Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 25.01.19 20:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Přesně tak. Sport+ je jen posunutá stabilizace. Musíš podržet a úplně vypnout. A pak tomu pořádně přidržet plyn ;-)
Jinak Contíky TS860S jsou již doma, časem nasadíme >:-[] -
white label 24.01.19 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Zrovna minulý týden jsem tu na parkovišti dělal "frgály" se 740d x-D.
Musíš tu stabilizaci vypnout, nejen přepnout do S+, podržet cca 10 sekund. -
woody-alien 24.01.19 09:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
iudex: Nechápou nás, prostě nás nechápou.... >:-[] Já mám taky veselou příhodu z rána. Dovolil jsem si na výjezdu z města ještě před cedulí konec obce předjet auto vlekoucí se 40 tacho a jen jsem to udělal, v protisměru jedoucí černá Octavie se rozzářila modrými světýlky. Srdce mi v hrudi poskočilo a už jsem si chystal peněženku, když jsem zjistil, že ta Octávka měřila auto před ní, které mě už minulo. Muselo jim být jasné, že jsem taky nejel úplně podle předpisů ale oběť už měli. ;-)
Jinak ještě k nedávné debatě ohledně el.parkovací brzdy a autoholdu. Psal jsi, že je to blbost, zejména otravná třeba v kolonách a že to má prodlevu a kdesi cosi. Tak tedy po pár tisících kilometrech to mám stále zapnutý, prodleva je naprosto nepostřehnutelná a hlavně pokud chceš a brzdíš citlivě, tak se vůbec neaktivuje. Musíš ji přišlápnout trochu víc. Neříkám, že bych se bez toho neobešel ale pokud se funkce samotné týká, tak zatím nemám výhrady. -
iudex 24.01.19 09:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Malý offtopic: včera trochu nasnežilo, tak som skúsil nájsť nejakú voľnú plochu, kde by som si vyskúšal správanie xDrivu. Aspoň v mojom okolí je to dosť problém, ale keď som konečne našiel malé parkovisko, ktoré bolo prázdne, tak som dal Sport+ (kde je vypnutá či obmedzená stabilizácia, neviem presne) a začal krúžiť. No a asi po 5-6 kolách sa tam (neviem odkiaľ) zhromaždilo pár ľudí a s nevôľou na mňa zazerali, niektorí si ťukali na čelo >:D tak som to zabalil a odišiel. Ale pár dojmov mám, popravde žiadne driftovanie a pohadzovanie zadkom sa nekonalo, systém je naladený prísne neutrálne, ak som šiel trochu bokom, tak rovnomerne obomi nápravami, proste snažilo sa to držať smer čo najviac. -
praděda7 23.01.19 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Souhlas. Jako daily drive to bude asi fajn. Měl jsem 2 MPS po sobě jako daily drive, ale moc driving po městě jsem nepodnikal, takže bych kecal, kdybych napsal, že MPS byla na město ok. Aktivní podvozek ale neměla. Gen II byla kapku "měkčí", byla lépe odhlučněná a krouťák byl na 1-2 elektronicky upraven. Gen I měla na 1-2-3 opravdu brutální torque steer... >:-[] Jen jednou jsem zkusil vytočit 1 a rychle přeřadil na 2, a vůz skákal po celé šířce vozovky jak zběsilý a málem mě to polámalo ruce. Takže mech. samosvor na silném FWD není zrovna ten nejlepší nápad... ;-) -
praděda7 23.01.19 11:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Právě jsem se dodíval na video s Čabákem. Chlapec byl z Nka FB úplně na větvi.... ;-)
Mě zaujalo nejvíc řazení, kde bylo vidět jak to šlo lehce. Kapku delší dráhy, ale jinak chlapec chválil.... ;-) Jen těch 300 koní mu chybělo...
Přesvědčil mě, abych na jaře booknul test drive. Nejvíc mě zajímá to řazení. (Ale kupec nejsem). ;-)
Dany, kdo je Šulek? Ať vím kdo mě sere.... ;-) -
Dany 23.01.19 11:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Dedo, ak sa na to pozeráš z jedného pohľadu, tak asi áno, posun 0,0 prd.
Dnešné HH sú ďaleko univerzálnejšie a dokážu fungovať aj v komfortnom režime. Dokáže to odriadiť aj žena, bez toho, aby je to vyrvalo volant z ruky.
Mňa u denne užívaného auta zaujíma práve táto univerzálnosť viac, ako špičkové hodnoty. -
praděda7 23.01.19 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
M3 MPS akcelerovala 0-100 za 6.1s už v roce 2006. Měla míň koní, ale větší krouťák než i30N. Kapku větší motor Mazdě něco pomohl.
[odkaz]
Takže za 13 let posun = 0. To je opravdu slabota. Jo, my víme proč, ale nemá cenu se vztekat... >:-[] -
iudex 23.01.19 08:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Jj, tiež by som si vedel predstaviť (hlavne v kontexte tej dynamicky strihnutej karosérie) nejakú hot verziu, napr. s dvojlitrom od sesterskej i30N, to by bol fajn konkurent pre Leon ST Cupra a sčasti aj pre Golf R Variant. Ale v dnešnej dobe buďme vďační aspoň za tých 204 koní, aj to je v danej triede skôr výnimka než pravidlo. -
Emel 22.01.19 16:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
wl: Jo, Forte je sedan od Ceedu, který ale v Evropě asi nebude.
Hele uvidíme naživo, třeba to zafunguje... bude asi nutný to vzít na těch 18" co jsou na většině fotek, ale zase 18" nejsou dneska žádný extrém a 225/40/R18 by mohlo být ok, původně jsem si myslel, že to jsou nějaký 19"... design kol se každopádně povedl. -
praděda7 22.01.19 15:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Souhlas. Koncept Proceedu byl opravdu velmi povedený....
[odkaz]
....produkčnímu už ta jiskra chybí.....mě obzvlášť nesedí zakončení 1/4 glass do špice. Na konceptu částečné useknutá koncovka mě vyhovuje víc. Ale bacha, pokud byl důraz na zvýraznění "směru" shooting brake, tak zakončení "do špice" tomu určitě pomohlo. [odkaz]
Němečtí žoldáci odvedli dobrou práci..... >:D :yes: -
Dany 22.01.19 15:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Ku konceptu Proceedu ani ťuk. Je to čistá designovka a z tohto pohľadu nemá chybu.
Reálne Proceed nijak rozmermi nevybočuje z triedy. Zadný previs má tesne cez meter a že nemá takú masu plechu nad kolesom, tak vyzerá zadok trochu pretiahnutý. Mne sa ako alternatíva k strednotriednym kombíkom páči.
-
iudex 22.01.19 14:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
wl: tu sa nezhodneme, za mňa je to najsilnejšia stránka dizajnu a práve tou zadnou časťou auto vyčnieva z radu viac či menej utilitaristických kompaktných kombíkov. Proste shooting brake. No a ako bonus je tam na výber viacero zaujímavých farieb, ako dve červené (pre GT len jedna), tak i oranžová, sýtomodrá (aj keď tá sa trochu bije s červenými detailami) a dokonca i v bielej vyzerá vďaka tým červeným akcentom dobre.
A možno tá zadná "Porsche-časť" Proceedu je najbližšie, ako sa ja dostanem k Porsche. >:D >:-[] -
Emel 22.01.19 13:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
woody, iudex: Proceed taky tolik nemusím. Ještě si počkám naživo, ale z fotek mám pocit, že ty proporce úplně nesedí ke kompaktnímu kombíku a potřebovaly by výrazně širší a nižší karoserii... no, něco jako byl koncept [odkaz] -
iudex 22.01.19 11:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
fred: nie, a takéto auto by som si určite všimol.
Oravák ide do Álp? Čo tam hore máte málo snehu? >:D Btw. a ako sa natrepeš s lyžami do sedanu? Jedine ak by si kašľal na rodinu a išiel sám. Ja sa naopak chystám lyžovať hore na Kysuce. -
-
woody-alien 22.01.19 08:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
iudex: U nás je tedy Proceed zatím dražší, pro GT není žádná akční cena (pro GT line 20.000) - tedy s automatem za 725t. Zase zřejmě půjde líp vyjednávat.
Není to auto, které by mě nějak extra zaujalo, i když jak píšeš - dneska abys aspoň takto výkonný motor v kompaktu pohledal.
Mrknul jsem na Leona s 2.0TSI 140kW. Za prvé je povinně s automatem, ale i kdybych DSG odečetl (u Seatu tradičně nejlevnější z koncernu - 45t), tak stojí v FRku o 50t víc než za kolik byla 1.8TSI. Dokonce i 1.5TSI 150k má teď vyšší ceníkovku než měla 1.8TSI. Zřejmě ty filtry něco stojej. ;-)
Zkrátka momentálně se musím usmívat, když se v diskuzích třeba o Scale nebo o nové Mazdě 3 dozvídám, co je výhodná cena. Je to takový následný marketing, kdy je zákazník už po koupi nadále ujišťován, jak dobře koupil. >:-[]
Ale k věci. Leon ŚT 1.8 TSI 132 kW FR měl loni v dubnu ceníkovku 555t. Příplatky byly za 78t, tj. ceníkově 633t. No a reálně jsem zaplatil jednu Mazdu3 G122 v základu s běžnou metalízou - 534t. ;-) -
iudex 22.01.19 08:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
wl: takže vy máte SUV s pohonom 4x4... a používate ho len v lete? ;-) >:-[]
Ad automat: no to je moja cesta ako vnútiť polovičke nové auto, tak ju lákam na automat, ona svoje Mondeo nechce meniť, to len ja mám taký syndróm výmeny áut (ktorým som sa nakazil tu na MACZ >:D ) a keďže ja mám aktuálne vymaľované, tak tlačím na iných.
Btw. správne chápem Tvoje náznaky, že je čas konečne vymeniť veterána GTI za poriadne športové auto s motorom vzadu z Zuffenhausenu? Tak potom by som to dlhé otáľanie s výmenou youngtimera chápal. ;-) Vidím jedného Caymana GTS v Karminrot... :-) [odkaz] -
white label 22.01.19 00:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Th
Čekal jsem poměrně dlouho na GR420, ale nakonec z toho nic nebylo a klasický G7R mě zas až tak nechytl a G8 už bude jen samé dveře..., takže jak jsem psal, nastal čas vrátit se ke kořenům.
Jinak jsem se na sněhu postupně naučil slušně hrát i s pětkovým GTI , i když je to jen fwd, tak díky klasickému rukávu a dsg mu to jde docela slušně, ale samotným plynem to samozřejmě neumí. U allraodu to jde plynem pěkně (umí preferenci zadku), ale na jezdění bokem (v provozu) mu chybí aktivní diferák a na délku je trochu (skoro 5m) přerostlý. S MGTS by to šlo určitě skvěle, jeho konfigurace má k tomu ideální předpoklady, ale na něj zatím nemáme zimní kola a musel by se dát na zimu do folie (aspoň předek).
Takže vpředu máš teď 5 let staré Nokiany a co vzadu? -
white label 22.01.19 00:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Nová 911ka (992 CS) má být zřejmě autem i pro "blonďáky". V předních blatnících jsou dešťové senzory reagující na stříkající vodu od předních pneu a umí přepnout jízdní režim do módu WET, takže přes škrtící klapku omezí výkon, upraví režim ESP atd.
Asi kdyby si nesvéprávný řidič náhodou nevšiml, že prší...
[odkaz] -
Thomasino 22.01.19 00:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
iudex - naopak s RWD je v zimě na sněhu největší sranda !! >:-[] >:D
Ale pocítil jsem, že šetření na předních gumách nebylo úplně správné (ikdyž jsem to bral že je to jen na tuto zimu) a poznal jsem, že 5 let stará směs nemá moc gripu (ikdyž je to Nokian), takže zítra vyzvedávám v Ostravě (kde dnes spím) ty Contíky TS860S, protože na tom driftování v Rakousku na sněhu jsou prý dobrý zimní gumy na předku sakra potřeba u zadokolky. Tak pak poreferuji ;-)
WL - tak mě to začalo na tom sněhu v těch Orlických horách bavit, že se ti divím, že do těch Beskyd nepřemýšlíš spíše o Golfu R ve třídvířku ;-) Ale vím, na blbiny si občas můžeš půjčit Macana nebo máš Allroada.. -
white label 21.01.19 23:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Chlapi, ty Vaše polovičky Vám v tom dělají pěkný hokej..., to u nás doma naštěstí nosím kalhoty já... >:D ;-)
Jestli ty sis nakonec neměl koupit 540i x-D a GTIčko si nechat...
Mně se právě líbí ta nemetalická track red na tvém odkazu (zadek v track red jsem tak rychle nenašel), tu infra red bych potřeboval vidět naživo, aby to nebyla taková ta líbivá pežoťácká perleť do vínového odstínu, tu moc nemusím.
Jedno oranžové auto snad doma stačí, ne? Ještě si k tomu kup KUKA vůz a máš to komplet. >:-[]
[odkaz] -
iudex 21.01.19 22:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Ad zvyšovanie cien: zo srandy som si nakonfiguroval svoje GTI, dostal som sa na 34710 eur, potom som vytiahol starú faktúru a základná cena bola 31368 eur. Teda nárast o 3342 eur (cca. 84t Kč). Áno, mám v tom vyšší výkon o 11 kW, ale aj tak je zrejmé zdražovanie, a to ide o model starší o 5 rokov a tesne pred koncom životnosti (zdražovanie je vidieť aj v jednotlivých príplatkoch, napr. ja som platil za metalízu 540 eur, teraz stojí 590, obdobne 18" disky boli 647 eur, teraz sú 700 atď.).
Ad Proceed: práve tá zadná "Porsche" časť sa mi páči najviac: [odkaz] A farba Infra red metalíza (práve tá, na ktorú si dal odkaz, to totiž nie je track red, tá je pastelová, o niečo bledšia a je na mojom odkaze); žiaľ pre GT infra red dostupná nie je, len pre GT line (takže by som chtiac-nechtiac v prípade GT asi siahol po tej oranžovej >:D ). A automat? Polovička už nechce radiť, tak to pre ňu. Ale ako píšem Mondeo verne slúži, tak zatiaľ len teoretizujem (a prokrastinujem). >:D -
white label 21.01.19 16:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
iudex
Však já to hodnotím subjektivně, jen se přitom opírám i o objektivnější srovnávačky.
Pokud přemýšlíš o tom, jestli bys tenkrát dobrzdil, kdybys měl jiné zimní pneu (třeba ty Dunlopy), tak buď v klidu, určitě bys to taky nedobrzdil, leda bys měl nějaké pneu s hroty, nebo řetězy.
Jinak Ondra už jezdil i G7R po WLTP a byl z něj docela nadšený, údajně celkově nejdotaženější G7R, takže co se 2.0 TSI týče, tam zřejmě koncern zvwládl přechod na WLTP mnohem lépe, než třeba u (ospalého) V6 TDI.
Asi jsou to poslední možnosti jak získat rychlý Golf s jedním párem dveří, ale už je ta 7. g. za zenitem a 8. g. mě díky absenci 3dv. verze nebere. Navíc jsem teď dal G5 GTI technicky do pucu,
takže jezdí a hlavně brzdí líp, jak nové a jako bonus jsem s ním retro (...ještě jsem nebyl in, a už jsem retro...). :-)
Právě v době, kdy se Golf loučí s jedním párem dveří nastává čas vrátit se ke klasickému "Brouku" s jedním párem dveří a hlavně se správně špatně umístěným motorem. ;-)
K tomu ProCeedu, doufám, že si teď nevybíráš auta s podmínkou oranžové barvy v nabídce. >:D
A copak, že chceš najednou automat (dct), když je v nabídce i manuál (navíc za méně peněz)?
V Track Red nevypadá špatně, zezadu mi dokonce trochu připomíná Macana...
[odkaz]
-
iudex 21.01.19 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Dany: ako píšeš dobre (keď autá boli len lacnejšie) už zrejme bolo, od minulého roka (a zjavne vplyvu WLTP) paušálne všetci viac či menej nápadne zdražujú. Síce sa bránia výbavou či novými generáciami, ale teraz zdražujú autá aj v rámci jednej generácie a výbava to nevysvetľuje (nahovoriac o tom, že sa vnucuje výbava, ktorú by človek ani nechcel, napr. povinné automaty). Aj ten Proceed GT za 26590 je (na Kiu a nižšiu strednú všeobecne) drahý, na druhej strane 200k kombík s automatom a komplet výbavou (sériovo 18ky, full LED, parkovacia kamera či vyhrievané sedadlá či volant) nikde nie je lacnejší. Nehovoriac o tom, že konkurencie ubúda, ako píšeš ten Megane s 1,6T už odpadol a najsilnejší je aktuálne s 1,3kou (síce dostatočných 160k, ale proste žiadne hot-kombi). A Leon ST (s novým dvojlitrom 190k, čo vyzerá slušne) je po dovybavení na úroveň Proceeda drahší (je ale jasné, že Seat vie zľavy, na rozdiel od Kórejcov).
Xdrive som moc neotestoval, najviac čo som šiel v zlom počasí bolo na Zochovu chatu v snehovej brečke a to dala 3ka s prstom v nose. Keď nasnežilo, tak som si aj chcel niekde na parkovisku zablbnúť, ale všade boli len tunely so stenami snehu po krajoch, takže nič na bezpečné blbnutie.
A na lyžovačku aj tak pôjdem Mondeom (lebo do 3er lyže nedám). Takže zatiaľ ako pridanú hodnotu štvorkolky vnímam väčší duševný kľud a istotu, že proste môžem ísť hocikam (naopak s RWD by som bol v tejto zime dosť nervózny). -
Dany 21.01.19 10:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Iudex, Proceed sa im vydaril. Cenníková Meganu bola cca 26t. Bolo to už s alcantarou, vyhrievanie, navi, kamera, farba... Kupoval som za 22 600. Teraz vyberá kolega auto a keď pozerám tie cenníky, tak to všetko išlo smerom "síce drahšie, ale o to horšie".
Napr. taká Mazda 6 začínala na cca 21 500 čo si pamätám a teraz od 26 790. Síce má po facelifte nejakú tú výbavu v základe, ale aj tak sú tie skoky riadne. Na 20t bude začínať nová trojka ;-\
Megane, ak nepočítame RS, momentálne končí s benzínovou 1,3. Seat má v ponuke 2,0 TSI 190k. To je ten s Millerovym cyklom? Jazdil ho už niekto?
Ako sa žije so štvorkolkou? Už si jej dal napiť na snehu? -
Dany 21.01.19 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Ja dlhodobo testujem zimné na príjazdovej ceste k svokrovcom. Oravská Lesná, výjazd na Pribišskú Mrzáčku. Príkry svah s esíčkom. Netrúfam si odhadnúť sklon, ale z miestnej krčmy (R.I.Ť.) sa chodí do kopca štvornožky. Momentálne hlásia 240 cm snehu. Minulý rok sa teploty prehupli cez -40. Väčšina domácich na kopci má štorkolky. V reále viac záleží na type povrchu, váhe auta a na type a hĺbke vzorku. Najhorší je vyšmýkaný povrch a keď je odmäk. To nedajú žiadne gumy a pomôžu iba reťaze. Naposled keď bol odmäk a nedostal som sa naloženým autom hore, tak sused, čo ma nové WR D4 sa bil do pŕs, že on to dá
(Passat B6 2,0 TDI). Tak som zhodil reťaze a išli sme to ešte raz. Tam kde skončili Matadory skončili aj Nokiany.
V konečnom dôsledku, ako vraví WL, záleží na mixe vlastností. Čo ma na Matadoroch prekvapilo je, že ma po prémiových produktoch ničím neprekvapili. Vlastne áno. To že budú komfortnejšie oproti letným športovým Contíkom som čakal. Že však budú aj tichšie, to ma prekvapilo hodne. Nabudúce asi pôjdem do Contíkov, aby som si overil rozdiel na jednom aute. Už teraz viem povedať, že za tú cenu sú Matadory viac ako ok.
Tým nechcem tvrdiť, že patria na M2. Tá si zaslúži to najlepšie. -
iudex 21.01.19 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Wl: je pomerne ťažké u nás amatérov povedať objektívne porovnanie pneumatík, je to všetko dosť subjektívne, keďže nevieš porovnať súčasne dve gumy na jednom aute, teda za rovnakých podmienok. Mne sa tiež subjektívne zdajú Conti TS860 ako super gumy, najmä na suchej a mokrej ceste, kde majú výborný grip a sú aj veľmi tiché. K absolutóriu na snehu mi ale bráni minuloročný ťukanec na parkovisku na zľadovatelom snehu, kde mi nedali prednosť a po skočení na brzdy auto išlo rovno, absolútne žiadny grip a popravde čakal som viac od fungl nových špičkovo hodnotených gúm. Subjektívne sa mi javí (ale opäť: iné auto, iné podmienky), že Dunlopy WS 5 si so snehom rozumejú o chlp lepšie, brzdenie a strata adhézie je progresívnejšia a čitateľnejšia.
Ad TCR: tak ono TCR ani nemá byť niečo iné ako Clubsport II, proste najsilnejšie GTI. Z môjho pohľadu je len jeden problém, že tam nie je manuál, inak ale prvé testy sú dosť pochvalné, netradične na auto s GPF chvália aj zvukový prejav. Inak ale Clubsport mi tiež prišiel ako (v kontexte svojej doby )zaujímavejšie auto, jednak ten manuál, ako aj výkonový "sleeper" s oficiálne 195 kW, ale s overboostom 213 kW. TCR vlastne len spravil z overboostu trvalý stav. Btw. z Tvojho pohľadu by to ale mala byť super kúpa, zrejme posledný výkonný Golf v trojdverovej verzii. Nekupuješ? ;-)
Inak čo sa týka kupovania, ja mám teoretického nástupcu rodinného auta. Aktuálne to nie je, ale keby sa náhodou Ford jedného dňa odporúčal (čo mi pri motore 1,6EB všetci prorokujú), tak môj aktuálny favorit je (možno prekvapivo) nová Kia Proceed. Kombík som už síce nechcel, ale tento štýl shooting brake sa mi javí ako pekný kompromis dizajnu a praktickosti. Práve u nás zverejnili cenník a konfigurátor, cena 1,6T, nie je malá (26590 eur), ale podobne výkonné a vybavené kombi s automatom zrejme moc lacnejšie nie sú. Dany, woody: aká bola pred zľavou cena vašich kombíkov? -
white label 21.01.19 02:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Nokiany na sněhu/ledu možná horší (než 860ky) nebudou, ale třeba ten grip na suchu a komfort, který mají 860ky, je na poměry zimních pneu neskutečný, přitom na sněhu a ledu taky špica, věřím, že v komplexu je aktuálně neporazí nikdo. -
Ronault. 20.01.19 22:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Lehce off topic, resp. k diskuzi pod nedávným článkem k přítomnosti zákazníka na dílně v servisu.
Jeli jsme minulý weekend s ženou Picassem a najednou rachot zpod auta. Zastavil jsem, kouknu pod auto a kryt motoru na zemi, držel jen vpředu. Všude břečka, nářadí jsem sebou neměl, Naštěstí to bylo domů jen kousek, tak jsem to otočil a jel pomalu zpátky. Doma jsem auto zvedl a kryt držel na jednom ze sedmi šroubů. Kryt jsem sundal, hodil do kufru a zajel do servisu ke známému. Všechny šrouby pryč, ani jeden nebyl zlomený, závity v pohodě. Naposledy bylo auto před 10t km v servisu v Citroenu ve Frýdku, takže hošánci nandali kryt a buď z lenivosti nedotáhli šrouby nebo tam nedali všechny. Minulý majitel si ten servis pochvaloval, ale mě zatím moc nepřesvědčili. Takže asi takhle ke kvalitě servisu. -
Ronault. 20.01.19 22:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Já se přidám s hodnocením pneumatik po měsíci.
Na Fabii jsou Batum Polaris 5 215/45 R16 90V XL. Na sněhu si je otec docela pochvaloval, na cestu bez problémů vyjel, jak těch 20 cm rozbředlo, plaval jako všichni. Hlučnost se mi zdála dneska v normě.
Na Meganu mám nové Nokian WR D4 205/55 R16 91 H. Musím tedy pochválit chování na sněhu. Zkoušel jsem na prázdném, ale menším parkovišti nějaké blbosti a ručku atd a moc se mi je nedařilo rozhodit. Stejně tak jsem párkrát jak u nás hodně sněžilo trochu spěchal do práce a po dálnici jsem vjel v cca 90-100 do levého zasněženého pruhu nebo přes břečku a v pohodě. Jednou jsem z mokré cesty ve 110 vletěl do zaváté cesty (to jsem fakt nečekal že v Ově u Nové Huti bude zavátá čtyřproudovka, když celé město bylo s mokrými silnicemi a ještě to bylo za zatáčkou...). Co ale hodnotím negativně, tak je vyšší hlučnost proti Conti TS850. Sice nepískají na vodě nad 110 jako Conti, ale setrvale jsou hlučnější. A taky mi šla spotřeba tak 0 3-5 deci nahoru. Možná je to těmi opravdu zimními podmínkami, které Megane dosud nezažil a tedy nemohu hodnotit TS 850 za pořádné zimy.
Na Picassu jsou cca 2 leté Nokiany WR A4 a oproti letním Nexen N-Blue se mi hlučnější nezdají, ale zároveň ve vysokém a tajícím sněhu je Megane jistější. Ale je pravda, že roli hraje i automat, který přecejen nedovoluje tak si vyhrát s dávkováním výkonu jako manuál. -
-
iudex 19.01.19 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Takisto mám zimné Conti TS860 (rozmer 215/55 R16) a nemôžem povedať jediné zlé slovo. Takže predpokladám, že verzia S bude rovnako dobrá, ak nie lepšia a kľudne by som do nich išiel.
Mimochodom aj Dunlopy Winter Sport 5 (rozmer 225/4 R18) sa ukazujú výborné, porovnateľné s Contíkmi.
Btw. konečne GTI TCR vo finálnom stave: [odkaz] -
VII 18.01.19 22:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Mám je na autě druhý rok, ale v rozměru R15 195, což ti asi moc nepomůže, každopádně za mě perfektní. Drží dobře na suchu a hlavně na vodě (podstatně líp než letní eco mr... continental, co jsou na autě z výroby), a po letošní nadílce můžu říct, že i na sněhu a ledu s nimi zatím žádný problém. -
Thomasino 18.01.19 21:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Borci, někdo zkušenosti s novými Contíky TS860S ?? Tipuji, že WL jako fanda Contíků má testy v malíku a nějaké na autě. Podle toho co jsem hledal jsou na sněhu špička :-)
Asi pojedu na driftování do Lungau a v rozměru 245/35 R19 co potřebuji na předek jsou k mání buď za rozumnou cenu Hankooky W320, nebo Contíky 830P a nebo 860S >:-[] Nebo Michelin PA4 a Nokian A4.. -
Dany 15.01.19 08:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Ahoj všetci.
Vyzerá, že tu skapal pes. Asi to máme viacerí tak, že čím viac voľna, tým menej času.
Teraz začínam ščítať a pozerať medzisviatkové testy a videá. Do diskusií nemá cenu zasahovať, keďže žijú krátko a v niektorých prípadoch je to tak dobre.
Čo si priať do nového roka?
Želám nám všetkým, viac príjemne stráveného času, či už v náručí svojich blízkych, alebo pri svojich záľubách. Želám nám lacnejší benzín, viac snehu, keď sa to hodí a menej keď ho netreba. Želám nám viac citu v riadení, presnejšie manuály, dobré automaty, lepšiu odozvu na plyn a bezbrehú priľnavosť. V diskusiách nám želám viac slušnosti a menej Sakry. V novom fotoroku viac nápadov a dobré oko. Želám nám skrátka to najlepšie. ;-) -
iudex 07.01.19 16:14
« Re: Re: Re: Fotosoutez
Zjavne väčšina (vrátane mňa) sa nespamätala zo sviatkov, woody asi dovolenkuje niekde na Bali, takže fotosúťaž za december je pasé; navrhujem posunúť to do januára/ledna, klasicky do 25 prihlasovanie. Čo woody na to?
Btw. dnes som dal najdlhšiu jazdu s 3er doteraz, 612 km, 6,5 hodiny za volantom: [odkaz] -
Thomasino 31.12.18 20:31
« Re: Re: Fotosoutez
Přihlašuji fotku do fotosoutěže : Moje auto a pohoda
- aneb dobíjeli jsme baterky na 4-denním vánočním pobytu v Orlických horách v Novém Městě nad Metují a udělali na závěr pěkný průjezd zasněženýma Orlickýma horama (viz.následné fotky v galerii). Na tom sněhu to byla velká sranda!
[odkaz]
A jinak přeji do nového roku vše NEJ, hlavně hodně zdraví, štěstí, pohody a také pěkných zážitků:
[odkaz]
-
white label 22.12.18 00:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: klapka vo výfuku
Informace byly od prodejce, ale podle posledních info, které jsem získal, by to mělo být naopak 5dv. už v základu, takže nakonec spíš pouze 5dv.
Na fotkách je to podobné Clubsportu..., a ta 18" kola (v základu) jsou identická s 18" koly na Clubsportu (Belvedere). -
iudex 21.12.18 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: klapka vo výfuku
Tipujem že na Slovensku nebude vôbec (ako nebol Clubsport).
Inak tá cena je mastná, notabene za trojdverák s halogénmi, výkonnejší tajpár je lacnejší a Focus RS stojí takmer toľko isto. Každopádne vyzerá parádne, za mňa jednoznačne najkrajší rýchly Golf (resp. najkrajší Golf vôbec).
Ale ako som pozeral, zdražel aj "bežný" Golf R, v cenníku je za 42t eur (ešte minulý rok bol pod 38t a to mal o 10k viac) a to je proste priveľa za štvorvalcový mainstream. 8-s -
white label 21.12.18 12:38
« Re: Re: Re: Re: Re: OT: klapka vo výfuku
No, má to být pouze jako 3dv., barvy: bílá, šedá, červená, černá metalická a bílá perleť, za příplatek 15 tis. možnost kombinace s černou střechou. Dovybavit by to mělo jít stejně jako klasické GTI, mimochodem v základu to má halogeny!!!
Každý dealer v ČR dostane jen jeden kousek, a na některé se zřejmě nedostane vůbec. Přednost mají mít stálí zákazníci VW. -
iudex 20.12.18 10:14
« Re: Re: OT: klapka vo výfuku
Boost: no práve, v Sporte by mala byť otvorená, ale nie je. V podstate som nezistil režim, pri ktorom by bola klapka na voľnobehu otvorená (a pri jazde sa na to akosi neviem pozrieť ;-), každopádne podľa zvuku neiem nič odlíšiť).
Pozeral som tú tému aj na bimmerposte a malo by to byť podobne, ako píšeš Ty, ale niektorí zase píšu iné, popravde som z toho nebol úplne múdry, zrejme aj moja angličtina narážala na svoje limity pri technickej téme, nepozrieš sa na to? [odkaz] -
boost. 20.12.18 02:07
« Re: OT: klapka vo výfuku
iudex, myslim, že klapka pri cold start má byt zatvorená. Na volnobeh otvorená vo všech režimoch. V eco a comfort sa otvori len pri plnem plynu, sport/sport+ by mala byt otvorena skoro neustále. Šak bys měl počut klapku ako sa otvara a zatvara, ak nie, ísť do bmw a možno, že SW update to spraví
-
iudex 19.12.18 14:42
« OT: klapka vo výfuku
Jedna otázka do sekcie "Blondína sa pýta": ;-)
V týchto chladných dňoch som si všimol, že je aktívna iba pravá koncovka výfuku. OK, hovorím si, klapka v ľavej koncovke je zatvorená. Ale potom som pozeral, že tá klapka je zatvorená a teda ľavá koncovka nejde stále, bez ohľadu na to, v akom režime je motor a bez ohľadu na to, či je motor studený či zahriaty. Neviete kedy sa vlastne tá klapka otvára? Je to len pri vyšších otáčkach, alebo od čoho to závisí?
-
white label 19.12.18 13:51
« Re: Re: Re: Re: limitka
Nikoli profi sběratel, ale naopak "sběratel-amatér", který skočí ACS na tento průhledný špek. :-)
P.S. Kdo neví co s prachama, ať si raději koupí nějakou skladovku 911/991, jsou teď na některé větší slevy a hlavně jsou ještě bez filtru pevných částic, takže s parádním zvukem.
Zatím mě design 992(CS) moc nepřesvědčil, černým plastem plošně vyplněné nárazníky, výfuky v nárazníku (namísto pod ním) a podivný volič PDK.
V Ostravě teď prodávali další GT2RS, tentokrát v křídové. A v křídové barvě sháněl někdo z Dubaje GT3RS. Ta barva vypadá skvěle, akorát stojí stejně jako karminrot, ale na 911ku sedí jak hrnec na *.
[odkaz]