Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 29.10.18 19:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 let Č(S)R...
praděda: Tyhle nesmysly slyšíme jen od podobných plantalů, co si pletou kraj s obcí.
Praha je samostatný kraj a zároveň město, má tedy rozpočet města a kraje.
Jihomoravský kraj má rozpočet jen 6 mld, protože v něm sice žije stejný počet obyvatel, ale v každé obci jihomoravského kraje je další rozpočet, tzn. k těm šesti miliardám musíš připočítat rozpočty všech obcí jihomoravského kraje a těch je 672.
Třeba Brno, kde žije sotva třetina obyvatel (377 973) oproti Praze, má rozpočet 15 mld. a to nemusí hradit např. krajská zařízení či krajské silnice.
Pokud bys už mervomocí chtěl porovnat rozpočty, mohl bys leda použít srovnání středočeského a jihomoravského kraje. Ale zde je zase problém, že každý kraj má jiné mimodaňové příjmy dané hospodařením kraje.
Každopádně rozdělování peněz pro kraje a obce se řídí docela přesnými pravidly, ovlivňuje to třeba množství odvedených daní, proto mají některé malé obce kde bydlí miliardáři dost peněz.
On se vždycky najde nějaký trouba, co si najde jedno číslo vytržené z kontextu a začne hulákat 8-s
speedfred: taky jsem hledal kola na allegru, je tam velký výběr, problém byl ale v doručení a často šlo o opravovaná kola... zkusil bych bazoše vč. sk -
praděda7 29.10.18 17:22
« Re: Re: Re: Re: Re: 100 let Č(S)R...
Emel....zapomínáš kolik peněz se vždy ztratí cestou. Určitě daleko víc, když jdou z Prahy přes Blavu do Košic, než když jdou do Košic přímo z Blavy. Dává ti to smysl? Určitě jo.
Odtrhávání se? Proč se Čechy/Praha neodtrhne od Moravy, když pořád slyšíme, že na Moravu doplácí? Neodtrhne, protože kolonii Moravu vykořisťují a mají se z ní dobře. Proto na příklad Madrid nechce dát samostatnost Katalánsku, protože Katalánsko vykořisťují. A Katalánsko má přitom už dost velkou autonomii. Morava nemá v porovnání z Katalánci momentálně nic. 4. 5 kraje které jsou plně závislé na pánech, co sídlí v Praze a vysávají Moravu jak to jen jde. Fuj!!! -
praděda7 29.10.18 17:07
« Re: Re: Re: Prezúvanie
Ron....zvedák....tož na 2x za rok přezouvání určitě. Proto jsem také psal, že kdybych plánoval jezdit na okruhy, tak bych koupil opravdový McCoy zvedák.... :-)
Co se týče české protimoravské propagandy, tak těch Moravanů co ji "naletí" je mě upřimně líto. Jen tak na okraj.....rozpočet Prahy je cca 60mld Kč a rozpočet JKM je cca 6mld Kč. Přitom v Praze i v JMK žije stejný počet obyvatel. Košer? Sure not! -
Ronault. 29.10.18 16:25
« Re: Re: Prezúvanie
Pradědo: když ty tak strašně víš, jak se rozdělují peníze do krajů a měst, tak nám tu nespravedlnost popiš. ;-) Těmi spolky jsem chtěl naznačit, že každý kdo bojuje za samostatnost Moravy cítí se utlačen Prahou je pro smích a nemůže být brán vážně, protože neví o čem mluví, jen remcá. Tihle remcatelé jsou všude. Naposledy mě bavili remcatelé v lékařské komoře, že přednášky jsou jen v Praze a když jich pár udělali v Olomouci, stejně nikdo nedojel >:D
Já jsem koupil teď hydraulický zvedák v Kaufu za 250. Dle letáku měl být od čtvrtka za 500, ale ve středu ho tam měli slevněný za 250. Myslím si, že jak mě, tak iudexovi na to jednoroční přezouvání postačí. ;-)
Na odlehčenou:
Přijde Hanák do restaurace a říká číšníkovi:
"Máte koló?"
Číšník: "No to teda nemáme."
Hanák: "Tož mi dejte Fantó" >:-[] >:D -
speedfred 29.10.18 15:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
Ja odrovnávam iba predné pneu pri RWD ;-\ , asi budem musieť zmeniť štýl jazdenia či akého čerta. Takže mne stačí hodiť do auta iba 1 prednú sadu.
Emel : čo si myslel s tým Berlínom ? Máš tam nejaké zimáky či čô ? Ja som kupoval nejakú sadu kolies v PL, fungel nové aj s dokladom.Chlap tam toho mal neskutočne veľa. -
Thomasino 29.10.18 15:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
Já jsem na M2 s PS 4s spokojený, mám je na normální víkendové ježdění pro radost a byl jsem na nich na Nordschleife a taky dobrý. Jasně že Cup 2 nebo příp. Pirelli Trofeo R budou na suchu rychlejší, ale aby na tom člověk dojel tam a fungovalo to příp. i na mokru, tak mi to přijde skvělý kompromis. Teda když se nesnažíš honit časy. A nevejde se mi bohužel do kufru druhá sada kol. Ikdyž mají ty 4s měkčí bočnice. Možná tam pak místo nich dám Advan AD08R, to jsou už více semislicky, ale stále ne až tak jako ty CUP2 >:-[] -
speedfred 29.10.18 13:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
Obyč vozenie som samozrejme nemyslel dôchodcovské jazdy. Tie Trofea nehám asi iba na okruh a na cesty budem mať tie 4S + mám ešte komplet novú sadu PSS aj s diskami.
Ja som schopný zlikvidovať bočnice na každej pneu ale na Trofeách sú ešte čitateľné >:D
Cenovo boli Trofea oproti Cup2 drahšie o 600Kč/ks tak som to skúsil. -
iudex 29.10.18 13:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
boost: obávam sa, že sa mýliš, na stránke samotného Michelinu 4S sú od R19 (225mm): [odkaz]
Fred: tak Tebe nejak narástli požiadavky, keď sú 4S "na obyč vozenie". >:D Inak jasné, že semislicky sú niekde inde, len je to o kompromise, hlavne ak chceš tie gumy používať aj na normálnych cestách, na čo Trofeo a spol. moc nie sú, stačí, že je troška napršané a je po gripe. Tu je pekné porovnanie Michelinov Sport 4, 4S a Cup 2, je z toho jasná nepriama úmera cesta-okruh: [odkaz]
Podľa tejto porovnávačky sú Trofeá najlepšie v handlingu na suchej ceste, ale už v brzdení na suchu sú v strede poľa (až za Cup 2 a 4S) a v brzdení na mokre sú beznádejne posledné, o 4,7m horšie ako Cup 2). [odkaz]
Emel: :yes: -
speedfred 29.10.18 12:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
Keď som zosekal predné origo Pirelky tak som kúpil Michelin 4S a na obyč vozenie asi OK ale na okruhu to bolo celkom trápenie. Zadné Pirelli držali ako prilepené ale predok sa strašne hrnul. V sobotu už s Trofeami (iba vpredu) som sa zase šmýkal zadkom >:D čo bolo aspoň trochu zábavnejšie. -
iudex 29.10.18 11:58
« Re: Re: Re: Re: Prezúvanie
Ron: asi sa s tým naozaj nebudem sr.ť, dám tam len nejakú latku. Nemám rád samostatné veci na každú blbosť (Mondeo má zase iný systém), nehovoriac o fakte, že keby som niečo objednal z ebay, tak mi to príde možno o mesiac, čo predpokladám už budem chcieť mať prezuté.
Inak pozeral som trochu aj letné gumy, keďže nechcem semislicky á la Speedfredove Pirelli Trofeo či Tomove Toyo R888, ale "iba" UHP gumy a medzi UHP je aktuálna špička Michelin Sport 4S (ako nástupca Super Sportov), ktoré v porovnávacích testoch vychádzajú lepšie ako SS vo všetkých ohľadoch. Ale tie sú len od 19" vyššie, teda nie pre moje 18". Tam je len Sport 4 (bez S), čo je niekde medzi predchádzajúcimi Sport 3 a Super Sportami, teda asi nie úplne na úrovni SS. Tak uvidím, aká bude situácia, keď budem riešiť letné, to je ešte hudba budúcnosti. Inak som zvedavý, ako sa prejaví na komforte, keď prehodím zimné non-RFT, malo by to byť cítiť. -
Emel 29.10.18 11:44
« Re: Re: Re: Re: 100 let Č(S)R...
Realita je taková, že se Slovensku daří a hlavně že si hospodaří sami a nemusejí čekat s nataženou rukou až co jim páni z Prahy pošlou, jako je to stále v případě Moravy.
Tohle je logika, která nikde nekončí. Chudáci v Košicích teď musí čekat, až co jim páni z Bratislavy pošlou... asi by se mělo odtrhnout východní Slovensko, ne? Od nás se odtrhne Morava a Slezsko... no a pak se odtrhne Praha, protože ji ostatní části republiky jen brzdí v rozletu?
No, já jsem spíš globalista. Malé národní státy, každý se svou legislativou a měnou, jsou brzda rozvoje. -
Ronault. 29.10.18 11:20
« Re: Re: Re: Prezúvanie
Iudex: taky bych tam dal kus dřeva nebo rovnou...sice je to BMW, ale asi bych se s tim tolik nes...pak jednou přijedeš do servisu a ti ti ten kus plastu zlomí >:D
Praděda: spolky jako Moravané, tedy ty, co bojují za samostatnost Moravy, by měly být považovány za recesistické, ostatně jako celé Brno je jedna velká recese... smutný pohled je na ty, co samostatnou Moravu berou vážně >:-[] ;-) -
iudex 29.10.18 10:27
« Prezúvanie
Dovolím si vrátiť debatu späť k autám. Kúpil som si hydraulický zdvihák na auto (nech moje platničky tak netrpia pri zohýbaní sa), niečo takéto: [odkaz]
No na 3er je zdvíhací bod takéhoto tvaru: [odkaz]
Teda nezdá sa mi to moc kompatibilné. Môžem to zdvíhať napriamo, alebo je tam treba nejaký adaptačný medzikus? Na prvý pohľad sa mi zdá, že by tam niečo ešte malo ísť.
EDIT: tak vyzerá to, že potrebujem niečo takéto: [odkaz]
;-\ -
praděda7 29.10.18 10:24
« Re: Re: Re: 100 let Č(S)R...
Ron, v samotné Evropě je řada států menších než Česko nebo dokonce Morava a vede se jim velice dobře. Takže tato teorie záměrně vymyšlená a propagovaná velmocemi a kolonizátory, jako třeba v našem případě Čechy, v reálném světě neobstojí. Tvrdili to v roce 1992 i odpůrci rozdělení ČSR a neměli pravdu. Realita je taková, že se Slovensku daří a hlavně že si hospodaří sami a nemusejí čekat s nataženou rukou až co jim páni z Prahy pošlou, jako je to stále v případě Moravy.
Rusko je, a hlavně pod současným vedením KGBáka, kapitola sama pro sebe.
Naše Slezsko. V minulosti bylo Slezsko nějakou dobu součástí Země Moravskoslezské se svým prezidentem, sněmem i ústavou. Kdyby mělo přijít "na věc", pak by bylo na obyvatelích Slezska, aby se svobodně vyjádřili ke komu chtějí patřit. Morava by se i bez toho zbytečku Slezska, které RU zbylo po prohrané válce s Pruskem obešla, ale byla by to škoda. -
Ronault. 29.10.18 01:18
« Re: Re: 100 let Č(S)R...
praděda: To zase tak nepochopitelné není, už tak jsme byli natolik malí, že někteří pochybovali o tom, že můžeme být samostatní (dodnes o tom pochybují Rusové, neoficiálně to běžně říkají, zažil jsem to nedávno v práci, kdy mi jeden ruský podnikatel tvrdil, že samostatní nemůžeme být a je jen otázka času, kdy budeme patřit opět Rusku), proto jsme si vzali Čobolistán, při pochybách o Moravě už by to bylo úplně nemyslitelné. Stačí se podívat, jaké problémy dělalo Slezsko. -
praděda7 29.10.18 00:04
« Re: 100 let Č(S)R...
wl.....smutná pravda, kterou si málokdo v Česku přizná.
Povšimněte si prosím, že v celém rozhovoru není ani zmínky o Moravě. Vidím to jako výsledek 100 let důkladné české masáže a snahy zadupat kolonii Moravu do zapomenutí. Pan Urban je Čech, takže mě to u něj nepřekvapilo. Ale na druhé straně nechápu přístup samotného T.G Masarika, původem z Moravy, který Moravu (Markrabství moravské) při vzniku ČSR nezákonně zrušil a připojil ji k vznikajícímu Československu. Tento krok zatím nebyl dostatečně zkoumán a ospravedlněn. -
woody-alien 28.10.18 19:05
« Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Ron: Chápu tvoje nas.rání....jsou to takový mrzutosti. Na minisrázku s Ozzmanem a Emelem jsem klukům vyprávěl historku z předminulýho týdne. Aneb jak je nebezpečná rutina. Přivez jsem manželku do práce Swiftem a jako stokrát předtím jsem na place před školou (jj, moje žena se podílí se na vzdělávání budoucích generací) najel ostře doleva, zařadil R, mrknul jestli tam někdo není a rychle zacouval. Jenže jsem nepočítal se školníkem, kterýmu přezdívaj pro jeho všeumětelství MacGyver. :-) Ten když chce někde před školou pracovat, tak aby mu tam úči nezaparkovaly svoje povozy, vrazí tam takovou samodomo zábranu. Má to svařený z nějakejch 1/2" trubek. Zábrana je to dost děravá, takže senzor sice ze strachu na poslední chvíli pípnul >:D , ale to už bylo pozdě. Zábrana odletěla, já jsem nakvašenej vylez ven a provedl pohledovou kontrolu. Ani jsem na tom řádně špinavým nárazníku nic neviděl, ale později po umytí tam samozřejmě stopy odření jsou. Vynadal jsem si pořádně, ale co už, no tak se ten lak opraví a příště budu pozornější. Horší je, že svou ženu soustavně upozorňuju, aby zbytečně auto neotloukala a tady jsem se jí předved s plnou parádou. >:-[] -
Ronault. 28.10.18 14:32
« Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Tak jsem si dneska odřel nárazník na Meganu :'-( 8-s Jel jsem pro mladého, říkám mu, že za 15 minut jsem tam a on nikde, tak jsem mu jel naproti takovou úzkou uličkou do prudkého kopce a jak jsem se pak chtěl otočit, musel jsem v tom kopci prudce vlevo do jiného vjezdu, předním nárazníkem vpravo jsem zabral o vysokánský patník, který byl schovaný v trávě, která ho přerůstala. Navíc jsem ho nemohl vidět, jak auto stálo v tom prudkém kopci přes okraj kapoty. je to nad tou spodní lištou a rozleštit to nepůjde... 8-s
Až se "odnaseru", vyfotím to... ale asi to nechám do jara a pak přelakuju.
Jinak už jsou opravené disky na Picasso. Doma je ještě nemám, ale už je vyvěsili na facebook, tak čekám, že v pondělí budou volat. Vypadají asi takhle:¨
[odkaz]
Takhle vypadá ten typ běžně: [odkaz]
Až je dovezu domů, tak je vyfotím vedle originálu. Mám totiž 1 kolo od bývalého majitele navíc. Když totiž škrábla manželka první kolo, koupil nové, když škrábla krátce na to další, už to vzdal, že nebude co pár měsíců kupovat disky >:D
Jinak opravovali mi to v Karviné Poláci, co si tam založili malou firmu:
[odkaz] Řekl bych, že docela šikovní a o polovinu levnější [odkaz] než třeba v Havířově. Mají tam v galerii i docela zajímavé možnosti, tohle vypadá dobře: [odkaz] -
Thomasino 27.10.18 17:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
iudex, woody a WL - jaký tlaky mají být u GTI na 18" kolech 225/40 ? Nahodil jsem zimní v tomto rozměru na Cupru, ale ikdyž jsou ve velkém techničáku, tak na sloupku u řidiče jsou doporučené tlaky jen pro 19" kola. U Meggie bylo na rozměru 235/40 R18 tuším 2,3 - tak jsem dal zatím taky.
Znáte někdo značku (výrobce kol) RACING LINE ? Přemýšlím o levných kolech 19" pro M2, kam bych koupil nějaké zimní pneu (klidně jeté z Bazoše) na blbinky na čerstvém sněhu >:-[]
A kde bych pak mohl dojíždět letní pneu na driftovacích akcích, např. bych chtěl do rakouského MELKu na skvělou driftovací dráhu.
[odkaz] -
iudex 26.10.18 12:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Veru, išiel dosť nevyrovnane, miestami celkom fičal a inokedy reagoval tak zbrklo, resp. skoro brzdil, nemal dobrú stopu, takže ako písal pod videom najlepší čas mal 2:39, teda horšie ako Tom s motorom o 100k slabším (a 3 litre a 4 valce menším). Ale ja s mojím časom mám najmenej čo kritizovať, takže už som ticho. >:-[] -
praděda7 26.10.18 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Díval jsem se párkrát na to video. Borec měl maximálku na hlavní rovince 223. Gumy mu pěkně hvízdaly, tak asi nebyly nic moc. V posledním kole, měl "moment" nebo dva, to asi z toho borce co ho dojížděl a záhy předjel. Nevím co to bylo za auto....možná Evo nebo STi? -
praděda7 25.10.18 10:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Tms....wl kecá...nejsou to americké brýle ani AU brýle. Jsou to rakouské brýle Carrera koupené v roce 1989 v AU. Svého času špičková světová značka. Podobné těmto, se dnes dají pořídit i tady v komunistické ČR.... [odkaz]
wl máš dobrý postřeh....mohl bys dělat Putinovi špiona..... ;-) -
praděda7 24.10.18 23:22
« Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Fred.....no ano byly to cesťáky, ale v AU se jednalo o hromadné starty ( skupina 12 vozů) a jeli se prakticky 4 kola, druhé a třetí měřené. Moc prima závody...a brzdy i gumy obvykle vydržely celou sezónu....
Tms.....mrkni se slavnostní zahájení, jak tam ředitelství stojí nařádkované, stojím vedle toho borce na berlích a pak ještě na konci, kde mluví s Grygarem a já se motám v pozadí.... ;-)
A přesně tak, závody na motorkách na přírodních okruzích nejsou pro "slečinky"........ >:D -
speedfred 24.10.18 21:17
« Re: Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Ja moc neviem jazdiť tak to naháňam výkonom a pneu. >:-[]
Cup 2 som nemal tak preskakujem rovno na top,ale kámoš (QV) kupoval v Nurburgu Trofeá a prešiel na ne z Cup2 a povedal že to je iná galaxia. Však aj Dano s M2 ich má,a tiež povedal že úplný top.
Na budúcu sezónu budem riešiť zadné tak uvidím čo tam. -
Thomasino 24.10.18 20:26
« Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
speedfred - Pirelli Trofeo R jsou špička co se týká gripu, ale jednak nejsou levné a hlavně moc prý nevydrží. Ale zase jsou nejrychlejší !! :yes: >:-[]
Pak dej info, jak se ti zdají proti PS Cup2. Na nich mi vadí ty měkké bočnice, asi se pak vrátím k Yokohama Advan AD08R. -
Thomasino 24.10.18 20:23
« Re: Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
pradědo - pokud nejsi Grygar, tak jsem tě tam na tom videu neviděl :-( Asi jsem slepý... A to jsem tě na živo viděl 8-s
Ale jinak závody na mašinách mezi baráky a obrubníky - to jsou velcí magoři !! Na to bych neměl koule >:-[] ;-\ :-( -
praděda7 24.10.18 19:28
« Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
Parádní vůz ta Megana RS T..škoda jí...měl sis ji nechat. Já měl v tu dobu (2014) Mazdu 3 MPS s podobným výkonem. V Kyjově se tenkrát ještě jezdily moto závody na přírodním okruhu a Megane RS T byl zaváděcí vůz. Na hlavní rovince (dlouhá přes kilák) to mělo opravdu parádní zvuk. [odkaz] [odkaz]
Ale motórky jsou o něčem jiném.... :-) Na tomto videu jsem 2x k vidění...měl jsem tenkrát funkci vedoucího startovního prostoru a tlumočníka. [odkaz]
K tomu Carbonia Cup. Mrkl sem na to. Jezdí se to stále. Díval jsem se regule a můžu říct, že je to celé dost profesionální, i když je to pojmenované závody amatérů. Úprav je povoleno celkem dost, což prodražuje celou show. Nejvíc to však prodražuje délka samotných závodů, kde potom dostávají brzdy a gumy hodně zabrat.
V klubových sprintech v Austrálii se jelo jedno zahřívací kolo, pak letmý start a dvě měřená kola, následně pak jedno zpomalovací. Jelo se takhle 3-4 krát, podle toho kolik bylo jezdců. Mezi jízdami bylo vždy dost času na to, aby všechno pěkně zchladlo a tak opotřebení bylo minimální. Jo, a taky vyhrával ten, kdo zajel v průměru nejrychlejší celkový čas. Jo, a taky byly povoleni 2 jezdci s každým autem, takže náklady se potom rozdělily na půl.... -
woody-alien 24.10.18 19:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Thom: No, facelift pro CTR bych toužebně nevyhlížel, hůře může být vždycky. >:-[]
A co se týká Aurisů, tohle zavírání maj nacvičený z dálnic v duchu hesla "Když já jet nemůžu (míněn motor), tak ty taky nepojedeš." >:-[] -
Thomasino 24.10.18 17:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Posledně jsem měl s M2 na SKR o vteřinu lepší čas než nyní s Cuprou (takže 2:36), taky semislicky (tam mám Federal 595 RS-RR), ale bylo kolem 30 st., klouzalo to, vidím tam potenciál kolem 2:32-33 ;-) Mám tam mimo těch semislicků už lepší desky PFC-08 a konečně to začalo i trochu brzdit a při tom se ty desky při té váze nespálí jako jsem trošku spálil seriové desky (samozřejmě brzdovku a lepší hadice, stejně jako u Cupry, to beru jako základ).
U Cupry jsem teď dal o chlup lepší desky DS 2500, už ta plocha desek v přímém srovnání se sérií byla o něco větší. A ani po nedělním ježdění ty desky nepískají. A to mám na Cupřici jen ty základní kotouče 340mm. Kluci tam mají větší brzdy REVO (Alcon) nebo ty Brembo co se dají na Cupru v Performance paketu koupit a s nimi to brzdí lépe, na cílovce brzdí později. A taky když tam spousta z nich má 370-400 koní, tak brzdí z rychlostí kolem 240. A s mírně upraveným podvozkem pak jezdí časy jako seriový CTR 10G, tedy kolem 2:27 - 2:30 :-! :-( Samozřejmě všichni semislicky, nejvíce Michelin PS Cup 2. Ten klučina na CTR má to samé co mám na M2, tedy nové Federal 595 RS-RR.
[odkaz]
P.S.: Prostě jsem přes léto otestoval obě auta jak jezdí na okruhu a nyní přes zimu vyberu, které z nich si nechám. Ale jak napsal správně IUDEX, ten Civic Type R 10G taky nevypadá jako špatná volba na daily a občasné okruhy. Naložíš sadu druhých kol, zajedeš na pár dní na Nordschleife a zase jedeš zpátky.. A na jaře bude asi facelift pro CTR >:-[] Ale zase M2 je díky RWD zábavnější, ikdyž je pomalejší.. -
speedfred 24.10.18 17:06
« Re: Takové to okruhové domácí ježdění...
no ono už aj také easy jazdenie na okruhu celkom lezie do peňazí. Gumy,brzdy,benzín to je celkom des.
PS : už som dopredu obul Trofea a keď vidím to počasie tak mám obavy bo tie údajne vôbec nedržia za mokra.A nové vypadajú ako zjazdené >:D
Zajtra idem po predné dosky a v sobotu snáď aj zájdem do Mostu. -
iudex 24.10.18 16:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Tom: pekné. Ako je na tom Cupra v porovnaní s M2 (čas)? Na Cupre máš semislicky a lepšie platničky (alebo aj niečo iné), čo si menil na M2? Pretože ak by M2 mala len UHP gumy, tak si podľa tohto videa trúfam povedať, že Cupra bude podobne rýchla. Aj ten Rakúšan s 340i mal síce na rovinke máličko navrch, ale v zákrute to je o level horšie ako Tvoja Cupra.
Btw. ten Civic fakt vyzerá ako ideálne auto pre tých, čo chcú často na okruhy: neskutočne rýchla a pritom stále praktický heč s 5 dverami a veľkým kufrom a aj prevádzkovými nákladmi podstatne nižšie, ako BMW. Ak by som chcel pravidelne chodiť na okruhy (a nevadil mi ten dizajn), CtR je asi fakt top voľba.
Inak pozeral som tie platničky Ferodo DS2500, ale nie som z toho moc múdry, ktoré sú pre mňa (rozlišujú tam nielen performance a non-performance brzdy, čo chápem, ale aj M paket a bez M paketu, čo mi nedáva zmysel, pretože M paket s brzdami nič nerobí). -
Thomasino 24.10.18 16:15
« Takové to okruhové domácí ježdění...
Hele já už to trochu zkusil. Když chceš něco jezdit na amatérské úrovni, tak je tu CarboniaCup a skupina B, tzv. seriová auta. Jel jsem jeden závod v roce 2015 na Slovakiaringu a pak o rok později zase na SK ringu. Musíš mít homologované pneu, takže semislicky, můžeš mít úpravy na motoru, brzdách, podvozku, nemusíš mít zadní sedadla a tapecírunk vzadu, ale musíš mít normální interiér vpředu. Plus musíš mít min. 4-bodové pásy. Naposledy jsem ve skupině 3000-3500 ccm (přeplňování se jako vždy násobí koeficientem 1,7) jel spolu se třemi M3 (2x upravené E46 a 1x lehčí upravená nechytatelná E36 s motorem 3,2), pak tam byl jeden Civic Type R a poladěné Scirocco R (výkon kolem 320hp, větší brzdy, DSG - ale teprve to učili jezdit, vypnuli ESP jen za cenu vypnutého ABS). Takže 3 předokolky a 3 zadokolky. Skončil jsem na 4.místě jako nejrychlejší předokolka >:-[] Ale bylo to hodně o ladění tehdy nového podvozku KW Clubsport... Trochu jsem zaspal na startu, nakonec jsem si pekně pozávodil s 330i o skupinu níže. Viz. popis u videa.
[odkaz]
[odkaz]
- ale leze to hodně do peněz, mimo starovného a spoustu benzínu, jsou to taky nějaké pneumatiky a brzdy atd a atd.
-
praděda7 24.10.18 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Dobrý! I trochu drama......no su moc zvědavý, jak se ti bude dařit s novou M2C s M sportovníma brzdama a v automatě. Ale jak dlouho tě bude bavit se proplétat mezi nedělními jezdci to nevím. Ale také nevím, jakou soutěž by jsi mohl jezdit? Vrchy znám, protože brácha, jeho syn i vnuk do toho dělali. Ale o okruzích toho moc nevím. Leda tak Octavia Cup.....
Škoda, že se tu nejezdí něco na klubové úrovni, jak jsem o tom psal dole. V dnešní době (kdy už je kluků, co na to mají dost), by se něco takového určitě dalo zrealizovat. Kdyby se chtěl do toho někdo pustit, tak bych s organizací i pomohl. Ale na hrb bych si to ve svých 71 letech už vzít nechtěl... ;-) -
Thomasino 24.10.18 14:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Tak ještě krátký sestřih z SK ringu, je tam pěkně vidět jak je rychlý nový Civic Type R (během pár zatáček byl pryč), jinak nebezpečné zavření od obyčejné Toyoty Auris, pár předjíždění jako i30N, Leona Cupry, tamního CTR k pronájmu, BMW 340i s Performance brzdama (ale i tak brzdil opatrně a brzo). Plus na konci "Tužiho" rallycrossový styl s poladěnou Cuprou 400 při průjezdou šestou a sedmou zatáčkou :-)
[odkaz] -
-
Thomasino 22.10.18 19:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Pro M2 Comp. se keramiky nenabízí, ani za příplatek. Naštěstí. Jen pro M4. Tam zase neumí nabídnout ty ocelové větší 6-ti pístky Brembo, což je za mě mnohem lepší volba... -
praděda7 22.10.18 18:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Problém s karbon-keramikama je ten, že za studena "nebrzdí" vůbec a spousta lidí v US měla s nimi na M3 v normálním provozu "momenty". Jo, a také pískají....samozřejmě jak jsou na okruhu zahřáté tak jsou k neutahání....jo, a jsou také a dost lehčí, což pomáhá celkové dynamice. Proto, pokud máš novou M2C v merku, tak si je určitě zaškrtni....Dunlop tyto brzdy vyvinul pro nadzvukový dopravňák Concorde...pak se objevily v F-1 a v roce 2001 v prvním automobilu.....
A klídek, přichází zima a Brembo začne znovu dodávat....ale 6 pístové sportovní brzdy a vrtané kotouče BMW v konfigurátoru, ve volitelné výbavě stále nabízí. Nejsou to sice Brembo, ale i tak by to měly být solidní "zastavovače"....... ;-)
Pro M4 nabízejí v konf. karbon.keramické brzdy za 214k Kč.... -
Thomasino 22.10.18 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Karbon-keramiky bych teda nechtěl, kdyby byly za příplatek na M2. Ikdyž brzdily pěkně, když jsem před 1,5 rokem jel pár kol na Slovakiaringu na akci BMW jak s M2, tak s M4 Competition paket s keramikama. Cena nových kotoučů je jako nová Fabie :-)
Zajímavé ale spíše nyní je, že konečně slušné brzdy co se nabízí za příplatek na M2 Competition (6-ti pístky Brembo), nenabízejí také nyní k dosluhující M4 >:-[]
Pokud se prodá M2 a budu objednávat M2 Comp. s automatem, tak samozřejmě s většími brzdami :-!
Akorát že nyní mají s dodávkama těch brzd problémy, Brembo nestíhá vyrábět, takže se nedají objednat :-( -
praděda7 22.10.18 15:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Na M3/4 se ještě nabízí karbon-keramické brzdy, takže ani na M3/4 nejsou brzdy v základu to "pravé ořechové" na okruhy. Zajímavé, že pro M2 se nenabízí.... -
boost. 22.10.18 14:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
M Performance brzdy (červené, žluté, oranžové) jsou identické jako ty modré M Sport které lze dokoupit v rámci příplatkové výbavy pro 340i. Jediným rozdílem jsou kotouče. Tím pádem jasně že se vejdou pod 18" disky když i M3 může mít 18" s ještě většími kotouči.
Stejně na okruh budeš potřebovat lepší destičky a kapalinu. Slavný 6-pot bremba na 135i nestíhají ani v Alpách, ono skoro žádné normální non-M BMW bez menších či větších úprav není moc na okruh obé ježdění.
-
praděda7 22.10.18 13:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
iu....video dobrý...jel si dobře, účelově, stopa dobrá a í na ripple strips si se dostal.... ;-) , kdybys tak přes ně jezdil 3-4 kola za sebou na zahřátých gumách, tak by to bylo na gumách určitě znát.... ;-) Jinak rezervy tam jsou, jasně, ale na lámání rekordů a huntování auta si tam, jak víme, nejel....... ;-) -
praděda7 22.10.18 13:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
No, v M Performance parts tabulce je ten 18" brzdový systém u řady 3 od roku 2011 kompatibilní. Ale bacha. Může jít o absolete informaci. -
iudex 22.10.18 12:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Tak sa mi konečne podarilo uploadnúť video na YT, tak jedno kolo pre ilustráciu: [odkaz]
Sorry za roztrasený obraz, je to z mobilu a ten držiak na mobil nie je moc stabilný. Je zrejmé, že limitujúcim faktorom sú gumy a brzdy, rýchlosť na rovinkách tam je, ale brzdné dráhy dlhé a prejazdová rýchlosť zákrutami je veľmi nízka a moc viac sa nedá, ako je vidieť (počuť) na 1:58 a 2:08 min, kde už gumy prestávajú držať a pískajú.
A pre porovnanie ešte jedno kolo: [odkaz] (tu som v 1:49 takmer šiel do štrku). -
Emel 22.10.18 12:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
iudex: Insignia má 345mm a do 18" je to tak akorát... i když je fakt, že tam jsou spíš dost masivní brzdiče. Octa RS měla 340mm a mohla mít i 17".
Teoreticky 18" = 46cm, takže asi dost záleží na designu ráfku... po pravdě nevím, jestli jsou nějaké limity, kolik musí být minimální vnitřní průměr 18" ráfku... ale vzhledem k rozšířené klasifikaci brzd jako 18" (myšleno pasující do 18" kol) asi jo. -
praděda7 22.10.18 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Tms....jo kamaráde velký rozdíl FWD a RWD....a pak ta váha. Já začal jezdit okruhy se 1977 Celica RWD (nebyla těžká) a pak přesedlal na 1985 Celica FWD (kapku lehčí) a rozdíl to byl nebe a dudy. FWD je opravdu "driver friendly". -
praděda7 22.10.18 10:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
iu....moc by zajímalo jaké časy jezdil ten Rakušák, co měl ty M brzdy.
Ano, vypadá to tak, že bys k tomu potřeboval ty 19" ráfky. Píší, že je to retrofit kit, což znamená, že je to BMW AM (aftermarket) part, takže žádný problém, ale instalace musí proběhnout v autorizovaném BMW servise. Ale podle toho co píšeš, tak by to asi byly vyhozené peníze. ;-\
Já jsem to řešil tak, že jsme měli jedno auto rodinné, s kterým jezdila občas i manželka a pak to druhé (ITR) na okruhy, se kterým jsem jel občas do práce, když rodinné potřebovala manželka. V tom případě se mě vyplatilo do okruhového investovat. Jenže.....
já byl členem klubu, který jezdil s dalšími kluby mistrovství Victorie v Super Sprintech a já byl na nějakém okruhu (ve Victorii byly 4) skoro každý měsíc. 10 závodů za rok. Dalo se jet i častěji jako host u nějakých jiných klubů. (Zima se sněhem tam nebyla... ;-)) Jeli se 3-4 jízdy za den, podle toho kolik bylo přihlášených jezdců. Přihlásit se mohli i 2 jezdci s jedním vozem. To byla finanční výhoda pro ty, co provozovali závoďáka společně. Slicky nebyly povoleny. Něco takového by se dalo jezdit i zde.
Synovec (zemřel pred 4 lety), kdysi organizoval závody do vrchu. Jezdili Češi/Moraváci, Slováci, Rakušané a Poláci. Ale jezdilo se jen na Moravě a na Slovensku. [odkaz]
Tímto způsobem by se daly jezdit i okruhy. To by se pak vyplatilo investovat do nějakého staršího GTI a hrát si s ním..... ;-) Ale bacha! Tato aktivita je family unfriendly.... ;-\ -
Thomasino 22.10.18 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Kotouče 370mm a čtyřpístky mám na M2, která váží 1550kg. A přijde mi to takové minimum, stále mám pocit že s Meggie jsem mohl na brzdy později a agresivněji. Skvělé fungovaly ty 6-ti pístky AP na té upravené M2, to byla jiná dimenze. Ale taky brzdy za 100 tisíc.. Prostě základ je nízká váha..
Jinak on i ten Type R má větší brzdy už v sérii, asi 360-370mm a Brembo.
Jinak tě IUDEX "potěším", byl tam pak odpoledne jeden s šedou 420d :-) -
praděda7 22.10.18 08:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: BMW 3 konfigurátor
Tms.....našel jsem nějaké info ohledně dosažených časů na SR. Když je beru jako orientační bod, tak mnou sugestovaných 2.35 pro modifikovanou 340i se zdá být poněkud optimistické.
M brzdy na ježíška? To by byl bohatý Ježíšek. Záleží na tom, jak dlouho si chce iu vůz nechat a jak moc by ho chtěl trápit......
[odkaz]
[odkaz]
Chlap mal všetko úplne nové sady so značkovými pneu.
Ak by niekto chcel tak vyhrabem kontakt.