Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
praděda7 09.02.19 20:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Ten SK mě už dlouho láká........... ;-) Důležité je, aby se z teho nestaly "preteky"........ ;-) Degustaci/grilovačku/pokec/test výfuků klidně, když bude zájem, zase uspořádám.... :-! -
speedfred 09.02.19 16:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Samozrejme som za čokoľvek ,ten NS bol iba taký vystrel to tmy čo ak náhodou (to je ale tiež “iba” okreska ).
Kľudne SK ring či Brno,ale dobré je aj Červenohorské sedlo.
Makov nebude rozbitý po zime ? -
iudex 09.02.19 15:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Dobrá grilovačka nie je zlá, ale ešte lepšie je si trochu zajazdiť. Som v princípe aj za okruh, ale na NS nedôjdem, to je pre mňa (a zrejme pre väčšinu) ďaleko, to už by skôr Moraváci mohli dobehnúť na Slovakiaring. Ale tam by zase viacerí nejazdili, nie každý si chce drať auto na okruhu. Takže z môjho pohľadu je ideál okreskové jazdenie, kde každý môže ísť tak, na čo sa cíti. Na to je výborná trasa Bytča-Makov-Bumbálka-Rožnov, resp. okresky okolo Rožnova.
[odkaz]
[odkaz] -
praděda7 09.02.19 13:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Já to vidím spíš buď na pokec a grilovačku a snad i nějaký ten menší testík anebo ježdění a to potom jak fredie navrhuje ten track day. Ten by byl samozřejmě nákladnější... ;-) -
speedfred 09.02.19 12:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Tak dajme zraz niekde na okruhu a na nejakom track day,kto bude chcieť jazdiť tak bude jazdiť a kto nie bude pozerať. Pokecať môžeme v boxoch pri káve.
Ideál by bol nejaký Nordšlajf :-) -
-
Ronault. 09.02.19 00:31
« Re: Re: Fyzikální záhada?
WL: Vím, že když stojí auto delší dobu v režimu auto, tak si přeřadí na neutrál, ale jestli umí plachtit jsem nenašel. To TS850 proto, že s TS850 jsem měl menší spotřebu než s Nokiany WR D4 a obě gumy jsou směrové, takže jen směrovostí to nebude. Navíc těžko říci, jestli je ten nárůst spotřeby u Nokianu proti TS850 gumami, nebo tím, že jsou nové a TS850 byly už sjetější a za celou dobu se nesetkaly s takovou ostrou zimou jako je teď.
Emel: tak jsme to teď počítali a pořád si držím náskok asi 15 kg >:D >:D >:D Jinak jasně, ale chtělo by to znát i čelní plochu. Ad váha, Picasso je těžší, má větší potenciální energii, která se přemění v kinetickou, ale ten rozdíl se mi nezdá tak velký. -
Emel 08.02.19 22:36
« Re: Fyzikální záhada?
Ronault: nezapomínej, že index jen udává, kolikrát je odpor větší, než kdybys měl rovnou desku o stejné ploše... ale ten index se ještě násobí tou plochou. Takže Picasso má třeba menší index, ale po vynásobení čelní plochou bude mít jistě větší odpor vzduchu.
Něco určitě udělá hmotnost auta.
Hláška dne:
žena je těhotná v posledním měsíci, takže s dcerou a sedačkou skoro váží jako já.
>:-[] >:-[] >:-[] -
praděda7 08.02.19 20:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
iu...ještě k tomu zvuku. Svého času jsem investoval do úprava motoru mojí ITR. Sání, vačky, hlava, ECU a výfuk. Výsledek, potvrzený na brzdě byl dramatický (236k při 9000 ot/mi.), alespoň pro 1.8 l na motor, který už v základu dával 200k pří 8000ot/min. Hodně k tomu přispěl Magnaflow catback výfuk. Ten ale produkoval takový kravál, že jsem za nějaký čas musel přidat na střední část výf. potrubí straight through resonator. A teď jsme u toho. I když resonátor měl jen minimální restrikci, po opětovném měření na brzdě byl výkon "jen" 228k. Tady jen ukázka toho, jak může jen malá restrikce ve výfuku ovlivnit výkon motoru. O tom, že GPF/PPF, s větší restrikci než pouhý resonator, ovlivní nejen zvuk ale i výkon motoru, nemůže být pochyb. Samozřejmě u turbo motorů se ztráta výkonu dá kompenzovat zvýšením tlaku turba, ale jen pokud má motor dostatečné rezervy a to nejen mechanické ale i v emisích. -
praděda7 08.02.19 18:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
iu...wl....svezení jsem vloni neplánoval, protože by to jednak časově nevycházelo a taky tady v blízkém okolí se nic vhodného na svezení nenabízí. Jen tak Buchlovské kopce, ale ty jsou už přece jen trochu z ruky. To by potom chtělo 2 dny anebo 1 denní sraz přímo tam. Ale bacha. V sobotu a v neděli, jak je hezky, to je tam fofr.... ;-) Když jsem tam byl naposled na podzim s Tomem a dalšími borci, tak jsem si ani netroufl vyjet. Nejlepší během týdne. Ale to se bude muset počkat až budete fšecí v důchodu.... ;-) Snad tady tento trojúhelník... 422 a pak na Kostelec a po Moravanské zpět by dal na svezení utilizovat. Ale opravdu jen na svezení s rozumem v hrsti....
[odkaz]
iu...možná máš pravdu s tou AMG A classe, ale pak je tu ještě AMG GLA, ta už je kapku vyšší...
[odkaz]
V každém případě bych se chtěl s A35 AMG alespoň svést.
-
iudex 08.02.19 16:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Zvukovo iste nie, ostatne asi pre všetky autá s GPF platí, že neznejú tak dobre, ako predchodcovia bez filtra; proste ten "štupeľ vo výfuku" sa žiaľ prejaví. 8-s
Ono škoda, že sme vtedy u deda nedali jazdy, viem si predstaviť, že by ma (aj ako odporcu SUV) MGTS nadchol. Ale ešte radšej by som to nižšie. ;-) Každopádne by sme mali dať na jar nejaké stretko a jazdy, nech sa kone prebehnú. :-) Tie moje teraz trpia zimným poskakovaním po meste, keď sa ani poriadne nezahrejú.
Dedo: ak Ťa to ťahá k trochu vyšším crossoverom (čo z tej zostavy je zrejmé a pri tom veku logické, že chceš trochu pohodlnejšie nasadanie), asi rovno môžeš vylúčiť A35/45 AMG, to budeš tam, kde si, len s menším (a menej charakterným) motorom za väčšie peniaze. Videl by som to na niekoho z trojice X2-SQ2-SQ3. RSQ3 bude už cenovo dosť mimo a ani ten potenciál nevyužiješ. Ja myslím, že by stačila aj SQ2, miesto vzadu nepotrebuješ a pri menších rozmeroch a zrejme rovnakom motore 2,0TSI ako SQ3 bude aspoň dynamickejšia. Ale najskôr to vidím na X2, k BMW máš najbližšie, plus aj nejakú tú zľavu ako stály zákazník. :-) -
praděda7 08.02.19 15:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
wl...no, mě rozměrově Macan opravdu připadal jako X5. Na délku má Macan 4697mm a F15 X5 4886mm. Nová X5 je kapku delší. Šířka Macan 1923mm, X5 1938mm, výška Macan 1624mm, X5 1762mm. Tož ano, X5 je větší, ale víc vyšší než širší a delší..... ;-) -
white label 08.02.19 14:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
iudex
Jestli bude Macan po face lepší, uvidíme (možná jak která verze), každopádně už budou mít všechny motory OPF/GPF, což se minimálně na samotném zvuku nějak projeví. Zatím mám po face zkušenost jen s R4, což je motorizace se kterou nedával Macan smysl ani před face a platí to stejně i teď.Ohledně exteriéru je jediná podstatnější změna - spojení zadních lamp. což (podle mě) té zádi zrovna dvakrát neprospělo...
Hlavní změnou jsou nové V6 (3,0/2,9) sdílené s Audi, Macan S dostal V6 3,0 a Macan Turbo bude mít zřejmě charakternější/výkonnější 2,9ku. MGTS spíš bohužel jen vyladěnou 3,0, pokud by měl 2,9 (byť podladěnou), tím lépe pro něj. Každopádně by mě hodně překvapilo, kdyby měl MGTS po face (s OPF) tak parádní zvuk, jako měl před face. -
white label 08.02.19 13:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Myslím, že zrovna u této (charakterově výrazně rozdílné) dvojice není podstatné, kdo vyhrál/prohrál. Hlavně je to napsáno hezky osobitě.
Vyhrát mohl klidně i Velar, stačilo jen změnit preference.
Přitom to pro Macan nezačalo dobře:
"Macan není hezký vůz, přinejmenším pro mé oči, ačkoli to není tak špatné jako jeho velký ošklivý bratr, Cayenne - nekonečně aktualizovaný, neúprosně odpudivý."
Dále pak velmi chválí design exterieru Velaru, jeho moderní IT, prostornost, jízdu v "terénu"...
Ale jízdně ho (na asfaltu) MGTS dostal, podle něj je to jízdně nejsportovnější (nikoli nejvýkonnější) SUV:
"Ohledně jízdy je Porsche jasnou výhrou. Macan je také pohodlnější a má interier celkově kvalitnější. Do zatáčky se Macan stáhne na paty, zatímco Velar se vznáší na prstech. Macan je věrohodnější zvíře, které tvrdě tlačí; má lepší zpětnou vazbu, brzdy, řízení, plynulejší ovládání plynu. Můj Bože, je to dobré skoro jako 911, i když pořád cítíte, že sedíte příliš vysoko. Je to jako řídit 911 ze střechy.
Dokonce i při nižších rychlostech je Macan lepší. Více komunikativní, ostřejší. Jezdí také lépe na svých 20-palcových kolech. I v režimu Sport má Macan krásnou tekutost, jak se pohybuje po asfaltu, pružnost + sportovní charakter. Žádné SUV tohle neumí líp.
V mnoha ohledech je to spíš větší hh, než rychlé SUV, ačkoli jej Porsche jako SUV prezentuje.
Závěr
Macan je pro náročné řidiče, Velar pro ty, kteří upřednostňují design a funkčnost?
To může být logický závěr. Osobně bych však koupil Macana."
Nejvíc mě dostalo to: "Je to jako řídit 911 ze střechy." >:-[] :yes: To trefil dokonale.
A pak taky: "velký ošklivý bratr, Cayenne..." >:D ;-) -
Ronault. 08.02.19 13:10
« Fyzikální záhada?
Narazil jsem teď na zajímavou situaci, která mi lehce vrtá hlavou.
Jeli jsme s manželkou za sebou v obou autech. ¨
Já jel: Megan III Grandtour 1,6 dCi, manuál, gumy R16 205/55 R16, Nokian WR D4
manželka: Citroen Grand C4 picasso, 1,6 e-HDI, robotický "automat", gumy R17 205/55 R17, Nokian WR A4. S manželkou byla v autě dvouletá dcera v autosedačce, žena je těhotná v posledním měsíci, takže s dcerou a sedačkou skoro váží jako já.
První jsem jel já, oba 110 km/h po dálnici, rozestup žena držela kolem 50m cca? K našemu městu je dlouhé táhlé klesání a tam vždy vyřadím neutrál a plachtím. Manželka však na automatu neutrál řadit jaksi nemůže (jde to, ale prý se to pro mě z nepochopitelného důvodu nemá?), takže jela se zařazenou šestkou.
Čekal jsem, že při vyšší stavbě Picassa a zařazené rychlosti prostě ujedu, jenže po chvíli mě začala žena dojíždět a to tak, že jsem musel zařadit a přidat plyn :-O Doma jsem se ptal, jestli fakt nešlapala na plyn a opravdu sjížděla kopec s zařazenou rychlostí.
Index odporu vzduchu má Picasso 0,30, Megane vyšší 0,32. Už to mě překvapilo. Pak určitě jsem rozrážel vzduch picassu, ale z druhé strany opravdu na mě nebyla nalepená. Jo a tlak v gumách je správný, to jsem nedávno kontroloval. Je pravda, že se mi s Nokianama zvedla spotřeba o min. 3 deci, což je tak 7% proti Conti TS850.
Pak je možnost, že si Picasso dá neutrál sám, ale to jsem nikdy nepozoroval. Možná to dělá v režimu eco, který já hned vypínám, protože mě irituje start stop (i když pravda, že tenhle je nenápadný a funguje zatím nejlépe co jsem viděl - reverzní startér).
Takže otázky jsou...
Index odporu vzduchu je rozdílný o 0,2, udělá to větší odpor než brzdění naftovým motorem? Je vůbec možné, že Picasso má lepší aerodynamiku, když je to krabice na kolech proti docela nízkému Meganu? Je možné, že asymetrický dezén zimních gum je o tolik úspornější? (Ale i TS850 mají směrový, takže se mi to nezdá).
Zatím každý, komu jsem to říkal a ptal se, kdo komu ujede, tipoval rychlejšího Megana. Počkám si až pojedeme zase dvěma auty a nechám jet manželku první :-O
PS: nejsme pohádaní ani ekoteroristi, že jezdíme každý svým autem stejnou trasu, ale byla za mnou v práci >:D -
praděda7 08.02.19 13:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Macan? Už ne. Je to velká kráva. Já už jednu krávu měl...X5..... ;-) Potvrdil jsem si to, když ji měl wl zaparkovanou u mě v garáži.
Jetta je šikovný sedan. I mechanicky fajn. Ale v ekofašistické EU by asi neprošel... :-(
Můj list se zúžil na :
X2 M35i
AMG A35/45
SQ2
SQ3
RSQ3
Evoque P300 MHEV
(BMW M140i manuál..... ;-) Všechny vybrané vozy jsou totiž pouze v automatu.... ;-\ ) -
iudex 08.02.19 08:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Keďže si dal ten odkaz, predpokladám, že Macan vyhral. ;-) But seriously, tiež by som z danej dvojice bral Macan (aj keď teda taký Velar SVAutobiography s 5,0 V8, hmmm) a predpokladám, že teraz po facelifte bude Macan ešte o chlp lepší.
Mňa zase zaujala americká Jetta GLI, mal som US Jettu zafixovanú ako lowcost sedan so staršou technikou a teraz z nej spravili nečakane hot-sedan z technikou GTI, t.j. 2,0TSI, samosvor, multilink, veľké brzdy (z Performance/R): [odkaz] -
-
Thomasino 01.02.19 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Co já vím a pamatuji si, když jsem studoval v rychlosti ofiko materiály od BMW, když jsem psal na Driversweb upoutávku na právě představenou X2 M35i (lehce jim vypomáhám co by externí redaktor a tady jsme byli druhý web na FB co o tom vůbec psal ;-) ), tak je pouze jedna varianta pohonu a to 4x4, ale vylepšili to dalším diferákem, takže by to mělo být ještě lepší než běžné xDrive u X1/X2 (kde je to hlavně předokolka s připojováním zadku). A když si vzpomenu na ježdění s RS5, která taky vychází z předokolky, tak na mírném mokru to s tím přídavným sport.diferákem jezdilo pěkně bokem jako zadokolka. Takže sice předokolkové X2, ale bude se díky tomu dost pravděpodobně vyrovnávat zadokolkovým M140i nebo X3 M40i apod :-! >:-[]
Takže Praděda, počkáme na testy, někde se s tím svezeme a příští zimu objednáváme, co? ;-) -
praděda7 01.02.19 00:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
wl....v tom odkaze vidím na kolébkovém tlačítku i eco pro ....to jsem měl i na X5, kde byly 4 volby nastavení podvozku.....eco pro - comfort - sport - sport+(eco pro bylo na "plachtění"). Nevím, jestli to eco pro nastavení mělo nějaký vliv na podvozek. Nikdy jsem to nezkoušel.
Tož doufejme že bude "jakýž takýž" komfort..... ;-) Na mojí M140i, když jedu v nastavení "sport", tak je to na drtivé většině povrchů s přehledem snesitelné.... :-! -
praděda7 31.01.19 23:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Tms....podvozek bude adaptivní. Už jsme to řešili s wl.... ;-)
Ty slevy jsou určitě zajímavé a M140i xDrive je určitě parádní svezení. Měl jsem před tím, než jsem objednal moji M140i na víkend Martinovu M135i xDrive a byla to senzace. ALE. V manuálu nešlo objednat... ;-\ Takže no go.... ;-)
A v manuálu už delší dobu nejde objednat žádná M140i/M240i..... ;-\ Ale mě to nevadí....já jednu mám.... >:D Zatím.....
Zajímavé, že na konfigurátoru pro M140i stále uvádějí výkon 250kW/500Nm, i když to po přidání GPF by to mělo být o facku míň.. :-O. Třeba na nové X5 B58 motor ztratil 50NM.... :-( -
white label 31.01.19 23:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Je to tam naspáno poměrně jasně, jen dvě polohy, tu standardní nazývají Comfort a tu druhou volitelnou (viz foto s tlačítkem "sport" - odkaz dole) Sport.
Podrobnosti k tomu (překladač z němčiny):
"Adaptivní podvozek umožňuje nastavení charakteristik tlumení na aktuální jízdní situaci, který kombinuje komfort a jízdní dynamiku s nejvyšší možnou bezpečnost.
Řidič má možnost nastavit odezvu tlumiče k jejich individuálním potřebám a dále optimalizovat jízdní dynamiku. Kromě standardního nastavení COMFORT je k dispozici také režim SPORT. V tomto případě jsou tlumiče pevnější a upřednostňují sportovní a dynamický styl jízdy. Příslušné nastavení je aktivováno prostřednictvím spínače zážitek z jízdy na středové konzole.
Adaptivní závěs je kombinován se snížením hmotnosti vozidla o deset milimetrů."
[odkaz] -
praděda7 31.01.19 23:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
wl...teď jsem brouzdal na tom DE konfigurátoru a s tím adaptivním podvozkem to vypadá nadějně. Ano, bude to se sníženým podvozkem, ale i tak by to mělo být "snesitelné". Když totiž odkliknu adaptive suspension, tak M sport suspension tick zmizí. Takže je to podobné, jako na stávající M140i. Zatím ale nevíme, jestli budou 3 nastavení - comfort, sport a sport +, nebo jen 2 stupně jako u Mini Cooper S. Tvrdé a "kameň".... ;-)
Zajímavé, že "sú potichu" ohledně toho xDrive......ale není tam nikde ani to S....což může znamenat, že xDrive bude standard na všech M35i. Snad.... ;-) -
white label 31.01.19 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Na bmw.de už X2 M35i v konfigurátoru je, adaptivní podvozek má (za symbolických 160 euro), ale je podmíněn zaškrtnutím bezpříplatkového sníženého (-10mm) M podvozku.
Takže podobně jako třeba v Polu GTI tam budou jen dvě polohy - Comfort, což znamená normální snížený, lehce přitvrzený, M podvozkek... a Spor t- výrazněji přitvrzený. Slovy klasika tvrdší, nebo ještě tvrdší. ;-)
[odkaz]
Poslední příplatková položka s fotkou, dále viz podrobnosti.
Ale nejsou tam žádné technické údaje a o pohonu náprav/y se zatím zarytě mlčí.
-
Thomasino 31.01.19 21:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
U prodejce by to jistě uměli konfigurovat >:-[] Ale taky čekám a nějaké testy.
Jinak někde se psalo, že tady ty M Performance modely (neplnohodnotné eka, ale na půli cestě k eMkám) budou mít vždy adaptivní sportovnější podvozek a samosvory. To samé M340i >:-[] Asi bych se nebál, že to bude přehnaně tvrdé.
Jinak kdyby někdo přemýšlel o zajímavém HotHatchi nebo HotKupé, tak na M140i/M240i se dají dát asi 25-28% slevy ;-) Akorát přišly o kombinaci látka/alcantara, protože je jí nedostatek. U koncernu o tom mluvili už před rokem. Takže tam dostaneš tu hnusnou kůži jako mám v M2 :'-( :'-( Ale myslím, že i verze M140i xDrive (s výraznou preferencí zadku) ve třídvířku je zajímavý a pěkný svezení a za pár let to bude stále zajímavý auto! -
praděda7 31.01.19 21:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Ano, X1, X2 benziny jsou na CZ konfigurátoru zatím jen s sdrive.
Ale X2 M35i bude s xDrive. S test drive X2 počkám až bude k dispozici M35i. Musím si být jistý, že podvozek nebude moc tvrdý. Na britských stránkách pod specifikací je uveden jen M podvozek a adaptive podvozek nelze. Bude M podvozek adaptivní? Z toho mám strach....
Car Tec. Těžko měnit konfiguraci, když není k dispozici konfigurátor.
Na těch britských stránkách mají jen povídání a specifikace, ale na konfigurátoru X2 M35i také není... ;-\ -
Thomasino 31.01.19 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
X2 M35i bude 4x4, jinak by to ani nedávalo smysl, vzhledem k pitomé koncepci FWD u X1/X2. Mě se líbí X2 svojí pozicí za volantem a tím jak jezdí. Designově je zepředu asi hezčí X1, ale sedí se tam už o něco výše skoro jako v SUV.
Viz. ta konfigurace na CarTecu, je tam napsané že je možnost změny, takže mají kvótu do výroby a zatím se dá konfigurace změnit, kdyby ji někdo chtěl rychleji :-) -
-
praděda7 31.01.19 16:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
iu...nová 1er v M135i verzi bude určitě dražší než současná M140i. M140 MY2019 už podražila. Dnes bratru "pouhých" 1.237,600.- za "holobyt" RWD. xDrive 1,290,900.-. (+ 40k oproti 2017) Manuál už není dlouho v nabídce a už ani nebude. Tipuji novou 1er M135i na těch 1.350,000.- Manuál???????? Spíš ne... ;-\ -
praděda7 31.01.19 15:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
wl...S/RSQ3 mám také v zaměřovači, jak už jsem previously poznamenal. Vypadá to tak, že 5pot dostane jen RS a S-ko dostane nějaký vylepšený 4 vál.
Ale i ten 4 vál. by byl dostačující.... ;-) X2 i AMG A35/45 jsou nakonec taky jen "usrraanné" čtyřhrnky.
Věřím, že nová X5 bude parádní svezení. (40i má ten samý motor jako moje 1er, minus 50Nm, asi kvůli zkurrvveenému GPF). Už F15, kterou jsem měl, byla super. (Až na ty kožená sedadla... :no:) Tentokrát bych si dal pozor. Dakota už šla naštěstí "*" nabízí teď nějakou Vernascu...a i perforovanou. Jestli je to něco na způsob Alkantary, tak by ani nebyly potřeba ventilované sedadla. Šel bych ale do komfortních sedadel. Ale tady zase nevím, v jakém jsou čalounění...... :-(
Nová X5 vypadá o hodně líp než předešlá F15. Obzvlášť z profilu. Moc tomu podle mě pomohla ta styling "S linka", která se zvedá v polovině zadních dveří. X5 už nevypadá tak jezevčíkovatá...... ;-) [odkaz] -
iudex 31.01.19 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Tak v porovnaní X2 vs 1er súhlasím, tam X2 vyzerá lepšie, ale ja som mal na mysli X2 vs X1 a tam je to u mňa v prospech X1.
Btw. som viac zvedavý na novú 1er, najmä na M135i (a či bude vôbec lacnejšia ako doterajšia M140i s R6). -
white label 31.01.19 12:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Tady je vidět, že by to chtělo kompromis, v prvním případě jsou ještě poměrně malé, ve druhém už naopak poněkud přerostlé, i když proti X7 je to ještě relativně v pohodě.
Nová X5 není vůbec fotogenická, v reálu vypadá podstatně lépe, než na fotkách a taky podstatně lépe, než předchozí g. X5. Akorát ten interiér lehce zaudinovatěl, je tam už totiž taky dost tmavých černých lesklých ploch, které vyžadují hadřík na utření/přeleštění. Tenhle trend se šíří jako mor, jako by nestačily samotné větší displeje, ještě musí kolem nich udělat "lány" ploch v klavírovém laku. Audi je v tomto ohledu zatím "lídr". -
white label 31.01.19 12:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
iudex
Mně se zase, také "odmysliac od technického a motorického downgradu", X2 opticky líbí víc, než 5dv. 1er, a taky víc, než X1.
U X2 M35i nikde nezmiňují pohod (sDrive/xDrive), jediné co jsem našel je zmínka o "samosvoru" na přední nápravě, což by odpovídalo spíš FWD, ale jinde jsem zase četl, že by měl být později v nabídce xDrive, tak že těžko soudit. Čekal bych spíš automaticky xDrive.
Každopádně bych ještě počkal na pětiválcové SQ3/RSQ3.
Jo, na tom videu je to taky vidět, natočená přední kola a nebát se prošlápnou plynový pedál. samozřejmě, že mnou zmiňovaná 740d xD, potřebuje o poznání více prostoru, než třeba pradědova 140i. -
praděda7 31.01.19 11:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Thm....vypadá to tak jak píše wl. Zatím otevírají objednávky. Určitě počkám, až do té doby než bude možnost otestování, protože mám i další želízka v ohni. Na BMW configurátoru zatím "klídek"..... Cena v nabídce je kapku vyšší než bych očekával a jde asi jen o základku plus pár cinkrlátek....
Jo, kdyby byla v nabídce X1 se stejnou motorizací, tak bych také zvažoval. Snad i bude, ale kdy se neví a zatím jsem nikde na žádné info nenarazil. Nafta mě nebere.... ;-)
iu....no, nikde není psáno, že z domu nepůjde Yaris. V květnu mu bude 7 let. A X2 nebo X1 poslouží coby nákupní taška stejně dobře jako Yaris...... ;-)
Ale moje dilema je hlavně v tom, že M140i není zrovna nejpohodlnější vůz, takže aby neskončila jako nákupní taška a na delší cestování pak X2 nebo X3 M40i nebo i X5 xDrive40i v M paketu. Záleží na tom, kolik toho delšího cestování budeme podnikat. S přibývajícím věkem ubývá na cestování chuť. Plus, jak víš, máme doma pohodlíčko a tak do cestování se tím pádem moc nechce.... ;-) -
iudex 31.01.19 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Frgály podruhé
Popravde ja nemôžem prísť X2ke na chuť a nevidím žiaden dôvod, prečo by majiteľ hatchbacku s trojlitrovým šesťvalcom mal prechádzať na zvýšený hatchback s dvojlitrom za vyššiu cenu. Ale i odmysliac od technického a motorického downgradu, X2 mi príde ako auto, ktoré nevie, čím chce byť, ani hatch, ani SUV a aj vyzerá tak nijako. Oranžová sunset síce pomáha :-) ale nezakryje tú tvarovú nerozhodnosť. Ak už malý Xkový bavorák, tak ako píše Tom rovno X1, rovnaká technika, ale vyzerá lepšie a ako bonus je lacnejšie.
wl: asi mi proste chýba cvik a hlavne väčšie parkovisko, kde by sa človek nebál stúpiť na plyn naplno, na malom parkovisku som bol stále nebezpečne blízko obrubníkom. Určite to ide lepšie, viď [odkaz] -
white label 30.01.19 20:19
« Re: Re: Re: Frgály podruhé
Ano, ale to se dá korigovat ostřejším natočením volantu a ostřejším nástupem na plyn, i s allroadem jsem dělal děckám "kolotoč" a šlo to.
Ono to nakonec jde i s GTIčkem, pokud máš klasický rukáv a natrénuješ si to, ale není to ono, jako když to děláš jen plynem a volantem. -
iudex 30.01.19 12:28
« Frgály podruhé
Tak som včera dal repete na parkovisku. Tentokrát bez divákov a nielen s obmedzeným, ale s plne vypnutým DSC. No a je to tam, je tam jasná preferencia zadku, pod plynom to nedovolí hodiny, lebo proste zaberajú aj predné, ale je cítiť, že hrabú viac zadné a zadok má tendenciu ísť skôr do strany. :-) -
white label 30.01.19 10:57
« Re: Re: Re: Fotosoutěž
No, nebezpečná zásuvka to v podstatě je, ;-)
A chlupaté zvíře někdy taky. >:-[]
Ale jak si byli před tím jistí, že oni to dají s prstem v nose...
A já jsem to už od dětství mylně považoval za jasný mezinárodní/světový symbol.
P.S. V jednom díle je nechali ochutnat slivovici a jedna říkala, že to musí být drahé vozit z Jižní Ameriky až do Austrálie, ale že až bude mít cestu do Jižní Ameriky, určitě tam tu Českou republiku navštíví. >:D
[odkaz] -
speedfred 28.01.19 14:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Normálka, no problém. Ja som zase vďačný za RWD :-) , už si to užívam na Vysočine dverami napred.
PS : nájazd cca 1400km , priemerná rýchlosť 92km/h , spotreba 9,6l - bolo jazdenie po meste 2-3 hodiny + nejaké brutálne horské priesmyky kde som išiel iba na jednotku/dvojku ale zase aj dodržiavanie tých ich dialničných IG-L 100km/h (ja som išiel asi 110km/h). -
iudex 28.01.19 14:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Zase nasnežilo (už toho mám celkom dosť, kto to má odhŕňať), tak snáď niekde opäť skúsim. Ako som sa dočítal, v Sporte+ je len obmedzená stabilizácia (resp. posunuté zásahy, aby to umožnilo aj trochu prehrabnutia či mierne vybočenie), akurát mýli, že sa rozsvieti rovnako ikonka stabilizácie, ako pri vypnutí (dlhým podržaním tlačidla).
Btw. dnes som videl známeho pred školou na Mercedese E, ako sa snažil pohnúť a hrabal odušu zadnými v len miernom kopčeku. Tak som celkom rád za AWD.
Btw. ako speedfred s Alfou v Alpách? -
praděda7 26.01.19 23:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotosoutez
Projel jsem celou výbavu a zjistil. že u M35i nenabízí adaptivní podvozek, ale jen M Sport suspension, což by mohl být zádrhel, pokud nebude tuhost nastavitelná....... ;-\