Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 07.06.24 12:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Debata či je lepšia fólia alebo keramika je zbytočná rovnako, ako debata, či je lepší Cayman alebo GR86. Jednoznačne je, ale aj stojí 2 až 3x toľko. :-! Pôvodná úvaha bola len nechať auto umyť a naleštiť, keramika bola nad rámec. -
iudex 07.06.24 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
pradeda: tieto slobodné časy závidím, ak by som chcel niečo z automobilovej histórie zažiť, boli to roky pred ropnou krízou, teda predtým, než sa začala riešiť spotreba (a samozrejme vo vyspelom svete). Ako píšeš Capri bol v podstate lacný model pre masy, ale z pohľadu socialistického človeka konca 60. rokov jazdiaceho na Škode 1000MB to bol zázrak s vesmírnou technológiou. Dvojliter či dokonca šesťvalec, to muselo spoza volantu škodováckeho litrového zdochliaka vyznievať ako formula 1.
Btw. poobede si idem vyzdvihnúť auto, dal som naň spraviť keramiku. -
pradeda777 07.06.24 09:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Holky, jelikož tu bylo několikrát zmíněno (moje) Ford Capri, tak tady něco s Wiki....
Koncepce modelu Ford Capri vycházela z obchodního sloganu "The car you always promised yourself" (auto, které sis vždycky přál), tj. základní tvary byly odvozeny z obchodně úspěšného Fordu Mustang a upraveny pro specifika evropského trhu.
Jednalo se o relativně levný automobil s klasickou koncepcí, tj. ve předu podélně uloženy motor s převodovkou, kardan, pohon zadní nápravy (ta byla uložena na listových perech). Capri bylo dostupným automobilem pro „normální lidi“ a „normální ježdění“ (tj. v týdnu do práce a o víkendu i „na okruh“). Jednou z hlavních předností modelu Ford Capri byla nabídka vidlicových V6 motorů.
První generace Mk.I se vyráběla v letech 1968 až 1974. Poprvé byla představena na autosalonu v Bruselu v lednu 1969. Vyrobilo se přes milion kusů. Byl navržen v Británii, ale výroba probíhala i v Německu, Belgii a Austrálii. Ford Capri je také přezdíván jako evropský Ford Mustang. Technický základ byl převzat z modelu Cortina, z Mustangu byla použity v podstatě jen základní tvary a filozofie, tj. levný sportovní automobil pro masy. Capri získalo mnoho úspěchů v soutěžích. Němec Dieter Glemser zvítězil v šampionátu evropských cestovních vozů v roce 1971. V případě první generace Capri byly rozdíly mezi běžně prodávanou verzí a sportovní 2600 RS značné. Samostatnou kapitolu pak tvoří rozšířené okruhové speciály 3100 RS.
Musím doplnit, že v Austrálii se Capri montovalo , nikoliv vyrábělo.
Co se týče "galusek", tak to na dnešní poměry galusky opravdu byly. Vůz přišel na 13" kolech a pneu byly tuším místní Dunlop 155/75 - 13. Ty dlouho nevydržely a měnil jsem za Pirelli Cinturato "low 60s" ....165/60-13, což byly tenkrát špičkové gumy z dovozu. Tož tak. Jo, a ráfky tuším byly jen 5" široké, později jsem měnil za 5.5".
-
speedfred 06.06.24 20:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Zábava je hlavne v zákrutách či brzdáchq keď to lovíš a volantom dávaš do správneho smeru. Problém je že súčasné autá sú už tak rýchle aj v zákrutách že to dakedy človek nechápe. Na to by bol dobrý ten Capri na tých galúskach, hodne srandy v bezpečnej rýchlosti. -
Leg 06.06.24 17:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
iudex: lenže na vyblbnutie na okruhu, naleštený nový hothatch nie je zrovna rozumná voľba (aj keď nevychádzať s ním z garáže tiež nie je ideál). Radšej starú vykuchanú krabicu, alebo ideálne si niečo prenajať..
Či nebude problém v autách- pradědove Capri šlo ledva 180 a že by to bola nuda, o tom silne pochybujem. Môj starý hothatch tiež už nie je výkrik techniky a jeden z najdôležitejších faktorov, prečo som sa ho zbavil bola neustála frustrácia z nevyužitého potenciálu. A nie je to len otázka predpisov a pokút, ale všeobecne bezpečnosti- človek na to trochu stúpi a než nastúpi zábava, predbehne ju blbý pocit z ohrozovania seba aj ostatných.
A to nehovorím o autách typu EV6 GT, človek minie tabuľu 50, auto zabzučí a hneď je tam 170. Kde je tu zábava? -
iudex 06.06.24 16:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Tak to vlastne máme všetci rovnako, ja rešpektujem obec absolútne, diaľnice s malou toleranciou a občas trochu povolím uzdu na okreskách. Problém sú teda tie okresky, človek vytočí dvojku a už prekračuje limit, vytočí trojku a je to o papiere. Vidím to na Slovakiaring, nech sa vyblbnem a necuká ma na cestách. >:D Mimochodom webpaja a spol. v utorok majú preteky na SK ringu, asi ich pôjdem pozrieť. -
Dany 06.06.24 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Diaľnica TT - BA jazdím dlhodobo na tempomat 124 - 128, to je viac ako väčšina. Predbehol som aj pár radarov a nikdy nebol žiadny problém. Obec sa snažím do 60 tacho, úplne to stačí na to, aby som si strihol "zákrutu" šmykom. Len občas niekde idem rýchlejšie, keď je to bezpečnejšie ako brzdiť... Okresky (nezaujímavé rovné úseky) idem tesne cez 100 tacho väčšinou na tempomat. Rovno ma jazdiť nebaví, ani rýchlo. Zaujímavé (prehľadné) úseky idem kľudne na hrane -
ThomasinoSmith 05.06.24 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Mám to podobně. Po městě do +20, na dálnici do +30, aby to bylo kdyžtak na 1.stupeň, dříve za 2 body, nyní myslím za 3 body. Na okresce dávám bacha jen tam kde je nějaké omezení a snížená rychlost (taky se snažím do +30), jinak se nejde vejít do 90 +30, často ani do 90 +50 (druhý limit). Prostě do 140-ti to nejde. Proto antiradar a hlavně oči na stopkách a přibrzďuji u podezřele odstavených aut...
IUDEX- moc ty předpisy neřeš, když tak pořešíš s dobrým pravníkem ;-) Ale pokuta se slušným chováním to spraví! -
speedfred 05.06.24 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Možno to vyznelo nepatrične že by som tu chcel anarchiu na cestách, tak to ani náhodou. Obec tam to je bez debaty aj neprehľadné a úzke okresky. Občas sú ale také krásne okresky až sa v tejto dobe bojí človek tomu šľápnuť na krk že tam bude nejaké prekvapenie >:-[] Drony, stacionare, chrániči
Po diaľnici toho človek časovo nezaženie nič pokial to nesypeš 250 a je z toho zbytočne vysoká spotreba ale raz za čas otáčkomer (tý ktorý majú >:D ) treba prevetrať. -
Leg 05.06.24 16:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
iudex: ad BMW 1: som teraz pár dní v nemecku a na youtube sa mi pustila reklama na i5. Celkom ma prekvapilo heslo na záver: Freude am fahren. Z ich portfólia a smerovania mám pocit, že toto už dávno zabalili (tiež sa mi zdá, že u nás ho už nepoužívajú) a filozofia značky je niekde inde. Ale netuším, v akom najmodernejšom modeli BMW som sa viezol, takže posudzujem iba podľa dizajnu a internetových dojmov
BTW na letisku majú vystavené iX2 a to je teda “guča”. Hlavne že mu svietia ľadvinky
BTW2 mojim presúvadlom je tu Škoda Enyaq. Veľmi fajn vozenie. -
Leg 05.06.24 16:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
praděda: tak to musí byť špica, takto sa vyblbnúť na okruhu. To človek potom ani nemá nutkanie robiť zlobu na verejných cestách. :yes:
… mne osobne sa už viac ako 20 rokov osvedčilo jazdiť v obci a na diaľnici podľa predpisov a po okreskách podľa chuti. Je to otázka mindsetu, v obci to dáva zmysel z hľadiska bezpečnosti, hluku, predvídateľnosti a na diaľnici aj tak človek neušetrí toľko času a ušetrí palivo. Menší stres, netreba drahé škaredé haraburdy na prístrojovku čo obťažujú cvrlikaním, sledovať waze a dopravné správy a číhať po kriakoch, či tam nie sú poschovávaní zelení mužíci. A to nehovorím o zjednávaní, sypaní si popola na hlavu či nebodaj uplácaní v prípade, ak človeka chytia. Skrátka pohoda a mimo obce tomu človek môže relatívne neškodne stúpiť na krk.
iudex: zrovna 110 smerom do Bratislavy mi príde až až, úzke pruhy, žiadny odstavný a v špičke auto za autom, viac nedáva zmysel z hľadiska priepustnosti a bezpečnosti už vôbec nie. A adaptívne riadenie rýchlosti v meste je tiež kapitola sama o sebe - 60 kvôli kolóne, ja 80, všetci ma predbiehajú 110 a zozadu tlačí kamión. Hlavne že o 500 metrov ďalej stojíme všetci spolu v kolóne. :-)
Fred: ja si zlaté 90-ky pamätám ako decko. Ak ma na prechode pustilo náhodou nejaké auto, spravidla malo nemeckú alebo rakúsku značku. Úžasná doba. -
iudex 05.06.24 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
pradeda: tak tie austrálske časy závidím, ale vlastne ani v Európe to nebolo v minulosti zlé, len u nás nebola v dávnejšej dobe ekonomická situácia na to mať veľmi rýchle autá. Mňa popravde ani neserie, že nemôžem letieť po diaľniciach 250 kmh a ani to nechcem, ale v dobe, keď najlacnejšia Fabia ide 180 kmh sa stále hráme na bezpečnosť pri 130ke, resp. z Trnavy do Bratislavy len 110 kmh, pritom taká 150ka by bola úplne bezpečná. Detto okresky, všetky zaujímavé cesty sú s obmedzeniami a ak si chceš trochu zajazdiť, všetko je o papiere.
Ale zase ako som písal vo Švédsku boli úplne rovné okresky, kde bola 60ka či 70ka na dlhom úseku, diaľnica 100 či 110 a samozrejme stacionárne radary. A to len išlo človeka šlahnúť. Takže vždy môže byť horšie.
Ja sa už neviem dočkať, kedy budem mať trošku zabehnuté, nech to môžem konečne osoliť. Furt som pod 1000 km a už som sa párkrát pozabudol cez 4000 ot a teda chytalo to peknú dynamiku aj zvuk. :-)
EDIT: pozerám že predstavili novú 1er. Ja som dúfal vo väčšiu zmenu, ale je to len väčší facelift s nezmenenou technikou, najzaujímavejšie je asi to, že má možnosť fialovej Thundernight: [odkaz] -
pradeda777 05.06.24 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sraz Kyjov
Freddie.....ano, zažil jsem ještě dobu, kdy byla na AUS HWY neomezená rychlost. Ale moje Capri GT tenkrát víc než 180 nejelo. Později to zkrouhli na 110, ale do 130 to bylo tolerované. Mě to už nevadilo, protože jsem se odfrustroval na okruzích. Už jsem tu o tom kdysi psal. Stačilo být členem nějakého značkového autoklubu. Ty byly volně sdružené a společně pořádaly na pronajatých okruzích mistrovství Victorie v tzv. super sprintech. [odkaz] (Poslední 2 trofeje z těchto závodů mám ještě na římse v garáži...)
Mimo to pořádaly kluby své vlastní supersprinty, na které zvaly i jiné kluby, aby si tak pomohly zaplatit pronájem okruhu. [odkaz] Takže kdo chtěl, mohl si "zařádit" někde na okruhu prakticky každý víkend.
Supersprint byl formou multistart na 3 měřená kola plus jedno chladící. Jelo se obvykle 3x (po cca 12 jezdcích) a záleželo to na počtu přihlášených. Na jeden vůz mohli být i dva jezdci. Někdy to byl manžel a manželka... ;-) I takové 2 páry jsme v Celica Car Club of Victoria měli. ;-) Jo, to byly časy..... :yes: