Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 15.06.19 00:40
« Re: Re: Re: Re: SSS vs FieSTa
Jj, někdejší slevy jsou v mainstreamu minulostí.
Cpát tam GPF už se Suzuki asi nebude chtít. Velký problém s tím měla právě 911ka, kde je logicky mezi motorem a výfukem velmi málo místa, tam to pak vzadu museli komplet překopat.
Uvidíme, jak dlouho ty spalováky ještě vydrží.
[odkaz] -
woody-alien 14.06.19 20:58
« Re: Re: Re: SSS vs FieSTa
wl: Dík, ale FieSTu zkoušet nebudu. Ani jsem se na ni svýho dealera neptal, když jsem zkoušel Focuse, ale jak píšeš, tak koukám, že doba běžně dvouciferných procentuálních slev je fuč. No a u Suzuki ani nemluvím, SSS má od září podle všeho skončit, na Euro 6d temp ho prý upravovat nebudou, což je pro prodejce argument pro pevnou cenu nebo naprosto minimální slevu.
-
white label 14.06.19 14:54
« Re: Re: SSS vs FieSTa
w-a
Navíc jsem zjistil, že skladem je v ČR oficiálně jen jedna (modrá 3dv.) v Praze a čekačka na nakonfigurovanou min. cca 4 měsíce. Ale kdybys ji chtěl v Praze vyzkoušet, tak by se to dalo domluvit, aktuálně nejdřív v pondělí odpoledne.
Sleva na neskladovou FieSTu cca 30-40 tis., dle konfigurace.
Takže ve finále větší rozdíl cca 100 tis. + čekačka.
Ale už je to za 200 PS hh včetně samosvoru.
V SSS je toho za ty prachy opravdu hodně (výbava), ale třeba ta navigace..., možná lepší použít pořádný mobil. Na některých věcech (hlavně v int.) je šetření vidět víc, než u minulé g., např. "čalounění" stropu (pokud se tomu tady dá tak říkat). Ale vzhledem k poměru ceny a výbavy s tím člověk asi musí počítat. -
woody-alien 14.06.19 14:30
« Re: SSS vs FieSTa
wl: Nj, jenže ta FieSTa má za 541t (bavme se o 5dv, třídvířko by mi neprošlo) halogeny, manuální klimu a vzadu švihadla. Nemá ani senzory, ani kameru a platíš za barvu.Neříkám, že jsou to nějak horentní příplatky, ale nasčítá se to.Navíc by byl hřích vzít ji bez samosvoru, takže jen tak letem světem to máš za cca 83t příplatků. A to neřeším zbytnosti typu různých asistentů, navigace atd. Čili jsme na rozdílu144t. Sleva u Fordu nejspíš větší bude, protože aktuálně je u Suzuki problém vůbec nějakou slevu domluvit ;-) , ale i tak je to pro mě mimo. -
white label 14.06.19 14:04
« SSS vs FieSTa
Žlutý SSS tu měl nedávno na víkend Ondra a ta se mi taky vůbec nelíbila, to už raději tu bílou perleť, co má synovec. Já bych šel určitě (jako ty) do té červené perleti, ta modrá mi přišla na fotkách přijatelná, ale v reálu mě zklamala. Barvu obvykle vybírají naše hezčí polovičky, já mám výhodu, že v barvách na auta máme hodně podobný vkus.
Podle reakcí na křídovou (na 991 GTS) se ta barva vyloženě líbí častěji ženám, více mužů by preferovalo výraznější barvu, kdežto u žen je to spíš právě naopak.
Jestli ony to neberou tak, že k této barvě by si mohly vzít jakékoli šaty, boty, kabelku... >:D
K ceně FieSTy, 3dv. základ (proti novému SSS) + 46 tis., 5dv. + 61 tis. To sice není malý rozdíl, ale zase možná sleva u Fordu bude vyšší, než u Suzuki.
Ondra s ní jezdil a byl hodně nadšený, aktuálně prý jasně nejlepší malý hh.
V sérii má ST:
Interiér
Manuální klimatizace
Palubní počítač - prémiový, 4,2“ barevný informační TFT displej
Přední okna - elektricky ovládaná s funkcí stažení / vytažení jedním stisknutím
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním + dva sklopné klíče
Startovací tlačítko + dva pasivní klíče dálkového ovládání
Tempomat
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce
Boční airbagy řidiče a spolujezdce
Stropní airbagy 1. a 2. řady sedadel
Možnost deaktivace airbagu spolujezdce
Elektronický stabilizační systém ESC (+ asistent pro rozjezd ve svahu HSA, protiprokluzový asistent TA, bezpečnostní brzdový asistent EBA, protiblokovací brzdový systém ABS)
ISOFIX úchyty pro upevnění dětských sedaček na vnějších zadních sedadlech
Varovný signál nezapnutého bezpečnostního pásu 1. a 2. řady sedadel
Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDW) a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu (LKA)
Přední sportovní sedadla RECARO v černém provedení s modrým prošíváním, modré prošívání na bezpečnostních pásech
Sada Audio 54
Sedadlo spolujezdce výškově nastavitelné
Zadní sedadla - sklopná, opěradla dělená v poměru 60:40
Výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech třech zadních sedadlech
Volant ST - tříramenný, kožený s modrým prošíváním, sportovní, nastavitelný ve čtyřech směrech
Řadicí páka s koženou hlavicí ve stříbrném designu, manžeta řadicí páky a ruční brzda s modrým prošíváním
Základní středová konzola - odkládací přihrádka, dva držáky nápojů vpředu, jeden pro cestující v druhé řadě, elektrická zásuvka (12 V)
Podlahové rohože přední a zadní s modrým prošíváním a logem ST
Černé čalounění stropu
Zadlový prostor s výškově nastavitelnou podlahou
Hliníkové pedály
Exteriér
LED světla denního svícení + zadní světla s LED diodami
Automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti
Přední mlhová světla s přisvícením do zatáček
Sportovní odpružení ST se sníženým zavěšením kol, speciální vyladění pružin na zadní nápravě
Ford Easy Fuel - bezzátkové doplňování paliva s detekcí správné palivové pistole
Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění
Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná s integrovanými blikači, vyhřívaná, v barvě karoserie
Zadní tmavě tónovaná skla Privacy
Zadní spojler velký
Unikátní přední maska s mřížkou chladiče a předním nárazníkem ST-Line, zadní sportovní nárazník s difuzorem, boční nástavce prahů, logo ST-Line na bocích vozu
Zadní nárazník ST - sportovní, s difuzorem, v barvě karoserie, spodní část nárazníku částečně lakovaná v barvě karoserie, dvojitá koncovka výfuku, aktivní klapka výfuku
17" x 7.5 kola z lehkých slitin s 5x2 paprsky Y, pneu 205/45 R17
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)
Sada na opravu pneumatik
Tři přepínatelné jízdní režimy (pro ST: Normal, Sport, Track, pro Active a Active Plus: Normal, ECO, kluzký povrch)
Systém Stop-Start (pro motory EcoBoost)
Ozdobné stříbrné lišty prahů předních dveří s logem ST -
pradeda777 14.06.19 11:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coty
w-a.....moje první auto v Austrálii v roce 1969 bylo Mini v modré barvě s bílou střechou. Ano, modrá byla světlejší než ta na SSS. Mě se modrá líbí a mojí první soudružce manželce se modrá také líbila.
[odkaz]
Jinak k Suzuki....někdy koncem minulého století jsem se svezl s Vitarou, která měla v útrobách malý šestiválec. Byl jsem tenkrát very tempted.....;-)
[odkaz] -
woody-alien 14.06.19 11:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coty
wl: Viděl bych to spíš na Greyhound. >:D
Jinak ano, modrou metalízu jsem na SSS viděl naživo a byla ve finálovém rozstřelu právě s tou červenou. Máš pravdu s tím "tlučením se" s vnitřními dekory, ale není to tak zlý. A kdyby nás to opravdu s.ralo, ty vnitřní lištičky se dají snadno vyměnit za jinou barvu, v nabídce příslušenství jsou. Ta modrá je můj ústupek manželce, bílou, stříbrnou, šedivou ani černou bych nepřipustil, a ta (signální) žlutá se mi vyloženě hnusí.
FieSTu jsem nezkoušel, jednak není kde, nenašel jsem jedinou předváděčku a taky je to cenově úplně mimo stanovený limit.
Hotovo ještě není, teoreticky nám může do pondělí odpoledne tenhle kus vyfouknout jinej zákazník....a nakonec si to můžeme ještě promyslet. Takže klidně ti třeba zítra brnknu. ;-) -
white label 14.06.19 00:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coty
Takže zřejmě SSS...
Viděli jste tu Speedy Blue na SSS naživo? Pokud ano, tak nic..., ale já jsem ji (se synem) právě nedávno viděl naživo na SSS a v reálu vypadala mnohem hůř, než na fotkách, videu, konfigurátoru..., nehledě na spoustu červených akcentů v interiéru, které se s tou modrou opticky dost "tlučou". A v červené perleti jste SSS viděli?
A zkoušel jsi projet novou FieSTu???
Můžeš mi ještě zavolat, než to SSS závazně objednáš... ;-) -
-
woody-alien 13.06.19 16:56
« Re: Re: Re: Coty
wl: Ze tří finalistů ne. Spíš jsem si projel cenově relevantní konkurenci v nižší střední, jestli nenajdu něco, s čím bych byl spokojenej. A třeba Focus na mě jízdně udělal hodně dobrej dojem. No a pak do hry vstoupily i ty zmíněné crossovery, ale většinu z nich jsem odfiltroval aniž bych se obtěžoval jízdou. U jiných zase vyvstala otázka, proč brát tříválec s filtrem, když můžeš mít čtyřválec bez něj. Zkátka - motor jsi trefil bez problémů. ;-)
Nebudu to natahovat, ale pořád máte dvě možnosti. Ano, jak píše Dany, Vitara je uvnitř slabší, ale po faceliftu se (Elegance) zlepšila. Zase je škoda škudlit a brát ji s FWD, Allgrip není dobrej jen na zimu, v režimu Sport pomáhá i při ostřejší jízdě potlačovat nedotáčivost. A ten motor s Vitarou nemá nejmenší problém.
SSS je uvnitř OK, výbava slušná a podvozek se povedl. Použitelnej i pro běžné denní pojížďky. Mému srdci je SSS jasně bližší. Nj, jenže není kravina u malého auta dát o 200t víc než je výchozí Swift s 1.2 atmo ? Navíc, když se dostáváš do cenových relací, kde koupíš snadno slušný kompakt ?
Odpověď si nechám na večer. ;-) -
Dany 13.06.19 14:59
« Re: Re: Coty
Tak ja len rýchlo tipnem, bo ponáhľam
Ak by si vyberal ty, tak by som dal SSS, ale že tak miluješ svoju ženu a cena je šul-nul debet nedebet, tak sa prikláňam k Vitare s 1,4.
PS: aj keď, aj Mazda je bez filtru, aspoň myslím
PS2: tá Vitara mi prišla v interiéri "trochu" slabšia. Svišť neviem.
a zas sa to zamotáva ;-\ -
woody-alien 13.06.19 12:31
« Rap Battle
Když už se mi Rasťo a spol. navezli do mýho teritoria, zveřejním svůj a capella opus z roku 2014. Feel the Rhytm, Boyzzzz. ;-)
Look, ya, ya, now ev´rybody from M.A.C.Z
be all muthafuckin´ears and listen to me....look, look
Nedávno sem si řek´, už chlape žádnej drek
co třikrát tejdně lepíš chladič, aby nevytek.
Šak máš dost roboty, tak buď tý dobroty
fakuj ESA aji Áčka, di do novoty.
S pocitom, že su king, mrknul sem na banking
a jak vidim ten děsny debet, jednu bych si břink.
Tak v hlavě táhne mi, buržoust je enemy
nehraj si na hogo-fogo, drž se při zemi
Panenko Maria, copak sem mafia ?
tož místo Audi či medvěda zbývá Dacia
Začnul sem od piky, prolistnul ceniky
nechcu přec tym vydřiduchom cálit hliníky.
Povidam hej hošku, šak ty si od fošku
dej tam vokna v elektrice, obyč klimošku.
Dál vo tom nedumej, bez navi je mi hej
rádio a ňákou metlu, zbytek je oukej.
Pak čekání tejden a s Dokkerem razim ven
prostředníčkem všecky zdravim, je to jako sen.
>:-[] -
woody-alien 13.06.19 12:24
« Re: Coty
Dany:
Zaľúbil sa chlapec, tak už sa to stalo
Zaľúbil sa chlapec, trocha ho to vzalo
Taký malý zmätok rozkvitol mu v duši
Zaľúbil sa chlapec, až mu horia uši.
Ano, zdá se, že vybral. ;-) Definitivní to bude v pondělí, ale nebudu vám to dávat na zlatým podnose. Zkusíme tipovačku. Tři obecné možnosti s jednou nápovědou. OK ?
1. Hatchback nižší střední třídy. Dobré jízdní vlastnosti, kupa asistentů, prostorný, má to i kufr a celková velikost je ještě přijatelná.
2. Zůstáváme v kategorii malých aut. Z podstaty věci prostor nic moc, kufr dtto, ale obratnost ve městě a malé vnější rozměry jsou pro nás důležité.
3. Kdo nemá crossover, jako by nebyl. Nemám je rád, více peněz a přidaná hodnota minimální, snad lepší nastupování. Téměř bez výjimky nenabízejí nic víc než klasická malá auta s předním náhonem. Ale miluju svojí ženu a co bych pro ni neudělal. Některé z nich nakonec nejezdí špatně a třeba Vitaru nebo CX-3 bych doma snesl. Je to sice krajně povrchní, ale tyhle bedny s pidimotůrkem působí na okolí mnohem víc než třeba FieSTa nebo Polo GTI.
NÁPOVĚDA: Benzínový motor vybraného auta má přímý vstřik a přesto v současnosti plní emisní limity i bez filtru.
-
speedfred 12.06.19 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
Thom : život autíčkára je ale na hov.no , čo? >:D
Pojazdili sme fajn a bolo aj fajn.Síce nejaké to auto išlo neplánovane domov na odťahovke ale inak všetci živý a zdravý. :yes: Inak v jednej jazde za Schwedenkreutzom som mal fakt na mále a zákrutu som si dal jemným bokom-klepal som sa ale až po jazde. Najlepší cas víkendu som mal 8:09min.
Toho 13.7. na pár dní znamená čo? Koľko dňový výlet?
Dany : áno rozdielne pneu na aute, predok drží ako luteránska viera a zadok troška "rozevlátý" tak to mám radšej. Trofeá vs Pilot Super Sport. -
Dany 12.06.19 10:29
« Coty
WL: Podľa dobre mienenej rady som zohnal to EVO. Je to fakt parádne čítanie. Keď som videl, že Car of the year zaberá skoro polovicu časopisu, bolo mi jasné, že si budem musieť privstať, ako k opustenej okreske. Zhltol som to na jeden šup a našťastie som prezieravo nezačal na „toalete“.
Teda mu naložili. Myslím RSku. Budiš mu úľavou, že išlo o základnú verziu, ktorá je najviac „dayly“. Latku mali fakt hodne vysoko a hľadajúc čo najviac zábavnosti naložili ja ostatným. Svoje dostal tiež UP, M2, RS GT2 a dokonca aj Pista. Celkom ma prekvapilo hodnotenie Alpine. Až na pár pichnutí do plastov a výlučného použitia automatu na ňu padali samé superlatívy. Až sa zamýšľam nad tým, kedyže prišlo Porsche s Caymanom. Tieto časové značky mi moc nejdú. Celkovo mi chýba odkaz z akého výčtu noviniek vyberali osem statočných. Bolo by to zaujímavé poznať. Inak je to moc zaujímavé, moc. Stráviť takýto testovací týždeň, asi by som sa po...l šťastím.
Asi vám to budem musieť pofotiť
Nech sa páči:
[odkaz]
-
Dany 12.06.19 10:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
Rap majú vymastený. Bavil som sa náramne.
Z kvality ich videí by si mohli niektorí brať príklad. Robia to na koleni a fakt dobre.
Prvá jazda s Cliom. Vyzerá, že sa fakt vydarilo.
Mimochodom Woody, už si vybral "druhé" auto do rodiny?
[odkaz] -
Thomasino 11.06.19 21:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
Speedfred - jak bylo na NS? Jedu tam za měsíc od 13.7. na pár dní, možná na skok i do SPA. Tento pátek ještě na "rozježdění" na 4 dny do ALP s návštěvou srazu supersportů ve Veldenu u Worthersee. Už potřebuji nějaké volno, mám toho nad hlavu >:-[] -
iudex 06.06.19 15:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
Dany: skoro som padol zo stoličky: Rasťo repuje. >:D >:-[] Ale má to flow, jak hovoria my fellas. A tie rýmy, akoby čítali diskusie na ACZ:
"Nekupuj auta na F - Fiat Ford a francúzske
Zedol si si IQ kámo, toto je rumunské" >:D
"Jedinú kvalitu ti vyrábajú Nemci
Trochu si sa im zasekol v ritnom venci" >:-[]
Proste konec... >:D
Spomenul som si na woodyho veršovanú recenziu tuším tiež Dacie, tá bola rovnako skvelá, ale toto má pridanú hodnotu hudby a obrazu. -
woody-alien 05.06.19 13:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
iudex: tahle série fotek je vtipná, i když třeba u toho koně bych vybral fotku tažného koně v záběru, aby bylo jasno. Btw: tato fotografie je smyšlená a jakákoliv podobnost se skutečnými auty či událostmi je čistě náhodná. >:D
[odkaz]
On totiž třeba známej milovník Renaultů, Áda, dokáže postavit na hlavu i argumentaci stran náhonů u aut. Klidně ti napíše, že RWD je blbost, protože kůň přece vlek taky netlačí, ale táhne. A přitom jaksi zapomíná, že úlohu auta v jeho příkladu hraje právě ten kůň, který zabírá zadními a že z toho lze správně vyvodit, že pro tahání těžkých přívěsů je mnohem vhodnější RWD než FWD.
PS: Pokud to čte někdo z marketingu BMW, jsem vám se svým pronikavým ostrovtipem plně k dispozici. Stačí připravit slušnou smlouvu. >:-[] -
Dany 05.06.19 09:37
« Re: Re: Re: Re: v jednej stope
Fred, Ducatky mám rád. Jazdil som Multistradu so 160 koňmi a to je krásne univerzálna mašina a potom Monstra, ale už nepamätám čo to bolo zač. Niektorá 800vka.
Diavel je taký mastodont, aj keď môže mať niečo do seba.
Mne osobne najviac sedí niečo ľahšie mrštné na kratšie trasy a potom väčší pohodlnejší univerzál, zbaliť na tri dni a vyfúkať hlavu.
[odkaz] -
iudex 05.06.19 08:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
dany: jj, tiež som prvú sekundu na toho zajaca čumel. Ono to bola reklamná séria s viacerými zvieratami, napr. koňom: [odkaz] či žabou: [odkaz] ale ten zajac je najlepší práve preto, že Ti sekundu trvá, než prídeš na to, čo je tam zle. :-)
Ad Trophy R: plne súhlasím s Tvojím pohľadom, toto je jednoúčelová limitka len za účelom porovnávania si, kto má kratší (čas na NR), to nie je hotheč v pravom zmysle slova (teda univerzálne auto "do tanca i na počúvanie").
Ad nehoda: viem, išiel som vtedy do práce. Samozrejme stať sa môže aj na aute, len to už musí byť šupa (čelná zrážka či otočka na strechu), kdežto na motorke proste niekedy stačí malý pád a auto za Tebou. -
Dany 05.06.19 08:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
Emel, ten Ring sa podľa mňa tomu odpárať nedá. Snáď len, že nie je výlučne na Ring. Kvôli najlepšiemu času na Ringu, ale určite vznikol. Je to pre automobilky prestíž a kto vyhral na Ringu je predsa najlepší. Budujú na tom image celej značky. Bude v nejakej párstokusovej sérii. Ošklbaný na kosť. Bez sedačiek, s rámom, plastové okná... Týmto sa tlačia do teritória, keď hot hatch ako taký stráca zmysel. Neviem, či sa nájde masochista, ktorý by taký hatch používal denne.
Ale viem na čo si narážal s tým chýbajúcim natáčaním. Sám som tu už písal, že by som radšej dobre fungujúci multilink, ako natáčanie s lešenárskou trubkou.
Nemôžme mať všetko ;-) -
Dany 05.06.19 07:55
« Re: Re: v jednej stope
Woody, díky. Prizdi.sráč je moc pekný výraz a rád si ho vypožičiavam. U nás by pristene.sráč tak neznel. Na motorkách jazdím s prestávkami od deväťdesiatdruhého a naučilo ma to vo výrazne vyššej miere rozmýšľať za všetkých ostatných. Už som tu raz písal, že ak idem bezcieľne, čo väčšinou áno, tak vyberám cesty s minimom prevádzky a chodím sám. Ak na výlet, tak sa ide opatrne s väčšími rozostupmi pre minimalizovanie rizika. Nejaké riziko predstavuje zver, ale to by sme nemohli vychádzať z domu. Na predvádzačke mi nedalo nevyskúšať, ale na prázdnej ceste a modlil som sa k zverine.
Dobré oblečenie je základ a zachráni veľa. To je vidieť aj v závodoch. Len netreba do ničoho naraziť. Čo robil neterin chlapec?
Zatiaľ som lepší spôsob na odreagovanie nenašiel a to už som nejaký ten piatok hľadal.
PS: Mama ide dnes na pohreb kamarátovi, ktorý sa zabil v aute. Iudex možno vie, medzi Trnavou a Bučanmi dostala dodávka čo zváža pracujúcich zo zahraničia šmyk a čelne doňho narazili. -
woody-alien 04.06.19 22:51
« Re: v jednej stope
Dany: Pěknej report. Moc hezky se to čte, musí to být úplně jiný vnímání rychlosti a "spojení se strojem" než v přece jen odizolovaném autě. To jsem poznal i já ze svých velmi sporadických a "přizdis.ráčských" projížděk na motorce. Bohužel se nedokážu oprostit od myšlenek na následky ztráty rozumu. ;-)
Btw: zrovna včera se vysekal kluk mojí neteře (bratrovy dcery). Pořádná výbava mu hodně pomohla, takže mu vcelku nic není, motorka je nicméně na maděru. Naštěstí finální crash absolvovala už bez jezdce. ;-\ -
pradeda777 04.06.19 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re: NS
iu...tož já kdybych si kupoval nějaký Volkswagen, tak bych se díval na Golf GTI Performance 5 dvířko a kdybych se rozhodl pro 2 dvířko, tak 718 Cayman GTS. Průser s Golfem je, že už nelze v manuálu....... ;-\ Blame WLTP a to i v automatě....i Rasto na to přišel, když testoval GTCR a ECU mu "kecalo" do ručního řazení.... -
iudex 04.06.19 09:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: NS
Dany: jj. Inak ako klasicky aj ja tam mám Dodge Grand Caravan "or similar". Oni to neberú nijak rigorózne, že za RWD kompakt musíš dostať RWD auto, similar môže byť aj Citroen C4. >:D Akurát Ti nemôžu dať nižšiu triedu (ale vyššiu môžu, ja som raz namiesto Citroenu C1 dostal Volvo V40). Ale nerob si chute ani keď dostaneš 1er, v bezemisnom Holandsku to bude R3 benzín alebo 1,5 nafta. ;-) -
-
iudex 04.06.19 09:19
« Re: Re: Re: Re: NS
Dany: pekný report. Ja o motorkách nič (praktické) neviem, popravde sa dnešných silných motoriek bojím, takže ak by som aj mal vodičák na veľkú motorku, aj tak by som na nejaké 150-200k monštrum nesadol.
Inak keď už sa tu všetci chválite, tak sa pridám aj ja. Snívate tu o 911ke, OK, môže byť. Ale furt to je len motor 3,0, to tu má hocikto. Ja budem mať budúci týždeň na dlhšie požičaný tento superšport s motorom 3,8 V6. Chybičkou z môjho pohľadu síce je automat, ale pri tom motore OK. A hlavne na rozdiel od 911ky odvezie 7 ľudí >:D >:-[] [odkaz] -
Dany 04.06.19 08:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
NS je pomerne blízko okreske, ale na ktorej okreske by si šiel tak rýchlo?
Ja celkom nerozumiem tomu porovnávaniu pipíkov a stavaniu oškubaných špeciálov pre čo najlepší čas na jednej trati. Aj také asi niekto potrebuje.
Na NS je koľko zákrut, ktoré sa pri takýchto časoch idú pod 100 resp. 80 km/h? Ja to vidím ako Iudex. Spočítali si, že pre tento konkrétny prípad bude úspora hmotnosti väčší prínos, ako o niečo väčšia agilita v dvoch zákrutách. -
Dany 04.06.19 08:04
« v jednej stope
Keď už sa tu začalo chváliť, tak aj ja niečo pridám.
V piatok som strávil nádherný deň v sedle a v rámci Kawasaki day som si mohol skúsiť rôzne stroje. Pôvodne som mal zajednané Z1000 SX a nový Versys, ktoré ma zaujímali najviac. Dostal som sa však aj k ďalším kúskom. Ale po porádku
Prvého sedlám Versysa. Ten mi sadne ako uliaty. Široké rajdy, pohodlné sedlo. Posed je neskutočne uvoľnený a všetko je na svojom mieste. Stačí sa pohnúť krokom a váha sa úplne stráca. Motor jemný, pekne zaťahuje už od 2500 a postupne graduje. Necháva sa točiť až k 10 tisícom. Má to príjemný šmrnc, ale nie je to premotorované, proste 120 koní. Do zákrut to padá samé, stačí pomyslieť. Podvozok je všežehliaci a pritom pevný. Dá sa oňho oprieť do zákruty. Versys je taký príjemný cestovateľ na dlhé trasy a zároveň sa na ňom dá zajazdiť. Už na začiatku začínam tušiť, že to bude favorit.
Ako druhá prichádza Z1000 SXka. Tá je koncipovaná ako športovo turistická motorka. Posed je výrazne športovejší, ale nie až tak ako na čistých Ninjách. Kratšie zdvihy, pevnejšie sedlo, ostrejšia geometria. Prekvapilo ma, že sa musí viac prehovárať do zákruty, ako vyšší Versys. Na spodku trošku tupejšia, ale o to živšia tam hore. Motor má inú vačku a je to poznať. Po Versyse som sa na nej necítil až tak dobre. Po pol hoďke som cítil zápästia, brnelo mi v pravej ruke, zavadzali mi úchyty výfukov. A to bol papierový favorit. Asi už starnem. Jediné, čo by som bral z SX, tak by bol prejav motora v hornom spektre.
Chvíľku pokecáme s majiteľom a slušne odmietam pozvanie na kávu s otázkou, či môžem ísť radšej jazdiť. Kývol a tak sadám na retro Z900 RS Café. Je to prezlečený divoch. Sériový výfuk v stredných otáčkach kašle a prská pri ubratí. Motor sa vytáča s ľahkosťou a pôsobí dravejšie ako tisícky. Je mrštná, chce sa hrať. Každú chvíľku sa berie na zadné a pritom je aj pohodlná. Ak by som hľadal niečo okolo komína, tak toto by mohol byť ten správny recept. Fajn skúsenosť.
Krátko som sa zviezol ešte väčším retrom ako Café a to W800. Mne sa páči aj toto. Na dôchodku si to viem predstaviť na chodenie do obchodu. Kráľovská hriadeľ, cigárka, pekný zvuk. Jazdí to, brzdí to. Viac sa mi ale páčia v tomto smere angláni a to Bonneville a Thruxton.
A potom to prišlo. Celý čas som okolo nej chodil. Každý len s rešpektom pokyvkával hlavou. Celý čas tam stála. Načo komu preboha je 210 kompresorových koní na niečom, čo má styčnú plochu pár centrimetrov štvorcových? Tiež som si nebol úplne istý, ale majiteľ hovorí „choď jazdiť, ja idem umývať motorky, máš čas“. Tá jej samozacelivá zelená je hlboká ako studňa. Zamotala ma, tak si hovorím „čert to ber“, však mám rozum a písali, že v nižších otáčkach je to celkom civilné. H2 SX SE a misrt Akrapovič. Podvozok, brzdy a vlastne všetko je špičkové. Tu nie je čo vytknúť. Na nižších otáčkach je to celkom v pohode, trošku ucukané, ale v pohode. Ten pocit, keď prvý krát na plný začne tlačiť kompresor je neopísateľný. Žiadne starosti nemajú šancu sa vás udržať. Žiaľ ani rozum. Ten zostal niekde v prachu pri zrazenom zajkovi. Len hučím do prilby „pičéééé“ (pardon). Toto je liek pre prostatikov. Keď sa mi v 180 na plnej štvorke odlepilo kolo na miernom horizonte, tak som sa cítil ako jazdec Isle of man. Priposratý o sedačku. 8-s Aspoň myslím, že tak nejako sa cítia, keď pozerám tie zábery. Hodinku s ňou som si užil a prežil. Ešte teraz sa mi klepú prsty. A to je ešte hypersport H2 s 231 koňmi a H2R s 310. Nie nechcem si to ani predstaviť.
Ja si skromne prosím jedného Versysa SE GT v tej hlbokej zelenej. ďakujem
[odkaz] -
woody-alien 03.06.19 21:33
« Re: Re: NS
wl: Jako zamilovat se do 911, to umí každej, to není známka dobrého vkusu. ;-) Porsche 911 Turbo 930 Widowmaker jsem obslintával už, když jsem chodil do školky. Jedno stávalo před nejmenovaným valutovým hotelem a aniž bych autům byť jen trochu rozuměl, už bylo mým hrdinou. -
Emel 31.05.19 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
NS je poměrně blízko nějaké okresce, včetně ne vždy ideálního povrchu a tak.
Jasně že 4C něco váží... ale pokud ten systém nadělá víc škody svou váhou než užitku svým fungováním, tak je z mého pohledu dost k ničemu ;-) -
pradeda777 31.05.19 11:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
K tomu 4C. Už jsem o tom psal jinde......kdysi dávno jsem jezdil chvíli s Hondou Prelude Si 4WS, která 4C (4WS 4 wheel steering) měla a žádný negativ jsem nezaznamenal. Ba právě naopak, auto se chovalo velmi důstojně a v těsných situacích bylo 4C velmi nápomocné. Na okruhu jsem s ní nebyl, tak nemůžu komentovat. (Vůz na obrázku má i Vic - short for Victoria - Rzetu...)
[odkaz] -
iudex 31.05.19 08:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
To by som skôr pripisoval faktu, že chceli RS maximálne odľahčiť. Keď vyhodili zadné sedačky, izolácie či klímu, tak šetrili každý gram a konštrukcia 4controlu asi nejaké to kilo železa predstavuje, takže asi preto. Naviac sa domnievam, že na rýchlom okruhu ako je NB Ring asi nejaké výhody 4 controlu v podobe agilnejšieho zatáčania nemajú veľký prínos.
P.S: Staré, ale vtipné: [odkaz] -
Thomasino 29.05.19 21:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav z Moravy
Speedfred - Federal 595 RS-RR, koupené po loňském Nordschleife od Jozefa jako napůl jeté z jeho modré M3 (budiž jí země lehká). Jako opravdu hučí dobře, ale na okruhu to s nimi celkem ujde. Vyhovují mě tvrdé bočnice, samozřejmě po více jak 2 kolech se trochu přehřívají, ale stejně kvůli autu jezdím stylem - první zahřívací, dvě ostrá, jedno necelé chladící, dvě ostrá, a na závěr jedno chladící >:-[]
:yes:
[odkaz]