Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
speedfred 04.04.23 16:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Vďaka za "krásnu" konfiguráciu a aj keď je to Pórš tak ale ružovééé ani náhodou!
Obyč Boxster ani GTS nie, pretože ten Spyder/GT4 je v detailoch trošku iný ale celkovo pre moje oko nádherný. Technika tak isto kúsok ďalej ale druhá stránka je ten mastný príplatok za GT techniku.Ja viem všetci hovoria, píšu že GTS je v Porsche zlatá stredná a asi idealna cesta ale ja to tak nemám.
Ako sme boli jazdit v Portimao cez zimu, tak to bolo hotovo. V jededen z tých dní som dal snáď 40-50 kôl a už som na ňu (GT3 RS) začal aj tlaciť tak potom človek zistuje že tie peniaze čo pýta Porsche za svoje diela sú asi adekvátne aj keď je to stále strašne moc a pre väčsinu z nás nedostupné.
Ako píšu rôzny novinári, tak som pochopil čo to je keď ti volant začne tancovat medzi prstami a začneš cítiť ako auto ožíva. To už je ale celkom kalup na ktorý sa asi nedostane väčsina ludí pri takom zbežnom jazdení alebo prevezeni pretože faktor strachu keď vidíš cenu auta. A treba priznať že aj vo vyladení elektroniky čuť tie peniaze pretože keď som to vypol tak bolo hodne veselo a podarili sa aj nejaké digitálky (hodiny).
To len taký krátky poznatok. -
pradeda777 04.04.23 15:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
tms.....Tvůj kámoš Šenkýř má také jednoho na prodej....má to ale nějaké úpravy. Kdo ví kolik závodů to má za sebou..... >:-[] >:-[] >:-[] Ale to z Prahy s těma polepama vypadá dobře včetně ceny. Ty jsi s ní jel? Tož poreferuj. Proč je to tak levný??? -
iudex 04.04.23 15:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Ako ja nemám moc rád polepy, tak práve tento vyzerá vkusne a prijateľne a rozhodne osvieži nudnú bielu.
Inak ceny šialené za jazdenky. Fakt prestáva platiť to staré pravidlo, že auto nie je investícia, lebo stráca na hodnote hneď, ako vyjde zo salónu. Dnes na hodnote dramaticky rastie, ojazdíš a ešte so ziskom predáš. 8-s -
Thomasino 04.04.23 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Spyder je pěkný jako design, ale ta jednovrstvá střecha by mě asi vadila, raději tišší 3 vrstvou v Boxsteru. A ještě si ho můžeš udělat v barvě jaké chceš. Akorát to nepůjde nyní podle všeho už s PDK, mají nedostatek. Tady jsem ti Speedfred udělal pěknou konfiguraci (a další fotky). Už od 2.6 milionu Kč
[odkaz] -
pradeda777 04.04.23 08:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Tož v Porsche jsem jel v Austrálii 2x. První byla 911S z roku 1973 2.4 l, 5kvalt manuál a byl to ulítaný křáp, takže dojem byl celkově nula celá nula nic......
Druhý byl nový Boxer cabrio a projížďka kolem moře byla úžasná. Toho bych tenkrát hned bral, kdybych na něj měl. Dnes už na něj mám, ale použití pro něj nemám a tělesná schránka už vyžaduje spíš něco jako C-HR.... >:D >:D >:D -
Thomasino 03.04.23 21:53
« Re: Re: Re: Re: Re: M2
Mě se ta běžná metalická modrá Gential moc nelíbí. Jako ujde to, stále lepší než černá nebo bílá, ale jsou tam lepší barvy. Ikdyž se zlatými koly, jak jsem to viděl za plotem v Katowicích, je to zajímavá kombinace. Spyder bych bral v modré Shark, nebo stříbrné GT Silver. Bohužel GT4 a Spyder nemá moc barev na výběr. U mého GTS 4.0 jich je naštěstí více :-) -
Thomasino 03.04.23 20:29
« Re: Re: Re: M2
Ano, to jsem jel do Mostu na Porsche sraz. To jsem ti do telefonu neříkal??
Spydera jsem fotil hlavně pro známého, který má stejnou konfiguraci objednanou (Tomáš s vinovou Giuliií QV) :-)
Jasný, příští rok už se svojím Caymanem!! Jinak mají v Krakově asi na prodej černý Spyder ;-) -
speedfred 03.04.23 20:14
« Re: Re: M2
Takže ty si bol v Moste ako som ti blikal v piatok? Celkom slušné množstvo Stuttgaských som videl po ceste (tiež som bol v Moste).
Budúci rok tam už budeš aj so svojím?
Toho modrého Spajdra si tam dal provokačne 3 fotky?
k M2 : tá súčasná teda nestojí za moc dizajnovo, neviem kde k tomu chodia a kto to schvaľuje. Asi som už moc starý. -
Thomasino 03.04.23 19:29
« Re: M2
No mezi řádky je u některých testů znát, že je tam značný posun ke GéTéčku, ten nárůst váhy a menší zábavnost se mi nelíbí.
Jinak v pátek jsem byl v Mostě na upršeném Porsche Day, díky počasí nedorazily avizované skvosty jako Carrera GT, nebo 959, nebo 918. Bylo celkem asi 180 Poršek. Pěkná akce! Tady pár fotek: [odkaz]
Jo a chvilku jsem pokecal s Muldixem (skvělé testy MM automotive, neboli Martin Miler), mimochodem říkal, že GTS 4.0 je skvělá volba, že je to taková tajná volba znalců :-) Zvláště s manuálem.
A dneska jsem viděl na živo modrý nový CTR a vypadá famózně!! Stále agresivně, ale už to není jak devadesátkový tuzing :-)
-
pradeda777 03.04.23 17:57
« Re: M2
iu.....tož já jsem si myslel, že po tom, co BMW "udělalo" s předkem na M3, bude už nemožné udělat ještě zoufalejší předek, ale strašně jsem se mýlil....BMW to dokázalo s M2.... >:-[] >:-[] >:-[] Ano, je to hrůza! Manuál? Že ho ten strejda nedoporučil, mě nepřekvapilo. Asi ho ve svém autě nemá..... ;-) Video z Carwow.....ten guy s tím jeho příšerným pommy accentem je mě odporný.....sorry jako... ;-\ A ano, M240i vypadá "a heaps better".....i samotné 230i by nebylo matné....180 kW 0-100 5.9 sec. a je o 150kg lehčí.... ;-) :-! -
iudex 03.04.23 08:56
« M2
Konečne sú vonku testy novej M2 a sú celkom nadšené. Akurát na Autoexpresse trochu prekvapivo píšu, že treba brať radšej automat, lebo manuál je stále "bavorácky" a má zbytočne dlhé prevody: [odkaz]
Tomovi sa budú páčiť gumy, 275 vpredu a 285 vzadu, takže žiadna nedotáčivosť pre nedostatok gripu vpredu.
Tu je video z Carwow: [odkaz]
Ja len neviem stále stráviť ten dizajn, štandardná 2er (s M paketom, resp. M240i) vyzerá lepšie. -
pradeda777 31.03.23 15:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
iu....sorry, ale u mě je malé auto pod 4 metry na délku. 4-4.5 metru je kompakt. Průměrný kompakt je potom 4.25 metru na délku. C-HR je potom nadprůměrný kompakt. Čili pro mě "velké auto".... ;-) Tiguan s délkou těsně nad 4.5 metru je zrovna tak jen větší kompakt. BMW F15 X5, kterou jsem svého času měl, bylo pro mě "až moc velké auto"..... ;-) ;-) ;-) -
iudex 31.03.23 13:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
dedo, tá Tvoja teória, že CHR je nejaké veľké auto... Už sme sa bavili, že je rozmerovo pod priemerným kompaktom, je napr. kratšia (-2 cm) a užšia (- 3cm) ako Focus. Proste malé kompaktné auto. A dávať to do jednej vety s Tiguanom sa nedá, ako písal Tom, to je o 15 cm dlhšie a 11 cm (!) vyššie auto, proste iná trieda. -
pradeda777 30.03.23 22:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
Tož kdyby se Tiguan a C-HR postavily za sebe a vedle sebe, tak by asi nějaký velký rozdíl nebyl.....mě se zdálo C-HR originálně také menší....ale není...je to pěkný cvalík..... ;-) Až bude trochu solidní počasí něco zorganizujeme.....
[odkaz] -
Thomasino 30.03.23 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
Klidně :-) Stačí na 2 hodiny a projedeme se kolem Kyjova. Aspoň budeme vědět, co od vás zase za pár let koupíme >:-[] CH-R se mojí soudružce líbí, jen jí to přišlo velké. A mě tehdy místo Tiguana malé. Spíše vzhlížím k novému CH-R, jestli bychom měli najít něco mezi Tiguanem a novým Yarisem.
Fotit umím jenom trochu, naštěstí mám cit pro kompozici a výběr místa, ale nějaké nastavování foťáků mi nikdy nešlo, potřebuji automat :-) Mistr přes focení je tady iudex a White Label..
Ale občas se taky nějaké fotky povedou, třeba tyto dvě cestou do Rožnova jsou tzv. "katalogové":
[odkaz]
[odkaz] -
-
Thomasino 30.03.23 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
Nahodili jsme letní kola a snížili našeho eRkového Tigouška o dalších asi 20mm díky pružinám H&R, plus dozadu hodili podložky 10mm, aby se ty kola pěkně srovnala s blatníky :-) (stejně jako vpředu, kde je to bez podložek). Už se to tolik nenaklání a je to o kousek tužší. A stále se do toho o dost lépe nastupuje, než do Golfa, taky díky většímu otvoru na výšku. Původní výška mezi koly na třetí fotce. Na druhé srovnání velikostí s iudexovou CX-5 ;-)
[odkaz] -
pradeda777 30.03.23 16:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
iu....CX-60 Tady chválí dost.....[odkaz]
a tady už míň...[odkaz]
a tady borec podvozek vůbec nezmiňuje, což by mohlo znamenat, že byl pro něj ok.
[odkaz]
Tož já bych do toho šel, kdybych potřeboval něco většího. Šestiválec v benzinu tady asi neuvidíme, takže není třeba čekat. Zaujal mě ten super výkon. Kdyby se ukázalo, že ten podvozek je opravdu moc tuhý, tak bych to pořešil menšími ráfky a měkkými, vyššími pneu. Originály jsou 21", tak prostor pro takovou akci tu je. V nejhorším případě výměnou tlumičů. Chce to se jen pořádně s vozem projet...jako vždy.... ;-) -
iudex 30.03.23 13:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
pradeda: CX-60 vyzerá fajn, ale je to veľkostne a hlavne cenovo o triedu vyššie ako CX-5 (min. 300t Kč). Hybrid by teoreticky šiel, odkedy mám fotovoltiku, ale ten v testoch zrovna nechvália. Zdá sa, že Mazda ako nováčik v rámci PHEV to ešte nevychytala, tu je Toyota ďalej. To lepšie recenzie má ten R6 dízel, ktorý chvália, Rasťo bol dosť nadšený: [odkaz] Ale ideálom by bol ten R6 benzín, ktorý majú v Amerike, k nám sa ale zrejme nedostane.
Výhoda Mazdy ale je, že veľa áut majú skladom, na rozdiel od spomínanej Toyoty.
Btw. aj by som sa Ti smial, že Ti robí problém základné nastavenia auta, ale pomaly sa aj ja posúvam to kategórie, že ma nové fičúry len rozčuľujú a nebaví ma študovať si ovládanie niečoho, čo malo byť intuitívne. -
pradeda777 28.03.23 20:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
Já bych raději bral Mazdu CX 60 2.5 l PHEV 327/500 vrchol. Mají jich skladem v AutoPalace několik. Ale nejsou z levného kraje....to je pravda.... ;-)
Edit. Dobrá zpráva. Už se mě podařilo "oživit" digitální rychloměr v C-HR, tak už vím jak rychle/pomalu jedu... ;-) Problém je, že si nepamatuju, jak jsem to udělal.... ;-) -
pradeda777 28.03.23 11:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
iu...CX-5 je cool.. :yes: Když jsem v 2014 prodal MPSu a čekal na novou, která nikdy nepřišla jako Godot, tak jsem si projel všechny verze CX-5 a byla velká spokojenost. Jen mi tam chybělo to 2.3 l turbo.... ;-) Diesel byl o hodně lepší než benzin, ale zrovna v tu dobu propukla u Mazdy ta aféra s naftou v oleji a tak Mazda vypadla z "rovnice". ;-\ Ale jinak souhlas s tím, že jako rodinné auto by byla v benzinu fajn. Z nafty bych měl pořád trochu obavy. Ale jestli potřebujete ten extra prostor, tak RAVka by byla potom lepší, to je fakt. Tu CX-5 jste měli v benzinu nebo naftě?
Něco z Austrálie....By MATT BROGAN
MAZDA has detailed pricing and
specification for its forthcoming
CX-90 large SUV, the three-row
family hauler due in showrooms
from August priced from $74,385
plus on-road costs.
Now available to order, the “largest
and most luxurious SUV ever to lead
the Mazda range” is offered in three
grades, and with the choice of mildhybrid assisted and turbocharged sixcylinder petrol (254kW/500Nm) or
diesel (187kW/550Nm) engines.
All variants are equipped as
standard with an eight-speed
automatic transmission and rearbiased all-wheel drive system, all
variants offer four selectable drive
modes: Normal, Sport, Off-Road
and Towing, and ride on Mazda’s
advanced Kinetic Posture Control
suspension arrangement.
Mazda has previously outlined
fuel consumption and CO2
emissions figures.
The seven-seat CX-90 measures
5100mm in length, 1994mm in
width, 1732mm in height and rides
on a 3120mm wheelbase. The
numbers make it 25mm longer,
25mm narrower, and 15mm shorter
than the current CX-9, with 190mm
more space between the front and
rear axles.
Mazda says the dimensions mean
the CX-90 offers the same or greater
head- and shoulder room in every
seating row, while also providing
608 litres of cargo space – accessed
via a hands-free electric tailgate –
with all seating rows in use.
Tak toto by bylo zajímavé i když trochu větší.... -
iudex 28.03.23 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
No popravde RAV4 je u nás potenciálny kandidát na nástupcu Mazdy. Ak polovička niečo 6ke vytýka, je to zlý výhľad (kvôli značne šikmému čelnému sklu, pričom spätné zrkadlo spolu s konštrukciou kamery pred ním zakrýva značnú časť výhľadu. Keď teraz dostala náhradnú CX-5ku, veľmi si pochvaľovala lepší výhľad. Takže najbližšie rodinné auto zrejme bude SUV, CX-5, RAV4 a podobné, pričom RAVka je na tom priestorovo lepšie, ako CX-5. -
pradeda777 28.03.23 09:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
iu....ok...díky.....mrknu se na to. V Austrálii jsem měl RAVku už jednou objednanou, ale nakonec z toho byla Integra Type R.... ;-) Jo, a to byly RAVky víceméně poloviční. Teď už je z ní velká kráva. Když jsem ji jednou ve Zlíně v salonu okukoval, tak než jsem ji obešel, tak mě rozbolely nohy.... ;-) 3 dveřák byl tenkrát na délku pod 4 metry a 5 dveřák jen těsně na 4. Teď už 3 dveřák vůbec není a 5 dveřák je 4.6 m dlouhý a navíc ta "těhotná" zadní část....no zkrátka nic pro mě..... ;-\ . Jedině ten 2.5 l motor by byl ok. Znám ho ještě z Austrálie. Ten by byl super taky v C-HR, ale s hybridním ústrojím se nevleze. Oni měli nakonec velký problém i s tím 2 litrem. Proto musela 12V baterka skončit v kufru pod podlahou a objem kufru se tím pádem "scvrkl"... ;-\ Corrola Cross by byla velikostně fajn, ale C-HR se nám líbila víc... ;-)
[odkaz]
[odkaz] -
iudex 28.03.23 09:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
dedo: malá rada, ak sa Ti nechce čítať obsiahly návod: na youtube je milión inštruktážnych videí, ako čokoľvek nastaviť. Naposledy som sa trápil s výmenou baterky v kľúči Mazdy, za svet som nevedel prísť na to, ako to otvoriť. Pozrel som YT a hneď som vedel.
Inak mám pocit, že na našich cestách sa roztrhlo vrece s hybridnými Toyotami, najmä Corolly a RAKky sú už pomaly také časté, ako Octavie a Karoqy. -
pradeda777 28.03.23 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: RS3
tms....návod? K tomu byl byl potřeba ještě návod jak se v něm vyznat a taky jak mu rozumět...a to je v češtině... ;-) Už ho sem tam mám i na nočním stolku u postele, ale vůbec to nepomáhá... >:D
Ale abych jen nehaněl.....sedáky jsou perfektní, výhled z vozu super, v autě klídek, podvozek, i když na 19" je víc než přijatelný a N/V si soudružka moc pochvaluje.... :-! -
pradeda777 27.03.23 16:48
« Re: Re: RS3
tms.....mě na těch fotkách nejvíc zaujala ta krásně široká parkovací místa. To jsou v Polsku všechna tak široká anebo jen u Porsche dealera? :-! Jinak k těm barvám. Je dobře, že se pár lidem líbí tyto "lipstick barvy", jinak by byl svět moc smutný a fádní.... ;-) >:D >:-[]
C-HR ? Zatím jen nadávám na ovladače, protože se v nich nemůžu vyznat. Jsem rád, že jsem schopen odjet z garáže a zase pak vše vypnout a zamčít za sebou dveře. Ani nevím jak rychle jedu, protože na mechanický rychloměr nevidím a digitální mě na přístrojovce někde zmizel a nevím jak ho naklikat zpět. Jo, taky už vím jak otevřít kufr.... >:D Kufr je však miniaturní. Tak akorát na nákup... ;-\ -
ThomasinoSmith 27.03.23 14:09
« Re: Re: Re: RS3
Tak, tak... Je to hodně o světelných podmínkách, ono stačí se podívat na rozdíly mezi těmito 3 fotkama a to je stejná barva. První jsem fotil já uvnitř, druhá je z FB prodejce (focena něčím jiným), třetí je focené venku a tam ten fialový podtón je výraznější (a tady se mi to líbí nejvíce). Ano, "cyklámen" je správně :-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
iudex 27.03.23 13:35
« Re: Re: RS3
Tom: pozeral som tie fotky v mobile a tam vyzerá Ruby Star Neo naozaj úplne ružová. Teraz to pozerám na PC a tu je farba oveľa menej krikľavé, je viac pastelovo cyklámenová. Takže pri týchto výrazných farbách veľa robí (pri obrázkoch) nastavenie displeja a naživo zase svetlo (slnečné, umelé). Ale ako som hovoril 718ka vyzerá výborne v akejkoľvek farbe (Speedfred aktuálne môže potvrdiť).
Malý fun fact: pozerám auto na dovolenku a ako úplne najlacnejšiu možnosť mi vyhodilo... elektromobil. :-O Tak si budem musieť priplatiť za spaľovák. >:D -
Thomasino 26.03.23 20:56
« Re: RS3
Včera jsem podnikl malý výlet do polských Katowic, kde jsem stavil v Porsche a Alpine. Jsou mimochodem jen asi 2 km daleko od sebe, navíc na straně směr Ostrava :-)
Chtěl jsem vidět na živo Boxster co tam mají v barvě Ruby Star Neo (Ibalgin), plus zeleno-šedou Aventurin na 911 Targa a také ten alcantara-kůže interiér, který tam mají na jetém Caymanu (Carmin Red). Ta růžová Ibalginová je zajímavá, ikdyž jsem podle fotek čekal silnější nádech do fialové, ale taky stál uvnitř pod zářivkama, takže na denním světle to bude zase vypadat jinak. Spolu s modrou SHARK Blue a zeleno-šedou Aventurin byly u mě ve finále. Možná ještě s tou křiklavou zelenou Python (na konci fotek). U Alpiny jsem viděl tu jejich novou oranžovou na A110S a ta má pěkně trefený odstín. Za to křiklavá fixková žlutá se mi nelíbila. Uvnitř byly tři modré. Škoda že taková oranžová není pro Caymana, pak by to byla jasné volba :-) [odkaz] -
speedfred 23.03.23 10:42
« Moto
Zase nejaký bordel to nerobí a zniesol by som aj viac hluku. Na dlhé cesty to bude asi ok.
Celý komplet je aj s homologáciu.
Inak keď som radil cez QS tak si do výfuku vedel prdnúť aj sériový výfuk, teraz to je ešte kapánek ostrejšie hlavne v tuneloch. :-)
SW sa nahrával iba kvôli výfukovej klapke a catu, inak zatial neprebehlo žiadne navyšovanie výkonu, mám ale pocit že to ide teraz trocha lepšie za plynom. -
Dany 23.03.23 07:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak to som zvedavý. Kamarát má na SuperAdv len koncovku a robí to riadny randál. -
speedfred 22.03.23 19:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
HP Corsa. Nie len výfuk ale aj zvody + kat a klapka von a nový SW.
Pri prvej jazde to tak strelilo až som sa sám zľakol. >:D -
Dany 22.03.23 12:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
woody: Super že si to vytiahol. Oťukávací režim je super na zábeh. Po tisícke by som vymenil olej. Nabíjačka super, tiež ju mám. Treba dobíjať viac krát za zimu, ideálne vytiahnutú baterku. Motorka stále niečo cucá, bude tam imobilizér.
Ja musím vymeniť prednú gumu. Po Dolomitoch sa na tom trojuholníku nedá jazdiť.
V premávke je treba rozmýšľať za všetkých, na križovatkách byť opatrný ako na vedľajšej, pri predbiehaní počítať, že niekto odbočí na poľnú bez blinkra... To bývajú najhoršie situácie.
Prajem iba šťastné kilometre bez nehody.
Fred, čo si dával za výfuk? -
woody-alien 21.03.23 20:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany: Jj, poté co jsem dobil baterku (koupil jsem si nabíječku CTEK a hned vyvedl konektor od baterky pod zadní část sedla, abych to příště už jen napíchl a nemusel sundavat přední sedlo) jsem slavnostně v neděli po ránu vyjel na projížďku. Víceméně piánko, sice bylo teplo, ale silnice byly navlhlý. Vrátil jsem se asi za hodinu po nějakých cca 50 kilometrech a jedné pauze na cigáro.
Na nějaký jízdní dojmy to moc není, jen snad že je CB650R pro prakticky znovuzačátečníka strašně příjemná motorka, která schroupne téměř jakejkoliv kvalt, hezky se ovládá, nemusíš jí do ničeho nutit ale není ani moc hrrr...a samozřejmě umí být i dost rychlá...ale to až časem. Vůbec bych do ní při jízdě neřekl, že má víc než dva metráky. Bavilo mě to a budu jezdit co nejvíc to půjde. Jo a taky budu potřebovat nějakej báglík na sedlo, takhle jsem nezbytnosti jako mobil, šrajtofli a cíga musel buď narvat do miniprostůrku pod sedlem nebo zapnout do bundy.
Nicméně život píše krásné příběhy. Po obědě jsem pak šel se synem na školní hřiště, mobil jsem nechal doma a kolem třetí se rozezněla siréna. Svolávali se hasiči a za chvíli už svištěli po státovce. O chvilku později sanita. No a ještě o chvilku později vidím, jak se státovka zastavila a štosujou se tam auta.
Nějak ve čtyři jsme se vrátili domů, vezmu mobil a asi patnáct zmeškaných hovorů. Musel jsem následně psát zprávy, že jsem to opravdu nebyl já. Navíc na facebooku (odkud známí a příbuzní čerpali info) se psalo rovnou o smrtelném zranění... ;-)
[odkaz] -
speedfred 21.03.23 18:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak ja som už dal pár inštalačných kilometrov na moto po zimnom servise a hlavne som chcel počuť aj nový výfuk. -
iudex 21.03.23 11:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Dany: jj, tie poplatky síce nie sú rozhodujúce pri kúpe, ale poteší, ak máš menšie náklady. Napr. dve rovnako drahé autá, Stinger [odkaz] má aktuálne poplatok 3900 eur, kdežto Giulia [odkaz] len 2300. Po novom to bude rovnakých 1000 eur, teda bod pre šesťvalec.
Inak áno, moto sezóna začala, tu je aktuálne slnečných 17°C, ideál na vyvenčenie vašich mašín. -
Dany 21.03.23 08:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iudex: dobrá správa s tými poplatkami ;-) Máme radost
Muldix je momentálne top jazdiaci novinár a vie aj pekne podať, popísať správanie. :yes:
woody, už si to vytiahol? Čakáme prvé pozitívne dojmy ;-) -
iudex 18.03.23 22:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Parádny test M3 Touring, treba vidieť: [odkaz] Z Muldixa sa stáva miestny Chris Harris, fakt dobrý. -
pradeda777 17.03.23 16:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....ano, jsou RS3 pod 2 mil, ale to jsou, jak už jsem psal, vesměs předváděčky dotažené s DE. To, co drží u nás ceny RS3 stále tak vysoko, je především fakt, že se nové momentálně (momentálně nebo už na furt?) nedají objednat. -
VII 17.03.23 12:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Jasné, to nebylo nic proti tobě, jen když to čtu, tak jako člověk který se v tom pohybuje občas nevěřím svým očím co jsou lidi schopní vymyslet. Třeba že těch 30 000 aut co Škoda měla na parkovištích tam jsou proto, že nemá zákazníky a čipy nejsou problém, že to na ně automobilka jen svádí apod.
Situace je taková, že to pořád stojí poměrně za h.ovno. Zrovna dneska jsem viděl aktuální výhled a stále máme několik desítek kritických dílů, kde jsou problémy, ale snažíme se jet pokud možno naplno a řešit výpadky výrobou jiných verzí, výbav, motorizací apod, pokud to jde.
Obecně pokud objednáš: Bugatti, Lambo, Bentley, Porsche, Audi Ducati, MAN nebo Scanii, tak máš poměrně velkou jistotu, že výroba pojede na 100%, protože tyhle modely mají přednost díky marži.
Objemové značky a užitkáče je to pořád nejisté, momentálně to jede vcelku dobře, ale kdybychom měli ve skladech díly na milion aut navíc, tak by to rozhodně bylo růžovější a výroba by jela lépe.
Jinak ten prodejce to má úplně stejně jako automobilka. Žádný dealer dnes nežije z prodeje aut, ale jejich servisu. Na autě dnes skoro nic nevydělají, takže jejich zájmem je mít co největší flotilu, která by k nim jezdila. -
iudex 17.03.23 12:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
VII: ty tuším pracuješ vo VW, takže máš zrejme lepšie informácie ako predajca. Ja si tiež myslím, že pre fabriku je najhoršie zastaviť výrobu a že každý deň, čo linky nefachčia, stojí milióny eur. Zrejme to pani myslela vo vzťahu k predaju (a nie výrobe) áut, že nemajú záujem ich predávať za každú cenu ako voľakedy. Proste radšej vysoká marža a menej predaných než množstvo áut s nízkou maržou.
Inak keď už sme pri tom, ako si stojí VW s výrobou a súčiastkami? Nezlepšuje sa to?
Tom: kedy to máš termín dodania? Ak chceš v máji dávať Alpy, zrejme to už bude otázka pár týždňov, či?
dedo: jj, tiež sa mi tá cena zdala podozrivo nízka. Faktom ale je, že tých RS3 s cenou značne pod 2M je už viacero, to predtým nebolo.
EDIT: dobrá správa pre Slovákov kupujúcich nové auto: registračné poplatky sa znižujú, osobitne pri vyšších výkonoch to bude citeľné. Aktuálne je to 2700 eur nad 228 kW a 3900 eur nad 254 kW. Od júla to bude 1000 eur nad 210 kW. Aspoň niečo pozitívne. -
pradeda777 17.03.23 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu...už je to jasný proč ta levná RS3..........Poznámka k ceně:
Cena platná při odběru dvou a více vozů
Zdá se, že těch borců co objednali a nakonec nevzali bylo víc... ;-) Možná až moc....
Kyjovské Top Centrum car má na prodej 2 RS3 už přes rok, ale ke slevě se zatím neodhodlalo..... :-! -
Thomasino 17.03.23 11:36
« Re: Re: M240i
Tak hlavně doufám, aby hezky vyráběli ve Stuttgartu a tu moji pastelku dodali co nejdříve, abych mohl už v květnu jezdit po výletech! Už tady plánuji na začátek července Grossglockner, s cestou pak přes Stuttgart a Museum Porsche (letos výročí 75 let), cestou zastávka na 1 noc v Kostnici u jezera (Konstanz), pak k příbuzným k Düseldorfu, zpátky přes Lipsko (Porsche experience centrum).
A na začátku června možná dáme Dolomity, tam je super poježdění, zvláště před sezónou!! :-) -
pradeda777 17.03.23 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....tak s těmi čipy nevím nevím....já dostal k C-HR jen jeden SMART klíč s omluvným dopisem, že je stále nedostatek polovodičů a druhý klíč dodají dealerovi, hned jak to bude možné. Ten pak klíč spáruje s vozem, který budu muset k dealerovi přistavit. Ale datum, ani pravděpodobné, nikde. Také jsem nedostal objednané gumové rohože na podlahu, protože se vyrábí v Rusku a je k.u.r.w.a válka.... ;-\
Cena za CTR je pro někoho, kdo ji moc moc moc chce, pořád dobrá. Já, kdybych byl jeden z těch co ji moc moc moc chtějí, tak bych ty peníze dal. Hlavně k vůli tomu, že to je URČITĚ poslední čistě benzinové CTR. Z inzerátu vyplívá, že vůz je už prodán a ani mě to nepřekvapuje.....já bych bral raději toto: [odkaz]
Edit. Zdá se, že slevy na RS3 už dorazily i k nám. Toto je moc dobrá cena, i když výbava bude asi chudobná...anebo tam něco nesedí, protože dole v inzerátě nabízí dealer další RS3 za daleko vyšší cenu.... -
VII 17.03.23 10:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Proboha, nikdy nevím, jestli mám brečet nebo se smát, když narazím na tuhle neuvěřitelně originální myšlenku.
1. Situace s čipy pořád není úplně dobrá.
2. Automobilky mají velké množství objednávek, které jsou ale často rok staré a auta jsou objednané za úplně jiné ceny, takže má zájem je vyrobit co nejdříve.
3. Nikdo kdo má v hlavě mozek, nemůže nikdy tvrdit, že je výhodnější nechat lidi doma a platit jim náhrady, nevyužívat výrobní zařízení a kapacitu na 100%, takže ne, logiku to nemá absolutně žádnou.
Ty dopady do nákladů jsou obrovské a opravdu nikdo nespekuluje na nějakou paniku.
-
iudex 17.03.23 10:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
pradeda: máš pravdu, až sa ten nebezpečný mocibažný človek dostane k moci, bude to zlé, to bude politická vendetta voči všetkým a orientácia na Rusko. Ale nekazme si piatok, nechajme celú politiku. Tešme sa aspoň, že oba štáty máme konečne dôstojnú hlavu štátu.
Späť k autám: prekvapivo na sauto som našiel na predaj nový Civic type R, teda hneď k dispozícii. Ale má to samozrejme malý háčik: je za cenu podstatne vyššiu ako oficiálna cena výrobcu
>:-[] proste niekto chce zarobiť: [odkaz]
Pritom za rovnakú cenu som našiel Audi RS3: [odkaz] A pri všetkej úcte k CtR popri päťvalcovej prémii nemôže obstáť.
Inak mám info od jednej vedúcej predaja v salóne Škody, že tie problémy s čipmi a pod. sú už preč a mohli by vyrábať a dodávať odušu, ale zistili, že súčasná panika na trhu a nedostatok áut im v skutočnosti pomáha k vyšším cenám a maržiam a teda v skutočnosti nemajú záujem vyrábať naplno. Neviem, či je to stopercentná pravda, predávam, ako som kúpil, ale logiku to má. -
pradeda777 16.03.23 17:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Přátelé ze Slovenska.....nemohl jsem si pomoc a musel jsem to sem dát....omlouvám se těm, kterým to vadí....
Homofob, dezinformátor a rohožka Kremlu
V souvislosti s návštěvou Petra Pavla na Slovensku neváhal šéf místní proruské strany SMĚR – sociální demokracie Robert Fico zkritizovat tiskovou konferenci české hlavy státu se slovenskou prezidentkou Zuzanou Čaputovou. „Mluvili o třech nebo čtyřech tématech. Prvním byla samozřejmě Ukrajina, že Ukrajině je třeba dále pomáhat. Vy znáte náš názor, že pokud jde o vojenskou pomoc, odmítáme posílání zbraní na Ukrajinu, protože jen to prodlužuje utrpení a k ničemu to nevede,“ prohlásil na jedné z akcí své strany Robert Fico. Od svých fanoušků a milovníků ruského masového vraha Vladimira Putina za to pochopitelně sklidil potlesk.
Fico se zároveň pustil do prezidenta Pavla kvůli jeho návštěvě bratislavského gaybaru Tepláreň, kde vyšinutý blázen loni v říjnu zastřelil dva lidi. Homofob, dezinformátor a rohožka Kremlu se prostě nezapře. „Je fakt, že český prezident ještě před inaugurací říkal, že ho znepokojuje vývoj na Slovensku. A já jsem odvětil: Pane prezidente, na Slovensko se chodí s kloboukem v ruce, ne s kloboukem na hlavě. Slovensko je suverénní, samostatná země a nepotřebuje rady od jiných států,“ pokračoval Fico. S tou suverenitou bych to úplně nepřeháněl. Před časem Ficovo vládnutí skončilo předáním země do rukou mafie, nyní to na základě jeho vyjádření vypadá na předání do rukou Vladimira Putina. Tak hodně štěstí, Slovensko. -
pradeda777 15.03.23 13:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu....ano, ten trend k nám zatím nepřišel. Sleduju ceny RS3 a v Německu jsou předváděčky také o dost levnější. Proto těch dealerů, co tahají skoro nové RS3 z Německa přibývá. Sinější koruna také pomáhá. Momentálně dobrý business. Mark up odhaduju na 200 - 400k Kč.
Na druhé straně místní dealeři také využívají aktuální situace, kdy objednávky na RS3 se už nepřijímají.... >:-[] -
iudex 15.03.23 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
woody: tak to naozaj vyzerá, že zľavy sa pomaličky vracajú, napr. tu pri bežnom Golfe je to až do 27% a z tých zaujímavejších modelov napr. Audi S3 je to 17 až 22%: [odkaz] a . To nie je zlé. Druhá vec je, kedy tento trend príde k nám. -
woody-alien 14.03.23 19:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: tak já ti teda zkopíruju, jak to celé začalo. ;-)
"wa....děláš stejnou chybu, jako řada dalších lidí, že plníš nádrž plnou. Taháš tak s sebou zbytečný kvicht. Nádrž bych naplnil plnou jedině tehdy, když bych měl v plánu vyrazit někam dál."
Přitom já si taky na spotřebu nestěžoval a ani ji neřešil, takže nevím, proč jsi to adresoval zrovna mně. Tím bych to uzavřel.
-
pradeda777 13.03.23 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
tms.....no právě....petrolhead ve mě stále je a proto jsem se rozhodl, že nebudu M140i ještě prodávat. Dospěl jsem k tomu rozhodnutí proto, že jak teď s C-HR už nějaký ten týden jezdím po Kyjově a okolí tak vidím, že si zvykám a moje předešlé obavy pomalu ustupují.
A je pravda, že i když mě bude příští měsíc už 76 (kurwa), tak pořád by mě ten občasný "blast" s M140i ještě chyběl. Borec, co chtěl M140i koupit (prodal nedávno svoji CTR) říkal, že mu mám dát vědět až budu ready, že má s čím jezdit a tolik nespěchá. Hlavně abych to prý mezitím někde "nepověsil na strom"..... ;-) >:D >:-[] -
pradeda777 13.03.23 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu...[odkaz]
Já ale nikde nepsal, že mě spotřeba zajímá....pouze jsem poukazoval na to, že když chce někdo šetřit na spotřebě, tak nemá plnit plnou nádrž, což nakonec potvrzuje i odkaz....a ano, jezdit "na dno" je také nerozum....
M340i je pro mě v tomto životě už zbytečnost. A v příštím už auta nebudou. Budeme se přemisťovat z místa na místo sílou mozkové projekce..... >:D >:D >:D -
Thomasino 13.03.23 11:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Jsem rád, že to tady zase funguje. Párkrát jsem se zkusil přihlásit, nefungoval ani náhradní Nick :-O
Jinak u mě nic moc nového, termín stále nevím, naopak se možná posune z dubna na květen, protože jsem se před 2 týdny rozhodl do konfigurace ještě přece jen přidat ten interiérový GTS alcantara / kožený paket, kombinovaný s karbonem (doplatek 120 tisíc). Nakonec jsem si řekl, že když už tak drahé auto, tak těch asi 100 tisíc bez dph ještě obětuji a bude to uvnitř vypadat parádně. Tady na prvních 3 fotkách je základní interiér, kdy vršek dveří a palubky je klasicky měkčený plast (kombinovaný se stříbrnými lištami) a další fotky jsou s tím GTS interiér paketem, kde ve vrchní části je kůže (prošívání bude bílo-stříbrné), uprostřed dveří a spodek palubky je alcantara, kombinované s lesklým karbonem. Také středový tunel je obšitý kůží s tím kontrastním prošíváním (nalevo nahoře na odkaze zvětšit dvojitou šipkou): >:-[] [odkaz]
Akorát volant jsem nechal z praktických důvodů nadále v kůži a bez tlačítek, bude tam jen to kolečko "manetino" na přepínání jízdních režimů.
-
Thomasino 13.03.23 10:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Praděda - tak prodej M140i (jestli ti někdo dá 980, protože CH-R vám evidentně splní všechno) a nebo my ti prodáme zpátky Yaríska na ježdění pro rohlíky (na to je M140i škoda). Jako bonus tam máš nové univerzálky >:-[] Občas už moje drahá řídí Tigouše, třeba včera na výlet do Mikulova. Ale když jela ráno po Brně na cvičení vzala si Jardu, přece jen se jí ten malý prcek po městě řídí MNOHEM lépe :-) Na mě je to malé až moc, ale taky jsem trochu přerostlý. Pořádně si tam nesednu, chtělo by to sedačku tak o 5cm dozadu, volat by to chtělo taky ještě trochu vysunout.
Na druhou stranu, jestli jsi srdcem stále ještě kousíček petrolhead, nech si M140i v garáži a párkrát za rok si s ním udělejte pořádný výlet. Ale na popojíždění po městě je to škoda a je to trápení auta. Hlavně když ho neprodáš a ještě si ho 3 roky užiješ, tak na něm moc neproděláš, tu cenu si bude plus mínus držet. A nějakých 30 tisíc rozdíl sem nebo tam ti žíly určitě netrhá :-) -
iudex 13.03.23 08:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Kam sme sa to dostali, že tu riešime, či plná nádrž oproti poloplnej zvyšuje spotrebu. Možno zvyšuje, tipujem o 0,0001 l/100 km. >:-[] A pokiaľ ma pamäť neklame, pradeda tu kedysi ostentatívne tvrdil, že ho spotreba vôbec nezaujíma. ;-)
Proste kto najazdí viac ako 3000 km za rok ;-) , tak tankuje doplna, pretože chodiť každú chvíľu na pumpu je zbytočná otrava. Plus mať takmer prázdnu nádrž má aj objektívne technické riziká: [odkaz]
Edit: zaujímavá ponuka, M340i za 60t eur, cca. 1,43M Kč: [odkaz] -
woody-alien 12.03.23 10:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: Ecodriving je prostě extrém. Daleko větší vliv na spotřebu než plná nádrž bude i u malého a lehkého auta mít jízdní styl. Na co budu dejme tomu u Swifta řešit, jestli mám v nádrži 15 nebo 37 litrů benzínu, když mu stejně při první příležitosti dám zahulit co se do něj vejde. Fakt nebudu jezdit ve "vláčku" nebo schovanej za kamionem, abych ušetřil pár deci.
A když už jsme u toho vlivu hmotnosti na spotřebu. Celkový průměr u SSS mám za nějakých 45.000 km cca 6,11 litru na 100. Nedávná situace, kdy nebylo žádné jiné auto k dispozici, mě donutila odvézt v něm 20 betonových dlaždic 40x40x5 a tři obrubníky. Celková hmotnost nákladu 20x16,5 + 3x 22 = 396 kg. Vzdálenost cca 95 km, což je tak pětina vzdálenosti mezi tankováními do plné. Tedy by se podle tvého přesvědčení taková zátěž MUSELA nutně projevit na odečtené spotřebě. S takovým nákladem jsem ovšem nejel svým obvyklým stylem. Ne pomalu ale rozvážněji s akcelerací a brzděním, a samozřejmě i v zatáčkách. A spotřeba nijak nevybočila z průměru. Zato když jsem jel s prázdným autem trasu 350 km, kdy 40% byla dálnice, 40% státovky kde se dalo předjíždět a zbytek obce, tedy trasu, kde jsem si mohl jet podle svého - tak mi spotřeba vyskočila skoro k sedmi litrům.
Možná někdo řeší titěrnosti typu rezerva a hever v kufru nebo aby neměl v nádrži moc benzínu, ale aby to mohlo mít vůbec nějaký význam, ještě musí sám jezdit jako připosraženej. Čili pro mě je to bezvýznamné.