Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 12.03.23 08:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wa...ok. Možná s velkým/těžkým autem se ta extra váha na spotřebě tolik neprojeví, ale s normálním běžným autem, které většina lidí používá, ten rozdíl tam bude. [odkaz] -
woody-alien 12.03.23 06:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: >:D Vážně mi dáváš na cvičení stejnou hmotnost jako autu o nosnosti 1000 kg a celkové hmotnosti 2800 kg ? Počítám, že ekvivalentem pro mě s tělesnou váhou 85 kg by byla zátěž tak nějak kolem 2kg, a na to nepotřebuju ani činku. Stačí když nebudu nikde běhat jako adamita, ale vezmu si na sebe oblečení a boty. ;-) -
woody-alien 11.03.23 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: To myslíš vážně ? I kdybych neustále jezdil s půlkou nádrže "navíc", tak vozím s sebou "zbytečných" 29 kg. Při užitečné hmotnosti auta 1000 kg. To znamená necelé tři setiny povoleného zatížení. Nemyslím, že by si toho ten motor vůbec všiml. ;-) -
pradeda777 11.03.23 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wa....děláš stejnou chybu, jako řada dalších lidí, že plníš nádrž plnou. Taháš tak s sebou zbytečný kvicht. Nádrž bych naplnil plnou jedině tehdy, když bych měl v plánu vyrazit někam dál. :-! -
woody-alien 10.03.23 23:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iudex: Slevy se vrací ? No, uvidíme. Zato jsem v poslední době narazil na více článků pojednávající o tom, co potkalo i mě. Auto je vyrobené a trvá několik dalších měsíců než ho jsou schopni dostat k dealerovi kvůli chybějícím kapacitám přepravců.
Jinak já zajíždím asi tak, že za 14 dní jsem najel to, co speedfred za jeden den. >:D Nějakých 700 km. O jízdě už se asi bavit nebudeme, jen dodám, že jsem po dlouhých létech vytřeštil zrak, když mi displej po natankování ukázal dojezd přes 1.000 km. Kombinace slušné spotřeby a na dnešní dobu nehorázně velké nádrže 70l.
Jinak s tím samozřejmě jezdím i po městě, na přízemní, nadzemní i podzemní parkoviště u OC atp., takže C-HR bych se úplně nebál. ;-) Ale samozřejmě, především na tu šířku a rozvor je potřeba si trochu zvyknout. -
iudex 10.03.23 09:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Predaj, bez váhania. Takmer milión za šesťročný kompakt, to je deal of the year (ja by som také prachy za to nedal, no offence).
A benefitom bude, že budeš používať CHR na to, na čo je určená a nebudeš ju zase len šanovať v garáži. ;-) -
pradeda777 09.03.23 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany.....za poslední roky jsem hlavně řešil univerzál. Ano, volba nakonec padla na C-HR. ALE. Do doby než bude univerzál plně aktivován (to znamená pouze jedno auto v garáži), se mě nabízí další možnosti a s těmi si teď pohrávám.
Ok. Budu zatím jezdit pro rohlíky s C-HR a uvidíme jestli si časem zvyknu. Zvykl jsem si po Yariskovi i na 1er, tak snad to vyjde. ALE. Jako čistě rohlíkový express by mě spíš seděl nový Yaris nebo Aygo..... ;-) >:D >:-[] -
Dany 09.03.23 13:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
ale chodíš okolo toho. O 140 nejde. Celý čas si vyberal rohlíkový expres. Vyhrala to C-HR. K tomu je moja otázka. Ako to uchopiť?
C-HR, ak pominieme design (a výhľad dozadu, šikmo dozadu a nemusíš sedieť ani vzadu), je celkom ideálny kompromis na rohlíkové a iné záležitosti. Ideálny pohon do mesta, v pohode rozmery nižšej strednej, sofistikovanejšie riešenie podvozka, odhlučnenia, netreba zabudnúť na top podmienku N/V... Proti malým autám, keď ostaneme u značky, tak Yaris, nebodaj Aygo je to nebe a dudy.
Ja sa len snažím prísť na to, keď ako vravíš "inak myslíš", čo to vlastne znamená.
-
pradeda777 09.03.23 12:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany.....hahaha...právě proto si někteří kupují 3 i více aut. "Horses for courses"....jak se říkalo v Austrálii.... :-! :-! :-! Co se týče M140i, tak to je vhodné na to, na co jsem ho kupoval, ale příležitostí je málo. Jinak je to jako mít zahradní bazén v Melbourne. Málokdy ho využiješ, ale když ho náhodou potřebuješ, tak ho máš.... ;-) >:D >:-[] -
Dany 09.03.23 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dedo, ja mám slušnú predstavivosť ;-)
Pointa má byť v tom, že si môžeš dovoliť kúpiť auto, aby si zistil že nie je vhodné na to, na čo si ho kupoval? -
pradeda777 09.03.23 10:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany....ano, máš pravdu. Pro většinu lidí by to co píšeš dávalo smysl. Ale já se do většiny nepočítám, protože většina lidí by si něco takového jako M140i nikdy nekoupila a zrovna tak ani C-HR. My, co si kupujeme takové "věci" máme myšlení poněkud odlišné a proto i naše závěry jsou pro "většinu" nepochopitelné....... ;-) >:D >:-[] Už v 69, když jsem odešel do exilu bylo jasné, že jsem výjimka, protože těch dvacetiletých, co šli sami do emigrace byla v Austrálii opravdu jen hrstka. V Melbourne jsme vlastně byli jen my jediní. :-! -
pradeda777 09.03.23 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu...tento obrázek mluví za vše....extra rozměry, i když malé, jsou při manévrování znát.
[odkaz]
I na obrázcích, které jsi poslal, když si najdeš pohled na oba vozy vedle sebe zezadu (Rear), je ten rozdíl jasně vidět.
Ano, Civic je nesmyslně dlouhý. A výhled z C-HR je dobrý (vpředu), ale z X5 byl lepší.... ;-) >:D >:-[] -
Dany 09.03.23 09:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dedo, kvôli 3 centimetrom kupovať ďalšie auto . To by si vymýšľanie dôvodov na kúpu nového, ďalšieho auta dotiahol najďalej >:D
Však máš za tie roky aj skúsenosti
Trápiť na krátke trasy šesťvalec a mať v garáži hybrid. To by som asi zle spával.
Radšej to predaj a nebudeš mať veľké špatné myšlienky -
iudex 09.03.23 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak tvrdiť, že CHR je do mesta moc veľké a citeľne väčšie, ako 1er, to je trošku prehnané.
Tu máš vizuálne porovnanie rozmerov zo všetkých strán: [odkaz]
Rozdiel v dĺžke aj šírke len 3 cm, to je absolútne zanedbateľné. Proste obe kompaktné autá v pohode do mesta (taký Civic je oproti CHR o 23 cm dlhší, to už by som akceptoval ako citeľný rozdiel), naviac CHR s vyšším posedom by mal byť na tom lepšie čo do výhľadu.
-
pradeda777 09.03.23 07:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany....oproti 1er je C-HR opravdu o dost větší ve všech směrech kromě délky, [odkaz]
Výhled? Zepředu je super. Ano, ze zadních sedadel je to horší. Ale tam bude občas sedět jen plebs.... ;-) >:D >:-[] C-HR muselo ten výhled obětovat stylingu, jinak to bohužel nešlo... :-! -
pradeda777 08.03.23 15:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....párkrát jsem již s C-HR pro rohlíky byl. Ale po Yariskovi i 1er, mě připadá do města moc velké. Já si docela na 1er zvykl a kdybych si tedy nechal 1er, tak bych asi používal jako rohlíkový expres právě 1er.
Na druhé straně určitě bych se cítil líp v něčem menším, třeba už kdysi vzpomínaným Mini nebo nový Yaris nebo Aygo X.
Ale loučení s 1er (i když jsem s ní toho moc nenajezdil), by bylo k.u.r.w.a těžké..... :-( -
iudex 08.03.23 15:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
970t Kč, to je 41t eur, za 6-ročné auto (aj keď s minimom km) podľa mňa výborná cena. Ale záleží, či chceš mať druhé auto.
a) CHR bude ideálny rohlíkový expres do mesta, ale aj na dlhšie trasy, takže menšie mestské nepotrebuješ. Ak teda vystačíš s CHR (čo podľa mňa určite vystačíš), tak predaj. b) Ak ale chceš mať druhé auto pre zábavu, tak si nechaj 1er. Kupovať hotheč či športiak pri dnešných cenách a dodacích lehotách je nezmysel, to radšej nechať bávo. -
pradeda777 08.03.23 14:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....já tam psal 3x....naposled dnes ráno. Ale pouze redakci.....
Mám nabídku na M140i 970 000 Kč.......mám prodat?
S C-HR jsem ještě toho moc nenajezdil. Zatím se učím jak správně nastartoval a odjet a také jak zase všechno správně při dojezdu vypnout..... ;-) >:D >:-[] Stěrače a světla už zvládám....měl bych...
je to obvyklý Toyota systém.... ;-) >:D >:-[] -
iudex 08.03.23 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak konečne Machi na moje urgencie spojazdnil prihlasovanie. Niekto niečo nové? Ako sa zabehávajú nové vozidlá?
Inak podľa viacerých zdrojov sa situácia s novými autami zlepšuje a zľavy sa vracajú: [odkaz] -
pradeda777 27.02.23 10:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....C-HR dojmy? Vesměs pozitivní, ale zatím jich není ještě dost. (Ujeto 55 km). Pocity za volantem určitě lepší než v RSQ3, které působilo těžkým dojmem, téměř jako při řízení X5 (4x4?). Samozřejmě výkonově bylo RSQ3 někde jinde,
Měl jsem obavy z 19" kol, ale je to ok. Pomáhají i pneu, které jsou 225/45 čili bočnice jsou dostatečně vysoké a měkké a tak, i když je pružení na GR Sport tužší, jízdně není problém. Pomáhají také sedáky, které jsou opravdu velmi pohodlné.
Řízení je spíš lehké, takže by vůz snesl i širší pneu.
Výkon? Na tento typ vozu tak akorát. (0-100 8.2) Zatím to nemám dostatečně vyzkoušené v různých situacích.
Vůz se rozjíždí na elektřinu. Kdy naskočí benzin, to jsem ještě nevysledoval. Chce to asi trochu víc sešlápnout plyn. pedál ... >:D Spotřeba? Zatím jsem nezjišťoval.....
Nějaké nepříjemné vytí z CVT jsem ještě nezaznamenal. U Yarise to bylo jasné, ale i tam se na to dalo zvyknout, žádné drama.... -
iudex 26.02.23 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
A vyzerá to, že GR86 v dĺžke dodacej lehoty prekonajú aj woodyho Proace: Muldix objednával 2/22 a dodanie má aktuálne plánované na 9/23. Teda krásnych 19 mesiacov. >:-[]
P.S. pradeda: a nejaké dojmy z auta nedáš? Asistenčné systémy ma nezaujímajú, skôr podvozok, jazdné vlastnosti, výkon, fungovanie hybridného pohonu... -
pradeda777 26.02.23 10:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Se systémem hlídání pruhů jsem se setkal poprvé na mojí X5 v roce 2014. Nebylo to nějak otravné, spíš bych řekl, že to bylo v mém případě docela užitečné, protože X5 byla docela široká a tak než jsem si zvykl, to vrnění ve volantu jsem absolvoval docela často. ;-)
Při předávání C-HR nám prodejce, sedíce s námi v autě, půl hodiny trpělivě vysvětloval, co všechno auto umí a nakonec nám řekl, že bude dobře, když zaúkolujeme naši vnučku, aby nám ty věci zprovoznila a následně nás proškolila.... >:D >:D >:D
Komfort během cestování je vykoupen servisní náročností. Podle nové analýzy společnosti J.D. Power jsou množící se technologie pokrokových informačních a zábavních systémů nejproblematičtější částí a u novějších modelů je přemíra nadstandardní elektroniky zdrojem poruchovosti. -
woody-alien 26.02.23 07:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wl: Ano, ten systém hlídání pruhů je tam sériově. To by mě snad nenapadlo ani ve snu nechat si tam také niěčo dodělávat. Co jsem koukal, tak novej mild-hybridní SSS toho má ještě víc - mrtvej úhel, rozpoznávání značek, únava řidiče, sledování pohybu za autem...
ad ESP: Popravdě ani ne. Vlastně je až s podivem, nakolik je tam ESP benevolentní. -
white label 25.02.23 22:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
w-a
Co u toho SSS vypínáš (kromě SSS >:D ), tam jsou taky nějací asistenti? >:-[]
¨
P.S. U GTS naštěstí nemusím vypínat vůbec nic, nechám tam jen režim Sport a SSS se deaktivuje automaticky. -
woody-alien 25.02.23 22:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iudex: Asi se musím podívat pravdě do očí. Jsem starej... >:D Ale u SSS to všechno pořád vypínám... ;-)
Dost bych se divil, kdyby na tebe takové "čudo" udělalo větší dojem, ale jak píšeš, dneska se na auta nahlíží často jinak, speciálně u lidí, kteří se vozí....a to i když sedí za volantem. -
iudex 25.02.23 20:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
woody: nemusíš Proace obhajovať, je jasné, že v súčasnej ponuke veľkopriestorových áut je to úplná jednotka. Nerozumiem prečo výrobcovia prišli k presvedčeniu, že MPV netreba a všetko zastanú SUV a crossovery. Tá čakacia doba na Proace na to jasne odpovedá.
Ale inak si nejak podozrivo chváliš asistenčné systémy. >:D
Ad Citroen C4: vieš že ja takýmto autám fandím rovnako málo ako Ty. Objednal som si Focus, dali mi tento zázrak. Ale na druhej strane neautíčkari jednohlasne chválili, im sa ten štýl SUV-kupé páčil. Proste Citroen to zahral na X4 a celkom mu to vyšlo, auto robí dojem drahšieho auta, v Španielsku ich bolo prekvapivo veľa. Druhá vec je, že je to typická navoňaná bieda, zvnútra typický Francúz (t.j. vymýšľame osvedčené veci nanovo a horšie, napr. hranatý volant), manuál stará škola á la varecha v ceste, spojka mäkká, riadenie úplne necitlivé a ľahké. No a najväčší bonbónik bol ten motor, prvé desiatky kilometrov som si myslel, že je to dízel, reku ide to tak akurát, ako by som od 1,5d očakával, na voľnobehu mierne triasol, pod plynom ryčal, skrátka klasika malý nafťák; až večer pozerám a na viečku nádrže že "gasolina". Celkom šok, aký nekultivovaný ten R3 je, to má koncern aj Ford zvládnutejšie. Výkonovo tých 96 kW stačilo, ale ako sme vošli do kopcov, tak bol problém, dlhé tiahle boli smrť pre malorážku. Ale zase som spravil na jednu nádrž 700 km, čiže spotreba primeraná.
Pradeda: CHR rozhodne nie je veľká ani široká, môj Focus II, teda nižšia stredná spred 13 rokov mala na šírku 1,84m. A v Španielsku som CHR videl plno, ostatne ako ostatných Toyot (všetko výlučne hybridy). A ak sú niekde úzke uličky a parkovacie miesta, sú to práve starobylé mestá južnej Európy, to u nás mám pocit že sme v Amerike čo do priestoru pre autá. -
woody-alien 25.02.23 19:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: Hned bych koupil ještě Aygo nebo Yarise na nákupní činnost....
No jo, ale někde to skončit musí. >:-[] Tohle tvoje vyjádření mi připomnělo komedii Zvíře, kde se filmová hvězda Bruno Ferrari obává o zdraví svého dabléra a režisér mu říká: Nechceš snad,abych platit dabléra tvému dablérovi ? >:D ;-) -
pradeda777 25.02.23 17:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wl....ok...ale právě ta šířka v době, kdy se všechna auta rozšiřují a parkovací místa zůstávají stejně široká, je problémem. A navíc díky tomu, že většina lidí je odkázána na koupi ojetin a dohromady s jejich vrozenou bezohledností, je to pro majitele nových aut smrtící koktejl. A nezáleží na tom jak daleko od vstupu do NC zaparkuješ, časem se najde nějaký "borec", který si dá záležet na tom, aby se na tvém voze "podepsal".
C-HR má 1.8m na šířku bez zrcátek a je jedním z mála vozů, kde zrcátka nepřesahují šířku vozu. I tak je ale o 35 mm širší než M140i. Na délku je o 36 mm delší. Takže na rohlíkový expres stále dost "bulky". Velká škoda, že nemám širší garáž a 3 auta se vedle sebe nevejdou. Hned bych koupil ještě Aygo nebo Yarise na nákupní činnost.... :-! -
woody-alien 25.02.23 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iudex: Sám dobře víš, že na dovolené bereš téměř cokoli, ale zrovna tenhle Citrouš je přesně typem auta, který jde úplně mimo mě a klidně si radši koupím dodávku. Ani se radši nebudu koukat, kolik za to vlastně chtěj peněz. -
woody-alien 25.02.23 17:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wl, iudex, pd : Díky. Já chápu, že tohle není zrovna zajímavý auto, ale dřív jsem podobnými taky jezdil (H1, Dokker) a razím heslo, že pokud i tahle auta fungují a plní svou užitnou hodnotu, tak se je člověk (aspoň tedy já) naučí mít rád.
Navíc oproti těm výše zmíněným je tohle opravdu jiný level, mám od čtvrtka najeto cca 250 příměstských a městských kilometrů a ano, jezdit jako se Swiftem do zatáček se s tím fakt nedá >:D , ale ta variabilita prostoru (Magic Seats na mnohem vyšší úrovni), ještě rozumná velikost (5 m délky a výška 1,9 m = podzemní garáže v pohodě) a spousta funkční výbavy (velmi povedená zadní kamera vč. horního pohledu, přední i zadní senzory s vizualizací, výborné hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání sedaček, bezklíčové startování i zamykání, automatická světla i stěrače, kompas >:-[] , navi, čtení značek atd., to všechno přispívá k pohodové přepravě.
Auto je i docela slušně odhlučněné a zvládá i naše silnice v relativním pohodlí.
Motor je klasický dvoulitrový HDI (144 k), samozřejmě že i chrochtá, ale když se drží na 2.000 ot a výš, tak o něm nevíš. Teď je ještě syrovej a nějak ho netrápím,ale už je vidět, že pojede slušně a na běžný provoz (myslím tedy to, abych nemusel být nuceným účastníkem "vláčků") to stačit bude. A je to sice předčasné, ale vypadá to, že i spotřeba bude slušná. Po těch 250 km příměstského a městského provozu (ale myslím opravdu provozu tzn. že auto stále nějak jede. Třeba v Praze už se o provozu v tomto smyslu slova mluvit nedá >:D ) mi tam svítí průměr 6,9 litru, což je prostě paráda.
Jinak měl ovšem Thomasino samozřejmě pravdu. Snížit, přitvrdit.... >:D
PS: Mám teď týden dovolenou a myslel jsem, že už bych konečně mohl uklidnit dušičku nějakou vyjížďkou na moto. No a prd, máme tady sněhovou vánici. -
iudex 25.02.23 16:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Pradeda: gratulujem k prírastku! GR Sport v červenej metalíze je najlepšie vyzerajúca verzia CHRky. :yes:
Inak ja som zhodou okolností tento týždeň jazdil na priamom konkurentovi CHRka, tiež kompaktný crossover (kríženec SUV, kupé a kompaktu s technikou a na podvozku nižšej strednej): [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A ešte raz gratulujem aj woodymu. Hneď sa aj takéto čisto racionálne auto po dlhom čakaní vníma inak. A tá hnedá autu sekne.
-
pradeda777 25.02.23 13:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wl....tak, tak...doufám, že to letos vyjde a budeš tam stát zase.... ;-) >:D >:-[]
C-HR je překvapivě dost velká kára. To jsem si plně uvědomil, až jsem ji zaparkoval vedle M140i. Zrovna tak jsem si tenkrát uvědomil, že Macan není o moc menší kára než X5, které stálo vedle ještě před nějakou dobou. -
white label 25.02.23 02:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
w-a
Paráda, vypadá dobře a ta barva mu sedí! :yes:
Velké auto se počítá dvakrát a velké auto, velká gratulace! :-)
Ať slouží tak skvěle, aby se vykompenzovala ta hrozná čekačka... ;-)
P.S. Si tu dnes připadám jak ve funclubu Toyoty! >:D -
-
pradeda777 22.02.23 13:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
tms...problém je, že moje druhé víkendové auto bude M140i a tam ty celoročky nepotřebuju. Právě proto je chci dát na C-HR, protože ho budu používat celoročně. Jestli s ním budu dělat i delší štreky to ještě nevím. Aby nakonec nebyla nákupní taška s M140i.... ;-) >:D >:-[]
Na C-HR dnes jde fólie. Zítra křemík a v pátek v 10 ráno bude předávačka....
Dnes jsem "spáchal" na 1er venkovní očistu, aby nevypadala jako Popelka, až bude vedle ní od pátku stát nablýskaná C-HR.... ;-) -
Thomasino 21.02.23 20:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Mohu potvrdit, že celoročky fungují v zimě dobře a zvládají na Jardovi i břečku a lehký sníh :-) Na druhé víkendové auto bych je kldině dal, ale nevím jestli bych je chtěl na hlavním autě a jezdit na nich i v létě. Za to mi těch 2x 1500 za přezutí a 14-18 tisíc za zimní gumy zase nestojí. No uvidíš sám. -
pradeda777 21.02.23 11:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
tms....Ještě že Cayman GTS je z výroby už snížen o 20mm proti běžnému Caymanu Jinak ty pružiny nemusí být tužší, stačí kratší a těžiště se sníží..
Tak to bohužel nefunguje. Konstruktéři nenastavují podvozek jen tak podle oka. Vše musí ladit. Když dáš kratší pružiny, tak je musíš zesílit nebo upravit tlumiče, jinak bys byl často na dorazech. Tak nebo tak, skončíš s tvrdším podvozkem.
Do těch celoroček chci jít hlavně kvůli soudružce. Často ji vozím na domov důchodců za mátí (příští měsíc 93) a teď v zimě bylo párkrát nemožné jet na letních a ona byla z toho vystresovaná. No a když bude jedno auto na celoročkách, tak máme vymalováno. Také jsem již několikrát četl, že kvalitní celoročky se již posunuly o hodně dál a jsou po všech stránkách velmi dobré. Jediné s čím si nejsu tak úplně jistý je, jak se bude vůz chovat na 19" kolech, která jsou v základu na C-HR GR Sport. Proto jsem originálně objednal další sadu kol na zimu v 18", ale pak zrušil a rozhodl se pro ty celoročky. No časem uvidíme, jak se bude vůz chovat na těch letních 19". Když by byl podvozek tuhý už na letních, tak bych potom asi koupil sadu zimních gum a přezouval.
-
Thomasino 20.02.23 17:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Samozřejmě že Proace je třeba snížit, aby to lépe vypadalo a méně se naklánělo! :-) Pomohlo to C-Maxu, taky Golfu Sportsvan, nebo Seatu Ateca. A pružiny H&R už mám nachystané taky pro Tiguan R :yes: Ještě že Cayman GTS je z výroby už snížen o 20mm proti běžnému Caymanu ;-) Jinak ty pružiny nemusí být tužší, stačí kratší a těžiště se sníží..
P.S.: Praděda, letní gumy normálně používejte. Víš na co ti budou po 5 letech? Na hov.., stejně jako byly k ničemu na Yarisu 10 let staré zimní i letní :-) Guma prostě ztratí vlastnosti. Nemluvě o tom, že ty celoroční mají většinou tužší bočnice a jsou pak méně pohodlné. -
iudex 17.02.23 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak budúci týždeň tu bude dvojitá oslava, dve nové autá naraz. :-) A aj ja v podstate sadnem do (pre mňa nového) auta, ale čo to bude, zistím až v požičovni.
Inak woody ten podvozok by si mal znížiť, dobre vieš, ako to pomohlo Tomovmu C-Maxu. >:D
Ešte k tej 30i, tam by som tiež zvažoval čip, tých 180 kW je pomerne konzervatívny výkon, veď B48 sa ladí na 195 kW (128ti) aj 225 kW (M135i). A u nás ten čip fakticky zaplatí registračný poplatok, na ktorom človek ušetrí. -
pradeda777 17.02.23 12:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wa... >:D >:D >:D >:......ano, i mě C-HR včera dopoledne "přistálo" ve Zlíně. Předání? To zatím nevím, protože se v pondělí má začít dělat na fólii a pak ještě ten křemík....takže to vypadá až tak někdy koncem týdne....možná až ten další týden. Gumy? Teď už je dost pozdě na přezouvání. Nechám to zatím na letních a před zimou koupím nějaké lepší celoročky, letní uskladním a budu používat ty celoročky. Já sem taky nakonec na M140i taky nepřezouval a snad jen jednou mě zima přinutila jít pro rohlíky pěšky.... ;-) >:D >:-[] -
woody-alien 17.02.23 11:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: Už máš C-HR u dealera ? Proace dorazila včera. Předání asi v úterý. Původně ještě chtěli zdržovat instalací zimních kol, ale na ty se zase čeká, protože kompenzace jde za importem....a zkrátka další minimálně týden v čudu. A hlavně už jim ohledně termínů vůbec nevěřím. Takže jsem jim řekl, ať to nechaj tak, že jsem kvůli nim už stejně celou zimu odjezdil na letních, a ještě sjetejch. >:D
No, fólii ani keramiku fakt dávat nebudu, možná bych zvážil snížení podvozku a vylepšení brzd. >:-[] Ne, to byl vtip pro Thomasina. ;-) -
pradeda777 17.02.23 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie......čipování...b48.....[odkaz]
300k to sice nedá, ale i tak je to dost slušný výkon. Já bych se toho nebál, i když taky žádné zkušenosti nemám.
Ale na druhé straně jak píše iu....cenový rozdíl mezi 230i a 240i už není velký....opravdu záleží na tom, jak a na co budeš vůz chtít používat. Jako většinou dálniční vůz bych šel do 340i....okresky/město...330i... :-! -
pradeda777 16.02.23 17:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu,,,,ok....330i motor bez špičky. A to je právě zmíněno ve videu. Dnes už té špičky málokde a málokdy využiješ. Mám tu samou zkušenost s mou M140i. Špička tam je, to je fakt, ale dostat se k té špičce to je opravdu kumšt a risk. Takže ten spodek a střed je na normální ježdění daleko víc využitelný. Je to opravdu potřeba vyzkoušet. A pak ten extra kvicht na předek je taky ve videu zmiňovaný. Já bych s tím "usraným" čtyřhrnkem už problém neměl. Zestárl sem.... :-!
Ale s tou cenou máš pravdu. Očekával bych, že 230i bude o dost levnější než 240i...což není.... :-( -
pradeda777 16.02.23 15:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie....Supra je jen dvousedadlák.....a pěkně drahá i v manuálu. Určitě by stále za to, vyzkoušet tu 230i....ale bacha...230i nemá v nabídce adaptivní podvozek. Ale pisálkové tvrdí, že základní podvozek je fajn. Naproti tomu sportovní podvozek je moc tvrdý.... :-! -
iudex 16.02.23 15:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
prededa: len drobná poznámka: ten americký 30i je inak naladený, má 190 kW/258k oproti európskym, emisne priškrteným 180 kW/245k. Nebude to dramatický rozdiel, ale predsa. A inak zrovna predvčerom som sa bavil s webpajom, ktorý práve išiel v 330i s týmto motorom a síce ho v zásade chválil ako dostatočne živý a hlavne úsporný motor (6,8 na sto), ale bez charakteru a špičky. A presne tie dve posledné veci 40i má.
Za mňa osobne ak 2er/3er, tak so 40i. Ak nebudem mať na bavorský šesťvalec, tak to rovno ušetriť viac a ísť do inej značky (napr. AR Giulia) alebo koncepcie (FWD hotheč). Pretože napr. s 230i moc neušetríš oproti 240i, rozdiel rovnako vybavených verzií je 52000 vs. 56800 eur. -
pradeda777 16.02.23 10:52
« Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie....ok....snad ty hrany....na M240i je zadní nárazník trochu překombinovaný, to je pravda....na 218i,220i,230i je nárazník "umírněný" a tolik "neprovokuje". Ale něco na M zkrátka museli změnit, aby bylo vidět, že platíš o čtvrt milióna víc...... :-! Možná by ta 230i se 180kW úplně stačila. Z 0-100 5.9 sec....a je taky o 180 kg lehčí..... :-! Ale já vím, šestiválec je šestiválec.... ;-) >:D >:-[]
Without giving away the full review, Nico says that in many ways, the BMW 230i is actually more enjoyable to drive than the M240i. For starters, its steering just feels that little bit better, uncorrupted by the extra weight of a six-cylinder engine and xDrive’s front driveshafts. There’s a lightness to the front end that feels more playful and more engaging than it does in the M240i. Admittedly, it isn’t dripping with feedback, nor does it have any at all for that matter, but the front end feels eager to turn in and understeer is kept to a minimum. The rear-drive layout also makes it feel more naturally, even through slow corners.
[odkaz] -
speedfred 15.02.23 19:40
« M240i
Však to keby bola aspoň zadokolka.
Pozeral som ale na nemeckých stránkach nejaké M240i (posledný model) a možno ako denné auto by sa to dalo zobrať na milosť aj s xdrajvom. Fakt len ako nákupná taška a na cestu za prácou. Až budú nejaké 2-3 ročné tak to začnem sledovať. Musí to mat ale idrajv kolečko, tie celomatlacie nechcem a za nové auto tie peniaze nedám.
Potom to patrične čipnút aj keď som to ešte nikdy nerobil.
A bude vystarané. -
pradeda777 15.02.23 17:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Freddie....M240i bude určitě moc dobrá. Trochu obézní, ale chtělo by to nutně manuál. Alespoň pro tu zadokolku. Kdyby byl, tak už mlátím v Renocaru na dveře. >:D