Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 11.07.23 11:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Freddie....ach jo.....já jasně píšu, že pokud nebudu jezdit denně těch 40-50 km, tak pro mě nebude mít PHEV oproti HEV téměř žádnou výhodu, jen starost s hlídáním baterky.
Od jinud....Na rozdíl od hybridů musíte vaše plug-in hybridní vozy plně nabíjet. Mají baterie s vyšší kapacitou, které se dobíjejí při regenerativním brzdění. Abyste však mohli naplno využít všech jejich funkcí, musí se připojit ke zdroji elektrické energie a nabít jako elektromobily.
[odkaz]
Tady zajímavý test.....
[odkaz] -
Dany 11.07.23 09:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dedo, trend je taký, že ak budeš chcieť vyšší výkon, budeš musieť siahnuť po PHEV, prípadne čistej elektrike. Že sa to ekonomicky neoplatí je vec iná.
Iudex, Leg, ja to mám s fotením tak, že mi prestalo komunikovať sklo s telom a ešte som sa nerozhýbal to odniesť do servisu. -
speedfred 11.07.23 07:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Prepáč ale už asi trochu pletieš, aké starosti máš s PHEV? Podmienka je jazdiť 40-50km denne? Nabijem raz a budem jazdiť aj na týždeň starú elektriku.
Pri tebe by som sa ani o životnosť baterky nebál bo za rok budeš špekulovať že to ideš meniť za novší model bo bude mat krajšie farbičky.
iu: ako písal Dany, také konkávne BBS by na tom aute spravili hodne parády. [odkaz] -
pradeda777 10.07.23 18:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu....ok, HEV na baterku těch 46 km neudělá. Chybička se vloudila. Spíš to vypadá tak max 1-2 km s plnou baterkou (ale jak ji dobít?) a na velice lehký plynový pedál ... :-!
Ano, na těch 46 km je potřeba PHEV. Ale po tom, co jsem prostudoval všechna pro a proti, tak pokud bych denně nejezdil těch 40-50 km, tak ty extra starosti s PHEV, by mě nestály za to.
Takže, když budu kupovat novou C-HR, tak to bude zase HEV a hlavně proto, že mě......
....Zaujala mě šikovnější přístrojová deska, možnost HUD, střešního okna a 4x4.... :-! -
Leg 10.07.23 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Iudex: s fotením si na tom presne ako ja. Často, keď je nejaká príležitosť, sa musím prinútiť vytiahnuť Fudžinu namiesto mobilu, ktorý mám stále vo vacku a s ktorým sa tak jednoducho fotí. Potom som ale vždy rád, fotky z “foťáku” sú stále iný level ako z mobilu, aj keď sa často zadarí nejaký nepodarok. -
Leg 10.07.23 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dědo, presne ako hovoria iní, 46 km na elektriku by to dalo možno dolu s Mont Blancu, realita nie je ani desatina pri najlepšej snahe. Ani Toyota myslím tento údaj neuvádza.
Sám som toto zo začiatku toto intenzívne riešil, sledoval toky energie, šteklil pedál, aby sa nerozbehol motor. Až neskôr som pochopil, že pointa hybridu nie je o tom jazdiť čisto na elektriku, ale používať spalovák v čase, kedy pracuje efektívne, teda pod záťažou (pripadne ho zaťažiť optimálne a požadovanú mieru akcelerácie buď zvýšiť elektrikou alebo znížiť nabijaním) a potom pri nízkej zaťaží, kedy by motor nepracoval efektívne alebo vôbec (konštantná malá rýchlosť, spomaľovanie, jazda z kopca atď), ho vypnúť a pomaly cuckať nazbieranú šťavu z baterky. Ja sám som všetky power metery, ev indikátory a spotrebomery vypol nech ma neobťažujú a jazdím si podľa chuti a nechám ho robiť svoju prácu. Maximálne zapínam ev režim v podzemných garážach, prípadne ak so chcem presunúť pár stoviek metrov.
Very Clever System, až na to, že TDI je na diaľnici aj tak frustrujúco efektívnejšie (logicky) -
Dany 10.07.23 10:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Myslím, že niekto dokázal prejsť aj 3 km, len to bolo asi dole kopcom.
Iu, pekné auto. Iné kolesá by ho pozdvihli na inú úroveň. Také grafitové BBSky by tomu určite pomohli ;-) Prípadne niečo z Performance >:-[] -
iudex 10.07.23 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
"Toyota tvrdí, že C-HR může jet jen na elektřinu 46km". Odkiaľ máš túto informáciu? To je predsa dojazd bežný pre plugin hybridy, nie pre bežné hybridy. Podľa mňa je to proste nesprávna info. Ja tipujem, že HEV dokáže čisto na baterku prejsť tak 1-2 km, hotovo.
EDIT: Tu čítam: There's an electric-drive mode, too, though it only delivers about a mile of EV-only travel at a time, and at slower speeds. -
pradeda777 09.07.23 15:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu...ok. Možná jsem se nevyjádřil dost srozumitelně. Toyota tvrdí, že C-HR může jet jen na elektřinu 46km. K tomu má sloužit na středovém panelu tlačítko EV. ALE, když to tlačítko před odjezdem z garáže zmáčknu, dostane se mě na obrazovce upozornění, že jízda na EV není možná, protože není akumulátor dostatečně nabitý. Ok. Ale jak ho mám dostatečně nabít, když mě to potřebné nabití systém nedovolí? Pouze jednou, při sjezdu z dlouhého kopce, cca 1 km se rekuperací akumulátor nabil téměř naplno, ale než jsem přijel domů tak jsem byl opět jen tak na 1/4 kapacity. Pozoruju to (jako nějakou hru) na obrazovce. Jakmile má akumulátor nějakou zásobu energie, tak se systém snaží tuto zásobu ihned používat. A tak, jak jsem psal dříve, nelze při normálním nastavení, akumulátor plně nabít. A to ani z poloviny. Ano, možná je nějaký režim, který to umožňuje. A ano, když couvám z garáže před dům a pak odjíždím z kopce k městu, tak se celkově nějakých 400 metrů někdy podaří jen na elektriku. Ale to jen tak "lechtám" plynový pedál :-! :-! :-! Při příjezdu před dům a čekání na otevření brány/vrat se motor téměř pokaždé vypne a následně ze silnice až do garáže už jen na elektriku. Tož tak....hlava mě z toho ale nebolí a problémy se spaním také nemám..... ;-) >:D >:-[] Jestli ....a asi ano, koupím to nové C-HR, tak to bude PHEV....a wallbox.... :-! -
iudex 09.07.23 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Leg: díky. Fotím stále Fujinou XT-20, má presne toľko rokov, čo 3er, t.j. päť. Už som aj zvažoval niečo novšie, ale fototechnika išla cenovo dosť hore a už aj tak fotím dosť málo, takže to nechávam tak.
Pradeda: neviem, čo myslíš tým "odjezd z domu pouze na elektriku". Moja skúsenosť s toyoťáckym hybridom hovorí, že viac ako zrýchlenie na nejakých 40 kmh nemôžeš čakať, potom sa vždy pripojí spaľovák. A ani to nie je fér od takej malej baterky čakať (koľko to má? 2 kWh?), to je len výpomoc pri rozjazde a občas pri ustálenej rýchlosti pár km. Na to, aby si celú jazdu dal len na elektrinu by to musel byť plugin (povedzme s 15 kWh baterkou).
ALe možno existuje nejaký režim, ako úmyselne nabiť baterku spaľovákom, povedzme pred príchodom domov a potom vyrážať s plnou baterkou. K tomu nech sa prípadne vyjadrí Leg, ten má už nejaký rok skúsenosť s hybridným Lexusom.
EDIT: tak pozerám, že dvojlitrová CHR má len 1,38 kWh baterku, to je fakt málo na nejaké čisto elektrické jazdenie.
EDIT 2: nielen pre Thomasina: drag race Cayman GTS vs M2 vs RS3 vs A45S: [odkaz] -
pradeda777 08.07.23 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
C-HR cca 1500km. Co se mě líbí a kde jsem zklamán......
Líbí: jízdní vlastnosti, pohodlí, N/V
Zklamání: výhled a přehled z místa řidiče (a to i se sedadlem nastaveným dostatečně vysoko), malý a hlavně nízký zavazadelník, pro dveře zavazadelníku by se hodilo (za ty peníze?) elektrické ovládání.
Při normálním používání, nemožnost plného nabití akumulátoru pro jízdu ve městě. Hybridní systém totiž často opakovaně využívá pří jízdě akumulátor a to i při nízkém "nabití" a tím znemožňuje jeho nabití na kapacitu, která by pak postačila na delší jízdu po městě. Tady si myslím, by měl PHEV výhodu, pokud bych chtěl často jezdit po městě jen na akumulátor. Zatím se mě totiž nepodařilo nabít akumulátor na úroveň, při které by mě systém dovolil odjezd z domu pouze na elektriku. Nevím však, jestli bych tím způsobem získal oproti nechání "vše na hybridu" nějakou úsporu paliva. Snad je tam někde program, který by to umožnil, ale po tom jsem ještě nepátral. Průměrnou spotřebu (drtivá většina toho po městě), "budík" ukazuje na 5.7
Tož toť pro dnešek o C-HR vše. :-! -
white label 08.07.23 00:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu
V zimě dostávají ty kola víc zabrat, chtělo by to mít je na spíš na léto.
P.S. Dnes večer jsem v letňáku viděl slovenskou komedii Invalida, doporučuji! :yes: >:-[] >:D -
Leg 07.07.23 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex, super. Tvoje fotky sú ako pohladenie v dobe, keď nás (skoro) všetkých presvedčili, že máme zahodiť poriadne aparáty a fotiť už len mobilmi. Čím vlastne aktuálne fotíš?
Nedávno som si na tvoju káru (a thomasinovu tiež) spomenul, keď som sa na diaľnici uhýbal M4 Cabrio v sunset. Vôbec to nebolo márne.
Ako spomína woody, kúpiť si krajšie nové BMW je stále väčší a väčší problém.
woody: ja mám na oboch autách na predku fólie (jedno tri roky a 25000 a druhé 2,5 roka a 19000) a no problem. Hmyz sa dáva rochu ťažšie dolu ako z laku ale kamienky zatiaľ nepenetrovali. A fólia drží zatiaľ všade. BMW malo tuším v 140000 xicht jak pubertiak, ale to vraj bolo aj tým, že nárazník už bol prestriekaný. -
iudex 07.07.23 21:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
woody: ťukance samozrejme sú, pri bližšom skúmaní to je vidieť. Ale ja nie som puntičkár ako white label, mňa to nejak neruší, ak to neudrie do očí pri celkovom pohľade, proste auto je daily driver a po 5 rokoch tam stopy používania budú. Na druhej strane musím povedať, že lak je určite kvalitnejší ako na Mazde, tá je známa tým, že laky má veľmi tenké a niekedy mám pocit, že škrabance tam vzniknú pomaly obtretím sa nohavicami o auto, o ťukancoch vpredu ani nehovorím.
wl: máš pravdu, tie základné disky moc neladia k zatmavenej Shadow edition, oveľa viac sa hodia disky, čo som kúpil na zimu: [odkaz]
Na druhej strane nie sú také háklivé, tie zimné leštené mám doodierané až hrôza. -
woody-alien 07.07.23 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex: Tvoje brambora vypadá pořád hezky :yes: A navíc se ti při nastaveném kurzu designu BMW asi už nestane, že by novější model byl hezčí. >:-[]
Jen technická: Na fotkách to nikdy není vidět pokud nejde vyloženě o detail, ale co otluky od kamínků ? Nikdy jsem neřešil ochranné fólie (a pokud vím, ty taky ne...) a drobné ťukance od kamínků "zdobí" nebo "zdobila" v posledních létech všechna moje nová auta, bez ohledu na značku - koncern, japonci, frantíci...všechno na jedno brdo. Jak je na tom BMW ?
PS: Dnes jsem poprvé kompletně čistil (tomu se asi nedá říkat mytí) i Hondu a kromě naprosto neuvěřitelného množství mrtvého hmyzu úplně všude byla bez jiného poškození. Zajímavé je, že na helmě už nějaký ťukanečky mám. Zřejmě ne všechny rány do hlavy lze svádět na mušky. >:D -
pradeda777 04.07.23 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
iu....ok, ale musím tady trochu obhajovat Toyotu.
Jak víme, tak motor FA24 v Toyobaru je přímo od Subaru a bohužel (jak se teď ukázalo) měl historicky problém s "oil surge" za určitých okolností. Takže problém s motorem "vlastní" Subaru.
Na druhé straně problém pro Toyotu byl ten, že na použití tohoto motoru v GR86 "kývla" bez toho, aby si dostatečně prověřila historii tohoto motoru a následně pak ve svých reklamách "nabádala" majitele ke sportovním ježdění třeba i na okruhu.
Řekl bych že po tom, co si Toyota důkladně prověřila ten originální motor FA20 2.0 l v GT86 ( který problémy neměl), už tomu "bratru s větším obsahem" nevěnovala potřebnou pozornost.
CHYBA! Jestli z toho bude re-call, (a aktuálně existují pro něj podmínky), tak budou i v Toyotě "padat hlavy".
Co se týče odstranění příčiny, myslím, že pouhá výměna vany s přidanými "baffles" tento problém úplně neodstraní. Na normální ježdění ok, ale na okruh ? -
iudex 03.07.23 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
JJ, Rasťo Iliev je skvelý, priamy, presný a výstižný, má argumenty a ide k jadru veci. Ale to dezoláti nemajú radi, tak sa úboho zmôžu akurát na hejtovanie, že je gej. Ale nechajme politiku, do volieb jej budeme mať ešte vyše hlavy.
Pre pradeda, ktorý túto tému sleduje: javí sa, že problém odchádzajúcich motorov Toyobaru už má príčinu: pokles tlaku oleja pri prudkých pravotočivých zákrutách, motor sa nemaže dostatočne a práve to môže spôsobiť poškodenie: [odkaz]
Proste aj spoľahlivejším značkám sa občas chybička vloudí. -
pradeda777 01.07.23 20:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
wa... píšeš.....Nechci to zlehčovat, to rozhodně ne, na motorce mi určitě pomáhají dlouholeté zkušenosti z provozu a snad i srovnaná hlava, kdy se nevrhám do "smrdících" záležitostí, které hlavně nejsou závislé jen na mně, ale i na reakcích ostatních účastníků provozu.
Já taky nechci nic zbytečně dramatizovat. Jen jsem chtěl upozornit na šílence, kteří na "dvoukolaře" potenciálně číhají za každou nepřehlednou zatáčkou. A o bání tu nejde. Jde o respekt před nebezpečím.... -
woody-alien 01.07.23 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
dědo, nezlehčuju. Ale takhle (s vidinou všech bouraček a mrtvých) se prostě uvažovat nedá...můžeš minimalizovat riziko, ale bát se nesmíš. To je nonsens. Přece se nebudu bavit tím, co mě děsí.
Úplně od věci...dneska jsem byl ve větrným tunelu. To je taky dobrá prča. >:-[] -
white label 01.07.23 12:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
pd7
Nic nezlehčuje, má pravdu...
Já jsem teď třeba začal jezdit hřebenovky na e-MTB i v poměrně těžkém terénu, bez rizika to taky rozhodně není, ale mám raději sedět doma na gauči před TV a čekat až mě klepne pepka? -
woody-alien 30.06.23 20:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
praděda: Vždycky je třeba dávat pozor, ale kdybych se měl bát vyjet na silnice, tak to můžu rovnou prodat. A taky auta, kolo, koloběžku, brusle...a taky bych už v životě s dětma nešel na pouť, bo centrifuga, řetízkáč nebo i obyčejný lodičky (houpačky) jsou smrtonosný pasti. ;-)
Nechci to zlehčovat, to rozhodně ne, na motorce mi určitě pomáhají dlouholeté zkušenosti z provozu a snad i srovnaná hlava, kdy se nevrhám do "smrdících" záležitostí, které hlavně nejsou závislé jen na mně, ale i na reakcích ostatních účastníků provozu.
Zatím jsem nicméně docela mile překvapen, žádné schválnosti nebo nebezpečné chování jsem osobně od ostatních řidičů dosud nepoznal. Přesto mě jednou totálně odignoroval řidič Sharanu v protisměru, když začal předjíždět kamion jako bych tam vůbec nebyl a vyhnal mě na krajnici a na moje vzteklá gesta jen zablikal jako že soráč. A pak, když jsem ani na motorce nejel, mě zarazil blbec v dodávce, kterej se přilepil motorkářům doslova na pr.del v nomentě, kdy jeli opatrněji za deště. K ničemu mu to nebylo, předjet je stejně nedokázal, ale hlavně že stresoval.
-
pradeda777 30.06.23 14:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
wl....ano, "ty životy" už nejdou zachránit. To je jasný. Odkazy jsou tu za účelem, aby se motorkářům připomnělo, že nejsou nesmrtelní....protože já se taky tak kdysi cítil a jen zázrakem jsem tenkrát přežil. Jo, společné na těch havárkách je, že šlo v obou případech o srážky motorky s motorkou a ne s autem. Já se tenkrát srazil s valníkem Škoda 706 model 1952. -
pradeda777 29.06.23 16:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Tady to dobře znám. Pro motorky ráj....ale taky někdy hrob.
[odkaz]
[odkaz]
S motorkama jsem začal v roce 1961 a skončil v roce 1969. V roce 1962 jsem měl těžkou havárku a strávil 3 měsíce v nemocnici. Ale ani to mě na dalších 7 let neodradilo od "dvou kol". Bylo to super..... :yes: Tož kluci užívejte si, ale k.u.r.w.a opatrně..... :-! >:-[] -
Dany 29.06.23 09:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Roky som hľadal "koníčka" ktorý bude kombinovať zábavu, relax, aktivitu, duševnú očistu... Je to druh koncentrácie a námahy, ktorý ťa napĺňa a prináša uspokojenie. Si fyzicky unavený, ale pýtaš sa "prečo zas stojíme?", komu zas treba?
U mňa to bol dlhodobý proces. Začínať teraz, tiež by som si to nevedel predstaviť. V dnešnej premávke, koncentrácii debilov...
S výberom motorky som max spokojný. Na začiatku som pokukoval po retro kúskoch ako Thruxton, Nine-T a tak. Ako píšeš woody, na hodinku. Akurát, že je to droga a potrebuješ viac a viac. Časom mi okolie prestalo stačiť. 50 krát a stále poprvé. Proste ideš ďalej a ďalej, už len preto, že sa ti nechce zastaviť. Zistíš že potrebuješ niekde prespať. Prečo neísť rovno do Álp, kde ideš stále ľavá, pravá, kratšia, dlhšia, donekonečna. Tie horské priesmyky sú už len taký bonus (aby boli aj nejaké fotky) a prevažne tam je hustejšie a furt niekto zavadzia. Kamaráti čo majú XSR, KTM 690 SM ap. sa lepšie vybláznia za humnom, ale o moc ďalej to už nedávajú. Jasné, dá sa ísť aj na Pionieri na koniec Afriky, ale to je iný príbeh.
Netvrdím, že to musíš mať nutne takto, určite nie hneď. Ako tvrdím od začiatku, chcelo by to nutne tak 3 - 4 kúsky na rôzne príležitosti. To by bolo :-)
S jedným univerzálnym kúskom by som sa vedel posunúť... asi by mi stačilo doplniť tak 20 koní, ale aj to si nie som istý. Aj s tými 120imi sa dá odchádzať zo zákruty s tlstou čiarou za sebou, alebo po zadnom (s plnými kuframi to ide ľahšie >:D ) a že to neťahá nad 200 už ma netrápi. Aj tak tie gumy miznú podozrivo rýchlo. Na jeseň som menil zadnú v Grazi a zachvíľku už sa bude pýtať na skládku 8-s . Také BMW XR by bol smer k športovosti, ale určite ústupok od komfortu. Ducati Multi, KTM SA? Už sa vidím, že by som musel meniť gumy každých 4t km. Je to o hľadaní toho svojho kompromisu.
Ja nám len prajem, aby nás ten náš smer napĺňal a aby sme sa vždy šťastní aj vrátili. -
woody-alien 28.06.23 19:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dany: Krásné výlety podnikáš... :yes: Já už si i motorku vybíral podle plánovaného používání a tím je to víceméně dané. Jet se na hodinku někam vyvětrat a zapomenout na svět. Pravda je, že už jsem se trochu rozjezdil a akční rádius se rozšiřuje ale nejdelší cestu jsem i tak zatím podnikl od plné nádrže do blikající kontrolky, což je asi 250 km. Ani jsem to neměl v plánu, ale tak nějak se mi nechtělo se vracet a vlastně ani zastavit. >:-[]
S čím musím absolutně souhlasit je ta potřeba plného soustředění, což ovšem vůbec není únavné. Vlastně je pro mě vyloženě relax, že se koncentruji jen a pouze na jízdu a nemám v hlavě čas a prostor na kraviny. A vůbec...mohl bych o tom psát celý elaboráty, ale nic z toho by nevystihlo skutečnost, jak mě to baví a jak se při tom cítím... -
Dany 28.06.23 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Iudex, popri tom, že proti štyrom kolesám všetko cítiš intenzívnejšie a ovládanie je úplne iný level, tak to má jednu podstatnú zložku, že sa musíš maximálne sústrediť. Tým pádom vytesníš všetko ostatné vrátane problémov. Na štyroch kolesám by si možno na podobnú očistu potreboval toto:
[odkaz]
Možno sa tomu blížia nejaké športové aktivity, ale tam sa viac nadreš ;-)
To že občas "zmokneš, je najmenší problém. Teda ako na čom. My čo máme rôzne krídielká sme zväčša v suchu.
[odkaz]
Pravda, 300 km v daždi už je trochu extrém, ale obetovali sme jeden deň, aby sme začínali pod Grosom. Zastavíš pozrieš booking a hladáš niečo s velnesom.
Ostatné dorieši vhodné oblečenie. Aj ten jeden stupeň bol úplne v pohode.
Nepohodlné sú vlastne najpohodlnejšie úseky - presun po diaľnici, s tempomatom, s prstom v nose.
Keď neskúsiš, nechápeš, keď skúsiš, nevieš sa toho vzdať . -
pradeda777 28.06.23 09:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Zdá se, že problém s GR86 (Subaru) motorem byl odhalen. Borec také doporučuje nějaké úpravy, které by měly zabránit nedostatečnému mazání v určitých situacích. Zatím jsem se ale nikde nedočetl, jaké protiopatření chystá samotné Subaru. [odkaz]
@AmirPomen
@AmirPomen
5 hours ago
@900BRZ baffle alone wasnt enough..
Baffle is simply an oil scraper with main task to collect oil that were thrown around after the oil exiting crankshaft and conrod journal...
2nd...bigger and properly baffled oil sump is more important than crankcase baffle plate alone...
3rd.. to get to the real issue oil of unstable oilling in these boxer engine, first... We must understand that fa/fb series engine was born from development on ej series...
Thus u need to look in ej series subaru engine to find the core issue....
Issue 1: slow oil return to sump after being used throughout around the engine... Especially after the oil went onto camshaft and vvti assembly, it took long lateral journey from rocker cover and timing cover area back oil sump...
Issue 2: engine oil galley machining wasnt optimized.. esoecially the galley that supply engine oil into crankshaft journal #3 that also sharing the same oil supply for conrod #2 & #3
(all other crank and conrod journal gets their own dedicated oil supply galley)
In order to solve this issue...the engine need to be torn down, and hand porting needed to smooth down all those oil galley.... Especially these 3 area: oil pump outlet to oil filter, oil filter outlet into engine block and crank journal #3 (including conrod #2 & #3 galley)
-
iudex 28.06.23 08:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Dany: pekná štreka na motorke. Toto na motorkároch obdivujem a súčasne nechápem, takéto trasy sú mi dlhé aj na aute, nieto na nepohodlnej motorke, kde si vystavený rozmarom počasia. To aj speedfredov roadster je oproti motorke super praktická vec, zatiahne strechu a je v pohode.
Motokáry môžeme dať hocikedy, aj cez týždeň navečer. -
Dany 28.06.23 07:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
woody, tuším si sa do toho vložil :-)
Ja som sa teraz cez víkend vrátil z Rakúska. Boli sme trochu pojazdiť v okolí Mariazellu, tam sú fakt parádne cesty. Potom Grosclokner a Nockalmstrasse. V piatok sme asi 300km mokli. Predpoveď bola 50% dážď a 27°. Realita krúpy, búrky a 8°.
Na Grose bol 1° ;-) Takýto výlet sa ti dokáže vryť pod kožu.
[odkaz]
Leg, ako baterkáče, poslúchajú? Mohli by sme zas niekedy dať motokáry ak sa dáme dokopy. -
Thomasino 28.06.23 00:36
« Re: Re: Re: Re: Porsche
Ještě je tu samozřejmě možnost vyměnit soudružku spolubydlící, když se jí nechce jezdít s Tigouškem! >:-[] >:-[]
Dneska Brno - Praha a zpět, na jednu důležitou párty v centru Prahy, příjemné pohodlné svezení, spotřeba 9,5 litru ujde. Rychlost většinou 135-140 dle gps. Jen cestou zpět mě nejaký ničema s novou Koktou problikával abych mu uhnul, při tom jsem měl napravo znatelně pomalejší auta a před sebou taky 2 pomalejší. Tak až jsem mu po chvilce uhnul doprava a do kopce na to šlápl, tak po chvilce pochopil že tomu SUV před ním to i jede, když má prostor >:D >:D Jen kolega něco poznamenal, že na 220 do kopce to tak nezrychlí ani v jeho starší A6 3.0 TDI... -
woody-alien 27.06.23 22:52
« Re: Re: Re: Re: Porsche
iudex: Zapomněl jsem tě v běhu dní pochválit za dojmy z testovačky i7 a té druhé obludy. Je docela snadné napsat čtenářsky vděčný článeček o autech, která nás zajímají. Ale donutit mě přečíst a dočíst dojmy z aut, která mě nezajímají vůbec, to už si pochvalu zaslouží. Pěkné... :yes: -
woody-alien 27.06.23 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Leg: Zdravím tě....to si můžeš blahopřát. Ty jsi trendsetter alespoň v jednom směru. Já v žádném. Když už jsem koupil "Toyotu", tak s francouzským nafťákem. >:-[] A pokud se ostatního týká, Swifta se vzdát nehodlám a vůbec nejčastěji se teď zabývám čistěním/mazáním řetězu a odstraňováním mušího hřbitova ze zorného pole. >:D ;-) -
pradeda777 27.06.23 16:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Poslední zprávy re-GR86 problémy se zadřeným motorem........nevypadá to dobře. Ještě se nedostali na "kořen" problému. Takže zatím nekupovat!
@shahzebnoorani6321
11 days ago
I want to love this car but seeing fa24 engines blowing in these things makes me stay away from these cars like the plague... -
pradeda777 27.06.23 14:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Porsche
Tady dole 09:41 jsem se mýlil. Psal jsem: "S tím "plug in" si ale nejsem jistý, protože jak to vypadá, tak těch 220k získáš jedině s nabitou baterkou, která se však za jízdy nedobijí jako normální hybrid". Ve skutečnosti se u PHEV baterka za jízdy dobíjí. Ale baterka je daleko větší než u FHEV a pokud se hodně využívá, pak je ji třeba dobíjet i externě.