*) pribrzdí a keď sa potom pruh uvoľní a auto môže zrýchľovať, prevodovka podradí na 5ku, niekedy i na 4ku a za zvuku nepríjemne vytočeného R4 znova zrýchli na zadanú 140. Tento diaľničný režim Mondeo zvládalo lepšie, v pohode celý čas na 6ku, proste turbo (s lepším priebehom krútiaku v nízkych otáčkach).
Takže výsledok je, že inak veľmi úsporná 6ka (okresková jazda v pohode pod 6) na diaľničnej trase z Tatier spravila na chlp rovnakú spotrebu (7,9 na sto), ako dva týždne dozadu 340ka.
*Ale aby som len nekritizoval, ten adaptívny tempomat je super v zápchach a kolónach, funguje úplne samostatne až do úplného zastavenia a následného automatického rozjazdu. -
Leg 05.07.21 21:55
« Re: Plukovník
Woody: ja keby som videl škodovkovú zelenú pred tým, ako som objednal plukovníka, asi by sme ho mali v sivej. Ale ako píšeš, vo finále tá zelená pôsobí na nx celkom prirodzene a z nejakého dôvodu sa na neho hodí.
Pohonné ústrojenstvo na diaľnici skutočne nie je vo svojej koži, najlepšie funguje do cca 120 km/h, tu sa asi prejavuje pre koho bolo primárne vyvíjané- us. Fakt ale je, že pre mňa osobne je podstatné mesto a medzimesto a tam som s prejavom absolútne spokojný, pohodička, v podstate okrem prudších zrýchlení človek nevie, či ide na benzín alebo elektriku. A čo sa toho zrýchlenia týka, dá sa ro robiť tromi rôznymi spôsobmi - buď tak akurát, nie príliš svižne ani príliš zľahka (cca tak aby človek zapadol v dave) vtedy sa žiadne hučanie nekoná. Potom je druhá poloha, kedy auto už hučí, ale nezrýchľuje o moc razantnejšie a posledná je pedál na podlahe, kedy auto hučí iba o trošku viac, ale už sa pohybuje vpred plnou parou. Dôležité je sa vyhnúť práve tej strednej polohe, kedy už hučí ale ešte neťahá. :-)
Ešte ku Cayenne Turbo GT: som presvedčený, že keby sa Toyota (pravdepodobne pod značkou Lexus) rozhodla predávať jeho konkurenta, určite by to dokázali. Len by ich vyrobili 1000 kusov, jeden by stál cca pol milióna a vývoj by trval 10 rokov. Oni totiž nemajú platformu, na ktorej by niečo podobne schopné postaviť mohli, tak ako má VW platformu na ktorej búcha všetky veľké suv od lacného Touaregu cez Urus a Cayenne až po Bentaygu. Podobný príbeh je so superšportami -Lexus dlhé roky zgruntu vyvíjal LFA, na konci vývoja bolo megadrahé auto v obmedzenej sérii, na ktorom aj tak museli prerobiť aj boty. Medzičasom sa Audi pozrelo do skladu, objavili tam Gallardo na ktoré dali nové plechy a hurá, R8 je na svete. Zďaleka nie tak fascinujúce auto, ale určite výrazne lepší business model. Tým samozrejme nechcem nejak zrovnávať R8 a LFA (nakoniec, kto si “priplatil” za LFA určite neprerobil a v budúcnosti už vôbec nie), len som tým chcel naznačiť, čo obnáša vývoj podobnej špecialitky pre Porsche a čo pre Toyotu.
Fred: áno plugin spája výhody, ale aj nevýhody oboch svetov - fosil má zložitý motor a prevodovku, ale triviálnu nádrž, elektro má jednoduchý motor a prevodovku a problémom je zasa “nádrž”. V plugine máš všetko, zložitý fosil, zložitú baterku, ďalšie elektromotory a toto všetko skombinované megaprevodovkou. Výsledok je zrejmý aj z tvojho plríspevku. Mne osobne sa na elektre páči práve jeho jednoduchosť -
speedfred 04.07.21 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
Tak Toyota to vcelku rýchlo vzdal v F1 aj keď mala najvyšší rozpočet.
PS: kašlime na to už radšej.
K tým hybridom, mne sa najviac pozdávajú tie nabíjacie hybridy. Po meste elektro, a mimo si to žije svojim životom. Tichučké a so slušnou spotrebou. Z týchto PHEV je asi topka X5 ale:
1) keď objednáš tak čakačka 1-1,5 roka a nejaká extra výbava vôbec nejde dodať.
2) čo som počul tak majú s tým celkom problemy a údajne v USA vracajú peniaze za autá.
S kolegom tu z fóra sme sa o tom bavili (on ju má) , auto je permanentne v servise a nevedia čo s tým.
3) takže bude asi RAM-ka, pokial to tu ešte dovolia prihlásiť. :-) -
pradeda777 04.07.21 11:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
Freddie....kdo má nejvíc vítězství v LM 24hrs je jasný. Ale o tom není řeč. Řeč je o tom, že Porsche to tam zabalilo, když už na Toyotu (a to jen jednou) nestačilo. Při tom Toyota překousla 32 let neúspěchů v tomto závodě, ale pořád zkoušela, Nevadilo ji, že tak dlouho končila v poli poražených. Nikdy se nevzdala. To se cení.... :-! -
woody-alien 03.07.21 23:52
« Plukovník
Leg: Musel jsem se trochu prohrabat diskuzí, abych se vrátil k tvým dojmům. >:D Pěkně sepsané... :yes:
A začnu rovnou tím nejdůležitějším, jak jsi správně uvedl sám. ;-) Upřímně, nejspíš bych si tu "tvojí" barvu nevybral. A už vůbec ne po tom, co jsem viděl zdánlivě stejnou škodováckou variantu na Karoqu. To bylo docela děsný. V mezičase jsem ovšem viděl množství fotek (včetně tvých) a zdá se, že Lex trefil odstín (hloubku nebo prostě něco na té barvě) o dost lépe. Nebo mu prostě víc sedí. A hlavní je, že se líbí tobě. A taky se tou barvou utlumí kontrast s plastovými lemy blatníků a dalšími doplňky, což je jedině dobře.
Jízdně asi žádné velké překvapení. Zaměření auta je jasně dané a ty určitě nepatříš k lidem,co si koupí hybridní japonské SUV, aby si následně stěžovali, že to není jako s šestiválcovou 1-er. No dobrá, tak tedy klidně a pohodlně. Proč by ne ?
Musím přiznat, že dokážu ocenit tenhle typ jízdy, když je dotažen na slušnou úroveň. V této souvislosti se mi popisované chování pohonného systému úplně nepozdává, ale bez vlastní zkušenosti to rozhodně nehodlám hodnotit. Každopádně člověk se zjevně musí trochu naladit na tu klidnější notu, což začíná být s ohledem (nejen) na hustotu provozu čím dál tím snazší.
Já jsem ještě pořád duše trochu neklidná a po nějakém celkem krátkém čase se v tom klidu a tichu bez cukání začnu ošívat, ale každému, komu se to líbí, to přeju.
-
pradeda777 03.07.21 14:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
wl...Toyota v LM už v roce 2017 porazila Porsche v tréningu a v závodě nějakou dobu s přehledem vedla. Pak ale měla problémy. Toto "varování" však stačilo k tomu, aby Porsche po závodě "zbalilo fidlátka" a v Le Mans se už neukázalo...zbabělci.... ;-) >:-[]
-
pradeda777 03.07.21 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
wl....v tomto případě (RC F) nebyla řeč o tom jak je co rychlé, ale o tom kdo co dovede....a kdyby Toyota měla zájem soupeřit s Porsche v "rychlé" SUV branži, tak Porsche dozajista odrovná jako to s ním udělala v 24 hrs Le Mans.... :-! -
white label 02.07.21 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
pd7
Ale já nepsal, že japonci (nic) neumí, psal jsem jen o tom, že Toyota nemá nic, ani vzdáleně podobného, v nabídce. Nic víc, nic méně.
Ad odkaz, vidíš jaké rychlé japonské kupé s 5L V8... a v přímce si ho dá to SUV od Porsche "ke svačině". -
white label 02.07.21 15:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
Leg
Všiml jsem si, že s tím přišel první děda...
Já bych taky za něco takového nikdy tak velké prachy nedal a padá to na ceně nesrovnatelně rychleji, než 911.
Spíš mi to hlava nebere, protože člověku nespadne brada jen z té hodnoty 0-100 a maximálky, ale i 0-160 a 0-200, i ty jsou vzhledem k hmotnosti/velikosti neskutečné...
Podle toho, že z názvu vypustili "Coupé" je jasné, že klasický Cayenne tuhle vrcholnou nehybridní verzi nedostane. A možná jim bylo blbé, napsat na Cayenne Coupé je Cayenne, tak tam napsali jen Turbo GT. A jak píšeš, dobře udělali.
U 911 to tolik nevadí, jsou to jen tři numera, kdežto u Cayenne, to je sedm písmen, nemluvě o Cayenne Coupé a pak nekonečný "Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé". 8-s -
pradeda777 02.07.21 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
Leg....aby bylo jasno. První kdo do diskuze zatáhl Japonce byl wl 01.07. 20:54. Já pouze reagoval na tuto narážku. A že jsem použil příklad F-1 a 24 hrs Le Mans? Proč ne? Řeč byla o Japoncích. Ne o nějakém SUV. A to jsem mimochodem pochválil..... ;-) -
pradeda777 02.07.21 14:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
wl.....naposled to Porsche zkoušelo v F-1 se svými motory v roce 1991 a byl to strašný propadák.
Footwork Arrows was a British Formula One motor racing team which competed during the mid-1990s. Japanese businessman Wataru Ohashi, who was the president of Footwork Express Co., Ltd., a Japanese logistics company, began investing heavily in the Arrows team in 1990 (having sponsored a Japanese Formula 3000 team), the deal including requiring the cars to display the Footwork logo prominently. The team was officially renamed Footwork in 1991, and secured a deal to race with Porsche engines. Results were poorer than expected, and after just six races, Footwork dropped the Porsche engines and continued with Hart-built Ford engines.
V roce 2016 při 24 Hrs Le Mans byla Toyota už stejně rychlá jako Porsche a dojela druhá.
V následujícím roce už byla Toyota v kvalifikaci rychlejší než Porsche, ale při závodě měla problémy. To ovšem stačilo k tomu, aby Porsche postrašila, které to pro příští rok zbaběle vzdalo a ve třídě LMP1 se už vůbec neobjevilo. Zdá se, že Porsche zkrátka neumí prohrávat a proto si i v následujících letech na Toyotu v Le Mans netrouflo. Toyota zkrátka hybridy umí.... ;-) (Když Toyota před 20 lety s hybridy začínala, tak se jí všichni smáli. Dnes už je dělají taky...i Porsche).
-
Leg 02.07.21 12:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
wl: asi som to zle sformuloval, oproti suv postaviť úspechy v motoršporte by mi v živote nenapadlo a sám som sa divil, že to niekto spravil. Navyše, ak sú tie úspechy trochu diskutabilné. Ja osobne nepotrebujem proti Turbo GT nič vyťahovať, ako som písal, na jednej strane uznávam, že je to inžiniersky masterpiece, na druhej strane mi tieto autá nič nehovoria.
Jednu vec ale musím oceniť - že na zadku už sa nerozpisujú "Cayenne Turbo GT" ale vrátili sa ku stručnejšiemu "Turbo GT", podobne ako to mávali staršie 911-ky. Hádam sa k tomuto vrátia aj pri iných modeloch. -
white label 02.07.21 01:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
Leg
Sice velkou oklikou, ale sám nakonec přiznáváš, že nic podobného nemají, a to, že na Cayenne Turbo GT vytahujete dokonce F1, je pro něj hodně dobrá vizitka.
Cayenne Turbo GT a F1 jsou "trochu" jiné světy a F1 není rajon Porsche.
V Le Mans je to jak píšeš...
P.S. Srovnávám se s tím..., snažím se..., moje má zase o 10 km/h větší maximálku, takže na hodně dlouhé rovině (a v zatáčkách)... >:-[] -
Leg 01.07.21 22:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cayenne Turbo GT
>:D Odpoveďou na Cayenne Coupe GT je motor F1. (ozaj, zabudol si spomenúť, že je to prvýkrát v turbohybridnej ére, teda po siedmich rokoch, čo vôbec niekto dokáže systematicky Mercedes porážať. Ja viem us..né šesťvalce a ešte hybridy...)
A Le Mans... všetci to tam zabalili, tak Toyota sa konečne dočkala vytúženého víťazstva.
V Japonsku sú úžasní inžinieri a je veľa príkladov ich šikovnosti (napr. HondaJet - ktorá "automobilka" robí niečo podobné), ale toto nie sú zrovna šťastné príklady. A fakt nič podobné, čo by sa onomu Cayenne aspoň blížilo sa v Japonsku nerobí.
label: zdá sa, že tá krabica by to naložila aj tvojmu tátošovi. Ale som presvedčený, ža sa s tým nejako zrovnáš. ;-)
Brzdy EBC, kotúče Ultimax, platne Greenstuff:
[odkaz]
Prekvapila ma povrchová úprava celého kotúča, platničky majú zatretú dosadaciu plochu, plechy, čo sa dávajú pod platničky majú zvláštny, ako keby pogumovaný povrch. Celkovo je kvalita nad mainstreemom ako napr. TRW. Som zvedavý
WL: Cez víkend sme boli na návšteve u Vás. Aj som plánoval návštevu baru, ale búrkové pochody nás zahnali naspak na rodnú hrudu.
[odkaz]