Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 23.06.14 18:39
« Re: Peugeot road days
wl: Hlavně to dost připomíná petrumra. Když měl Fabii, byla nej Škodovka, když koupil C4 Picasso - lídrem auto-průmyslu je Citroen. ;-) A tak nám tu Thomasino od chvály atmosférických motorů firmy Hjondé přechází k oslavě portfolia nejmenované francouzské značky.... >:D Asi jsem mu měl vnutit ten Swift Sport, a nebyl bych tady na chválení Suzuki tak sám. >:-[] -
-
Thomasino 23.06.14 16:39
« Re: Peugeot road days
U mě teda RCZ nepřicházelo vůbec v úvahu, to auto se mi nelíbí, ty přední a zadní převisy jsou hodně divné :-O :-O Zajímavá je na tom ta střecha, ale to je tak všechno. Aktuálně nevidím z mého pohledu u Pažoutu žádný konkurencechopný model (no dobře, možná se někomu bude líbit P308) a podle mě tato automobilka půjde do 5 let do kopru 8-s -
woody-alien 23.06.14 00:02
« Re: Peugeot road days
Ron: Bohužel na RCZ-R jsem neměl čas (stejně bylo zabukovaný tatíkama s pěti lahváčema z Tesca - aspoň tedy v Mělníce), snad to někdy napravím ale pro tohle auto beztak nejsem "cílovka". Pamatuju na jízdu s RCZ 200HP a že to bylo pěkné svezení.
K 208GTi - to že nemáš co napsat, není jen vinou babizny od Peugeotů. To auto je "chladné ako zmrzlinový pohár". Rychlé, pohodlné, hezky vypadá.....a do 5 minut na něj zapomeneš. Vyzkoušej si Clio RS a pochopíš... ;-) -
Ronault. 22.06.14 23:19
« Peugeot road days
Pokusím se nějakým stručným způsobem popsat již v podstatě každoroční akci Peugeot Road Days. V podstatě po větší části ČR vyráží Peugeot se svými modely, které nechává po registraci odzkoušet zájemcům.
Musím uznat, že letos po předešlém ročníku Peugeot o poznání vylepšil. Oproti 20 minutám na jízdu navýšil dobu na 30 minut a trasu tomu přizpůsobil, takže při průměrném stylu to opravdu na těch 25 minut bylo., ale dalo se to urazit i RyChle Zi, viz níže. Docela mě překvapila i volba trasy, kdy byl vybrát okruh po silnicích spíše s nižších tříd s místy velmi žalostným povrchem, takže docela odvaha, ale z druhé strany - kde v okolí Olympieu Brna je kvalitní asfalt? I ta D je panelovka...
Ale k věci, první tři jízdy jsem absovoval pouze jako spolujezdec a podle toho jsem i ta auta navolil, tedy pro potřeby a zkušensoti společnosti.
Peugeot 308 CC 1,6 THP - Pro mne nová zkušenost - jízda v kabrioletu vzadu... No nic extra, ale při narovnaném sezení s otevřenými si člověk s přehledem uloví svačinu, v horším případě zánět středouší. K autu asi moc k napsání není - velmi pohodlný houpavý podvozek, který dokáže filtrovat v podstatě vše včetně jízdních požitků.
2008 1,6 HDI 68 kW Allure - Pro mne čerstvé srovnání s nedávno zkoušeným Capturem. Pokud bych srovnal interiéry, tak 2008 působí hodnotněji, pravda, aby ne, ve výbavě Allure se sedačkami v kůži proti základnímu Capturu. Prostornost bez výhrad, pokud má tohle nahradit 207 SW, tak to činí na výbornou. Neřídil jsem, nicméně, pokud v něčem je Capture znatelně lepší, tak to je podvozek. V místech, kdy Capture dává někde z povzdálí znát, že na cestě byla nerovnost, už 2008 znatelně bouchá a dává to posádce okusit. Pro mne trochu zklamání, hlavně Captur i při takto pohodlném podvozku neztrácí ic na ovladatelnosti, ba naopak.
308 1,2 THP Allure - K popisu kokpitu se vyjádřm později, vezmu to z místa těch vzadu. Seděl jsem za řidičem, který měl méně než 175 cm a já se 182 cm jsem si i natáhl nohy, takže až taková tragédie to není, samozřejmě na Octavii to nemá, ale 308 HB roli rodinného auta plnit nechce. Problémem se spíše stává panoramatické okno, které vzadu ubírá ,místa nad hlavou. Milým překvapením je tříválec, velmi ochotně se vrhá do otáček, v režimu sport, kdy se otevře nějaká klapka ve výfuku, má i docela pěkně podbarvený zvuk a s autem nemá příliš práce. Milým překvapením je i podvozek, který v tomto případě na 16" kolech funguje i na tankodromu okolí Brna velmi schopně.
308 SW 2,0 HDI 110 kW - Na tohle auto jsem byl v podstatě nejvíce zvědavý. Přicházel jsem k němu s obavami, ne ani z toho, že bude špatné, ale spíše naopak, že bude moc dobré, protože loni, kdy se objevil 308 na trhu a jákupoval Megane, tak jsem trochu zvažoval nad odložením koupě a počkáním si na 308 SW... takže okamžik pravdy jestli jsem neudělal špatně, nastal...
Asi nejvíc duskotovaným pojmem 308 je interiér, konkrétně volant, klimatizace a posaz. Měřím 183 cm a nechápu pláč novinářů nad tím, že jim volant kryje výhled na budíky. Sedl jsem si během vteřiny našel dobrou polohu, volant příjemně padne do ruky, má široce nastavitelný rozsah a ani v jednom místě nekryje budíky nebo display. Možná jen mate opačně se pohybující otáčkoměr, na tak krátké vzdálenosti jsem si prostě nezvykl. Taktéž nevidím problém v ovládání klimatizace. V levém sloupci jsou tlačítka volby, hned nahoře je ventilace, ta se otevře, bez problémů na každý dotyk se přepíná teplota či směr proudění vzduchu a i když jsem zkoušel opakovaně, vždy bez problémů. Spíše jsem měl z tohodle nápadu dobrý pocit, protože jsem nemusel ovládání klimatizace hledat někde dole jako v 208 nebo i v Meganu, je to prostě na očích a funguje to dobře... a je to i v češtině. Ještě pár slov k navigaci. Po krátkém zkoumání mi příjde na ovládání snažší a promyšlenější ta v Renaultu od TomTomu. A prostoor v zadu. Za sebe jsem se bez problémů posadil, místa více jak v kombíku a i o krapet více než v Meganu, takže úlohu rodinného kombíku nižší střední splní bez problémů. A kufr? Ve srovnání s Meganem je delší, ale užší a nižší, opět nějaké problémy nevidím.
Motor - Oproti Meganu má k dobru 14 kW a 4 deci objemu a v podstatě by to i odpovídalo, jako ostatně vždy i tady 2,0 HDI je naprosto kultivovaný, hlučností (srovnatelně s 1,6 dCi) ale i charakterem, kdy nějaký turboefekt či zatlačení do sedaček není cítit. Je to výhoda, pravda, ale zase chybí ten wow efekt a prostě je 1,6 dCi působivější. Navíc nad nějakými 3500 ot. už není nic, naopak výkon klesá, tam ještě 1,6 dCi pokračuje dále. takže shrnuto, výkon tam je, ale zabalený tak nějak sametověji a při přesednutí do Meganu bych i jemu přiřknul větší výkon.
Jízda - Auto bylo na 17" kolech, tedy stejně jako mám teď na Meganu, jen širší gumy. Jak to shrnout? Je to obrovský skok pro Peugeot, ale malý krok pro ostatní. Ano, je to teď asi nejlepší podvozek francouzské nižší střední, krapet lépe filtruje nerovnosti než Megane, ale na absolutní špičku třídy (Mazda 3) nemá. No a řízení... zcela v normě třídy, odpovídajícně nekomunikativní, ale je to naftové kombi, takže OK.
Závěr pro mne - udělal jsem dobře, za cenu Meganu by dnes nebyl srovnatelný Peugeot 308 SW ani v benzínu a o tolik lepší auto to není... hned se mi spi lépe >:D
208 GTi - Těšil jsem se hodně. Auto z venku i uvnitř vypadá moc hezky, hlavně z venku vypadá jako takový hravý ďáblík, žádná opuchlina z dob 207. A jak jezdí? Z jedné strany v houstnoucím provozu bezkonkurenčně, 200 koní umí... ale nějak z něj necítit emoce... až tolik, že sám nevím, co k němu napsat... Nejvíce asi celý zážitek zabila paní od Peugeotu, nepříjemná babizna už od pohledu, bez snahy prezentace auta a jediné, co řekla, když jsem jel asi 125 "tady nejsme na dálnici"... má reakce "Nejsme, a...?" No bída, nechápu člověka, který zrovna ji posadil k prezentaci 208 GTi, přitom jiná auta doprovázeli řidiči, kteří o auta evidentně měli zájem... Takže jaksi k 208 GTi moc nenapíšu, minimálně do doby srovnání s Cliem RS.
a zlatý hřeb....
RCZ R - Obdivuji Peugeot, že auto s výkonem bezmála 200 kW a předním náhonem takto povolí k zapůjčení všem, co si řeknou. Ale k autu - Pro mne facelift RCZ je krokem spíše mimo, jestli někde ta obrovitá maska 308 seděla, tak právě na RCZ. Na první pohled bijí do očí obrovité kotouče předních brzd a krásná 19" kola s písmenem "R". Interiér vychází z 308 a v obšití kůží, perfektními sedačkami a materiály působí velmi dobře.
Trochu zklamáním je zvuk motoru na volnoběh z venku, přímostřikovou šestnáctistovku prostě nelze obelhát, naštěstí už po jemném přidání plynu si bere svou roli výfuk, který už zaujme více. Právě s prvním rozjezdem jde cíti, co chybí 208 GTi, spojka jde z tuha, jasně vymezená, vyžaduje práci řidie, řízení taky, nehledě na to, že s takto vysokým výkonem na přední nápravě už je nutné volant držet pevněj, vyjeté koleje a plný plyn táhnout řidiče do děje více než 208 Gti, při výjezdech ze zatáček si i já nezkušený můžu odzkoušet funkci samosvorného diferenciálu, přitom i na takto děravém povrchu se shodujeme, že není problém absolvovat i delší cestu, je komfort zachován.
Jak bych to shrnul....? Pokud vezmu již předešlé opakované zážitky s RCZ, tak se vkrádají smíšené pocity, ano, 52 kW navíc jde pocítit znatelně, brzdy jsou opravdu famozní, ale příplatek pomalu 300t mi příjde již nesmyslný, možná kdyby k "běžnému" RCZ dávali samosvorný diferenciál, stačilo by to... Každopádně RCZ pro mne značně nepochopitelně opomíjené auto v prostředí HH typu Megane RS či Focus ST.
Toliko můj krátký a místy zmatený report :-) -
white label 19.06.14 22:55
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
w-a
Tak to by byl swištivý očistec. >:-[]
Ještě, že to není někde v "Péčkách!. >:D
Máš to tam sice blíž, než já, ale zas tak hrozně daleko to není ani pro mě. Otázka je, jestli bych se tam s tím někde mohl pořádně projet. Konfigurace slušná (povinné dsg nechybí), teda až na počet dveří a barvu. Každopádně dík za tip, zkusím ještě naši starou známou e-mail linku na import Porsche. ;-) -
woody-alien 19.06.14 21:07
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
wl: Předváděčku nevím, ale v Pečkách mají R-ko na prodej s najetými asi 600 km. Tak by tě měli nechat projet. Ale nevím jestli se ti chce podstupovat takovou tramtárii. Není každej takovej pošuk jako já. ;-) [odkaz]
Kdybych ale na nějakou předváděčku narazil, budeš první, komu dám vědět. Klidně tě i dovezu na místo a zpět - ale Swištěm. >:D >:D >:D -
white label 19.06.14 20:16
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
w-a
Jj, četl jsem. Ale já ti od začátku tvé dojmy z CRS věřím a právě proto, že jsou tak pozitivní, bych si chtěl CRS projet, i když u mě auto této velikostí nepřipadá v úvahu.
To už bych pak mohl jít rovnou do něčeho dvoumístného.
Naopak od předváděčky Cupry jsi mě dokonale odradil. >:-[]
Chtělo by to natrefit na předváděčku GR, tím spíš, že se mé předpoklady o tom, že to bude skvělé auto, naplnily i v testu EVO. -
woody-alien 19.06.14 18:30
« Re: Cupra - Krásné chvíle bez záruky
wl: Přečti si na homepage novej mariachiho blog. Je to vůbec první člověk, kterej mi víceméně dává za pravdu co se týká Clia RS. Ufff, už jsem se obával, že jsem pomatenec, co nerozezná zábavné auto od Multikáry. ;-) >:D