Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 09.12.19 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Schválně jsem už hledal více GéTéčko, než co byla poněkud tvrdá M2 (funguje skvěle ve vysokých rychlostech). A už jsem ji měl 2 roky, najel 27 tisíc, slušně jsem si ji užil, a s těmi zády je to teď o něco horší, takže jsem chtěl měkčí M240i, co může být občas na daily. Kdyby byla M240i v manuálu, tak bych asi stejně šel do automatu. Ten osmikvalt ZF je skvěle naladěný s tím motorem 40i, zrychlení na 200 to má mimochodem stejný jako M2 >:-[] A ke všemu jsem "zbaběle" zvolil xDrive, tady ještě preference zadku 70/30. Protože driftování na sněhu bylo super a s tímhle to bude snad taky dobrý. A je to více bezpečnější. -
white label 09.12.19 20:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Okruh je extrémní příklad. Pokud chceš jezdit s Porsche na okruhu, vyplatí se platit si paušál na časově neomezenou záruku, potom ti třeba karbon keramiky vymění zdarma.
Taky na tom okruhu toho Porsche vydrží nesrovnatelně víc, než BMW, včetně brzd.
A za kvalitu se platí všude, synovec teď předělával komplet! brzdy (u 3er) na M-performance (se zlatými třmen) a taky stály hodně... a lepší, než "železo" pod Porsche to nebude. -
Thomasino 09.12.19 19:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Já jsem nakonec objednal automat, asi jsem už taky línej ;-) >:-[] >:D
Ale hlavně jsem šel nakonec "jen" do M240i a už tam nejde objednat manuál. On popravdě nebyl ten manuál žádná pecka, to v Hondě Civic Type R nebo BRZ je lepší. -
Thomasino 09.12.19 19:13
« Re: Re: Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Nazdar bando! Nějaké nové auta tady??
No já to nedávno řešil, jestli M2C nebo M4 (oboje kolem 1,5-1,7 mega po slevě). Osobně bych šel spíše do M4 (bez Comp.paketu s výhledem na KW V3), jednak kvůli tomu, že je větší a lehčí, jen o 100 tisíc dražší s podobnou výbavou a aktuálně dostupnou slevou - na konci léta), místa vzadu za mnou je o kousek více. Pro mě důležitý prvek, že v M4 mohou být látková sedadla a v M2 ne (kůži už jsem fakt nechtěl). Taky pro někoho důvod, že tam jde dát adapt. podvozek. Ale zase do M2C jdou dát lepší příplatkové brzdy se 6-ti pístky.
Proč si někdo vybere M4 proti 911 chápu, ono servisovat Porsche je výrazně dražší, musíš na to už prostě mít >:-[] Ale je fakt, že být za vodou, taky si vyberu 911 C4 nebo GTS, než M4 CS ;-) A nebo ještě lépe Cayman GTS se šestiválcem. Raději než 911 Carrera 4 či Carrera S. Ale už na to taky trochu prdím a nehodlám do toho sypat tolik co dříve.
P.S.: z jednoho drag rejsu se nedá moc usuzovat, viz. nedávné pěkné slovenské srovnání HotHatchů. A hodně záleží na pneu a jak kdo umí rozjezd s LC. Důležitější je vždy osobní srovnání, každému sedí taky jiné auto :-) -
white label 09.12.19 14:44
« Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
iu
"trojvderové kupé"? Od kdy je M4 třídveřová? ;-)
Jinak souhlas, že samotný sebevětší výkon neudělá z (relativně) běžného auta ryzí sporťák. A celkový dojem z dynamiky nedělá jen výkon motoru.
Než se koupila 911 GTS, tak jsem měl možnost řídit párkrát jedničkovou Panameru Turbo S (V8 4.8, 550PS/750Nm) a to auto bylo fakt brutálně rychlé, dalo se v tom ujet prakticky každému autu (hned na první volnější rovince), které člověk na cestě potkal a pocitově to bylo ještě o poznání dynamičtější, než třeba M5C, které je papírově o něco silnější.
A 911 GTS rwd je i přes deficit (proti awd PanameřeTurbo S) 100PS/200Nm celkově dynamičtější, a ta dynamika je výraznější, než by člověk čekal od kupé 2+2 s "usranými" 450 koňmi. Takže, jak už jsem psal, jen o koních to není a přidat časem GTS nějakých dalších 50-100 koní by určitě šlo (relativně bez problémů), ale podle mě by to bylo na neokruhové ježdění zbytečné. -
pradeda777 09.12.19 12:16
« Re: Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
Souhlas s upřednostněním M2C před M4CS pokud jde o dynamiku. Ale kdo preferuje větší a pohodlnější kupé by asi sáhl na M4CS (adaptivní podvozek). Avšak M2CS má teď adaptivní podvozek také. Zatím jsem nikde nenašel žádný test, který by nám o efektivnosti toho adaptivního podvozku něco řekl. Mám obavy, aby to nebyl zase jeden z těch, který je v comfort tvrdý jak sviňa, ve sport jak kameň a ve sport+ jak tvrdý kameň..... ;-) -
iudex 09.12.19 08:50
« Re: 911 GTS (991.2) vs M4 CS
zaujímavý ten dragrace (GTS vs M4), je fascinujúce, ako 911ka vyrazí, zjavne majú ten launch control úplne vymakaný, plus trakcia zadnej nápravy zaťaženej motorom; potom M4 pôsobí ako o 100k slabšie auto. A keďže M4 CS je drahé ako sviňa, blíži sa tej 911ke, tak naozaj nevidím dôvod na jeho kúpu. Inak tu sa len potvrdzuje moje tvrdenie, že trojvderové kupé á la M4 nie sú zrovna rozumný kauf: nemôžu sa rovnať klasickým športiakom ako je 911ka, zároveň neprinášajú žiadnu pridanú hodnotu. To M3 je z môjho pohľadu lepšia kúpa: dynamika zhodná s M4, ale praktickosť štvorvderového päťmiestneho auta. Takže pri porovnaní s 911kou človek môže aspoň argumentovať, že ten deficit v dynamike vyvažuje výrazne vyššia praktickosť.
A keď niekto vyslovene trvá na kupé, tak by som ušetril niekoľko desiatok tisíc a namiesto M4CS kúpil M2C, ktoré má takmer zhodnú dynamiku ako M4CS: [odkaz] -
pradeda777 07.12.19 16:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Tak tak...i když nová X5 30d (620Nm) se alespoň krouťákem na starou 40d (630Nm) téměř dotáhla. Ale po nové 40d zatím ani vidu ani slechu.... ;-)
Jo, ještě je v nabídce tady ta 45e. Možná proto si dávají s 40d načas....
[odkaz] -
white label 07.12.19 15:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
U tak těžkého a velkého auta se vyplatí připlatit si za silnější 40d, naopak 50d už stojí "nesmyls" a pocitově to není přínos odpovídající výši příplatku. U 50d je ten nárůst výkonu poznat hlavně na papíře a na ceně. -
pradeda777 07.12.19 14:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
iu...X5 30d jsem v roce 2014 testoval a kdybych pak další den nejel s 40d, tak bych asi byl s 30d spokojen. Ale výkonový rozdíl byl natolik citelný, že jsem neváhal a objednal 40d. BMW R6d je parádní motor a i tady platí, že "těžko zjistit, že je to nafta".... ;-) -
white label 06.12.19 20:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Do regálů ano, ale Turbo stojí o dost víc, než eSko... a jak by k tomu majitel Turba přišel, kdyby si doplácel za PCCB stejně, jako majitel eSka, který v základu ty PSCB nemá a má jen "železo" (byť trochu větší, než základní Macan s R4)?
Při stejné ceně doplatku za PCCB by kupec Turba o tu výhodu lepších brzd v základu fakticky úplně přišel. -
white label 06.12.19 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
pd777
Co je na tom zajímavého???
Turbo má PSCB v základu, proto má cenu za PCCB poníženou o cenu příplatku za PSCB pro MS, který PSCB naopak v základu nemá, a sedí jim to na korunu:
218.880 - 81.080 = 137.800,- Kč -
pradeda777 06.12.19 16:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Tady máme 3 turbo R6 v naftě...... ;-) (Za +- stejný peníz jako Tuareg V8, ale s nižší spotřebou).(Tuareg spotřeba NEDC std. 7.4l/100)
BMW X5 M50d
Výkon/otáčky (kW (k)/1/min)
294 (400)/4400
Max. točivý moment (Nm/1/min)
760/2000-3000
Maximální rychlost (km/h)
250
Zrychlení 0-100 km/h (s)
5,2
Spotřeba paliva
Město (l/100 km)
8,1-7,6
Mimo město (l/100 km)
6,7-6,3
Kombinovaná (l/100 km)
7,2-6,8
Ale také bez V8 bublání..... ;-) (BMW X5 V8 v benzinu si vezme o cca 3l/100 víc). S bubláním... ;-) -
white label 06.12.19 16:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
iudex
Ano, Touareg V8 TDI je na prémiové třídní špičce a to nejen motoricky, ale i podvozkem. :yes:
Jediné (na poměry větších SUV) s čím mám problém je design jeho aktuální g., včetně interiéru, že se to líbí v Číně apod., o tom naopak samozřejmě nepochybuji.
Jeden můj místní bývalý spolužák, který je finančně hoooodně za vodou, teď zrovna po delší době přešel z X5 (několik nových po sobě) na nového Tourega a nemůže si tu změnu vynachválit. Kromě motoru, chválí hlavně komfort podvozku spojený s jeho agilitou, lepší posaz a prostornost vpředu (je vysoký). Jeho žena zatím u BMW zůstává a má teď novou X4 40d.
Jiný zdejší náš (movitý) známý má SQ7 předface, na naše doporučení šel nakonec do červeného laku (do té doby měl vše černé).
Tyhle diesely jsou velmi kultivované, zejména po zahřátí na provozní teplotu, takže jako dálkové expresy na polykání dálničních km není o čem. Kdo jezdí kratší trasy a netrhá rekordy v nájezdech, tak si může spíš dovolit víceválcový benzín i v SUV, ale vždy je to za cenu podstatně vyšší spotřeby, viz i MGTS, kde je spotřeba zřejmě jeho jedinou slabinou, na druhou stranu zvuk (i za studena!) naopak jeho velkou předností. -
pradeda777 06.12.19 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Macan S
Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
81.080,00 CZK
Keramické kompozitní brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
218.880,00 CZK
Macan Turbo
Keramické kompozitní brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
137.800,00 CZK
Zajímavá cenová politika...... :-! -
pradeda777 06.12.19 15:37
« Re: Re: Re: Porovnávačka GTI TCR, MRST, CtR, i30N
Dany....video jsem již jednou viděl, ale rád jsem se podíval podruhé abych si osvěžil vzpomínky. Samozřejmě výsledky byly někde jinde než u těch kluků na SR. Škoda, že ten den neměli po ruce CTR. Ale CTR tam na tom jejich okruhu měli před tím a zajeli s ním 1.01,92. Renault R.S. T (automat) zajel 1.01.06, což je o kapku rychlejší. Samozřejmě to bylo v jiný den, podmínky byly jiné, Rasťovi v ten den, co testoval CTR nešlo zrovna nejlépe řadění....zkrátka nastupují tady další variables se kterými je nutno počítat. -
iudex 06.12.19 15:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Dedo: keby som reálne uvažoval o kúpe veľkého SUV, tak by zrejme zvíťazilo rácio a volil by som naftový šesťvalec, a to i ten slabší (ako je 30d). Len to je taká klasika, 95% veľkých SUV má takúto motorizáciu a keby som chcel niečo viac, tak by som siahol práve po V8TDI. Pretože V8 benzín by ma asi zožral zaživa, z vyše 2 tonovej kravy ani V8 nespraví športiak a celkovo sa tam viac hodí nafta so svojím krútiakom. A samotné parametre toho TDI sú fascinujúce: stovka pod 5 sekúnd (ako najlepšie hotheče) a pružnosť vďaka brutálnym 900 Nm krútiaku. No a k tomu kultivovanosť V8, kde jedine som ochotný priznať pravdivosť toho klišé, že "nezistíš, že je to nafta".
Btw. včera som obzeral známeho SQ8 (v oranžovej) a musím sa opakovať, že je to pre mňa najkrajšie veľké SUV, k tomu keď pridám tento brutálny V8TDI, tak to je kombinácia, ktorá by ma asi aj prehovorila na SUV. :-) Ešteže na to nemám a nemusím vysvetľovať názorové obraty. >:-[] -
white label 06.12.19 15:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
pd777
Navíc podstatně méně "práší/špiní" kola. Macan před faceliftem tuhle možnost brzd ještě neměl, teď jsou u Turba v základu a u eSka si je můžeš připlatit za cenu mnohem přijatelnější, než je cena za full karbonkeramiky, u kterých je navíc extrémně drahý servis, protože jak se v praxi ukázalo, ani jejich výdrž/životnost není neomezená. -
pradeda777 06.12.19 14:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
iu....osmiválce benziny jsou u velkých SUV BMW, MB, Jeep i RR stále k máni. Ceny jsou drsné to je fakt..... ;-) Ale co by jeden nedal za exkluzivitu, že?
Ale kdo klikne za rok 30k a víc km, pro toho by nafta dávala smysl.... :-! A tam opravdu nemá koncern konkurenta.
Na zajímavé svezení v naftě už stačí X5 s 40d (230kW/630Nm) šestiválcem. Rád vzpomínám... ;-) -
pradeda777 06.12.19 14:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
wl....K těm brzdám. Vnitřně ventilované brzdové kotouče s průměrem 390 mm vpředu a 356 mm vzadu, typu Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
Vyhledal jsem info na Googlu a je to tak jak píšeš. PSCB brzdy jsou v základu železné brzdy, kde se Porsche vývojářům spolu s Bosch/Buderus podařilo do jejich povrchu "nastřelit" tungsten carbide částice.
Simply put, a brake disc made entirely of tungsten carbide would cost as much as several sets of ceramic brakes. Moreover, the technology wasn’t sufficiently advanced to bind tungsten carbide to a substrate—such as gray iron. But following a lengthy series of tests in close collaboration with Bosch/Buderus, Porsche made a breakthrough. A gray-iron disc was laser-processed to offer structure, then galvanized with an interlayer. The interlayer acts like a flexible bond to relieve the differential thermal extension of gray iron and tungsten carbide, which is then applied in a spectacular manner: a high-velocity oxy-fuel spraying process shoots tungsten carbide particles at the disc at supersonic speeds. For a moment, it looks like a Star Wars lightsaber is firing around the disc. The result is a coating around one hundred micrometers thick—but it still doesn’t do the trick on its own. Now what it needs are very special brake pads.
No a s destičkama měli zrovna tolik práce........zkrátka borci....čepici dolů.... :yes: -
iudex 06.12.19 08:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
K tým potentným SUV: včera som náhodne videl Autosalon na Prime a testovali Touareg V8 TDI. Dosť ho vychválili, najmä podvozok a motor a celkom ma to zaujalo, popravde som nejak nezachytil, že v dobe downsizingu Touareg má osemvalec. Cena je síce drsných 87t eur, ale naftový osemvalec už neponúka ani prémiová konkurencia ako X5 či GLE, jedine sesterská SQ7 (a tam by malo ísť o ten istý motor), ktorá je ešte drahšia. Táto kategória áut ide mimo mňa, ale ak by som kupoval veľké SUV, tak by som sa pozrel práve na Touareg V8, s osemvalcom to musí byť zaujímavé zvezenie. :-) -
white label 06.12.19 00:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Macan SB určitě ne, když tak Macan kupé, ale to by bylo zbytečné, protože už i normální Macan má siluetu blízkou k tzv. SUV kupé.
Macan GTS bude zase cenově i výbavou někde mezi S a Turbem, u předfaceliftu měla verze GTS nejzajímavější poměr cena/výbava. To eSko je hrozné holátko, výbavou skoro stejné jako základ s R4.
Vím jak ty šíbry vypadají a jak fungují, Macan má jinou panoramu, podobnou jako předchozí Q3, ale vyklápí se a posouvá taky.
P.S. A všiml sis, že to Turbo má (proti eSku) už v základu ty nové "polokeramické" brzdy s bílými třmeny? -
pradeda777 05.12.19 23:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
wl....s tou střechou....škoda, že nemáš na svém Macanu střešní okno, hned bychom byli o něco chytřejší..... :-!
Hodil sem ještě jednou Macan Turbo na konf. a podařilo se mě konečnou cenu (před slevou.. ;-) ) s nezbytnou výbavou (se střechou, vyhř. sedadly a volantem), ukočírovat pod 2.6 mil. Myslím, že je to excellent value for money. Macan S s výbavou by byl jen o 330k levnější. Kde asi umístí, cenově, GTS? Moc místa tam není....
Samozřejmě díky tomu, že už v základu je výbava u Turba dost bohatá (jak píšeš někde jinde), se na výbavě na přání dost "ušetří". (Kód PL3GZ7J4) -
pradeda777 05.12.19 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
...proč Macan, protože jsem někde četl, že si borci pohrávali s myšlenkou Macan SB....ale už to nebude potřeba, když je tu nový RSQ3 SB, protože by asi vypadaly jako bráchové... ;-) -
Market 05.12.19 19:24
« Re: Porovnávačka GTI TCR, MRST, CtR, i30N
Ja som si to vcera pozrel a v predoslej casti ma to TCR zrychlenie zo 0 na 200 za 15 sekund a zo 100 na 200 za cca 10 sek.
Vsetky ine videa na YT co som videl a kde TCR testuju, tak davaju casy 0-200 za cca 18-19 sek. a zo 100 na 200 za 12 sek.
Aj moja CUPRA R (papierovo 310 koni, podla nejakych testerov az 330) to zvladne za cca 18 sekund a zo 100 na 200 za cca 12 sek.
Cize to TCR bolo podla mna troska vytunene, odhadujem na 350 az 370 konikov. -
white label 05.12.19 18:01
« Re: Re: Re: Porovnávačka GTI TCR, MRST, CtR, i30N
Jo, dokonce jen ContiPremium!Contact 6, navíc 18", tedy s vyšším profilem pneu a užší!
Tenhle "balíček" mu k podstatně lepšímu času určitě chyběl:
19" kola z lehkých slitin "Pretoria" 8 J x 19
sportovní pneumatiky 235/35 R 19 (semi-slick)
Progresiví řízení pro 19" kola
Adaptivní regulace podvozku DCC vč. volby profilu jízdy
Zrušení omezovače rychlosti, max. rychlost 264 km/h
Pneu mají na ten čas dost zásadní vliv.
Hodně překvapilo tvrzení, že i30N má lepší manuál, než CTR. -
iudex 05.12.19 17:03
« Re: Re: Porovnávačka GTI TCR, MRST, CtR, i30N
Jj, gumy tam spomínali ako slabinu, boli to tuším Conti SportContact alebo dokonca len PremiumContact, čo znamená oproti špičkovým UHP časovú stratu. Ale i tak že Golf vyprášil v zrýchlení všetkých a na okruhu ho porazila iba o 30k výkonnejšia Honda je faktické víťazstvo. Hlavne sa ukázalo, že pri jazde na čas je dvojspojka výhodou a súčasne že dobre radiť s manuálom nie je úplne jednoduché, poserieš jedno preradenie a strácaš. Osobne by som ale tú brutálnu efektivitu DSG nevymenil za radosť z vlastného radenia. Za mňa je ideál exteriér Meganu s interiérom a motorom Golfa a výfukom a manuálom z i30N. :-) Alebo Focus ST, ktorý má všetko správne. -
iudex 05.12.19 16:03
« Porovnávačka GTI TCR, MRST, CtR, i30N
Zaujímavá porovnávačka aktuálnej špičky hothečov (okrem ST, ktoré nezohnali): [odkaz]
Možno občas zbytočné reči, ale závery a čísla sú jasné. TCR je v priamke nedostižné a musí mať viac, ako 290k, CtR potvrdil status kráľa a najrýchlejšieho okruhového HH, i30N je logicky najpomalšie, ale nemusí sa za nič hanbiť a MRS je najdivokejšie, ale aj najťažšie zvládnuteľné. -
pradeda777 04.12.19 22:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Na masce už trochu červené v RSQ3 emblému je. Ty kruhy by to komplimentovaly...... ;-) No uvidíme after "mock up"...... ;-) Jo, bude mít také červené brzdové třmeny... ;-)
Střešní okno. Zatím jsem vždy měl buď výklopná (zvedala se zadní část v několika stupních) a odnimatelná, mechanická. Ta byla vždy AM (after market). Jsou tu dost vidět i na starších Škodovkách. Nebo el. powered výklopná a posuvná. Na BMW to byla vždy el. powered částečně výklopná (zvedala se zadní část) a plně posuvná.
Tady na té RSQ3 SB v popisce to není jasné. Hovoří o panoramatickém střešním oknu, které má el. otvírání a zavírání. Má také větrnou clonu. To by nasvědčovalo tomu, že jde o okno, které se otvírá a zavírá posunem. Já bych chtěl, aby se i vyklápělo, protože tak ho nejvíc používám. Bez vyklápění to není pro mě zajímavé. -
white label 04.12.19 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
pd777
Nardo (v kombinaci s černými lesklými doplňky) je na tohle auto výborná volba, akorát těm kruhům vpředu na červeno bych se zřejmě spíš vyhnul.
Střešní okno je samo elektricky otevíratelné, jako všechny koncernovwé "panoramy", viz:
"jednodílná skleněná střecha
elektrické otevírání / zavírání
tónované sklo s manuálně nastavitelnou sluneční clonou
komfortní otevírání / zavírání zvenku pomocí tlačítka dálkového ovládání na klíči
integrovaná větrná clona"
Fixní "skleník" nabízel např. Nissan na Qq, a tam to pak jsou jen samé nevýhody, to jsem nikdy nepochopil, na co to chtít...
Ten design kol ze tvého odkazu pochází z původní SQ7, tam se objevil poprvé. -
pradeda777 04.12.19 16:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
wl....tož v bílé sexy tvar RSQ3SB zaniká, což může být někdy ale výhoda, jako třeba u mé M140i..... ;-)
Červená? Nevím,...... ten odstín ....?????? Neviděl jsem naživo. Ale spíš ne.
Jiné barvy mě neoslovily. Ta Nardo ji ale sekne. Je to taková macho barva.... ;-)
Střešní okno. To se ještě uvidí. V konf. není uvedeno zda se s/o i vyklápí....bez vyklápění není pro mě zajímavé.
Paket černé optiky. Ten jsem musel zvolit kvůli černým lištám kolem oken. A na to se pak nabalují další věci. I kruhy, které by měly být černé. Ano, konf. to nezobrazuje, nevím proč. Ale stejně bych si ty přední asi nechal stříknout na červenou. Zadní .....????
Kola. Jak už jsem psal. Nemám na vybranou pokud chci zůstat u 20". A to bych chtěl, protože s 21" mám obavy z "drncání".... ;-) No, IMHO....mě se ty kola docela líbí.... :-! Zajímavé, že u non RS SB je výběr kol o dost lepší. I ty 20" jsou tam pohlednější. Nevím, jak je to rozměrově, ale pochybuju, že by se daly swapnout.... ;-) Tyhle ty bych bral....
[odkaz]
Tož za optání sa neplatí.....
Edit. Zjistil jsem, že RSQ3 má o kapku širší blatníky(+10mm)než "cooking" Q3. Proto ty kola. Tak ony by asi pasovaly, akorát by byly trochu "utopené".... -
white label 04.12.19 11:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
pd777
Tak s Nardo si (příjemně) překvapil, od tebe bych čekal spíš bílou, nebo červenou. Nebo to byla čistě úsporná volba?
A kdes nechal své oblíbené střešní okno? ;-)
Ty černé kruhy konfigurátor nezobrazuje, obávám se, že už to s nimi bude (vpředu) černé až moc, v té černé masce se úplně ztratí, takové značkově "slepé". Vzadu by to naopak nevadilo, tam to bude na světlém podkladu vypadat dobře. Vpředu by byly ideální nějaké matně kovové.
Kola bych vzal spíš 21", ne k vůli rozměru (ten je zvolený dobře), ale k vůli designu, ty jediné 20" se mi dost nelíbí, mohli dát na výběr aspoň ještě jedny 20". -
pradeda777 04.12.19 10:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
wl....tož jak píšu....už v základu je velmi slušně vybavená. Zůstávám v základní barvě šedá Nardo i na 20" kolech, která nabízejí v základu. To jsou také jediná kola ve 20". Myslím, že na takový kompakt jsou přiměřeně velká. jinak...kód QHRH53
-
Dany 04.12.19 09:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Iudex, áno, s kamošmi sme si spravili zabíjačku. Super akcia. Ako sa hovorí, zážitkov veľa, spomienok málo >:D
Včera sme boli s kolegom zajazdiť na elektrických motokárach v hale. Jazdili s nami dvaja bratia, mladí, jeden evidentne trénoval (overal, boty, vlastná prilba) a druhý sa vozil pre radosť. Ten trénovaný mal tak 40 kilo aj s topánkami a dával mi stabilne tak 4s na 40 sekundovej trati. Úplne inak sa s ním tá kára správala, ako so mnou vyžratým po zabíjačke. No nič, 40 kilo len tak niekde neodložím, tak som si vychutnával aspoň toho pevnejšieho.
Jak ma sere, že sme nedali tie benzínové... -
pradeda777 03.12.19 22:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Žlutá AMG A35/45......ano, v konfigurátoru je ta žlutá s takovým hořčicovým nádechem citrónová žlutá....ale ve skutečnosti je spíš zinková žlutá. Mě se také líbí, ale nejsem si jistý jak dlouho bych ji snášel. Jak už jsem psal jinde, zubař u našeho má Clio v takové žluté a rád se za ním otočím, ale kdyby mě mělo strašit každý den garáži.....to si nésu istý..... ;-) -
iudex 03.12.19 11:53
« Re: Re: Re: Re: Špindl KSA
Dany: víkendová akcia vyzerá jak zabíjačka, či? :-) Pekné.
Inak ak chceš niečo menšie, ale dobre fotiace, tak prejdi k "nám" do Fuji. Napr. X-E3, sesterský model môjho X-T20 vieš tu kúpiť za 399 eur, to je za vybavenú APSC bezzrkadlovku s el. hľadáčikom jak zadarmo: [odkaz] A hlavne je veľmi malá, váži menej než 50% toho, čo Tvoj Canon.
Tu je pár mojich mobiloviek z Karpát:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Práve na vyššie uvedené som si kúpil ten nový foťák. Nechce sa mi na túrach vláčiť veľkú zostavu (aj keď menšiu ako zrkadlovka, ale stále), ale často človek natrafí na peknú scenériu s chce mať možnosť pohrať sa s RAWom.
-
white label 02.12.19 23:54
« Re: Re: Špindl KSA
Tady píší, že by Porsche mělo údajně v r. 2020 přijít nejen s Macanem GTS (po face), ale i s Macanem GT3 RS, který by měl mít V6 4.0 twin turbo. Takový motor bych čekal pro Macan Turbo S, ale verze GT3 RS by byla u Macanu velkým překvapením...
[odkaz] -
white label 02.12.19 19:15
« Re: Re: Špindl KSA
Vše se dalo kompletně prolézt a co bylo na zimákách (myslím, že vše kromě Tributo, Huracanu a A45S), s tím se dalo i projet (některá auta se dala projet i bez prodejce), včetně F 812 SF, které je i poměrně prostorné. Omezením byli částečné zimní podmínky (hlavně v sobotu podvečer začalo více sněžit) a zejména místní dopravní policisté, kteří měli díky této akci pohotovost, taky proto, že se tam stal před třemi týdny nějaký smrťák. -
white label 02.12.19 15:42
« Špindl KSA
O víkendu jsem byl ve Špindlu na akci KSA, kde byly autorizovanými zastoupeními naživo prezentovány tyto vozy:
Ferrari 812 SF
Ferrari F8 Tributo
Ferrari Portofino
Ferrari Lusso
Maserati Ghibli SQ4
Maserati Quattroporte SQ4
Maserati Levante SQ4
Lambroghini URUS
Lamborghini Huracan EVO
Bentley Bentayga V8
Bentley Continental GTW12
Porsche 911 4S
Porsche Panamera 4S
Porsche Cayenne Coupe
Porsche Macan
MB-AMG A45S (premiéra)
[odkaz]
P.S. Hvězdami dne bylo F8 Tributo a k dokonalosti faceliftovaný Huracan EVO.
A45(S) má proti A35 otočený motor (o 180 st., vhodnější pro umístění přeplňování a sání, byť mírně na úkor těžiště více vepředu) a celkově je zásadně vylepšená (včetně interiéru), A35 je údajně v reálu (proti nové A45) jen modernizovaná předchozí A45.
Cena vystavené konfigurace 1,8 mil. Kč!
-
iudex 01.12.19 20:34
« Re: XF10
wl: zobral som tú hnedú verziu, ani nie preto, že by sa mi viac páčila, ale bola o 50 eur lacnejšia ako čierna, takže jasná voľba. ;-) [odkaz]
Chcel som to ako medzistupeň medzi mobilom a "veľkým" foťákom, teda niečo, čo bude dosť malé na to, aby som to mohol mať v pohode vo vrecku ako mobil, ale čo bude robiť fotky kvalitatívne na úrovni môjho "dospelého" foťáku. Pôvodne som zvažoval maličký 18mm objektív Fuji, ale aj s tým je to kombo príliš veľké na vrecko [odkaz] A tento XF10 stál ešte menej, ako ten samotný 18mm objektív, teda mám 18mm objektív a k tomu fakticky fotoaparát zadarmo. A keď ho postavím vedľa mojej (už tak pomerne malej) bezzrkadlovky, tak nechápem, ako do tak malého tela dokázali narvať rovnako veľký senzor (ešte o chlp väčší ako v Danyho Canone): [odkaz] Za mobilom či (bez)zrkadlovkami to zaostáva ostrením a celkovo je to také pomalé, pobehujúceho psa mi to nezaostrí v 9 z 10 prípadov, teda je to hlavne na statické scény. Proste taký dinosaurus ako M140i, veľký senzor v malom tele, čo má svoje výhody aj nevýhody. -
pradeda777 30.11.19 11:35
« Re: Re: Re: BEZ_VĚDOMÍ
Tož na Herueka je IV také levnější, ale jen o pár korun. Pak tam mají v nabídce RX100 VI, ale ta už je za bratru 22000 plus....a také tebou jmenovanou VII za nemalých 32 990 peněz....
Škoda, že display na RX100 IV je pouze výklopný a ne otočný. Na některých předešlých kamerách jsem tuto věc měl a shledal ji jako velmi užitečnou. Ale rozumím tomu, že do takového prcka už to "napakovat" asi nešlo. I když RX100 VI není o moc větší, ale tam už mají i otočnou funkci.
-
white label 29.11.19 17:56
« XF10
iu
A jakou si vybral barvu, klasiku, nebo pseudoretro?
Reálně hlavními "konkurenty" podobných malých kompaktů jsou aktuální vrcholné fotomobily:
"Fotoaparát Fujifilm XF10 pořizuje skvělé fotografie a vypadá skvěle na to, ale má příliš mnoho námitek, které bychom mohli upřímně doporučit. Celkový provoz je pomalý a automatické zaostřování prostě není spolehlivé, což je v tomto bodě neodpustitelné vzhledem k tomu, jak se chytré telefony staly. Ale objektiv je ostrý, senzor vynikající a barvy nádherné. Stručně řečeno, XF10 vám může poskytnout krásné výsledky, ale raději si sbalte trpělivost.
Dobré pro: Pouliční fotografové využívající „zaostřování“, fotografové na šířku hledající lehkého fotografického společníka a všeobecné fotografy, kteří mají dostatek zkušeností na to, aby překonali omezení fotoaparátu.
Není to dobré pro: Střelci, kteří vyžadují důsledně přesné automatické zaostřování, ti, kteří chtějí zachytit neočekávané rozhodné okamžiky, a ti, kteří již mají nejnovější chytré telefony, které - ve většině případů - budou dost dobré.
75%
DPReview skóre" -
iudex 29.11.19 17:36
« Re: Re: BEZ_VĚDOMÍ
deda: rada RX100 sú špičkové malé foťáky, punching high above their weight, výborný senzor v maličkom tele, dokonca tam narvali aj hľadáčik (vysúvateľný), rýchle ostrenie.
Aktuálne je v predaji už Mark VII, ale je strašne drahý, stačia aj tie staršie modely, tiež som pozeral po tomto Mk IV a vedel som ho kúpiť za 465 eur (podstatne menej ako tá tvoja ponuka). Ale uprednostnil som väčší senzor Fuji (síce bez hľadáčiku a pevný objektív bez zoomu) za 303 € (až prvá túra ukáže, či som spravil dobre. :-) -
pradeda777 28.11.19 18:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Manual v 911 CS
iu........koupě nového foťáku mě již přešla.....už tolik nefotím a na to málo co ještě sem tam fotím mě stačí malý Canon Ixus 115HS. Plus mám dost výkonný foťák v mobilu. Ale s tím nerad fotím, protože foceni s mobilem je pro mě (seniora) moc komplikované a neohrabané.
Ale jinak good luck s novou hračkou....
[odkaz] -
white label 28.11.19 17:38
« BEZ_VĚDOMÍ
iudex, woody...
Běžte do toho, je to skvělé, vadil mi tam asi jen jeden kratší přešlap a zejména poslední dva díly jsou parádní, finále jak se patří. Mazec! :yes:
Fikce je to jen příběhem, ale jinak (bohužel) ne, z čehož člověka docela zamrazí...
"Na seriálu se jako odborný poradce podílel spolupracovník CIA a světově uznávaný expert na špionážní techniku H. K. Melton nebo znalec operativních prostředků československé tajné služby Daniel Povolný."
-
iudex 28.11.19 14:05
« Re: Re: Re: Re: Manual v 911 CS
Deda: no koniec roka sa blíži, každý pracujúci asi má nestíhačky v práci, podnikatelia dvojnásobne. Ja som si pracovný stres predvčerom kompenzoval kúpou nového foťáku (kúpil som si malý kompakt na turistiku, vyzerá ako lacný oldschool spred 10 rokov, ale má v sebe APSC senzor): [odkaz] ale netuším, kedy ho vyskúšam, nie je na nič čas. 8-s
WL: ten seriál si chcem pozrieť, mal fantastické recenzie, všetci sú z neho nadšení, tak som zvedavý. Ja som si vďaka Tomanovi, čo išiel nedávno na ČT, znovu prečítal dejiny Slovenska od konca WW2 do nástupu komunistov (a znovu si povedal, že žijem v najlepšej možnej dobe).