Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
speedfred 01.08.23 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobily se zvětšují
Chcel by som sa raz dostať do situácie že čakám na 911 a len tak z dlhej chvíle si objednám RS3, no asi "neco delám špatne".
iu zaujímavé videjko a chcel by som skúsiť "light" terén na erárnej moto ale asi väčšia terén vložka je trochu mimo mňa. Kedysi som to skúšal ale strach preveliký. Mám rešpekt pred kros a enduro jazdcami. -
Leg 01.08.23 18:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobily se zvětšují
iudex: práve dnes som zachytil bleskovú správu, že pri Trnave sa zabil chalan na zelenej Kawasaki. Ale Dany me nepripadá ako typ, čo by jazdil na zadnom po diaľnici...
2,3 mega za A3, to snáď nemyslia vážne. Možno pred rokom by im to niekto zožral. A tá konfigurácia je fakt hrozná. -
Thomasino 01.08.23 17:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobily se zvětšují
Za mě nesmyslej konfig >:-[] >:D
Kámoš teď koupil RS3 v zelené, co klient zrušil objednávku, protože mu po roce došla 911-tka rychleji než RS3 po 1,5 roce (původně to mělo být naopak a RS3 dočasné řešení).
Naštěstí tam má základní sedačky s alcantarou (nevím proč někdo chce kůži), nezhoršuje se těžiště nějakou skleněnou střechou, ale je tam elektr. zavírání kufru (nemusel bych to, zbytečná váha u HotHatche, to je potřeba u vyšších aut jako SUV), tuším že jen Apple CarPlay a Android auto a nepřiplácí se za NAVI. Cena asi 1,8 mega. A to nechtěl moc smlouvat, já bych na ně přitlačil, když znám několik lidí co to dostali se slevou 18-20% >:-[] -
iudex 01.08.23 15:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Automobily se zvětšují
pd: Ako nie som fanúšikom bielej na aute, rovnako ani čiernych diskov, ale na RS3 s tými čiernymi doplnkami to vyzerá celkom fajn.
Ale tá cena je úplne mimo, takmer 97t eur, za to chcem vybavenú M3 Competition. Oproti týmto 97t mi ta ponuka predajcu na moju konfiguráciu RS3 sedan (58800) príde ako super kauf.
woody: pozor, tu niekto začína s kaskadérskymi kúskami na moto. >:D -
pradeda777 01.08.23 11:34
« Re: Re: Re: Re: Automobily se zvětšují
tms.....karbon věcičky jsou ok. Konečně dorazilo do Top Centrum "moje" RS3. Vypadá to tak, že po tom, co jsem zrušil moji objednávku, přihodili na něj ještě pár věcí, čímž se vůz citelně prodražil a je z něj teď předváděčka.
[odkaz]
Tak na tu by se ten karbon hodil.... ;-) Brzy ale bude facelift, rozběhnou se znovu objednávky a s tou cenou budou muset jít borci dolů.
Ale jak to tak vypadá, tak pár těch karbonových věciček by se hodilo i na M140i, pokud ji tedy neprodám.... ;-) -
woody-alien 31.07.23 20:10
« Re: Re: Automobily se zvětšují
iudex: Malinko Rasťovi závidím tu spotřebu, já se stěží dostávám pod 5 litrů. Protože je opravdu těžké nedopřávat si ten pocit, že se tě od nějakých 8.000-9.000 otáček výše ta doposud hodná holka snaží sundat dolů. ;-) Jinak ale souhlas. Každá utracená koruna za benzín je proměněná na čirou radost, i když já osobně prostě dávám přednost silnici a terén mě vůbec neláká. Á propos, ve stoje na stupačkách už jsem taky jel, ale to jsem nedržel řidítka....a já i motorka jsme to přežili ve zdraví. >:D -
pradeda777 30.07.23 15:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Ano, to by byl ten nejrychlejší způsob..... ;-) >:D >:-[] ...ale kuwa bolestivý.... ;-\
Prasynovec v akci tento víkend...
[odkaz]
Děkujeme Edda Cup - nezávislé závody do vrchu za perfektní závody
Dnes znovu 2.misto H -
pradeda777 30.07.23 09:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
To je pravda. Ale ten zadek mě až tak nevadí a ten předek by se dal nějak upravit. Třeba do nasávacích otvorů po stranách nárazníku bych přidal nějaká pěkná, kulatá driving lights, čímž by se narušila jejich čtveratost.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nahoře s ledvinkama je to složitější, ale dalo by se to snad pořešit černým polepem, kterým by se některé části "zakulatily". No, chtělo by se s tím trochu "pohrát".... ;-) -
pradeda777 28.07.23 11:58
« Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Freddie přesně. Kdyby neměla M2 ten "znásilněný" předek, tak už stojí (a sbírá prach u mě v garáži.... ;-) ). (Nechápu, jak mohlo vedení něco takového podepsat. Asi byli všichni moc ožralí a nebo se na předek ani nepodívali....) S boku a zezadu totiž M2 vypadá moc dobře. Plus má manuál a adaptivní podvozek, což je přesně to, co by pro mě "doktor naordinoval".
[odkaz]
[odkaz] -
woody-alien 28.07.23 10:14
« Re: Re: Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Leg to vystihl, to je pravda....mně zase při pohledu na M2 naskočily vzpomínky na dobu, kdy si klucí v garáži s laminovací soupravou tunili svoje bazarový Fabie 1. Co nejjednodušší tvary a příšernej výsledek. -
Leg 28.07.23 09:21
« Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Veru, ani jedno som nejazdil (a M2 som ani naživo nevidel), ale neviem si predstaviť dôvod, prečo by som mal uprednostniť M2 pred GTS.
Bezrámové obličky vyzerajú ako ústa deda bez protézy a zvyšok bodykitu radšej nekomentujem. A že je o cca 50 kg ťažšie ako podobne výkonné Chevy Camaro už vôbec nie. -
iudex 28.07.23 08:36
« Re: Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Ad dizajn M2: webpaja sa po vzhliadnutí M2 naživo vyjadril, že je až nepochopiteľné, o koľko je krajšia M240i oproti M2. Proste M2 je škaredá, punktum.To, že jazdí skvele nikto nespochybňuje, všetky testy chvália, ale proste kupé by malo aj dobre vyzerať a to M2 nerobí. -
Thomasino 28.07.23 00:09
« Nová M2 versus Cayman GTS 4.0 - CAR Magazine
Závěr srovnání nové M2 s Caymanem GTS 4.0 od CAR Magazine B Najdou se samozřejmě i pozitiva pro M2 jako větší prostornost a zadní sedačky, modernější interiér (pro mnohé možná až moc na sportovní auto), menší hluk od kol, prostě vhodnější jako dailycar. Mezigeneračně je tam posun směrem ke GéTéčku. Porsche Cayman GTS 4.0 má lepší řízení, lepší motor i zvuk, lepší manuální převodovku (ikdyž poskládanou na dlouhé převody), také poměr výkon/váha má lepší díky o 300 kg nižší váze, ikdyž má o 50 koní méně: [odkaz]
A ještě zajímavé srovnání TopGearu nové M2 s 1M Coupé a Caymanem GT4: [odkaz]
-
pradeda777 24.07.23 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Tož nové není, ale je chválihodné, že bude..... :-!
[odkaz] ...hezká kola...
Jinak....okurková sezóna v plném proudu??? -
pradeda777 22.07.23 13:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dobrý článek, i když jsem se při jeho čtení cítil jako na pohřbu..... ;-\
[odkaz] -
pradeda777 16.07.23 14:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
tms...ok. Půlka září už není až tak daleko. A co ty chlebíčky? Budou? ;-) >:D >:-[]
Tož na tom M2 mě přepinač režimů spletl, protože já mám ten samý přepinač a v tom samém místě na M140i a slouží k nastavení tuhosti podvozku. Ale já tušil, že v tom bude nějaký "chyták"... ;-) Protože jsem si trochu pamatoval, že když pak později představili M2 CS, tak se zdůrazňovalo, že jako jediné M2 má také adaptivní podvozek. :-!
-
Thomasino 16.07.23 01:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Zatím je termín půlka září, ale uvidíme. Nedávno si jeden přebíral podobný Cayman GTS 4.0 a čekal rok a čtvrt. Což by bylo až na jaře >:-[]
U první M2 je přepínač Comfort/Sport/Sport+ odjakživa, ale řeší jen tuhost řízení a odezvu pedálu na plyn. A ve Sport+ posouvá zásah ESP na později (jinde se dá úplně vypnout). Novější to má ale pak kombinované s možností uložení pod tlačítky M2 a M1, kde si nastavíš i rychlost řazení u automatu nebo právě zásah ESP. -
pradeda777 15.07.23 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
tms....a tož jak to vypadá s Tebú? Kdy je ETA pro Tvůj nový stroj? A kde plánuješ oficiální představení? Budou chlebíčky? :-! ;-) >:D >:-[]
Objevil jsem inzerát na M2 manuál, kde je na jednom obrázku přepinač nastavení sport-comfort. Já měl zato, že takovou věc měl pouze M2 CS model. Nebo se nejedná o nastavení podvozku?[odkaz]
[odkaz] -
pradeda777 12.07.23 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Freddie....ok. Tvoje situace a potřeby jsou jiné. Ale jinak by to v Tvém případě vycházelo spíš na PHEV než FHEV. BMW ale stejně FHEV nenabízí.... -
speedfred 12.07.23 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Áno:
X5 45e som chcel pretože sa mi páči a niečo aj utiahne (2,7t). Jazdím zväčša mesto (EV ideál) alebo dlhé štreky a tam sa hodí aj spaľovák. A v tejto dobe musíš byť predsa EKO :-)
Nie:
predsa len 3,5t na ťažnom sa hodí viac. Občas vozim aj chlapov a ja som stále v montérkach takže interiér by trpel. Terén kde sa podarí niekedy zájsť kvôli práci tak to už radšej vôbec nie.Cca 2 roky dozadu bolo dodanie ošemetné a už aj tá cena nebola zrovna ľudová.
-
pradeda777 11.07.23 11:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Freddie....ach jo.....já jasně píšu, že pokud nebudu jezdit denně těch 40-50 km, tak pro mě nebude mít PHEV oproti HEV téměř žádnou výhodu, jen starost s hlídáním baterky.
Od jinud....Na rozdíl od hybridů musíte vaše plug-in hybridní vozy plně nabíjet. Mají baterie s vyšší kapacitou, které se dobíjejí při regenerativním brzdění. Abyste však mohli naplno využít všech jejich funkcí, musí se připojit ke zdroji elektrické energie a nabít jako elektromobily.
[odkaz]
Tady zajímavý test.....
[odkaz] -
Dany 11.07.23 09:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dedo, trend je taký, že ak budeš chcieť vyšší výkon, budeš musieť siahnuť po PHEV, prípadne čistej elektrike. Že sa to ekonomicky neoplatí je vec iná.
Iudex, Leg, ja to mám s fotením tak, že mi prestalo komunikovať sklo s telom a ešte som sa nerozhýbal to odniesť do servisu. -
speedfred 11.07.23 07:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Prepáč ale už asi trochu pletieš, aké starosti máš s PHEV? Podmienka je jazdiť 40-50km denne? Nabijem raz a budem jazdiť aj na týždeň starú elektriku.
Pri tebe by som sa ani o životnosť baterky nebál bo za rok budeš špekulovať že to ideš meniť za novší model bo bude mat krajšie farbičky.
iu: ako písal Dany, také konkávne BBS by na tom aute spravili hodne parády. [odkaz] -
pradeda777 10.07.23 18:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu....ok, HEV na baterku těch 46 km neudělá. Chybička se vloudila. Spíš to vypadá tak max 1-2 km s plnou baterkou (ale jak ji dobít?) a na velice lehký plynový pedál ... :-!
Ano, na těch 46 km je potřeba PHEV. Ale po tom, co jsem prostudoval všechna pro a proti, tak pokud bych denně nejezdil těch 40-50 km, tak ty extra starosti s PHEV, by mě nestály za to.
Takže, když budu kupovat novou C-HR, tak to bude zase HEV a hlavně proto, že mě......
....Zaujala mě šikovnější přístrojová deska, možnost HUD, střešního okna a 4x4.... :-! -
Leg 10.07.23 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Iudex: s fotením si na tom presne ako ja. Často, keď je nejaká príležitosť, sa musím prinútiť vytiahnuť Fudžinu namiesto mobilu, ktorý mám stále vo vacku a s ktorým sa tak jednoducho fotí. Potom som ale vždy rád, fotky z “foťáku” sú stále iný level ako z mobilu, aj keď sa často zadarí nejaký nepodarok. -
Leg 10.07.23 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dědo, presne ako hovoria iní, 46 km na elektriku by to dalo možno dolu s Mont Blancu, realita nie je ani desatina pri najlepšej snahe. Ani Toyota myslím tento údaj neuvádza.
Sám som toto zo začiatku toto intenzívne riešil, sledoval toky energie, šteklil pedál, aby sa nerozbehol motor. Až neskôr som pochopil, že pointa hybridu nie je o tom jazdiť čisto na elektriku, ale používať spalovák v čase, kedy pracuje efektívne, teda pod záťažou (pripadne ho zaťažiť optimálne a požadovanú mieru akcelerácie buď zvýšiť elektrikou alebo znížiť nabijaním) a potom pri nízkej zaťaží, kedy by motor nepracoval efektívne alebo vôbec (konštantná malá rýchlosť, spomaľovanie, jazda z kopca atď), ho vypnúť a pomaly cuckať nazbieranú šťavu z baterky. Ja sám som všetky power metery, ev indikátory a spotrebomery vypol nech ma neobťažujú a jazdím si podľa chuti a nechám ho robiť svoju prácu. Maximálne zapínam ev režim v podzemných garážach, prípadne ak so chcem presunúť pár stoviek metrov.
Very Clever System, až na to, že TDI je na diaľnici aj tak frustrujúco efektívnejšie (logicky) -
Dany 10.07.23 10:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Myslím, že niekto dokázal prejsť aj 3 km, len to bolo asi dole kopcom.
Iu, pekné auto. Iné kolesá by ho pozdvihli na inú úroveň. Také grafitové BBSky by tomu určite pomohli ;-) Prípadne niečo z Performance >:-[] -
iudex 10.07.23 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
"Toyota tvrdí, že C-HR může jet jen na elektřinu 46km". Odkiaľ máš túto informáciu? To je predsa dojazd bežný pre plugin hybridy, nie pre bežné hybridy. Podľa mňa je to proste nesprávna info. Ja tipujem, že HEV dokáže čisto na baterku prejsť tak 1-2 km, hotovo.
EDIT: Tu čítam: There's an electric-drive mode, too, though it only delivers about a mile of EV-only travel at a time, and at slower speeds. -
pradeda777 09.07.23 15:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu...ok. Možná jsem se nevyjádřil dost srozumitelně. Toyota tvrdí, že C-HR může jet jen na elektřinu 46km. K tomu má sloužit na středovém panelu tlačítko EV. ALE, když to tlačítko před odjezdem z garáže zmáčknu, dostane se mě na obrazovce upozornění, že jízda na EV není možná, protože není akumulátor dostatečně nabitý. Ok. Ale jak ho mám dostatečně nabít, když mě to potřebné nabití systém nedovolí? Pouze jednou, při sjezdu z dlouhého kopce, cca 1 km se rekuperací akumulátor nabil téměř naplno, ale než jsem přijel domů tak jsem byl opět jen tak na 1/4 kapacity. Pozoruju to (jako nějakou hru) na obrazovce. Jakmile má akumulátor nějakou zásobu energie, tak se systém snaží tuto zásobu ihned používat. A tak, jak jsem psal dříve, nelze při normálním nastavení, akumulátor plně nabít. A to ani z poloviny. Ano, možná je nějaký režim, který to umožňuje. A ano, když couvám z garáže před dům a pak odjíždím z kopce k městu, tak se celkově nějakých 400 metrů někdy podaří jen na elektriku. Ale to jen tak "lechtám" plynový pedál :-! :-! :-! Při příjezdu před dům a čekání na otevření brány/vrat se motor téměř pokaždé vypne a následně ze silnice až do garáže už jen na elektriku. Tož tak....hlava mě z toho ale nebolí a problémy se spaním také nemám..... ;-) >:D >:-[] Jestli ....a asi ano, koupím to nové C-HR, tak to bude PHEV....a wallbox.... :-! -
iudex 09.07.23 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Leg: díky. Fotím stále Fujinou XT-20, má presne toľko rokov, čo 3er, t.j. päť. Už som aj zvažoval niečo novšie, ale fototechnika išla cenovo dosť hore a už aj tak fotím dosť málo, takže to nechávam tak.
Pradeda: neviem, čo myslíš tým "odjezd z domu pouze na elektriku". Moja skúsenosť s toyoťáckym hybridom hovorí, že viac ako zrýchlenie na nejakých 40 kmh nemôžeš čakať, potom sa vždy pripojí spaľovák. A ani to nie je fér od takej malej baterky čakať (koľko to má? 2 kWh?), to je len výpomoc pri rozjazde a občas pri ustálenej rýchlosti pár km. Na to, aby si celú jazdu dal len na elektrinu by to musel byť plugin (povedzme s 15 kWh baterkou).
ALe možno existuje nejaký režim, ako úmyselne nabiť baterku spaľovákom, povedzme pred príchodom domov a potom vyrážať s plnou baterkou. K tomu nech sa prípadne vyjadrí Leg, ten má už nejaký rok skúsenosť s hybridným Lexusom.
EDIT: tak pozerám, že dvojlitrová CHR má len 1,38 kWh baterku, to je fakt málo na nejaké čisto elektrické jazdenie.
EDIT 2: nielen pre Thomasina: drag race Cayman GTS vs M2 vs RS3 vs A45S: [odkaz] -
pradeda777 08.07.23 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
C-HR cca 1500km. Co se mě líbí a kde jsem zklamán......
Líbí: jízdní vlastnosti, pohodlí, N/V
Zklamání: výhled a přehled z místa řidiče (a to i se sedadlem nastaveným dostatečně vysoko), malý a hlavně nízký zavazadelník, pro dveře zavazadelníku by se hodilo (za ty peníze?) elektrické ovládání.
Při normálním používání, nemožnost plného nabití akumulátoru pro jízdu ve městě. Hybridní systém totiž často opakovaně využívá pří jízdě akumulátor a to i při nízkém "nabití" a tím znemožňuje jeho nabití na kapacitu, která by pak postačila na delší jízdu po městě. Tady si myslím, by měl PHEV výhodu, pokud bych chtěl často jezdit po městě jen na akumulátor. Zatím se mě totiž nepodařilo nabít akumulátor na úroveň, při které by mě systém dovolil odjezd z domu pouze na elektriku. Nevím však, jestli bych tím způsobem získal oproti nechání "vše na hybridu" nějakou úsporu paliva. Snad je tam někde program, který by to umožnil, ale po tom jsem ještě nepátral. Průměrnou spotřebu (drtivá většina toho po městě), "budík" ukazuje na 5.7
Tož toť pro dnešek o C-HR vše. :-! -
white label 08.07.23 00:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu
V zimě dostávají ty kola víc zabrat, chtělo by to mít je na spíš na léto.
P.S. Dnes večer jsem v letňáku viděl slovenskou komedii Invalida, doporučuji! :yes: >:-[] >:D -
Leg 07.07.23 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex, super. Tvoje fotky sú ako pohladenie v dobe, keď nás (skoro) všetkých presvedčili, že máme zahodiť poriadne aparáty a fotiť už len mobilmi. Čím vlastne aktuálne fotíš?
Nedávno som si na tvoju káru (a thomasinovu tiež) spomenul, keď som sa na diaľnici uhýbal M4 Cabrio v sunset. Vôbec to nebolo márne.
Ako spomína woody, kúpiť si krajšie nové BMW je stále väčší a väčší problém.
woody: ja mám na oboch autách na predku fólie (jedno tri roky a 25000 a druhé 2,5 roka a 19000) a no problem. Hmyz sa dáva rochu ťažšie dolu ako z laku ale kamienky zatiaľ nepenetrovali. A fólia drží zatiaľ všade. BMW malo tuším v 140000 xicht jak pubertiak, ale to vraj bolo aj tým, že nárazník už bol prestriekaný. -
iudex 07.07.23 21:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
woody: ťukance samozrejme sú, pri bližšom skúmaní to je vidieť. Ale ja nie som puntičkár ako white label, mňa to nejak neruší, ak to neudrie do očí pri celkovom pohľade, proste auto je daily driver a po 5 rokoch tam stopy používania budú. Na druhej strane musím povedať, že lak je určite kvalitnejší ako na Mazde, tá je známa tým, že laky má veľmi tenké a niekedy mám pocit, že škrabance tam vzniknú pomaly obtretím sa nohavicami o auto, o ťukancoch vpredu ani nehovorím.
wl: máš pravdu, tie základné disky moc neladia k zatmavenej Shadow edition, oveľa viac sa hodia disky, čo som kúpil na zimu: [odkaz]
Na druhej strane nie sú také háklivé, tie zimné leštené mám doodierané až hrôza. -
woody-alien 07.07.23 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex: Tvoje brambora vypadá pořád hezky :yes: A navíc se ti při nastaveném kurzu designu BMW asi už nestane, že by novější model byl hezčí. >:-[]
Jen technická: Na fotkách to nikdy není vidět pokud nejde vyloženě o detail, ale co otluky od kamínků ? Nikdy jsem neřešil ochranné fólie (a pokud vím, ty taky ne...) a drobné ťukance od kamínků "zdobí" nebo "zdobila" v posledních létech všechna moje nová auta, bez ohledu na značku - koncern, japonci, frantíci...všechno na jedno brdo. Jak je na tom BMW ?
PS: Dnes jsem poprvé kompletně čistil (tomu se asi nedá říkat mytí) i Hondu a kromě naprosto neuvěřitelného množství mrtvého hmyzu úplně všude byla bez jiného poškození. Zajímavé je, že na helmě už nějaký ťukanečky mám. Zřejmě ne všechny rány do hlavy lze svádět na mušky. >:D -
pradeda777 04.07.23 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu....ok, ale musím tady trochu obhajovat Toyotu.
Jak víme, tak motor FA24 v Toyobaru je přímo od Subaru a bohužel (jak se teď ukázalo) měl historicky problém s "oil surge" za určitých okolností. Takže problém s motorem "vlastní" Subaru.
Na druhé straně problém pro Toyotu byl ten, že na použití tohoto motoru v GR86 "kývla" bez toho, aby si dostatečně prověřila historii tohoto motoru a následně pak ve svých reklamách "nabádala" majitele ke sportovním ježdění třeba i na okruhu.
Řekl bych že po tom, co si Toyota důkladně prověřila ten originální motor FA20 2.0 l v GT86 ( který problémy neměl), už tomu "bratru s větším obsahem" nevěnovala potřebnou pozornost.
CHYBA! Jestli z toho bude re-call, (a aktuálně existují pro něj podmínky), tak budou i v Toyotě "padat hlavy".
Co se týče odstranění příčiny, myslím, že pouhá výměna vany s přidanými "baffles" tento problém úplně neodstraní. Na normální ježdění ok, ale na okruh ? -
iudex 03.07.23 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
JJ, Rasťo Iliev je skvelý, priamy, presný a výstižný, má argumenty a ide k jadru veci. Ale to dezoláti nemajú radi, tak sa úboho zmôžu akurát na hejtovanie, že je gej. Ale nechajme politiku, do volieb jej budeme mať ešte vyše hlavy.
Pre pradeda, ktorý túto tému sleduje: javí sa, že problém odchádzajúcich motorov Toyobaru už má príčinu: pokles tlaku oleja pri prudkých pravotočivých zákrutách, motor sa nemaže dostatočne a práve to môže spôsobiť poškodenie: [odkaz]
Proste aj spoľahlivejším značkám sa občas chybička vloudí. -
pradeda777 01.07.23 20:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
wa... píšeš.....Nechci to zlehčovat, to rozhodně ne, na motorce mi určitě pomáhají dlouholeté zkušenosti z provozu a snad i srovnaná hlava, kdy se nevrhám do "smrdících" záležitostí, které hlavně nejsou závislé jen na mně, ale i na reakcích ostatních účastníků provozu.
Já taky nechci nic zbytečně dramatizovat. Jen jsem chtěl upozornit na šílence, kteří na "dvoukolaře" potenciálně číhají za každou nepřehlednou zatáčkou. A o bání tu nejde. Jde o respekt před nebezpečím.... -
woody-alien 01.07.23 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
dědo, nezlehčuju. Ale takhle (s vidinou všech bouraček a mrtvých) se prostě uvažovat nedá...můžeš minimalizovat riziko, ale bát se nesmíš. To je nonsens. Přece se nebudu bavit tím, co mě děsí.
Úplně od věci...dneska jsem byl ve větrným tunelu. To je taky dobrá prča. >:-[] -
white label 01.07.23 12:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
pd7
Nic nezlehčuje, má pravdu...
Já jsem teď třeba začal jezdit hřebenovky na e-MTB i v poměrně těžkém terénu, bez rizika to taky rozhodně není, ale mám raději sedět doma na gauči před TV a čekat až mě klepne pepka? -
woody-alien 30.06.23 20:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
praděda: Vždycky je třeba dávat pozor, ale kdybych se měl bát vyjet na silnice, tak to můžu rovnou prodat. A taky auta, kolo, koloběžku, brusle...a taky bych už v životě s dětma nešel na pouť, bo centrifuga, řetízkáč nebo i obyčejný lodičky (houpačky) jsou smrtonosný pasti. ;-)
Nechci to zlehčovat, to rozhodně ne, na motorce mi určitě pomáhají dlouholeté zkušenosti z provozu a snad i srovnaná hlava, kdy se nevrhám do "smrdících" záležitostí, které hlavně nejsou závislé jen na mně, ale i na reakcích ostatních účastníků provozu.
Zatím jsem nicméně docela mile překvapen, žádné schválnosti nebo nebezpečné chování jsem osobně od ostatních řidičů dosud nepoznal. Přesto mě jednou totálně odignoroval řidič Sharanu v protisměru, když začal předjíždět kamion jako bych tam vůbec nebyl a vyhnal mě na krajnici a na moje vzteklá gesta jen zablikal jako že soráč. A pak, když jsem ani na motorce nejel, mě zarazil blbec v dodávce, kterej se přilepil motorkářům doslova na pr.del v nomentě, kdy jeli opatrněji za deště. K ničemu mu to nebylo, předjet je stejně nedokázal, ale hlavně že stresoval.
-
pradeda777 30.06.23 14:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
wl....ano, "ty životy" už nejdou zachránit. To je jasný. Odkazy jsou tu za účelem, aby se motorkářům připomnělo, že nejsou nesmrtelní....protože já se taky tak kdysi cítil a jen zázrakem jsem tenkrát přežil. Jo, společné na těch havárkách je, že šlo v obou případech o srážky motorky s motorkou a ne s autem. Já se tenkrát srazil s valníkem Škoda 706 model 1952. -
pradeda777 29.06.23 16:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Tady to dobře znám. Pro motorky ráj....ale taky někdy hrob.
[odkaz]
[odkaz]
S motorkama jsem začal v roce 1961 a skončil v roce 1969. V roce 1962 jsem měl těžkou havárku a strávil 3 měsíce v nemocnici. Ale ani to mě na dalších 7 let neodradilo od "dvou kol". Bylo to super..... :yes: Tož kluci užívejte si, ale k.u.r.w.a opatrně..... :-! >:-[] -
Dany 29.06.23 09:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Roky som hľadal "koníčka" ktorý bude kombinovať zábavu, relax, aktivitu, duševnú očistu... Je to druh koncentrácie a námahy, ktorý ťa napĺňa a prináša uspokojenie. Si fyzicky unavený, ale pýtaš sa "prečo zas stojíme?", komu zas treba?
U mňa to bol dlhodobý proces. Začínať teraz, tiež by som si to nevedel predstaviť. V dnešnej premávke, koncentrácii debilov...
S výberom motorky som max spokojný. Na začiatku som pokukoval po retro kúskoch ako Thruxton, Nine-T a tak. Ako píšeš woody, na hodinku. Akurát, že je to droga a potrebuješ viac a viac. Časom mi okolie prestalo stačiť. 50 krát a stále poprvé. Proste ideš ďalej a ďalej, už len preto, že sa ti nechce zastaviť. Zistíš že potrebuješ niekde prespať. Prečo neísť rovno do Álp, kde ideš stále ľavá, pravá, kratšia, dlhšia, donekonečna. Tie horské priesmyky sú už len taký bonus (aby boli aj nejaké fotky) a prevažne tam je hustejšie a furt niekto zavadzia. Kamaráti čo majú XSR, KTM 690 SM ap. sa lepšie vybláznia za humnom, ale o moc ďalej to už nedávajú. Jasné, dá sa ísť aj na Pionieri na koniec Afriky, ale to je iný príbeh.
Netvrdím, že to musíš mať nutne takto, určite nie hneď. Ako tvrdím od začiatku, chcelo by to nutne tak 3 - 4 kúsky na rôzne príležitosti. To by bolo :-)
S jedným univerzálnym kúskom by som sa vedel posunúť... asi by mi stačilo doplniť tak 20 koní, ale aj to si nie som istý. Aj s tými 120imi sa dá odchádzať zo zákruty s tlstou čiarou za sebou, alebo po zadnom (s plnými kuframi to ide ľahšie >:D ) a že to neťahá nad 200 už ma netrápi. Aj tak tie gumy miznú podozrivo rýchlo. Na jeseň som menil zadnú v Grazi a zachvíľku už sa bude pýtať na skládku 8-s . Také BMW XR by bol smer k športovosti, ale určite ústupok od komfortu. Ducati Multi, KTM SA? Už sa vidím, že by som musel meniť gumy každých 4t km. Je to o hľadaní toho svojho kompromisu.
Ja nám len prajem, aby nás ten náš smer napĺňal a aby sme sa vždy šťastní aj vrátili. -
woody-alien 28.06.23 19:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dany: Krásné výlety podnikáš... :yes: Já už si i motorku vybíral podle plánovaného používání a tím je to víceméně dané. Jet se na hodinku někam vyvětrat a zapomenout na svět. Pravda je, že už jsem se trochu rozjezdil a akční rádius se rozšiřuje ale nejdelší cestu jsem i tak zatím podnikl od plné nádrže do blikající kontrolky, což je asi 250 km. Ani jsem to neměl v plánu, ale tak nějak se mi nechtělo se vracet a vlastně ani zastavit. >:-[]
S čím musím absolutně souhlasit je ta potřeba plného soustředění, což ovšem vůbec není únavné. Vlastně je pro mě vyloženě relax, že se koncentruji jen a pouze na jízdu a nemám v hlavě čas a prostor na kraviny. A vůbec...mohl bych o tom psát celý elaboráty, ale nic z toho by nevystihlo skutečnost, jak mě to baví a jak se při tom cítím...