Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 22.05.18  14:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    NO, NO, NO >:-[] >:-[]
    Je pravda, že jsem ho měl nějak daleko, cestou zpátky jsem si to o kousek posunul. Ale mám to tak, aby při vyšlápnuté spojce byla noha stále lehce pokrčená (asi mám dlouhé nohy), ale chci mít místo na rostoucí bříško! :-) Ruce však musí být na volantu mírně pokrčené, ale na okruhu si dávám sedačku o něco více na kolmo.
    Každopádně nyní u CUPRY vidím, že 3-dvéřová auta jsou pro větší lidi pohodlnější na nastupování, do Cupry lezu kamsi dolů dozadu za sloupek, není to moc ideální. Zlatý 3-dvéřové Megouš nebo M2 :yes:
    Nebo pak mírně zvýšená auta jako Golf Sportsvan či nyní BMW X2. To je velmi zajímavé i jízdně a s chystaným benzínovým dvoulitrem 28i xDrive má prý i pěkný zvuk a pojede svižně. Já ho jel s 23d xDrive a podvozek pěkně naladěný, výška ideální, velikost auta také, něco jako Sportsvan nebo větší hatchback.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 22.05.18  14:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    O tom nasadaní sme sa bavili aj v sobotu a ja so 193 cm som ešte nemal problém, žeby mi boli predné dvere na 4/5-dveráku malé. Ale keď niekto sedí v aute tak, ako Thomasino, teda tak ďaleko vzadu, že v jeho aute som aj pri svojej výške spojku vyšliapol len s natiahnutou nohou a vystretou špičkou, potom naozaj stredový stĺpik môže prekážať. ;-)
    P.S. samozrejme súhlasím, že ideál je mať obe verzie, nech si každý vyberie podľa seba. Ak mať ale iba jednu verziu, tak z môjho pohľadu nech je to 5dv. (teda ako súčasný Megane RS a nie len 3dv. ako ten minulý).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.05.18  13:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Hlavně design, ale taky třeba (u vyšších postav) podstatně komfortnější nasedání/vysedání na přední sedačky.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.05.18  13:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ideální je, když si můžeš vybrat mez 3/5dv., viz i nová FieSTa!
    3dv. hh je o kus praktičtější, než kupé a vypadá lépe, než 5dv. hh, ale někdy i lépe, než kupé, třeba pro mě je třídveřový GGTI pěknější, než 5dv. a zároveň celkově hezčí, než Scirocco III. A proti Sciroccu je i 3dv. GTI podstatně praktičtější. Kupé obvykle vypadají lépe až o třídu výš.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 22.05.18  13:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    mne hatche celkom páčia a aj rozmerovo sú Ok. Prečo 3dv ,u mna iba kvôli dizajnu.
    A ani si nespomínam či som mal vôbec nejaký 5dv hatch.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 22.05.18  13:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ron
    8 let to bude určitě, bylo to v té době, ale trochu jindy, protože tenkrát jsem tam byl GTIčkem, a to o čem píšeš ty, bylo, když jsem tam byl allroadem.
    Kromě sezónní zmrzliny je u nás nejznámějším (celoročním) produktem pohár ORIO, ten je tady (a v širokém okolí) velmi profláklý.
    S-mike je Super-agent s teplou vodou... >:-[]
    P.S. doppio (2x p)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 22.05.18  13:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    A ja si zase rýpnem: načo 3-dv. hatch? Hatchback má byť praktické auto a to oveľa lepšie spĺňa 5-dverák. Ak zadné dvere nepotrebujem, môžem ísť rovno do kupé. Výhody ako tuhšia karoséria sú v praxi nepoznateľné, nevýhody ďaleko prevyšujú. Ale zase rozumiem, že kompaktné kupé už takmer vymreli; 2er je skôr výnimka, naviac ako prémiovka dosť drahá a Toyobaru má zase známy problém s výkonom/dynamikou.
    Btw. teraz som pozeral pár recenzií novej FieSTy a všetci sú nadšení, ako to auto jazdí (aj napriek trojvalcu), niekto sa vyjadril, že je to zmenšený trojvalcový Focus RS, okrem parádneho podvozka je to aj samosvor, čo v triede je dosť zriedkavé. Ale súčasne sa testy zhodujú, že auto na každý deň to stále nie je, v tom je Polo GTI podstatne lepšie (najmä vnútorný priestor a komfort podvozka).
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 22.05.18  13:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    budem sa možno tým svojim opakovať ako páni Arese či Ádo ,ale HH zabíja že nie sú ako 3dv a nie farby. Zatiaľ ešte česť koncernu že ich ponúkajú,ale do kedy ??
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 21.05.18  22:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Stránka trochu blbne....ach jo......
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 21.05.18  20:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl. Káva. Je to přesně tak jak píšeš. Měl jsem možnost tento vývoj k lepšímu, v tomto případě, při svých po revolučních dvouročních návštěvách ještě z Austrálie. Když jsme před cca 10 léty zakotvili na Moravě víceméně natrvalo, tak to bylo s dobrou kávou tady u nás "na venkově" stále vachrlaté. (Spousta starých komunistů ještě dnes nedá na "turka" dopustit). On totiž málokterý podnikatel měl tehdá "zbytečné" prostředky na koupi kvalitní espresso mašiny. Ale teď zaplať pánbůh i ta poslední cukrárna už dělá pitelné presso. (Dokonce i já doma.... ;-)) Nevím jak jsou na tom na Slovensku, ale tuším, že podobně. 29 jedeme na dva dny do B´lavy, tak dám potom vědět.......... ;-) Jo, a s vínem to bylo podobné.. ;-)

    iu. MRS v cupu se solidní výbavou jsem nakonfiguroval na 850k Kč. Zajímavé na té ceně je to, že za ty samé peníze jsem v roce 2008 koupil MMPS gen I s podobným není to taková el cheapo greyvýkonem, ale 2 roky na to gen II už stála jen 690k Kč. Z toho lze usoudit, že HH se cenově dostaly zpět tam kde byly v roce 2008.
    Barva? Vidím to podobně jako Ronault. Ta Titanium mě zkrátka "bere"....ono to není jen tak nějaká el-cheapo barva, je to vymakaný odstín gunmetal grey.........
    V Anglii za takovou barvou babybmw borci šílí.........i M3 a MRS look in that shade of grey really mean... ;-)

    Thms. Už sem to naznačil minulou sobotu, že stará 3dr MRS se mě líbila daleko víc než tento nový 5dr HB. Jj, v červené je ta nová taky ok. 3dr MRS bych bral i ve žluté. Svého času i ITR byla populární ve žluté barvě........3dr kastle a kupátka zkrátka ty "žhavé" barvy "poberou..... ;-)
    S tím podvozkem je to přesně tak jak píšeš. BMW chtělo mít v M2 track car first and a road car as second........no compromise...a navíc s tím adaptivním podvozkem by M2 byla cenově velkou konkurencí M4 a obzvlášť teď, když M2 má S55 motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 21.05.18  17:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Megana R.S. bych bral v té vínové, ta je fakt pěkná. Nemohl jsem to psát veřejně než proběhnou ty novinářské testy v Mostě, ale měl jsem možnost jet v novém MRS na místě spolujezdce, podvozek mi přijde fajn naladěný na daily (něco jako moje Cupra v Comfort režimu), prostě mírně tuhé, sportovní, ale zvládne s přehledem rozbitější cesty. Jen v dnešní době je zvláštní, že mají verzi měkčí (Sport), vezi CUP se samosvorem a pak přijde ještě sportovnější Trophy, když by se ty první dvě daly vyřešit tak jako u konkurence adaptivními tlumiči a samosvorem již do základu >:-[] Ale zase chápu, že se asi auto naladí lépe jen pro jeden režim, než pro 3 režimy adaptivních tlumičů. Což byl mimochodem hlavní argument od BMW při uvedení M2, že to nemá na výběr adaptivní podvozek a jen jednu velikost kol a díky tomu dokázaly to auto takto skvěle naladit ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 21.05.18  16:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Práveže Megane šedá zabíja (to platí aj pre ostatné nefarby: [odkaz] ), ostatne je dôvod, pre ktorý je promo farbou tá oranžová, resp. žltá. V "nefarbe" stráca Megane veľkú časť kúzla. GTI sa berie v šedej, pretože tam žiadna pekná farba nie je, naviac Carbon steel grey medzi bežnými šedými dosť vyčnieva. Aktuálne po facelifte však už CSG nie je a ten výber farieb GTI je tristný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.05.18  16:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    iudex: na Meganu RS bych si klidně dokázal představit i obyč. šedou titanium. Přecejen Megane není Clio ;-) Golf se taky bere v šedé, ne? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 21.05.18  16:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Renault dnes vyhodil slovenský cenník na Megane RS. A ako v Čechách, aj u nás je cena prakvapivo slušná: základ za 27090 eur, s nutným packom Cup so samosvorom za 1550 je to stále pekných 28640 eur. Pre porovnanie základné GTI je 28270 a Performance je už cez 30t (30140 eur). Obdobné je to v porovnaní s i30N (27490 základ, Performance 29990 eur) či Cuprou (od 30930 eur, mimochodom tá pekne podražila od uvedenia na trh).
    Takže jediný problém je ten šialený príplatok za žltú či oranžovú farbu: 1600 eur. Hoci tvrdím, že tie robia nemalú časť celkového dojmu z RS, asi by som si ich odpustil a dal tam stále peknú a vydarenú červenú Flamme (630 eur).
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.05.18  15:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Woody: tak v první řadě již mé obligátní gratulace k objedávce a tedy k novému vozu a ještě obligátnější "Ať slouží" :yes:
    Volba je to pěkná, i mě by se docela líbil nebýt dvou ale. V dávném testu zde na auto.cz Leon měl co dělat aby porazil mé současné auto, tedy bych si tolik nepomohl a zároveň bohužel obyč. kombík nám začíná být málo.
    To mě přivádí na mou již vámi všemi na auto.cz živenou touhu po novém vozu. Pěkně vám všem děkuji. Ještě, že je tady WL, který se mnou drží basu a vozový park (syn a otec se nepočítají) nemění. Dal jsem si zákaz a motivaci. Do atestace nevybírat nové, bychaření bloumání po netu zabere i několik hodin a na jaře 2019 nové.

    Ad Labelova zmrzlina - taky na ní spoustu lidí posílám a pokud se mi někdy dostane do ambulance nějaký Rožnovšťan, ihned svedu řeč na zmrzlinu a málo kdo jí nezná. :-)

    WL: to již je 8 let? Uběhlo to rychle :-O Nebylo to tehdy, jak jsi se mě ptal, jestli policejní Passaty měří mezi Vyškovem a Olomoucí, já ti řekl, že o tom nevím a za pár hodin jsi mi volal, že mi děkuješ, že jsi zaplatil pokutu za 180 ve 130 a já ti na to řekl, že tolik jsem tam s Favoritem nikdy nejel, proto mě tam nezměřili? >:D >:D >:D
    Jinak k tvému pocitu exhibicionisty... Byl jsem tam třeba já student jezdící Favoritem a největší brněnský židák S-mike, který 911 turbo jezdí do asijského bistra, takže... >:-[] >:D
    Nicméně poznamenal jsi mě a dnes už vím, co to je třeba Dopio a instantní kávu bych dobrovolně nevypil ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 21.05.18  14:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    woody: cena a dodacia doba vie výrazne zahýbať náklonnosťou. Ja som narazil asi na predajcu v dobrej nálade, lebo potom už také štedré ponuky nerozdával. Ani v širokom okolí neboli ponuky zďaleka také dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.05.18  11:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    w-a
    Jj, příprava a prodej kávy se u nás (hlavně za posledních cca deset let) rapidně zlepšil.
    Dřív byl problém narazit na slušné espresso, dnes je to skoro naopak..., kéž by se u nás v poslední době tak rychle zlepšovalo všechno. Ještě před nějakými 8-10 lety na minisrazu a.cz v Brně, když jsme si dávali v Bobycentru kávu, tak jsem tam byl se svým ristrettem pomalu za Marťana. Nikdo kolem mě nechápal, proč dávám tolik peněz za šáleček špinavý od kávy..., někteří mě určitě podezírali i z nějaké formy exhibicionismu. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.18  11:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Dany: Dík. MegGT byl taky ve výběru, jenže na rozdíl od tvojí recenze to s cenou Leon vs.GT205 bylo obráceně. A to dost výrazně. A hřebíček do rakve případné objednávky pak zasadila dodací lhůta 5 měsíců zatímco u Leona to bylo maximálně 6 týdnů.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.18  11:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    praděda: Srandičky, srandičky... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 21.05.18  10:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    iu. Já zase doporučuju pizzu Palerno v Cheltenhamu (suburb of Melbourne)..... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.18  09:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    iudex: >:D Ale ne, mluvím při práci se spoustou lidí a to doporučení je vždy při zmínce, že jedou do té oblasti. Obchodníci, cesťáci nebo třeba na dovolenou. Asi si budu muset zavést nějakou zpětnou vazbu, odpovědní zásilku nebo tak něco. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 21.05.18  09:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    woody: len či to Tvoje odporúčanie nie je to isté, ako keď ja známym odporučím pizzu v Catanii. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.18  07:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl: Však taky při každé příležitosti tvůj podnik doporučuju. ;-) Co se týká zmrzliny mi tedy nezbývá než teskně vyhlížet k Radhošti, aspoň že stran požitku z kávy tady vzniklo to Hajja Café. Podnik, který ti sice nemůže konkurovat celkovým prostředím (přece jen je umístěn v klasickém obchodním centru), ale kulturou obsluhy, pečlivou přípravou a kvalitou podávané kávy ano. S trochou nadsázky se dá říct, že tam panuje až nábožná úcta k vychutnání okamžiku dovedená do nejmenších detailů včetně servírovacích předmětů nebo vzdělávacích materiálů.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 21.05.18  07:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    woody: Ako vravíš, tá 1,8 jazdí pekne aj obmedzená. Vo mne nakoniec najviac hlodalo to vyšponovanie prevodovky na maximum. Ale kto dnes nešponuje?
    Gratulujem k prírastku a prajem veľa šťastných km.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.05.18  23:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    w-a
    Jestli je realita spíš jako na tvém odkazu, tak je to jen dobře...
    Mám rád děti s vlastním názorem, v tomto případě navíc se správným názorem. >:-[]

    iudex
    Za jízdy tomu zvuku parádně "asistuje" PDK..., tak jako bych třeba u A6 dal určitě přednost 8st. ZF, před 7st. S-Tronicem, tak PDK bych dal naopak přednost i před ZF. V každém režimu (comfort/sport/sport+) je to "jiná" převodovka, a hlavně to, co umí předvést v režimu sport+, to HDM ani od ZF neumí. Pokud někomu neuhoví "automat" ani v podobě PDK, pak nemá jinou možnost, než se do smrti "trápit" s manuálem. ;-) :-)

    P.S. Tak Švédi to nakonec, po 80 minutách a samostatných nájezdech, dali....
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.05.18  20:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Jj, zvuk M GTS je parádny, aj vďaka výfuku znie ako osemvalec, najmä v priamom porovnaní s M2, ktoré znie rovnako parádne, ale súčasne dosť inak, ako typický R6, tak ostro a jedovato. 340i vedľa nich znie ako tichá limuzína >:D
    Btw. 24 valcov a 1396 koní pokope, keby Fred nenechal doma Júliu, mohlo sa to blížiť dvojtisícovke: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.05.18  20:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl: Víš jak je to s fotkama barev... ;-) Já bych řekl, že realita je spíš na tom mém dokazu. A ještě bych řekl, že na kombíku s těmi černými detaily vypadá líp než na hatchi. Záměrně jsem kvůli tomu bral i dražší černostříbrná kola a ližiny změnil ze stříbrné na černé. Nicméně i tak to pro mě byla volba "mezi jednookými", žádná z nabízených barev ve mně nevzbudila takové nadšení, že právě tu bych nutně musel mít. S Leonem jsem hlavně po všech těch MPV a crossoverech konečně měl pocit, že sedím podle svého gusta. Nízko, v dobrých sedačkách, žádný íííííí c.ock pity >:-[] a jiný vymyšlenosti, prostě tak jak chci.

    Až Leon dorazí, určitě se domluvíme, že bych dorazil na vanilkovou a ristretto, a pokud bude příležitost, rád toho vašeho poršáka okouknu. Btw: jak vzniká etalon, by mohly vyučovat moje děti, které každou porci zmrzliny kdekoliv po republice komentují : "hmm, ale jako z Rožnova to není". >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.05.18  16:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    w-a
    Jj, 1,8 TSI jde do důchodu, na té už nic moc dělat nebudou.
    Tu oranžovou Eclipse jsem zatím naživo neviděl, na tom tvém odkazu vypadá dobře, taková ohnivě červeno-oranžová, ale na některých jiných fotkách jde dost do "zrzava" (teda pokud to je ona), a to už se mi tak nelíbí.
    [odkaz]

    Včera jsem najel něco přes 200km s MGTS, naštěstí převážně po prázdných okreskách, dával jsem přednost těm méně frekventovaným, které se obvykle ani v zimě neudržují a skvěle si na nich zajezdil (krásná krajina i počasí). Ono na těch mega kolech člověk nemusí zdaleka tolik řešit hladkost asfaltu, a spíš (vzhledem k šířce/rozchodu) ocení, že je na vozovce sám a nemusí nikoho předjíždět.
    Výfukový systém MGTS je určitě záměrně laděný tak, aby evokoval zvuk B6 z 911ky. Celý den mě ani nenapadlo zapnout rádio, jestli je v něčem MGTS dokonalý, tak je to (spolu s PDK) zvukový projev, který je fakt návykový, subjektivně je to takový mix vrtulového zvuku V6 a brblajícího V8.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 18.05.18  21:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Thom, speedfred: Filtr do 1.8 TSI už nepřijde, ta skončí a místo ní nasaděj 2.0 TSI 140 kW s filtrem. Tedy aspoň takové mám informace od prodejce. Právě filtr a nechuť dále čekat (termín uvedení 2.0 TSI do Leona zatím neznámý) mě spolu s důkladným odzkoušením (moc se mi nezdálo oříznutí krouťáku na úroveň 1.4 TSI, jenže realita je zřejmě lepší než papír) vedly k tomuto rozhodnutí. Plus to, že 1.8 TSI má multilink a 1.4 TSI ne. A konečně na 1.8 TSI jsem vyjednal větší procentuální slevu, takže rozdíl vůči 1.4 byl minimální.

    Pokud se týká spotřeby, nevím, jestli 1.8 žere víc než Cupra (upřímně o tom ale pochybuju, silnějšímu autu dáváš zase víc zabrat), ale i kdyby, tak za těch řekněme 200-250t Kč rozdílu můžu v klidu najezdit minimálně čtvrt milionu kilometrů, takže zas tak silnej argument to není. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 18.05.18  18:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Tak GRATULACE a vítej do rodiny Cupra a Polo-Cupra >:-[]
    Ale víš že spotřeba je u té 1,8 TSI vyšší nebo stejná jako u 2,0 TSI v Cupře? Taky mě zajímá, jestli jsi to stihl s filtrem pevných částic nebo ne..
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.05.18  08:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    woody: tak ešte raz ofiko gratulácia. :yes: Ono netreba to degradovať ako "nič zvláštneho", v kontexte rodinného vozenia je to stále nadpriemerne dynamické auto. Ak by si zobral obvyklý 1,4TSI 110 kW, už to by znamenalo dostatočnú dynamiku pre auto danej veľkosti a hmotnosti (rozumej pomerne ľahké auto), ale 1,8TSI je v dnešnej dobe vysoký nadštandard. A keď si ho vyšperkoval opticky, t.j. 18ky, verzia FR, výrazný oranžový lak (oranžová je dobrá >:D ), tak to máš takú polovičnú Cupru.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 18.05.18  06:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    tak gratulujem a mal by si to asi ešte stihnúť bez filtra častíc ? Čo tak návrat k manuálu ?
    Budúci víkend (25-27.5)ideme na Nordšlajfe,nepridá sa niekto ?
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 18.05.18  05:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl: Jj, původně jsem favorizoval modrou Mystery a červenou Desire. Ten odstín modré se mi v reálu moc nepozdával, ta červená určitě není špatná, ale Red Soul od Mazdy nebo Flamme Red od Renaultu jsou podle mě povedenější. A taky na ní byl zdaleka nejvíc vidět ten "pomeranč" laku. A když už pomeranč, tak oranžovej... >:-[]
    Takže nakonec to zvenku bude vizuálně hodně podobný tomuhle (viz.galerie): [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.05.18  23:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    w-a
    Jaká další barva byla ve "finále" výběru? Desire červená? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.05.18  21:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    speedfred: Nic zvláštního. Rodinné přibližovadlo. Je fakt, že při jeho výběru jsem měl mimořádně složité období (víc to nechci rozebírat), které mě posouvalo napříč značkami, segmenty i počtem míst k sezení, ale nakonec situace nahrála tomu vybrat auto, se kterým může být spokojena i moje řidičská část. Výsledkem je Seat Leon ST 1.8 TSI FR 6-MT. Paket FR Technology + pár drobností, barva Eclipse Orange, kola 18" Performance II.

    Objednáno 25.4., včera potvrzen termín dodání 23.týden. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.05.18  21:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ano, zatím nejkompletnější, ale po bedlivém přečtení článku v odkaze, nezní to jako hotová věc. I když bych se nedivil, kdyby tomu tak opravdu bylo. Rád bych věřil, že M340i bude i v manuálu, ale nevsadil bych na to ani kožené laso..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.05.18  16:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Tu sú zatiaľ najkompletnejšie info o novej generácii 3er (G20): [odkaz]
    Dizajn ani rozmery by sa nejak výrazne meniť nemali, očakáva sa medzigeneračné schudnutie vďaka novej platforme. To najzaujímavejšie: bežné verzie budú len 3 a 4-valce 318i, 320i a 330i, dízle všetky 2,0 s rôznym naladením), R6 budú len v M Performance a M modeloch (340i a 335d sa transformujú na M340i a M340d). Budú dva hybridy, slabší s trojvalcom 1,5 a silnejší s dvojlitrom. M Performance budú len s xDrive a len s automatom (teda zbohom R6 RWD či manuál). A hlavne aj M3 bude štvorkolka (ale rovnaká, ako aktuálna M5, t.j. prepínateľná RWD/AWD).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.05.18  16:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg
    Jj, v opravdových driverscars manuály ještě nějakou dobu určitě vydrží, viz návrat do aktuální GT3. Dokud bude dostatečný zájem, bude i vůle/motivace.
    Jinak přímo na B sloupek se obvykle nijak zásadně/přesně nosníky nenapojují, takže v tom bych zásadní problém neviděl. Zásadnější by byla (při tak automatizované výrobě, jaká je pro Golf typická) prakticky "nová"/další varianta karoserie a všechny věci s tím související.
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.05.18  14:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg. Souhlas.
    Co se týče wl problému, tak já "kdybych měl na sobě jeho boty", tak koupím 3DR Golf R a bylo by vymalováno..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.05.18  14:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Fred. S kutáčem se na okruhu jezdí jiným stylem než s A/T. Jde to i bez boje. Jedeš plynuleji.....a ano, o kapku pomaleji než když bojuješ o tu poslední desetinku. V Renocaru měli přes rok a půl M3 v manuálu, kterou borec po pár měsících vyměnil za M3 v A/T, protože honil ty poslední "desetinky" na okruhu...........Konečně to byl také důvod proč F-1 přešly na poloautomaty. Od té doby už i ti průměrní jezdci projíždí zatáčky jako "na kolejničkách"..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.05.18  14:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    iu. To jo. Světlo na konci tunela ještě je....ale už jen tak bliká..... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.05.18  14:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl. Co píšeš je pravda. Ale já nikde nepíšu, že ti co jezdí s manuálem nejsou líní. Jasně píšu, že se jedná o nadšence neboli enthusiasty....(kterým se kvedlání líbí...... ;-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 17.05.18  11:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Děda: to je pravda a v ničom si to neodporuje s tým, čo tvrdím ja. Zákazníci sú leniví a teda chcú automaty a teda im ich automobilky dávajú.

    Ale o manuál by som sa nebál a mám na to dva dôvody. Jednak popularita manuálov v "driverscars" v raji automatov - Amerike a jednak až nepochopiteľná hystéria okolo 911R, ktorá donútila Porsche vrátiť manuál do GT3. Čiže, v blízkej budúcnosti asi bude problém kúpiť 2.0 TDI s manuálom, ale pár fajnových áut pre pár fajnšmekrov, ktorí z objektívne nepochopiteľných dôvodov budú túžiť po kutáči v ponuke vždy bude. Len ten výber bude výrazne užší.

    label - neviem ako vyzerá kasňa Golfa, ale prebdpokladám, že na B stĺpik sa napájajú nejaké nosníky v podlahe a streche, ktoré by sa tým pádom na jednej strane museli posúvať atď ... inak povedané, to už je jednoduchšie z velostera spraviť auto prijateľné pre teba. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.05.18  10:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Neviem, či je to verejné, tak to radšej nechám naňho.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 17.05.18  09:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    je to ale boj s kutáčom ;-) ,zistil som v brno circuit
    woody čvô kúpil ? asi mi niečo ušlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.05.18  08:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Asi to nebude také zlé, keď v posledných pár mesiacoch sme tu kúpili samé autá s manuálom: Thomasino, Speedfred, ja, Market, woody. Osobitne fred a woody kúpili manuál po automate, čím popreli tradičnú prúpovídku, že kto raz skúsi automat, inak už nechce. Takže ešte je svetlo na konci tunela. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Člověk je (mimo jiné) tvor líný, a proto vymyslel např. automobil..., aby nemusel chodit pěšky, nebo šlapat na kole... Dělat, že líní jsou jen ti, co v autě nemají manuál, je postavené na hlavu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 16.05.18  20:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg. Hlavní důvod proč zákazníci manuály nechtějí je ten, že už je nemusí kupovat. Člověk je tvor líný a proto když může a má na to, tak si život za volantem ulehčí. Těch, kteří si užívají tradiční manuály je jen malé procento. Ono ale vždy těch nadšenců co si řízení a řazení užívali bylo malé procento. Ti další, co manuály kupovali je kupovali jen proto, že automaty nebyly a nebo na ně neměli. To se teď změnilo a výrobci aut se přizpůsobují. Další věc jsou samozřejmě náklady. Konkurence mezi výrobci na trhu je veliká a jen málokterý výrobce si dnes může dovolit mávnout rukou nad potenciální úsporou která se nabízí tím, že přejde jen na jednu převodovku.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 16.05.18  20:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    no ,aký je manuál ?? treba radiť !! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  20:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg
    Já to myslel tak, že by udělali jeden jediný kousek pro mě, ne, že by to bylo normálně v nabídce... a ještě k tomu i s pravostranným řízením..., to už by pak právě nebyl takový exot. Prostě teoreticky jen jeden kousek. >:-[]

    sf
    Ad Veloster, souhlas. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 16.05.18  20:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Aky je manual v QV? Daj nejake postrehy a info...
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 16.05.18  19:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Tak u výkonnejších aút je občas manuál aj na obtiaž,keď je vodič nejaká lopata (napr. ja)

    Veloster - parádna argumentácia pre kúpu pred napr. manželkou vs mnou ( 5 vs 3 dv) , stačí ukázať s tej správnej strany.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 16.05.18  19:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ajaj, labelovi sa rozpadá svet. >:D

    Ja som niekde čítal, že ten nový Veloster nie je až taká tragédia ako starý. Ale aj keby jazdil neviem ako, tak mám pocit, že by to nebolo nič pre teba.

    Teoreticky ide vyrobiť všetko. Podľa mňa je okrem iného aj problém, že by museli mať dve verzie karosérie pre volant na ľavej/pravej strane. Ak by to teda chceli ponúkať aj v Británii, tradičnom odbytisku hothatchov.

    Ale hlavne, a v tomto stojím pri woodym, bolo by to divné. A divné autá si môže dovoliť vyrábať Hyundai, VW už moc nie. :-)

    Market: Ja si myslím, že manuály likvidujú zákazníci tým, že ich nikto nechce, podobne ako v superšportoch. VW sa len prispôsobil, ako píše label, ak by mali významný podiel, ostanú v ponuke.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  18:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Kdyby mi nabídli rychlého Golfa s "asymetrickou" kastlí, tak do toho jdu (byl by to takový "lidový exot"), teoreticky by to vyrobit šlo, ale prakticky by to byl poměrně velký problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  18:24

    « Re: Golf R a manual

    Zrovna u Golfu R to zas až taková škoda není. Kdyby se prodával cca 50:50, tak by manuál ještě nechali. VaRiant má jen dsg už od začátku.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.05.18  17:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leda po hodně divoký bouračce.... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 16.05.18  17:23

    « Golf R a manual

    Koncern pokracuje v likvidacii manualu:
    Podle zákulisních informací se od září letošního roku můžeme rozloučit s Golfem R s manuální převodovkou a v nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  15:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ale nikdy nevidíš auto z obou stran najednou... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.05.18  14:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Někdo nesnese na autě ani směrové disky kol....to já jsem povolnější, ale ty jedny dveře navíc (nebo chybějící) mě prostě pořád dráždí. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.05.18  13:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Pěkné! >:-[]
    S těmi dveřmi je Veloster napřed, bohužel zbytek auta to kazí... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.05.18  12:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    wl: No to víš, Hyundai je napřed. Ten nezastavíš. Leda takhle. ;-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 15.05.18  23:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ty liché (3./5.) mi vyhovují, nadbývá mi tam ten zadní pár... ;-)
    Kdyby aspoň nabídli řešení ala Veloster, to bych byl nakonec spokojený já i žena s dcerou, já bych měl své dlouhé dveře a ony (na druhé straně) každá svoje. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 15.05.18  22:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    WL: když přivezeš nějakou tekutou odměnu, ale vlastně taťka je docela fanda vanilkové zmrzliny, tak ti ty páté dveře na G8 zavaří ;-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.05.18  10:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Děda: nakoniec, aj automat, 8 stupňový ZF, používajú až na výnimky v podobe pár M modelov vo všetkých pozdĺžnych BMW len jeden, od jednotky po sedmičku.

    Ako hovoríš, v starších amerikách sú pomerne široké možnosti ako kombinovať motory, prevodovky a komponenty všeobecne a vďaka pomerne rozbehnutému priemyslu okolo tohoto to ide aj pomerne jednoducho. Samozrejme, vplyv na to majú aj samotné komponenty, ktoré sú mnohonásobne jednoduchšie ako súčasná “overengineered” nemecká produkcia, o zladení elektroniky nehovoriac.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.05.18  20:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Teraz mi, sklerotikovi, napadlo, že BMW s manuálom som jazdil cez víkend, webpajovu M3 E92. Popravde ale si moc nespomínam na samotnú prevodovku, všetky dojmy prebil famózny atmo osemvalec točiaci cez 8000 rpm.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 10.05.18  19:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ještě k tomu BMW řazení. Nevím s kolika manuálními převodovkami BMW disponuje a je faktem, že s touto převodovkou byli nuceni pokrýt dost širokou výkonovou nabídku. A z toho důvodu ji museli nadimenzovat tak, aby "pobrala" i M3/4 s 431koní a 550Nm. Už jinde jsem se zmínil o tom schodku mezi 1-2, který zřejmě slouží k ochraně "drivetrain".
    S tímto břemenem se Mazda a Honda nemusela potýkat a proto si mohly dovolit "jemnější" převodovky.......i když současná CTR se výkonově dost přiblížila.
    Pamatuji si na manuální převodovku Tremec, kterou používaly americké V8 a řazení s tímto "zařízením" bylo hotové utrpení. Bohužel nevím jak kvalitní řazení nabízí třeba současný Mustang. Bylo by zajímavé to porovnat.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 10.05.18  17:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg
    Ano, ale je fakt, že třeba Clubsport (o eSku nemluvě) byl jízdně poměrně výrazně jinde, než klasické GTI, včetně Performance. Takže jak moc "o trochu lepší" bude (TCR) uvidím, až se s ním svezu.
    Osobně se hlavně obávám, že G8 (včetně GTI/R) už nebude možný jako 3dv., což je pro mě osobně podstatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 10.05.18  17:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Wl: ďalšie trochu lepšie GTIčko, nič netreba dodávať. Ja by som si počkal na osmičku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 10.05.18  17:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Je to tak, ja zasa občas jazdím na Honde Jazz druhej generácie a tá má nielen prevodovku skoro ako MX-5, ale aj brzdy ako žiletka. Obrazne sa človek dotkne pedálu a už visí v pásoch. V spojení s ľahkým riadením je auto super senzitívne a človek ho musí riadiť ako v rukavičkách. Naopak BMW je hodné tuhé v každom ohlade, brzdy, riadenie radenie aj spojka. Prevodovka síce nie je extrémne presná, zo začiatku som mal trochu problém z 3 na 2, ale umožňuje superrýchle preradenie, s čím som mal trochu problém naopak trebárz u VW Group, ktoré sú síce pri pokojnej jazde celkom presné, ale pri rýchlom preradení akoby zuby nestíhali. Ale to je možno len moj dojem a asi je to do veľkej miery aj o zvyku.

    Inak zaseknutemu vývoju manuálov u BMW sa nemožno diviť, u nich je to okrajová záležitosť a po príchode novej jednotky budú u “pozdĺžnych” áut BMW group absolútnou minoritou.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 10.05.18  16:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Co říkáte na GGTI TCR (neplést s CTR ;-) ), to je ten "performance" o kterém jsem psal začátkem roku, že má přijít na trh letos v říjnu.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.05.18  09:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Leg: nechcem tvrdiť, že manuály sa zhoršili, naposledy som s manuálnym BMW jazdil už dosť dávno, ešte s Tvojou generáciou 1er a horšie mi to samozrejme nepríde. Len sa asi za tie roky nijak nezlepšili, proste ako vravíš, nie je to cvakačka typu Mazda a za tie prachy by to človek tak nejak očakával. Ale zrejme platí aj to, čo píšeš, že čím viac tlačíš, tým lepšie funguje a ja som moc ešte netlačil. Ostatne aj brzdy sú také, na prvý pocit slabé, pretože nereagujú hneď, ako v GTI, ale treba poriadne zatlačiť, čo je pre mňa nezvyk a spočiatku mi to dosť vadilo. Ale taký Dinar pri jazde so speedfredovou Júliou sa sťažoval, že brzdy sú až moc ostré a okamžite reagujúce a on je zvyknutý na progresívnosť bŕzd BMW, teda jemu ten pomalší nástup bavoráckych bŕzd vyslovene vyhovuje. Takže do istej miery aj uhol pohľadu, resp. vec zvyku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 10.05.18  07:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    iudex, deda: nevedel som, že BMW tak zmastilo manuály, v mojom o generáciu staršom BMW je prevodovka výborná, nie je to síce cvakačka typu Honda či Mazda, ale funguje podobne ako zbytok auta: čím viacej na ňu zatlačíš, tým lepšie a do svojho živlu sa dostáva až pri vyššom tempe.

    BTW ja mám s požičovňami aj opačnú skúsenosť, z USA. V trojici sme chceli niečo na poskakovanie po meste. Zarezervovali sme to najlacnejšie, Fiat 500 or similar. To sa na mieste pretavilo na Smart ForTwo. Vôbec sme so sťažnosťou nepochodili, veď v špecifikácii fozidla bolo napísane 2 dvere a maník vôbec nedokázal pochopiť, prečo sme v aute chceli jazdiť traja. No a keďže mali väčšinu áut preč, museli sme (samozrejme, nie zadarmo) upgradovať o niekoľko tried, na Dodge Charger.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 07.05.18  16:18

    « Re: Re: Re: Triedny zmätok

    Na Moravu hocikedy rád prídem. Aj tento víkend som si užil, ako piatkové jazdenie a následný pokec, tak i sobotu a nedeľu v Beskydoch. Akurát ten prechod cez inak obľúbenú cestu Bytča - Bumbálka nebol to pravé, napriek opatrnej jazde to niektoré žalúdky nevydržali. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 05.05.18  20:21

    « Re: Re: Triedny zmätok

    Dnes sem po delší době vyhnal všechny pavúky z výfuků a předjel všechny auta na D2. Taková jízda mě vždy na nějakou dobu "nakopne" a přesvědčí o tom, že bych neměl M-lite ještě prodávat. S M Performance řadičkou se docela sžívám a přestávám na řazení nadávat..... ;-) 19 květen se blíží.........so, pls. guys don´t forget........... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 04.05.18  12:17

    « Re: Triedny zmätok

    na budúce si objednaj strednú a možno ťa tam bude čakať Maybach so šoférom :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 04.05.18  09:51

    « Triedny zmätok

    Tak zmätok v triedach vládne nielen na auto.cz (Octavia budiž vzorovým príkladom), ale aj inde. Na dovolenke som mal objednané auto triedy mini a čakal som obvyklý VW Up s atmo 1,0 R3 alebo iné podobné prdítko (a nemal som s tým problém, pre jedného človeka na pár dní to je v pohode). Na letisku ma ale čakalo toto: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
    fungl nové Volvo V40 s motorom D3 (2,0d 110 kW) s 95 km na tachometri, vo veľmi slušnej výbave, v koži a pod. Takže som bol za ten triedny zmätok celkom rád. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 03.05.18  23:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Jen jsem si vzpomněl na "plug in" modul JB-4, který vyvinula firma v UK, a s pomocí které lze na př. zvýšit výkon na BMW motoru B58 z 340 koní na 410 koní. Chci tím jen naznačit, že provést změny programu v ECU vozu není zas taková věda. Ve spolupráci s fabrikou by to byla pak "pinkačka".
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 03.05.18  23:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Ano i ne. V dnešní době briliantních hackerů (téměř za každým rohem), by to neměl být takový problém. Samozřejmě by mohl být problém koordinovat s fabrikou garanci pro takovou přestavbu. Ale nemožné to není. Na druhé straně by to neměl být problém u vozů po garanci a následně by garanci na drive train poskytla firma provádějící přestavbu. Tímto způsobem to řešily firmy v Austrálii. Podobně se garantovaly i přestavby amerických vozů z LHD na RHD.
  • « 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 03.05.18  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Je to zaujimava myslienka, aj mna to napadlo, ked som mal BMW.
    Niekdey, auta boli cisto mechanicke, takze to bolo pomerne jednoduche.

    Ale myslim si, ze pri dnesnom modernom elektronikou a softwarom prespikovanom aute, kde motor a prevodovka spolu s napr. navigaciou ci ostatnymi systemami dost vyrazne kominukuju, by to bola bez pomoci priamo fabriky (alebo teamu programatorov) takmer nerealizovatelna uloha...
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 03.05.18  10:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cupra a manual

    Tak mě napadlo, že by to nebyl špatný business pro někoho, kdo se v převodovkách vyzná, začít adaptovat dobré manuální převodovky k vozům, které se prodávají jen s automaty. V Austrálii bylo svého času takových firem několik a specializovaly se na adaptaci 5kvaltových japonských převodovek na Holdeny a Fordy. Měly k tomu vyvinutý tzv. adaptor plate a fungovalo to bezvadně. Jasný, s dnešní technikou by to bylo kapku komplikovanější, ale na druhé straně to nevidím jako nemožné. Záleží jen na poptávce. Snad by se v Evropě pár maníků uživilo. Jo, je taky docela možné, že to už nějaká firma dělá. :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…