Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 18.06.14 19:11
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
iudex: No já jsem původně čekal, že když tady napíšu, že vybírám HH, před barákem se mi do druhého dne seřadí na týdenní zápůjčku GTI, OPC, MRS, CRS, FoST, FieSTa, GTi, Cupra, SSS i splašenej apostrof, ale když se dlouho nic nedělo..... ;-) >:D -
iudex 18.06.14 18:56
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
woody: tak Ty si z výberu auta spravil hotovú vedu a posunul ju na novú úroveň. Už len tie kilometre, ktoré si kvôli predvádzačkám absolvoval (o ušlom zisku nehovoriac). >:-[] Kam sa hrabe Thomasino a jeho dilema GT86 vs. Megane či moja dilema bixenóny vs. halogény. >:-[] -
woody-alien 18.06.14 18:47
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
wl: Z hlediska působení na smysly, po mojem "dojmologie", je dnes GTI v podstatě na tzv. prémiové úrovni. V tom mu Cupra nesahá ani po ventilky. Jízdně to bude zřejmě dost vyrovnané, možná budou nějaké rozdíly (právě to využití vyššího výkonu) při extrémnějším používání. Tak či tak mně se líbí, že je GTI (Perf.) plně použitelné a efektivní už v základu, tak jak je. Nemusíš si připlácet DCC ani Volbu profilu jízdy a funguje to. A jak !!!
PS: Až mi po letech někdo připomene, jak jsem vybíral HH, s výrazem hraběte Kratzmara (Adéla ještě nevečeřela) si setřu pot z čela a zvolám: "Šmarjá, to byla fuška !" >:D >:-[] ;-) -
woody-alien 18.06.14 18:38
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
iudex: Třeba Renault Sport fans pořádně nehledali..... >:D Ale na druhou stranu mám čím dál intenzivnější dojem, že pořádně nehledali ani samozvaní kati Clia RS 4. Je nás jen pár, co jsme objevili "perličky na dně". A ještě jeden intenzivní pocit mám, a sice, že pan Janda nemá GTI tak docela rád. Jeho krkolomná sinusoida (ORS ano, GTI ne, Cupra ano) nemá opodstatnění, a to ani když uvážím, že tak jako on jsem s těmi auty nejel. -
iudex 18.06.14 18:09
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
woody: no popísal si to veľmi plasticky a viem sa úplne vcítiť do Tvojich rozporuplných dojmov. Ono človek má určite veľké očakávania, keď pozná GTI a ide si vyskúšať niečo, čo by malo byť ešte ďalej... a nie je. Takže nakoniec sa zázrak nekoná a tá fantastická cena sa niekde prejaviť musela, aj keď ani jedna z tých vecí, čo si pomenoval, by nebola deal-breakerom, tomu celkovému dojmu moc nepomáha. Možno verzia 265 na 18kach by bola mierne iná, ale ten rozdiel by zrejme bol v kategórii nuáns.
wl: kameň mi nespadol, fáza určitej neistoty, ktorú som mal spočiatku, je už preč od doby, kedy som začal GTIčku zatápať pod kotlom a objavovať, že je v ňom oveľa viac, ako sa RenaultSport-fans zdá. >:-[] -
white label 18.06.14 17:48
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
w-a
Díky moc za dojmy formou slohovky. :yes:
Slyšels taky tu obrovskou ránu...?
To iudexovi, po přečtení, spadl balVWan ze srdce rovnou do "GaTÍ"! >:D ;-)
P.S. Co tam zase s tím Labem (neplést s labelem) vyvádíte, když nemáte povodně, tak musíte mít aspoň "bezvodně"?
[odkaz] -
woody-alien 18.06.14 17:20
« Cupra - Krásné chvíle bez záruky
Tentokrát žádná slohová cvičení, rovno k věci. Znojmo jsem neviděl dvojmo, nýbrž docela čistě. Žádné bloudění a přistávám na parkovišti zákazníků. Přicházím přes dlouhý dvůr a hledám JI. Stojí v řadě ostatních Leonů a nebýt výrazných nápisů, sotva bych ji poznal. Začínám chápat Zinovo rozčarování. Na druhou stranu, tahle nenápadnost může leckomu vyhovovat. Jediné (full LED brzy v záplavě dovybavených Referencí zapadnou v davu) co kolemjdoucího vyloženě praští do očí jsou ta 19"kola. Jsou hezká, o to nic, ale takhle naživo mi přijdou ke karosérii až neúměrně veliká. Jako dílo praštěného tunera. Bůh ochraňuj DCC, jak tohle zvládne odtlumit ?
Přivítá mě prodejce a nejprve jdeme okouknout interiér. Usadím se na sedačce s alcantarou a bezděčně vzpomenu na své výhrady už k běžným verzím Leonu (je to veliký krok pro Seat, ale malý pro lidstvo) . Architektura je pěkně navržená.....a celé to zabíjí jednotlivé detaily (výplně dveří, madlo ruční brzdy apod.), takže nakonec usazen v autě za téměř 700t řeším, jestli to náhodou u Suzuki nedělaj líp. Prostě na mě interiér působí dost plastově. Přesouvám se dozadu a jsem ohromen, ano doslova ohromen prostorem, který je za mou sedačkou. Tohle 427 cm dlouhé auto odveze 4 dospělé bez jakýchkoliv omezení. Ale abych byl spravedlivý, Golf to dokáže taky. Kufr v Cupře je hezky objemnej, oproti GTI chybí průvlak na dlouhé předměty, a krycí plato mi znovu velmi důrazně dává na srozumněnou, že na blbosti už peníze nezbyly.
No nic, celkový dojem (exteriér,interiér) 1:0 pro GTI.
Nasedáme.. Nejprve vyzkoušíme DCC, přepínám na Comfort a vyplouváme. A hned velké překvapení. Obavy se nepotvrdily. Cupra jede hladce, přiměřeně komfortně. Prodejce mě navádí na docela dlouhý dlážděnný úsek, takže mám čas přepínat mezi režimy a ani ten nejcuprovější mi nepřijde nepříjemně tvrdý. Snad je to tím, že se mi coby referenční bod v hlavě zažrala jízda s Fiestou ST a ne a ne se jí zbavit. Městská jízda s ní je zřejmě už doživotní zážitek. Každopádně po přepnutí do Comfortu jsou ty 19" hodné jako beránek. Celé to fungování DCC má ale jeden háček. Nemůžu se zbavit dojmu, že GTI to "dává" s 18" Austinama a na standardních tlumičích s prstem v nose.....a jaksi harmoničtěji.
Řízení je dosti lehké, o nějakém citu nemůže být řeč. A pokud se týká nějakého "čtení" silnice, v závěru jízdy jsem narazil na moc pěkně vyježděný koleje ale s volantem to ani nehlo. Na tomhle místě by mi Mondeo z rukou na volantu udělalo vánočku. A teď první kritika. Moc se mi nelíbilo fungování manuálu. A tím myslím práci se šaltpákou. Při přeřazování z 1 na 2 silně zadrhávala, a to samé ale v menší míře i při dalších přechodech přes neutrál. Ale hlavně to z 1 na 2 mě štvalo, protože jsem ztrácel čas při rozjezdu. Navíc při řazení naslepo před zatáčkou se mi párkrát "povedlo" kvalt vůbec netrefit, dráha mě navedla někam mezi. Nic takového jsem u GTI nezažil.
Nástup motoru je skutečně působivý. Zatahuje prakticky okamžitě a neumdlévá. Zcela bez hranic to ale samozřejmě není, o čemž jsem se přesvědčil při jednom až příliš odvážném předjížděcím manévru. Jedna věc je ale jistá, tím, že motor v Cupře přidává 50 koní oproti GTI někde nahoře a točák má stejnej, při tom našem zkušebním ježdění bych to možná vůbce nepoznal. Může být, že jsem ho prostě nepodrobil dostatečnénu průzkumu, ono něco jiného je jezdit sám a něco jiného s prodejcem, který tě nezná a možná se taky bojí. Nedivím se, já bych se na jeho místě bál taky. Takže je možné, že ten nárůst výkonu má význam na okruhu nebo na dlouhých rovinkách, ale tady jako bych ho skoro nezaznamenal. Trochu mě to překvapilo. A následuje další kritika. Nejel jsem v O3 RS, která to občas od novinářů schytá za ten umělej zvuk uvnitř, ale to co se dělo v Cupře bylo tak nehorázně falešný (ne rozladěný ale nepravý), že mi to prodejce ukázal jen na chvilku (plně to "zní" v Cupra režimu, trochu ve Sport, a vůbec v Comfortu) a rychle přepnul režim. Nenechal jsem se odbýt a znovu si to tam vrátil. No a bylo to hrozný. Sám jsem musel po pár minutách uznat, že to nedokážu dál snášet a přepnul jsem se do jiného režimu. Takže pokud někdo kritizuje zvukovody ve Fiestě nebo v Cliu RS, tak ať si jde poslechnout tenhle rezonátor a sklapne navždy. Teď rychle nevím, jestli to má GTI taky, ale pokud ano, tak to zřejmě ve Vlkohradu naladili jinak,uvěřitelně.
A jízdní vlastnosti. To by byl asi jen popis jemných nuancí, ale když to shrnu, pořád se mi zdá, že u GTI je všechno přirozenější, harmoničtější. Že to všechno funguje lépe. Do Znojma jsme se vraceli okreskou s dobrým, ale varhánkovitým povrchem. Tam se mi v zatáčkách zdálo, že Cupra malinko odskakuje, že už toho je na ní moc. Hrozně by mě zajímalo srovnání s 265k verzí na 18"kolech, jestli by to náhodou nebylo lepší. Všichni víme, že méně je někdy více.
Takže závěrem: Cupra určitě nezklamala, ale ani se nedostavil pocit nějakého nadšení "tohlechci", v který jsem tajně doufal. Nebo ne doufal, ale myslel jsem, že by mohl přijít. Co se jízdy týká, s ohledem na mé schopnosti a potřeby, nevidím nic, v čem by Cupra byla lepší než GTI Perf. A naopak je tam pár věcí, co mě štvou už teď. Rezonátor, řadící páka aj. A v dojmových disciplínách (interiér/exteriér) to Cupra s GTIčkem projela.Zbývá jí výhoda nižší ceny a našlapanější výbavy, ale i to je otázka konkrétní konfigurace a nabídky od dealera. A i tady (neříkám že se to ještě nemůže změnit) mám nabídku na zvýhodnění (slevu) zhruba poloviční oproti GTI. Tím pádem se cenové nůžky mezi koncernovými bratránky nerozevírají, právě naopak.
-
woody-alien 18.06.14 15:13
« Cupramánie aneb 9 hodin reklamy na Suzuki
Takže hlásím návrat. Pro nezasvěcené - nedalo mi to a učinil jsem výpad směrem na Znojmo, abych trochu polechtal koncernové dvoulitrové turbo ve španělském lvíčkovi. Každý o něm ví, každý o něm mluví ale málokdo v něm jel. Tak tedy já už ano. Report bude později, právě jsem odjel 620 km v našem Swišti, popíjím kávu a přemýšlím, proč v mé mysli tu zhruba třičtvrtě hodinu s Cuprou přebíjejí zážitky z téměř 9 hodin jízdy v tom japonsko-maďarském prckovi. No, možná že mě víc baví na Octavie zákeřně útočit ze zálohy než je suverénně míjet. >:D >:D
Ale vážně, nechci předjímat , tak jen dvě hesla jako návnada: ;-)
1. Kdo máte objednanou Cupru, nemusíte se bát. Ty 19" jsou v pohodě.
2. Neřešte cenu, výbavy, počty dveří, postavte přede mě Cupru a GTI Performance a řekněte: Vyber si. A vyberu si GTI.
[odkaz]
[odkaz]
Ovšem hrdinou dne je tak či tak tenhle hot-hatch Z ;-)
[odkaz] -
iudex 18.06.14 09:00
« Re: Ten ci onen
Tom: Autoexpress testoval ako jediné médium zatiaľ ako Megane 275 Trophy: [odkaz] , tak aj Cupru Performance Pack: [odkaz]
a vidia to takto: SEAT shouldn't be disheartened at losing the record to Renault either, if they decide to rip the back seats out we're sure they can win it back.
We were the only title to drive both the Renaultsport Megane Trophy 275 and the Leon Cupra SC 280 Performance Pack back to back on the Nurburgring, and while both are blisteringly fast they go about their business in very different ways. For starters the Cupra's 5bhp advantage feels more significant than than the numbers suggest out on the track. There's an immediacy to the throttle response and a more free-revving feel to the engine, plus the manual gearshift to is much slicker allowing you to flick the lever around its gate rather than ramming it home in the Megane.
It's the Cupra that puts its power down better on the exit of corners though. The combination of sticky Michelin tyres and the VAQ electronically-controlled limited slip differential (which can send up to 100 per cent of the power to the outside front wheel) creates phenomenol traction that will have you shaking your head in disbelief. And perhaps the most remarkable thing about this Cupra is we know when you dial the adjustable dampers to comfort on public roads, the supple suspension is perfectly suited to everyday use - far more so than the Megane.
Takže sa asi rozplynie Tvoja idea, že M RS a Cupra sú úplne iné autá, teda kým MRS je pre puristov na okruh, Cupra je vymäklejší univerzál vhodný iba ne bežné cesty.
;-) -
Leg 18.06.14 08:26
« Re: Ten ci onen
Bully: áno súhlasím, človek sedlajúci jeden z najostrejších hothatchov zo starej školy a pokukujúci po niečom ešte ultimatívnejšom (superšport alebo okruhový hračka typu cat?) môže s čistým svedomým hodiť všetky dnešné hothatche do jedného vreca. Z pohľadu majiteľa rodinného combi strednej triedy hľadajúceho druhé auto pre zábavu už ale rozdiely v jazdnom prejave a univerzálnosti zmysel riešiť má. Predsalen jeho pohľad je trochu iný ako tvoj. Ale zasa, predávať Golf GTI kvôli kúpe Megane R.S. (A prípadne ešte pretrpieť kvôli tomu určitý čas s nejakou znúdzecnosť mrdkou tricolore), tak v tom moc zmysel nevidím, to je pravda.
Malé písmenká: osoby a obsadenie sú vymyslené a podobnosť so skutočnosťou je čisto náhodná. -
Thomasino 18.06.14 08:24
« Re: Ten ci onen
Mě spíše zaujaly ty věty, kde píší o tom, že MRS je zábavnější než Golf R, než Cupra a také než GTI VII Perf. >:-[] >:-[]
Ale je fakt, že navigace je od TomTomu a není z nejrychlejších, dost často nestíhá kvalitnímu podvozku >:D
P.S.: Až bude Golf nabízet aspoň za příplatek taková pořádná sedadla jako MRS ty Recara (stejná jako ve FoRS), tak to bude fajn ;-) To víš, u VW se zaměřují na ty věci co jsou viditelné pro pozéry a které mohou ukazovat kamarádům, ale u RenaultSportu na ty, co jsou cítit při svižném ježdění >:D >:D >:D >:D >:D
...někdo se chce kochat, někdo jezdit >:-[] -
Bully_ 18.06.14 01:20
« Re: Ten ci onen
Tak konkretne CTR 8G (spolecne se 7G, samozrejme ale i s par dalsimi znackami a typy vozu) bych mezi ta mnou jmenovana soucasna auta nepocital. Dnesni moderni HH jsou neuveritelne efektivni, ale posunulo se to proste jinam. Stejne tak mam ale na auto, co nemusi splnovat funkci hlavniho vozu v rodine, jine pozadavky i ja dneska, oproti dobe pred par lety. -
Bully_ 17.06.14 23:27
« Re: Ten ci onen
wl:
proc CTR? Myslis ted 9G, co ma prijit? Tam mam prave taky obavu z toho, ze bude proste jenom o neco malo ostrejsi nez konkurence. Nevim, jak jinak by mel vyrazne vycnivat. Urcite designem, pokud bude vypadat jako koncept :-) Snad i zvukem. Emoce umi Honda vyvolavat vzdycky.
Mj. ho uvidim ted o vikendu na TypeR weekendu ve Spa-Francorchaps. Ale nevim, co by me melo presvedcit o jeho koupi, posilhavam po necem, co je zhruba o 5 galaxii jinde >:D -
white label 17.06.14 20:07
« Re: Ten ci onen
Citace z EVO ke G5 GTI (text v závorkách jsem přidal):
"Odpružení je ve srovnání s Cliem (RS Trophy předminulé g.) a Focusem (RS II. g.) lahodné a přestože se víc naklání, přenos hmotnosti je vždy kontrolovaný a definuje vlastní vyváženost podvozku. Zklamáním je pouze lehce prázdný dojem vyvolávaný šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (to už jste mohli slyšet i ode mě, řešením je - dsg). Ve skutečnosti jednoduše funguje (manuál) dobře, ale v lesku všeho okolo nezáří tak jasně.
Klíčem k úspěchu je plynulé řízení, neboť vás spojuje se sladkou přesností předních kol a ujišťuje vás, když se přední vnější kolo zaboří do vozovky a vnitřní zadní zvedne do vzduchu. Zadek se v rychlejších zatáčkách občas dokonce zhoupne o pár stupňů bokem, což vyváženosti lahodně tvárný pocit. Ve skutečnosti způsob jakým Golf elegantně porušuje a poté znovu získává limitní přilnavost, je vskutku velmi návykový." -
white label 17.06.14 20:06
« Re: Ten ci onen
Bully
V podstatě souhlas.
Zjednodušeně hh jako hh, rozdíl je hlavně v tom, že někteří (zejména čerství) majitelé mají potřebu přesvědčovat sebe i druhé, že zrovna ten jejich je podstatně zábavnější. >:-[]
P.S. Akorát nevím jistě, jestli mezi ty "další" počítáš i CTR. >:D ;-)
A iudex teda tu volbu profilu jízdy nemá?
Mám tomu rozumět tak, že bys těch 2.800,- Kč za něj klidně ušetřil na benzín?