Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 16.05.19 12:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Náhodně jsem zjistil, že nejen já a X2, ale i Maserati Levante má "odznáček" na C sloupku... ;-) Tím se Levante zařadilo do "dobré společnosti". ;-)
[odkaz] -
white label 14.05.19 18:54
« Fotosoutěž
Včera v devět večer se mi podařila zajímavá fotka (s mobilem):
[odkaz]
Na večerní fotku z mobilu (bez úpravy) mi to přijde hodně dobré.
Kdo by se chtěl přidat (to vpravo dole je odlesk A sloupku), může přihlásit svoji fotku na volné téma do konce června.
Když sem dáte do konce června aspoň aspoň šest fotek, tak přidám ještě nějakou s 991. -
white label 13.05.19 16:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Mně určitá míra "krabicoidnosti" u praktické kompaktní karoserie hh nevadí, hlavně když má správný počet dveří a pořádné koule k tomu.
Tady u té první MPS, když si odmyslíš to nešťastné "opačné" prosklení C sloupku (ve stylu MPV ala Toyota Verso), tak je to takový japonský 5dv. Golf. -
white label 13.05.19 14:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
iu
Já ho nemám jako auto pro rohlíky, ale hlavně jako daily car na bazén, a to auto mě vážně pořád hodně baví, zejména, když v něm zrovna jedu sám po místních okreskách. ;-)
Myslím si, že každé z těch 11 top hh muselo být (mimo jíné), svým způsobem, ve správný čas na správném místě... a nedají se přímo srovnávat hh s různých časových období, jako třeba klasický G5GTI s edičními G7 GTI. Tohle aktuální číslo TG stojí za to si koupit, píší tam samozřejmě hodně i o G7R, jako o etalonu awd hh a taky o jízdně opěvovaném GTI Clubsportu S, u kterého jim "vadil" hodně omezený počet kusů (150ks) s volantem na "správné" straně a pouze dvoumístná konfigurace.
GTI TCR je obecně hodnocen slušně ("něco jako Performance +"), ale není tak dobrý/jiný jako byl "předchůdce" GTI Clubsport a v současné konkurenci není za danou cenu zrovna velkou lácí.
P.S. Na dnešní dobu už má G5 GTI proti svým následníkům méně GéTéčkový charakter, pocitově (nikoli samotnou rychlostí) je více hot, v novějších g. už je člověk znatelně víc izolován od vnějšího dění.
A když srovnám základní G5 GTI se základním (no perform.!) G7 GTI, tak pořád bych dal určitě přednost G5 GTI a pokud k tomu zohledním dobu vzniku, pak základní! G7 GTI nemá (jako hh) na G5 GTI šanci, zejména co se jízdní zábavnosti týče. -
pradeda777 13.05.19 14:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Tož musíte uznat, že TCR moc krásy nepobralo. A ty polepy na dveřích, ty bych snad nevymyslel ani já a to su nejaký borec... Ale ano, jako "rohlíkové vozidlo" by bylo ok....
[odkaz] -
iudex 13.05.19 13:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Myslím, že úspech G5GTI spočíva aj v načasovaní a porovnaní. Predovšetkým prišiel po 4. generácii, ktorá skoro pojem GTI zabila tým, že GTI bol v podstate len výbavový stupeň dostupný k viacerým motorom a nie plnohodnotný hotheč. Preto G5GTI ako opäť klasický hotheč bol návrat ku koreňom a v podstate záchrana pojmu. A súčasne v tom období nebol nijaký výrazný konkurent (Focus prišiel neskôr, ST ešte nebol úplne HH a RS prišiel až ku koncu života G5).
Takže síce nepopieram, že G5GTI bol (a stále je) výborným hothečom, ale dosť mu pomohlo, že bol v správnom čase na správnom mieste a že jeho predchodca bol takým sklamaním. Reálne je totiž lepším hothečom G7GTI vo verzii Clubsport, notabene Clubsport S (ktoré z môjho pohľadu práve malo byť v tom zozname skôr, ako G5GTI). Obdobne myslím, že aj aktuálne GTI TCR je lepší hotheč, len ten už aktuálne má ťažšiu pozíciu a silnejšiu konkurenciu (nikto asi neporazí aktuálny CtR).
Každopádne som presvedčený, že rolu onoho povestného pradedovho "auto pre rohlíky", notabene vedľa 911GTS ako hlavného športiaku, splní perfektne. :-) -
white label 13.05.19 13:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Svoji tabulku si samozřejmě udělat můžeš, ale to je tak všechno, co s tím (11 top hh podle TG) můžeš dělat. ;-)
Je to velký úspěch především pro Renault v segmentu B, hned tři! zástupci + jeden v segm. C.
Ford a Honda tam mají po dvou zástupcích. VW, Peugeot a Lancia po jednom.
G5 GTI je tam jediný z celého koncernu VW. -
white label 13.05.19 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
A co konkrétně ocenili na G5 GTI:
"Základem této proměny byl nový podvozek, který nahradil nepříjemnou tuhou zadní příčku předchozí generace plně nezávislým zavěšením a překvapivě osobitý dvoulitrový T(F)SI s výkonem 200 koní. VW přišel v této éře také s dvojspojkovou převodovkou DSG, bravurním digitálním systémem, který naznačil , jakým směrem se věci ubírají..."
"... je to také auto, které se pohybuje s pečlivě promyšlenou harmonií . A bylo nečekaně schopné na okruhu. Báječně vyvážené, zkušeně vyřešené."
-
pradeda777 13.05.19 13:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Já ti můžu udělat tabulku a budou tam samé MPS.............. >:D Mazda 3 nebyla tenkrát žádná Miss World, ale co ztrácela na kráse, kompenzovala výkonem (měla také mechanický samosvor) a jízdními vlastnostmi....[odkaz] -
white label 13.05.19 12:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Vidíš a MPS tam není žádná. Není to primárně o výkonu/rychlosti v přímce, ani o počtu hrnků, to je na tom výběru jasně vidět.
Karoserie Ma3 (5dv. hb) s "MPV C sloupkem" (podobně jako Leon 5dv. hb) se mi nelíbila, navíc postupně jezevčíkovatěla + nic moc interiér.
Jeden z prvních hh, který se nabízel výhradně v 5dv. Tam někde ten trend započal.
V tom výběru jsou ještě (až na dvě výjimky) samá 3dv. -
pradeda777 13.05.19 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
G5 GTI se mě líbila moc a chtěl jsem si ji v roce 2008 v Česku koupit. V tu dobu jsem v Austrálii ještě sedlal (9500 ot/min) ITR. S turby jsem žádnou zkušenost do té doby neměl a nic mě neříkala. Ale pak jsem se "náhodně" svezl i s M3 MPS (191kW/380Nm) a na "pomalou" G5GTI jsem rychle zapomněl. MPS mě sedla tak, že 2 roky na to jsem ji vyměnil za další MPS nové generace. A kdyby řada MPS u Mazdy pokračovala, tak s nimi asi jezdím ještě dnes.
(A ano, byl to jen ussrraanný čtyřhrnek...... ;-) ...) -
white label 13.05.19 02:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Aktuální číslo TG je výrazně zaměřeno na hh, včetně méně typických aktuálních, zejména crossoverovějších, verzí. Je tam dokonce i KIA PROCEED GT.
Např. A 35 AMG celkově porazila SQ2, a to i přes handicap motoru, kterému v Ačku dochází dech znatelně dřív. Zajímavější by bylo srovnání A35 s S3.
Nejvíc mě ovšem zaujalo 11 nejlepších hh všech dob, dle redakce TG:
Seřazeno dle časové osy:
Renault 5 Turbo 2 (1983-86)
P 205 GTi (1984-94)
Lancia Delta Integrale EVO2 (1993-94)
Clio Williams (1993-96)
CTR 7g. (2001-05)
Focus I RS (2002-03)
G5 GTI (2004-09)
Clio 182 Trophy (2005)
Megane R26.R (2009- 10)
FieSTa (2013-2017)
CTR 10g. (2017-__ )
A pak se někdo může divit, proč se toho "veteránu" nechci zbavit, když je tu v tak vybrané společnosti. A není to první podobné oceněné právě pro pátou g. GGTI. ;-) -
pradeda777 12.05.19 14:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Fredie....ano, Stelvio mám taky na "Schindlerově seznamu", ale QV je zbytečně silné a drahé. 2 l už je cenově ok, ale to potom už raději X2 M35i. Kdyby měli v nabídce takovou V6 verzi s cca 350k a za cca 2 mil, tak to už by bylo zajímavé.... ;-) -
iudex 12.05.19 10:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
wl: tak s európskou predstavou kupé to práve nemá spoločné nič, je to fakticky dvojdverový sedan (ale sú aj tu ľudia, ktorí radi vidia len jeden pár dverí aj na karosériách robených pre dva páry ;-) ).
Ad mladá baba: veď to je aj v tunajšej komunite obvyklé, vymeniť starší model za mladší. >:-[]
Jokes aside, dal som to sem len na spestrenie, aspoň pre mňa kategória amerických veteránov je dosť nezvyčajná a nemal som žiadnu skúsenosť. A tiež ako ukážku fotiek s novým širokáčom (10-24mm f4) i portrétnym sklom (56mm f1,2)
Ešte k tej A35 AMG? Ako to jazdí, podvozok, naladenie štvorkolky, zvuk a charakter motora... Trochu sa rozpíš. -
iudex 11.05.19 19:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AC
Ja som mal dnes trochu odlišný motoristický zážitok: 2dverové 5metrové kupé, bezrámové okná, motor 3.8 V6 atmo. To asi nikto neuhádne, ale keď poviem výkon 77 kw, 3stupnový automat a made in USA, to už by mohlo napovedať, že to nebude Euro 6Dtemp auto.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pontiac Le mans Sport coupe r.v. 1977, veľmi zachovaný veterán, zaujímavá skúsenosť. -
pradeda777 11.05.19 18:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Dany....ano souhlasím že tu bude problém se zassrraanným diskem. Ale co může být horšího, než být "chycený" bez rezervy někde daleko od domu? V tu chvíli už člověk moc nepřemýšlí nad zasviněným diskem, že? BMW primitivní sadu na opravu pneu má v každém voze bez RF a s tím zasviněním to bude asi podobné. Jen jsem myslel, že ta věc z reklamy bude účinnější a praktičtější.
RF jsem měl na X5 a v nastavení "comfort" a nakonec i "sport" jsem žádný markantní discomfort nepociťoval. Ale i tak jsem si tenkrát za rezervu připlatil.... ;-) Podařilo se mě totiž jednou pneu při defektu rozšmelcovat tak, že nějaká sada na opravu pneu by mě nepomohla. A jak víme....náhoda je blbec..... ;-) Jo, a na nevhodnost RF mě před koupí 1er dost lidí varovalo.... -
iudex 11.05.19 00:06
« Re: Re: Re: Re: Re: AC
Dnes som si krátko skúsil mainstreamové francúzske srdce v prémiovom nemeckom tele, rozumej Mercedes A200 (1,3T 120 kW). A musím povedať, že ten motorček je prekvapivo slušný, nielen v kontexte toho, že je to "ussrraný čtyřhrnek", naviac downsizovaný, ale proste to jazdí ako 120 kW motor. A samozrejme ten nemecký obal je hodne solídny tiež, najmä interiér je na nižšiu triedu špičkový, konečne niekto prekonal interiér Golfa (a to výrazne), dokonca mnohé autá strednej triedy nestíhajú (moja 3er rozhodne). Podvozok tiež solídny, tvrdší, ale stále dostatočne komfortný.
Drobné výhrady sú k prevodovke, ako klasická dvojspojka je trošku moc hrrr na nízkych rýchlostiach, aj zvuk v šport móde je dosť syntetický reprákový, celkovo ale špička triedy, rozhodne niekde inde, ako predchodca. Vo verzii A35 AMG by som si to vedel vcelku predstaviť. :-) Nová 1er bude musieť hodne zamakať, aby sa dotiahla.
-
white label 09.05.19 20:20
« Re: Re: AC
Ale ty máš kvalitní italský sedan s tuhou karosérií... ;-)
Jedna strana (auto je pořád na třech bodech) a celé auto (jen na dvou bodech) je rozdíl. Ono to video je tak divoce sestříhané, že to vypadalo jakoby měnili všechny kola najednou, mají dva zvedáky (na každé straně jeden), ...ale i když to udělali rychle, tak zřejmě zvedli nejdřív pravou stranu a pak hned levou, a těmi dvěma zvedáky jen ušetřili čas na (ne)přemístění zvedáku. -
white label 09.05.19 14:01
« defekt
No, zasere to "pěkně". Hlavně u systémů s přímým měřením bych do toho nešel. Tam si zanesený ventilek (se snímačem) jen tak nevyměníš a může se to pak dost prodražit. Pokud je díra malá, raději dohustím bez sračky a kousek někam dojedu, a pokud je velká, musí se stejně vyměnit (za rezervu apod.).
Takže kopmresor do auta ano, ale bez sraček. -
white label 09.05.19 13:38
« AC
w-a
Jj, s centrálními maticemi vyměníš sadu kol i při čekání na zelenou. ;-)
P.S. Všimli jste si, že zvedli pomocí pouhých dvou heverů celé auto, zřejmě měli předem přesně (i s řidičem) označené body, kam je dát, abys se zvedlo celé auto a nejen záď, nebo příď.
Každopádně u běžného auta bych to raději nezkoušel. -
speedfred 09.05.19 12:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
za ten štrajk >:D >:D >:D
Sprej na defekty som už využíval a v pneuservise vás budú mať za to hodne radi. Naposledy som vyfasoval “vapku” a musel som si disk umyť sám (majiteľ pneu je ale známy). -
iudex 09.05.19 10:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Ad dedov superzoom: má to síce megaobjektív, ale snímač rovnako veľký (resp. malý) ako v mobile, pritom to má rozmery a hmotnosť zrkadlovky.
Ako wl píše, ja som skôr na tie širokáče, práve pred chvíľou mi prišiel širokouhlý zoom 10-24mm (15-36mm ekviv.)
Ale je pravda, že mám aj jeden telezoom, 55-200mm, ktorý som kúpil jednoúčelovo na fotenie ľadových medveďov na dovolenke. Ale let mi zrušili (srdečne zdravím štrajkujúcich pilotov Scandinavian Airlines, nech vás šľak trafí tam, kde ste), dovolenka padla a ja mám zbytočný teleobjektív, ktorý reálne nevyužijem a asi ho hodím na ebay.
Ad tyre-fit: keďže na zimu som nekúpil run-flaty, tiež mám v kufri takýto sprej na zalepenie pneu v prípade defektu: [odkaz] Píšu, že nemá byť problém s následnou opravou defektu, ale rovnako ako Dany tipujem, že to dosť zasviní disk a v servise budú "nadšení". -
Dany 09.05.19 09:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Dedo, ja s tým tiež nemám skúsenosť. Zatiaľ som mal rezervu ako podmienku.
Nie nadarmo asi robia všetci ostatní túto opravnú sadu oddelenú. Tá hmota tuhne a aj keď je náplň vymeniteľná, ťažko povedať ako sa to bude správať po použití.
Zasere to komplet disk. Po použití aj tak musíš do pneuservisu, vyčistiť a opraviť dieru.
To rozmedzie teplôt tuhnutia a oddelovania, ja ti neviem. Na Orave nepoužiteľné, na okruh tiež nie...
Po poslednej skúsenosti s Iudexovou trojkou je komfort na runflatoch úplne v porádku. Pravda, že som presadol z toho svojho kostitrasu ;-) -
Dany 08.05.19 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
To nebude len na konci. Svetlosť toho kanónu bude prudko klesať s narastajúcim vole zooomom. Jak to bude strielať na plnú dieru ťažko povedať. Bude to viac "kompromisné", kvôli veľkému rozsahu. Konečne to bude horšia, ťažšia, drahšia kravina ako čokoľvek iné.
A keď bude treba fotiť deti v obyváku, tak bude treba ísť k susedovi cez cestu... -
Dany 08.05.19 09:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Dedo, k tej kamere. To bude taký zoooom, že bez ozaj pevného statívu bude výstup skôr nejaká mazanica ako fotka. To je taký systém "čím viac prúžkov tým viac ajdídas".
Ale ak máš ambíciu pofotiť celý Juhomoravský kraj z baráku
:-! -
white label 07.05.19 22:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
sf
Ale ne, dobře si koupil, když si to přepočítáš na cenu za jednoho koně, tak u Porsche by ses za tak velké stádo nedoplatil... ;-)
A 992 už má stejně jiná tlačítka... a méně.
P.S. Si vzpomínám, když jsem poprvé četl, že JQV má mít z V6 2.9 - 510 PS, tak jsem si myslel, že je to překlep. -
white label 07.05.19 19:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Podobná jelita najdeš všude na světě, Austrálii (směs z celého světa) samozřejmě nevyjímaje.
Viz pochybný vliv Austrálie na tvůj vkus.
Ty už si tam s tím přišel, nebo to se ti to stalo až tam? >:D -
white label 07.05.19 18:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Hmm, "potetovaný" rychlopruhý bílý Macan s bílými koly, to bude něco pro "individualisty"... >:-[] ;-)
Tady máš něco pro inspiraci, od svého kolegy-individualisty ze Vsetína:
[odkaz]
>:D -
pradeda777 07.05.19 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Lakovaná kola s kovovou linkou se mě nelíbí, protože vypadají jako bys s nimi někde štrejchl o pankét..... ;-) Na druhé straně, když se ti to s nimi náhodou "podaří", tak nikdo nic nepozná....
Ford Capri jsem měl v Grecian Gold metalíze....boží barva...ale neštěstí (tenkrát) pro karosáře. Když jsem jej po 6 letech prodával, tak na něm bylo po pár šťouchancích 5 různých odstínů této barvy.... :-)
V světle modré s bílou střechou jsem měl Mini Cooper S v 69 tém....
A jinak bílá jasně vede....[odkaz]
Takže je to jasný....[odkaz]
:-) -
white label 07.05.19 16:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Tak chceš být individualista, nebo ne? S bílým autem se ti to nepodaří ani omylem, naopak... :-)
Já bych u cirkusu čekal spíš auto na bílých kolech, než tohle,
tady ho máš i s dynamickým nasvětlením:
[odkaz] -
pradeda777 07.05.19 16:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
iu....objevil sem tady novou kameru Nikon s takovým zoooooomem, že kdybys sis stoupl u vás před barák, tak tě odsud z Kyjova vyfotím...... >:D [odkaz]
Cena dobrá jen je kapku těžší, což se ale při tom výkonu dá odpustit. -
white label 07.05.19 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Hlavně není podle mého gusta dát kola do barvy auta, tím spíš bílá.
Ta kola , co se ti libí, jsou relativně tuctová, ta naše kola musí být v černém lesku s kovovou linkou na vnějším okraji, pak vypadají tak, jak vypadat mají:
[odkaz]
Není náhodou, že na nich Porsche prezentuje Macan po faceliftu:
[odkaz]
Tuhle konfiguraci (Miami Blau) si vyber, pokud chceš být barevně "individuálnější". ;-)
Nějakou světle modrou jsi měl na Fordu, ne? -
white label 07.05.19 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Danyho ledviny
Má to nádech do slonové kosti. Tady se ta bílá kola dají tolerovat, je to relativně malé a hlavně sportovní auto, ale na Macanu je to prostě kýč. Každé větší auto v bílé barvě ("sněhulák") potřebuje naopak rozbít tu bílou kouli/hmotu něčím kontrastním, jinak vypadá jak domácí spotřebič (lednička/mrazák, pračka/sušička).
Pamatuji doby, kdy v Evropě! bylo "lepší" (prémiové, sportovní apod.) auto v bílé barvě (do určité míry) znakem individualismu, ale ta doba je dááávno pryč...
[odkaz]
:-O :*) >:D