Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 17.02.23 14:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Tak budúci týždeň tu bude dvojitá oslava, dve nové autá naraz. :-) A aj ja v podstate sadnem do (pre mňa nového) auta, ale čo to bude, zistím až v požičovni.
Inak woody ten podvozok by si mal znížiť, dobre vieš, ako to pomohlo Tomovmu C-Maxu. >:D
Ešte k tej 30i, tam by som tiež zvažoval čip, tých 180 kW je pomerne konzervatívny výkon, veď B48 sa ladí na 195 kW (128ti) aj 225 kW (M135i). A u nás ten čip fakticky zaplatí registračný poplatok, na ktorom človek ušetrí. -
pradeda777 17.02.23 12:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
wa... >:D >:D >:D >:......ano, i mě C-HR včera dopoledne "přistálo" ve Zlíně. Předání? To zatím nevím, protože se v pondělí má začít dělat na fólii a pak ještě ten křemík....takže to vypadá až tak někdy koncem týdne....možná až ten další týden. Gumy? Teď už je dost pozdě na přezouvání. Nechám to zatím na letních a před zimou koupím nějaké lepší celoročky, letní uskladním a budu používat ty celoročky. Já sem taky nakonec na M140i taky nepřezouval a snad jen jednou mě zima přinutila jít pro rohlíky pěšky.... ;-) >:D >:-[] -
woody-alien 17.02.23 11:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
praděda: Už máš C-HR u dealera ? Proace dorazila včera. Předání asi v úterý. Původně ještě chtěli zdržovat instalací zimních kol, ale na ty se zase čeká, protože kompenzace jde za importem....a zkrátka další minimálně týden v čudu. A hlavně už jim ohledně termínů vůbec nevěřím. Takže jsem jim řekl, ať to nechaj tak, že jsem kvůli nim už stejně celou zimu odjezdil na letních, a ještě sjetejch. >:D
No, fólii ani keramiku fakt dávat nebudu, možná bych zvážil snížení podvozku a vylepšení brzd. >:-[] Ne, to byl vtip pro Thomasina. ;-) -
pradeda777 17.02.23 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie......čipování...b48.....[odkaz]
300k to sice nedá, ale i tak je to dost slušný výkon. Já bych se toho nebál, i když taky žádné zkušenosti nemám.
Ale na druhé straně jak píše iu....cenový rozdíl mezi 230i a 240i už není velký....opravdu záleží na tom, jak a na co budeš vůz chtít používat. Jako většinou dálniční vůz bych šel do 340i....okresky/město...330i... :-! -
pradeda777 16.02.23 17:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
iu,,,,ok....330i motor bez špičky. A to je právě zmíněno ve videu. Dnes už té špičky málokde a málokdy využiješ. Mám tu samou zkušenost s mou M140i. Špička tam je, to je fakt, ale dostat se k té špičce to je opravdu kumšt a risk. Takže ten spodek a střed je na normální ježdění daleko víc využitelný. Je to opravdu potřeba vyzkoušet. A pak ten extra kvicht na předek je taky ve videu zmiňovaný. Já bych s tím "usraným" čtyřhrnkem už problém neměl. Zestárl sem.... :-!
Ale s tou cenou máš pravdu. Očekával bych, že 230i bude o dost levnější než 240i...což není.... :-( -
pradeda777 16.02.23 15:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie....Supra je jen dvousedadlák.....a pěkně drahá i v manuálu. Určitě by stále za to, vyzkoušet tu 230i....ale bacha...230i nemá v nabídce adaptivní podvozek. Ale pisálkové tvrdí, že základní podvozek je fajn. Naproti tomu sportovní podvozek je moc tvrdý.... :-! -
iudex 16.02.23 15:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: M240i
prededa: len drobná poznámka: ten americký 30i je inak naladený, má 190 kW/258k oproti európskym, emisne priškrteným 180 kW/245k. Nebude to dramatický rozdiel, ale predsa. A inak zrovna predvčerom som sa bavil s webpajom, ktorý práve išiel v 330i s týmto motorom a síce ho v zásade chválil ako dostatočne živý a hlavne úsporný motor (6,8 na sto), ale bez charakteru a špičky. A presne tie dve posledné veci 40i má.
Za mňa osobne ak 2er/3er, tak so 40i. Ak nebudem mať na bavorský šesťvalec, tak to rovno ušetriť viac a ísť do inej značky (napr. AR Giulia) alebo koncepcie (FWD hotheč). Pretože napr. s 230i moc neušetríš oproti 240i, rozdiel rovnako vybavených verzií je 52000 vs. 56800 eur. -
pradeda777 16.02.23 10:52
« Re: Re: Re: Re: Re: M240i
Freddie....ok....snad ty hrany....na M240i je zadní nárazník trochu překombinovaný, to je pravda....na 218i,220i,230i je nárazník "umírněný" a tolik "neprovokuje". Ale něco na M zkrátka museli změnit, aby bylo vidět, že platíš o čtvrt milióna víc...... :-! Možná by ta 230i se 180kW úplně stačila. Z 0-100 5.9 sec....a je taky o 180 kg lehčí..... :-! Ale já vím, šestiválec je šestiválec.... ;-) >:D >:-[]
Without giving away the full review, Nico says that in many ways, the BMW 230i is actually more enjoyable to drive than the M240i. For starters, its steering just feels that little bit better, uncorrupted by the extra weight of a six-cylinder engine and xDrive’s front driveshafts. There’s a lightness to the front end that feels more playful and more engaging than it does in the M240i. Admittedly, it isn’t dripping with feedback, nor does it have any at all for that matter, but the front end feels eager to turn in and understeer is kept to a minimum. The rear-drive layout also makes it feel more naturally, even through slow corners.
[odkaz] -
speedfred 15.02.23 19:40
« M240i
Však to keby bola aspoň zadokolka.
Pozeral som ale na nemeckých stránkach nejaké M240i (posledný model) a možno ako denné auto by sa to dalo zobrať na milosť aj s xdrajvom. Fakt len ako nákupná taška a na cestu za prácou. Až budú nejaké 2-3 ročné tak to začnem sledovať. Musí to mat ale idrajv kolečko, tie celomatlacie nechcem a za nové auto tie peniaze nedám.
Potom to patrične čipnút aj keď som to ešte nikdy nerobil.
A bude vystarané. -
pradeda777 15.02.23 17:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Freddie....M240i bude určitě moc dobrá. Trochu obézní, ale chtělo by to nutně manuál. Alespoň pro tu zadokolku. Kdyby byl, tak už mlátím v Renocaru na dveře. >:D -
iudex 14.02.23 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Jj, v našich podkarpatských končinách je srniek požehnane, muflónov som dokonca nafotil kúsok za Trnavou, takže človek to nikdy nemôže pustiť naplno, lebo nevie, kedy spoza stromu vyskočí nejaký samovražedný párnokopytník. A vysoká zver cez kapotu a okno, to vždy zaváňa totálkou. Ale aj pri drobnej škode treba vždy ohlásiť políciu a tí zase ohlasujú poľovníkov... no radosť.
Btw. z jednej diskusie: chlapík chcel kúpiť Golf R, ale čakačka vraj 18 mesiacov (!), plus balík performance sa nedal objednať k bežnému Rku, iba tá limitka R20 za 57t eur (tak sa na Golf vykašľal a objednal M240i). -
speedfred 14.02.23 08:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
>:D >:D >:D >:D hotovo, koniec.Normálne si ma rozstrelil.
Poďľa popisu to ale vypadá na Danyho úlovok. To sa ti podarilo autom alebo s moto. >:-[] -
Dany 14.02.23 08:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
woody: >:D Aj by to bolo vtipné, keby to tak nevyzeralo v reále...
Ja mám cestou na 10km dva koridory kadiaľ sa špacíruje zver. Pred dedinou máme tak 50ks stádo trvalo. Už som tam videl aj stádo muflónov.
Na Benzine u nás som si všimol, že majú aj Vervu 100 označenú ako e10. Ako je to u vás? -
-
Dany 13.02.23 12:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Ja sa priznám, nerozumiem tomu. To je rozdiel na malé auto.
Možno si hovoria: Nemáme poriadny servis, osol im to tam na východe. Čo by sme s tým robili, keby to kupovali a začali by chodiť do servisu...
U nás možno tou "prívetivou" cenou kompenzujú registračný >:-[] -
woody-alien 13.02.23 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Dany, Iudex: To u nás by se teda prodejci museli snažit ještě víc, protože 2.0T 280k Q4 začíná v provedení Ti na 1.598.000 Kč = cca 67.000 euro podle aktuálního kursu. 8-s -
speedfred 13.02.23 12:00
« : Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Ja už začínam veriť v konšpirácie že to je všetko riadené, ovplyvňované a financované zhora aby sme sa mi bedač zbavili povozov. Naša generácia to snaď ešte doklepe a tým dalším to uz vadiť nebude.
Ako píše WA ev sú fajn ale nie pre každého. -
iudex 13.02.23 11:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Len zo zaujímavosti som pozrel faceliftovanú Giuliu a s prekvapením som zistil, že v Nemecku je o 9000 eur lacnejšia, ako u nás (2,0T 280k Q4 za 52t vs. 61t v SK). Asi Nemci platia nižšie emisné pokuty ako my. ;-) -
Dany 13.02.23 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Woody, mám to presne tak.
Keď som sa vracal na moto, tak teploty klesali k 1°. Cesty boli suché, gumy teplé. Držalo to slušne. Len bolo treba dávať pozor na miesta kde bol vyvláčený posyp a nejaké vlhkosti v tieňoch. Inak som si celkom užil.
Priznám sa, že diskusie nemám úplne čas sledovať. Ak náhodou, tak ma úplne odrádza snaha jednotlivcov pod všetko "kopírovať" to svoje. Passat, EV, Škoda, daňové zvýhodnenie - je to úplne jedno. Civika asi viem. -
woody-alien 13.02.23 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Dany: Jasně, tak to je. S dostatečným budgetem se ještě dá něco vykouzlit. Ale pro mě už je to za hranicí toho, co jsem ochotný dát (a musím si to přiznat) za své vlastní potěšení....protože zbytku rodiny je to upřímně úplně jedno, v čem se odvezou tam, kam je potřeba. Nebo úplně přesně řečeno, není jim to jedno....demokratické volby typu Proace vs. TYGR by u nás dopadli docela jednoznačně. Takže vždy to bylo o kompromisu mezi mým "chtíčem" >:D a akceptovatelností pro rodinu. No a za něco čistě pro sebe prostě takový peníze buď dát nemůžu nebo nechci.
Já teda moto ještě nevytáhl, v lednu kdy bylo pár slunečných dnů, jsem jí ještě neměl doma a teď se sice oteplilo nad nulu, ale zase je mokro a slizko. Jednak bych z toho měl víc sevřenou * než dobrý pocit a druhak se mi nechce jí hned takhle zprasit.
A ještě k tomu dobrákovi na homepage, co mu EV úplně vyžraly zbytky soudnosti.
Me auto EU7 plni. Kdo z vas to ma? >:-[] >:-[] >:-[]
Tenhle bývalý milovník atmosférických Civiců to má v hlavě tak vyštrachaný, že se ho asi budu muset zeptat, co vlastně udělal s tím svým starým smradlavým fosilem ? Protože pokud ho nenechal sešrotovat, tak ať raději mlčí. Výsledkem jeho mesiášské mise zakoupení EV totiž není to, že by na světě ubyl jeden starej spalovák. Ten tu pořád je, jenom jezdí jinde. Výsledkem je to, že na světě přibylo jedno další auto, jehož výroba určitě ke zlepšení životního prostředí nijak nepřispěla.
Ale aby to nevyznělo, že jsem na stejné vlně s Aresem. Střízlivá rozhodnutí (která prezentuje třeba Leg nebo teď jsem narazil na uživatele alien5 s Hyundaiem Kona Electric) naprosto respektuji. A dokonce věřím, že EV má i své nadšence a vůbec jim to neberu.
Jenom jsem vždycky byl odpůrcem hlásání jediné pravdy, jediné možné cesty k cíli, protože to prostě smrdí fanatismem a popíráním opodstatněných námitek. EV uznávám jako možnou alternativu a někde by se vyloženě hodilo, typicky ty klasický rozvážkový služby co brousej po městě sem a tam, taxiky nebo jako druhý auto do rodiny pro kratší dojížďky do práce a po nákupech. To myslím, že je rozumné. Ale rvát to hlava nehlava do všeho a zařezávat kvůli tomu nosný modely a vyrábět praštěný crossovery (aby to bylo jako Fiesta a taky jako Focus a taky jako S-Max...) jen kvůli nějaký vymyšlený hranici emisí...to je na palici. A samozřejmě jako vrchol absurdity, malá a lehká auta, která nejmíň žerou, to maj koeficientem nastavený tak nevýhodně, že se kvůli pokutám nevyplatí je vyrábět a budeme teda dělat ty, co žerou o dost víc. Ať žije logika. 8-s
A už vůbec je zbytečný urychleně (teď nemluvím o drahém vývoji nových generací) ukončovat všechny trochu sportovně laděné modely, kterých se v rámci modelové řady prodá jistě ne tolik, aby to dramaticky ovlivnilo emisní průměr. Jenže to by se muselo uvažovat rozumně a ne se lepit k podlahám v muzeu nebo kydat omáčku na obrazy v galeriích.
-
Dany 13.02.23 09:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Iudex, u nás to ešte dokonáva emisno/registračný poplatok. :no:
cca 200 koní tisícka
od 254 kW - 3900 €
Zo starších výkonnejších áut spravia nepredajný artikel.
Ja som vyrážal až po štvrtej poobede a vracal som sa až po západe. Motorkárov už nebolo žiadnych -
iudex 13.02.23 08:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Dany, woody: presne ako píšete, z doteraz bežných športovo ladených áut sa stáva nedostupný (finančne i vyrobenými počtami) luxus. Smeruje to k tomu, že pre bohatých tu bude Porsche a pre chudobnejších záujemcov o rýchle a zábavné zvezenie zostane akurát moto. Asi si budem na staré kolená musieť spraviť vodičák na veľkú motorku. >:-[]
Btw. včera som cestou z Karpát (u nás bolo cez 10°C a slnečno) videl kopec motorkárov a mal som pocit, že som zazrel aj zelenú Kawu.
Inak v piatok som vybehol na lyže (skialp) a opäť som si pripomenul, aký užitočný je xdrive, neviem, či by som sa po tej zasneženej ceste vydriapal so zadokolkou. -
Dany 13.02.23 08:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Je to mizéria. Toyota sa nám snaží hrať na limitky. Subaru ani nehovorím. Ostatní si veselo zarezávajú 8-s
V B segmente by sa dalo N-ko, aj keď vzhľad je "iný". Robí sa vlastne ešte Polo GTI?
Ford už nerobí ani Pumu ST?
V C-čku pomerovo zas vedie HYU. Focus s mrknutím cez 40t. Honda ani nehovorím. Dotykový group by som po ohlasoch z okolia ani neuvažoval.
Stinger, čo sa tu spomínal mi je celkom sympatický. Je to taký závan starých dobrých časov, ktoré sú v nenávratne. Aj keď je trochu žravejší ako 40i.
Povedzme si to rovno. Mať dosť penez, nie je to neriešiteľný problém. Do roboty by som zvládol chodiť aj na Macane, prípadne Panamere >:D
Včera som vytiahol Kawu. Treba predsa premazať motor. Nebolo to ideálne, zodratá predná guma, posyp. Je to ale určitá záplata na skepsu pre nás chudobných. ;-)
Keď som sa vracal, už na mňa blikali nejaké vločky z displeja... -
Thomasino 12.02.23 20:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Ten šestiválec vpředu nevadí, pokud má širší pneu a slušné brzdy. Viz.M2, nebo když jsem tam dal na M240i širší pneu (235/255) a lepší desky (ale zase to asi moc nedávaly kotouče. Pokud bys chtěl auto zrychlovat, dal bych ty lepší kotouče a desky z M Performance příslušenství. Navíc tím nesnížíš cenu auta jako když sáhneš na výkon. A zrychlíš na brzdách, což se může hodit taky u nějaké krizovky. Ty pneu 225mm na předku než zabrzdí tu váhu chvilku trvá :-( Nová M240i už má o 20mm širší přední pneu!! -
pradeda777 12.02.23 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
tms....no jo kupátko....ale já ty extra dveře opravdu chtěl..... :-! Kupátek jsem měl v Austrálii několik a až tady (na stará kolena), jsem ocenil ty zadní dveře..... :-!
Ano, u 1er 6 vál. váha určitě bude na okreskách na limitu problém. Já to zkoušel jen jednou na Slováckém kopci a předek byl dost nedotáčivý. Ten kvicht 6 válce vpředu je dozajista cítit.... >:-[] >:-[] >:-[] -
Thomasino 12.02.23 15:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
No když nemá ty extra dveře, vypadá o dost lépe, navíc už s karbon difuzorem ;-) >:-[] Ale díky váze a malým brzdám to jezdilo na okreskách pomaleji jak Golfík GTI Clubsport 300... To auto má podle mě hlavní problém v brzdách, ne ve výkonu motoru...
[odkaz] -
pradeda777 12.02.23 12:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Freddie....v dobu, kdy jsem 1er kupoval ten extra pár dveří jsem opravdu potřeboval (proto jsem měl originálně objednanou M3) a o kupé vůbec neuvažoval. Ale řeknu Ti, že přístup na zadní sedadla je s extra dveřmi daleko snadnější a to i při odkládání různých věcí a oblečení, čehož využíváme prakticky při každé jízdě. Kdybych chtěl v tu dobu 2 dveřáka, tak jsem určitě koupil F22 kupátko jako Ty. :-! -
pradeda777 12.02.23 12:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
wa....hmmm....já někde psal, že se mě "tak" líbí předešlá CTR? Kdyby se mě "tak" líbila, tak už ji mám kamaráde v garáži. Maximálně jsem někde "vlevo dole" napsal, že předešlá se mě líbila víc, než ta současná, což je pravda.
Já byl vždy do customising...a elegance? You must be kidding..... :-! :-! -
pradeda777 12.02.23 10:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toyobaru
Freddie....ano, difuzor od tohoto výrobce je moc radikální. Viděl jsem i jiné, ale nepodařilo se mě najít v rychlosti potřebnou fotku..... ;-) >:D >:-[]
[odkaz]