Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
speedfred 31.05.23 19:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Dobrá obhajoba prečo nekúpiť Rolíka :-) .
Dedo, taká štatistika je k ničomu keď neviem koľko najazdia tie autá. Čo z toho keď mám 9000km za 10 rokov, tam sa snáď nemôže ani nič pokašlať až sa do toho nepustia kuny či iná háveď. -
iudex 31.05.23 16:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Fred: tak pri Tvojom množstve áut asi neexistuje na Slovensku dom, kde by si všetky dokázal zaparkovať v garážach. >:D Naviac taký RAM sa do žiadnej štandardnej garáže nevlezie.
Mne napr. do oboch garáží vlezie max. 4,9m auto. Takže mám vlastne veľké šťastie, že si nemôžem dovoliť veľké auto, lebo ho proste nemám kde dať. Takže Rolls Royce, máš smolíka. >:-[]
Inak Julču s novými výfukmi by som si vypočul, už základ bol super a teraz to asi bude iný bzukot. Snáď sa Ti konečne tie srnky budú vyhýbať.
Pre Toma drag-race a okruh medzi Caymanom GTS a M2: [odkaz] -
speedfred 31.05.23 12:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
No musím vstúpiť do debaty dedo.
Prečo myslíš že Giulia by mala byť viac v servise ako doma? Zase nejaké krčmové kecy?
Jeden z dôvodov prečo som menil BMW bola aj spoľahlivosť (4 opravy za 16 mesiacov) kdežto Giu zatial funguje ako má (1 zvolávačka) a to už dostala celkom za uši.
Švagor má Toyotu Verso a tam furt niečo nejde, on povedal že tú značku už nemôze cítiť. Tojota je teda nespoľahlivá?
Včera som sa bol previezť na QV (decaty namontované) a to je celkom slušný hukot.
>:-[] -
pradeda777 31.05.23 11:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
iu.....Focus....TECHNIKA: 2.3 ECOBOOST, MANUÁL A SAMOSVOR…:yes: a z venku vypadá taky moc dobře. A to je důležité, protože se na vůz vždy díváš z jen venku....na interiér si rychle zvykneš, tak jako si rychle zvykám i já s C-HR. A velikostně na daily taky super.
[odkaz]
Z článku.....Prdelka Focusu je jako pěkné pozadí sportující slečny – proporčně vyhovující a na první pohled pevný. Focusu to sluší z každého úhlu pohledu a jediné partie, kde bych byl ještě odvážnější, jsou výfuky. Není to RS a ani nemělo být. Je to opravdu rychlé auto a rychlejší není potřeba. Když umíte řídit, je těch 280 koní tolik, že jste jednou nohou ve vězení a druhou pod zemí. Tohle auto bylo skvělý a mám takový tušení, že to je taková derniéra. Pokud můžete a máte o takové auto zájem, tak neváhejte a běžte ho vyzkoušet. Tohle je hothatchb pro rok 2023.
Kdyby mě nesedělo v garáži M140i, tak do toho hned jdu.... ;-)
Giulia looks great! No doubt about it.... :yes: Hlavně ta barvička....jako moje C-HR.. ;-) Ale ....taky chybí manuál a pak je tu možnost, že bude častěji garážovaná v servise než u Tebe doma..... ;-\
M2. Sladění s manuálem. S M140i (a snad i na Tvé 3er) je to podobné. Kvalty jsou dlouhé, protože BMW muselo udělat kompromis. Kdyby totiž byly kratší, tak díky mohutnému krouťáku by se řidič ve městě uřadil a na dálnici při 130km by motor točil jak crazy. Vysoký schodek mezi 5-6 by snad pomohl, ale co by to udělalo s převodovkou těžko říct. Ideálně by se dálnice pořešila 7 rychlostí, ale BMW takovou převodovku nemá a ani už mít nebude. A tím by se bohužel řešila jen dálnice, ale ve městě by to stále bylo samé řazení.... ;-\
M2 manual video. Autor správně říká, že manuál motoru nevyhovuje. A za to může krouťák. Už 500Nm u B58 je problematický a u M2 S58 je ještě o 50Nm vyšší, pak i větší turbo a tím i pomalejší nástup, což vytváří další problém.
Ano, N/A motory s nižším krouťákem byly jízdně k manuálům přívětivější. -
iudex 31.05.23 08:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Pradeda: v poslednej dobe akosi viac inklinujem k sedanom. Nemám ale nič proti hatchbacku a hotheče sú stále teoreticky v hre. Focus síce spĺňa na papieri všetky požiadavky, vrátane toho manuálu, ale v poslednej dobe sa mi akosi prestal páčiť, notabene po facelifte, kde tlačidlový interiér nahradili tým otrasným tabletom á la Tesla. Plus - a to je pri HH zásadné - značne zdvihli cenu, a to sa mi pri Forde (z môjho pohľadu vždy cenovo prístupnému autu) ťažko spracúva.
Takže radšej nejaký elegantný sedan ako je Giulia. Po facelifte sa mi fakt páči: [odkaz]
A ešte k tomu manuálu. V teste M2 na bmwblog (ktorých rozhodne nemožno podozrievať zo zaujatosti proti BMW) ten manuál kritizovali (že nie je zladený s motorom a nevyužíva jeho potenciál) a autor sa vyjadril, že hoci sa mu to ťažko píše, radšej by bral automat: [odkaz] Fakt neviem, či by som si v M2 za ten manuál priplácal. Každopádne v bežných BMW je dilema vyriešená, manuál nie je. -
Thomasino 30.05.23 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Iudex, pokud bys chtěl občas na okruh, tak bych vybíral z RS3 a M240i :-) (možná spíše tu RS3). Pokud by jsi chtěl okruhy vypustit a používat častěji jako daily, asi bych šel do M440i GranCoupe >:-[] :yes: Moooc pěkný auto! NO IKDYŽ S RS3 BY SIS OBČAS MOHL ZABLBNOUT BOKEM NA POLYGONU. -
pradeda777 30.05.23 15:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
iu....zajímavé vidět, že ani jeden "z vyvolených" není manuál..... >:-[] Tož, ono není v této kategorii v manuálu nic. Jo, je. Focus ST X. Na toho jsi asi zapomněl. Ok....u.s.r.a.n.ý čtyřvál, ale zato velký čtyřvál... ;-) .
[odkaz]
Já osobně bych bral Focus, kdybych musel mít manuál.
Ale jinak by člověk musel jít až k M2 a to už je o třídu dražší propozice a navíc.....ach ten předek.... >:-[]
Ok, také mě udivil ten výběr toho RS3 sedanu. I když jsme již párkrát uznali, že sedan RS3 vypadá líp než RS3 SB. ;-) -
iudex 30.05.23 15:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Pradeda: tak pre nás, ktorých autá bavia, je zaujímavé zvezenie aj s autom, o ktorom reálne vôbec neuvažujeme. Minimálne aby som vedel, o čom sú tie vášnivé diskusie ohľadom električiek. ;-)
Inak stále platí, že kupujem najbližšie čistý spaľovák. Len tak interne som si zostavil poradie:
1. M340i xdrive
2. RS3 sedan
3. M240i xdrive
4. 330i
5. Giulia 2,0T
6. S3 sedan.
Pochopiteľne ideálom by bol viacvalec, teda tie prvé 3 miesta, v najhoršom ale aj dvojliter (v zaujímavom a peknom sedane). -
pradeda777 30.05.23 14:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
iu...ok. Rozšiřovat obzory je jedna věc a druhá věc je pro něco "zahořet" a dopředu vědět, že mě to s velkou pravděpodobností nebude vyhovovat. Ok, v tomto případě si to Tom jel jen potvrdit.
Baterkáče. Bohužel se jim už nevyhneme. Kdo má v garáži místo na dvě auta, tak ten si může jedno EV na popojíždění lehce dovolit. Určitě není na škodu si EV i hybrida už nyní vyzkoušet. Těším se na Tvoje dojmy..... :-!
[odkaz] -
iudex 30.05.23 13:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Treba si rozširovať obzory, aj keď má človek favorita. Teda ak sa to vôbec dá, čo je dnes veľký problém pri výkonnejších spaľovákoch. Ak sa niečo propaguje, tak sú to baterkáče. Aj mne prišla pozvánka od BMW na predvádzačky... elektromobilov a hybridov. Síce nie som určite zákazník, ale v duchu: poznaj svojho nepriateľa som sa zaregistroval a budúci týždeň skúšam iX aj i7. :-O -
Thomasino 29.05.23 19:12
« Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Právě že ta prkenost v nízkých rychlostech mě zase rychle hodila zpátky ke Caymanu GTS, který je měkčí a nižších rychlostech příjemnější, při tom neztrácí na zábavnosti. A110S se to snaží dohnat pubertálním práskáním od výfuku :-)
Iudex - ono to nejde tak úplně srovnávat s Caymanem T nebo základním Caymanen, který má sice taky 300 koní, ale je o 250 kg težší. Ale interiér vypadá lépe, plus image značky samozřejmě. S těmi abych srovnával základní A110 za cenu 1.6 mega. Výkonově se A110S blíží Caymanu GTS, ale zvuk a několik dalších věcí mluví jasně pro GTS se šestiválcem :-) Ale taky si za to zaplatíš (zaplatím). -
Dany 29.05.23 14:07
« Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Mne sa tiež A110 veľmi páči. Retro vzhľad, pokiaľ nevadí funkčnosti, je pre mňa skôr bonus.
Thom, prekvapilo ma, že sa sťažuješ na tvrdosť podvozka. Všade Alpinku ospevujú, že vďaka ľahkosti môže byť podvozok mäkký a funguje. S-ko by malo mať pritvrdený podvozok, ale snáď nie tak, aby bolo prkenné.
Otázka kúpy. Ono sa ľahko teoretizuje, pokiaľ ani teoreticky nehrozí, že by som do toho mohol ísť. Musela by jazdne presvedčiť, že je lepšia ako Porsche. Pre mňa by bolo dôležité, aby bola zábavnejšia v nižšej rýchlosti. -
pradeda777 29.05.23 10:06
« Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
iu...ano, s garancí máš pravdu...po všech těch reklamách jednání Toyota US není férové.
Ale co se týče problému s motorem, třeba zdůraznit, že motor je od Subaru. Asi se na ně Toyota QC bude muset pořádně podívat.... :-! Btw....sleduji tu ságu s "kaput" motorem podrobně a v tuto chvíli se ještě neví, co byl/je "root cause" tohoto problému. Vyskytlo se tu velké množství "variables", tak "pátrání" je velmi složité :-! Ale rozumím opatrnosti ze strany Toyoty, protože přebráním odpovědnosti za motor failure, by se otevřely stavidla reklamacím a potenciálně by hrozil i recall. Doufám, že Toyota na tomto úzce spolupracuje se Subaru, aby se tento problém, co nejrychleji vyřešil. -
iudex 29.05.23 09:10
« Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
woody: presne na to narážam. Nejde o brandizmus, na značky sa tu väčšinou nehráme, ale mať na výber Alpine (pre väčšinu neznámu značku, evokujúcu autorádiá, pre tých znalejších Renault) alebo Porsche (etalón, ktorý pozná každý na svete), a to za rovnakú cenu, tak ten výber je asi jasný. -
woody-alien 29.05.23 08:53
« Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
iudex: To já se zase klidně přiznám, že se mi vzhled Alpine líbí moc. S "Emelovskou" podmínkou, tedy modrá je dobrá. ;-) Ovšem cena na úrovni Porsche je "drobný" problém. Tady by moje životní heslo "je mi u pr...ele, co si ostatní myslej, hlavně že já jsem spokojenej" asi narazilo při reálné koupi na svoje limity. >:D -
iudex 29.05.23 08:43
« Re: ALPINE A110S - no konečně !!
Tom: skúsenosť to musela byť fajn a nepochybujem, že Alpine jazdí skvele (tá váha je základ). Ale ako pozerám na tie Tvoje fotky, tak mi ten dizajn príde moc retro, také 90. roky, silne mi to pripomína Toyoty Celicu: [odkaz] A to bolo lacné športové autíčko, na rozdiel od Alpine, ktorá ako píšeš stojí ako Porsche. A keď už niečo stojí ako Porsche, prečo si rovno nekúpiť Porsche?
Pradeda: aj majster tesár (Toyota ako etalón spoľahlivosti) sa utne. Horší je ten prístup dílerov v štýle: auto bolo na okruhu, záruka padá. Ak ale reklamujem auto ako "track-ready", tak je potom úbohý alibizmus neuznať vadu ako záručnú s poukazom na jazdu na okruhu. :no: -
Thomasino 27.05.23 22:48
« ALPINE A110S - no konečně !!
Nazdar bando! Ve čtvrtek jsem se v Praze konečně svezl s malou lehkou hliníkovou Alpine A110S. Překvapivě skvělé auto!! Z předchozího svezení před 5 lety s A110 jsem si pamatoval lehké a přeposilované řízení, ale zřejmě na tom za ty roky zamakali a řízení úplně v pohodě. Něco mezi M2 a Porsche Cayman GTS 4.0 B Podvozek funguje velmi dobře, je ale poněkud tužší, nerovnosti moc nevstřebává. Podobně jako to bylo u M2 Competition. Musí se s tím jezdít hodně rychle, aby fungoval. Zvuk mi přijde slabší, co taky čekat od čtyřválce, ale umí prskat a střílet do výfuku a dělat cirkus, jen to prostě nemá charizma šestiválců. Nízká váha byla upřednostněna (1120kg). Výkon dostatečný, těch 300 koní s tím umí hýbat slušně. Brzdy relativně dobré, možná poněkud "tupé" a málo citlivé, nevím jestli problém konkrétního kusu, nebo jsou tak necitlivě nastaveny všechny. Prostor uvnitř i pro chlapa 190cm celkem OK, s přilbou bude možná problém, nad hlavou jen 3cm. Každopádně celkově velmi povedené auto, ta lehkost je návyková, řízení hodně dobrý, pár chybiček jako zvuk, malý kufr, nebo infotaiment se dá asi překousnout. Určitě konkurence ke čtyřválcovému Caymanu, taky cenově je to oboje těsně kolem 2 milionů CZK (bez aeropaketu, ten je plus 160T). Škoda, že to nedělají i s manuálem, tady by se hodil...
Zde na konci galerie nějaké fotky. Jo a taky jsem měl možnost na živo vidět a slyšet česko-slovenský supersport PRAGA BOHEMIA (cena 38 milionů) a je to velká pecka !! Do Průhonic kde jsem seděl ve čtvrtek na kafi po svezení s Alpinkou tam s ní přijel závodník Pepa Král, který ji pomáhá vyvíjet..
[odkaz] -
pradeda777 26.05.23 13:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: GR86
Jo kamaráde, ten borec v US ho ještě nedostal. Věřím, že ho dostane, ale koule bych na to nevsázel..... ;-) >:D >:-[] Záleží také na tom, na koho tam borec "narazí" a jak dlouho vydrží se s nimi soudit, jestli k tomu přijde. Myslím, že udělal velkou chybu, že nechal motor totálně zničit, čímž možná zničil i evidenci ve svůj prospěch.... ;-\
2022 GR86 catastrophic engine failure at 5k miles, Toyota refusing to cover under warranty
34910 Views
350 Replies
63 Participants
Last post by
Ritter
,
11 h ago
celticpaul007
celticpaul007
Discussion Starter
·
Feb 14, 2023
I purchased a new Toyota GR86 in June of 2022, manual transmission, premium package, in white. I bought the extended warranty and the maintenance plan. I Loved it. I paid over the MSRP to get it.
On January 1st (less than six months old), the car with 5,010 miles spun a bearing resulting in a catastrophic engine failure. The vehicle had yet to have its first 7,500-mile service. No warning lights or indicators beforehand and the car was never tracked. It was flatbed towed to the nearest Toyota dealer (Toyota of Marin). The initial reports from the dealer, once they removed the oil pan and inspected it, was RIPG (or “rest in place gasket”), also known as RTV silicon, found in the oil pick up. The engine had metal particles in the oil pan, highlighting significant damage to the entire engine.
Fast forward six weeks later, after dozens of calls with the dealer and Toyota, they refuse to cover the failure under warranty. They also refuse to share the report from the Toyota Factory Service Specialist who inspected the car.
They are quoting me $27,500 out-of-pocket to replace the motor.
If you have a 2022 Toyota GR86, beware.
Any advice? I tried the Toyota Brand Engagement Center, but no luck.
Hmmm....to nevypadá dobře.....
Update. [odkaz]
[odkaz] -
pradeda777 25.05.23 20:58
« Re: Re: Re: Re: GR86
Emel....dostupnost GR86. Na Toyota,cz stránkách stále visí upozornění "Dočasně vyprodáno" . Na sauto.cz je v nabídce 6 ojetin. Na sportovních vozech pouze 2 nové, ale převzetí objednávky. 70 a 100k navýšení ceny.....
Btw...kdybych měl GR86 už doma, tak bych asap shodil vanu a zkontroloval to těsnění a oil pickup. -
Emel 25.05.23 17:01
« Re: Re: Re: GR86
iudex: no... podle mě - pokud někdo chce GR-86, tak není na co čekat. Jak jsem psal, teď zrovna u nás dostupné jsou k okamžitému odběru... holt prostě máš pár let záruku a případně si dáš nějakou svolávačku, jako měla GT-86 na ventilové pružiny.
Mám 245/45 R18 a ještě to není úplně urgentní... zatím jsem zahlédl jen pár testů a tam dobře vychází ta CSC7... GY jsem viděl hodně chvály pro opravdu sportovní ježdění z hlediska čitelnosti, ale to já zase tolik nepotřebuju. -
iudex 25.05.23 16:57
« Re: Re: GR86
Emel: tak ale keď sa začína črtať, že ten motor má nejakú (možno systémovú) chybu a nevydrží ani bežné jazdenie na okruhu, tak prečo si také auto kupovať? Ja súhlasím s pradedom, ak by aj bola GR86ka dostupná, tak po tomto by som bol veľmi opatrný, resp. išiel od toho.
Inak aké konkrétne gumy pozeráš? Ak si dobre pamätám, máš 18", že? To budeš vyberať presne z rovnakých možností ako ja. T.j. Pilot Sport 4S alebo S5 môžeme vyradiť (sú až od 19"), teda od Michelinu len Pilot Sport 5. Goodyear má (mnou preferované) F1 Superport; Conti CSC7 je novinka, ale javí sa veľmi fajn, zjavne lepšie, ako moje CSC5, ktoré nepovažujem za nič extra. Ja to vnímam tak, že Supersport a CSC7 sú o triedu vyššie, ako Sport 5, podľa mňa v tejto triede má Michelin Sport S5. Takže by som vyberal z GY a Conti, a to asi podľa ceny a dostupnosti. Contíky sú v 225/45 R18 za 137 eur, Goodyeary za 141 eur, takže v zásade to isté.
Daj vedieť, čo vyberieš. -
pradeda777 25.05.23 10:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
iu....video...z diskuze pod videem....Sorry situation for Toyota too. Having to worry about inherently unbalanced Subaru engine in a Toyota badged car.
Oiling failed and spun a rod due to lack of oil between the bearing and crank. Same thing happened to me on my 13' FRS. The updated 2.4litre boxers suffer the same internal failures. Its rumored the RTV they use as a oil pan gasket is too mucb, and breaks off inside the oil pan, and gets caught in the oil pickup.
its not a rumor, other youtubers have done videos taking apart the oil pan and its egregious. 100% an issue, not certain that's what happened here, but still. kind of trash of toyota. gazoo racing is becoming msport tier
The 2.4 boxer is actually a really good engine. For some reason they are using way too much RTV to seal the oil pan. It then breaks off and clogs the oil pickup. This is a manufacturing issue, not an engine design issue.
Poučení: zatím GR86 nekupovat. Sledovat releventní stránky a vyčkat na fix a BP. -
Dany 25.05.23 09:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Fred, však sa tam len tak presúšal. Ani to nedrtil v červenom. Výrobca tiež uvádza rôzne viskozity oleja pre iné pásma / použitie a 5W30 je relatívne riedky olej. To musela byť nejaká výrobná vada. Rád by som vedel ako nakoniec dopadne.
Čím si bol v Brne? -
speedfred 25.05.23 09:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
....no.
V pondelok sme boli pojazdiť s Radical tímom na Lausitzringu.
Brno s KTM to mám len na takú zábavu a chcem trošku vypilovať to moje chabé jazdenie. Hlavne brzdy, brzdné body v tom tápem ale asloň sa snažim. No a na čom inom sa to naučíš ako na aute bez ABS.
Spyder asi na okruh nie aj keď je to lákadlo veľké pretože tá elektronika je u Porsche fakt neskutočne dobre vyladená.
-
speedfred 24.05.23 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Kvalita od "dochtora Etkera", uvaril a spiekol.
Ja by som odstavil asi pri prvom zaklepaní, borec mal ale dobrý medzičas tak to chcel asi ešte potiahnúť.
Snaď mu to vymenia na záruku :-)
Akurát som prišiel z Brna. Dal som si len 2 stinty a som vyklepaný ako Detva. -
pradeda777 24.05.23 18:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
iu....máš pravdu. V Česku nelze objednat ani sedan. Nerad to jako starý hatchbackář přiznávám, ale RS3 sedan stejně vypadá líp než RS3 HB. Vím, že o tom byla debata již při představení nové RS3. Možná kdyby tenkrát měli v Kyjově za předváděčku RS3 SD, tak by si je víc lidí objednalo. Snad i já.... ;-) Teď jim tu čučí několik RS3 HB již přes rok a nejdou prodat. Se zlevněním ale otálejí....ok, zatím nemusí, pokud nepůjdou znovu objednat. Nejlevnější je tu tato originální předváděčka. Pro jistotu není uveden ani rok výroby. Mohl by to být i 2020. [odkaz]
V inzerátě sice tvrdí, že lze RS3 HB nakonfigurovat, ale myslím, že inzerát je staršího data a nestačili ho zatím upravit. -
pradeda777 23.05.23 14:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
iu....nějak nerozumím jeho nářku nad zničeným motorem. Já měl zato, že Joe je v balíku, když může investovat šilióny na modifikacích M2C a pak to brát na track day.......V diskuzi pod videem mu jeden borec doporučil si pořídit 130i na blbnutí na okruhu.....ale místo v garáži bude asi pro něj problém..... ;-)
Já jsem taky párkrát "money shiftoval", ale nikdy to motor neodnesl. Asi jsem neměl motor tak vytočený anebo jsem byl rychlejší na spojku.... ;-) S MPS sem šel jednou z vytočené 3 na 2 a motor "zanaříkal" pořádně, ale žádné "cvrlikání" se díky Bohu z motoru následně neozývalo. Tož Mazda kvality... :yes:
Na Integře mě jednou prasklo malé ojniční ložisko a tam to jemně "cvrlikalo"....ale dalo se s tím ještě chvíli jezdit.... :-!
Jo, řazení má Joe "hrubo" upravené. Mega short shifter. Měl jsem tu věc (ne tak radikální jako Joe) na několika mých vozech a protože jsou dráhy krátké a řazení o dost tužší, tak k tomu "money shiftu" může snadněji přijít. Je to zkrátka dobrý pomocník pro rychlejší přeřazení a udrží motor při přeřazení v "pracovních" otáčkách, ale jak Joe poznal, může být i zlý pán, když "things go wrong".... ;-\ -
speedfred 23.05.23 10:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Tak ty si dobrý oddiel, GTS ešte nevyrobili a ty už poškuľuješ po inej neveste.
Money shift ma teda pobavil, myslím výraz nie to čo sa mu stalo. Možno to bola aj jeho chyba keďže podľa videa má radenie upravené. -
iudex 23.05.23 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Dany: no keď inak nedáš... Ostatne aj GTI som predával až po tom, čo som kúpil nové gumy. >:D
Inak ma včera zaujalo: Joe Achilles, ktorého sledujem na YT a ktorý asi vie šoférovať "trochu" lepšie než ja, si práve zničil motor na svojej M2, keď sa mu podarilo na okruhu preradiť z vytočenej štvorky do trojky (namiesto päťky). Proste a jednoducho zadrel motor. >:-[] 8-s To, že si zničil skvelé auto ma samozrejme neteší, ale je tu taký drobný pocit zadosťučinenia, že nielen ja s tým manuálom mávam občas problém (ako so samotnou bavoráckou prevodovkou, tak i s vlastnou občasnou neschopnosťou).
[odkaz]
Inak Angláni majú na to dokonca osobitný výraz, že "money shift", teda niečo v zmysle "veľmi drahé preradenie". A to naznačuje, že to nie je úplne zriedkavá vec. -
pradeda777 22.05.23 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Z ACZ TEST CTR...Ano, umí být pořádně tvrdý, to ale ke sportovnímu svezení patří. Jenže Civic Type R tak nějak neví, kdy s tím přestat. Svižná jízda je s tímhle autem vážně zábavná, leckdo ale používá hot-hatch i jako daily. Tedy auto, které o víkendu protáhnete na mosteckém autodromu, ale v pondělí ráno s ním odvezete děti do školky a cestou zpět se stavíte pro rohlíky a taveňák. A tady nastává kámen úrazu. Type R je totiž mimořádně tuhý za všech okolností. To, co při rychlých a zábavných přesunech oceníte, je při prostém přesunu z bodu A do bodu B spíš na škodu. Podvozek vás naklepává, kostky na náměstí byste dokázali napočítat s nulovou tolerancí, retardéry, ty jsou vůbec za trest. A to se nebavíme jen o městských nástrahách, podobná je situace i na sérii větších a menších nerovností. Nevím jak vy, ale já mám takových cest v okolí spoustu. A přiznávám, tu a tam jsem se vážně přistihl, jak z auta vystupuju vlastně docela rád. Hmmm.....??? -
iudex 22.05.23 11:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
woody: je super, že si moto užívaš. :yes: Ono sezóna je v plnom prúde, dokonca moja dcéra bola včera na motovýlete (ako spolujazdec samozrejme). A aj label vyzerá byť nalomený na moto.
Čo sa týka gúm, tiež už by som mal meniť, najazdil som na letných viac, ako woody či Dany. Stále ale špekulujem, či to má zmysel, alebo nie. Ak by som budúci rok niečo kúpil, tak dorazím existujúce Contíky. Ak ale 3ka zostane dlhšie, tak asi má zmysel vymeniť už na leto, nech mám poriadne obutie (vybraté mám už dávno, Goodyear Eagle F1 Supersport). Ale Tomova skúsenosť s Caymanom ("bude to síce drahšie, ale zato neskôr") moc optimizmu nedáva. -
Dany 22.05.23 08:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
woody, tiež som presedlával z SC5 na na PS4 a "to se nedá srovnat". To čo popisuješ pri štarte sa bude opakovať v každej disciplíne. Na suchu, na vode, keď sa ti ich podarí viac zahriať... a bonusom bude výdrž. Ja som odjazdil na SC5 25t km a na PS4 38t. Obidvoje zjazdené na cca 2mm. Teraz mám nazuté PS5 a určite sú o kus komfortnejšie (bočnica bola úplne mäkká) a subjektívne sa trošku zlepšili vlastnosti, ale ako hovoríš, je to na úrovni stará vs nová a po zime.
CB, vymeniť olej a forever red. Čím som starší, tým viac oceňujem prácu japonských inžinierov v aerodynamickom tuneli, ale prilbu čistím tiež furt >:D
Odveci: v poslednej dobe ma nejak priťahujú stariny. Keď som bol minulý týždeň v Dornbirn-e, tak som sa stavil v múzeu Rollsa. Plánoval som aj BMW v Mníchove, ale prechádzali sme poobede v najväčších zápchach a nepodarilo sa mi prehlasovať spolucestujúcich. Už tak sme sa vrátili až ráno.
Teraz cez víkend zas akcia classic cars s dobrou hudbou. Minimálne opáskované Mustangy a T1 sú Gašparíkové, ktorého paštiky Vám niektorým tak chutia:
[odkaz] -
Thomasino 21.05.23 20:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
woody !! :yes: :yes: >:D >:D >:D
Ne, ne, buď bude A110S nebo zůstávám u GTS 4.0 :-) Ve středu je na Šumavě akce pro zákazníky Alpine a zkusím si A110S na 2 hodinky, pak se uvidí :-!
DNESKA proběhl takový "malý" sraz na Ecce Homo :-) [odkaz] -
woody-alien 20.05.23 14:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Pár novinek ze světa jízd jen tak pro radost. SSS dostal po 46.000 km nové botičky. Michelin Pilot Sport 4. V tom podivným rozměru 195/45 17" si moc nevyberete. Původní Continentaly CSC 5 toho měly vážně dost. První dojmy (od včerejška najeto cca 150 km) - komfort určitě není horší (řekl bych že lepší, ale musím to brát s rezervou, přece jen na těch Michelinech oproti CSC 5 v agónii je teď aspoň nějaká guma >:D ), hlučnost +- stejná. Konečně po čase můžu z klidu odstartovat trochu důrazněji, aniž bych hrabal a v pořádných zatáčkách teprve uvidíme.
S CB650R se blížíme k prvnímu servisu po 1.000 km. Objednanej jsem na příští týden. Motorka je zase něco jinýho, v rámci zajíždění jsem postupně zvyšoval "pracovní" otáčky a je to dost návykové. Obzvlášť když ten čtyřválec se skutečně probouzí až od 7.500-8000 otáček. Ne že by to ve středních otáčkách nejelo, teda alespoň pro mě znovuzačátečníka, ale nad tím mi začíná prostě Honda ujíždět pod *. >:-[]
Samozřejmě nemám bůhvíjaké srovnání s jinými stroji, obecně považovanými za zábavnější, ale já jsem ze spojení s touhle mašinkou zatím nadšenej. Reaguje vyloženě na pohled, mám pocit jako když jsem k ní přirostl (někdy i doslova, když přijedu z ranní vyjížďky po hodině a půl a venku je někde kolem 7°C, tak se nohám ze stupaček moc nechce >:D ) a je přesně taková, jakou jí v danou chvíli chcete mít. Městská, okresková, lážoplážová nebo řvoucí a zdivočelá.
Spotřeba se mi zatím pohybuje (pomalinku se spíš zvyšuje) kolem 4,6 l/100, což beru jako v pohodě. Majitelé skútrů a NC750 jdou samozřejmě do mdlob. >:-[] Horší je, že hladové oko začíná blikat tak cca po odběru 12 litrů, což znamená, že na pumpě jsem už profláklej jak falešná pětka.
Pokud se týká poměru komfort vs. rychlost, tak na naháči je to prostě tak, že fouká. Někdy míň a někdy jako kráva. Asi nejhorší rychlost je tak kolem 120 km/h. Pod tím je to lepší a překvapivě (jak jsem si vyzkoušel) i nad tím. Takže jsem se už naučil nesedět tam jak kníže pán ale začít se trochu "balit". A taky jsem do bundy zase rychle vrátil podšívku, kterou jsem původně furiantsky odepnul jako nepotřebnou. >:D
S příchodem vyšších teplot dorazil ve velkém množství bohužel i hmyz. A ježto mnohé moje cesty vedou podél vodních toků, připadám si občas jako bývalý prezident Zeman na volebním mítinku, kdy na něj oponenti plýtvali vzácnými plody z ekologického chovu kura domácího. Helma tak vyžaduje důkladnou očistu prakticky po každé jízdě.
-
pradeda777 18.05.23 14:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
iu...podobnou věc jsem řešil při koupi C-HR a bylo mě řečeno, že nemá cenu dávat keramiku tam, kde je fólie a opačně. Takže já skončil s folií na předku a kapotě a zbytek auta v keramice. Fólie stála 18 000 Kč s DPH a keramika 7 900.
Ale keramika na fólii? O tom jsem neslyšel a ani dealer takovou věc nenabízel. Snad o tom ani nevěděl. Oni na tyto věci mají kontraktory. Ale jde to, jak jsem zjistil. [odkaz] -
iudex 18.05.23 12:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Trošku z iného súdka: v tom videu Rasťo Chvála dáva na svoju GR86 ochrannú fóliu a na fóliu keramiku. Oplatí sa to? Nie je to už v cene prelakovania karosérie? Čo som pozeral tak komplet auto do PPF fólie je tak 2-4t eur, keramika cca. 1500. -
iudex 18.05.23 08:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Tom: Tebe sa RC-F páči? Mňa teda dizajnovo zrovna neoslovuje, a to ani zvonka, o to menej zvnútra (to je ťažký oldschool). A pýtajú za to väčšie prachy, ako za M4 (ktorá je výkonovo/dynamicky niekde inde).
Keď už, tak potom oveľa skôr LC500, to vyzerá futuristicky, pritom stojí len o trošku viac. Webpaja nad ním dokonca krátko uvažoval, keď mu spravili prekvapivú cenu, tuším okolo 80t eur. -
pradeda777 17.05.23 17:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
tms....ok...ale musíš se dívat na značku. Poršáků bude v ČR na silnicích násobně víc než Lexusů. I když souhlasím s tím, že Lexus je "držák" zrovna tak jako "matka" Toyota....... :-! Možná i větší držák, protože se vyrábí pouze v Japonsku, kde na kvalitu víc dbají a myslím, že něco málo i v Kanadě pro americký trh. -
Thomasino 17.05.23 15:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Tak ono jestli růžovo-fialový Cayman (Ruby Star Neo), ala Borůvka, nebo RC-F v TAKUMA Edition s křídlem (skoro stejný jako Track Edition), tak počet aut co bude jezdit po republice bude maximálně co napočítáš na prstech jedné ruky !! >:-[] >:D >:D
To spíše to šedé RC-F bude méně nápadné a taky jich s Track Edition bude jezdit více >:-[] Ale ty LEXUSy vydrží neskutečně, i ty jejich osmiválce. Známej má IS-F už 13 let, najeto 330 tisíc !! Z toho i párkrát na Nordschleife a stále to jezdí a jezdí a jezdí... Jen to má prý malé brzdy... -
pradeda777 17.05.23 14:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
tms.....no, já su moc zvědavý na nový C-HR. Jestli bude tak sexy jako představený koncept a pohodlný jako ten stávající, tak zvážím výměnu..... ;-) Ok...pohodlný...? Byli jsme jsme v pondělí v Brně v Olympii a jelikož jsou na D1 od Holubic stále kolony, tak jsme to vzali před Slavkovem na Tuřany po okreskách 2 a 3 třídy. No a tam se ukázalo, že GR Sport na 19" už až tak "pohodlný" není...myslím, že na zimu to budou Borbet 18" a celoročky.. >:-[]
Lexus. Měl jsem kliku, že jsem v Motomachi plant v Toyota City, kde Lexusy vyrábí, strávil v roce 1991 3 týdny na školení. V tu doby se tam právě chystaly do prodeje první krásná Lexus kupátka. Mám album s fotografiemi. A ano, s několika masters Takumi (Lexus Takumi master craftsmen – or simply 'Takumi' – have a precious blend of skill and spirit. They're highly trained, with meticulous attention to detail. And they possess a true belief in excellence, stopping at nothing to achieve it. Each focuses on a particular element of the car-making process) jsem se tam setkal. Jednoho jsem znal z Austrálie, kde v 80 letech připravoval našemu závodnímu týmu TMCA v Melbourne motory pro jejich závodní Corolla Sprintery.
[odkaz]
[odkaz]
Jeden z jeho motorů (4AGE 16V), se mě po ujetí předepsaných závodních km podařilo po součástkách získat pro můj projekt. Brácha mě motor pak doma poskládal, když byl u nás v roce 1988 na návštěvě v Melbourne. Brácha byl nejen dobrý závodník ale i špičkový motorář. Čest jeho památce. [odkaz]
No, projekt se už bohužel nezrealizoval, protože nedlouho na to jsem se rozvedl a motor se musel prodat...tož tak.... >:-[]
Lexus RC-F bych ale nekupoval. Je to v Česku moc velká rarita a to není pro majitele dobře. Zůstaň u 718 GTS a budeš happy..... ;-) >:D :-! >:-[] -
Thomasino 17.05.23 12:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Hybridy a iná háveď
Praděda - když máš tak rád Toyotu, tak jsem tam byl v neděli v Brně na "Toyota víkendu" a poptali jsme se na nové CH-R (představení asi v červnu/červenci) a vedle v Lexusu jsem okukoval moc pěkné RC-F TAKUMA Edition, s atmosférickým osmiválcem, karbon kapotou a střechou a nějakým doplňky, včetně křídla. Taky lehké kola, samosvor atd. S prodejcem jsme kecali, zajímal jsem se o krásný LC500, který mají ještě jeden volný vínový před faceliftem infotaimentu (nový bude dotykový) a který by uměli za 3,050 míče :-) No a tento RC-F ve speciální edici Takuma je nakonec také volný, ikdyž byl rezervovaný. Ale stojí už 3,2 míče >:-[] >:-[] (asi by uměli kilo sundat) Tak kdyby mi nevyrobili Poršátko, tak tohle RC-F bych si možná dovedl představit, ikdyž i taky váží hodně. Tady 4x foto: [odkaz]
článek: [odkaz]
"Lexus se zmiňuje, co všechno tady vlastně mistři Takumi dělali. Tak třeba vyvážení pístů a ojnic, vymezení záběru ozubených kol s přesností 0,01 milimetru nebo precizní ladění samosvoru. Abyste si svou Takumi Edition s ostatními nepletli, je vybavena emblémy, číselným označením a šedý odstín barvy laku karoserie Titanium Carbonide. Zájemci by neměli otálet." -
pradeda777 17.05.23 08:26
« Re: Re: Hybridy a iná háveď
wa.....mě, po několikaleté prokrastinaci připadl C-HR hybrid jako univerzál ideální. Ok,...jako daily bych preferoval GR Yaris nebo 3dr Cooper S....ale...jelikož jsem už dosáhl věku průměrného dožití mužů v ČR, tak pro mě "daily" už přestal být aktuální.
Proč zrovna C-HR? Líbí se mě i mojí soudružce. Pro dva "kmety" velikostně i výkonem ok i na delší cestování. N/V perfekt, ekonomický a zároveň přispíváme k ochraně životního prostředí. No, a je to Toyota, takže máme jistotu, že nás doveze až do krematoria..... ;-) >:D >:-[] -
woody-alien 16.05.23 22:34
« Re: Hybridy a iná háveď
iudex: A to já si zase rád pročtu dojmy střízlivého recenzenta. Na rozdíl od fanatiků typu DonVita. Já nevím jestli mu ten jeho Civic 1.8 tak ublížil, ale já jsem kdysi taky jezdil slabšími auty a nezamiloval jsem se kvůli tomu do tramvaje. >:-[]
Hybrid jako daily car, OK, proč ne ? Ne každý má daily car nastavený jako Thomasino. ;-) Jen u těch Fordů zamrzí, že základ je natolik dobrej, že by si to zasloužilo i pořádnější pohon. -
pradeda777 16.05.23 15:29
« Re: Hybridy a iná háveď
iu....ok. Bylo by dobře si teď, pokud máš ty dojmy z hybridů ještě v živé paměti, projet i RAV 4 a C-HR. Moje C-HR je Ti k dispozici, pokud si chceš udělat výlet.....rád tě uvidím. Můžeš samozřejmě vzít s sebou i hever....(soudružku.. >:D ) -
iudex 16.05.23 08:25
« Hybridy a iná háveď
Toto bude zaujímať asi iba pradeda, ale podelím sa. Požičal som si na 24 hodín hybridný Ford Kuga: [odkaz]
Kuga je síce na trhu dlhšie, ale nemal som s ňou skúsenosť, rovnako tak s toyoťáckym hybridným pohonom 2,5 R4 + elektro (ten je vo všeličom od RAV4 cez Kugu až po Lexusy).
Keďže som pár dní dozadu jazdil na priamej konkurencii: pluginhybridnom Jeepe Compass, tak nejaké rozdiely vyskočili. Predovšetkým ma prekvapilo, ako často jazdí Kuga na elektrinu. To samozrejme platí po meste, krátke trasy, od križovatky po križovatku. Každopádne je to vcelku príjemné a návykové. Najmä rozjazd je príjemný a svižný, okamžitý krútiak elektromotora umožní svižne vyraziť vpred. Potom sa samozrejme zapojí benzín. Je to taký typický atmomotor, presne ako Mazda 2,5, v nízkych otáčkach tichý a kultivovaný, pod plynom však už trošku hrubý a zvukovo nie zrovna lahodný, skrátka R4. Keďže som s ním nebol na diaľnici ani nespravil rýchlejšiu štreku, neviem sa vyjadriť k onému kritizovanému vytiu CVT prevodovky, viem si ale predstaviť, že hluk vytočenej R4 to prehluší (Edit: predajca tvrdil, že Kuga má CVT naladenú inak ako Toyota, že má 8 virtuálnych stupňov, aby sa eliminoval vysávačový efekt). Každopádne na svoje účelové určenie, t.j. na mestské a prímestské jazdy je ten hybrid prekvapivo funkčný a dobre vyladený, nemal by som s tým problém v konzumnom daily aute žiť. Ak by som niečo kritizoval, tak je to trochu neintuitívne brzdenie, treba jednak prudšie brzdiť, jednak je ten pocit trochu umelý (vďaka tomu, že najprv sa brzdí dobíjaním baterky, až potom samotnými brzdami).
K pozitívnemu dojmu ale prispel aj samotný základ, teda Kuga ako taká. Je to jazdne veľmi príjemné auto, až prekvapivo na SUV. Má typické DNA Fordov, t.j. výborný podvozok, tuhý a istý, pritom nie tvrdý či uskákaný, veľmi podobný Focusu, len sa prejavuje vyššia hmotnosť a stavba karosérie, na jednej strane pochopiteľne vo väčšom náklone karosérie, ale pozitívne v lepšom filtrovaní nerovností a takej dôstojnejšej jazde. Auto sa logicky viac nakloní v zákrutách ako nízky hatch, ale je to prekvapivo slušné na SUV. Ak porovnám s Compassom, tak ten zatáčal ako zaoceánsky parník, Kuga je oproti nemu svižné obratné auto. Veľmi chválim aj riadenie, na SUV veľmi priame, príjemne tuhé a ostrejšie (v rámci triedy), vysokoprofilové gumy síce dosť odfiltrujú nejaké pocity, ale nejaká stopa komunikatívnosti tam stále je (opäť na rozdiel od blatového Jeepu).
Po dlhom čase mimo Fordu som očakával, že mi ten interiér už príde lacný, ale nie je to tak, je to prijateľne kvalitné a hlavne ergonomicky solídne, stará tlačidlová škola. Priestorovo je tiež Kuga akceptovateľná na rodinné auto, určite porovnateľná s Ma6, s bonusom väčšej výšky v interiéri.
Zviezla sa aj polovička (práve pre ňu by to prichádzalo v budúcnosti do úvahy) a veľmi ocenila vyšší posed, výhľad do všetkých strán a prehľadnosť karosérie (deti vzadu tiež ocenili oveľa lepší výhľad ako z tankoidnej 6ky), páčil sa jej aj hybridný pohon, hlavne rozjazdy na baterky.
Takže to vyzerá, že Kuga sa zaradila popri CX-5 do finále na budúceho nástupcu 6ky. Ale to bude až o rok. -
woody-alien 15.05.23 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Póórš
Tak nám salóny Honda zase poněkud prořídnou.... ;-)
"Back in October 2022, Honda sent out a notice through its dealer network that it would cease manufacturing gas lawn mowers beginning in September 2023. It plans to continue selling the units through 2024 until they are gone."
A v nejbližší době očekávám, že Honda, jakož i další výrobci mobilních elektrocentrál přejdou na pohon elektromotorem. >:D -
pradeda777 13.05.23 08:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Póórš
Video mě zaneslo zpět do mého bývalého domova... ;-) . Zvuk z výfuku nic moc. Moje Integra Type R s Magnaflow výfukem zněla tenkrát daleko líp.... ;-) [odkaz]
Kdysi jsem tu vyvěsil krátký video záznam ze závodu na Phillip Island, ale teď už to nemůžu najít.
S R3 (Fabie) jsem jezdil (jako nejstarší uchazeč o řidičský průkaz na automobil v historii místní autoškoly, bylo mě tenkrát 64), protože jsem si musel udělat český řidičák. Vytočený jsem ho slyšet neměl šanci, ale v nízkých otáčkách, zněl jako poloviční R6.... ;-)
Electrical Problems. Perhaps the most notorious of the Alfa Romeo Giulia's common problems has to do with the electrical system. ...
Engine Misfires. ...
Anti-Lock Brake Failure. ...
Failing Rear Brake Discs. ...
Fuel Leaks and Fire Risk.
[odkaz]
Is the Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio reliable?
2021 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Review, Pricing, and Specs
Alfa Romeo isn't known for reliability, and over 40,000 miles with our long-term Giulia Quadrifoglio, we experienced quite a few quality issues. But this supersedan's sporting character and unrivaled beauty make it easier to overlook those flaws and enough to earn a spot on our Editors' Choice list.
So, když ji miluješ není co řešit...... ;-) >:D >:-[]