Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 10.07.18 16:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
wl: Zatím, co jsem vyzkoušel, tak mi z toho podobně jako Danymu taky nejlíp vychází 1.0 EB. Což dává jistou naději směrem k Fiestě ST a jak jsem nebyl ochoten příliš naslouchat tvým střízlivým vyjádřením ve stylu "že nakonec to nemusí být špatné", tak teď už jsem mírně nalomen. Nicméně to vypínání jednoho válce, to mi stále připadá jako špatná anekdota. ;-) -
white label 10.07.18 16:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
V principu musím souhlasit spíš s iudexem. Obecně je ta argumentace (že R3 je půlkou šestihrnku) v diskusích poměrně častá a logiku to má v podstatě stejnou, jako, že R4 je půlkou osmiválce. A to ještě ten R4 má s V8 společného aspoň to, že mají oba sudý počet válců, což u R3/R6 samozřejmě neplatí. Jestli R3 určitým projevem (částečně) připomíná nějaký víceválec, tak spíš (také "lichý") R5, než R6/V6/VR6/B6. -
-
woody-alien 10.07.18 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Leg: Jasně, utlučeni nezvučnými turbo čtyřválci jsme ochotni vítat každý trochu přirozený zvuk motoru. Ovšem můžu tě upozornit, že neznalého (třeba mého bratra) ten neklid a rachtání může až vyděsit. Musel jsem ho uklidňovat, že všechny dostupné válce zřejmě opravdu fungují a jedná se o vlastnost, nikoliv závadu. >:D ;-) -
iudex 10.07.18 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Tom: zabúdaš, že aj Leg je majiteľ R6. A keďže on má atmosféru, tak tou vecou navyše v našich motoroch myslel zjavne turbo. ;-)
Btw. tá argumentácia, že R3 je vlastne polovicou R6 a teda má s ním spoločnú trochu charakteru je to isté ako tvrdiť, že štvorvalec je polovicou osemvalca a teda sú si trochu podobné. [odkaz] ;-) -
Thomasino 10.07.18 14:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
A co ta máme navíc ?? :-O
Vznikne z toho pak třeba tohle (pokud tam necháme obě dvě ty turba) a to je tak akorát!
[odkaz]
[odkaz]
P.S.: Nutně z tohoto potřebuji ty sedadla, ty moje v M2 mě hrozně štvou! Malé boční vedení v rychle projížděných zatáčkách (se divím že to iudexovi nevadí) a na kůži se mi hrozně potí záda a zadek :-(
[odkaz]
Ale nejlépe rovnou takto >:-[]
[odkaz] -
Dany 10.07.18 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Z litrových trojvalcov mi zatiaľ najviac sadol EcoB od Forda. Ten by sa dal použiť pre menej náročného užívateľa aj do Focusa. Zatiaľ som nejazdil TSI a PureT.
Som naozaj zvedavý na trojvalec z FieSTy, ten by mohol byť tak akurát ;-)
Alpy vedia pripraviť pekné prekvapko. Májový moto výlet :-! :
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
Leg 10.07.18 09:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Práve ja ten nekľud pod záťažou považujem za klad, čiže stúpim na to, niečo sa začne diať, má to trochu zvuk. Bežný turboštvorvalec "iba" ťahá ako električka, ani zvuk ani prejav žiadny. V rodinnej Octavii špica, v hothatchi nie až tak moc. Tam to musia doháňať výfukmi a fake (pa)zvukmi. Na diaľnici či pri ustálenej jazde naopak ani ten trojvalec neruší, v tomto sa fakt podobá na R6 - pri ustálenej jazde si len tak ševelí, stačí stúpiť na plyn a aj v tých istých otáčkach je zvuk zásadne iný.
BTW nedávno ma zviezol známy vo svojej novej XC60, ešte pred jazdou spomýnal T5, že diesel by nezniesol. Keď ho naštartoval, takmer som sa ho spýtal, prečo kecal o tom diesli, ten motor si nitoval ako dobre utlmená nafta (mal som stále otvorené dvere). Človek si v dnešnej dobe už nemôže byť istý ničím. :-) -
iudex 10.07.18 08:48
« Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Leg: tak sa v názore na R3 turbo úplne zhoduješ s woodym a so mnou: pri štarte traslák, pod 2000 mŕtvy, v strednom pásme solídne výkonný, v malom aute by nevadil. Len by som poznamenal, že hodnotenie "pri ustálenej rýchlosti aj na diaľnici bol zasa celkom kultivovaný" platí pre úplne všetky motory, veď kedy má byť motor kultivovaný, ak nie pri ustálenej rýchlosti? A keď porovnám 1,0TSI s predchodcom 1,2TSI, ten štvorvalec je rovnako kultivovaný, tiež vcelku dynamický a úsporný, ale na rozdiel od R3 aj po štarte je kultivovaný a oveľa lepšie znáša nízke otáčky. Je to proste ako s tými budíkmi v 208: zvykneš si, ale načo opravovať niečo, čo nie je pokazené?
Btw. kde si to vlastne dovolenkoval?
-
Leg 10.07.18 07:38
« Re: Re: Re: Fotosoutěž
Hmm, človek sa vráti z výletu plný dojmov z požičaného trojvalcového Peugeotu 208 a na jeho obľúbenej diskusii o autách sa čo rieši - turbotrojvalce. Bolo to mojich prvých pár sto km s takýmto motorom, ak nepočítame krátku jazdu s trojvalcovou 118i. Prvý dojem- na voľnobeh, hlavne so zapnutou klímou, sa tak trasie, že som mal chuť ísť sa opýtať, či nie je niečo zle. Inak ma ten motorčnek ale celkom očaril, výkonom extra neprekypoval a pod 2000 ot.min-1 ho človek nemohol pustiť, pri vytáčaní a v serpentínach mal ale celkom pekný zvuk a prejav, pri ustálenej rýchlosti aj na diaľnici bol zasa celkom kultivovaný - ideálna kombinácia pre takéto prdítko. Do Octavie či Mondea by som takýto motor asi nechcel, ale do malého mestkého auta mi vyslovene sadol a aj malý trojvalcový hothatch (áno, Fiesta ST) môže týmto získať celkom šťavu.
Tri ďalšie postrehy:
1) podvozok - evidentne ladený na francúzke mestá a okresky, prekvapivo komfortný na ich nie rozbitých ale "bumpy" cestách, v zatáčkach sa tiež cíti dobre, až na to riadenie, ľahké, bez citu. Čím sa dostávame k bodu dva...
...2) volant vs budíky v podaní Peugeotu. Stokrát omielaná tém, ktorú som mal prvýkrát možnosť overiť za jazdy. A zistil som ... že mi to je jedno. Volant som si dokázal nastaviť tak, aby som si nezacláňal budíky, ani som ho nemal moc nízko, takže pohoda. Aj tak sa ale musím pýtať, na čo je to dobré, budíky sú kvôli tomu vyslovené malé, vyššie postavy zrejme majú problém si nezacláňať (ja mám 185, takže krpec úplne nie som) a keď som opäť sadol do svojho auta, nemohol som sa zbaviť dojmu, že takto to kľudne mohlo byť aj v tom Peugeote. Ale chcú byť iní, tak OK.
3) CarPlay - super funkcia, hlavne v požičanom aute, človek zapojí mobil do auta a má jeho navigáciu, hudbu, handsfree na dashboarde bez akéhokoľvek nastavovania a zoznamovania sa s podivným infotainmentom, ktorý nejaká dobrá duša pred ním nastavila do nemčiny. -
Thomasino 09.07.18 20:15
« Re: Re: Malý výlet na Grossglockner
Přidal jsem dvě "fotky" s přesnou trasou zpátky, kdy jsme zůstali na české straně hranice a bylo to také fajn... Parádní úsek Nové Hrady, Benešov nad Černou a Kaplice zůstal a pak jsme navázali na 152 z Nové Bystřice přes Jemnici až do Hrotovic. Pak se dá pokračovat přes Rouchovany a Dobelice do Olbramovic, taky pěkná trasa, jen si už člověk trochu zajede.
P.S.: Praděda - I cesta je cíl. Když je pěkná! ;-) -
praděda7 09.07.18 16:59
« Re: Malý výlet na Grossglockner
Tm........zírám, že to válčíš po okreskách..... :-O...Jel sem před chvílí s tebou na mapy.cz a díval kudy jsi pádil. Zaujali mě Slavonice, které jsou nejzápadněji položené moravské město. Kdysi bohaté a vzkvétající, než z něj po válce vyhnali německé obyvatelstvo. A pak to dorazili po 48 zasraní komouši, když z nich udělali "no go frontier zone"....
Škoda toho počasí v Alpách. My jsme to v Alpách taky párkrát schytali. Říkali nám, že nejvhodnější doba, jak chytit dobré počasí je pozdě na jaře nebo brzy na podzim....
To nevadí. Příště si vyrazíte do Queenslandu, kde, jak říkají Aussie, je "jeden den krásně a další ještě hezčí". [odkaz]
-
Thomasino 09.07.18 14:08
« Malý výlet na Grossglockner
Ahoj bando, tak jsme se včera vrátili z malého pětidenního RoadTripu, jehož hlavním cílem byl Grossglockner, ale také kochací projížďky přes Českou Kanadu a v Rakousku kolem jezer. Bohužel úplně neklaplo počasí na Grossu, jinak jsme měli pěkně. Ale popořádku. První den (ve středu) jsme vyjeli z Jižní Moravy a projeli skvělou a oblíbenou trasu po silnici 152: Dukovany, Hrotovice, Jaroměř n.R., Mor.Budějovice, Jemnice, Slavonice a do Nové Bystřice. Parádní trasa, krásné silnice, super svezení! Pak jsme to švihli dolů do Rakouska přes Litschau a následoval další skvělý úsek Nové Hrady, Benešeov nad Černou a Kaplice. Pak už po známém taky pěkném úseku Dolní Dvořiště, Rožmberk a do Zátoně-Větrní, kde jsme měli ubytování na první a čtvrtou noc. Druhý den jsme jeli na Grossglockner, část po okreskách k Linzi, pak dálnice, chvilku okreskama východní stranou kolem Salzburku a pak zase skoro-dálnice do Bishophoshofenu. Pak jsem se dokodrcali před Zell Am See do Schutdorfu, kde začalo pršet, natankovali jsme a pojedli, pak vyrazili nahoru na Gross. Nahoře naštěstí už nepršelo, vysvitlo na chvilku i sluníčko, tak jsme stihli pár fotek. Spali jsme uvnitř zóny ve Wallackhouse hotelu a doufali, že ráno bude pěkně, přivstanu si a pojezdím na prázdném Grossu silničky než dojedou tůůůristi. Bohužel pršelo, takže jsem jezdil jen hodinku za mírného deště, zkusil pár driftíků (no moc mi to furt nejde) a jeli na konec Grossglocknerstrasse kde jsme navštívili muzeum a menší výstavu starých aut. Především krásné staré BMW 327/328. Spali jsme pak o pár desítek kilometrů východněji v pěkném údolí kolem Grossarl v hotýlku s wellness, kde jsme se trošku zase zahřály. Na Grossu bylo kolem 8 stupňu >:-[] Čtvrtý den projížďka kolem jezer HallstattSee a TraunSee (východně od Salzburku a jižně od Linze), zase do Zátoně do Jižních Čech. Nechtěl jsem nikdy řídit déle jak 4-5 hodin, takže to bylo rozložené pěkně na pohodu, k tomu nějaké zastávky na kafe nebo menší procházky. Pátý den stejnou trasou přes Českou Kanadu zase na jih Moravy (silnice 152). Opět skvělé svezení, ikdyž v neděli se již vracelo hodně výletníků s koly, kteří si to v poklidu šněrovali svojí 80-tkou po okreskách a kolem prolétlo nějaké báwo rychlostí o pár desítek kiláků vyšší >:D
A tady nějaké fotky: [odkaz] -
praděda7 09.07.18 11:36
« Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Škrkanec na dveřích.....nedal bych jen na názor servisu a zkusil ještě nějaké specialisty. Jak budeš mít stříknuté dveře, tak se zvýší tloušťka laku a při následovném prodeji by ti to mohlo uškodit. Dnes je běžné, že i lidé "z ulice" si přinesou el. měrku na sílu laku a běhají s ní kolem vozu. Mě se toto stalo při prodeji 2x......
Dále. Nevím proč přestalo BMW nabízet v doplňcích ochranné lišty na dveře. [odkaz]
Z mých dlouholetých zkušenosti na ně věřím. Chtěl jsem je adaptovat i na mou M140i, ale borec mě nakonec ukecal na ochranou folii na celé dveře. Ale myslím, že za tím byl kšeft. A kšeft je kšeft. ;-) -
white label 09.07.18 11:16
« Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
iudex
Z vlastní zkušenosti, jestli ses na ty dveře ptal u značkového servisu (např. BMW), tak ti obvykle nic jiného, než stříkat celý díl neumí/nenabízí. To musíš jít za opravdu dobrým lakýrníkem, který to často nakonec rozleští do "překvapivě" přijatelné podoby.
Emel
Pěkné! -
iudex 09.07.18 09:02
« Re: Re: Re: Fotosoutěž
Ron: ja používam trasu Trnava - R1 smer na Nitru, Šoporňa, Jatov, Šaľa, Nové Zámky, Hurbanovo, Komárno. Teda najbližšie to má Tvojej trase 4.
Do Bratislavy (trasa 1) si zbytočne nadchádzaš, trasu 2 poznám len sčasti, ale ako píšeš, to už je dosť vedľajšia trasa, samé malé dediny. Trasa 3 cez Nitru je opäť zbytočne dlhá.
Tá moja trasa sú pekné rovné okresky, kde sa dá jazdiť rýchlo, ak nechytíš nejaké kombajny či nemerajú policajti, ale ani jedno by v noci nemalo hroziť, takže je pomerne rýchla a bezproblémová.
Emel: krásna krajina, kde to je, Rakúsko?
Btw. spravil som rekordnú spotrebu, trasy väčšinou diaľnice a okresky (v Rakúsku s poctivým dodržiavaním predpisov, už mi odtiaľ prišiel pozdrav) a výsledok (na nádrž) je 7,74 l na sto, to je pod papierovým priemerom (7,9). Slušné na trojliter. :-)
Naopak nepotešila ma správa zo servisu, že škrkanec na dverách sa nedá spraviť ceruzkou ani preleštením, treba streknúť celé dvere. :-( -
Ronault. 08.07.18 09:00
« Re: Re: Fotosoutěž
Dotaz především asi pro Iudexe...
Hledám trasu do Budapešti, jedu po D1 od Žiliny v cca 3h v noci, tedy provoz ještě nebude snad vysoký. Možnosti tyto:
1. D1 přes Blavu, po M15 a M1. Z domu mi to ukazuje 475 km - to je verze, kterou znám, ale delší
2. Verze google maps: z D1 u Trnavy odbočit na R1, z té na 35 u Seredi, pak Galanta, Sala a v ní odbočit po silnici 573 přes Kolarovo do Komárna. 410 km, ale nelíbí se mi ta silnice 3.tridy
3. Z D1 na R1 až do Nitry, pak po silnici 64 přes Nové Zámky do Komárna. 434 km...podle street view cesta široká
4. Podobně jako u druhé možnosti z D1 u Trnavy odbočit na R1, z té na 35 u Seredi, pak Galanta, Sala a tam pokračovat po silnici 75 přes Nové Zámky do Komárna. 419 km
Nebo někdo zná jinou možnost?
-
Emel 07.07.18 23:02
« Re: Fotosoutěž
Fotosoutěž? Jsem pro! Tak teda téma? Nechci se dotknout Iudexe, ale jeho téma poněkud diskriminuje plebs, který prémií nejezdí...
Mám zatím jeden cvak na rozehřání...
[odkaz]
PS: jo, to je to cestování s rodinou... člověk má jeden pokus na fotku, auto stojí zadkem a ještě si všichni otevřou dveře... kdybych ho snad chtěl otáčet a dveře zavírat, budu za podivína :-) -
praděda7 07.07.18 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Ale no tož.....pár měsíců v tělocvičně a do toho G(8) R 5ti dvířka vklouzneš jako pták do maminky.......... ;-) Srandu stranou, ale i u 1er 5ti dvířka jsou přední dveře krátké a B sloupek při nasedání i vysedání je "v cestě", což jsme nakonec ještě před tím než jsem M140i koupil spolu řešili.
Proč vymírají 3 dvířka? Já to vidím takto.
3 dvířko bylo levnější vyrobit a také prodat. 3 dvířka kupovali ti, kteří si nemohli 5ti dvířko dovolit. Dnes již můžou....
Dále. 3 dvířka si kupovali mladí nadšenci, protože 3 dvířko mělo sportovnější punc. Dnešní mladí již autům tolik neholdují a mají auto jen jako dopravní prostředek. A k přepravě přátel je 5ti dvířko vhodnější. Jo, a zase jsme u peněz. Mladí již peníze mají nebo rodičové pomůžou. Pro rodiče je to také dnes snažší, protože nemají zase tolik dětí. -
white label 07.07.18 15:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
G5 GTI
Pokud by to mělo být primárně o šetření, tak u aktuální (odcházející) generace už by jim to stejně nic moc neušetřilo. Pokud skončí 3dv. Golf kompletně (včetně GTI/R na německém trhu), tak velmi pravděpodobně, až od příští generace.
Příští Golf (8) R má mít výkon začínající čtverkou, tak si teď kup GR s "pouhými" 300 koňmi.
Jinak ty 3dv. hb vymírají obecně už nějakou dobu, v tomhle všechny předběhla Škodovka, která ani nikdy (už od dob Favoritu) 3dv. hb nenabízela.
Chtěl jsem GR420, který měl být výhradně 3dv. a nakonec bude až v příští generaci a pro změnu už jen 5dv. Nejsme si prostě souzeni. ;-) -
pradeda777 07.07.18 12:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Wl....vidim to tak, ze jestli by ses zblaznil a svuj G5 (nebo je to 4?) bys poslal do vysluzby a posunul se do GR, tak s 3 dvirkem ti zvoni hrana.....ale musim se priznat, ze nevim jak se 3DR Golfiky prodavaji. Tady u nas 3DR moc k videni nejsou. To co tahaji z Nemecka jsou vsechno 5DR. Story na AE bych urcite nepodcenoval.... strana rizeni pri lisovani dilu kastle nehraje roli. Takze tady by koncern zadne uspory neziskal. Kdyby prestal vyrabet 3DR castle altogether, tak by to bylo o necem jinem. -
white label 07.07.18 00:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Manual pro GR (hb) není v německém ceníku už od 17. 5. 2018, takže to novinka není, ale pořád je GR (hb) v základu s jedním párem dveří a (zatím) s výkonem 310 PS.
Přechod na 300 PS je v dohledné době možný, ale že by to 3dv. u současné generace GR zařízli na všech trzích, to se mi nezdá. A i kdyby bylo jen pro německý trh, tak ti to sem klidně dovezou.
Je možné, že 3dv. už bude jen pro verze s levostranným řízením. -
praděda7 06.07.18 20:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Take jsem se mrkl na AE a je to tak jak iudex píše. GR končí v 3 dvířku a končí i s manuálem. Rovněž výkon jde dolů díky WLTP. Na CZ konfigurátoru se zatím změna týká jen převodovky, kde GR lze objednat 5DR, výkon je stále na 300k ovšem ne v manuálu. Je docela možné, že CZ konfigurátor zatím není "up to date".... -
white label 06.07.18 16:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Jak už jsem psal pod Cuprou, co se týče mírného snížení výkonu 2.0 T(F)SI, tak tam nejde primárně o současné emisní normy, ale o (postupný) přechod na spalovací proces nazývaný Cyklus B*, který měl premiéru v aktuální A4 2.0 TFSI ultra/140kW.
* "Za tajemným názvem Cyklus B není nic jiného než v roce 1940 patentovaný Millerův cyklus v mírně upravené formě. Ten využívá expanzního poměru ve válci vyššího než poměru kompresního v součinnosti s přeplňováním. (Millerův cyklus bez přeplňování by byl de facto Atkinsonův cyklus.) Klíč efektivnějšího spalování v klasickém Millerově cyklu je v tom, že sací ventily zůstávají otevřené i během cca první čtvrtiny kompresního cyklu, čímž se část nasáté náplně ve válci vytlačí zpět do sacího traktu. Pozdní zavření sacích ventilů má poté za následek de facto snížení délky kompresního zdvihu při zachování délky navazujícího expanzního zdvihu (produkujícího sílu), přičemž díky přeplňování se do válce během sacího zdvihu dostane stále hodně vzduchu. U Audi systém upravili tak, že namísto pozdního zavření sacích ventilů jsou tyto zavřeny naopak brzo. Fáze sání tak probíhá přibližně ve své poslední čtvrtině „naprázdno“. Dosáhne se tak velmi podobného efektu s tím, že podle Audi se znatelně sníží čerpací ztráty (vzduch se nemusí nasávat a znovu vytlačovat, pouze se zvýší jeho objem při zachování tlaku). Už Atkinsonův cyklus pracuje ve fázích částečného zatížení s vyšší účinností než Ottův cyklus (=standardní motor), Millerův cyklus účinnost díky přeplňování turbodmychadlem a tedy vyššímu možnému kompresnímu poměru oproti Atkinsonově cyklu (u 2.0 TFSI ultra z 9,6:1 na 11,7:1) ještě zvyšuje."
P.S. Info o konci 3dv. G7R máš odkud a kterých trhů by se měl týkat? -
pradeda777 06.07.18 14:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Kdyby uz prisli s nejakymi daty, ktere dokazuji, ze a jaky dopad maji tyto restrikce na cistotu ovzdusi. Zatim jsem videl jen studii z jednoho nemeckeho mesta, kde omezili pristup dieselum a vysledek na cistotu ovzdusi byl 0.
:-! -
Ronault. 05.07.18 23:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Nene, vůz už je objednaný, naši ještě naposledy jeli Peugeotem do Tater, vrátí se a pak bude předání nového a do té doby se snad Peugeot někde prodá... zatím není na inzerát moc odpověď.
Předání mělo být 13.7., ale to mamka stopla, že v pátek 13. si pro auto nejde, takže až v pondělí 16.7. 8-s >:D -
woody-alien 05.07.18 07:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Ron: To já myslel, že už jezdíte. Jestli to teda taťkovi vůbec půjčíš, jak to tak čtu. ;-) Jinak já žádný stesky nevedu, i ta slabší verze jezdí slušně a neměl jsem s ní výraznější problém ani na dálnici. Jenom je potřeba se s tím moc nemazat. -
Ronault. 04.07.18 23:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Jak čtu ty stesky, tak se až bojím napsat, co nám zaparkuje nového v garáži 16.7. místo Peugeota. Ale jako hrdý majitel HTP mohu říci, že to drnčení není zdaleka tak špatné >:D a v 81 kW verzi to jede jak pila, až jsem po presednuti zpět do Meganu se musel ujišťovat, že to není rychlejší >:D -
woody-alien 04.07.18 11:22
« Re: Re: Re: Fotosoutěž
iudex: Zřejmě to sepíšu do blogu, ale výsledek výběru klidně prásknu hned. Fabia 5.dv. 1.0 TSI 70kW (modrá Race). A souhlasím, i těch 70kW ve středním pásmu slušně tahá. DSG ovšem bude se svým podtáčením problém, jelikož ten motor je až extrémně citlivý na nízké otáčky, to nejede vůbec. Takže nepustit ho pod 2000 je zákon, řadit, řadit a zase řadit. Zkrátka nebe petrolheadů, navíc to má mechanickou ručku, takže jezdíš neustále vychechtanej. Drnčení při rozjezdech a trochu i na volnoběh zase dodá patřičnou sportovní atmosféru. >:D >:D >:D ;-)
-
iudex 04.07.18 10:26
« Re: Re: Fotosoutěž
w-a: samozrejme si robím srandu, dal som normálne vymeniť olej po zábehu a vypýtal som si náhradné auto, nech nechodím autobusom. Vyfasoval som presne podľa očakávania litrový R3 TSI. A presne ako píšeš, nik mi nenakecá, že to nepoznáš, po štarte som seriózne zvažoval, či to je TDI alebo TSI, tak to nitovalo, až otáčkomer ma presvedčil. Ale zase pri jazde sa to skľudní, tam naozaj akceptujem, že to nevadí, je vcelku tichý. Skôr mi vadila (ako tradične) DSG, suchá 7-st., ktorá motor dusí tak, že sa rozbieha na dvojke a celkovo dáva nie o 1, ale o 2 stupne vyšší prevod, než by som pocitovo dal ja (teda v meste namiesto 4 dáva 6 a mimo mesta pri 70ke namiesto 5 dáva 7°), presun do Ska rieši vec len čiastočne. Pritom ten trojvalček so 70 kW v strednom pásme pekne ťahá, na také to domáce žuvanie to stačí, ale zjavne kvôli spotrebe to tá DSG zabíja podtáčaním (o ostatných "kladoch" DSGčka ako je jemné manévrovanie pri parkovaní nehovoriac). -
woody-alien 04.07.18 10:11
« Re: Fotosoutěž
iudex: Si děláš pr.ču ? >:D
Ale abych si zastřílel do vlastních řad, pomáhal jsem teď bratrovi vybrat druhé auto do rodiny. Zajišťoval jsem půjčení aut a nakonec mu i dohodil prodejce. Chtěl malé benzínové turbo, takže jsem si projel ty litříky a podlitříky.....hele, nakonec se to taky dá, jenom ať mi nikdo nevykládá, že tříválec nejde poznat. To drnčení mi zní v uších ještě teď. >:-[] -
white label 03.07.18 14:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
iudex
U toho hodnocení nemělo jít o hodnocení kvality fotek, ta je na monitoru +- "o ničem" u všech devíti, ale o to, který západ komu připadá zajímavější více/méně.
Je pravda, že displej Note 8 fotkám hodně pomáhá i po barevné stránce.
Ta karmínově červená taky vypadá věrně jen na displeji mobilu, jak to hodím na klasický LCD/LED monitor, už to není ono. -
iudex 03.07.18 09:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Tom: kamarát ide teraz v júli na Grossglockner, ale na túru, takže mu to bude trvať trochu dlhšie, ako Tebe >:D Inak ja som cez víkend šiel z Tatier cez horský prechod Čertovica a stálo ma to jedno grcajúce dieťa. >:-[]
wl: výborný nápad skúsiť resuscitovať fotosúťaž. Ako píšeš ani netreba záväznú tému, na začiatok stačí akákoľvek fotka auta (keď od poslednej súťaže sa tu vymenilo 90% vozového parku a u mnohých aj fototechniky). Ja by som napr. mohol prispieť fotkou na tému "genocída na prednej maske" o masovom vyvražďovaní múch nemeckou mašinou (a následne na tému "ako si doškrkať lak pri pokuse o odstránenie miliónov mŕtvych hmyzákov").
Západ slnka mobilom nehodnotím, je to ako píšeš nemilosrdný veľký displej PC. ;-) Západovky sú ťažký žáner, ktorý ani foťáky s veľkým snímačom nezvládajú s jedným cvakom: [odkaz] [odkaz] [odkaz] -
white label 02.07.18 15:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
wa
Díky, na tvém pořadí bych se v podstatě shodl, mě se ještě hodně líbí ta sedmička, není to sice typický západ slunce, ale má to zajímavý kontrast - atmosféru/náboj...
Th
To ode mě nebyla nahrávka na smeč, ale úmyslný dvojsmysl. ;-)
Nevím kolik udělal tem post proces, ale fotky pěkné, zvlášť ta první. -
Thomasino 02.07.18 09:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutěž
Za mě taky nejhezčí č.8 :-)
Taky mám jeden až dva zajímavé západy slunce, jeden tady ze Slovinska před 2 lety a pak jeden z Madeiry před rokem :-) Ale lehce upravené v mobilu, pravda >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
P.S.: WL - každopádně spojení "těžký romantik" nabývá v tvém případě dalších rozměrů :-)
Jinak s fotosoutěží dobrý nápad, já na FB dávám stále nějaký fotky, už jsem tam za úchyla, takže mohu přispět i sem. A ve čtvrtek jedeme na Grossglockner, tak snad se povede pár pěkných fotek!
-
white label 01.07.18 00:53
« Fotosoutěž
Musím přiznat, že mi po čase začíná chybět fotosoutěž. Zvlášť dnes, kdy už foto mobily fotí poměrně dost slušně, by neměl být problém udělat fotku prakticky kdykoli, kdy se naskytne nějaká zajímavá situace. Takže by třeba ani nemuselo být povinné určující téma a každý "soutěžící" by sem by sem mohl dát (třeba jednou za měsíc) fotku dle vlastního uvážení/výběru.
P.S. Už třetím rokem jezdím (denně) večer plavat na bazén vzdálený cca 10 km, a v tomto období, kdy jsou dny nejdelší, mi to vychází tak, že tam jezdím v době, kdy zapadá slunce. Takže jsem začal (skoro denně) fotit západy slunce (cestou, vždy na stejném místě) mobilem a hned je posílám své úžasné ženě, aby nezapomněla, že jsem duší "těžký romantik". ;-)
Sami víte, že zachytit (nejen) mobilem západ slunce v celé kráse je prakticky nemožné, přesto fotky na displeji Note 8 vypadají někdy až překvapivě dobře. Ovšem monitor, to je nesrovnatelně přísnější "síto" na podobné fotky, takže některé, atraktivně vypadající na displeji mobilu, na monitoru naopak propadly. Přesto jsem si dovolil nahrát několik vybraných fotek (bez jakýchkoli úprav!) na rajče a odvážně je tu dávám k nahlédnutí:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Poslední dvě fotky jsou dnešní (vlastně teď už včerejší), tedy poslední červnový západ v roce 2018.
Kdo chce, může (ze zvyku) zvolit tři nejlepší z nich (včetně pořadí), docela by mě zajímalo, co (a hlavně koho) zaujme více/méně. Můžeme je pomyslně očíslovat čísly 1-9 od shora dolů.
Takže např.
1. 8
2. 7
3. 9
-
boost. 30.06.18 19:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
F80 DCT v nejostřejším režimu má tendenci kopat při přeřazení na vyšší stupeň v režimu S3 a za určitých okolností může docela překvapit nepřipraveného. U 6MT se tohle víceméně vytrácí. Trakce novějších M3/4 je teď lepší po všelijakých sw updates týkající se DSC, diffu a hlavně křivky točivého momentu, jež oproti MY2015-16 je posunuta víc nahoru, viz [odkaz]
Taky mi 135/235i nepřijde jako premotorovaný death trap. Spíš tak akorát na to domácí žvýkání -
praděda7 30.06.18 15:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
No, možná kdyby byla tvoje 235i v M/T, tak by to bylo o něčem jiném....I think......... ;-) Ale bacha. Pamatuji si, že stealth testoval M3 v manuálu a byl v pohodě. Pak ho soudružka manželka ukecala a on koupil automata. Ale za krátkou dobu uznal, že i v automatě je M3 hrubo přemotorovaná a rychle ji prodal. Právě proto bude nová M3 s xDrive........a tak to vypadá, že ten podstatný rozdíl dělá právě xDrive. No, konečně jsem to zažil i já, když jsem testoval M135i A/T xDrive. -
praděda7 30.06.18 12:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
Tož, jelikož mám osobní zkušenosti v tomto směru, tak se s nimi tady podělím. Ano, vím, pro některé se budu jen opakovat, ale myslím že není naškodu si to připomenout...... ;-)
Měl jsem 2x M3 MPS (Gen I a II) FWD 260k 380Nm se samosvorem. Torque steer v Gen I byl za hranou. Při zařazení dvojky po vytočené jedničce se vůz roztancoval po silnici (klika, že jsem tam v tu chvíli byl sám), volant mě to vytrhlo z ruky (nebyl jsem připravený... :-) a i při řazení 2-3 se to ještě chtělo prát. Pro Gen II Mazda torque 1-2 elektronicky upravila takže tam jsem již zase občas uvažoval o tom, že to nechám elektronicky upravit zpět..... >:D No, k tomu naštěstí nedošlo.... ;-) Tady bych chtěl podotknout, že těch 260k a 380Nm, hmotnost 1450kg, FWD, bylo pro nadšence "tak akorát".
Pak jsem nějakou dobu sedlal F15 X5 40d xDrive, protože jsem si myslel, že jsem v 67 již konečně dospěl, ale chyba. Zahleděl jsem se do F80 M3. Otestoval jsem v manuálu (v čem jiném, že... :-)). Byla to střela, chvílemi neřízená.... ;-) Objednal jsem bílou a v Renocaru mě na víkend půjčili M135i xDrive 5DR v A/T. Ihned jsem se zamiloval 330k a 450Nm v tomto h/b bylo přesně to co "doktor naordinoval". Podstatný rozdíl v tom co jsem otestoval a tím, co jsem nakonec koupil byl ten, že s A/T by mě nesměl vidět ani sousedův pes, proto manuál, a efekt xDrive jsem z nějakého neznámého důvodu podcenil. Ono konečně M140i v M/T s xDrive nelze. Jenže. M140i s 340k a 500Nm v M/T na 1500kg hb jen s RWD je úplně jiná story. Může to konečně potvrdit iudex. Jesti je někde potřeba čítankový příklad toho co to je přemotorované, tak this is it! Já, vím, Fredie se teď usmívá a říka si....ty voe, ještě jsi nejel s QV.... :-). To cut the long story short......myslím, že v 71, bych se cítil lépe s tou M140í A/T xDrive........... :-) -
Market 30.06.18 07:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
Jasne je to AWD.
Len to pisem koli tomu, ze tych cca 370 HP je pre ten motor z CUPRY znesitelnych a pri citlivom zaobchadzani s plynom ako pise TOM by sa s tym dalo vysporiadat aj s FWD.
Jedine ma serie, ze by som prisiel o zaruku a preto si to nechipnem. Rovnako nechapem velky rozdiel v cene chipu, kde ABT stoji cca 2500 Eur a APR cca 900 Eur. -
Thomasino 29.06.18 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
Jel jsem s Cuprou ST 300 FWD (DSG) lehce upravenou na 370 HP, jelo to moc pěkně a nepřišlo mi, že by to bylo příliš. Samozřejmě člověk musí používat trochu hlavu a nedělat s plynem jen ON/OFF >:-[] >:-[] Stejně jako se zadokolkou s 500 Nm, jako má třeba M140i/M240i nebo M2 :-) Jasně, na dailycar si myslím že 340i xDrive je dobrá volba, sám třeba časem u něčeho takového za pár let skončím, až bude nové generace 3-er s lepšími sedadly, nebo Audi S4 apod. Zatím mi přijde CUPRA ST 300 FWD dobrá volba, baví mě to, dá se s tím jezdit hodně svižně, při tom zase tak moc nežere (proti Meggie asi o 2 litry méně), ale taky to umí jezdit klidně a nenápadně... -
Market 29.06.18 15:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
iduex:
mas uplnu pravdu, 310 HP a 380 NM je v predohrabej CUPRE R na 1. a 2. prevodovy stupen naozaj dost. Ale ked tam dam 3 a viac, tak by som si vedel aj tych cca 380 HP a 520 NM predstavit :-)
Ale faktom je, ze do toho nepojdem, iba o tom rozmyslam, ale by to bolo keby :-) -
speedfred 29.06.18 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
tak z ringu jazdí veľa áut na odťahovke >:D aj keď vo väčšine prípadov za to nemôže čip.
QV - to auto akoby má trakcie na rozdávanie aj keď je to iba RWD, ale to ako dokáže nabrať tempo v premávke to ma niekedy straší. W-A to asi správne poznamenal s tou zodpovednosťou.
PS : stabilizácia do toho zasahuje furt aj v RACE režime.
EDIT : tak aj je to tu [odkaz] -
iudex 29.06.18 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Hic sunt LeoneST
Súhlasím s fredom, každé auto má nejakú hranicu, kde je tých koní proste už dosť, príp. príliš. Vo fredovom prípade celkom zjavne, 510 koní len na zadok je na hrane. Ja s AWD som v cajku a auto by znieslo aj viac, kdežto pri M140i s RWD je 340 koní (a tiež 500 Nm, ako správne poznamenal woody) už hraničných (resp. pre mňa už cez hranicu).
310 koní na predohrab je podľa mňa tiež na limite, určite by som Leona (R) netunil. Ostatne Tom nech je odstrašujúcim príkladom, ako jediný tu čipol motor a potom išiel z NB Ringu na odťahovke.