Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 21.10.22 16:10
« Re: Zimní kola na 1er
Borbet Y, obľúbené to disky, mám ich ja na zimu na Mazde a má ich aj Dany na Meganovi. :-)
Neviem presne ako 140i, ale moja 340ka má na zimu ofiko možnosť rovnakých koliesvpredu aj vzadu, takže ja mám na zimu vpredu aj vzadu 225/45 R18. A s určitosťou si spomínam, že M140i, čo som mal požičanú, mala tiež na oboch nápravách rovnaké zimné obutie 225mm R18. -
pradeda777 21.10.22 15:59
« Zimní kola na 1er
....jelikož to vypadá tak, že budu potřebovat zimáky, tak se dívám a přemýšlím, že bych koupil na zimu kola i s pneu. Tady borci nabízí balíček za celkem rozumnou cenu. Tvrdí, že je to všechno pro 1er, ale nejsem si jistý s rozměry, protože předek a zadek na 1er mají rozdílnou šířku ráfků, FR 7.5J x 18 (pneu 225x40) a RR 8J x 18 (pneu 235x35) a ET ráfků je také rozdílné. FR 45 a RR 52. A oni nabízí jen stejnou velikost Co vy na to?
Celoroční pneu? Pneu, co jsou na voze jsou už 6 let staré....
[odkaz] -
Dany 21.10.22 10:16
« Re: Moto okénko
Hornet: kone, sila, váha, cena - všetko super. Ja nemám nič ani proti dvojvalcu. Čo sa mi nepáči, tak je design. To, že spravili väčšiu 500. Mne sú oku lahodiace krivky neo kávičkového racera. Nepáči sa mi sedlo (teda vizuálne áno) plytké s ostrými hranami. Neviem čo je to za módu. Sadol som na 5 min na nové XSR a to je tiež jak trestná lavica. Viem, že to nie sú diaľkové krížniky, ale prečo by som sa mal dávať po 200 km trase tri dni dokopy?
Urobil si dobre, woody ;-) -
iudex 21.10.22 08:45
« Re: Moto okénko
wa: aj ja ako laik som nového Horneta zaregistroval. Vcelku zaujímavé moto, hlavne cena dobrá. Ale asi iný charakter ako Tvoja 650ka, je to dvojvalec s nižším výkonom a vyšším krútiakom, teda papierovo viac cruiser ako Tvoj vysokootáčkový štvorvalec.
Inak bodaj by si to solídne nacenenie Horneta Honda zopakovala aj pri Civicu type R (aj keď Thomasino straší, že bude vypredaný skôr, ako sa oficiálne dostane do predaja). -
woody-alien 20.10.22 23:06
« Moto okénko
Nějak mi v běhu posledních dní a týdnů uniklo, že Honda představila dlouho očekávanou novinku - CB750 Hornet. Takže ve stručnosti dvouválec, 755 ccm, 92 koní, 75 Nm. Hmotnost 190 kg s plnou nádrží a cena 189.900 Kč (uvidíme, jak dlouho vydrží) jsou milým překvapením. :yes: V sérii jsou i jízdní režimy a za příplatek obousměrný quickshifter.
Po stránce vzhledu to za mě teda žádná bomba není, spíš bych řekl, že "jen" větší bráška CB500F. Rozhodně nic, co by mělo vrhat stín na mou objednanou CB650R. Nicméně pokud Honda zvládne dodat Horneta v dostatečném množství na showroomy, budou si nejspíš u konkurence hodně drbat hlavu.
[odkaz] -
Thomasino 20.10.22 21:21
« Re: Re: farbičky
Dobře, řekněme že jsem ochoten za sportovní auto utratit 3,25 až 3,5 milionu (jako že u mě je to o mega méně). Proč bych si měl koupit 911 Carreru T, kde to trochu kazí to Turbo na šestiválci, a proč si nekoupit jako víkendové auto Cayman GTS s atmosférou, případně ostřejší GT4 (na mě až moc tvrdé už) ?? Spíše je podle všeho ta 911-tka takový větší GéTéčko pro pohodlnější ježdění a hlavně 992 je už hrozně široká. Zlatá 997 :-! -
iudex 19.10.22 17:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
Pradeda: mne sa tá karoséria vcelku páči už v základe, type R ešte viac. Nie je to najkrajšie auto v triede, ale nič mi na ňom nevadí; no a oproti predchodcovi je to supermodel.
A už bežný Civic úplne vychvaľujú v testoch za jazdné vlastnosti, slovenských i britských, napr. Mat Watson: [odkaz] Takže očakávam, že type R bude úplná špička.
Ale možno naňho nahodia takú cenu, že to nebude dávať zmysel, prípadne nebude dostupná ako Toyota GR86. Uvidíme. A možno skončím namiesto hotheču v nejakom hybride a na nejakú dynamickú jazdu úplne rezignujem, ako to spravil Leg (krok k tomu som už spravil, objednal fotovoltiku na dom).
Inak keď spomínam Toyotu a hybridy, mám pocit, že sa s Corollami (hybridnými) roztrhlo vrece, je ich zrazu v mojom okolí toľko, že sa z nej stáva druhá Octavia (asi by mi ako záujemcovi aj trošku vadilo, že sú jej plné cesty). A tie počty nie sú len môj dojem, v štatistikách predaja Toyota vyskočila na 3. miesto, Corolla je najpredávanejšia Toyota a hybridy tvoria 60% motorizácií.
Ale pri CHR sa toho báť nemusíš, to sa triafa do vkusu skutočne málo ľuďom, takže tých na cestách moc nebude ;-) -
pradeda777 19.10.22 14:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
iu....ok, ale na co ten zbytečně těžký xDrive v kupátku? Já vím, Ty sis už zvykl na ten xDrive v Tvojí 3er, ale to je přece jen sedan.
Ta nová CTR opravdu není "my cup of tea", jak už jsem několikrát zmínil. Nic proti mechanice, ta bude určitě super, ale ta kastle.... 8-s
Tuto bych ale bral.....[odkaz] -
iudex 19.10.22 11:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
deda: moja takáto: [odkaz]
xdrive, modrá Portimao, ale menej príplatkovej výbavy. Manuál by samozrejme potešil, ale ak by to malo byť ako v M2, teda že si zaň musím priplácať (priplať si, aby si dostal menej), to by som asi zvažoval.
To v Civicu riešiť netreba, tam je len manuál a naviac bezpochyby lepší, ako ten bavorácky.
V JPN sa už type R predáva, cena je 5mil jenov, čo je v prepočte 34t eur (ale neviem, či je to s daňou): [odkaz] -
pradeda777 19.10.22 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
tms....ano,.špatná doba na prodej M2,....já bych ještě chvíli počkal. Tu M2 pro "mladýho" bych klidně koupil, kdyby měla adaptivní podvozek.....
A ano, lidi mají strach a nechtějí utrácet za zbytečnosti....a ano, auto je v tuto dobu pro mnohé bohužel zbytečnost.... ;-\ -
iudex 19.10.22 08:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
Pradeda: dobre si mi vybral, nesťažoval by som sa. Jedne M3 v červenej Toronto behá u nás a je to pekná farba. Ale tá cena je asi tak trojnásobkom toho, čo mienim dať za budúce auto, takže M3 to nebude. :-|
Kandidáti sú z trochu lacnejšieho kraja: [odkaz]
alebo
[odkaz]
Tom: no ale asi budeš musieť ísť dole, príde ponuka na Caymana GTS, ktorá sa nebude dať odmietnuť a načo Ti potom bude M2? ;-) -
Thomasino 18.10.22 18:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
iudex - je to tak, co vím od lidí co se snaží taky prodat nějaké sportovní auto, tak trh se nehýbe a lidi mají strach co bude. Tady je mimochodem taky jedna zajímavá nabídka na pěknou káru, kde šla cena lehce dolů a majitel s tím už dále hýbat nehodlá :-)
[odkaz]
A mimochodem, neprodává se jich málo...
[odkaz]
A tady je něco pro mladýho od White Labela: [odkaz] -
pradeda777 18.10.22 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
iu.....ta RS3 limitka nic moc. Výkon + - ten samý. Výbava? Ok. Možná ten lepší výfuk a sedadla.....ale jinak ;-\
Ceny aut? Kdybych neměl objednanou C-HR, tak bych vážně zvažoval nový Focus STX. Co teď jezdím s 1er, tak jsem zjistil, že N/V zvládáme oba pořád dost solidně a tak bych se nižšího vozu (zatím) tak nebál. A cena je také v normě. :-! -
pradeda777 18.10.22 09:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
wl....dnes ráno jsem byl pro moravský chleba a kdybych jel s Macanem, tak po zaparkování nevylezu z auta. Každý, kdo má do * dírku, dnes jezdí se SUV (samozřejmě s ojetinou) a parkovací místa se nerozšiřují. Začíná to být dost napínavé....brzy začnu chodit pro rohlíky pěšky.... ;-) >:D >:-[]
Jinak, ten šedý Macan by byla dobrá koupě. I výbava je hodně dobrá. Ale využití bych pro něj opravdu neměl. A jako univerzál? Těžko. Myslím, že C-HR poslouží líp.... ;-) -
iudex 18.10.22 09:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2002tii
Pradeda: ak by si znovu zvažoval RS3, tak prichádza ešte výkonnejší model Performance, s vyšším výkonom (299 kW/407k), maximálkou (300 kmh) a lepším výfukom. No nekúp to za 75000 eur. >:D
[odkaz]
Inak ceny smerom hore sú neobmedzené, keby mi niekto pred 3 rokmi povedal, že Golf, mainstreamový kompakt so štvorvalcom môže stáť 55490 eur, tak si klopem na čelo (Golf R "20 years").
Ale možno už svitá na lepšie časy, po dlhej dobe som zaregistroval, že niektoré autá na sauto.cz sú tam už niekoľko mesiacov a išli cenou dole. A to sa nestalo už hodne dlho. -
pradeda777 15.10.22 20:32
« Re: 2002tii
V roce 1977 jsem v jednu chvíli zvažovat koupi 2002tii. V tu dobu jsem jsem ještě měl Ford Capri GT, ale chystal jsem se ho prodat/dát na protiúčet (trade in) na nový vůz. Dostal jsem to tii na víkend na zkoušku. Byl to MY74 s mechanickým vstřikováním. Byl jsem tenkrát nemile překvapen s celkovým chováním vozu. Vůz působil nějak těžce a i řízení bylo těžké. V přímce ok, ale jinak oproti Capri to bylo zklamání. Nevzal jsem ho a Capri jsem prodal soukromě a koupil 4 door Hondu Civic 1.5 l , protože se nám zrovna narodila první dcera. A pro bassinet byl access na zadní sedadlo důležitý.
[odkaz] -
pradeda777 15.10.22 13:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Ano, bylo. Ale v tu dobu ještě nebyla potřebná elektronika dostatečně na výši a proto se muselo s praktickým využitím turba v autech počkat až někdy do poloviny 80 let. -
pradeda777 13.10.22 20:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
wa....určitě se nepleteš. Tíživá realita je taková, že automobilky to mají dobře spočítané...specificky jejich korporátní účtárny....které mají konečné slovo v rozhodování o produktech. Měl jsem tu čest pracovat dost blízko těmto lidem a vím, že jsou schopni "převálcovat" i snahy generálního ředitelství.
Takže.....jakmile jim čísla říkají, že daný model už není nadále rentabilní, tak ho už nic nezachrání. Nostalgie ani láska tu nehrají roli. ;-\ -
woody-alien 13.10.22 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
iudex: Já bych do toho tvého okénka vnesl trochu pesimismu. Možná kdybychom tady řešili ta nejběžnější přibližovadla, tak bych tomu tvému výhledu dával jakousi naději. Ale my se tady bavíme o řekněme "nežádoucích" autech, na jejichž emisní pokuty vydělávají automobilky prodejem násobného počtu těch kytičkových modelů. Neřekl bych, že tě dealer uvítá hned ve dveřích úsměvem, nabídkou deseti kusů k dodání do 14 dnů a dvoucifernou slevou. ;-) Spíš si myslím, že dojde jenom k dalšímu zařezávání nepohodlných typů aut. Ale třeba se pletu. -
Thomasino 13.10.22 15:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
iudex - s tvým amatérským ekonomickým okénkem souhlasím, vidím to podobně. Taky jsem odložil nějaké snahy o objednání Caymana GTS 4.0 protože na to není vhodná doba, navíc Porsche nechce dávat žádné slevy a já auto bez slevy nekoupil přes 25 let a nehodlám s tím na stará kolena začínat ;-) >:-[] >:D Možná bude po novém roce jiná doba, ale nemám naprosto žádný problém zůstat u M2c, která mě i po 2 letech (před týdnem jsme oslavili výročí 2 let) stále hodně baví. Maximálně mohu peníze investovat do odlehčení, jako karbon kapota, vyhodit zadní sedačky které stejně nepoužíváme (mikinu a bundu mohu odložiti na koberec který bych tam nechal udělat aby tam nebyl plech), dát možná lehčí sedačky dopředu, aby tam šly dát 4-bodové pásy (akorát že tento týden zakázali driftovací akce na Polygonu v Hradci, kam jsem tak rád jezdil, takže mě úplně zkazili radosti života!), pak lehčí baterku do kufru (M2 má baterku vzadu pod kufrem kvůli rozložení váhy) a celkově se dá snížit váha tak o 40-50 kg. Samozřejmě by nebyl problém tam dát mapu motoru z M2 CS, tedy 450-460 koní >:-[] >:-[]
Protože zadek nové M2 se mi moc nelíbí (ikdyž v červené lepší jako ty první uniklé fotky v bledě modré), to už bych šel raději do Alpinky A110S, nebo toho Caymana GTS 4.0, případně možná i základnější Cayman T s 2,0 turbem a 300 PS. Sice to není šestiválec, což by mě možná dost vadilo, ale ta lehkost auta a precizní vyladění tam je prý také... -
Dany 13.10.22 14:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
label, tiež ich nehádžem, to bolo čisto na margo Corsa. Tiež môže byť, že rozmer na FoST robia nejakí "Rumuni" a problém je len v určitom rozmere. Ťažko povedať. Je to proste alchýmia a to, že v jednom rozmere je guma výborná, neznamená, že bude aj v ďalších.
Tiež na margo nebezpečne šmýkajúceho Megane RS v nízkych rýchlostiach (čo sme riešili aj s Ondrom Ch., určite niektorí pamätáte) Muldix natočil video s Meganom na PS4S.
[odkaz]
Mal som napísaný príspevok už pred tým, ako si ho zeditoval. Rumuni haha ;) -
white label 13.10.22 13:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Dany
Zase nemůžeš všechny Pirellky házet do jednoho pytle, viz i Muldix.
Taky jsem spíš fanoušek Conti/Michelin, ale třeba zrovna na 991.2 GTS jsou z výroby taky Pirelli a fungují parádně. Může to být i nějaká nepovedená várka v tom rozměru (třeba z Rumunska - haha) apod. Porsche není Ford a určitě si tohle umí pohlídat mnohem líp.
V regulérním testu to rozhodně propadák nebyl, naopak lepší, než průměr:
[odkaz] -
pradeda777 13.10.22 13:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
iu....je to tak jak píšeš. Doba na koupi nového vozu není vůbec vhodná. Na druhé straně člověk neví, jak dlouho čekat....aby náhodou takový vůz jako FST brzy nezmizel pod tlakem EV úplně z trhu. Euro 7 je totiž už "za rohem" (2025) [odkaz] -
Dany 13.10.22 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Dedo, keď sa pozrieme na vzor, tak ani Michelin PS4 a PS4S nie sú priečne prerezané, len krátke zárezy. PS5 už sú prerezané viac. Z tohto pohľadu by ani Michelin nefungoval a vieme že funguje. Musí to byť zmesou.
Pirelli píše, že ich obúvajú na Ferrari, Porsche, Lambo... no poteš. -
pradeda777 13.10.22 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Dany, video s FST ... :yes: Btw, FST bylo na mém Schindlerově listě. Toto nové je po FL myslím ještě zajímavější. Na "rohlíkový express" by se hodilo líp než M140i, to je fakt. No, a má taky lepší "kukuč".... ;-) Btw...vypadá taky o moc líp než RS3 a o ušetřeném cca 1 mil Kč raději pomlčet... ;-) -
iudex 13.10.22 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Dany: ako už dlhšie hovorím, aktuálne je úplne najhoršie obdobie na kúpu nového auta; dôvody sú zrejmé (nedostatok čipov, obmedzenia výroby, dlhé čakačky a z toho vyplývajúca veľká prevaha dopytu nad ponukou, preto sú tie ceny také, aké sú). Ja ale tak trochu vidím svetlo na konci tunela. Spotrebiteľský optimizmus radikálne klesá, najviac sa to prejavuje v realitách, kde sa predaje brutálne spomalili až zastavili, ale rozširuje sa to aj do iných sfér hospodárstva. Rastúce ceny energií vystrašili spotrebiteľov, ktorí začali šetriť a citeľne obmedzujú spotrebu, proste ak riešim základné potreby ako je bývanie a potraviny, odložím alebo úplne zamietnem myšlienku na nové auto. A to sa bude musieť prejaviť, jednak vo väčšej dostupnosti áut; keď sa uspokojí súčasná vlna koronových objednávok (zdravíme woodyho), bude tu zrazu dostatok vyrobených áut a tie bude treba predať, takže pri obmedzenom dopyte budú musieť byť stimuly vo forme zliav. Takže som presvedčený, že tak o rok budeme tam, kde sme boli voľakedy, t.j. áut bude dostatok a budú aj zľavy. Je jasné, že hotheč pod 30 už nebude, ale verím, že autá budú v normálnom čase a budú aj dvojciferné zľavy.
Koniec amatérskeho ekonomického okienka. >:D -
Dany 13.10.22 09:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
woody, že by ma nejak extra ukľudnilo, že blbé škatule stoja milión 8-s
ST v kombíku u nás začína na 39t, tisícka farba, 4,5 sada ST... otázne ako to mal nakonfigurované Muldix. Vyzerá, že má adaptívny podvozok a gumy by odkazovali na sadu ST, tá je však s manuálnym od KW. Musím si to ešte raz pozrieť.
Určite by ma stále sr.al ten dotykový hnus. Keby aspoň fungoval jak má.
Kde soudruzi z Pirelli urobili chybu? Skúsenosti so zmesami majú, pozdĺžne drážky sú slušné, chýbajú priečne. Z videa nevyzerá, že by tam bolo nejak vody, skôr iba mokrý asfalt. -
woody-alien 12.10.22 13:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
iudex: Úplná shoda, takhle nějak bych si představoval konečný výsledek kutila, co si doma po nocích hraje s laminovací soupravou, aby se blejsknul se svojí letitou konfekční "bramborou" před chlapama v hasičárně. >:D Je to příšerný. -
woody-alien 12.10.22 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Dany: FoST hatch aktuálně u nás stojí milión a dva tisíce. A jak celkem trefně nedávno napsal Emel při rekapitulaci testů na auto.cz, je to momentálně jedno z mála aut, který na to,co nabízí, není drahý. Milión dneska stojí kdejaká trochu vybavená blbá škatule typu Caddy.
Jinak jsem v ceníku našel, že normálně by měl být FoST obutý na Michelin Pilot Sport 4S 235/35 R19, do příplatkové sady ST pak dávaj Pirelli P-Zero Corsa "pro optimální přilnavost". Tak nevím. ;-) -
iudex 12.10.22 08:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1er RFS
Deda: možno práve preto, že ľudia to počasie využívajú a jazdia. Ja som bol v sobotu s webpajom v Západných Tatrách, Dany brázdil v nedeľu západné Slovensko na mašine, speedfred včera jazdil na okruhu v Brne so svojou plackou (aj s webpajom)... ;-)
Inak čo hovoríte na novú M2? [odkaz]
Za mňa je to dosť zlé, priveľmi hranaté, trošku moc hmoty a zbytočných hrán na nárazníkoch, zbytočné prvky a línie, proste trochu štýl type R minulej generácie. Aj ke´d je pravda, že červená Toronto pomáha, v uniknutých fotkách v Zandvoort blue to bolo ešte horšie: [odkaz]
Tu je dizajnové porovnanie s M2C. Novinka jasne prehráva: [odkaz]
Na druhej strane technické údaje sú parádne, 338 kW/460k je ešte viac, ako mala minulá M2CS, a to ide iba o základnú M2 (Competition príde budúci rok). A manuál zostáva. :yes:
EDIT: manuál je štandard v Amerike, v EU bude automat a manuál za príplatok 500 eur (!) :-(
A hmotnosť je od 1700 kg, o 150 viac, ako minulá M2.
A napokon cena: v Nemecku 72800 eur. -
pradeda777 05.10.22 10:04
« Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie....máš pravdu. Já už skoro zapomněl, že jsou teď výfuky zašpuntované a ani REMUS prý nemá moc dobré výsledky s jejich výfuky, co se týče vylepšení zvuku.
Teď jsem pátral a zjistil, že BMW už nemá MP výfuk v nabídce. Co nabízí na vylepšení zvuku je pouze umělý zvuk v kabině.
.ˇ The M Sport package Pro4 adds the finishing touches to your BMW in
terms of sportiness. In the exterior, elements such as the design features
in Black high-gloss ensure a sharper appearance. The Steptronic Sport
transmission and a sporty sound tuning in the interior contribute to an
exciting driving experience. -
pradeda777 05.10.22 09:35
« Re: Re: Re: M240i
Tady je zajímavá šance....řekl bych jedna z posledních v našem životě....M2C manuál, nízké km,.snad bude ještě i bez OPF.....[odkaz]
Až na ty sedadla v kůži....ale ty by se daly přečalounit do Alcantary, alespoň střední panel.
No a pak ještě ten tužší podvozek....
Preslýcha sa všeličo... ;-)