Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Market 28.06.18 18:13
« Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
iduex: Vykonu nejak nikdy nie je dost na ziadnom aute.
Ja som sa pristihol pri tom, ze na webe porezam cenu chipov od APR, alebo ABT, ktore zvysia vykon na cca 370 PS a uz som na youtube videl dokonca aj konverziu z FWD na AWD a na vykon 600 BHP.
[odkaz] -
Thomasino 28.06.18 15:54
« Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
Však já tu Cupru s tím kupoval, že občas ji vezmu na okruh >:-[] A jinak ji zatím nepředělávám, ty druhý kola a semislicky (plus výměna brzdových hadic a brzdovky), je to jediné, co se s tím autem letos dělá. Max. časem lepší brzdové desky nebo přední brzdy z GTI Clubsport S (stejné jako Golf R Performance). S tím vším se od začátku počítalo :-)
Tohle všechno je prostě pro rodinné kombi "nezbytné" >:D
Nicméně příští týden na Grossglockner ho brát překvapivě nebudu! -
iudex 28.06.18 09:03
« Re: Re: Hic sunt LeoneST
Market: to nie, vieš, ako to u tunajších členov dopadá, keď si chcú kúpiť rodinné kombi, do ktorého si potom dajú najsilnejší benzín a napokon na to dajú semislicky a začnú prerábať na okruhový špeciál. >:-[] Takže dobre, že tam woody má tú 1,8čku, ktorá ho svojím charakterom neláka na neprimerané myšlienky. :-)
Boost: v blízkej dobe napíšem. Ale tiež to nebude nekritická óda na prémiu.
woody: ja tak nejak cítim, že smeruješ k MX-5 alebo niečomu podobnému puristickému. ;-) -
woody-alien 28.06.18 06:44
« Re: Re: Hic sunt LeoneST
Market: Dík. Jako jo a ne. Dynamiku Cupry bych určitě bral, ale tohle rozhodnutí bylo jasné a racionální. Nebudu z rodinného kombíka dělat závoďák. Vím, že se i s Cuprou dá jezdit klidně, ale kdy teda s ní vlastně budu jezdit neklidně ? Mám v hlavě jinou ideu stran zábavného auta čistě pro mé nevybouřené potřeby. -
woody-alien 28.06.18 06:39
« Re: Re: Hic sunt LeoneST
Emel: Počítám, že podobný vliv by Insignia měla i na mě. Ono se to tak nějak vzhledem k tomu komfortu (a rozměrům) samo nabízí. Ale na tom není nic špatného. Už Ronault tady kdysi psal, že si užívá i poklidnou jízdu. I já takový chvíle mám, jet jen tak někam, kochat se krajinou, nechat se unášet náladou, znáš to:
"Vy, jenž dalekosáhlým během svým,co ramenem tajemným zemi objímáte, vy hvězdy rozplynulé, stíny modra nebe, vy truchlenci, jenž rozsmutnivše sebe, v tiché se slzy celí rozplýváte, vás já jsem posly volil mezi všemi."
To není krajina, to je zahrádka...do pr.dele, to je díra, že by do ní zahučel mamut, a tohle platím ze svejch daní.....kde jsem to skončil, jo zahrádka. >:D >:D >:D -
Thomasino 27.06.18 20:38
« Re: Re: Hic sunt LeoneST
woody - něco jsem si v tom našel i na svého Leona, teda mimo motor, ten jede v Kupřici fakt dobře. Ale jako svižný dailycar určitě dobrý :-)
Ohledně toho sbírání se z nízkých otáček. Tam asi není možná změna nastavení reakcí plynu jako u Cupry, co? :-( Když to nechám v režimu normal, tak mu to taky chvilku trvá, ale jak nechám režim motoru na sport, reaguje rychleji a krouťák se jakoby posune více dolů.
V pátek jsem nahodil nová kola SPARCO Podio 8x18" s ET48 (kdybys hledal něco na zimu), jsou lesklá černá, je to zatím jako varianta na okruh (a hlavně na zimu), abych dojezdil semislicky Toyo R888-R co mi zbyly z Meggie. Nakonec jsem ale v neděli na SK ring nejel, neboť jsem si natáhl rameno a špatně se mi řadilo. Tak už jsou zpět zase seriová kola. Tady foto a další dvě:
[odkaz] -
Emel 27.06.18 10:18
« Re: Hic sunt LeoneST
Opatrná spokojenost je to nejlepší, v co můžou rejpalové jako my doufat :-)
S dynamikou uvidíš, proti GTI tam teoreticky chybí 100Nm, ale až se podíváš s otáčkama nad ty 4000, tak by se to mělo trošku srovnat. Já už Insi šlapu na krk bez skrupulí, akorát jsem se díky kombinaci laxnosti servisu a vlastní lenosti ještě nedostal k výměně oleje, a to už jsem na 5000... dokonce mě napadla kacířská myšlenka nechat to až do 10t a pak normálně přejít na 15t intervaly.
Zkoumání jízdních vlastností jsem opatrně zahájil taky, zkusil jsem trošku přepálit rychlost v dálničních sjezdech a na hraně z toho mám pocit blížící se přetáčivosti, jako by auto i bez plynu mělo tendenci spíš se stáčet do oblouku než pokračovat po tečně... no, zatím mi strach nedovolil nějaké exaktnější pozorování. Obecně můžu říct, že na mě má to auto spíš uklidňující vliv, jezdit rychle šlo líp s RS. -
iudex 27.06.18 08:37
« Re: Hic sunt LeoneST
woody: pekná minirecenzia :yes: , ako tradične objektívna, bez prikrášľovania a umožňujúca si spraviť veľmi presnú predstavu o aute. Inak tie rozpačité dojmy z motora plne chápem, je to proste nezabehnutý nový motor, s ktorým jazdíš opatrne a aj keď nie vedome, určite tam je nejaké porovnávanie s GTI. Ja mám skoro o 100 koní viac ako v GTI a napriek tomu som mal podobné pocity spočiatku. Teraz, pri 3300 km, keď som spravil prvú nádrž bez obmedzovania a začal si užívať plný výkon, je to úplne iná liga. Ale Tvoja 1,8ka ako sám píšeš nie je robená ako hotheč, je to presne ako píšeš "len" najvýkonnejšia civilná verzia a to bezpochyby spĺňa. Inak motivoval si ma spísať nejaké prvé dojmy z 3er, ale s ohľadom na môjho tajného fanúšika - stalkera (ktorého život je asi natoľko nudný, že cíti potrebu neustále ma tu sledovať) asi len do SZ.
Btw. práve som čítal prvú recenziu nového Focusu a Briti sú z neho úplne nadšení, vraj jazdne je to opäť ten starý Focus, tak som zvedavý na nové ST (ktoré má dostať podladenú 2,3ku z RS a samosvor). -
woody-alien 26.06.18 23:08
« Hic sunt LeoneST
S Leonem máme za za sebou něco málo přes pět set kilometrů a můžu tudíž sepsat pár postřehů z jízd.
V prvé řadě musím konstatovat, že na nastupování a vystupování jsem si musel chvíli zvykat. Teď už tam skáču jak lasička, ale než se krční páteř podvolila a příslušně naformovala, prožil jsem si pár překvapení. Odměnou za nacvičení tohoto eskamotérského kousku ve stylu Abrhámovy hlášky z Vrchní, prchni "přikrčit a mírně zaklonit" :-) se mi ovšem dostává výborné řidičské pozice. Sedadlo řidiče samo o sobě je povedené, hezky drží spodek i záda a zároveň přináší perfektně vyvážený mix tuhosti a pohodlí. Znám i lepší (např. GTI, GT205), ale jsem naprosto spokojen.
Interiér Leonu jsem už vzal na milost, volant je perfektní, budíky fajn, šaltpáka hezky po ruce, displej se díky lepšímu umístění ovládá lépe než v GTI. Zpětná zrcátka spíše menší, ale rychle jsem si zvykl. Celkově vypadá FR solidně.
Ale pojďme k jízdě. Tedy nejprve pohonné ústrojí. Motor si po nastartování lehce zanýtuje a pak už o něm prakticky nevíte. V režimu zajíždění zatím točím max. na 4.000 a v této oblasti otáček je 1.8 TSI naprosto nezvučné. Nechci zatím vynášet předčasné soudy, přece jen po zajetí s ním budu jezdit jinak. Už teď to vypadá, že na nižší kvalty se mu bude chtít (a bude to i žádoucí) do vyšších otáček. Nicméně v tuto chvíli si stojím za tím, že motor nemá zvuk žádný a musí se stydět i před 1.4 TSI 150k, která si umí zachraplat.
Pokud se týká dynamiky samotné, hlavně v prvních stech kilometrů u mě převládaly až rozpaky. Intenzivní dojem, že to prostě moc nejede, byl v prudkém rozporu s absolvovanými předváděčkami. Nějak jsem nemohl pochopit, jak je to možné, několikrát jsem pro jistotu přítomnost motoru pod kapotou ověřil i fyzicky. >:D
Naštěstí postupem času se motor začal osmělovat sám o sobě, a taky já jsem se s ním jaksi přestal s.rát. Časté změny otáček a pobízení plynem až k té už zmiňované, pouze dočasně konečné hranici 4000, přinesly znatelné zlepšení dynamiky a zároveň bylo cítit, že potenciál motoru je vyšší. Jenom to chce nevěřit pohádkám o tom, jak motor s turbem už při 2.000 auto trhá na dvě půlky. Dvoulitrové TSI je jinde, ale po těch cca 550 km cítím, že to bude dobrý....a už se těším, až mu budu moct víc šlápnout na krk. Spotřeba podle PC je zatím někde na 7.5 litru, počítám tedy, že dlouhodobě bych se mohl do osmi vejít. Uvidíme, co s tím udělá dálnice, SPZ mám teprve od včera odpoledne a tak jsem zatím zkoušel jenom krátký neplacený úsek, navíc aktuálně samozřejmě omezený stavební činností.
Řadička má zatím celkem tuhý chod, v drahách se pohybuje přesně, ale při snaze o co nejrychlejší řazení vadí zadrhávání na neutrálu a celkově je to trochu boj. Snad se to časem zlepší. Pro běžné i dynamičtější ježdění je to ale v pohodě, a tak to taky beru. Příliš nepotěší spojka, která má ostřejší záběr, ale chod pedálu je dost gumový, necitlivý. Samotné zpřevodování odpovídá potenciálu motoru, resp. nemám pocit, že by ten trpěl na těžké převody. Dokáže se posbírat i z nižších otáček, ale pro trochu svižnější jízdu je potřeba ho připravit pošťouchnutím aspoň na hranici 2500. Trojka je už klasicky můj nejoblíbenější kvalt, se čtyřkou se to začíná lámat k rychloběhům. Šestka točí při 130 km/h tacho cca 2.900 otáček.
Řízení počítám k plusům Leona. Za progresivní v paketu Dynamic jsem nepřiplácel, ale i tohle standardní je pro mě přiměřeně rychlé, přesné a hlavně bez hluchých míst ve středové poloze nebo při rychlém zatočení. Pokud se týká informací od kol, zázraky se nedějí. V tomhle ohledu se slzou v oku vzpomínám třeba i na předchozí Mondeo.
No a jsme u podvozku. Multilink byl jedním z důvodů pro volbu 1.8 TSI.....a byla to dobrá volba. Tím nechci říct, že s vlečkou jezdí Leon špatně, ale rozdíl tam poznat je. Za prvé i na pro FR "povinných" 18" je Leon stále dostatečně komfortní. Tuhý, to ano, ale ne nepohodlný. Většinu libůstek našich silnic zvládá utlumit. Tradiční lakmusový papírek přiměřeně pohodlné jízdy - tedy moje žena - se tváří spokojeně. Jasně, aktuální Insignia by jí zřejmě nasadila vyšší laťku, ovšem v rámci kompaktních kombíků nemůžu jinak než konstatovat spokojenost. No a za druhé se Leon moc pěkně chová v zatáčkách. Je to takové nenápadné, řečičky o chuti vrhat se do zatáček si s radostí odpustím. Jisté je to, že limity chování jsou nastaveny dost vysoko na to, abych je s rodinou využil zřídkakdy. V přímém srovnání bych řekl, že Leon s víceprvkem je na tom lépe než Astra s darem přítele Watta. A to bohatě stačí. Leon se nenechá znervóznit ani trefením kanálu v táhlém oblouku, ani hozením do zatáčky vyloženě na prasáka čistě pro legraci. Určitě to budu zkoumat dál, možná že nějakou mouchu objevím, ale zatím nemám výhrad.
Aby však nebylo té chvály mnoho, máme tu i jednu štiplavou poznámku. Zajímalo by mě, jakou citlivost musí vykazovat řidič Leona, aby rozeznal rozdíl mezi režimem Sport a Normal. Ano, samozřejmě, řízení uměle ztuhne, ovšem ty avizované rychlejší reakce motoru na plyn a zvýrazněný zvuk jsou pod moje rozlišovací schopnosti. Něco jako hučí...hmm...pokud si vezmeme za bernou míru režimy u GTI, pak je to rozdíl vyloženě propastný. Připouštím, že část toho rozdílu může padat na vrub DSG, která se ve Sportu chová hodně jinak, ale všechno tím vysvětlit nelze. Vždyť i ta Astra se tlačítkem Sport o něco aspoň snaží, byť tedy taky žádná sláva.
Dobrá, jaký je tedy rezultát ? Řekněme opatrná spokojenost. Pro můj účel rodinného přepravovadla se Leon jeví být vhodnou volbou. Tak akorát velký, tak akorát rychlý, tak akorát dobře jezdící. Nic víc od toho nemůžu čekat a ani jsem nečekal. I z toho důvodu mi některé mínusy vlastně nevadí, tady se jedná především o ten zvuk. Leon 1.8 TSI FR se vlastně řadí přesně do té oblasti jako Astra 1.6T, běžné auto jen s o něco silnějším motorem. Může si to dovolit, protože nad sebou má pořád ještě Cupru. Někteří jiní výrobci mají podobný motor jako vrchol a dělají z něj aspoň částečně speciální verzi s nějakým tím divadlem navíc. Nic proti tomu, popravdě se mi to i líbí, ale zatím to vypadá, že se mi právě tento Leon trefil do potřeb nejvíc.
-
Thomasino 21.06.18 20:28
« Re: Megane RS
Já nové MRS zatím neřídil, tak nemohu porovnat, ale až budu řídit, budu moci porovnat spíše s mojí Cuprou. Ale co jsem měl možnost chvilku řídit novou Alpinku na okreskách kolem Slovakiaringu, tak ten motor s tím lehkým autem jede moc pěkně a dokonce to má i pěkný zvuk. Zklamání bylo ale spíše z řízení a z brzd, to nebylo nic moc. Naladění podvozku je spíše měkčí a funguje dobře na horších silnicích, skvělé jsou ty příplatková sedadla Sabelt. Určitě zajímavé auto, 1.6 mega za Premiere Edition bych rozhodně nedal 8-s Jo a horší hledání pozice pro vyšší lidi, volant bych potřeboval více vytáhnout, nebo dát více nakolmo opěradlo, ale na těch Sabeltech není možné měnit sklon. -
iudex 20.06.18 15:43
« Megane RS
Zaujímavé video dynamiky nového Meganu RS, zaujalo ma to, ale skôr v negatívnom zmysle. Proste mi MRS nepríde ako auto s 280 koňmi, tá dynamika je tak na úrovni GTIP. Je to síce len diaľničné zrýchľovanie a nič to nehovorí o správaní v zákrutách a na okreske, ale potvrdzuje to záver, že downsizing v prípade MRS nebol úplne šťastné riešenie. [odkaz]
Thomasino by sa prípadne mohol vyjadriť, aký má z toho pocit on v porovnaní s jeho bývalým (o 15 koní slabším) MRS.
P.S. Blahoželám woodymu k oranžovému prírastku a chcem vidieť fotky. :-) -
woody-alien 18.06.18 22:49
« Miata - limitka do 10 dnů před barákem
O modernizaci aktuální MX-5 už jste jistě informováni. Posílení motoru atd. V diskusích ovšem často najdeme povzdechy, jak se solidně vzrostlé slovačisko prostě pod střechu nevejde ;-) , že by to chtělo kupé a tak podobně. Avšak nezoufejte, přátelé. Jsem poctěn, že jako jeden z prvních lidí na světě Vám mohu představit limitovanou edici totálně předělané Miaty, prostorné až běda, s automatem a dokonce 4WD pro lepší jízdní zážitky. A za víceméně směšný peníz Vám přistane před barákem do 10 dnů. Kupujte, nebudou.
>:-[]
[odkaz] -
Leg 18.06.18 15:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistič kol
speedfred: len jej ho pekne kúp, možno ju to chytí a časom to bude aj viac ako koníček. A ak nie, môžeme tu znovuoživiť fotosúťaž a využiješ ho aspoň ty. A ak sa ti to zdá drahá hračka, choď sa kuknúť do garáže, akú hračku má jej tatko. ;-) >:D
iudex: človeče, prešiel som si galériu a okrem súkromných fotiek čo sem nechcem dávať som mal iba fotky nafotené počas úvodného nadšenia z foťáku a tie som už zmazal (resp. som použil na testovanie rôznych programov a do finálneho ich už nepresunul). Každopádne ťa beriem za slovo, vyčistím auto a niečo nafotím. Len je otázka, kedy sa k tomu dokopem, pohľad do kalendára napovedá, že tento týždeň to nebude.
Ja som tam bol zrovna včera. Je to tam super, minulý rok bolo pár akcií, kedy tam púšťali aj autá (ja som to klasicky prekaučoval). Bohužiaľ im dosť huntovali trať resp. jej okolie, tak už je to len pre motorky a motokáry.
Koní je dosť, o to by som strach nemal. :-) -
iudex 18.06.18 13:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistič kol
fred: kľudne aj ten Canon 1300D, je to asi najdostupnejšia zrkadlovka a dobrá value for money. Ako tradične každému radím pozerať foťáky tuto, je to podstatne lacnejšie ako u nás: [odkaz]
Leg. šak daj aj nejaký OOC JPEG, nemusí to byť zrovna auto. Mimochodom bol som minule vyskúšať motokáry za Tvojimi humnami, celkom slušné, treba skúsiť.
Btw. včera som prvýkrát dal ostrú jazdu s plným výkonom. Ak som mal nejaké výhrady k výkonu, beriem ich späť, ten výkon tam je, len pri točení do 3000 sa to akosi nedalo zistiť :-) medzi 4 a 6t je to symfónia, paráda. A ten prejav je pomerne plynulý, žiadna turbodiera, len konštantný a neutíchajúci ťah bez ohľadu na zaradený stupeň, oproti TSI má motor viac "atmosférický charakter" (TSI malo prudší nástup krútiaku), avšak na rozdiel od atmosféry ťahá od voľnobehu bez zacukania (V8 z M3 E90 do 3000 nemá šancu). Akurát v ostrejších zákrutách a vracačkách cítiť, že je tam hmotnosť 1675 kg, tam bolo GTI agilnejšie, plus veľký rozdiel sú gumy, CSC5 pískajú a začínajú utekať tam, kde Micheliny držali v pohode. -
speedfred 18.06.18 13:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čistič kol
wúúúdy : takžiež grarulácia k levíčaťu - fakt som si myslel že si zmenil objednávku a kúpil Pežóó >:D
A teraz k tým fotoaparátom. Ja som vcelku mimo tak sa opýtam Vás skúsenejších.
Dcéra (15 r) otravuje že by xcela nejaký povedzme lepší foták, doteraz fotila iba s telefonom. Masíruje ma s Canon EOS 1300d, čo vy na to?
Rozmýšlal som ,že by to bol aj ako rodinný aparát. Pre ňu by to bola trocha drahá hračka. Decká majú rôzne chvíľky s koníčkami,ale ktovie možne s nej bude raz nejaká fotografka :-) -
Leg 18.06.18 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Čistič kol
Nemám žiadnu fotku, lebo ako správny internetový pózer som síce povedal A, teda že mám nové náčinie ale už som nepovedal B a síce, že auto som neumýval už ani nepamätám, bo neni čas a auto je jak prasa.
S Fudžinou som spokojný viac ako dosť, objektívy pekne kreslia, hlavne 56-ka, so snímačom sa dá pohodlne fotiť do ISO 3200 (starý Canon už pri 800 výraznejšie šumel, tam vidím najväčší progres za posledných 10 rokov) a hlavne všetko zbalím do malej buzitašky. :-) No a zatiaľ som zavrhol RAW a fotím do JPEGu pomocou filmových simulácií - s nimi ani nemám veľkú potrebu fotky výraznejšie editovať, vyzerajú dobre tak ako sú, zaberú menej miesta a s RAWmi sa už zadýchal aj môj starší počítač. Akurát si človej musí dávať väčší pozor na expozíciu, ale čo som dôkladným porovnávaním zistil, tak pre moje oko nie je problém kompenzácia expozície do jedného stupňa - tam bol výsledok rovnaký ako pri RAWe.
woody: super kára, gratulujem. Pekná farba. -
iudex 15.06.18 14:42
« Re: Re: Re: Re: Čistič kol
Leg: tam sem hoď nejakú fotku toho dažďovou vodou vyumývaného 1er, odfoteného novým foťákom. ;-) Ale vážne, ako si spokojný s Fuji? Mňa teraz celkom oslovil nový X-T100, za super cenu má v zásade všetko podstatné a na rozdiel od X-T20 či X-E3 nemá ten špecifický (a ťažšie spracovateľný) X-trans senzor, ale klasický Bayerov senzor. Nemáš nejaké fotky, čo by si sem hodil? -
white label 13.06.18 22:57
« Re: Leon dorazil
Gratulace! :yes:
Jak jsem si přečetl "lvíčátko", tak první co mě napadlo, byl Peugeot. :*) >:-[]
P.S. Byli jsme nedávno na rodinné oslavě, a když přijeli moji rodiče, tak mamka říká: "přijeli jsme pežotem", tak si říkám - jakým pežotem? Podíval jsem se ven, stál tam Macan. Říkám, to není pežó, ale porše... a ona na to: "...a není to jedno, taky to začíná na pé..." >:D -
Leg 12.06.18 15:23
« Re: Re: Re: Čistič kol
Iudex: ja by som sa radšej vrátil k tej bezdotykovej umývačke, s hentým oným zeleným si akurát dodrbeš lak, ak to nebudeš používať iba na odstránenie jemného prachu.
Podobnú vec na kolesá používam aj ja, ale iba dvakrát do roka pri prezutí. Ako hovorí boost, pravidelne je overkill. A určite by som to ako maník na videu nepoužíval bez rukavíc, je to celkom sajrajt.
Aj ja mám novú vec v detailingovej výbave - nádrž na dažďovú vodu. Super vec, hlavne oproti doteraz používanej studňovej vode, ktorá je u nás extra vápenitá. -
iudex 12.06.18 08:37
« Re: Re: Čistič kol
Tak mňa čistenie a umývanie prestalo baviť úplne. Maximálne zájdem do bezdotykovej umyvárky, ale ručne umývať, to je prácna a dlhotrvajúca otrava a naviac s garantovaným dôsledkom, že do 24 hodín bude pršať (empiricky overené) :-) Rozmýšľal som, ako to úplne zjednodušiť a kúpil som sprej waterless wash, teda umývanie nasucho: [odkaz] nastriekam, utriem aj so špinou a je vymaľované, výsledný efekt na 90% zhodný s prácnym ručným umytím (a lepšie ako umytie v umyvárke, po ktorom zostávajú miestami zaschnuté kvapky). Samozrejme funguje to len na ľahkú špinu, prach a pod., ale to je v lete najčastejšie. -
boost. 12.06.18 01:03
« Re: Čistič kol
Neznám, no felgi to dělá ale efektně krwawe. Podle mě je overkill používat tyhle čističe pravidelne, některé ničí i laky. Na vetsinu spiny stačí wapka a auto šampon. Jednou za čas použiju iron-x na rez a odstraňovač asfaltu a kola jako nová. Ja mám jeden disk hotov za 8 minut, používám wheel woollies na zadní části disku, hadru a štětec.
Sonax Wheel Cleaner je dost efektivní na starou špínu, můžu osobně doporučit. -
Ronault. 11.06.18 23:24
« Čistič kol
Nezkoušeli jste někdo tohle:
[odkaz] ?
Jako vypadá to hodně dobře... i když se mi to nějak nezdá, ale i kdyby to odstraňovalo jen usazeniny nové, neusazené za měsíce/roky provozu, by to bylo fajn, protože umytí kol mi trvá pomalu stejně dlouho jako celého auta. Ale zkusím to i na taťkového Peugeota, kde ani hrubou silou rohy nejdou vydřít...
[odkaz] -
praděda7 10.06.18 13:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
No je to opravdu o tom, co chceš na okruhu dokázat.
Jestli se chceš jen svézt, tak std road pneu trochu přifúkneš a kroužíš jen s občasným zakvílením gum.
Pokud si chce užít víc, tak to si člověk musí minimálně pořídit nejen dobré semislicky, ale i lepší brake pads a brake fluid.Tož tak trochu víc investovat.....
;-) -
praděda7 07.06.18 23:26
« Re: Re: Re: Re: Re: NS
Já jezdil okruhy na Bridgestonech, tlak 28 psi, který šel po zahřátí na 35-36 psi. Nikdy jsem žádnou pneumatiku nezničil. Scuffed nebo flat spotted to jo, ale žádný zničený sidewalls. Ano, já vím, je to také o to stylu jízdy a o tom jestli musíš vyhrát...... :-) Jo, taky jsem jezdil s FWD. -
speedfred 06.06.18 16:10
« NS
po nete sa nám šírí taký nešvar,že údajne sa Poršä chystá zlomiť rekord na Nordschleife s upraveným špeciálom zo série WEC.
A vypadá to na hodne razantné skrátenie času,asi celkom hlboko pod 6min.
Mne moc hlava neberie časy pod 7min ale uvidíme čo sa im podarí.
Držím palce. -
praděda7 31.05.18 16:40
« Re: Re: Re: BMW a manual
Tak tak, ceny automatů budou s jejich masovým rozšířením v Evropě klesat. Jenomže v US a třeba i v Austrálii jsou automaty běžné už od druhé světové války, ale jsou stále dražší než manuály, protože je jejich výroba nákladnější. Samozřejmě nevylučuju, že přijde doba, kdy pohodlnost (čti lenost) lidí dosáhne takové úrovně, že díky poptávce po automatech bude pro výrobce ekonomicky nevýhodné udržovat linku na výrobu manuálních převodovek v chodu a nabídku zruší a nebo ji, jak bylo už řečeno jinde, náležitě "zpoplatní".... ;-\ -
praděda7 31.05.18 16:26
« Re: Re: Re: BMW a manual
Před chvílí sme se se soudružkou vrátili z krátkého pobytu v Bratislavě. Tož krátce o kávě, jak jsem před několika dny slíbil. Co se kávy týče, nenašel jsem nikde žádnou chybu. Pijeme jen Nespresso lungo 140ml bez mléka, já s jedním cukrem. Nejlepší dort ke kávě sem měl v kafejce La Crema v Auparku. Byl to poctivý ořechový dort, který mě připomněl origoš máslový ořechový dort jaký uměla vykouzlit moje nebožka matka. Další zajímavostí byla nabídka bezlaktózového mléka pro přípravu cappuccina a dalších variant kávy s mlékem. (Jsem bohužel jedním z těch, s kterými normální mléko moc "nesouhlasí" a doma bezlaktózové mléko již roky používám).
V o.c. Central jsem měl v Café Milano dortík, který mě hodně připomněl australský Vanila slice. Tam to pojmenovali Milfej Torta. Doporučuji....není přeslazený.....
Co se aut týče, tak na mě nejvíc zapůsobilo Mini JCW (ve válečných barvách), které je na výstavce před hotelem Aston, ve kterém jsme několik nocí "kempovali".
No a Centrální tržnice na Miletičové byla hotová bomba. Moja by tam strávila celý den, kdyby nebylo takové horko.
Teď zrovna jedou jahody a celá tržnice byla jahodami provoněná............ -
iudex 31.05.18 08:22
« Re: BMW a manual
Market: jj, čítal som, žiaľ je to v súlade s trendmi. Priaznivci automatov budú tvrdiť, že je to prejav rastúceho dopytu po automatoch, v danom prípade je to však viac prejav emisných noriem, ktoré je ľahšie splniť s automatmi. V prípade tých výkonnejších, športovejšie orientovaných benzínov ako je M140i je to fakt škoda, tam si človek kupuje auto hlavne/aj pre zábavu a nútiť mu manuál nie je OK. A v prípade tých slabších verzií ako je 120i to zbytočne navyšuje cenu, predsalen cca. 2500 eur naviac za automat nie je málo. 8-s -
Market 30.05.18 22:24
« BMW a manual
Koniec manualu - pokracovanie:
Od července tak automatickou převodovku standardně najdeme u modelu 120i s třídveřovou i pětidveřovou karoserie, stejně tak se ho bohužel standardně dočká též šestiválcové M140i. V případě střední třídy bude automat nově standardem též u 320i Gran Turismo, 320i xDrive (sedan, kombi i Gran Turismo), 330i (sedan a kombi) a bohužel i u skvělé 340i (sedan, s pohonem zadních i všech kol). To samé čeká i čtyřku, konkrétně 420i (kabrio), 430i (kabrio a Gran Coupé) a 440i (kupé, s pohonem zadních i všech kol). Pětka pak bude nově s automatem také ve verzi 520d. -
Ronault. 30.05.18 21:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Když už jste pánové nakousli ty brzdy. Blíží se mi serviska v 90t km a ačkoliv při 60t km byl stav destiček 80 % (moc nebrzdím, buď předvídám nebo prostě v zatáčce pískají gumy >:-[] a taky prostě velké procento dálnic), tak aktuálně se mi asi zvlnily kotouče a při brzdění prostě kopou a do toho asi klepe nějaký čep nebo stabilizátor, takže mě výměna nemine.
Ale k věci. V Renaultu určitě nenechám kotouče ani destičky měnit, protože originály docela dost čoudily a špinily disky, což mě vytáčí a už jsem měl i méně kouřivé destičky.
Pátral jsem a našel tohle: [odkaz]
Zkoušeli jste je někdo? Vypadá to slušně a díval jsem se, že za sadu je rozdíl třeba 500 Kč, což je v pohodě.
No na Audi klubu úplně nadšení nejsou... [odkaz]
Jo a kdyby jste někdo na dálnici u nákupního centra v Olomouci směrem na Ostravu našli stěrač, vraťte ho majiteli, děkuji! >:D
Prostě uletěl... nevím, jestli vada materiálu nebo má špatná montáž, Heyener je docela dobrá značka, ale při návratu divně klepal od počátku.... :-| -
Thomasino 29.05.18 16:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
No to jak jsem se tě právě před těmi 2 týdny na srazu ptal, proč tam nemáš ty M sportovní brzdy, asi za 19 tisíc Kč (740 EUR?) s modrými třmeny, že já osobně bych je tam chtěl. Aspoň v dobách vybírání, kdy jsem nevěděl jestli M140i nebo M240i, příp. se nezklidnit a nejít do 340i, kde jsem měl u 340i nakonfigurované ty lepší brzdy, lepší M podvozek a časem přidal ten M Performance výfuk s navýšením výkonu na 360hp. Což má pak parádní zvuk! >:-[]
Takže s těmito základními bych okruh rozhodně vynechal, pokud teda nepotřebuješ důvod, proč je nechat vyměnit za nějaké lepší ;-) >:D Jako ony ani ty větší nebudou moc na okruh podle mě (ikdyž zlehka by to asi šlo) - když vidím že brzdy u M2 taky nejsou žádná sláva, ale naštěstí se dá vyřešit jen lepšíma deskama Endless ME22 za 9000 Kč, pak už to funguje o poznání lépe. Viz. kluci co byli s Speedfredem na Nordschleife (Marek s bílou M2). -
iudex 29.05.18 15:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Tom: asi máš pravdu, teraz som pozeral, že 340i má priemer bŕzd 340mm vpredu a 330mm vzadu, pričom GTI malo vpredu rovnako 340mm a 310mm vzadu. Teda vpredu rovnaké brzdy ako o 206 kg ľahší Golf, to naozaj neveští okruhové ambície. Až príplatkové (modré) M brzdy majú 370mm vpredu (štvorpiestiky) a 345mm vzadu, to už vyzerá vhodnejšie na okruh. -
Thomasino 29.05.18 11:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
IUDEX - nedělej to! S tím SK ringem. Brzdy dostanou hrozně pokouřit, vím o čem mluvím :-( To auto je těžké a navíc tvé brzdy na to nejsou zdaleka připravené (ani moje na M2 nejsou a to jsou o dost větší!). Jestli tě svrbí prsty, raději si tam půjč nějakého Civica TR, bude to levnější než si pak kupovat minimálně nové brzdové desky. Já je mám spálené a musím za 9000 kč koupit nějaké lepší Endless, abych tam občas mohl.
P.S.: Nebo si zajeď na Jankov vršok.. -
iudex 29.05.18 08:20
« Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Fred: tak až u Teba výraz "zodral som gumy" nadobúda pravý rozmer. >:D A ja som vyhadzoval Bridgestony s pocitom že sú zodraté, ale Tvojím štýlom by vydržali ešte hodne. Inak bol som rozhodnutý, že na okruh už nepôjdem, ale silne si ma inšpiroval a keď spravím ešte nejakú tisícku km, tak na SK ring vybehnem vyskúšať, či tam tých 326 koní niekde je (lebo zatiaľ sa neprebudili).
Ad Eclipse orange: ono aj v samotnej galérii ACZ tá farba vyzerá rôzne, podľa svetla. Tá woodyho fotka je na priamom slnku a vyzerá parádne: [odkaz] , ale hneď vedľajšia je zrejme pod mrakom a pôsobí mdlejšie: [odkaz] Holt to je osud výrazných farieb, sú silne variabilné v závislosti od svetla. Každopádne ten výber farieb u Leona je super, ja by som bral hociktorú z trojice oranžová-červená-modrá. Čo by som za taký výber dal u Golfa.
P.S. Dve severskoautomobilové: [odkaz]
[odkaz] -
Thomasino 28.05.18 23:29
« Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
S Megoušem jsem si mohl dovolit vzít na Nordschleife dvě nebo čtyři obutá kola sebou do kufru (235/40 R18) a ještě se nám tam vešly dvě tašky s věcma na 5 dní. Do M2 to bohužel nedám, už jen kvůli výrazně širším pneu 8-s :-( (255/35 a 275/35 R19)
Ale do Cupry ST se to vejde a dokonce tam klidně naložím nějakému kamarádovi další dvě kola ;-) -
white label 28.05.18 23:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava
Takže Seat má dvě oranžové metly..., myslím, že to byla Ibiza, ale jistý si úplně nejsem, čuměl jsem hlavně na ten odstín.
Red Soul je povedená, ale zase ji má každá (skoro doslova) Mazda a k Red Flamme bych nějaké ty výhrady měl taky.
Thomasinovu modrou jsem viděl, podobná a o chlup lepší, než Lapiz u GR, ale nevybral bych si ji.
Ale hlavně se musí líbit tobě, a pokud si všechny viděl naživo, tak ses určitě rozhodl správně. -
Leg 28.05.18 23:04
« Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Tak to je klasika, borec na dieselovom megane s oroseným čelom porazí v závode štvorlístkovú júliu, ktorej vodič si ani nevšimne, že nejaký pretek prebehol. >:-[] :yes:
fred: super, kým my tu fantazírujeme o hovadinách, ty nezaháľaš a hneď si stihol zodrať gumy. Čo zadné, tie sú OK? -
speedfred 28.05.18 22:54
« Re: Re: Re: GT2RS oStRava - ring
tak na tie preteky na D1 si nespomínam,som už troška starší >:D ,asi si budem musieť kúpiť kameru.
Th : to kolo bolo pre fotografov :-! ,no a samozrejme že som na tom išiel domov,rezervu tá j€bka nemá ;-\ a iná možnosť nebola.
Na motorkách to bývalo aj horšie. -
Ronault. 28.05.18 22:37
« Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Speedfred: moc pěkné.
Jsem ale netušil, že máš Alfu v bílé a na Téčkových značkách. Nedávno, tuším to bylo v ten den, kdy byl sraz z auto.cz na motokárách, jsem, pravděpodobně, tě potkal na D1 za Brnem směr Ostrava. Když tak potvrdíš či vyvrátíš, možná si to budeš pamatovat - béžový Megane v kombíku.
Z prvu jsi mě dojel a předjel, pak jsem tě pro změnu předjel já, pak jsme se chvíli naháněli, chvíli jsi byl první ty, občas jsem ti docela ujel, někdy i ty, no... panečku měl jsi co dělat... nevím nevím, jestli je ten výkon je dostačující, co tam máš... každopádně to skončilo tak, že jak konečně skončilo po popojíždění v zácpě u Rohlenky, jsem moudře ustoupil a nechal tě odjet....
>:-[] >:-[] >:D >:D -
Thomasino 28.05.18 22:04
« Re: Re: GT2RS oStRava - ring
Speedfred - pěkná fotka, ale zřejmě šlo o první kola, máš špatnou stopu ;-) >:-[]
V Malém karuselu máš mít levé kola dole na asfaltu, pravé pak na betonu (ale možná jsi tam mířil). Ve Velkém Karuselu jsou samozřejmě obě na tom hrozným rozjebaným betonu :-) >:D
P.S.: Pěkný pneu!! Na tom jsi doufám nejel domů 900-1000 km !! :-O Jinak co je to? PS Cup 2? -
woody-alien 28.05.18 21:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT2RS oStRava
wl: To záleží na jakém běžném modelu. Např. oranžová na Atece není Eclipse a ta je skutečně více do hořčicova. Ale nechci tu barvu za každou cenu obhajovat, mně jenom přišla nejpřijatelnější. Jak jsem psal, původní favorité modrá mystery a červená desire mě naživo zklamali. Modrou jsi nejspíš viděl u Thomasina, a ta červená....nevím, prostě mazdí Red Soul nebo renaultí Flamme jsou vyloženě výrazné a povedené odstíny, tahle od Seatu je taková obyčejná a s výrazně viditelným pomerančem.
....alebo už starnem,neviem.