Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 15.04.23 10:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: manual: Supra vs M2
iu.....souhlas. Bohužel xDrive M140i s manuálem nebylo v nabídce. Jinak bych ji bral, to je jasné. Ale těch 400 koníků, které jsem si již vyzkoušel v RS3 mě láká a cena v PowerTech je velmi dobrá... ;-) Plus je tam možnost se vždy vrátit na originální výkon. Na druhé straně extra 60 koní není zase až tak moc. Horší to bude s krouťákem.... ;-) -
Thomasino 14.04.23 22:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: manual: Supra vs M2
400-500 koní na jedné nápravě, zvláště při váze kolem 1600-1700 kg (bez řidiče), není až takový problém, pokud je plynule dávkovatelný! >:-[] >:D Pak je s tím kopec zábavy !! [odkaz]
Jinak ta GT86 co tam taky jezdí je přeplňovaná ;-) -
iudex 14.04.23 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: manual: Supra vs M2
pradeda: motor to iste zvládne, o to pokoj. Ale poznáš môj názor, že pre kompakt s pohonom jednej nápravy je 340k akurát dosť, na viac by bolo už dobré mať v 1er xdrive. Ale viem, že s týmto názorom som menšina a speedfred povie, že aj 510k na zadokolku je v pohode. >:D
Mimochodom Alfa predstavila facelift Quadrifoglia, má 520k: [odkaz] -
-
pradeda777 12.04.23 12:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Dany......odkaz video.....super! Přivedlo mě 20 let zpět, když jsem tenkrát byl "a Honda man"..... ;-) a upravovali pro mě DC2 motor. Tak jako ve videu jsem ho viděl rozložený v dílně na ponku. Měnili jsme tenkrát vačkové hřídele (ostřejší vačky a lepší ventilové pružiny a také instalovali Hondata ECU, abych mohl motor točit do 9500 ot/min. Cut off bylo 9700. Those were the days.... ;-) >:D >:-[] :yes: -
Thomasino 11.04.23 21:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Pak bych si vystačil na okresky s Caymanem GTS 4.0 a na okruh X-Box :-) Tigouše R na daily taky mohu nechat. To by byl slušný setup. Jasně, ještě lepší by byl na okruh Cayman GT4 RS !! -
Thomasino 11.04.23 18:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
WL - částečně má Muldix ohledně tvrdosti a poskakování M2c pravdu, chce to hladké okresky, nebo jet rychle (částečně jsem to vyřešil o 10mm širšími pneu, tím pádem mírně vyšší profil, hlavně ty PS 4s mají měkčí bočnice než PS-SS specifikace pro BMW). Ale nesouhlasím s tím, že je původní M2 lepší auto. Možná lépe funguje na nerovném povrchu, ale ten pevnější předek u M2c dodává více jistoty a můžeš se lépe přiblížit hraně. Dost jsem zvažoval, jestli nezkusit M2c mírně zjemnit pomocí podvozku KW v3, ale naštěstí jsem se na to vykašlal a vyřešil to výměnou za Cyamna GTS 4.0. S Muldixem jsem se o něm před týdnem na srazu Porsche v Mostě bavíl, hodně ho chválil, prej posun proti M2 hodně velký, což vidím stejně. A právě to jemnější a měkčí naladění na okresky vidím pro sebe taky jako velké plus. M2c je naladěná i na okruh, kdežto Porsche na to má ještě jeden ostřejší model GT4 a pak si člověk může vybrat. Ikdyž i GTS má adaptivní tlumiče a dá se přitvrdit :-) -
Market 11.04.23 16:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Auta ako bola moja CUPRA a teraz TYGeR posobia na niektorych soferov ako cervene sukno na byka :-(
Ked niekoho v lepsom aute dobehnem a predbehnem, tak sa mi lepi na kufor a nedokaze prekusnut, ze ho predbehla "nakupna taska"...
A uplne komicke je, ked je to nejaka vysoka krabica ako X3, X5 a podobne "sportovo uzitkove vozidla".
Mozno M2, M240i ci Supra by vzbudzovala nejaky respekt, neviem... -
speedfred 11.04.23 15:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Tiež podobná skúsenosť. QV-Cupra-CTR a povedzme z 80 do cca 180 +/- sme šli nejako tak podobne, potom QV už začínalo mať prevahu ale aj tak tie HH idú ako divé. A to bolo na dialnici, na okreske je toho výkonu už celkom dosť, až cez hlavu. -
iudex 11.04.23 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Market: jo, aj z prvých testov M2 vyplýva, že ten manuál je taký... bavorácky, proste žiaden zázrak a Toyota ho bude mať iste lepší. Ale či len za lepší manuál v 340k aute zaplatiť viac ako za 460k M2ku, to asi nie.
Mimochodom aj tá M240i je ako zadokolka a zjavne deficitom výkonu netrpí, na tomto videu vidno, ako RWD bojuje s trakciou: [odkaz] Asi v BMW vedia, prečo M2ke obuli 275/285 mm gumy.
Ad reálne cesty: jasné, že na ne je aj TYGR dosť, furt je to malé ľahké autíčko s výkonom vyšším, ako väčšina dvojtonových SUV. A bežné cesty nie sú okruh, kde rozhodujú desatiny, tam treba fakt veľký výkonový rozdiel, aby Ťa niekto predbehol. Predvčerom ma predbehla Mazda 3 s nabudeným šoférom, tak som ho trošku ponaháňal, ale reálne som ho nevedel predbehnúť, lebo do 200 kmh zrýchlil prekvapivo svižne; vo vyššej rýchlosti by sa už výkonový rozdiel prejavil, ale ísť rýchlejšie mi už popravde na bežnej ceste prišlo nebezpečné, nebol dostatočne dlhý úsek, aby som to využil. A to bol bežný kompakt so 185k motorom (Skyaktiv X), teda žiaden športovec. -
Market 11.04.23 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
iudex:
Aj mne sa zda z pohladu ceny, pouzitelnosti a image M2 lepsi kauf..
Manual ma ale Supra lepsi, lebo bol "vyladeny" Toyotou. Ale ak by Supra bola do 60.000, tak by bola mojim favoritom.
M240i je z pohladu pomeru ceny vs. "muziky" urcite tiez dobra volba. Ale nema manual a ak by som o nej uvazoval, tak by to bola verzia s xdrive...
Zatial neplanujem nic nove kupovat, ale minule som sa v Toyote v KE zastavil a tu manualnu Supru som si troska poobzeral :-) Vraj zlavy sa nedavaju, ale mozno majitel by nieco malo vedel spustit :-)
Ale hypoteticky, ak by som predal TYGRa a mal moznost odpoctu DPH, tak pri sucasnych cenach idem do M2...
A teraz realne: TYGeR mi na moje vikendove okreskove jazdenie uplne postacuje. Jeho vaha cca 1300 kg a rozmery su idealne. Rovnako jeho vykon je na okresky v mojom okoli tak dostatocny, ze ani 400+ konova tazsia zadokolka, by mi provdepodobne nedokazala v troska zatocenejsich pasazach ujst...
-
pradeda777 11.04.23 10:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
iu....souhlas. Co se týče pohledu na image Supra vs M2. Tady hodně záleží na trhu. V Evropě je to tak jak píšeš, ale v Asii a třeba i Austrálii má jméno Supra lepší image než M2. Jinak, já to vidím tak, že M2 a Supra si vlastně ani moc nekonkurují, protože Supra je 2 seater sports car a M2 je 4 seater sports coupé. A já, kdybych se měl rozhodnout, tak bych asi také šel do M240i nebo i 230i. Musel bych si je napřed obě dobře projet, abych posoudil, jestli je 6 válec opravdu až tak nutný..... ;-) -
-
iudex 11.04.23 08:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Market: tak ja by som mal pri výbere Supra vs M2 jasno: M2. A nie je to preto, že som fanúšik BMW, ale má to aj racionálne argumenty. Predovšetkým ako spomínal fred Supra má "len" B58 motor rovnako ako M240i, teda technicky/výkonovo je Supra na úrovni M light, dokonca M240i má motor naladený na vyšší výkon ako v Supre (275 vs. 250 kW). M2 je plnotučné Mko, s motorom S58 a podvozkom M4ky. Takže ja by som uprednostnil pred Suprou aj M240ku (ak by nebol manuál podmienkou), nieto ešte M2ku, ktorá je o triedu vyššie (+88kW/120 k).
Čo sa týka dizajnu, aj Supra, aj M2ka sú pre mňa pomerne škaredé autá, za ktorými by som sa moc so záľubou neotáčal, čo je pri dvojdverovom kupé dosť umenie. Tu ako najkrajšie vnímam jednoznačne M240i. Medzi Suprou a M2 je to dizajnovo remíza.
Potom je tu aspekt imidžu, Supra sa nemôže rovnať s M2kou, tá má o dve triedy vyšší image medzi petrolheadmi aj laikmi, Supru berie len úzka skupina JDM nadšencov (a paradoxne tí majú najväčší problém s tým, že je to technicky BMW).
No a keby stále nebolo jasno, tak cena to vyrieši: Supra je drahšia ako M2, čo mi príde absurdné nielen z pohľadu značky (mainstream vs prémia), ale najmä z vyššie spomínaného pohľadu, že Supra je "len" obdobou M240i, teda o triedu nižšia liga, ako M2.
Osobne by som kúpil M240i, motor/technika Supry za 2/3 ceny a ako bonus najkrajší dizajn.
-
Market 10.04.23 14:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
pd:
Skusil som si to teraz, lebo som vzadu este nikdy nesedel.
ja mam 182 cm a sam za seba si sadnem tak, ze kolenami sa zlahka dotykam sedadla pred sebou a hlava sa mi dotyka stropu... Na dlhu cestu to nie je, ale odviest sa da... Deti by to zvladli v pohode. -
white label 09.04.23 20:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Aktuální CTR "diskvalifikuje" primárně cena, která je i na dnešní poměry mimo kategorii fwd hh.
M2C u Muldixe ve finále docela zklamání, takže to Thomasina moc mrzet nemusí... ;-) -
pradeda777 09.04.23 15:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
iu....re test nového Type R G11 na SR. Jsem rád, že Maroš má stejný názor na design jako já a on dokonce označil toto poslední CTR ne jako HB, ale jako sedan nebo fastback. (Já ho označil "jen" za liftback). Překvapivě byl CTR G9 v akceleraci rychlejší než nová G11. A Maroš si stěžoval na příliš dlouhé kvalty. To by mohlo hrát podstatnou roli. Plus řazení už prý není to, co bývalo. Dlouhé kvalty? Na 6tku při 130km/hod CTR točí 3000 o/min. S přihlédnutím k tomu, že vůz označil jako hlučný, nechtěl bych, aby motor točil víc. Moje M140i točí 2950 a hlučná skutečně není, ale stejně bych o něco delší 6tku přivítal... ;-) -
speedfred 09.04.23 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
To som čakal že bude M2 drahšia keďže má S motor a Supra len B motor. M2 som na živo ešte nevidel ale povedzme že ako sa mi páčila M240 tak teraz už moc nie, kdežto Supra sa mi páči viac a viac.
Iba môj pohľad na vec.
Pár riadkov dolu sme riešili základného Caymana (síce bez motora) ale ten je cenovo ešte nižšie. -
Market 09.04.23 13:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
iudex: Ano, videl som to a bol som dost prekvapeny, aky maly rozdiel je v zrychleni tych dvoch aut.. Cakal som podstatne vacsi...
Inak, co by ste tu pritomni jazdci uprednostnili?
Supru s manualom, alebo novu M2? :-) -
pradeda777 06.04.23 20:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
Freddie....Cayman S by byl fajn. Ale jak už jsem psal před nedávnem......byl by pouze na ozdobu v garáži....tak jako je už sedmým rokem M140i.... ;-) >:D >:-[] Mě to (bohužel) už na nějaké projížďky neláká.... :-! -
pradeda777 06.04.23 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M2
tms.....vyhřívání sedadel je v základu u Style....ale ventilace je v kůži nutná, to je pravda....smutné zkušenosti. Základní Cayman má škaredý výfuk, ale lze "přikoupit dvoitý .... ;-) A pak je tu Style. Je i s polepy... :yes: Ale taky o 200k dražší.... :no: ;-\ Co je tam navíc za těch 200k? 20" kola (v základu jsou pouze 18", ale pěkná.... ;-) ) vyhřívání sedadel, posilovač řízení, tempomat a pak ty 2 koncovky výfuku a polepy...200 litrů??? Problém je, že když chceš v základu ventilovaná sedadla, tak si musíš připlatit za ty lepší sedadla 51,459.00 Kč a i za vyhřívání. Mě konf. 718 v základu vyšla s nutnými příplatky na 1.868.122 Kč.
Style v základu.1.820.256 Kč a s nutnými příplatky na 1.953.602 Kč. Tedy nějakých 85 000 Kč extra. Asi bych šel do Style...... >:D >:D >:D
No a pak je tu ještě hned vedle Cayman S s 2.5 l čtyřválcem.....ten startuje na 1,955,002.00 Kč >:D >:D >:D