Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 17.06.14 11:13
« Re: Diamant je opět největší
To je právě už věcí pohledu a priorit. Pro tebe je důlěžitější univerzálnost, já třeba spíše upřednostním zábavu a dost mě zajímá využitelnost a rychlost na okruhu (jiné auto do 900T není tak rychlé ;-) ). Každý to má jinak a je fajn, že si můžeme vybrat. Golf R v testu EVA vyhrál (taky stojí přes mega), ale zároveň dodávají, že s MRS je větší zábava :-) Nicméně Cupra i GTI skončily až za MRS ;-) -
iudex 17.06.14 10:33
« Re: Diamant je opět největší
Thom: áno, súc si vedomý svojich vodičských schopností, GTI mi bohate stačí a na dlhú dobu stačiť bude. A keď som videl, kde sú možnosti GTI, ak ho do parády zoberie pán vodič ako je dinar, tak si myslím, že moje jazdenie možnosťami auta nebude limitované asi nikdy. ;-) -
white label 17.06.14 10:33
« Re: Diamant je opět největší
Th
Buď chci univerzálního hh, nebo opravdu sportovní auto ("náhražky" nevyhledávám) a MRSC není vyloženě ani jedno z toho.
Test v EVO nevyhrál MRSC (ani Cupra), ale GR, proč asi?
P.S.: Z mého pohledu MRSC (proti plnohodnotným hh) nepřidává tolik zábavy, aby to zcela kompenzovalo ztrátu jeho univerzálnosti pro hh typickou/určující. -
Thomasino 17.06.14 09:32
« Re: Diamant je opět největší
Jde o to, že Cupry bez zadních sedaček se neprodá tolik, jako Meganů bez zadních sedaček. Ten má přece jen už nějakou reputaci ;-) Hlavně ve většině testů, ikdyž je někde Cupra nebo Golf R rychlejší, zároveň vždy dodávají, že Megane RS je mnohem zábavnější na řízení !! :-) Viz. poslední velký test v časopise EVO, ale i jinde. V neděli jsem viděl Cupru 5D v bílé na Legendách v Praze, málem jsem ji přehlédl, takový obyčejný nicneříkající HATCH :-( Škoda, mohla být odvázanější.
P.S.: Dodatek pro White Labela a IUDEXe: ANO, GTI je mnohem univerzálnější na každodenní ježdění a z podstaty kategorie HotHatch to může být pro většinu lidí významnější aspekt (taky se GTI prodává několikanásobně více než MRS - a to je dobře), ne však pro ty co hledají především zábavu a ke všemu čas od času vyrazí na okruh ;-) -
Leg 14.06.14 23:35
« Re: 495 koní v akcii
Woody: ja neviem či by som preventívne podobnú ponuku neodmietol. Predsalen, po zvezení v niečom podobnom by som si po presadnutí do svojho auta pripadal jak v rozhrkanej chcípline a moje dlhodobé sebapresvedčovanie, že jazdím v najlepšom a najrýchlejšom aute široko-ďaleko by sa rozpadlo ako domček z karát. A to rozhodne nechcem. Ale nakoniec by som aj tak neodolal, nakoniec, na odmietnutie podobnej ponuky sa ťažko hľadajú výhovorky, aby človek nevypadal ako úplny ignorant. -
Leg 14.06.14 23:27
« Re: 495 koní v akcii
Fú, tak to je paráda, určite zážitok jaxviňa. Normálne mám chuť naskočiť do jedničky a vyraziť zátačkám vústrety. Teda nechcem tým povedať, že by sa moje auto mohlo akokoľvek zrovnávať s osemvalcovým f-typom, ale skôr to, že si to fantasticky napísal.
A gratulujem, že si to auto nerozflákal!
P.S. Fotky sú parádne, hlavne na tá teaserová. Jasne, krása F-typu je dokonale zatienená neskutočne dobre trafeným odtieňom šedej na nejakom hatchbacku, ktorý sa náhodou priplietol do záberu, ale pozornému oku určite neunikne elegantná silueta roadsteru. -
woody-alien 14.06.14 22:38
« Re: 495 koní v akcii
iudex: Fíha, chlupy se mi na zádech zježily, ruce zpotily a na čele vyrazila krůpěj. Tohle je jiná liga....... :yes: :yes: S tímhle bych na obyčejný silnici jezdil jak připo...ranej, to opravdu nejdřív někde nacvičit. Smekám před odvahou tvojí, i tvých spolujezdců. Mně by možná úplně stačilo, kdyby mě v tom Dinar svezl. Každopádně ještě jednou. :yes:
PS: Dinarova slova mají pro mě velkou váhu a je to dobrá zpráva hned ze dvou důvodů. 1.GTI je opravdu pro mě dost dobré. >:D 2. Teď už se i Dinar svezl, čili případné zajíždění by možná mohlo proběhnout klidněji než v tvém případě. >:-[] -
iudex 14.06.14 22:21
« Re: 495 koní v akcii
Moje rande s kočkou alebo sedliak v meste.
Dnešok sa zapíše do mojej skromnej automobilovej histórie veľkými písmenami: mal som tú česť šliapať na pedál 495 aristokratickým britským koňom.
Kolega webpaja netrocháril a zabezpečil rovno to najlepšie, čo najnovší športiak od Jaguaru F-type ponúka: 5,0 V8 kompresor. Žiadne zbytočné reči, nasadáme a vyrážame do kopcov; kolega Dinar v mojom GTI za nami.Nie je čas na zoznamovanie sa s nastaveniami, paja priebežne informuje, čo vlastne mám nastavené (štandardný režim, ale aktivovaný orchester vo výfuku). A práve zvuk auta je to, čo robí najväčší dojem: ono konfigurácia V8 sama osebe znie parádne, ale štvorica výfukov s nejakým rezonátorom vovnútri robí také peklo, že sa obzerajú aj vodiči okoloidúcich áut. To je doslova rev, plus pri ubratí strieľanie a prskanie do výfuku, no návykový koncert. Výkon takmer 500 koní znamená prebytok výkonu vždy a v každej situácii a tým naozaj myslím vždy. Neexistuje predbiehací manéver, ktorý by motor nezmenil na brnkačku, žiadne auto oproti nie je tak blízko, aby to nevyriešilo len intenzívnejšie zatlačenie plynu. Ale nebol to výkon samotný, o čo mi išlo, ale hlavne o skúsenosť so silnou zadokolkou. Skutočnosť, že dinar v GTI sa mi lepí na zadok znamená, že idem ako v autoškole, takže pomaly zrýchľujem a keď si myslím, že už nejdem úplne pomaly, keď idem na krátkej rovinke medzi zákrutami asi 150, tak ma paja odrovná vetou, že tadiaľ Dinar išiel 220. ;-) Pomaly sa mi v zákrutách darí zadnými kolesami občas uhnúť do strany a ja sa začínam usmievať, presne toto som chcel zažiť: zadokolku s veselým zadkom. Výkonu je tu toľko, že ani brutálne široké zadné gumy nezabránia preklzovaniu zadných kolies, keď sa dá silnejší plyn uprostred zákruty. Paja ma tiež upozorňuje na to, že jazdím typicky predokolkovo: prirýchle nájazdy do zákrut a naopak málo plynu na výjazde, tak sa to snažím zmeniť, ale zvyk je železná košeľa. Viem, že so silnou zadokolkou sa brzdí nie v zákrute, ale pred ňou a od apexu môžem zatlačiť, ale občas ten nájazde preženiem a musím brzdiť aj v zákrute a tu mi už auto trochu poskakuje. Ale keďže mám stále dinara za zadkom, je mi jasné, že jazdím ako škôlkar, ono na rovinke mu samozrejme utečiem, tam nemá nárok, ale v zákrute je zase za mnou. Skrátka som amatér, ani 500 koňové auto mi nestačí na to, aby som striasol Pána vodiča v oveľa slabšej predokolke. Na vrchole kopca mením spolujazdca, paja berie Golf a dinar mi robí navigátora. Ja si dovoľujem čoraz viac, paja mizne niekde vzadu, aj dinar ma upozorňuje na moje zlé nájazdy do zatáčok. Ja čoraz väčšmi tlačím vo výjazdoch na pedál, zadok vždy trošku ubehne, až kým prišla osudná chvíľa: zákruta, za ktorou bola cesta dosť široká a s širokými krajnicami, tak si hovorím, je čas na poriadny powerslide: väčší plyn, a zadok mi zrazu odskočí nekontrolovane, hop, toto som nechcel, dávam kontra, zadok sa prudko prehupne na druhú stranu, zase kontra a takto som tancoval po ceste pár krát, kým sa mi to podarilo ustáť; chvalabohu práve nešlo nič v pritismere. Keby som mal čas, aj sa spotím a modlím, ale nemal som, ruky mi pracovali a až keď som roztancované 500 koňové monštrum skrotil, vyrazil na mňa pot. Auto za 100t eur a skoro som ho poslal do priekopy :-/ A čo na to môj spolujazdec? Iba lakonicky skonštatoval: Vidíš, já vždycky říkám, že tohle je nejlepší nacvičit si někde na letišti. Ďalších pár zákrut som zrejme viditeľne zvolnil, lebo paja ma zase dobehol. Ďalej už moc powerslidy neprovokujem a snažím sa ísť čistú stopu. Dôjde aj na cruising, ktorý tiež Jag zvláda s prehľadom, napriek obrovským 20“ kolesám. Ale malé pridanie plynu, 8-stupňová ZF briskne podradí, výfuk zaprská a amazonský predátor je späť. Keď prídeme do cieľa, dobehne vysmiaty Paja a smeje sa, ako mi lietal zadok. Debatujeme, hodnotíme. Malé prihriatie si polievočky: Dinar na adresu GTI vyhlásil, že je to najlepšia predokolka, akú kedy jazdil a keď to povie on, tak to má naozaj váhu. Hlavne ocenil prácu samosvoru a jeho výraznú pomoc pri výjazde zo zákrut. Jediné, čo sa mu nepozdávalo, bol manuál, ale tento omyl človeku, ktorý má automat aj vo svojej víkendovke pre zábavu, odpustím. ;-)
Na parkovisku, kde stojíme, prídu nejakí mladíci s vytunenou Almerou, ktorej sa odkvapovej rúry namiesto výfuku rinú drsné zvuky, tak paja skonštatuje, že je čas ukázať im skutočný zvuk. Dinar pri odchode zadupe plyn do podlahy a F-type predvedie zrazu motorkárov, čo za peklo dokáže spraviť poriadny motor a štvorica výfukov.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No, teď už to asi nenapravíme a zůstaneme nedovzděláni. ;-\ >:-[]