Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 28.06.23 09:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Zdá se, že problém s GR86 (Subaru) motorem byl odhalen. Borec také doporučuje nějaké úpravy, které by měly zabránit nedostatečnému mazání v určitých situacích. Zatím jsem se ale nikde nedočetl, jaké protiopatření chystá samotné Subaru. [odkaz]
@AmirPomen
@AmirPomen
5 hours ago
@900BRZ baffle alone wasnt enough..
Baffle is simply an oil scraper with main task to collect oil that were thrown around after the oil exiting crankshaft and conrod journal...
2nd...bigger and properly baffled oil sump is more important than crankcase baffle plate alone...
3rd.. to get to the real issue oil of unstable oilling in these boxer engine, first... We must understand that fa/fb series engine was born from development on ej series...
Thus u need to look in ej series subaru engine to find the core issue....
Issue 1: slow oil return to sump after being used throughout around the engine... Especially after the oil went onto camshaft and vvti assembly, it took long lateral journey from rocker cover and timing cover area back oil sump...
Issue 2: engine oil galley machining wasnt optimized.. esoecially the galley that supply engine oil into crankshaft journal #3 that also sharing the same oil supply for conrod #2 & #3
(all other crank and conrod journal gets their own dedicated oil supply galley)
In order to solve this issue...the engine need to be torn down, and hand porting needed to smooth down all those oil galley.... Especially these 3 area: oil pump outlet to oil filter, oil filter outlet into engine block and crank journal #3 (including conrod #2 & #3 galley)
-
iudex 28.06.23 08:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dany: pekná štreka na motorke. Toto na motorkároch obdivujem a súčasne nechápem, takéto trasy sú mi dlhé aj na aute, nieto na nepohodlnej motorke, kde si vystavený rozmarom počasia. To aj speedfredov roadster je oproti motorke super praktická vec, zatiahne strechu a je v pohode.
Motokáry môžeme dať hocikedy, aj cez týždeň navečer. -
Dany 28.06.23 07:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
woody, tuším si sa do toho vložil :-)
Ja som sa teraz cez víkend vrátil z Rakúska. Boli sme trochu pojazdiť v okolí Mariazellu, tam sú fakt parádne cesty. Potom Grosclokner a Nockalmstrasse. V piatok sme asi 300km mokli. Predpoveď bola 50% dážď a 27°. Realita krúpy, búrky a 8°.
Na Grose bol 1° ;-) Takýto výlet sa ti dokáže vryť pod kožu.
[odkaz]
Leg, ako baterkáče, poslúchajú? Mohli by sme zas niekedy dať motokáry ak sa dáme dokopy. -
Thomasino 28.06.23 00:36
« Re: Re: Re: Re: Porsche
Ještě je tu samozřejmě možnost vyměnit soudružku spolubydlící, když se jí nechce jezdít s Tigouškem! >:-[] >:-[]
Dneska Brno - Praha a zpět, na jednu důležitou párty v centru Prahy, příjemné pohodlné svezení, spotřeba 9,5 litru ujde. Rychlost většinou 135-140 dle gps. Jen cestou zpět mě nejaký ničema s novou Koktou problikával abych mu uhnul, při tom jsem měl napravo znatelně pomalejší auta a před sebou taky 2 pomalejší. Tak až jsem mu po chvilce uhnul doprava a do kopce na to šlápl, tak po chvilce pochopil že tomu SUV před ním to i jede, když má prostor >:D >:D Jen kolega něco poznamenal, že na 220 do kopce to tak nezrychlí ani v jeho starší A6 3.0 TDI... -
woody-alien 27.06.23 22:52
« Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex: Zapomněl jsem tě v běhu dní pochválit za dojmy z testovačky i7 a té druhé obludy. Je docela snadné napsat čtenářsky vděčný článeček o autech, která nás zajímají. Ale donutit mě přečíst a dočíst dojmy z aut, která mě nezajímají vůbec, to už si pochvalu zaslouží. Pěkné... :yes: -
woody-alien 27.06.23 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Leg: Zdravím tě....to si můžeš blahopřát. Ty jsi trendsetter alespoň v jednom směru. Já v žádném. Když už jsem koupil "Toyotu", tak s francouzským nafťákem. >:-[] A pokud se ostatního týká, Swifta se vzdát nehodlám a vůbec nejčastěji se teď zabývám čistěním/mazáním řetězu a odstraňováním mušího hřbitova ze zorného pole. >:D ;-) -
pradeda777 27.06.23 16:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Poslední zprávy re-GR86 problémy se zadřeným motorem........nevypadá to dobře. Ještě se nedostali na "kořen" problému. Takže zatím nekupovat!
@shahzebnoorani6321
11 days ago
I want to love this car but seeing fa24 engines blowing in these things makes me stay away from these cars like the plague... -
pradeda777 27.06.23 14:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Tady dole 09:41 jsem se mýlil. Psal jsem: "S tím "plug in" si ale nejsem jistý, protože jak to vypadá, tak těch 220k získáš jedině s nabitou baterkou, která se však za jízdy nedobijí jako normální hybrid". Ve skutečnosti se u PHEV baterka za jízdy dobíjí. Ale baterka je daleko větší než u FHEV a pokud se hodně využívá, pak je ji třeba dobíjet i externě. -
pradeda777 27.06.23 12:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
tms....no, napadla mě taková kacířská myšlenka. Jestli budu objednávat novou C-HR, (a to asi budu) a ve Zlíně na protiúčet za moji C-HR by mě nenabízeli solidní "lidskou" cenu, tak by tu pro Vás byla šance koupit ode mě další auto.... ;-) >:D >:-[] Ono vzhledově mezi mojí a novou není až takový rozdíl a výkonově (pokud nepůjdete do PHEV) je rozdíl také jen nepatrný.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
Leg 27.06.23 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Čaute, po dlhej dobe sem nakuknem a vidím, že je všetko po starom. Len namiesto hothatchov sa tu vo veľkom nakupujú Poršáky a hybridy od Toyoty. Takže v jednom smere som trendsetterom. Bohužiaľ, radšej by som bol trendsetterom v tom druhom. >:D
PS Fred: parádna kára, Spyder je aktuálne môj dreamcar. Ja by som ho bral vo frozen berry metallic, ale tá je tuším pre Boxster len ako paint-to-sample. -
Thomasino 27.06.23 10:16
« Re: Re: Re: Re: Porsche
Vzhledem k tomu, že na služebky nás tady teď nutí občas jezdit pár let starou Astrou 1,4T benzín, tak ani nepotřebuji tak velký auto jako Tiguan, ikdyž je hodně pohodlný. A na dovolené stejně budu jezdit Krokoušem :-) Takže C-HR by velikostně stačilo (a po prodeji Yarise a Tigiho by mi zbylo 400-500 litrů). Jinak bude stačit asi i těch 190 koní a jen předokolka. Jednou až 2x týdně jezdím po městě jen starým Pradědovým Yarisem 1,33i CVT (zvykám si na atmosféru!), ikdyž ten posed v něm je jako na koze a sedačku bych potřeboval o 5cm dozadu >:-[] >:D Hlavně to poskakuje díky malému rozvoru (plus celoroční pneu s tužší bočnicí), je to ve vyšších rychlostech dost neklidné - když se po městě po okruhu (čtyřproudovce) člověk ří-tí stovkou, nebo na normálních ulicích sedmdesátkou.. Zase má pocit jak jede rychle a při tom to není o papíry jako s Tiguanem, který to vše s prstem v nose zvládá o 40 km/hod rychleji >:D >:D -
pradeda777 27.06.23 09:41
« Re: Re: Re: Porsche
tms...ok. Co se týče černého zadku na nové C-HR. Fólii nebudeš potřebovat. Bude celkem 5 verzí. Style, Executive a GR Sport budou bez černého zadku. S černým zadkem bude Executive Premiere Edition a GR Sport Premiere Edition. Toyota nabízí 9 barev, takže slušný výběr. Všechny jsou v kombinaci s černou střechou. Té se nevyhneš. Detailní konfigurátor ještě není "vyvěšen", takže nevíme jak to bude s motory a s výbavou na přání. Ale řekl bych, že GR Sport verze (bez černého zadku) by ten 220k "plug in" motor měla nabízet. S tím "plug in" si ale nejsem jistý, protože jak to vypadá, tak těch 220k získáš jedině s nabitou baterkou, která se však za jízdy nedobijí jako normální hybrid. Myslím, že těch 192k bohatě postačí (momentálně i 183k je až až...) a bude míň starostí a lehčí auto. Mě by pak zajímal HUD. Ten bych určitě chtěl mít. I za cenu toho černého zadku. [odkaz] -
iudex 27.06.23 08:21
« Re: Re: Re: Porsche
Akýsi som zmätený, tu sa zrazu uvažuje o kúpe novej C-HR? Prečo? Pradeda, Ty si nejak nespokojný s novým autom, že chceš meniť po pár mesiacoch? A úvahy o výmene Tiguana už vôbec nechápem, kým starý CHR za nový ešte chápem (lepšie, modernejšie auto), Tigi R je vo všetkom lepší ako CHR.
Mimochodom mne sa nové CHR nepáči, ten nový dizajn, čo funguje na Priuse (ten sa mi páči), na CHR už moc nesedí a celkovo tam nevidím moc posun (zvonku, zvnútra to lepšie je). -
Thomasino 26.06.23 23:18
« Re: Re: Porsche
Mě se nová C-HR líbí, taky soudružce doma. Snad to půjde objednat i bez toho černého zadku, aby to bylo celé v barvě. Nebo hodím zadek do střední šedé fólie, včetně střechy (taky v tom pak nebude takové teplo). Verze GR je jasná volba kvůli sportovnějším sedačkám, navíc ta umělá alcantara. Umí to nastavit sklon sedáku, taky bezva. Výkon 192 nebo 220 koní bude muset stačit. Vypadá to na výměnu za rok za Tigouše, pokud se soudružka doma bude stále bát jeho rozměrů. Sice teda C-HR je jen o 1-2cm užší, ale je o 15cm kratší a o kousek nižší, takže bude působit menším dojdem (o hodně). Pro mě jasný kandidát na příští dailycar (a prodej Yarise, aby zbylo na doplacení dluhu za GTS). Barva vínová nebo ta žluto-oranžová, případně tmavší fialová Ametyst :-) -
pradeda777 26.06.23 17:37
« Re: Porsche
Nové C-HR je tu. Překvapilo mě, že to stihli ještě letos. Samozřejmě koncept byl odvážnější. Co z toho vzniklo se až tolik neliší od té stávající, což je škoda. Zaujala mě šikovnější přístrojová deska, možnost HUD, střešního okna a 4x4. Také vyšší výkon a to nejen pro PHEV. Jestli to stačí na to abych měnil? Tak tím si nejsu až tak jistý. Co na to Tom? 2 nové vozy během jednoho roku? Kdybych měnil, tak asi za tu GR 4x4 HEV nebo PHEV? [odkaz]
[odkaz] -
iudex 25.06.23 21:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Tom: tiež som dostal pozvanie, no až tak ma to nelákalo (už som tam na jednej akcii BMW bol). Vtedy nám takto v predpremiére ukázali 8GC. Z terajších áut by ma asi najviac zaujímala 5er. Čo hovoríš na ňu? Z fotiek vyzerá dosť robustná a vysoká (zrejme vďaka spoločnej platforme s i5 a potrebe mať v podlahe miesto pre baterky). -
pradeda777 25.06.23 10:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
tms....X2 M35i byla jednu chvíli na mém Schindlerově listě, ale zprávy o tvrdém podvozku mě od ní odradili. Podle aktuálně dostupných obrázků a Tvého komentáře to bude další, delší kráva. Opravdu nevím, co tím BMW sleduje. Ok....a nejen BMW.....
Například Toyota RAV4 je velmi dobrý příklad. Ta časem narostla o půl metru z docela kompaktního 4x4 na současnou hranatou krávu. Škoda, jinak by měla u mě loni s tím 2.5l hybridem šanci. Já vím....více plechu....vyšší profit.... ;-\ Co se týče velikosti, tak bývalou RAV4 současně zastupuje Yaris Cross, i když jen velikostně. Mechanicky byl RAV4 úplně jiná liga. Yaris Cross nabízí pouze usranný 1.5l 3 válcový "svrbínek", kdežto RAV4 v jednu chvíli disponoval i 3,5l V6 motorem. -
Thomasino 24.06.23 22:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Díky BMW CarTec Olomouc jsem byl dnes pozván na zajímavou akci do galerie Danubiana Art Museum za Bratislavou na privátní představení nové X2, plus představení nové 5-er. Trošku nám ta X2 narostla do délky, teda celkem dost (prý asi +20cm). Spíše to vypadá jako X4 (včetně bočního profilu). Foto nemám, telefony nám odebrali, oficiální představení bude až na podzim.. Ale jinak design celkem pěkný, odvážný, jen lehký úlet. Proti dnešním BMW bych řekl málo úlet... Interiér samozřejmě stejný jako X1. Kupodivu měkčené plasty i nahoře na zadních dveří. V Tiguanu a Q3 jsou tvrdé plasty... Pěkná akce v hodně zajímavém prostředí! Jo a byly tam i testovací jízdy s pár autama, ale nějak jsem neměl chuť něco zkoušet, stejně si z toho nic nekoupím. Z parkoviště nás jako shuttle bus vezla nová sedma, uvnitř luxusní a pohodlná, z venku ale ošklivá. Aspoň mě se to nelíbí (max.časem tu X2).
foto: [odkaz]
-
Thomasino 22.06.23 08:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Tomáš měl dost štěstí s tím Spyderem, že na SK měli ještě volnou kvótu. Kdybych objednal GTS tam, taky už asi mohl být. Není tam taková kupní síla jako v ČR.. Jen ta modrá Gential na Spyderovi je taková hodně "konzervativní" až nudná :-) Ale pšššt, nic jsem neřekl ;-) -
Thomasino 21.06.23 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Známej dnes objednal taky Cayman GTS 4.0 manuál, takže poslední volná kvóta pro ČR v letošním roce na prosinec je pryč >:-[] Ale další snad prý budou ještě v 1.čtvrtletí. Přihrál jsem ho tady do Brna k mému prodejci, probíral s ním konfiguraci, tak tam mám teď plusové body ;-) :-! Akorát tam zatím dal křídovou nemetalickou šedou a černé kola, což za mě nic moc, jsou tam hezčí barvy. Aspoň ty kola to chce jiné. Ale má čas min. 2 měsíce na změnu :-) Já vím, máme tu takové, co jim křída a černé kola nevadí, ikdyž to vzali jako skladovku >:-[] -
VII 20.06.23 13:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Dědo, nevím kdes sebral informaci, že výroba RS3 se zastavila, ale k ničemu takovému nikdy nedošlo. Pouze těch objednávek bylo tolik, že nemělo smysl nabírat nové, když už by se do faceliftu nestihly vyrobit. -
pradeda777 20.06.23 13:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Ok. Díky za reakci. Teď by mě zajímalo, odkud dealer ten RS3 SD vezme, když ani v Německu se momentálně nedá objednat a naděje, že se výroba znovu rozjede je podle Top Centrum mizivá ? Tvůj dealer má nějaké lepší "inside info" ? -
iudex 20.06.23 12:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Pamätáš si dobre, s RS3 som nejazdil. To bol len taký nástrel, aby som vedel, či sa auto vôbec dá objednať do výroby a ako sa pohybuje cenovo. Nedávno som tu dával svoj "Schindlerov zoznam", ale z neho by som najradšej bral len prvé dve autá (M340i a RS3), všetky ostatné sú už kompromisom (z hľadiska priestoru: 2er), alebo motorizácie (všetky ostatné autá ako je 330i). Takže zistenie, že RS3 sa dá objednať a dodanie je v rozumnom čase, plus je aj nejaká zľava je fajn. M340i a RS3 sú u mňa na tom podobne, obe praktické 4dveráky, prvé má väčší motor, druhé je zase výkonnejšie. Takže držím sa plánu, november-december by som niečo chcel objednať a dodanie na jar 2024. -
pradeda777 20.06.23 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
iu.....nepamatuji se, že by jsi někde psal o řidičských zážitcích s RS3? Jestli jsi RS3 již otestoval, moc by mě zajímaly Tvé dojmy..... :-!
Dodací lhůta na sedan mě nepřekvapuje, protože ty si objednávají jen jedinci. I když souhlasím, že sedan vypadá lépe než SB, které jsou momentálně "in". :-!
Jinak....ceny RS3 skladovek i ojetin se drží "nahoře", protože nové stále nelze v ČR ani v DE objednat. A navíc se neví, jestli vůbec bude výroba obnovena. (Zjišťoval jsem u Top Centrum). Kdybych byl vážný zájemce, tak bych s koupí neotálel.....(Ok, Top Centrum má zájem doprodat své zásoby... :-! ) -
iudex 19.06.23 14:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Len tak nezáväzne som si dal spraviť cenovú ponuku na RS3 sedan. Čakal som dodaciu lehotu tak o rok a celkom ma prekvapilo, že dodanie november, t.j. 5 mesiacov. A aj nejaká zľava sa dá, síce nič závratné, ale aspoň je to dvojciferné. Takže veci sa zlepšujú a verím, že tá jeseň bude dobrý čas pre prípadný výber nového auta. -
pradeda777 19.06.23 00:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Ok. Budu prodávat svoji M140i. Před pár dny jsem při úklidu v garáži objevil kdysi dávno zakoupený a následně zapomenutý KßN vzduchový filtr.
Včera jsem ho nainstaloval a dnes jel "vylepšení" vyzkoušet.
No, rozdíl tam je a subjektivně dost velký. Motor jde do otáček o hodně ochotněji a 1er na okresce zkrátka letí.
ALE.
Zároveň jsem dospěl k závěru, že takhle rychlý vůz už není (v mém věku) nic pro mě.
Proto to rozhodnutí.
[odkaz]
[odkaz] -
Thomasino 18.06.23 13:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Od čtvrtka se jel veteránský "závod" 1000 mil Československých z Prahy do Bratislavy a zpět. Startovalo přes 120 aut! Včera kolem poledne projížděli a stavěli v centru Brna, tak jsme byli kouknout a zároveň se pozdravit s Honzou Červenkou, který jel jako navigátor v jednom starém Jaguaru (č.96). Nakonec vyhráli svoji třídu nejsilnějším vozů. Bude článek na Garaz.cz :-) Tady jsou moje fotky kdyžtak:
[odkaz] -
iudex 15.06.23 12:59
« Re: Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Tak ja som vyskúšal aj to audio. Nie som audiofil, hudbu počúvam maximálne cez mobil s bluetooth reprákom >:D , ale laicky sa mi ten Bowers & Wilkins javil parádne. Čisté výšky aj stredy, basy hutné, ale nie príliš dominantné, bez akejkoľvek rezonancie či pazvukov. Ale za 6000 eur (!) by sa aj patrilo. -
Dany 15.06.23 12:00
« Re: Testovačka BMW i7, BMW iX
Pekne si sa rozpísal. Čo by som tak k tomu mohol...
Súhlasím so všetkým, s cigánskym vulgarizmom, kolotočárskym osvetlením, nepochopením cieľovej skupiny pre i7, ale aj s príjemne neobťažujúcim prejavom a suverénnym výkonom...
Ako show car predajcu, prečo nie.
Škoda že sme ten Bowers neprevetrali, to ma fakt mrzí. -
iudex 14.06.23 17:40
« Testovačka BMW i7, BMW iX
2. časť: i7
Na rozdiel od iX som mal sedmičku na celý deň, takže tú som otestoval dôkladnejšie.
7er je primárne vlajková loď BMW, auto v hodnote trojizbového bytu, takže to samé osebe spraví dojem. Nová 7er už nemá short a long verziu, už je len long, takže je to kusisko auta. Svojím zjavom ohúri, aj keď nie úplne v pozitívnom zmysle. Aspoň pre mňa je to auto zvonku mimoriadne škaredé a asi najškaredšie súčasné BMW. [odkaz]
Dizajn je úmyselne opulentný, snaží sa pôsobiť okázalo a luxusne, zjavne napodobňovať štýl Rolls Royce, ako svojím mohutným predkom a obrovskou maskou, tak i celkovou mohutnosťou (kapota mi siaha až pod rebrá). Každopádne tá snaha o pôsobivosť u mňa hraničí s vulgárnosťou, taký štýl arabského ropného šejka či nemenovaného slovenského rapera rómskeho pôvodu. A celočierne prevedenie testovaného modelu k tomu len pridáva. Proste za mňa celé zle, minulá 7er oproti tomu pôsobí ako štíhla elegantná limuzínka.
Interiér je ale iná liga, tu sa BMW snaží ohúriť a ponúknuť všetko, čo je dnes technologicky možné: [odkaz] Vpredu je to síce podobné ako v iX, ale vďaka luxusnejším materiálom (koža, brúsený hliník, sklo, ultrahrubé koberčeky) to pôsobí hodnotnejšie a hodné pozície modelu. Napriek tomu ale platí spomínané, že tlačidlové interiér predchodcu pôsobil lepšie. Obrazovky sú tuším ešte väčšie, ovládanie ale rovnako zložité a niečo nastaviť vyžaduje zúfalé ťukanie do obrazovky. Za všetko hovorí situácia, keď som predajcu požiadal, aby mi na obrazovku dal okamžitú spotrebu, po asi päťminútovom hľadaní to horkoťažko našiel a obhajoval to tým, že toto asi majiteľa zaujímať nebude.
Každopádne 7er je hlavne o zadných sedadlách a tam je ten luxus neskutočný. Sedadlo vpravo malo príplatkovú "prezidentskú verziu", kde sa dá sklopiť do ležadlovej polohy, vylezie opierka lýtok, predné sedadlo sa odsunie úplne dopredu a vystúpi podložka na nohy, proste dá sa tam takmer ležať. Proste maximálny komfort; ale i ostatné, bežné sedadlá sú neskutočne komfortné, ak by som niekde chcel spraviť 1000 km na jeden záťah, tak v 7er. Iná úroveň luxusu je aj čo do ovládania vzadu. Na bočných dverách sú malé tablety (veľkosti bežného smartfónu), z ktorých ide ovládať množstvo funkcií auta, od bežných ako je masážna funkcia sedadiel vzadu cez farby interiéru až po obrazovku hore. A obrazovka je ďalšia samostatná kategória luxusu. Po zapnutí zo stropu vylezie obrovská obrazovka na celú šírku interiéru (automaticky sa zatiahnu rolety či strešné okno) a cestujúci vzadu môže sledovať filmy, youtube a i. Celá táto sranda stojí asi ako malé auto.
Popravde najviac si tieto serepetičky užili deti, na ktoré spravilo auto ohromný dojem, najmä množstvom displejov, možnosťami nastavenia, miliónom farieb interiéru: [odkaz]
[odkaz]
Každopádne pre mňa bola dôležitejšia jazda. Auto jazdí veľmi komfortne, tlmenie, odhlučnenie a celkovo odizolovanie od vonkajších vnemov je neskutočné. Takto si presne predstavujem auto, kde majiteľ sedí vzadu. Je teda jasné, že z hľadiska vodiča to nie je nejak záživné auto (ani nemá byť). Napriek tomu stále ani spoza volantu nenudí, nie je to nejaký parník, dá sa pri troche snahy aj prinútiť k ostrejšej jazde a neprotestuje, aj keď dá najavo, že na to nie je určené. Pri tej dĺžke a hmotnosti je to ale slušné. Ale na rezanie zákrut to nie je, proste tá hmotnosť tam je cítiť a vodič vníma, že tá dynamika je hlavne v dôsledku toho brutálneho výkonu, ktorý prebije tú obrovskú hmotnosť. Ale na brzdách a v zákrutách sa to úplne oklamať nedá, aj keď ten (myslím vzduchový) podvozok robí, čo môže. Ťažko sa mi to s odstupom času presne porovnáva, ale pamätám si, že minulá 7er s normálnym spaľovákom, ktorú som šoféroval, bola živším a agilnejším autom, tam stále bolo niečo z DNA šoférskych bavorákov, kdežto tu je to proste najmä luxusná limuzína.
Každopádne Dany nech povie svoje dojmy, krátko i7 šoféroval aj on.
Ale ako som povedal, napriek tej hmotnosti a rozmerom je tu stále ten brutálny motor, ktorý to silou prebije. Mal som model 60, t.j. výkon rovných 400 kW. A 544 koní je proste 544 koní, keď som dal prvý raz podlahu, polovičku hodilo do sedačky a patrične mi vynadala (ďalšie jazdy s plnou akceleráciou som dal už len s deťmi, ktoré si to užívali). Ostatne stovku dá i7 za 4,7s a do 200 akceleruje ako besná (viac sa na "nemeckých diaľniciach" nedalo >:-[] ). i7 60 má tú najväčšiu baterku, niečo nad 100 kWh, takže dojazd už bol rozumnejší ako pri iX, ale stále z môjho pohľadu pre limuzínu, v ktorej človek komfortne spraví 1000 km a nič ho nebude tlačiť, je to strašne málo (podľa tej spotreby len tesne cez 400 km). Ani jedno auto som nenabíjal, takže sa neviem vyjadriť k času a rýchlosti.
Každopádne napriek dojmu, ktorý na mňa a ostatných, čo sa zviezli, i7 spravila, si nie som istý, že je to krok správnym smerom. Dizajnovo rozhodne nie, to auto sa nemôže páčiť nikomu. Maximálne sa môžeme baviť o "pôsobivosti", ale to súvisí s rozmermi, nie s dizajnom. Interiér je maximálne luxusný, tak 7er boduje. Technológie sú na najvyššej úrovni, najmodernejšie, čo aktuálne existuje. Napriek tomu si nie som istý, či to ocení cieľová skupina. Mám pocit, že všetky tie displeje, možnosti ovládania, svetielka, konektivita robí dojem najviac na mladú generáciu, ktorá ale na takéto auto nemá a nekúpi si ho. Päťdesiatnikom či šesdesiatnikom, ktorí na takéto auto majú sa už naopak nechce hrajkať s osvetlením interiéru á la diskotéka a zložito sa prehrabávať v podmenu, aby si nastavili základné veci. Samozrejme viaceré veci sú strašne príjemné a návykové, napr. automatické otváranie a zatváranie dverí tlačidlom. Mnohé funkcie mi ale prídu viac ako ukážka technologických možností než ako užitočná fičúra (napr. strešné okno s farebne svietiacimi vláknami; pôsobivé, ale samoúčelné).
Naopak čo sa týka pohonu, k luxusnej limuzíne sa elektro svojím charakterom veľmi hodí. To ticho a hladká, plynulá akcelerácia veľmi dobre ladia so zameraním auta, ktoré má hlavne izolovať a nerušiť a to elektromobilu ide veľmi dobre. Len ten nešťastný dojazd a nabíjanie...
Každopádne samotná možnosť otestovať dôkladne auto najvyššej triedy v sume, ktorú dokopy nikdy ani neuvidím, bol zážitok a užil som si to. Ak by som si ale hypoteticky predstavil situáciu, že mám tie prachy, i7 by som si nekúpil. Proste vyznáva úplne iné hodnoty, než o ktoré mne pri aute ide a tipujem, že takto by to videla väčšina z vás. -
iudex 14.06.23 16:51
« Testovačka BMW i7, BMW iX
Ako som spomínal viacerým, mal som možnosť testovať najnovšie elektrické bavoráky, krátko BMW iX a na celý deň i7.
1. iX je zjednodušene povedané SUV veľkosti X5, ale nejde o súrodenca, ale o samostatný, úplne od podlahy vyvinutý nový model. Exteriér za mňa horší ako X5, ale po čase sa dá na to zvyknúť, celkové pocity z veľkosti sú podobné ako pri X5. Samozrejme interiér je úplne iný, najnovší štýl BMW, t.j. displeje a celkovo jednoduchý interiér. Na jednej strane pôsobí upratane a čisto, na druhej strane trochu lacnejšie v porovnaní s X5 (ale to asi platí pre všetky modely, kde sa prešlo s tlačidiel na displeje a prázdne plochy). Samotné displeje sú vymakané, rozlíšenie, reakcie, farby, všetko super. Ale ovládanie neskutočne komplikované. Teda nie komplikované samé osebe, ale množstvom widgetov, obrazoviek a podmenu. Človek proste netuší, kde hľadať ovládanie aj bežných funkcií. Toto nie je to pri novom aute obvyklé "sadnem si jeden večer a naučím sa funkcie", to vidím na učenie v dĺžke niekoľkých týždňov a aj potom tipujem, že si človek ako v mobile nahádže na prvú obrazovku ten základ a ďalej sa do toho radšej nehrabe. Proste rozsah a zložitosť najnovšieho idrive je obrovské a rozhodne ovládanie auta neuľahčia, ale naopak. O nebezpečnosti nehovoriac, sledovať cestu a snažiť sa pritom niečo prepnúť je fakt riziková činnosť. Každopádne jazda s iX bola celkom príjemná. Podvozok ako typické X, teda príjemne tuhšie a isté, ale stále komfortné, a to aj v meste na kanáloch a pod. Na diaľnicu som sa nedostal, mal som málo času, takže jazdné dojmy sú neúplné, ale v meste sa s ním napriek rozmerom celkom fajn manévruje, prehľadnosť karosérie je dobrá, kamery dookola špičkové. Na okreske cestou domov som išiel s davom, takže ťažko bližšie hodnotiť. Motorizácia bola tá slabšia 40, t.j. elektromotor s výkonom 240 kW/326k a baterka tiež tá menšia, 74 kWh. Dojazd pri nabitom aute ukazovalo cca. 340 km, čo je dosť málo. Na druhej strane spotreba sa dala pri pokojnej jazde stlačiť pod 20 kWh/100 km, čo je na tak veľké a ťažké auto fajn (stále to ale je len cca. 370 km dojazd, čo je na cestovné auto málo. Dynamicky ale uspokojila aj táto slabšia verzia, stovku píše 6,1s, ale subjektívne sa to zdá oveľa výkonnejšie, práve pre typickú vlastnosť elektromobilu - dostupnému krútiaku okamžite. Dal som si jeden drag race s Octaviou RS a nemala najmenšiu šancu. Tá reakcia elektra aj pri pružnom zrýchlení je opojná. A celkovo jazda s EV je veľmi návyková, žiadne cukanie prevodovky, oneskorené reakcie či potreba spaľovákov "nadýchnuť sa", napriek hmotnosti proste iX40 napriek identickému výkonu subjektívne pôsobí živšie ako moja 340i (platí pre zrýchlenie v priamke a pružné zrýchlenie). Ak by som chcel päťmetrové SUV do mesta, tak iX je fajn auto. Problém je však so samotným zadaním "päťmetrové SUV do mesta".
[odkaz] -
pradeda777 04.06.23 19:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spyder - no konečně !!
Mladý zajel na ECCE MOMO docela dobře.....
Standa Firtl je spolu s uživatelem Michal Perny a
3 dalšími
.50 min ·
Zvládli jsme premieru se ,,zadohrabem" €€ ŞŞ
ME Ecce Homo 2023
3.Imísto MMSR
4.T místo MČR
Byla to bombaB
Děkuji
Yokohama Racing Tyres CZ / SK
Entry Engineering
Ladislav Bůček
LHD service s r o
Drx sport Slovensko
Oldrich Firtl
[odkaz] -
-
Thomasino 02.06.23 14:09
« Re: Spyder - no konečně !!
Pěkné shrnutí, už se nemohu dočkat svého Poršátka! >:-[] Ale posunuli mi to na září, tak snad už to bylo poslední posunutí!
A neboj, kdyby přišla u tebe nějaká finanční krizička, tohle auto prodáš za stejno, co jsi koupil, takže pohodička :-!
Jo a kšiltovka je nutná, od Porsche máš např. tady ;-) [odkaz]
nebo levnější černá zde: [odkaz] a bílá: [odkaz] -
pradeda777 02.06.23 13:48
« Re: Spyder - no konečně !!
Freddie....good report... :yes: :yes: :yes: Enjoy!
Cvakání rychlostí....velmi příjemný pocit. Zažil jsem na VTiR, ITR a také na MPS gen1. Na MPS gen2 bylo řazení stále skvělé, ale "cvakání" už "odstranili" zároveň s torque steering, které bylo na gen.1 až "moc zábavné".... >:D >:D >:D -
speedfred 02.06.23 12:17
« Spyder - no konečně !!
Tak som včera spravil cca 400km po okreskách a diaľniciach na novom “zelenáčovi”.
Prvé dojmy sú že to auto není tak výbušné ako QV ale i tak je hodne,hodne,hodne rýchle čo samozrejme ani nemôže prekvapovať pri 420 koňoch a váhe 1495kg (o 200kg dolu ako QV). Veniec volantu mi príde na môj vkus tenký (rovnako ako QV),hrubé BMW volanty mám radšej. O riadení toho moc nenapíšem pretože z mojich predchádzajúcich skúseností s Poršákmi viem že to začína fungovať až keď človek na to pritlačí a to sa mi moc nechcelo pri prvej jazde. Ostré je ale vcelku dosť aj keď mám pocit že na ostrosť QV tomu ešte niečo málinko chýba, ale i tak na “pohodové kabrio” je ostré až až.
Podvozok na počudovanie (pre mňa) vcelku komfortný a problém nastal až na hodne rozbitej ceste. Keď po okreske na to zatlačíš tak to začne v rámci možnosti krásne filtrovať rôzne hupy a nerovnosti, treba ísť ale trochu svižnejšie čo s týmto motorom, prevodovkou a celkovo šasi není absolútne žiadny problém.
Motor na to to že to je atmosféra s celkom dlhými kvaltami tak sa vie moc krásne pozbierať do otáčok povedzme aj na 4(237)-5-6 rýchlostný stupeň. Nižšie rýchlosti zvláda až moc motorkovo a k obmedzovači na 8000 rpm letí ako bláznivý hlavne to čo predvádza od 6-8000 stojí za to a hlavne je to aj slasť pre uši (viac sanie ako výfuk). Krásne tomu sekunduje aj “kutáč” cez ktorý cítiš ako tam jednotlivé rýchlosti zacvaknú. Normálne by som prisahal že aj v hlavici prevodovky je “niečo” čo akoby podporí to mechanické zacvaknutie jednotlivých rýchlostí.
Brzdy absolutne bez debaty, krásne tvrdý pedál s okamžitým účinkom.
Na večer som si dal aj jazdu bez stanu (moje prvé kabrio) a povedzme do 120 som mal pocit že je to tichšie ako so strechou. Šiltovku som nejako nikdy nemusel a ani nenosil ale až chcem nehať ten zbytok vlasov na svojom mieste tak budem musieť asi nejakú kúpiť.
>:-[]
PS: s tým výfukom budem musieť ale niečo spraviť.
PS I : keď som chodil v garáži okolo tej nádhery tak som si hovoril “ty blbec neistá doba a spravíš ďalšiu sekeru” ale včera sa to všetko nejako vyparilo z hlavy. Asi za to mohol ten prievan v kabíne.
PS II: 3 ide do 191km/h (samozrejme DE diaľnica). -
pradeda777 01.06.23 11:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
wa....výborný pomocník při řízení je H.U.D......měl jsem v X5, ale bohužel ani v jednom za současných vozů ho nemám. Škoda. V RS3 SB by byl, ale ten jsem nakonec "odvolal"..... ;-\ -
woody-alien 01.06.23 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
praděda: Ok, každej podle svýho....ale zvyknout si neznamená, že je to správně. Právě ty nejpotřebnější funkce by měly jít ovládat co nejjednodušeji. Je obrovskej rozdíl, když třeba S/S vypneš pouhým stisknutím tlačítka (když už musí být po každém startu aktivní) nebo když se kvůli tomu musíš hrabat v menu na displeji.....ovšem nejdřív si hezky počkáš než ten systém naběhne. Pokud vůbec. To samý klima, ventilace, vyhřívání sedaček atd.
Pokud se za jízdy jak správně píšeš věnuješ řízení, sleduješ kam jedeš a kam jedou ostatní.....pak je každá důležitá funkce ovládaná na displeji jasným krokem zpět v bezpečnosti. Kdo místo sledování provozu čumí do mobilu, tomu je to asi jedno.
-
pradeda777 01.06.23 09:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
wa.........Dobré téma k polemice. Já teda nevím jak ty, ale okukováním svého auta zvenku nestrávím ani zdaleka tolik času jako jízdou.
Ok. Já když jedu, tak se věnuju řízení...sleduju kam jedu a kam jedou druzí a interiér nevnímám...... ;-)
Pro mě je důležité, aby se mě auto líbilo z venku. Pak se cítím dobře i uvnitř. :-!
Samozřejmě než si auto koupím tak i ten interiér a ergonomii hodnotím, ale musela by to být úplná katastrofa, aby mě interiér od vozu odradil. Zkrátka provedení interiéru, kromě pohodlných sedadel a pocitu za volantem nepřikládám velkou váhu.
S moderními věcmi nemám problém. Časem si zvyknu a stejně používám jen ty nejpotřebnější funkce. Na display zatím používám pouze rádio a nyní i tok energie.... ;-)
Navigaci se musím ještě doučit a bude to celkem výzva, protože navigace funguje pouze přes mobil... >:D -
woody-alien 31.05.23 23:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALPINE A110S - no konečně !!
praděda: A to je důležité, protože se na vůz vždy díváš z jen venku....na interiér si rychle zvykneš
Dobré téma k polemice. Já teda nevím jak ty, ale okukováním svého auta zvenku nestrávím ani zdaleka tolik času jako jízdou. Ale ano, je to důležité, všichni chceme hezké auto v hezké barvě na hezkých kolech.....ale daleko víc než vady na exteriéru mě odradí vady uvnitř.
Ovšem teď nemluvím o tom, že bych nutně potřeboval z interiéru cítit eleganci a luxus, vybrané materiály a úžasně znějící audio. Vlastně jsem v tomto ohledu ochoten mnohé odpustit. Co ale neodpustím nikdy jsou blbosti a výmysly, ergonomická zvěrstva a obecně vítězství formy nad obsahem. A to co zmínil iudex, to k tomu přesně patří. Ergonomicky dotažený interiéry, kde sis možná mohl lehce zoufat nad nějakou rádobychromovou lištou z PVC, ale jinak se všechno ovládalo skvěle a na první dobrou, se s displejovým šílenstvím změnily na centrum nasírání.
To není žádný staromilství. Možná, že si časem zvykneš (a rezignuješ), ale nevěřím tomu, že kdy budeš schopen ovládat a regulovat celou řadu funkcí aspoň stejně tak rychle jako v interiéru s fyzickými tlačítky....a už určitě ne poslepu.
[odkaz]
Možno sa tomu blížia nejaké športové aktivity, ale tam sa viac nadreš ;-)
To že občas "zmokneš, je najmenší problém. Teda ako na čom. My čo máme rôzne krídielká sme zväčša v suchu.
[odkaz]
Pravda, 300 km v daždi už je trochu extrém, ale obetovali sme jeden deň, aby sme začínali pod Grosom. Zastavíš pozrieš booking a hladáš niečo s velnesom.
Ostatné dorieši vhodné oblečenie. Aj ten jeden stupeň bol úplne v pohode.
Nepohodlné sú vlastne najpohodlnejšie úseky - presun po diaľnici, s tempomatom, s prstom v nose.
Keď neskúsiš, nechápeš, keď skúsiš, nevieš sa toho vzdať .