Porsche 911 (švihák lázeňský)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 19.02.11 22:17
« Re: DOKTOŘI
Mojito: Na ten timing jsem odpovídal už Krispovi. Navíc ještě dodám, že ten počáteční impulz byl jak jsem již psal od mladých lékařů a ti i když před 5 lety brali málo, stejně jako teď, tak před 5 lety nebyl důvod stávkovat kvůli atestacím, které se změnily před tuším teprve 2 lety. A celé ty krizové věty mají jít v souznění s reformami, které slibovali, po roce nic... není se co divit. -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 21:47
« Re: DOKTOŘI
Vidíme to každý trochu jinak,ty máš k této problematice o moc blíž než já a vcelku chápu i tvůj postoj, s některými argumenty souhlasím
btw : oni šli do stávky,ale dali VÝPOVĚĎ,proto se nemohou divit postoji zaměstnavatelů.
Jak říkám,chápu je,zvolili jen špatnou formu a TAKTO ,,stávkovat,, měli před 3-5 lety,kdy se státu vedlo nadmíru dobře...ale teď po ,,krizi,,?...velmi špatný ,,timing,, :no: -
Ronault. 19.02.11 20:31
« Re: DOKTOŘI
Švihák: Ten se nabalil všude, bez rozdílu. Snad se to ale časem trochu proředí a najde se někdo, kdo přitvrdí zákony. Já bych třeba nebyl proti platu poslanců ve statisícech, klidně, jen kdyby se přišlo na to, že zneužili pozici, třeba korupcí, tak bez bázně zabavit majetek a šup s ním do basy... Měj si miliony, když dobře pracuješ, ale běda jak ne... Ale to jsme někde jinde :-) ;-) -
Dylan McKay 19.02.11 20:11
« Re: DOKTOŘI
Nechte doktory doktorama. Můj bratranec neonatolog je v práci neustále, doma minimálně (to bysme asi nikdo z nás nechtěl), má desítky hodin přesčasů, protože neonatologů je málo. Přesčasy by se měly platit. To samé u policistů.
Buď se nám postup lékařů líbí nebo nelíbí, ale něco se s tím dělat musí. Navíc jsou lékaři první, kdo se té ódéesácké zvůli postavili. -
Ronault. 19.02.11 19:19
« Re: DOKTOŘI
Mojito: Každá stávka je vydírání svým způsobem. U hasičů, že uhoříš, u polistů, že budeš moct jezdit rychle (to jsem nedal správný příklad >:D ), jen u lékařů je to tak, že prostě nedostaneš péči. A to heslo jen o tom vypovídá, ale pokud vidíš problém jen v heslu, tak tam jej nehledej, to heslo je tvořeno proto, aby upozornilo na situaci.
Diagnostický plán má svůj postup dle Lege artis, problém nastává tam, kde je přetlak a kde není potřebné vybavení, dostatek lidí atd. A další problém jsou ty standardy, které stanovené nejsou a plýtvá se.
Ano, na ARU jsou jak sestry, tak sanitářky. Poznáš je i podle barvy oblečení. Rozdíl není jen v platu, ale taky ve vzdělání.
Pokud půjdeš do stávky a druhý den se vrátíš zpět, budou ti platit stejně. Druhou věcí je, že se tak snaží vrátit, těch volných míst je stovky i před akcí, je jen otázkou, co si jde a nejde vyjednat a co je dle a není tabulek. Ono totiž jinak se musí zaplatit atestovaný a neatestovaný lékař, jiný výkony bude provádět a jiné peníze bude přinášet nemocnici, protože pojišťovna lépe zaplatí za stejnou práci atestovanému lékaři. Takže pokud pan Zeman má pocit, že absolventka, která sotva pozná renthen nahradí stejným způsobem 14 let pracujícího lékaře a odborníka, to je jeho naděje. Možná se bude pěkněji na pacienty usmívat, ze začátku, protože bude mít místo, kde ji jinde nevzali, ale až udělá první chybu, bude to vypadat trochu jinak. ;-) -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 19:06
« Re: DOKTOŘI
Já tím heslem jen narážel na jejich odporný vydírání.Já všeobecně nesnáším vydírání,to je ten problém...
Jak napsal Krispos,ať stávkují,vybrali si tu nejnevhodnější dobu,špatného vůdce,otřesnou volbu atp.
Teď nějakou dobu po špitálech lítáme a můžu ti říct,že je to katastrofa.Přehazují si tě jak horkej brambor (asi nahání body),kde nic tu h--vno,zkrátka jak o písnička o děravém vědru :no:
Z mého okolí slýchávám obdobné zkušenosti,takže si nepřipadáme jak pipinky,ale spíš pitomci :-)
Já nevěděl,že na ARU nejsou sestry,ale sanitářky,to je fuk.
Jo,budou hasiči,policajti,doktři,sestry,sanitářky… stávkovat a máme tady druhý Řecko,to snad nemyslíš vážně? :-O
btw : pokud dá někdo výpověď a pak se chce vrátit zpět,ať se nediví,když ho nevezmou nebo dostane základní tarif,to je přece běžná praxe a ví to snad i dítě ZŠ,nevím ,proč by lékaři měli mít extra vyjímku :-O -
Ronault. 19.02.11 18:52
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Však má projít, jenže neprochází. Ti, co stojí v čele pojišťoven se bojí a mstí se, viz Engel. Systém po těch všech částečných úpravách funguje tak, že nejsou nastaveny standardy (asi by se všem nelíbily a byla by to otázka etiky a společenského konsenzu slyšet, že ten a ten má právo na takovou a takovou léčbu), jak ty píšeš, sponzorský dar, který by ale v našem takto nastaveném systmu být neměl. Jinak by tomu bylo v jiném systému, samozřejmě. -
Ronault. 19.02.11 18:45
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Takže pokud je tohle kapitalismus, tak bychom měli uvítat pacienta v kapitalismu. Máš zdravotní problémy? Tvůj problém, zaplať více, za tolik léčit nebudeme. Jsem zvědavý, kolik peněz by dali v tom kapitalismu pacienti dohromady.
Takže odbory jsou vždy levicové? No to mě podrž. A jaké důvody byly nevzít zpět Engela jsou popsány lépe než co jiného. Ta náhrada nebyl ani lékař >:D Nechce pracovat za daných podmínek a nechtít pracovat vůbec je rozdíl. Vzhledem k tomu, že ten ředitel neurčuje tabulkový plat, co byl zvednut, tak tentýž ředitel nemůže rozhodnout, jestli byly splněny podmínky. -
Ronault. 19.02.11 18:40
« Re: DOKTOŘI
Mojito: A podle tebe by to mělo být napsáno v Hippokratově přísaze to heslo? :-O 8-s
Právě pro tyhle reakce lékaři i stávkují a jsou nespokojeni. Když je jich potřeba, tak přijdou pacienti jako pipinky s problémem nebo naopak ti sprostě vynadají, napadnou v opilosti atd., pak se ti samí lidé diví, že lékaři je nechtějí za daných podmínek léčit, i když se ohánějí hippokratovou přísahou o které nic neví.
Nemocnice Blansko je příspěvková organizace zřízená městem Blansko, možná ten rozdíl. Platí stejná úměra jako v nemocnici Třinec, která je u pacientů nejpooblíbenější v celé ČR několik let po sobě. Lékaři tam dostávají zaplaceno více než v ostatních nemocnicích, jsou spokojení, k pacientům se chovají slušně... druhá věc je taková, že i ta nemocnice po stránce výsledků objektivních dělá dosti chyb v léčbě a zanedbání po profesní strance tam bylo více než dost. Ale pacient je spokojený, protože neví.
Opačná otázka: Co by byly sestry bez doktorů? Odkdy sestry utírají zadky?! To dělají sanitářky, neplést pojmy s dojmy. Sestry mohly stávkovat, nechtěly.
Nikdo těm hasičům a policistům nebrání stávkovat, pokud se cítí ukřivděně. -
Krispos 19.02.11 18:38
« Re: DOKTOŘI
Vítej v kapitalismu.... odborový šéf je prakticky ze zákona NEVYHODITELNÝ.... takže pokud takový levicový rozvraceč podá výpověď sám, je to možnost, kterou si žádný ředitel nenechá utéct. To je selský rozum.... Za politickou NAOPAK považuji situaci, kdy se sjednaná náhrada za doktora Engela POD NÁÍTLAKEM vzdala své pozice. On podal VÝPOVĚĎ, deklaroval, že na svém místě NECHCE pracovat, a zte zákona ho vedení NEMUSÍ přijmout zpět. Něco si vynucovat je pouze rozmar bolčevického papaláše, odtrženého od reality. Každý šéf s IQ vypnuté automatické pračky by se takového "pracovníka" zbavil..... KAŽDÝ!!! -
Ronault. 19.02.11 18:32
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Možná by sis měl přečíst celý ten můj příspěvek.
ALe klidně:
1) Takže ještě čekat dalších 10 let nebo do doby, kdy bude mít vláda oporu ve 200 poslancích koalice?
2) Hlavní motto jsem tam rozepsal, zní jinak a je tady už přes rok a i před pokřivením médií. Nevyjadřuje nic než pravdu, co by nastalo.
3) Nevzdali, proto více jak třetina lékařů nesouhlasila s dohodou. Podepsané memorandum bylo i o spolupráci ČLK na reformě zdravotnictví, kterou lékaři požádali a chtěli jasný závazek vlády, že se něco bude dít.
4) Doktor Engel nebyl přijat z politických důvodů, pokud jsi ten článek četl krom nadpisu a trochu detailněji než byl psán v Novinkách (idnes měl důkladnější popis).
Závěr, kde jsi prosím na to přišel? Četl si ty body, kteří lékaři požadovali vůbec? Mám pocit, že každý se chce vyjádřit k něčemu, do čeho nevidí. Mocné to diskuze :-| Jinak, pro tebe jako pacienta jelepší, když ty peníze zůstanou v pojišťovně místo aby šly na platy zdravotníků a tím byli spokojenější a lépe léčili, nebo spíše lépe přistupovali ke své práci. -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 18:25
« Re: DOKTOŘI
Nikde jsem v té Hippokratově přísaze nenašel to úderné heslo nespokojených ,,lékařů,, (uvozovky dávám záměrně ) : Náš odchod,vaše smrt .. :no:
Pak se strašně diví,že jim celej národ nadává do svinskejch vyděračů,to mě dost pobavilo.
Dnes jsem byl pracovně v blanenské nemocnici (lidi ji vyhlásili jako nejoblíbenější špitál na Moravě) a hádej,kolik lékařů dalo výpověď. Žádný
;-)
Doktoři by byli bez sester,které na rozdíl od nich,musí vytírat pos..aný zadky nahraní,jenže sestry si zatím nestěžují.
Hasiči a policajti nasazují,na rozdíl od doktroů,DENNĚ životy a jako vděk jim šly platy dolů.
Jen jsem chtěl říct,že doktorů s velkým D si vážím,ale nejso uzdaleka jedinou elitou,to ani náhodou ;-) -
Krispos 19.02.11 18:22
« Re: DOKTOŘI
Já jsem lékařům přál vyšší platy, protože si je určitě zaslouží. Ovšem vadí mi následující věci:
1) nevhodné načasování projektu
2) hlavní motto "Náš exodus - Váš exitus"
3) jak rychle se doktoři vzdali požadavků na systémové změny, když dostali slíbené peníze
4) bylo jasně řečeno, že ne všichni lékaři se budou moci vrátit. A přesto to např. v případě pana Engela prezentují jako porušení dohody!!!
Doktoři se porjevili jako banda lidí, kteří nechtějí změnu systému, ale utrhnout si svůj díl z toho koláče, co se prošustruje... -
Ronault. 19.02.11 18:02
« Re: DOKTOŘI
Tak jen pro ilustaci Hippokratova přísaha: Přísahám a volám Apollóna lékaře a Asklépia a Hygieiu a Panakín a všechny bohy a bohyně za svědky, že budu tuto smlouvu a přísahu dle svých možností a dle svého svědomí dodržovat.
Toho, kdo mě naučil umění lékařskému, budu si vážit, jako svých rodičů a budu ho ze svého zajištění podporovat. Když se dostane do nouze, dám mu ze svého, stejně jako i jeho potomkům dám a budou stejní jako moji bratři. Pokud znalosti tohoto umění (lékařského) zatouží, budu je vyučovat zdarma a bez smlouvy. Seznámím své syny a syny svého učitele a všechny ustanovené a na lékařský mrav přísahající s předpisy, přednáškami a se všemi ostatními radami. Jinak však s nimi neseznámím nikoho dalšího.
Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co by nebylo správné.
Nepodám nikomu smrtící prostředek, ani kdyby mne o to kdokoli požádal a nikomu také nebudu radit (jak zemřít). Žádné ženě nedám prostředek k vyhnání plodu.
Svůj život uchovám v čistotě a bohabojnosti, stejně tak i své lékařské umění. Nebudu (lidské tělo) řezat, ani ty, co trpí kameny a tento zákrok přenechám mužům, kteří takovéto řemeslo provádějí.
Do všech domů, kam vstoupím budu vstupovat ve prospěch nemocného, zbaven každého vědomého bezpráví a každého zlého činu. Zvláště se vystříhám pohlavního zneužití žen i mužů, svobodných i otroků. Cokoli, co při léčbě i mimo svou praxi ve styku s lidmi uvidím a uslyším, co nesmí se sdělit, to zamlčím a uchovám v tajnosti.
Když tuto přísahu dodržím a neporuším, nechť ve svém životě i ve svém umění skromně dopředu postoupím. Tak získám si vážnost všech lidí po všechny ty časy. Když ale zákazy přestoupím a přísahu poruším, nechť stane se pravý opak. -
Ronault. 19.02.11 17:58
« Re: DOKTOŘI
WL: Takže vlastně chceš říci, že lékař nesmí stávkovat, protože hippokratova přísaha (doufám, že sis ji alespoň přečetl když o ní mluvíš, tam o povinnosti pracovat jako lékař nic není)?
Ty detaily jsou důležité, na nich to stojí. Pokud by ses třeba neoháněl jako mnoho lidí hypokratovou přísahou, tak bys byl správně informovaný.
Nebo jak bys tedy řešil tu situaci, kdy bys byl nespokojený zaměstnanec?
Jsou dvě možnosti, buď stávkovat, což už tady za ta léta několikrát bylo a nepomohlo, i tehdy se argumentovalo panem hypokratem nebo odejít. Pak nastane ten problém, že tady nebudou lékaři a společnost by si měla uvědomit, jestli chce něco dělat, případně tlačit na vládu aby něco dělala, nebo raději žít (nebo nežít, to už je bohužel tak) bez lékařů.
A přísahy se nenajíš, nezaplatíš bydlení a jediné co ti zbývá, když jsi se před lety rozhodl to s naivními představami pomáhati druhým, kteří se proti tobě stejně postaví, je mlčet a šoupat nohama.
Trochu mi to připomíná pana ministra, který na připmínku lékařky pracující ve fakultní nemocnici za 0,1 úvazku řekl, že tam přece pracovat nemusí, že si má najít jiné místo. Inu asi nepotřebuje lékaře ve fakultních nemocnicích, teď se diví, že by nejraději hromadně odcházeli na jeho popud. -
white label 19.02.11 17:06
« Re: DOKTOŘI
Ronault
Já bych ty "detaily" (jako mediální masáž) tolik neřešil.
Mně na tom celém docela vadí princip určitého zneužití skutečnosti, že lékař je obecně mnohem hůře nahraditelný, než jiná profese s tím, že v případě lékařů tak může být přímo ohroženo zdraví, nebo život člověka...
Která jiná "profese" má k podobnému "vydírání" lepší předpoklady? Nejsou zdaleka jediní komu by mohla podbně dojít trpělivost.
A pokud se vytvořil precedens a nátlak lékařů by byl úspěšný, ozvali by se podobně logicky další..., takže stát by měl v důsledku tři možnosti: Přidat postupně všem podobně "vyjednávajícím" skupinám občanů (a "zkrachovat"), nebo nepřidat nikomu kdo podobně vyjednává a nebo přidat jen doktorům s tím, že v ostatních případech nejde přímo o ohrožení zdraví občanů, případně o jejich životy... -
Ronault. 19.02.11 17:06
« Re: DOKTOŘI
Švihák: Scéna fajná >:-[] Ale tady je otázka, jak to bude probíhat. On ten důchodce nedostane více než naspořil, tedy pravděpodobně. A jak píšeš, jsem zvědav z čeho bude ten důchodce živ, když překoná to, na co si naspořil, třeba ani nečekal, že se stovky dožije :-O A ty přebytečné peníze snad příjdou na vdovu, vdovce... Ale to je ještě daleko. Každopádně ještě jsem nezačal pracovat a už mám důchodové připojištění, to jsou věci >:D >:D -
Ronault. 19.02.11 17:02
« Re: DOKTOŘI
Zip: Rozdíl je v tom, a teď se neuraž, že policista je lépe nahraditelný než lékař, nebo lépe řečeno někdo, koho je nutno dlouho specializovat (i právník, učitel, vyšetřovatel). A ono co vím, tak už ani do té policie není takový nával, jak býval. Nebo je to lež?
Jinak ano, byla to nátlaková akce. Lékařům už došly nervy a není se co divit. Po 20 letech a stejném počtu ministrů zdravotnictví všichni jen slibovali, do rezortu se lijí peníze, které mizí na účtech stavebních a farmaceutických společností za předražená léčiva, stavby, kartely, stát se zadlužuje a ti na konci toho řetězce jsou na tom pořád špatně.
Podaly se výpovědi jako výraz nesouhlasu, nejtvrdší způsob společnost upozornit, že je něco špatně.
O tom, že vyhození Engela je politické, není pochyb. On si místo najde, stačí pátrat.
Jen tak trochu mimo. Nevím, jestli si četl o řediteli nemocnice Uherské hradiště, který prý nepříjme ani jednoho lékaře zpět. Docela mě to překvapilo. Jsem zvědav, co bude dělat. Ještě před podáním výpovědi měl volná místa pro lékaře, takže jich měl nedostatek. Teď tvrdí, že jich má přebytek, jen nevím, proč chtěl nabírat před výpověděmi nové a proč ty přebývající nevyhodil už tehdy. Že by blamáž, nátlak na to, že peníze mají jít na účty nemocnic?
Jinak ještě k těm nepříjemnostem. Kbyby se lékaři rozhodli místo výpovědi přejít do stávky a vytrvat v ní několik týdný, bylo by to jiné než výpovědi? -
Dylan McKay 19.02.11 16:52
« Re: DOKTOŘI
Zahraju vám scénku z roku 2023, kterou psaním vymyslím.
V centrále komanda soukromého důchodového fondu: "Odrovnávači, máme tu problém! Ta stará Kučerová oslavila 90 let, a ne a ne umřít! Měsíčně jí posíláme 11415 korun (ano, všimli jste si správně, Euro nebude), tak je potřeba ji trochu pomoc! Jedničko, ty vylezeš na střechu a hodíš na ní cihlu, dvojko, ty přivedeš elektriku na rohožku, trojko, ty vjedeš autem na chodník a porazíš jí, kdyby jednička a dvojka selhali, jasný! Zítra projednáme starýho Nováka z Kozomrd, i on už přesluhuje a vyčerpává nás. Tak do práce!"
No, je to slabší, ale na film by to stačilo. A je to k zamyšlení. Žádný soukromý důchodový fond by neměl radost z dlouhověkosti. -
Ronault. 19.02.11 16:47
« Re: DOKTOŘI
Veselyt:
Většinu odpovědí najdeš v tom mém velkém pro Šviháka. Podání výpovědi byla forma stávky. Lidé, doufejme, že lékaři a ne třeba instalatéři z Ukrajiny, se nenašli, protože pan ředitel Zeman nechce prozradit, kdo na místo Dr. Engela má nastoupit, zatím prý ještě nedostudoval. To jsem mohl do práce taky 1,5 před koncem studia? Kdyby to bylo politicky vhodné, tak možná i v prváku.
Ohledně médií jsem se vyjádřil a proč jsou proti i když jim přidají 8 tisíc teoreticky taky. Jde o to, že lékaři nechtějí další korupci, kdy se dostanou peníze na účty nemocnic a je jen jejich věcí, co s nima udělají, na účet které skvěle prosperující společnosti půjdou a pak přes pár účtů zase zpět na účty formou úplatků.
Do německa by šlo jít, směle, ale možná proto, že ti lékaři chtějí pracovat tam, kde se vzdělali a ne jít do Německa. Ty místa tam jsou, stačí pátrat. Ty místa jsou i tady, ale za jiných podmínek. Nikdo nečeká 60 tis. pro nemocničního lékaře, to je podle mě mámení médií, ale není se co divit, že by chtěli lékaři alespoň průměr bez přesčasů v desítkách hodin. -
Ronault. 19.02.11 16:39
« Re: DOKTOŘI
Playboy: Engel není hlavně fotogenický, ty problémy tady jsou, co říká je pravda, jen ta forma je diskutabilní, stejně jako jeho vzhled.
Veselyta jsem napadnul pro ten vzhled, protože on napadl stejně pro něj Engela, aniž by to mělo vliv na dané téma a problémy. ;-) Ale zasmál jsem si při tom psaní taky >:-[] ;-) -
Ronault. 19.02.11 16:36
« Re: DOKTOŘI
nějak se mi to samo odeslalo, tak to budete mít jako seriál >:D
3. Hnutí mladí lékaři.
To stálo na počátku téhle akce. Někdy před rokem a půl jsme byli na přednášce "kam dál medici" a o tomhle se mluvilo velmi dlouho, co se za poslední léta stalo. Nemocnice začli zneužívat špatně nastavené atestační vzdělávání. Jelikož pro ně lékař, který chodí po jiných odděleních, které nemají s jeho původním vztah, tak není tolik produktivní a pro ně zátěž,z druhé strany je nedostatek lékařů, takže jsou i tak potřeba. Řešení je takové, že např. fakultní nemocnice využívají studia postgraduálního, funguje to tak, že lékař dostane plat 0,1 úvazku, to znamená dle tabulky nějakých 1800 Kč měsíčně hrubého (nedělám si srandu) a pracuje za normální výdělek. Aby se dostal na životaschopný plat, tak krouhá ty stovky přesčasů a služeb. Někde dávají 0,3, 0,5 apod. úvazku.
Jsou i rezidenční místa podporované státem, ale je jich minimum.
Pak jsou místa podporované nemocnicemi, kdy se lékař musí upsat často na 10 let, že bude v nemocnici pracovat stůj co stůj, pak nemá nárok na růst osobního ohodnocení.
Tady začaly ty problémy a tahle organizace stála při začátku této akce. LOK se přidalo až později, dost razantně a někdy dost necitlivě.
4. Mediální masáž
Jak už jsem psal, média jsou tady proto, aby psali a zveřejňovali zajímavá data, takže samozřejmě Dr. Engel je vždy vyfocen s otevřenými ústy, ministr Heger zamyšlený a dumavý vůdce, vytrhávají se data z kontextu, zveřejňuje se to, co se bude číst. Záměrně se vynechávají otazníky v hesle Náš exitus, váš exodus? Atd. Hraje se na českou závistivou notu, proč oni, já mám málo.
5. Ať si jdou
Padlo to tady nesčetně krát z úst diskutujících. Prý je lékařů dost, vemem za ně Ukrajince a Slováci už čekají.
Mezi Ukrajinci a námi je jazyková bariéra, navíc kolik ukrajinců jste viděli jako lékaře? Neplést s uklizečkami.
Slováci? Prý berou dle médií o 1 500 euro méně než my. To by znamenalo, že nedostávají nic v nemocnici, když o takové sumě si může nemocniční lékař bez stovek přesčasů nechat zdát. Slováci tady jsou, zůstavají, často ale zu důvodů nejen finančních, ale rodinných (často se tu ožení, vdají během studia)
A teda je lékařů nadbytek? Kdy jste naposledy byli v nemocni na ambulantní péči? Jak dlouho se tam čekalo? Několik hodin. Znamená to, že je nadbytek lékařů? Každá nemocnice už před akcí nabízela místa pro lékaře, není problem najít místo, chirurgie, radiologie, ARO, ortopedie a mnoho dalších, všude vás vemou s otevřenou náručí. Leckterý medik za ten 10 letý úvazek dostane i na poslední rok studia stipendium.
Moc lékařů je v oborech, které jsou výdělečné a soukromé společnosti už přišli na to, že se takhle dá zdravotnictví ždímat. A taky je dost soukromých lékařů, protože po pár letech v nemocnici chce jít na soukromou praxi skoro každý, ale kdo pak bude dělat v nemocnici?
6. 2 MILIARDY
Odkud se vzaly ty 2 miliardy? No hlavně prosím neargumentujte, že jiným státním zaměstnancům, není to pravda. Heger prohlásil, že peníze jdou z 11 mld. rezerv, které mají pojišťovny, hlavně VZP. Aha, takže peníze někde jsou, u zájmových politických skupin.
7. Vyhazov Dr. Engela
To musí navazovat logicky na předešlý bod. Pan ředitel Vinohradské nemocnice je člen ODS, ODS od samého začátku proti těm 2 mld byla, Nečas chce soukromé nemocnice, což je dobrá myšlenka, ale nejde realizovat bez důkladné koncepce standardů ve zdravotnictví (problém s nevýdělečnými obory by soukromá sféra řešila jejich zavíráním, LDN by padly apod.) a hlavně členové představenstva VZP jsou členové ODS s vazbami na pana Zemana.
Když vezmou "chudobné VZP" 2 mld, tak se to samozřejmě promítne do osobních ohodnocení členů dozorčí rady (vemte miliardy ČEZu, taky budou proti) a méně se bude tunelovat. Jinými slovy tímto aktem jde o jednoduchou pomstu. Mimochodem Zeman nechce říci, kdo nastoupí na místo Engela, orý se jedná o studenta medicíny posledního ročníku. Paráda, velmi nenápadné.
Inu, ozval ses, teď dostaneš...
8. Náš exitus, váš exodus?
Tohle byla věta, která udělala ten nesouhlasný postoj společnosti. Za prvé je moc rázná, ale to by se dalo ustát, ale hlavně byla od začátku v médiích dosti snad překrucovatelná, z otázky se stala výhružka, místo otazníku vykřičník. Od začátku tam to heslo nemělo být, ale jde jen o detail, který s problémy ve zdravotnictví nemá nic společného, je to jen heslo, někdo na něj slyší více někdo méně.
9. Proč stálé uhýbání LOK před podpisem?
Lékaři chtěli nejen zvednout plat, to jim Heger chtěl umožnit uvolněním 2 mld na konta nemocnic, čili částky, které nemusely jít na platy lékařů, ale opět se mohly ztratit v šedých nákupech zboží, vybavení, na účtech ředitelů a farmaceutických společností.
10. A co sestřičky, proboha, co oni chuděrenky?!
To je skvělý volební styl ODS, která takto hraje na voličské hlasy. Sestry byly vyzvány k připojení se k stávce, odmítly, postavily se na stranu ministra, dle slov velké části sester proti jim samotným, jelikož šéfka největší jejich odboroé organizace je členka ODS, takže by to nešlo. Nyní by jim měly jít peníze, i když se této akce nezúčastnily. Nikdo není proti zvedání i jejich platu, ale i on už dnes není tak nízký jak býval, jen je to dobrý voličský ohlas. Ono totiž o pacienta se stará sestra, doktor vlastně nic nedělá, on neléčí. Ale to už je problém byrokracie v medicíně, kdy lékař půlku dopoledne vypisuje tuny propoštěcích zpráv, statusů atd., kdy s pacientem není.
Nicméně zní to hezky pro média. Mimochodem bylo mnoho sester, které se za lékaře postavily a šly by do toho s nima, možná s jiným vedením jejich odborů.
11? Nechám prostor pro vás, určitě jsem nějaký sporný bod nenapsal.
-
Dylan McKay 19.02.11 16:29
« Re: DOKTOŘI
Ano, tahle vláda nerozkradla všechno, ale má ve svých řadách tuneláře, a ne jednoho. Věci Veřejné ví, že si už nikdy neškrtnou, proto hodily za hlavu všechny ty dinosaury a boj proti korupci. Každý den ukážou ve zprávách nějaký ten tunel, ale pořád nikdo nesedí.
Odbory chystají akce proti zvýšení DPH a důchodové reformě- další tunel na lidi v podobě soukromých fondů. Odbory mají prvně moji plnou podporu.
Bez krve není revoluce, samet je jen na utírání zadku... -
white label 19.02.11 16:14
« Re: DOKTOŘI
švihák/all
Zrovna ta současná vláda většinu veřejných financí určitě nerozkradla...
Ty peníze kradou konkrétní lidi, ne celé strany, nebo obecně celé vlády...
Kradou je lidi, jejichž osobnost se naprosto převážně formovala v období reálného socialismu (viz průměrný věk politiků), stejně jako většina soudců, právníků, lékařů, vysoce postavených policistů, nebo armádních činitelů...
Státní/městské peníze u nás v naprosté většině "přerozdělují" lidé, kteří je nikdy sami nedokázali (ve větší míře) vydělat (a nedokážou si proto ani vážit těch, kteří to naopak dokážou) a kdo peníze neumí vydělat, neumí si jich obvykle ani vážit - šetřit je/chránit je.
Já bych taky raději (hned po "revouci") volil budoucí politiky, co už nějakou schopnost, velmi dobře s penězi hospodařit, prokázali, ale po 40letech socialismu to jaksi nešlo a dnes po dalších 20-ti letech kapitalilsmu se socialistickou tváří pozůstalých občanů (z období oněch 40ti let) už se těch "pár" opravdu úspěšných lidí do politiky logicky příliš nehrne...
A těch co tam jdou s "holým zadkem" a zůstanou neúplatní/nezkorumpovaní, tak těch je jako šafránu...
40 let se tu dělalo vše pro to, aby se pojmy jako čest, svoboda (např. "volby" jedné strany), spravedlnost (krádeže velkých majetků podporované státem, ale i politické vraždy), hrdost, morálka, tradice, vlastenectví (to "Masarykovské"), vztah k (soukromému) majetku, úcta k práci, umění a znalostí našich předků doslova rozprášily. Ta daň kterou za to neseme v sobě je minimálně na dalších 40 let, navíc s rizikem, že částečně "nakazíme" i nové lidi, kteří to velmi dlouhé období (nejen) politické devastace naštěstí neprožili... -
Ronault. 19.02.11 16:00
« Re: DOKTOŘI
Dylan/Švihák: Však jsem napsal, že "není úplně blbej" a kdybych si myslel, že je to špatnej kluk, tak na něj nereaguju vůbec, nestál by mi za to, ohrazuju se nad tou formou, kdy řešíme vzhled někoho, neřešíme problém toho, co říká. Proto ta soda o sandálech, vlastně parafráze na narážky Engela.
Tobě zkusím odpovědět jako by se odpovídalo, ono jde vidět, že znění médií je vždy takové, aby to byla senzace, vytrženo z kontextu.
Byde to trochu delší text...
1. Kdo stávkuje?
Stávkují NEMOCNIČNÍ LÉKAŘI státem dotovaných/řízených nemocnic. Tady je první rozpor médií a lhaní Hegera, kdeří argumentují platem lékaře jako průměrem kolem 60 000 Kč a berou do tohoto průměru komplet všichni. Lékaři mající svou vlastní ordinaci stávkovat za vyšší platy nemusí, ti zvedají ten průměr vysoko. Je to všude stejní, policejní prezident má několikanásobný plat než Zip a Zip pravděpodobně (nevím to jistě, ber to obrazně) ten průměr policisty nemá.
2. Proč stávkují?
Je to rozepsáno v tuším 11 bodech, které celé v médiích nezazněly, našel jsem je jednou tuším na aktálně CZ v nějaké grafice. Důvod je jasný, nikdo nechce psát nezajímavé titulky "Lékaři nesouhlasí s korupcí, odcházejí" atd.
Důvody nemocničtí lékaři mají. Stačí se podívat kolik je předražených státních zakázek, jak mizí miliardy v projektech, které nemají pro pacienta a společnost smysl (opět dobrá grafika na aktuálně, třeba centrum robotické chirurgie za miliardy, které budeme financovat z pojištění, metoda drahá, zbytečná), na druhé straně začínající lékař s 17 500 hrubého dle tabulky a to v lepším případě, stovky hodin přesčasů, které opět zvyšují průměr, ale nikdo už nevidí ty přesčasy, které porušují zákonník práce. Těm lidem to za ta léta příjde jako výsměch. Mimochodem jediný kdo zahýbal s tabulkovými platy lékařů byl za těch 20 let Rath.
3. Mladí lékaři -
Dylan McKay 19.02.11 11:55
« Re: DOKTOŘI
Jinak jsem připravenej podpořit i hasiče a policisty. Potom vlastně i pekaře, zedníky, kuchaře, číšníky, prodavače, přidavače, pokladače, prostitutky...
Zrušit senát, uhlídat pojišťovny, pozavírat tunelářský politiky a jsme z krize venku...
Jak nám takovej hajzlík může něco diktovat: [odkaz] -
Chuck Norris 19.02.11 11:28
« Re: DOKTOŘI a co auta?
krásně napsané... jako kdybych to psal já po 20ti letech na úřadu...:-) Jinak teda co vaše auta? jak se jim žije? dnes jsem jel do práce ráno a na úseku dlouhém 2km jsem potkal 4auta v pangejtu z toho 2 na střeše jedno na boku a druhý kufrem ve stromu... o 10km dál jsem potkal další auto střechou dolů... co se to děje pánové?:-) dlouhé sucho a lidé si odvykli jezdit jako v zimě? -
zip2016 19.02.11 10:57
« Re: DOKTOŘI
Tyak já jsem úplně stejného názoru jako Veselyt a Dylan. Pokud doktůrek podal výpověď, čímž vlastně začal vydírat svého zaměstnavatele, tak se nemůžte divit, že mu potom zaměstnavatel řekne "Chceš zpět, fajn doktůrku, ale s nástupním platem jako každý nový" nebo taky "Děkuji, já už o Vás pane doktore nemám zájem." Nevím co se mna tom doktůrkovi (nemyslím tenbe Ronaulte) nelíbí. Kdybych to udělal já ve své práci, tak dopadnu úplně stejně. Tady je vidět jakou má ten daný doktor hrdost? Navíc by si měl uvědomit, že po jeho podání výpovědi následovalo spousta nepříjemností, jako že pacientům byly zrušeny operace, spousta pacientů začala prožívat těžká období, protože jejich problém, který se měl za týden operací vcyřešit se najednou o několik týdnů oddálil atd. Tohle přeci není správné. A další věc, to že si státní složky dělají co chtějí? To si si děláš pr.del? Je vidět, že nemáš zkušenosti se zaměstnáním ve státním sektoru. Kdyby si je měl, tak by si věděl, že státní zaměstnanec (krom poslanců, senátorů a ministrů) má ve své práci vůbec ty nejhorší podmínky na průběh vytváření svých pracovních hodnot. Na 99,9% činností ve státní sféře existuje manuál, pokyn, nebo směrnice podle které jsi nucen tuto činnost vykonávat, což zase tak jednoduché není. Nemáš žádnou šanci diskutovat se zaměstnavatelem o výši svého platu. Na všechno co děláš, je spousta kontrolních chroustů, kteří jsou placeni za to aby prokázali, že si to udělal špatně. Ano můžeš mi odporovat, že tedy takovou práce nemám dělat, že je to jen moje volba, ale stejně tak je třeba si uvjedomit, že ten lékař svou výpověď taky podal dobrovolně, tak holt můsí být připraven nést následky. -
zip2016 19.02.11 10:51
« Re: Zpátky ke komunismu!
Aha, tak v tom případě je to jasný. Muselo by se to udělovat podle čisté mzdy. A ještě pro upřesnění - žádná platová pásma by nebyla, prostě by se to vypočítalo např. z řidičova průměru čisté mzdy za poslední čtvrtletí. Nicméně nebojím se toho, že by páni ministři a poslanci přemýšleli jak to udělat, aby to bylo pro všechny co nejspravedlivější, je mi jasné, že účelem bude vybrat co nejvíc!!! :-( -
Chuck Norris 19.02.11 10:38
« Re: DOKTOŘI
neříkám že nejsem čecháček ostříhaný podle hrnca s velkým nosem, oušjkama a smradlavým zadkem... ale nejsem zvědavý na to že si někdo bude diktovat jak ho má jaký zaměstnavatel příjmout do práce! jestli za něj našli náhradu je to jen a jen dobře a je vidět že i tak se našli lidé kteří ho mohli nahradit. nebo zdá se ti že někde existuje nějaká profese kde si zaměstnanec může dělat co chce? hale šéfe zítra ti dám výpověď protože možná půjdu v květnu jinam... kdyby ne tak si to zase zrušíme jo?... tak tohle ne... v době kdy vládne tvrdá ruka kapitalismu mi tohle zní jako bolševický prasárničky... a stejně jsi neměl nic na ten argument že když maj teda ty vysoký školy a jsou to doktoři proč nejdou dělat něco jinýho nebo proč nejdou do soukromého zdravotnictví? já bych proti nebyl.. soukromý zubař je proti státnímu řezníkovi o 100 let napřed protože má na mnohem lepší vybavení a má imyslím lepší motivaci k práci... a o tom to dnes je... švihám má pravdu že tenhel stát to posral... doktoři neměli mít tolik co mají teď ale je pro mě neomluvitelné aby si najednou když se všude šetří vzpomněli že chtějí o 2mld víc k platům. Nemůžou se divit že v době kdy se všehno zdražuje a ještě zdražovat bude a v novinách jdou 5" titulky že lékaři dostanou přidáno 8tis a vyhrožují exodem že jim budou lidé tleskat. navíc tak či tak se opět vrátím k tomu co jsem říkal: nechtěli náhodou jít do německa když tady nedostanou přidáno? tak ať tam engl nerbo jak sem jmenuje jde když te´d už na jeho místě kde dal výpově´d někdo je... -
"-- skrytý --" 19.02.11 10:30
« Re: DOKTOŘI
Ronaulte tvůj styl nesdílím, nejsi můj Cup of tea. Engel je dle mě blázen, stačí si s ním přečíst články co vyšly v českých tištěných mediich, ale jak si popsal Veselyta za to máš u mě klobouk dolů a palec nahoru :yes: Ty sandály to je teda věc >:D -
Dylan McKay 19.02.11 09:36
« Re: DOKTOŘI
Ronaulte, ty kráso to je soda! >:D
Ne, Chuck je dobrej kluk, a slovo závist je určitě na jeho osobu silné slovo. Má na celou věc názor jako naprostá většina národa. Podle médií má lékař 40.000 a chce 60.000- tak jak se na to má "čtenář" dívat?
Já petici za doktory podepsal. Můj jmenovec je uznávaný neonatolog, má hodně těžkou práci, něco jako pyrotechnik, taky mu objekt neodpustí žádnou chybu. Vím ale, že je stejně ohodnocen jako lékař, který klidně službu prospí, který se v pracovní době má čas ožrat.
Vláda to těžce nezvládá. Po nátlaku některým přidá, jiným ubere, a ve finále zvýší DPH. Obere nás všechny, a hned druhý den si přečteme, že Vondra vlastně ty milióny ukradl, ale ještě před tím navrhnou abych za hovor za volantem zaplatil 20.000 Kč a přišel o 5 bodů.
Můj názor je, že současná vláda je nejhorší od Rakousko-Uherska. Rychle se pánové otrkali, a nesmí zapomenout, že český národ si nenechá všechno líbit. Veřejné finance rozkradli politici, a my stádo jim ten blahobyt platíme... -
Ronault. 18.02.11 23:39
« Re: DOKTOŘI
Veselyte, jak tě tady dneska tak čtu, tak bys právě ty měl doktora vyhledat, nejlépe psychiatra.
PS: Dost se držím abych ti něco na rozum nenapsal, ale i já mám své meze. Engel asi není žádný fešák, bohužel se tak narodil, ale nebojí se s požadavky těch, co jsou nespojení vyjít na světlo a bojovat, těch pár tisíc, kteří neokrádají zdravotnictví jako soukromí lékaři, ale bez přesčasů dělají za 17 500 hrubýho po 6 letech studia... zatímco ty se tady vulgárně rozplýváš nad něčím vzhledem a sám jsi schován za internetovou imunitou, kde nikdo nepozná, že nejsi žádný Belmondo, nýbrž obyčejný mladý čecháček s vlasy střiženými dle hrnce, otřesnými kraťasy a krom závisti ještě jedním velkým symbolem čecha - ponožkami v sandálech >:D [odkaz]
Prvně si něco zjisti, potom mysli, úplně blbej nejsi, pak něco piš a prosím slušně a s inteligencí. Pro vulgarity a anonymní výkřiky neúspěšných závistivců jsou tady weby jako novinky či aktuálně, případně blesk, tam se můžeš vyřádit, ale na auto.cz? -
Chuck Norris 18.02.11 23:36
« Re: DOKTOŘI
bych dal tečku tomu blbovi co si myslí že když dá někde výpověď a týden před úplynutím výpovědní lhůty to vezme zpět a všichni ho přivítají s otevřenou náručí. neříkal že bude exodus? ať ho předvede když je tak odhodlanej jako evidentně spousta dalších (chápu že né všichni) a jestli ne tak já mu to řeknu do xichtu že je to vůl a nic jinýho než velká huba kterou na základce mlátili i šprti o dvě třídy níž! -
Chuck Norris 18.02.11 23:31
« DOKTOŘI
[odkaz]
TOHLE NENÍ NIC NEŽ ZKU*VENÝ VYDÍRÁNÍ A NA TAKOVÝHLE VĚCI TĚM IDIO*ŮM SE*RU IKDYBY TO BYLI POSLEDNÍ DOKTOŘI NA SVĚTĚ!!!! VŠECHNY STÁTEM PLACENÝ PROFESE POČÍNAJE POLITIKAMA PŘES SOUDCE A TEĎ DOKTORY SI TADY BUDOU DĚLAT STÁT VE STÁTĚ!!! AŤ TÁHNOU DO TOHO SVÝHO VYVOLENÝHO ZÁPADU I S TÍM SVÝM TRAPNÝM VOJEVŮDCEM CO MÁ XICHT JAK ADOLF PO OBRNĚ! KUR*VY VYDĚRAČSKÝ! AŤ JDOU KOPAT! VE SPOUSTĚ VESNIC JEŠTĚ POŘÁD CHYBÍ MOSTY PO ZÁPLAVÁCH A KUSY SILNIC POTŘEBUJÍ NOVÝ ASFALT PO TOM STRŽENÉM! -
Chuck Norris 18.02.11 23:11
« Re: Zpátky ke komunismu!
OK příklad: pokud by měl někdo (spočítáno přes mzdovou kalkulačku 2011) 53 600kč superhrubou mzdu za předpokladu bezdětí, bez ztp a ne student by měl čistého: 29 530kč (!!!!) pokud by měl někdo superhrubou 67tis kč pak by jeho čistá mzda byla 36 420kč. Tímto Ti chci dokázat že trestání lidí ze superhrubé mzdy není spravedlivé jelikož čím vyšší hrubá mzda (superhrubá mzda) nerovná se čistá mzda takže by člověk který má 60tis superhrub mzdu dostal 20% ze této mzdy ale přitom by dostal čistého jen o 3tis (příklad) více než druhý člověk který by měl superhrub 50tis ale přitom by třeba spadali do stejné kategorie lidí s vyššími příjmy kde bude postich (příklad) těch 20% mzdy.... neboli čím více peněz bereš tím více ti stát bere.. ale není to tak markantní samozřejmě ale v pásmech do té průměrné výplaty je to myslím i nějak odstupňovaný takže se čistá mzda bude i hodně lišit... ale to teď taky nevím přesně nepracuju na sociálce... budu rád když by mě někdo opravil pokud se pletu... -
lotus-esprit.cz 18.02.11 21:27
« Re: Zpátky ke komunismu!
je nesmysl pocitat ze supermzdy, bo jeji podstatnou cast stejne nikdy nedostanete,, t ouz rovnou dementi muzou pocitat pokut uz celkovyho majetku, holt kdyz nekdo zdedi fabriku tak by me lsmulu:)))
barta se hodi tak nanjejvejs na reditele gay baru, navic dneska mi ten blb s tiskovou zabral prez obed mou oblibenou pizzerii. -
Ronault. 18.02.11 20:15
« Re: Zpátky ke komunismu!
Chucku, tys přece Walker Texas ranger, ty máš mít spravedlnost ve svých rokou! >:-[]
Někdy mám pocit, že jsi povahou cholerik ;-) :-) To není urážka, samozřejmě.
Jinak docela dlouhá diskuze, která se mi nechce číst, každý má něco pravdy, s xgangou celkem rozumím, protože znám několik lidí, co jezdí jak chtějí, protože si to mohou dovolit finančně, ale znám pár lidí, co jezdí jako blázni, i když by si tu pokutu ani dnes nemohli dovolit zaplatit.
Nebezpeční lidé se najdou ve všech autech, jen je třeba stejně trestat, resp. by to měli stejně pocítit a trest by měl mít výchovnou funkci. ;-) A myslím, že Řebíčka nebo Bakalu by pětitisícovkou nevychoval. :-) -
zip2016 18.02.11 20:03
« Re: Zpátky ke komunismu!
Tak počkej, tomu nějak nerozumím. Přece když někdo dostane pokutu 20 % ze superhrubé mzdy, tak je přeci jedno, jestli mu to odečtou ze 60.000, nebo 50.000. Nebo ne? :-O Já to přeci nemotám, všem by se to počítalo z té samé mzdy, to je přeci jasný, ale která by to byla, to už je asi jedno. Ale jak říkám, já těmhle hrubým a superhrubým moc nerozumím. -
Chuck Norris 18.02.11 18:45
« Re: Zpátky ke komunismu!
mě už nevadí nikdo. v momentě kdy mi někdo ukáže fakáče na silnici sahám pro bejsbolku a jdu na něj. zbrojní pas v řešení. dneska nikdy nevíš jakýho rapla potkáš... nebo jakej kdypl tě zkusí vykrást či o něco jakkoliv obrat a lidé si dovolují víc a víc:-( je potřeba vzít spravedlnost do svých rukou... -
Chuck Norris 18.02.11 18:40
« Re: Zpátky ke komunismu!
to není pravda.. nemůžeš motat čistou hrubou a superhrubou mzdu... ani jedna nemá nic společného s tou druhou... pokud budeš pokutu počítat ze superhrubé tak jí budeš počítat z dejme tomu 60tis suprhrub. a to dostaneš flastr větší než ze suprhrub 50tis jenže oba dva ti lidé dostávají naprosto jinou čistou mzdu... ten s 60tis suprhrub v extrému může dostávat stejně jak s 50tis.... a přesto by mu bylo strženo více než tomu s menší výplatou... -
white label 18.02.11 17:35
« Re: Zpátky ke komunismu!
xg
Z daňových přiznání zjistíš logicky jen to, co bylo přiznáno... a u zaměstnavatele jen to, co nebylo uděláno na černo, nebo tu část platu, kterou zaměstnavatel dává oficiálně (zbytek bokem, aby ušetřil na odvodech za soc. a zdr. poj. plus daně)..., už tady jsou ty hrušky a jabka, které sám nechceš míchat.
Jak zjistíš třeba skutečné příjmy u toho neplatícího otce o kterém jsem psal? -
matii 18.02.11 17:34
« Re: Zpátky ke komunismu!
>:D >:D >:D Kdybych měl tatínka milionáře, tak bych tomu pánovi kolektivizátorovi tůroval své Lambo každé ráno pod oknem, až by otáčkoměr viděl rudě a jeho pes by si strkal zadní do uší. >:D >:D >:D
Já ti nevím, asi to je tím, že nejsem z Prahy, ale většinou když potkám někoho v opravdovém sporťáku či dražším autě, z 99% s ním nemám problém.
Mně vadí 2 skupiny řidičů:
1) Ranní pošťáci, pekaři, a ostatní "Transiťáci", kteří ať už o své vůli, či honěni dispečerem jsou schopni vás ráno v obci strkat před sebou, pokud nemají místo k předjetí.
2) Neuražte se někdo, ale část "Oktávkářů", kteří si na 1.6ku nalepí červené TDI, natřou mřížky chladiče stříbřenkou a vyzdobí svého miláčka ve stylu "Globus Design", tedy čím více cingrlátek, reproduktorů různých typů a značek a imitace chromu tím lépe a pak se celému světu snaží dokázat, že mají české Ferrari, přičemž jezdí jak čuňata a ohrožují své okolí v rozsahu 200 metrů všemi směry. :-) -
zip2016 18.02.11 17:32
« Re: Zpátky ke komunismu!
Chucku, ty jsi me spatne pochopil. To ze tu lidi nepriznavaji popravde sve prijmy prameni z toho jak se tu stat o sve obcany stara a jak se k nim chova, takze i ja jsem ochotem byt trosicku slepy k tomuto "okradani" statni kasy a jsem prrsvedcen, ze si to stat zaalouzi. Ale zase ti musim oponovat v tom, ze by byl nekdo zvyhodnen kdyby se to pocitalo z hrube, superhrube, nebo ciste mzdy. Vzdycky by to byly procenta ktere by se musely odecist z typu mzdy, ze ktere se vypocitavaji, takze by to podle me bylo maximalne spravedlive. -
Ondřej Šámal 18.02.11 17:27
« Re: Zpátky ke komunismu!
wl: Vím, že je to docela naivní, ale rozhodně by to stálo za zkoušku. Příjmy bych zjišťoval buď od zaměstnavatele nebo z daňových přiznání. Sice to přidělá další práci, ale úředníků i policistů v kancelářích na to ale máme habaděj.
Rozhodně si nedělám iluze, že bysme to my, Češi, nějak neočůrali, ale současný systém je prostě nevyhovující. Míchá dohromady jabka a hrušky, a to prostě nefunguje. -
Chuck Norris 18.02.11 17:17
« Re: Zpátky ke komunismu!
to není zcestná myšlenka... ikdyž možná ano... pravda je ta že oni tu pokutu vybírat nebudou moci... takže máš pravdu... jinak podmínka číslo 2) je také tak trochu složitější na řešení... protože předpokládám že nemáš nic proti tomu že z každého přiznaného platu jde skoro druhá půlka státu a pojišťovnám z čehož nic nemám(e). Pokuta ale bude dávaná zřejěmě ze superhrubé mzdy z čehož budou více profitovat lidé s menšími příjmy kteří dostanou menší pokutu a bude jim sebráno méně peněz z výplaty do čisté mzdy... a tvé podmínka číslo 1) pravdivě uvádět své příjmy nechci (a koždý v mé situaci by byl blbý kdyby dělal jinak) a udělal bych to pouze v případě ´že čistá mzda z této hrubé mzdy by byla pro mě dostačující což je ale natolik zatěžující pro jakéhokoliv zaměstnavatele že takovou práci má jen menšina obyvatel. my ostatní se musíme smířit s nižší přiznanou mzdou a vlastním spořením na důchod. promiň ale já se nechci nechávat sprostě nepokrytě a každý měsíc okrás o 30tis!!! řeknu sprostou věc která se nebude drtivý většině lidí líbit protože je proti zaběhlému úzu a možná proti dnešní morálce ale za císaře pána dostávali důchodci důchod od císaře pána? díky čemu důchodci tehdál žili (a prosím neříkejte že přežili protože se nedožívali takového věku a dnes jich je mniohem více..) víte kam tím mířím? -
white label 18.02.11 17:16
« Re: Zpátky ke komunismu!
xganga
A jak ty skutečné příjmy u všech těch lidí zjistíš, aby to bylo opravdu tak spravedlivé, jak bys (docela naivně) chtěl. Tady jsou mnohem závažnější problémy v tomto ohledu. Víš kolik je u nás svobodných matek, které nedostávájí alimenty na děti, jen proto, že otec nemá oficiálně příjmy vyšší, než je životní minimum! Přitom jezdí třeba na černo na brigády do zahraničí (např. do sev. Itálie na "jabka") a je vysmátý, jak lečo a sám si nežije vůbec špatně, naopak... Jinde v takovém případě dostane peníze matka od státu a ten je vymáhá po otci. Tady musí matka vyhodit prachy za právníka, který jí často nakonec stejně nepomůže...
P:S. Mimochodem na co se potom zaváděl bodový systém a s ním spojené odebírání řidičáků.
12 bodů mají všichni chudí i bohatí a odebrání řidičáku snad chudého víc nebolí, spíš naopak, bo stejně nemá prachy na benál... >:-[] -
matii 18.02.11 17:15
« Re: Zpátky ke komunismu!
lol teď jsem si přečetl část diskuze pod článkem a tohle je teda perla a bohužel má nejvíc hlasů (vybírám):
"O novodobých mafiánech, tunelářích a nové zlaté pražské mládeži, která si jezdí ve svých 18 letech ve Ferrari (koukám na prodejnu za rohem, tak to tam vídám), tůruje to na plný kotel, řev jak blá.zen, auto za milión a půl a mladíčka, když si prověříte, tak si za život nevydělal více než dva tisíce korun."
A já říkám no a co? Proč by táta nemohl koupit synovi auto za mega a půl na machrování když na to má? Ať mu koupí třeba tryskáč. Navíc nové Ferrari za mega a půl ... Kdeee?!!!
Ten člověk co to napsal by byl v 50tých skvělým zakladatelem JZD a vyvlastňovatelem kulaků a jiných podvratných živlů. Jen aby nedošlo k mýlce, nejsem členem "zlaté pražské mládeže", ale rád bych jím byl. >:D >:D >:D -
zip2016 18.02.11 17:03
« Re: Zpátky ke komunismu!
Původně jsem na toto téma nechtěl vůbec reagovat, ale něco málo přihodím.
1) Dříve než by se zavedli sankce podle výše výdělku, je nutné přinutit lidi všech sociálních vrstev, aby řádně a spravedlivě odváděli svou daňovou zátěž a aby poctivě své výdělky přiznávali. Všichni víme, že v této republice je jen velice málo opravdu poctivých lidí, kteří přiznajé veškeré výdělky. 90% podnikatelů a zbohatlíků svou daňovou povinnost obchází a ve svých daňových přiznáních lže. Z tohoto vyplívá, že myšlenka pana Norise, že policisti budou zastavovat jen dražší auta je zcestná, protože 90% řidičů Mercedesů tř.S stejně bude mít na dnovém přiznání měsíčně přiznáno 10 000.
2) Pokud bude splněna podmínka 1, tak je možné uvažovat o této myšlence různě vysokých pokut jako o celkem povedené, ovšem pouze s jednou podstatnou úpravou. Nelze stanovit že za rychlost zaplatí někdo v rozmezí 30-50 tis a někdo jiný 10-25 tis. To je špatně. Aby byl systém udělování pokut podle výše platu spravedlivý, musela by být sankce stanovena v procentuální hodnotě oproti výši výdělku. To by bylo spravedlivé a stejně bolestivé pro všechny sociální vrstvy.
3) V tomto případě, ať v mém návrhu, nebo v tom nesmyslu který vymyslel pan Bárta, by určitě nebylo možné aby pokutu uděloval, nebo inkasoval Policista na místě. Nejspíše by to fungovalo tak jako je to dnes s body. Policista zjistí přestupek, uvědomí příslušní orgán státní zprávy, v našem případě třeba finanční úřad a ten, vzhledem k tomu, že má přehled o finanční situaci daného řidiče, vyměří pokutu. Takže Policie by vůbec neměla přístup k majetkovým poměrům řidiče. Tím by ovšem musel zase o několik úředníků narůst státní aparát a zase by to nás, platící daně, stálo další peníze.
Takže pokud jde o mě - ano, nápad to není špatný, ale určitě by měl fungovat trošku jinak než vymyslely ty chytré hlavy ve vlásdě. -
matii 18.02.11 17:03
« Re: Zpátky ke komunismu!
Teda na toto téma nemám zatím vyhraněný názor, ale co vím je, že jeden z návrhů byl dávat pokuty podle ceny auta. Větší kravinu sem neslyšel. Takže když si nějaký průměrně vydělávající člověk několik let utrhne od huby a dá dohromady 50% na vysněné auto vza 1 mega a zbytek vezme na splátky a nedejbože udělá přestupek, napaří mu soudruh od VB pěkně mastnou pokutu, která ho finančně zruinuje. Dobře mu tak, bo nemá machrovat v megovém autu. ;-\
A co se týká výše pokuty dle platu, nedokážu si představit kdo a jak bude vypočítávat tu výši. To jako předložím poslední tři výplatní pásky, nebo dle daňového přiznání za minulý rok? A pokud je někdo zazobaný gauner, stejně podmázne ouřadu a vyvlíkne se z toho, takže na to zase doplatí jen středně příjmová skupina lidí.
Takže ač neříkám tak ani tak, mám jen silnou skepsi týkající se realizace, uplatnění a vymáhání takových pravidel.
Klidně tě podržím, jen nevím co na tom nechápeš... ;-)