Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
speedfred 18.12.22 12:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Cooper S som chcel kúpiť tento rok, oholiť na kost a spravit z neho nejaký “racing tool” za pár kačiek. Nakoniec to skončilo všetko inak.
Inak Wúdy s tou Kojotou máš peknú trpezlivosť, mňa by asi eblo. -
pradeda777 18.12.22 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Freddie....tož ok. Já jel oba. 1.8 i 2.0 a můžu říct, že jako náhrada za Yariska jsou oba super. Ano, převážně do města, ale jak píše Mička, ani na dálnici se 2.0 "neztratí".... ;-) Já ho však kupuju jako univerzála. Až prodám M140i, tak by mělo být místo v garáži jen pro něj. Ale pokukuju i po Mini Cooper S jako rohlíkovým expressu. Tož na jaře uvidím.....
Jinak.....moje nabídka platí.... :-! -
speedfred 18.12.22 09:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Asi budem patriť k "tvojej" menšine ale mne sa CHR fakt páči, a ten tuningový obrázok co tu bol tak :yes: :yes: (no hej ešte mi chýba šiltovka dozadu). Ja som to auto skúšal myslim s 1.8 ale fakt mi ten pohon na moje jazdenie nereže. Do mesta ale inak super, myslim. -
pradeda777 18.12.22 08:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Freddie.....já myslel, že Honza Mička není blbec.....píše..."Už dlouho mě kompaktní crossover nenadchl tak jako dvoulitrová Toyota C-HR GR Sport. Z mého pohledu vypadá skvěle, má hodnotný interiér, bohatou výbavu a jezdí za málo. Hybridní pohon je bezproblémový a ze strany řidiče nevyžaduje specifický přístup. To si často myslí hlavně ti, kteří s ním nemají dost zkušeností, stojí na plynu jako na rýči a pak si stěžují na hluk motoru".
...jinak doporučuju otestovat a pak komentovat. Pokud se Ti nepodaří jeden k testu sehnat, tak budeš u mě vítán si ho projet až ho budu mít pod střechou a počasí dovolí. :-!
-
pradeda777 16.12.22 23:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
tms...tak takových kluků jsem v Austrálii znal spoustu. Nakonec si většinou ale pořídili závodní speciály a tahali je na okruhové klubové závody na přívěsu. Oni totiž v jednu chvíli zjistili, že dál upravovat cesťáky už nedávalo smysl. Plus je měli většinou na slickách a s těmi se na silnic nesmělo. A pak ono se každou chvíli něco jelo, protože každou chvíli některý z klubů pořádal klubový sprint, takže si těch závoďáků užili. Jezdilo se taky celý rok, protože tam zima jako tady u nás není. Velká výhoda... :yes: -
Thomasino 16.12.22 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
U Šenkýře si dokonce asi 3 lidi už koupili závodní verzi M4 specifikace GT4 (a jeden Mercedes GT ve verzi GT4), na takového to domácí okruhové ježdění >:-[] >:-[] No občas i zkusí nějaký závod, nebo zimní testování, jako jsou nyní v Portugalsku v Algarve - Portimau :-)
Třeba tady ta barevná: [odkaz] -
Dany 16.12.22 13:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Dedo, postup je snáď jasný. Zákazník kúpi najviacnajlepšie auto, začne jazdiť na okruhy, zistí, že mu to nestačí a už sa veze...
Keď sa na to pozeráš od konca, tak by si šiel rovno pre Porsche. Potom začneš jazdiť okruhy, zistíš, že ti to nestačí a už sa vezeš... ;-)
Chlapci upravujú samozrejme aj ostrejšie kusy:
[odkaz] -
pradeda777 16.12.22 11:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Dany....video super! Jen by mě zajímalo, proč asi si borec vybral pro tuto aktivitu jako základ M2CS (s adaptivním podvozkem), když jako základ by snad postačila M2C?
No, ale s přihlédnutím k tomu, na jaký level s těmi úpravami šel, tak na tom asi tak moc nezáleželo..... -
woody-alien 15.12.22 18:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Heh, člověk tu chvíli není a tady mezitím bují debata jak z Cimrmana.
"Cimrmanův ansámbl proslul nezvykle rychlými přesuny. V době, kdy bylo jízdní kolo v západní Evropě přepychem horních deseti tisíc, u nás aparátem podivínů a v carském Rusku pouze předmětem vášnivým debat v anarchistických kroužcích, používal Cimrmanův umělecký soubor bicyklu zcela běžně." >:-[]
Problémy s dodáním nových pořádných aut i e-biků, jak píše wl, se ke vší smůle týkají i vozů nepořádných. Nechci se tu opakovat, ale nedá mi to, jelikož tragikomedie pokračuje.
2.11.2021 objednávka
31.7.2022 předpokládaný termín dodání
30.9.2022 nejzazší termín dodání podle smlouvy, možno vypovědět smlouvu bez sankce
25.10.2022 vozu přidělen VIN kód = vůz je vyroben
14.11.2022 určený termín dodání
28.11.2022 posunutý termín dodání
06.12.2022 dealer neví nic, ani kde vůz je, ani kdy dorazí
07.12.2022 intervence u importéra Toyota CECZ
15.12.2022 termín dodání odložen na Únor 2023, bez záruky
28.02.2023 teroristický útok na centrálu Toyoty v ČR. Neznámý atentátník použil blíže neurčený japonský vůz. Z dobře informovaných zdrojů víme pouze to, že objem trhaviny byl 265 litrů, což odpovídá plně naloženému zavazadlovému prostoru teroristova vozu. >:D ;-) -
iudex 15.12.22 14:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Jo, ten argument, že ebike Ti výrazne rozširuje rádius, teda dôjdeš tam, kam by si s normálnym bikom neprišiel (lebo kondička, vzdialenosť), beriem. Ako píše Dany, u nás sa dá ísť do Malých Karpát, tam je cyklotrás plno, len kým tam človek dopedáluje, tak je unavený. Ebike by toto riešil.
Ale potom je tu ten "problémik", ako píše wl, že za cenu ebiku má woody solídnu motorku. -
Dany 15.12.22 12:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Sú také stúpania, kde by ťa s Ebikom ani nenapadlo a netreba ani do Vysokých Tatier. Stačí Vysoká, Skalnatá v Malých Karpatoch (sedemstovky). Ľahký bike hodíš na hrb a šľapeš. To už ale nie je o jazde na biku...
Je to jak so všetkým, záleží čo jazdíš a čo od toho očakávaš. Ak máš fyzičku, na technickejšiu trať, na zjazdy je lepšie mať ľahký bajk. Vylezieš všetko. Možno nie tak rýchlo, ale vylezieš. Limitom je trakcia -
-
white label 15.12.22 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Market
"...ten najnizsi, ktory ti v zasade kompenzuje vahu ebiku a jeho odpor,..."
To zní jako nahrávka na smeč, protože v tomto režimu to e-kolo vlastně moc nedává smysl a vypadá to jako vyhozené prachy. >:-[] -
white label 15.12.22 11:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
iu
Jak píší ogaři, s MTB ebikem se vydáš i tam, kde by tě to s normálním kolem ani nenapadlo (nekonečné táhlé prudké stoupáky apod.), a pak budeš muset makat jako na normálním kole na "normální" trati a nejen "trochu šlapat". Chce si to zkusit v tom prudkém dlouhém táhlém, ideálně někde v horské oblasti.
E-kolobka je na to, vozit si pr.del, ne na sport a taky většina z nich opravdu prudké stoupání nedává, pokud teda jezdec neváží 30kg i s ponožkama.
"Sranda" je hlavně to, že dnes pořádný MTB e-bike stojí skoro stejně, jako woodyho nová dospělá motorka. -
Dany 15.12.22 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Na normálnom biku potrebuješ mať kondičku, aby si niečo videl, zažil. Kedysi (dávno) som dával hrebeňovku po Štefánikovej až po Biely Kríž s tým že po Karpaty som šiel po vlastnej ose. Dnes by som umrel v polovičke cesty tam. Ebike sprostredkuje tento zážitok širším masám. Záleží na používaní. Ja sám by som sa teraz nevedel rozhodnúť, či ísť do čo najmenšej váhy (karbónové kolesá sú najviac), alebo pomôcť tej svojej ne-kondičke. Každým ďalším rokom sa asi prikláňam k pohonu... -
Market 15.12.22 09:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
iu: Kym som ebike naskusil, mal som uplne rovnaky nazor ako ty. Vieš, ono strasne zalezi na tom, aky stupen podpory si das, ci iba ten najnizsi, ktory ti v zasade kompenzuje vahu ebiku a jeho odpor, alebo najvyssi, ktory je pre dochodcov a dedkov... :-)
Ja som jazdil v lete skoro 1000 km mesačne a mozem ti povedat, ze som schudol 5 kg a objavil som vo svojom okoli take lesne a polne cesty, kopce a miesta v prirode, kde by som sa v zivote na normalnom biku nedostal...
S ekolobezkami suhlasim a duplom nechapem samovrahov, ktori si kupia ekolobezky s max. rychlostou vyse 40 km/h, kde s tymi pidi riadidielkami a malickymi kolieskami je to o zivot. Neraz ma taky samovrah predbehol, ked ja som isiel cca 30 km/h a on okolo mna preletel aspon 50 km/h... To je vazne o zivot... -
iudex 15.12.22 09:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Sranda je, že tie bicykle dnes stoja toľko, čo dakedy (menšie) autá. >:-[] 8-s
Popravde ja som zatiaľ ebikom (ani ekolobežkám) moc neprišiel na chuť, príde mi, že v dnešnej dobe bicykel je športové náčinie (a nie ako dakedy nutnosť pre ľudí, čo nemali na auto), teda jazdím na bicykli preto, že si chcem trochu zamakať. No a baterkové bicykle idú tak trochu proti tej myšlienke. Aj keď beriem, že na tom ebiku stále aspoň trochu šliapem, na rozdiel od ekolobežky. Tam sa ľudia tvária športovo, že sú na vzduchu a robia niečo pre zdravie, ale reálne len pasívne stoja a vezú sa. Ešte rozumiem dôchodcom, ktorí už nevládzu a chcú podporu, ale pri zdravom človeku mi to moc zmysel nedáva. -
Market 14.12.22 22:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Neviem ti poradit, nesedel som na tom...
Parametre to ma na papieri OK, len neviem najst kolko kg to vazi...
Cena je uz ale dost vysoka...
Moj prvy ebike (najazdil som na nom za 3 mesiace 2500 km) bol hlinikovy, zdvih 120 mm a kedze sa mi vobec nepacili tie zvary na rame, tak som ho vymenil za ten karbonovy, ktory ziaden zvar nema a je o 1kg lahši :-) Cela ta sranda ma stala vyše 1000 Eur. Kazdy sme troska uchylny svojim sposobom :-)
-
Market 14.12.22 21:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Ak sa nemylim, tak vsetky 140 (vyska zdvihu tlmica) maju:
C:62® Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Aluminium 6061 T6 Rear Triangle
To znamena, ze hlavny ram je karbon a zadna stavba je hlinik...
Potom ma CUBE aj celokarbonove ramy, kde by sa usetrilo na hmotnosti asi okolo 1 kg, ale to uz bolo o dost drahsie, takze na to som sa vyprdol... Ale pozeral som to niekedy na jar, uz presne nepamatam detaily.
Ono, keby mal clovek vsetko takto detailne preluskavat, tak by tym zadrbal cely svoj volny cas. A to sa mi nechce.
P.S.: Teraz uz par hodin pozeram a pocuvam vyfuky na TYGRa a uz len z toho ma ide slak trafit kolko ich je a ako su rozdielne drahe a zvuk pocujem len na YT... No vyber si :-) -
Market 14.12.22 16:35
« Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Dedo: [odkaz]
A este by som doplnil, ze aspon tretina ludi si to kupila iba preto, ze to povodne mala byt limitka na 25000 kusov, co sa casom zmenilo.
Aj ked neviem, aka situaci je teraz.
Pre mna na moje okresky je toto momentalne ideal a ak to budem casom tunit na 300 konikov, tak to bude snad aj dozivotny partner... :-)
P.S.: Skoda tvarov a ceny novej M2 :-( -
Market 14.12.22 14:29
« Re: Re: Re: Re: Re: YaGRis
Deny:
Skrutili sa niekomu ramena pri sviznejsej jazde na okreske? Pochybujem... :-!
Ja sa nemam kde inde ist povozit uplne na hrane, resp mam: Slovakiaring je iba vyse 300 km daleko...
A blbnut na nejakej sotoline (polnej, alebo lesnej ceste), tak to by bolo super, ale za prve nie je kde a za druhe, to auto by to v serii vydrzalo iba chvilku (tam by ten podvozok daval zmysel).
Predpokladam, ze vsetky tie ujmy boli sposobene narazom do hlbokeho vytlku na ceste, resp. rezanim zakruty cez priekopu, bocnym nazarom na obrubnik pri blbnuti a pod...
Ti Toyota konstrukreri predsa nemozu byt uplni dementi, aby nevedeli co robia. Ale samozrejme, nic nie je take dobre, aby nemohlo byt lepsie...
-
Dany 14.12.22 14:08
« Re: Re: Re: Re: YaGRis
Market:
Ja by som zas ako prvé zainvestoval do tých ramien. Myslím že Mišo Karpat robil rozbor podvozku a vtedy sa podivovali nad subtílnosťou ramien. Z garáže potvrdzujú, že sa tie ramená reálne krútia. To samé o sebe nerobí tvrdšie auto. Možno nejaké jednotky percent, keď sa stratí pružnosť materiálu...
Parádne je, že niekto tú cestu prešlapal, testoval, vytriedil a ponúka overené, relatívne lacné riešenie :yes:
Nespraví to takú radosť ako nový výfuk, no -
Market 14.12.22 13:08
« Re: Re: Re: YaGRis
Dany:
Samozrejme 500 konikov pri vyse 20.000 eurovej investicii je uplna blbost.
preto ja by som siel do upravy ECU, mozno ten blow off a teoreticky sanie a hlucnejsi vyfuk... A podvozok necham aky je, ja nepotrebujem tvrdsi okruhovy, ja jazdim okresky a tie su obcas dost hrbolate.
Inak, pri okreskach je podla mna 5000 interval prehnany a zadny diff sa prehrieva ludom hlavne pri dlhom blbnuti na snehu, alebo nejakej dlhej okruhovej zaberacke v SPORT mode 30:70.
Pradedo:
Na zaklade akej analyzy konstatujes, ze sa toho ludia uz zbavuju?
Lebo ludia sa zbavuju aj Hondy CHR, BMW M2, Porsche 911 a aj novch AUDI RS3... :-) -
pradeda777 14.12.22 09:50
« Re: Re: Re: YaGRis
Dany....Yaris úpravy....přesně....už jen údržba (podle videa) stock GR musí být killer. Není divu, že se ho "normální" kupci tak brzy zbavují. Zůstávají pravděpodobně jen ti skalní, co ho regulérně využijí na sportování případně i na závody. -
Dany 14.12.22 07:44
« Re: Re: YaGRis
Market, jasné, dá sa zvýšiť výkon pomerne radikálne na všetkom. Potrebuje niekto 500 koní z 1,5l v Yariskovi? Životnosť 3 motory na sezónu?
Mne sa páči konzervatívny prístup, že riešia problematické veci, že hľadajú balanc medzi prínosom a cenou úpravy. Trošku ma zaráža, ako často doporučujú meniť olej a ako sa prepína zadný dif. -
Market 13.12.22 20:56
« Re: Re: Re: YaGRis
ja mam uz druhy a tento:
[odkaz]
a preco zrovna tento? nakolko sa minuly rok nedalo kupit pomaly nic, tak som zobral to co bolo skladom a bolo presne v mojom rozpocte.
Hlavny argument bol ten BOSCH motor a 750 baterka a karbon ram... Nerobil som k tomu ziaden extra prieskum a analyzu... :-) -
Market 13.12.22 20:06
« Re: YaGRis
Dany:
Ano, videl som to video, urcite zaujimave...
Pomaly zacinam aj ja uvazovat o navyseni vykonu zhruba na tych cca 300 konikov, ale fakt iba pomaly. Toto leto som sa zamiloval do MTB ebiku a tomu a jazde v prirode som venoval volny cas...
Ale o level lepsie video je toto, kde popisuje co ma zmysel a co nie a kolko ta uprava prihodi na vykone. Dostali sa na vyse 500 konikov:
[odkaz] -
Thomasino 09.12.22 20:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Body kit pro C-HR
Za mě je teda 911 992 už moc široká, ikdyž stále celkem pěkná. Nárůst 5cm na šířku je hodně, proti 991. To je už stejné síťky jako M2 Competition (185cm).. Naopak Cayman zůstal na šířce 180cm, jako byla 911 991, což mi na úzké okresky přijde fajn. S M2 mám občas už co dělat abych se vyhnul nějakému autobusu nebo dodávce. Taky důvod proč jsem tehdy před koupí M240i zavrhl ještě širšího Mustanga. -
pradeda777 09.12.22 20:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Body kit pro C-HR
tms.....máš pravdu. Auto má něco za sebou. Nevím, kdo jim radil s těmi fotografiemi, ale tuto bych tam asi nedal. [odkaz]
Na druhé straně auto bude dobře zajeté......a já jsem viděl i horší gumy po jednom sprintu na okruhu..... :-! Stačí jen párkrát zajet v zatáčce až na ripples a na okraji gumy je to hned znát.... :-!
A tady ten test potvrdil, co píšeš o nepohodlných sedadlech a tuhém podvozku...[odkaz] -
white label 09.12.22 18:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Body kit pro C-HR
iu
Souhlasím s tím, že 911 žádnou výraznější barvu nepotřebuje, sochy se taky nedělají v "barvách", nejenže to nepotřebují, ale bylo by to naopak kontraproduktivní.
Proto je za mě křídová top "barva" pro 911 ( >:-[] ;-) ) a v Lipsku, kde jsem viděl naživo 991.2 (včetně GT2RS) ve všech možných barvách se mi to jen potvrdilo, např. přímo vedle nás u hotelu parkoval Berdych s 911R v GT Silver.
U 718 to (za mě) sice platí taky, ale ne tolik, jako u designové "plnotučnější" (a nesrovnatelně tradičnější) 911. Z některých úhlů (hlavně zepředu) 718ce, dle mě, sluší víc dobře trefená barva (viz karmin), než nebarva -
-
iudex 09.12.22 16:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Body kit pro C-HR
wl: ako píšeš najlepšie je vidieť naživo, fotky bývajú klamlivé. Na druhej strane zastávam názor, že Cayman i 911 majú také geniálne tvary, že im žiadna farba neublíži (dokonca ani kriedová >:-[] ), takže v zásade Tom nemôže spraviť chybu.
A co vlastně za Toyotu Woody kupuje?????
Kdyby mě ten Cooper S nevyšel, tak bych zvažoval i Aygo X v manuálu....[odkaz]