Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 07.10.19 18:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Nové limity. Tak to timing by mě také zajímalo. Loni to bylo tak, že všechny vozy registrovány od 1 září musel splňovat nové limity. Nebo se mýlím? Bylo to datum výroby a stačilo, že byl vůz vyroben do 1 září a na datu registrace už tak nezáleželo?
To by mohlo znamenat, že by se musela stihnout objednávka, výroba i delivery do 1 ledna 2020? A to by už byl potom nejvyšší čas na objednávání.... :-! -
Ronault. 07.10.19 17:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Iudex: to bohužel nebylo poprvé. Poprvé jsem egana odřel loni když jsem se otáčel a v trávě byl schovaný kámen, odnesl to škrábanec na předním nárazníku teď už jsou na autě za šest let dva, Tak jsem si říkal, že to nechám opravit.
Právě ony nové limity mě přesvědčují o tom že bych to měl stihnout ještě do konce roku objednat. Jestli to objednám letos, nebude vadit že přijde až příští rok a bude se registrovat až příští rok, když budou jíme limity?
-
pradeda777 07.10.19 12:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Jeden z "mých" univerzálů (M135i) šel do výroby minulý týden a příští týden by měl "přistát" v Renocaru. Su moc zvědavý jak se popasuje s N/V. Iudex to na předváděčce neviděl moc růžově......tož uvidíme... ;-)
[odkaz] -
iudex 07.10.19 08:15
« Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Ron: tak keď si oškrel auto až po toľkých rokoch jazdenia, to sa ani nemôžeš rozčuľovať, to je super výsledok. ;-) Ja som bavoráka oškrel (resp. niekto mi oškrel) po 3 dňoch, ešte predtým, ako som ho stihol poistiť. A kašlem na to, mám to tam doteraz. Zvykneš si, aspoň tie ďalšie šrámy tak nebolia. >:-[]
Inak v súvislosti s emisnými pokutami, ktoré automobilky začnú platiť od 1.1.2020 som sa zamyslel, či náhodou dobre už nebolo a či čakať s kúpou nového auta na neskôr, alebo kúpiť ešte tento rok. Tie pokuty proste automobilka bude musieť niekde preniesť no a kam? Do kúpnej ceny. Takže sa dá očakávať, že ceny pôjdu len hore. Takže Ron, netreba váhať a choď do toho. :-)
Ja idem s Mondeom do servisu pozajtra a rozmýšľam, či investovať a vymeniť už mierne vybité tlmiče, alebo sa na to vykašľať a "dojazdiť ho" -
Ronault. 06.10.19 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Speedfred: tak tak, nechat se odřít jen tak a neupozornit mě na ta vrata, to už bylo hodne 8-s >:D
Reálně ho oplakávam hodně už teď. Přecejen to bylo moje první nové auto. Moje manželka říká, že moje auto má více a dražší kosmetiku než ona >:D
Tak asi bych se divil, kdyby F124 bylo větší, ale možné to je. Musím se podívat, jestli bych se vlezl do svého budgetu a taky přecejen kabriolet na zimu...tak odvahu mám, což o to... HH je na každý den a já mám málo místa na další auto, natož peníze 8-s
Edit: aha, není tak drahý... -
speedfred 06.10.19 19:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
konečne sa mi podarilo prihlásiť po niekoľkých dňoch aj do MACZ.
Ron: správna voľba ísť do niečoho ostrejšieho a spraviť si radosť :yes:
A to čo sa ti udialo v posledných dňoch je iba znak toho že to auto musí z domu
:-)
Inak ako si písal že MX5 ti je malá, tak ja som skúšal F 124 a tam som bol celkom príjemne prekvapený priestorom (mám niečo madzi 183-188cm >:-[] ). -
Ronault. 06.10.19 17:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
WL: No tak po šesti letech a 108t km. Je to start/stop, který sice vypínám, ale tak obecně to je asi normální. Pravda, na Peugeotu byla původní, jak šel loni jako desetiletý z domu. Nabíjel jsem jí, pokud se nepletu, snad jen jednou před touto zimou.
Praděda: To jsou vrata u souseda, kde mám druhou garáž a ty nejsou na D/O. Buď jsem jim dal moc velkou sílu a vrátily se nebo zafoukal vítr, nevím, není mi to jasné. Ono já vycouvávám z garáže doleva, ostře doleva, takže se lepím na levou stranu a kontroluju v zrcátku, napravo to sledovat nemusím, tam je místa dost. Dokonce se ozvaly i senzoty, ale Megane nemá display, který by ukazoval překážku a ani nepípá ta strana (reprák), kde je překážka, ani neztlumí rádio (IVg Meganu již to má, nebo i Picasso), takže jsem si myslel, že je to ten levý sloupek a pak rána a ona se zavřela pravá polovina vrat.
Něco jsem rozleštil, až tak to nejde vidět, ale na lak to asi je :'-( Ale tak co, vezmou i přední odřený nárazník při jednou a Megane bude jako nový.. -
pradeda777 06.10.19 14:55
« Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
D/O vrata jsou dobrý přítel, ale můžou být i zlý pán, jak jsi se přesvědčil. Já si poctivě trénuju krční svalstvo a obratle při každém výjezdu a ještě se mě nestalo, že by se vrata otevřely jen napůl. Ale věřím, že až se jednou neotočím, tak bude malér.... ;-) V Austrálii jsem měl také taková D/O "temperamentní" vrata, která se mnou někdy hrála "Ruskou ruletu".
Ale jinak jsou D/O vrata velká pomoc. Já při příjezdu z ulice otvírám s D/O posuvná vrata na pozemek a ještě další sklápěcí vrata do garáže. -
Ronault. 06.10.19 14:23
« Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Tak mám tento týden nějaký smolný. Minulou sobotu mi umřela baterka na Meganu, včera jsem neoživil po roce baterku na Favoritu, evidentně je KO a dneska jak jsem vyjížděl z garáže se mi z nejasným důvodů otevřela jedna polovina vrat a mám poškrábaného Megana... 8-s Mě snad jebne... do p...le práce... [odkaz] -
Ronault. 06.10.19 14:20
« Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Praděda: chápu smysl té lišty, Megne má třeba komplet černý nárazník a přitom to nejde poznat, holt praktický design. Ale jak píšu níže, dá se to udělat elegantněji, třeba ten polep transparentní folii.
Mno nevím, jak jsem se ptal na to o kolik mí slevní pojistka třeba se zámkem zpátečky, tak to bylo opravdu málo, to by se vrátilo tak za 10-15 let.
Kolegové teď jeli na kurz a jak se vrátili, tak přišly dvě pokuty z jednoho radaru. Změřil o radar, pak nabyl dojmu, že špatně odbočil dle navigace, otočil se, jel zpátky, zase e otočil a změřil ho radar podruhé >:D >:D >:D -
pradeda777 06.10.19 12:29
« Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Ron....ochranná lišta na zadním nárazníku je velmi užitečná věc. Přesvědčil mě o tom Bellboy v jednom karlovarském hotelu, který nám horlivě vyndával kufry z auta a udělal na nárazníku škaredý černý šrám. Ale abych byl k němu spravedlivý, nebyl asi na tak hodně vyčnívající nárazníky zvyklý.
[odkaz]
Mazda si tohoto nebezpečí byla vědoma a proto už ve výrobě přidávala na ohroženou část nárazníku čirou plastovou ochranou folii. V našem případě fungovala dokonale.
Od té doby jsem tuto věc požadoval na všech dalších vozech. V nabídce jsou často obě varianty. Chromová i plastová. U Pola jsem plastovou neobjevil, tak jsem zvolil tu co byla v nabídce. Tož tak.....
Na střešní okno jsem si zvykl v Austrálii a pořád se toho zvuku nemůžu zbavit..... ;-)
Alarm mě obvykle zaplatí snížená havarijní pojistka.... ;-)
Park Assist je pro nás kmety hodně užitečná věc....chráníme tím ty, kteří umí dobře řídit i parkovat...... ;-)
Navigace (jakákoliv) je pro mě nepraktická věc. Kdysi mě borec navigoval mobilem v Přerově a přes jedno náměstí jsme projeli 7x.. >:D Asi to nebyl opravdový borec.. ;-) -
white label 06.10.19 00:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Pokud tam uvádějí "aktivace sportovní charakteristiky tlumičů" a "volitelný podvozek "Sport Select" s paketem "Sport Perfomance Kit"" , tak to by to nemělo být jen o tuhosti řízeníˇ. Samotné řizení a podvozek není to samé.
Taky je možné, že to prostě mají blbě napsané a je to jen snížený/tvrdší sport. podvozek.
edit na vw.de jsou stručnější a píší k tomu:
Podvozek "Sport Select" včetně výběru jízdního profilu
Sportovní odpružení, snížení o cca 15 mm -
Ronault. 05.10.19 21:36
« Re: Re: PGTI vs FieSTa
praděda: No, podle mě to je trochu přeháňka. Ta cena je taky vysoká tím, že máš servis v ceně, třeba, prodlouženou záruku, která je ale reálně pak odečten. Určitě bych si nedal do Pola střešní okno, to je věc, co jde úplně mimo mě. )
Automatické parkování taky mi příjde v autě typu GTI, které by si měl někdo, kdo umí řídit a tedy i parkovat, zbytečné...navíc Polo je docela malé, sám bych možná ani kameru připlácel.
Navigace za 18 000 Kč je v dnešním světě app connectu vyhozené peníze. Samozřejmě, vypadá to hezky na activ displayi, ale po praktické stránce Waze přes app connect ukáže i policejní hlídky a to zadarmo ;-) Já třeba v Picassu mám taky navigace, taky se promítá do toho velkého displaye nahoře, ale jezdím dle mobilu s Waze, dokonce jsem si ani nenašel čas na její aktualizaci. A co mi vyhovuje na navgaci v mobilu, že si většinou to místo kam jedu, třeba nějaký obchod apod. najdu v mobilu a nemusím to znova zadávat do auta a ověřovat.
Ta chromovaná lišta na zadním nárazníku v kombinaci s červenou bude jako pěst na oko. Na Picassu, když mi teď lakovali nárazník po ženině vjíždění do vrat, jsem to vyřešil transparentní folii, která jde sotva vidět a vyšla mě na 700 a nakládání kočárků nepředstavuje tak velké riziko.
Soud system Beats mi moc neříká, já v autě moc muziku nahlas nebo ve vysoké kvalitě neposlouchám... ale to chápu.
Pokud se pro Polo rozhodnu, tak toho moc připlácet nebudu, patrně oželím i ten winter paket.
No a alarm, jestli mi to ochrání auto... >:D ... -
Ronault. 05.10.19 21:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
OK, tak DCC je přece založeno na tlumičích, které mají proměnlivou tuhost, pokud se nepletu je to dávno mikročásticemi kovů v náplni tlumiče. Jestli tam nejsou tlumiče s proměnlivou tuhostí, Na jakém principu to tedy funguje? Která součástka mění svou tuhost nebo vlastnosti? Za 6400 Kč bych očekával že se bude měnit pouze nastavení tuhosti řízení. -
white label 05.10.19 14:32
« Re: Re: Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Plnohodnotné DCC (včetně polohy komfort) tam není určitě, ale adaptivní (se dvěma polohami normal/sport) to je, obdobně to má i Porsche, které má PDCC, nebo jednodušší a levnější PASM (sportovní aktivní podvozek normal/sport). -
white label 05.10.19 13:38
« Re: Re: Re: PGTI vs FieSTa
Ron
U toho příplatku je (mimo jiné) uvedeno:
"aktivace sportovní charakteristiky tlumičů"!
. volitelný podvozek "Sport Select" s paketem "Sport Perfomance Kit"
. volba režimů eco, normal, sport a individual
. ovládání odezvy plynového pedálu a řízení
. aktivace sportovní charakteristiky tlumičů
. Soundaktor - nastavení sportovního zvuku -
Ronault. 05.10.19 13:03
« Re: Re: PGTI vs FieSTa
iudex: chápu, volba zatím nehoří, uvidím jak v průběhu října bude čas a možná prodejnu modrého oválu navštívím, i když tedy vzhledově se mi Fiesta nelíbí vůbec, to už bych možná raději čekal na nové Clio RS, jestli bude nebo zvážil SSS... nicméně proč nezkusit. Já se s mou konfigurací Pola - 18, Limestone, sklopná zrcátka, parkovací asistenty, ale bez kamery, vyhřívaná sedadla (ty možná vyškrtnu, v Picassu jsem to nikdy nezapnul, jen manželka), rezerva, aut. stěrače dostal po slevě na 555t Kč. Přes 600t Kč nechc určitě jít, to jsem si dal limit, ať mám nějakou brzdu. Ale uvidíme, času dost.
WL: Podle mě ta volba režimů s nastavením tuhosti podvozku nic nedělá, tam DCC není i v nějkém videu to jasně říkali, to by mělo jestli něco měnit, tak nastavení posilovače řízení. Je tedy otázkou, jestli tu změnu režimů připlácet za tuším 6400.
No nic, jdu nabít baterku a zítra aspon na chvíli vytáhnu z garáže svůj současný "hot" hatch >:D -
pradeda777 05.10.19 12:26
« Re: PGTI vs FieSTa
iu....ořezal jsem výbavu "na kost" (podle mě... ;-) ) a dostal jsem se na 673841.- S chudobnější výbavou by to pro mě nedávalo smysl.
Fiesta ST má jen 1.5 l "našponovaný" motor. Speciálně na popojíždění ve městě by byl 2.0 l v Polu výhodnější. Na druhé straně FST je s manuálem, který u PGTI nelze.
-
white label 05.10.19 11:42
« Re: PGTI vs FieSTa
FieSTu bez Performance sady? To je právě to, co by mě na ní lákalo nejvíc...jak psal i woody, to bych si pak celou dobu vyčítal, že jsem za to nepřiplatil.
U PGTI ta možnost není, tak to člověka nemůže mrzet, ale u Pola GTI dostaneš k volbě profilu jízdy aspoň adaptivní sportovní podvozek s možnostmi normal/sport. -
iudex 05.10.19 10:48
« PGTI vs FieSTa
Porovnal som ceny Pola GTI a Fiesty ST u nás a v ČR a zistil som zaujímavú vec:
na Slovensku stojí PGTI s mojou konkfiguráciou (LEDky, autoklíma, 18", parkovačky, metalíza) 24480 eur aj s povinným automatom. Porovnateľne nakonfigurovaná FieSTa (ale s manuálom) stojí až 27070 eur, teda je drahšia o 2590 eur (cca. 67t Kč).
V ČR vyjde rovnaké Polo 610900 Kč a FieSTa 614100, teda rozdiel je len zanedbateľných 3200 Kč (120 eur).
Celkom nečakané rozdiely. Preto kým u nás nemá FieSTa zmysel (cenovo sa blíži Focusu ST, ktorý začína na 29900 už so solídnou výbavou vrátane samosvoru), v Čechách je zaujímavou alternatívou (odstup od Focusu je stále veľký). A ak by som sa s tou FieSTou uskromnil a dal pastelovú červenú namiesto drahej modrej metalízy, nedal Performance sadu (ani Polo nemá samosvor) a nemusel mať päťdverák (Ron to che hlavne ako auto pre seba), tak som na 560300 Kč a to už je parádna cena, s nejakou zľavou, povedzme 10% (to by sa malo dať) som na 504t. A to stojí za zváženie. -
white label 05.10.19 02:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
Třeba v allroadu mám DAB už 13 let a u nás pořád k ničemu, ale kdo by tenkrát tušil, jak dlouho jim to bude trvat, digitální TV měla úplně jiný spád, u TV tuneru tam je analog i DVBT, ale i ten digital už bude za chvíli (po nástupu DVBT2) starý/k ničemu.
DAB jsme dávali do každého auta, kde to šlo, tak už by konečně mohli začít vysílat digitálně i u nás. Zvuková kvalita by měla být zřetelně lepší. -
Ronault. 05.10.19 00:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
Praděda tam měl i extra příplatkové sedačky s masáží zbytnělé prostaty, jinak se to nedá vysvětlit...
Pánové, má někdo v autě DAB? čili digitální rádio? Poslední dobou je to v příplatcích často. Pravda, že zatím není určeno jestli a kdy bude konec analogového vysílání, ani stanic není mnoho v DAB, ale zvuk minimálně Radiožurnálu bude lepší... -
white label 05.10.19 00:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
Jj, zkoušel jsem maximum a dostal jsem se "jen" na 760.600,- včetně max. prodl. záruky.
Musel tam dát i něco z příslušenství, nebo servisních balíčků. ;-)
V konfigurátoru by ještě mohla být aktuální hmotnost dané konfigurace.
-
Ronault. 04.10.19 19:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
Iudex: dneska jsem byl na prodejně a měli tam polo GTI na 17 kolech a v kombinaci s černou barvou vypadaly až malé. Navíc jak už napsal wl jsou sedmnáctky v nabídce s dost nudným designem. Broušená kola obecně vypadají vždy menší než klasická. Ve všech testech si komfort podvozku velmi pochvalují a přitom jsou na 18 kolech. Samozřejmě nejraději bych vyzkoušel obojí, ale je v ČR opravdu málo předváděček, našel jsem pouze jednu.
Swift určitě vyzkouším, přece jen je levnější a dle testu velmi povedený. Zatím ještě nic neobjednávám, jen jsem se začal rozkoukávat ale je pravda že výběr je velmi malý a tak nemusí trvat dlouho >:D
Praděda: to jsi musel nakonfigurovat nějakou hrozně vybavenou verzi. Mně to dnes spočítali podstatně levnější. Za 750 tisíc by se dalo víš pokukovat o třídu výše -
white label 04.10.19 14:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
iu
Opozice je kořením diskuze.
S tvým "...vizuálne dostatočne veľké..." naprosto souhlasím, lepší slovo, než "dostatečně" (viz školní hodnocení) mě nenapadá. Dostatečná by byla třeba i běžná verze Pola...
Podle mě je ten designový rozdíl (celkový dojem z PGTI, jako z hh) mnohem výraznější, než je přínos pro komfort, ale hlavně je nutné si uvědomit, že obvod kol šel u Pola mezigeneračně poměrně výrazně nahoru a je už prakticky na úrovni Golfu (215/40/18" vs 225/40/18"), takže dnes má PGTI při 18" (a stejné šířce pneu) stejný profil pneu, jako mělo předchozí PGTI při 17" (215/40/18" vs 215/40/17") a navíc má i o poznání méně prkenný podvozek, než předchozí g., což je obecnější trend. Reálná výška profilu je při 18" prakticky shodná s profilem pneu u aktuálního SSS, resp. rozdíl je menší, než 2mm (215/40/18" vs 195/45/17"). A jak jsme psali, v 17" je konkrétní design o ničem, na rozdíl od 18".
VW GTI verze nejsou příliš nápadné, natož okázalé, kromě červené linky na masce, která je vidět jen zepředu, zbývá největší podíl na odlišení (od běžných verzí) právě na kolech, což 17"ky u dnešního PGTI zvládají s poměrně velkými problémy.
Navíc to Ron neplánuje provozovat jako rodinný hb, ale hlavně jako hh pro sebe. -
pradeda777 04.10.19 13:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
PGTI se mě také líbí. Jen tak pro zajímavost jsem si jej nakonfiguroval. Vyšlo mě to na cc 775,000 peněz (i s Bresciami.... ;-) ..)... Pokud se kupuje jako převážně městský vůz, tak DSG by byla (pro mě) v tomto případě výhoda.
Ale bacha! Je tu také "v ulici nový kluk"...... ID.3 Městské auto pro 21 století.
[odkaz]
Pro městský provoz určitě silná konkurence. Cena? -
iudex 04.10.19 09:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
A ja budem trochu v opozícii a poviem, že na PGTI by som 18ky nedával. Je to predsalen o triedu menšie auto ako Golf a kým ten tie 18ky potrebuje a 17ky pôsobia už malé, na Pole sú 17ky úplne dostačujúce a vizuálne dostatočne veľké: [odkaz] A tiež Polo nemá multilink, len torzku a to by som zvažoval, do akej miery sa jednoduchý podvozok bez adaptívnych tlmičov vyporiada s tak veľkými diskami. Samozrejme vizuálne sú 18ky top, o tom nie je spor, len je tu otázka tej praktickosti, predsalen Polo nie je víkendovka, ale asi bude jazdiť aj bežne po meste, určite by som teda najprv vyskúšal, do akej miery to obmedzuje komfort.
Inak každopádne kúpu PGTI schvaľujem, samému sa mi páči a medzi malými HH by bolo vo finále výberu (v dobe, keď malo manuál bolo asi jednotkou na mojom BY zozname malých HH). S DSG už by som zvažoval, ale FieSTa (okrem toho, že sa Ti nepáči) je aj sakra drahá, asi najdrahšia v triede (ja som nakonfiguroval na nejakých 27t eur a to sme už na dostrel HH nižšej strednej). Woody vychvaľuje Swifta a keďže vieme, že nie je typ, čo len z princípu chváli vlastnú garáž, tak to asi naozaj bude stáť za zváženie. Clio RS končí (ak sa ešte vôbec predáva), 208GTi detto, takže ani moc na výber nie je. -
Ronault. 03.10.19 23:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
WL... koukám, že už mi z práce šplouchá na maják... místo WL jsem napsal jako na začátku každé zprávy NO - Nynější onemocnění 8-s >:D >:D
To jo, ty Brescie jsou docela šik, ale v těch 17, což by na zimu stačilo se mi výběr nelíbí. -
white label 03.10.19 23:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
To půjde dát i z běžného Pola, pokud to jsou 17".
Na CrossPolu byly origo letní 17" a zimní 16" jsme koupili z nabídky VW příslušenství pro Polo.
Ale ty letní 18" Brescia k tomu sedí bezvadně, nic lepšího (podle mě) nevymyslíš. -
Ronault. 03.10.19 21:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
NO: ta cena byla jen nižší proti té, co je.na webu, klidně ti tu kalkulaci pošlu na mail, ale nebyla jako u předváděčky v červené. Ta šedá není ale předváděci.
Díval jsem se a třeba pro Highline mají větší výběr kol a třeba 17 pamplona by byly ideál na zimu, lakované a ne broušené, lehce šedé...by mě zajímalo, jestli se dají dát i na GTI, třeba z příslušenství. -
Ronault. 03.10.19 19:50
« Re: Re: Re: Re: SSS vs PGTI
WL: kdybych konfiguroval do výroby, tak by se to nelišilo od toho skladového, možná místo vyhřívaných sedaček bych dal přednost 18 kola. Pravda, ty 17 by stačily, ale nelíbí se mi jejich design. Obecně je tam na výběr málo kol, klidně bych na Polu GTI viděl klasický GTI jak máš ty...
S tím adaptivním tempomatem souhlas, musel bych vyzkoušet, záleží na nastavení.
Jako zatím nekupuji, v manuálu mě to lákalo hodně, v DSG bych musel hodně vyzkoušet a popřemýšlet. Nabídku i se slevou pro lékaře mám na to šedé, do výroby by to nemělo být dražší, jen prodejce říkal, že užitkové VW od listopadu zdraží o nějaké procento a nemůže vyloučit, jestli se to nebude týkat i osobáků.
Já mám cestu do Plzně a okolí na podzimní prázdniny, tak pokud do té doby nevyzkoušim jinde, vyzkouším tam. Ono na výběr moc z podobných aut není, Fiesta se mi prostě nelíbí a Swifta musím taky zkusit... -
white label 03.10.19 17:51
« Re: Re: Re: SSS vs PGTI
Ron
Mně se taky líbí limestone nejvíc, navíc to je přesně ta šedá, kterou jsem kdysi chtěl na G7R, když jsem o něm ještě poměrně vážně uvažoval, ale i ta obyč. červená za mě lepší, než těch pár dalších, včetně bílé. Bílých PGTI je minimálně 90 %, aspoň podle toho, co jsem zatím potkal tady i venku.
Adaptivní tempomat musí fungovat dokonale, jinak raději klasiku/normální, a obávám se, že v této třídě a cenové relaci, tak fungovat úplně nebude.
Mně se spíš moc nelíbí design těch 17" kol, na tom červeném byly ty 18" mnohem pěknější (bez ohledu na velikost), ale kola se dají řešit.
Zkusil bych asi slevu na nový kus (do výroby) a nakonfiguroval to podle sebe. -
Ronault. 03.10.19 15:58
« Re: Re: SSS vs PGTI
WL: Osobně se mi limestone líbí nejvíce, daleko více než červená, na které zapadne ta červená linka GTI a především tahle červená je taková hodně obyčejná, za srdce mě úplně nechytla. Dal bych přednost i bílé před červenou. Ale barvu bych až tak nehrotil, kromě černé všechno jde.
Ta nabízená šedá má docela obstojnou výbavu, když už nedoporučuješ ten velký display, tak možná bych ještě chtěl.adaptivní tempomat, ale nehrotil bych to, má vše, co považuji za nezbytné.
Iudex: když to hodně slušně napíšu, tak se hodně pleteš.
1. Uvědom si, že dodnes mám HH z devadesátých let Škodu Favorit Silver line, to je auto, jde je ještě méně místa a komfortu než ve Fiestě.
2. Megane je úsporný, ale rozhodně není komfortní, podvozek je hodně tvrdý a nebojím se říct, že když jsem jel woodyho GTI, tak mi přišlo měkčí. Když jsem ho kupoval, měl jsem nějaký limit a věděl jsem, že nechci atmosféru a TSI v té době ještě moc spolehlivá nebyla, zrovna praskaly řetězy, takže nejsilnější dCi v nabídce byla jasná volba.
3. Picasso nemáme proto, že chci francouzský komfort, i když tam je, ale protože máme hodně dětí, běžně jezdíme v pěti, teď na dovolenou jsme jeli v šesti. Nejsem jako můj kamarád, co má S maxe protože má jednu šestiletou dceru. Navíc Picassem jezdí žena, taky nahradilo její Fabii, já jen když jedeme s celou rodinou.
4. Spotřebu už tak moc řešit nemusím, už nenajedu tolik od doby, kdy jsme se přestěhovali a taky už není taková finanční nouze, zatím...
5. Přibral jsem holt s dětma, prací, kdy se nějaký režim nebo prostor pro sport nenajde a žena mě taky vykrmuje... nicméně problém v MX-5 není až tak šířka, ale výška, kdy jsem měl oči někde u horního okraje okna a na délku taky bída. V otcově Fabii mám místa dostatek a ta je ještě menší než Polo GTI, co je za mnou je mi fuk, tam nikdo nejezdí. -
pradeda777 03.10.19 10:47
« Re: Re: SSS vs PGTI
Ron....protože su služebně nejstarší, tak diskuzi o hemeroidech ukončuji já... ;-) ....
....na předešlé stránce jsem napsal.....studené sedačky, a to i ty textilní, jsou v zimě "no good" na hemeroidy.....tento statement samozřejmě zahrnuje i lidi, kteří je už mají.
Možná jsem měl ještě dodat, že sezení na studeném je taky sviňa na prostatu..... ;-) [odkaz]
[odkaz]
-
iudex 03.10.19 08:36
« Re: SSS vs PGTI
Ron: tak nejak mám pocit, že s Tvojimi parametrami nie si zrovna ideál do malého HH (btw. kedy si tak pribral? Na VŠ si vyzeral tak na 80). A celkovo hotheč asi nebude niečo pre človeka, ktorý oceňuje francúzske pohodlie a priestor MPV či kombi a hlavne nízku spotrebu nafty. Ale možno sa mýlim a šokuješ ma nejakou FieSTou. :-) -
white label 03.10.19 00:57
« Re: SSS vs PGTI
Ron
Takže bych to vyhřívání sedaček uzavřel tím, že je to dobré pro teplouše, kterým neplodnost nemůže vadit, na rozdíl od hemeroidů... >:D >:-[]
Ta šedá limestone (má větší přípl. výbavu, včetně vyhř. sed.) je naživo taky super, z těch celkem pěti barev jsou pro mě průchodné právě tyhle dvě, červená flash a šedá limestone.
Pokud bys akceptoval dsg, tak si to zatím můžeš nakonfigurovat jak chceš.
V Ostravě svého času byla bílá předváděčka s dsg, se kterou jsem se taky svezl.
To bluetooth handsfree je už samo v základu, stejně jako dvouzónový climatronic, na rozdíl od RS Q3 SB. -
Ronault. 02.10.19 23:43
« Re: SSS vs PGTI
Tak pánové, je to vyřešeno, Polo GTI s manuálem je prodáno, takže nic. Poslal mi sice nabídku na jejich druhou skladovku, v šedé limestone s DSG, ale tohle už je na delší přemýšlení. Pro zajímavost jsem obvolal oba prodejce VW v Ostravě a nikdo Polo GTI nemá jako předváděčku. Spíše asi zkusím ještě SSS a asi Fiestu, i když ta se mi vzhledově nelíbí. Nemám kam spěchat, Megane šlape a hlavně si moc nedokážu představit, jak jde z domu. Nevím jestli bych ho prodal někomu třeba bez garáže nebo nedejbože někomu, kdo by s ním jel do myčky nebo nedával VIF do nafty nebo... ach, to jsou hrozné představy....
Woody: Jo, na těžší váhy jsem ze 207 SW zvyklý, ale naopak Megane patří mezi lehčí ve své třídě. Na tankování moc zvyklý už nejsem, od dob aut na LPG, kdy jsem tankoval a 300 km teď s Meganem dám v pohodě 1000 km, holt 60 litrů je slušný objem.
Ad diskuze o vyhřívaných sedadlech a hemeroidech... já v látkových sedadlech opravdu výhřeb nepotřebuji, co je máme, jsem to ani jednou nezapnul. Ale třeba manželka si je v Picassu pochvaluje. Jsem sice ortoped a ne proktolog, ale že by nějak měly vliv vyhřívané sedačky na hemeroidy, to jsem neslyšel. Spíše bych čekal opačný efekt, teplo zvětšuje prokrvení a tedy mohly by spíše začít krvácet 8-s Co je ale pravda, vyhřívané sedačky nejsou dobré na plodnost, varlata mají být v chladu ;-) -
pradeda777 02.10.19 17:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
Kua ona ta RS Q3 není v manuálu? Tak to je prů-ser.... ;-) A teď ty hemeroidy.... :-O
Tož aby z toho nebyl nakonec ten FFST, ten jediný manuál má............... ;-)
Klídek. Mám vše pod kontrolou. ;-) I CVT se soudružkou.... ;-) -
white label 02.10.19 16:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
pd777
Právě proto, že už neslyšíš nejlíp, jsem ti to raději napsal... ;-)
A tu RS Q3 SB si necháš předělat na manuál, nebo na stará kolena konečně přiznáš orientaci, a už se nebudeš vymlouvat na soudružku, že to CVT máš kvůli ní? >:-[] -
white label 02.10.19 14:48
« SSS vs PGTI
w-a
>:D >:-[]
Ono je těch 975 kg u SSS (na dnešní poměry) vlastně něco nevídaného. V sedmdesátých letech jsme měli doma bílý Fiat 128 rally, což byl takový předchůdce kompaktních hh (i když šlo o dvoudveřový sedan) a ten tenkrát vážil 780/820(s náplněmi) kg, což mi přijde ještě pořád relativně blízko k těm dnešním 975 kg u SSS. Objem motoru (atmo) byl jen o něco menší (1290) a výkon jen 67PS/6000, ale i přes to s tím byl člověk na tehdejších okreskách doslova král. A nádrž měl na 38 l, takže tady skoro plichta s dnešním SSS. To auto jsem miloval (jako spolujezdec) ze všech nejvíc, které jsme měli a dodnes na něj hrozně rád vzpomínám, pětkové GTI má také některé jeho charakterové rysy, i když už je podstatně těžší, výkonnější, rychlejší, modernější...
[odkaz]
P.S. Ta 1,8 TSI v minulém PGTI mě taky nějak extra nepřesvědčila. -
pradeda777 02.10.19 14:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
wl....nemáš pravdu. V zimě, když auto stojí na mrazu nebo i v nevytápěné garáži, je vyhřívání i textilních sedaček moc příjemné. Ano, nutné to není, jako mnoho dalších serepatiček co se dnes do aut dávají.
Ale máš opravdu dobrou paměť. Netušil sem, že jsi tu zmínku o automatech a teplouších vzal osobně. Ale asi to tak bude. Říkal mě to totiž můj bankéř a on je teplouš. Žije s dalším borcem a nijak se tím netají. Já si ho naopak vážím, protože mě vždy zavolá, když je výhodný kurz australského dollaru abych směnil...... -
woody-alien 02.10.19 13:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
wl: Pokud se týká skutečných předváděcích jízd, taky bych se nebál. Snad až na toho "smolíčka" z Prahy. ;-) [odkaz]
Horší je podle mě, když to daj do užívání nějakýmu prodejci jako služebák.
Každopádně pořádně vyzkoušet je nutné. Nejen kvůli funkčnosti ale hlavně kvůli pocitu. Když P-GTI kdysi upgradovalo na 1.8 TSI a dostalo možnost manuálu, zvdvihla se taky vlna nadšení a novináři se mohli uchválit. Mě to ovšem tenkrát jízdně moc nezaujalo. A to už jsem vlastnil GTI-P, takže to nebylo nějakými předsudky vůči "nudnému" koncernu. -
woody-alien 02.10.19 13:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
wl: Oficiálně má SSS pohotovostní hmotnost 975 kg, P-GTI s DSG 1280 kg. Teď nevím přesně o kolik je DSG těžší než manuál ale narazil jsem na test P-GTI s manuálem, kde uváděli pohotovostní hmotnost 1325 kg. Pokud třeba ten údaj zaměnili za provozní hmotnost, dostali bychom se na 1250 kg pohotovostní, což by mohlo odpovídat, a potom by tedy bylo Polo manuál o 275 kg těžší než Swift.
No a to máme jen oficiální údaje, realita může být jinde. SSS už v reálu zvážili a měl 990 kg. Tak či tak, doufejme, že má Ron v oblibě návštěvy čerpacích stanic. ;-) Co do objemu nádrže si mohou P-GTI s SSS podat ruce, 40 vs. 37 je opravdu "nálož". Mně se hladový oko rozsvěcí nejpozději lehce nad 500 km. -
pradeda777 02.10.19 13:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
Ron, jestli pojedeš to Polo pořádně projet, tak s tím sfrkni do Kyjova. Taky bych se v tom chtěl svést...... ;-)
wl... stav tachometru....je bych tam napsal...funguje...nepřetočen..... ;-) -
-
white label 02.10.19 12:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
Ron
Vidíš, žena má víc rozumu, než ty...
Právě, že to ten červený interiér nemá, proto jsem psal, že je to opticky dobře nakonfigurováno, včetně palubky ("...barva, kola, palubka"...), je tam to kovově šedé provedení palubky, viz: Dekorace "Deep Iron Metalic":
[odkaz]
A ten Active Info Dislapy není v Polu nic moc, osobně bych klidně raději zůstal u klasiky.
[odkaz]
A bezklíč bych nechtěl v autě ani zadarmo, tím spíš v koncernovwém.
Vzhledem k manuálu bych se té předváděčky tolik nebál, bez dohledu se ty předváděčky obvykle neprovozují, myslím pro potenciální zákazníky.
Každopádně to chce pořádně projet. -
Ronault. 02.10.19 12:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
WL: tak samozřejmě není to to nejhlavnější, to je jasné, spíše hrají roli i peníze.
Jde ale vidět, že mám hodnou ženu, ta mi řekla: Kup si ho, máš teď narozeniny...
>:D >:D >:D
Dany: tak to asi bude a nebo 5 km znamená 5 tis km.
Je to ale asi jediná věc, co mi vadí. Kupovat předváděcí vůz u HH... trochu obavy mám, přecejen kdo se chová k predvadecce pěkně, resp. který prodejce si to hlídá a neuhlídá vždycky, některým to půjčí jen bez doprovodu atd....
No a klidně bych si představil i bez toho červeného interiéru..., Ale asi to není taková hrůza..
Co by to ještě mohlo mít je keyless, ten už jsem.v dalším autě chtěl mít, resp. doufám, že alespoň nemusím strkat klíč do spínací skříňky jako to má Fabia.
A pak by se mi líbil ten display místo palubní desky (jak se to jmenuje si nevzpomenu)
Jen nevím, jestli umí Rádio Composition Media 8" andriod auto nebo mirror link. Ve Fabce to taťka má a je to podle mě lepší než integrované navigace...
-
white label 02.10.19 12:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS vs RS Q3 SB
Ron
...mladého řidíčák, automat v Picassu..., na to kašli, to jsou zbytečné výmluvy, mysli taky občas na sebe, pokud bys to PGTI chtěl dostatečně hodně, tak to bereš a podobné prkotiny neřešíš. ;-)
Iudex napsal, že se dá očekávat zvyšování cen s ohledem na pokuty, které automobilky budou platit. Pro mě jako zákazníka tedy není vůbec zajímavé, jestli je pro ty pokuty rozhodující datum výroby nebo datum registrace. Automobilka vám musí dodat auto, které nebude mít s registrací problém. Tohle mělo smysl v době, kdy si ještě například mohl do určitého data objednat auto bez filtru a potom už jen s filtrem.
Ale protože mi je vážně jedno, jestli za moje auto bude muset automobilka zaplatit pokutu, jediné co mě zajímá, je cena uvedená na smlouvě v době objednávky. Může být, že se pokuty na cenách projeví hned, ale taky to tak být nemusí.
Samozřejmě, ještě je tu možnost, že se si nedokážete srovnat se svým svědomím, když na konci prosince objednáte auto za starou cenu, ale díky výrobě už v roce 2020 za vás bude výrobce nucen zaplatit pokutu. No, to už je na vás. >:D