Porsche 911 (švihák lázeňský)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 20.02.11 10:35
« Re: DOKTOŘI
E5: Dalo by se to napsat přesně naopak, minimálně do 4/5 toho článku. Jak je to v reálu, to je věc druhá a čím byl pisatel motivovaný, věc třetí. Alespoň má výhodu v tom, že peníze, které si vydělá jdou k němu, nebo k jeho šéfovi a jeho firma ví, co si dovolit a co se jí nevyplatí. To už je ale jiná píseň. Budeme moct samozřejmě napsat podobnou zprávu i od jiných, třeba pekařů ;-)
PS: Jestli měl deset, tak mu gratuluji, to já mít na fakultce nebudu, možná ani z poloviny. Možná se taky dal na špatný přesycený obor, ESF vychrlí absolventů bez uplatnění tolik, kolik se ji vyplatí k provozu. To jsme opět ale jinde.
PS2: Před nedávnem vyšla statistika absolventů MUNI. Bylo tam moc pěkné srovnání toho jaký je zájem o absolventy jednotlivých fakulty, jejich průměrné nástupní platy a srovnání před 10 lety. Nejlépe na tom byli a jsou absolventi Fak. informatiky cca 28 000, druhá byla tuším právě ESF s nějakými 23 000, kupoduvi za těch 10 let se jejich postavení tolik nezměnilo, tím myslím náskok. Pak následovali právnici, což jsem nečekal. Za nimi teď jsou absolventi FL, kteří tuším přeskočili nějakou sportovku a před námi teď jsou absolventi pajdáku, kteří za těch 10 let zaznamenali skok z nejnižších příjmů na příjemný průměr. Nejhůře tradičně filda. Byla tam i FSS, rozhodně ne nejhůře, ale kde, to nevím. Asi to tam vytrhávají studenty genderu
>:-[] >:D -
element5 20.02.11 09:56
« Re: DOKTOŘI
Také přeji (pozdní) dobré ráno a přidávám odkaz: [odkaz] Nejspíš to už všichni znáte, ale třeba se najde ještě někdo, kdo ne... :-)
Ron: Ústecký kraj je jedna velká černá díra... Tedy ne, že by to bylo jinde výrazně lepší, spíš je to tam zásluhou několika místních borců víc vidět... A bohužel se to zdaleka netýká jen Krajské zdravotní... 8-s -
Ronault. 20.02.11 02:32
« Re: DOKTOŘI
E5: Samozřejmě, těch řvounů je tam moc, nelíbí se mi to taky, nedělá to dobrý obraz tomuhle povolání, bohužel tohle se najde všude... :-|
Ještě to pár dní to bude vřít, říďa z Vinohrad ustoupí, Dr. Engel odtamtud stejně za čas odejde nebo se tam za rok dva změní ředitel, oba tam dlouho nevydrží, v U.Hrad. panovi řediteli taky domluví do duše, hlavně zjistí, že neušetří a další diplom si na nástěnku nedá (sice machruje, ale Třinec SOSna je stejně v ekonomickém hodnocení před ním :-) ), bude klid, nějakou dobu, jak dlouhou záleží na reformě. Jen si nejsem jist, jestli když se opravdu nastolí ty standardy, tak nebudou pro změnu stávkovat někteří pacienti... to bude dlouhá diskuze.
Jinak viděl jsem i nabídku třeba do farm. společnosti. Nástupní plat 25 čistého, firemní auto, mobil, NTB, osobní ohodnocení, plus bonusy a růst platu zaručen... a žádná zodpovědnost, resp. zažalují tě za pochybení těžko. Vzhledem k tomu, že tam jedná známá bývalá veterinářka taky pracuje a jak se jí daří, není to vůbec nabídka k zahození. Jen teda neláká mě to po té stránce morální, nebo spíše akční... představa s jakými ideály do studia člověk šel a pak skončí jako "obchoďák"? :-| Ale mám spolužačku, která by po tom jistě chmátla a asi to veme... Bude spokojená, já pak budu asi stávkovat, páč si chci vybrat platově, přesčasově a zodpovědnostně asi nejblběji jak to jen jde. No uvidíme... :-| ;-) -
element5 20.02.11 02:20
« Re: DOKTOŘI
Já vím, dělal jsem si legraci, už jsem několik nástěnek s nabídkami volných pracovních míst viděl... A vlastně už jsem tady svůj postoj k "stávce" doktorů zveřejňoval, v zásadě mají mou podporu, ale malinko se to teď, za přispění pár aktivních tahounů, začíná posunovat směrem k poloze ad absurdum... Té většině idealistů se to už bohužel úplně vymklo z rukou a je z toho jen další boj o moc... -
Ronault. 20.02.11 02:09
« Re: DOKTOŘI
E5: Neboj, oni práci najdou, možná ještě lepší. ;-) Stačí mrknout, teda teď už ne, teď by to mohlo být zkreslené oněmi odchody, ale před tím se stačilo podívat na stránky nemocnic a není jediná, která by nehledala lékaře na všelijaké obory. A že se už tak pomalu rozhlížím, tak víc kde se co hledá. ;-)
Třeba nástěnka s volnými prac. místy na studijním je tak plná každý rok, že není kam věšet další nabídky. To je jedna z výhod tohodle studia, sice placené to není jako TOP, ale najít práci není problém. ;-)
Kamarádi berou i stupendia od nemocnic, že u nich nastoupí po škole a to i na oborech, které byly kdysi výběrové (chirurgie i ortopedie). Dneska je výběrové spíše kožní a oční, protože když na nich získá atestaci, tak se ženou do vlastního nebo do soukromých klinik s několikanásobně vyššími než nemocničnímu příjmy. To je možná další obraz toho, kdo a proč stávkuje a je nespokojený. -
Ronault. 20.02.11 01:54
« Re: DOKTOŘI
Já se přísahám vyhýbám, dokonce jsem byl poslední odvodu z celého města, byl odveden s odkladem a pak povinnou vojenskou službu zrušili, páč jsem nechtěl přísahat... >:-[] A promoci asi taky kašlu, žádná přísaha nebude >:-[] Přísahám! >:D Srandičky srandičky, ale ono to je vážná věc :-O >:-[] -
Ronault. 20.02.11 00:57
« Re: DOKTOŘI
WL: Dobře jsi použil ty uvozovky, "pracuje". Záruky poskytnuty nebyly, plány nějaké jsou, zamrznuto v jednání a ČLK si stěžuje, že nebyli vyzváni k spolupráci lékaři. Ono jak jinak, když ministrem je bývalý ředitel nemocnice... mimochodem jen 3 fakultky by nebyly schopny fungovat, není překvapení, že jedna z nich byly pod vedením pana ministra, který tvrdil, že u něj měli doktoři vyšší než průměrné platy.
No uvidíme, šanci dostali, teď doladit detaily, přestat házet klacky pod nohy a vymést s těma, co tam nemají být, ale to je opět utopie. Ono nebude chtít ani levici ani pravici abychom se tomu vysněnému "severu" přiblížili, to chce obměnu myšlení a jak vidím, že i ti mladí typu exministra živ. prostř. nějaké nové styly nepřináší, tak to moc naděje nedává. :-| -
white label 20.02.11 00:44
« Re: DOKTOŘI
Jo, asi víš, že na tom vláda zrovna "pracuje", ale pokud budou ty firmy vzájemně držet dohromady s lékaři, nebude tak snadné podobnou korupci zcela zastatvit...
Všechno je to pořád hlavně o konkrétních lidech a to se týká jak politiků, tak doktorů, tak zástupců těchto firem... -
Ronault. 20.02.11 00:38
« Re: DOKTOŘI
WL: Já volil, i když to může být jedno, v těchto volbách pravicovou stranu, ale nedostala se do PSP ČR. ;-)
Já tohle ale nepodporuju a pro nemocniční lékaře se tohle až tak netýká, tam je to předepisování omezeno na nemocnici a nákup řídí také ona, případně primář, ti řadoví a noví, čili ti co stávkovali se jen tak do těch CH Alp nedostanou, to mi věř ;-) Kdyby stávkovali všichni, bylo by to divné. A je na vládě, co s tím dokáže provést, jak téhle formě korupce zatrhne.
PS: A neříkej, že jsi nestranný a netíhneš k pravici >:-[]
PS: Ono ještě k té pravici a levici. U nás je to trochu vše domotané... Předseda nejpravicovější parlamentní strany promluví (tedy pokud jsem správně rozluštil to mumlání), že chce směřovat náš stát po vzoru severských zemí typu Švédsko a Norsko, kde po desetiletí vládne sociální domokracie >:-[] >:D To si pak vyber. :*) -
white label 20.02.11 00:33
« Re: DOKTOŘI
švihák
No jo, dva "levičáci" se našli... >:-[]
Ještě tu napiš, že za komančů bylo líp (viz tvé prohlášení o nejhorší vládě od R-U) a bude to jasné... >:D
Dej mi nějakou důvěryhodnou záruku, že jakákoli příští vláda bude výrazně lépe hospodařit, než ty předchozí a pak teprve můžem smysluplně mluvit o tom, jak to udělat, aby se dostala případně k moci... ;-) -
white label 20.02.11 00:31
« Re: DOKTOŘI
To, jak se daří farmaceutickým firmám je (svým způsobnem) opravdu do nebe volající (to s tebou naprosto souhlasím), ale bez vzájemné "podpory a spolupráce" s lékaři, by to taky nemohlo fungovat tak, jak to dnes funguje. Mám na mysli "náhodná školení" poblíž Copa Cabany, nebo v lepším případě třeba "jen" ve švýcarských Alpách..., nedělejme tu ze všech lékařů svatoušky a mučedníky, viz mé motto... ;-) -
Ronault. 19.02.11 23:52
« Re: DOKTOŘI
WL: Ty důvody byly rozepsány na více místech, do médií se dostává jen to, co je čtenářsky zajímavé. Nebo máš snad pocit, že to memorandum bylo jen o mzdách? A ani se není co divit, popravdě bude lepší, když ty 2 mld. z pojišťoven půjdou jasně tam kam patří, než se budou opět zbytečně investovat do projektů, které nejsou zapotřebí a jsou předražené. Mimochodem uspořit se neuspoří nic, medicína bude čím dál dražší a dražší, lidé budou chtít dražší a lepší léčbu, s tím se nedá nic dělat. Dělat se dá s tím, kolik co bude stát a proč. Pokud se rozkoukáš kolem jak se daří farm. firmám a dodavatelům do zdravotnictví, tak mě ty 2 mld, které příjdou na platy lékařů příjde jako menší újma pro pacienta. -
Ronault. 19.02.11 23:17
« Re: DOKTOŘI
To máš ale trochu proformulané, nemyslíš. Aby to bylo tak jak sis to vyložil, muselo by to znít jinak, Lékařské úkony musím konat vždy, pro každého a za jakýchkoliv okolností. Když ty nebudeš chtít dělat svou práci, taky tě nemusí nikdo nutit. Jak bys podle tohodle chtěl přistupovat k takovým politikům typu Langera, kteří mají titul MUDr. a skládali "Hippokratovu přísahu", dnes se totiž již neskládá ani ona. -
Ronault. 19.02.11 22:17
« Re: DOKTOŘI
Mojito: Na ten timing jsem odpovídal už Krispovi. Navíc ještě dodám, že ten počáteční impulz byl jak jsem již psal od mladých lékařů a ti i když před 5 lety brali málo, stejně jako teď, tak před 5 lety nebyl důvod stávkovat kvůli atestacím, které se změnily před tuším teprve 2 lety. A celé ty krizové věty mají jít v souznění s reformami, které slibovali, po roce nic... není se co divit. -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 21:47
« Re: DOKTOŘI
Vidíme to každý trochu jinak,ty máš k této problematice o moc blíž než já a vcelku chápu i tvůj postoj, s některými argumenty souhlasím
btw : oni šli do stávky,ale dali VÝPOVĚĎ,proto se nemohou divit postoji zaměstnavatelů.
Jak říkám,chápu je,zvolili jen špatnou formu a TAKTO ,,stávkovat,, měli před 3-5 lety,kdy se státu vedlo nadmíru dobře...ale teď po ,,krizi,,?...velmi špatný ,,timing,, :no: -
Ronault. 19.02.11 20:31
« Re: DOKTOŘI
Švihák: Ten se nabalil všude, bez rozdílu. Snad se to ale časem trochu proředí a najde se někdo, kdo přitvrdí zákony. Já bych třeba nebyl proti platu poslanců ve statisícech, klidně, jen kdyby se přišlo na to, že zneužili pozici, třeba korupcí, tak bez bázně zabavit majetek a šup s ním do basy... Měj si miliony, když dobře pracuješ, ale běda jak ne... Ale to jsme někde jinde :-) ;-) -
Dylan McKay 19.02.11 20:11
« Re: DOKTOŘI
Nechte doktory doktorama. Můj bratranec neonatolog je v práci neustále, doma minimálně (to bysme asi nikdo z nás nechtěl), má desítky hodin přesčasů, protože neonatologů je málo. Přesčasy by se měly platit. To samé u policistů.
Buď se nám postup lékařů líbí nebo nelíbí, ale něco se s tím dělat musí. Navíc jsou lékaři první, kdo se té ódéesácké zvůli postavili. -
Ronault. 19.02.11 19:19
« Re: DOKTOŘI
Mojito: Každá stávka je vydírání svým způsobem. U hasičů, že uhoříš, u polistů, že budeš moct jezdit rychle (to jsem nedal správný příklad >:D ), jen u lékařů je to tak, že prostě nedostaneš péči. A to heslo jen o tom vypovídá, ale pokud vidíš problém jen v heslu, tak tam jej nehledej, to heslo je tvořeno proto, aby upozornilo na situaci.
Diagnostický plán má svůj postup dle Lege artis, problém nastává tam, kde je přetlak a kde není potřebné vybavení, dostatek lidí atd. A další problém jsou ty standardy, které stanovené nejsou a plýtvá se.
Ano, na ARU jsou jak sestry, tak sanitářky. Poznáš je i podle barvy oblečení. Rozdíl není jen v platu, ale taky ve vzdělání.
Pokud půjdeš do stávky a druhý den se vrátíš zpět, budou ti platit stejně. Druhou věcí je, že se tak snaží vrátit, těch volných míst je stovky i před akcí, je jen otázkou, co si jde a nejde vyjednat a co je dle a není tabulek. Ono totiž jinak se musí zaplatit atestovaný a neatestovaný lékař, jiný výkony bude provádět a jiné peníze bude přinášet nemocnici, protože pojišťovna lépe zaplatí za stejnou práci atestovanému lékaři. Takže pokud pan Zeman má pocit, že absolventka, která sotva pozná renthen nahradí stejným způsobem 14 let pracujícího lékaře a odborníka, to je jeho naděje. Možná se bude pěkněji na pacienty usmívat, ze začátku, protože bude mít místo, kde ji jinde nevzali, ale až udělá první chybu, bude to vypadat trochu jinak. ;-) -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 19:06
« Re: DOKTOŘI
Já tím heslem jen narážel na jejich odporný vydírání.Já všeobecně nesnáším vydírání,to je ten problém...
Jak napsal Krispos,ať stávkují,vybrali si tu nejnevhodnější dobu,špatného vůdce,otřesnou volbu atp.
Teď nějakou dobu po špitálech lítáme a můžu ti říct,že je to katastrofa.Přehazují si tě jak horkej brambor (asi nahání body),kde nic tu h--vno,zkrátka jak o písnička o děravém vědru :no:
Z mého okolí slýchávám obdobné zkušenosti,takže si nepřipadáme jak pipinky,ale spíš pitomci :-)
Já nevěděl,že na ARU nejsou sestry,ale sanitářky,to je fuk.
Jo,budou hasiči,policajti,doktři,sestry,sanitářky… stávkovat a máme tady druhý Řecko,to snad nemyslíš vážně? :-O
btw : pokud dá někdo výpověď a pak se chce vrátit zpět,ať se nediví,když ho nevezmou nebo dostane základní tarif,to je přece běžná praxe a ví to snad i dítě ZŠ,nevím ,proč by lékaři měli mít extra vyjímku :-O -
Ronault. 19.02.11 18:52
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Však má projít, jenže neprochází. Ti, co stojí v čele pojišťoven se bojí a mstí se, viz Engel. Systém po těch všech částečných úpravách funguje tak, že nejsou nastaveny standardy (asi by se všem nelíbily a byla by to otázka etiky a společenského konsenzu slyšet, že ten a ten má právo na takovou a takovou léčbu), jak ty píšeš, sponzorský dar, který by ale v našem takto nastaveném systmu být neměl. Jinak by tomu bylo v jiném systému, samozřejmě. -
Ronault. 19.02.11 18:45
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Takže pokud je tohle kapitalismus, tak bychom měli uvítat pacienta v kapitalismu. Máš zdravotní problémy? Tvůj problém, zaplať více, za tolik léčit nebudeme. Jsem zvědavý, kolik peněz by dali v tom kapitalismu pacienti dohromady.
Takže odbory jsou vždy levicové? No to mě podrž. A jaké důvody byly nevzít zpět Engela jsou popsány lépe než co jiného. Ta náhrada nebyl ani lékař >:D Nechce pracovat za daných podmínek a nechtít pracovat vůbec je rozdíl. Vzhledem k tomu, že ten ředitel neurčuje tabulkový plat, co byl zvednut, tak tentýž ředitel nemůže rozhodnout, jestli byly splněny podmínky. -
Ronault. 19.02.11 18:40
« Re: DOKTOŘI
Mojito: A podle tebe by to mělo být napsáno v Hippokratově přísaze to heslo? :-O 8-s
Právě pro tyhle reakce lékaři i stávkují a jsou nespokojeni. Když je jich potřeba, tak přijdou pacienti jako pipinky s problémem nebo naopak ti sprostě vynadají, napadnou v opilosti atd., pak se ti samí lidé diví, že lékaři je nechtějí za daných podmínek léčit, i když se ohánějí hippokratovou přísahou o které nic neví.
Nemocnice Blansko je příspěvková organizace zřízená městem Blansko, možná ten rozdíl. Platí stejná úměra jako v nemocnici Třinec, která je u pacientů nejpooblíbenější v celé ČR několik let po sobě. Lékaři tam dostávají zaplaceno více než v ostatních nemocnicích, jsou spokojení, k pacientům se chovají slušně... druhá věc je taková, že i ta nemocnice po stránce výsledků objektivních dělá dosti chyb v léčbě a zanedbání po profesní strance tam bylo více než dost. Ale pacient je spokojený, protože neví.
Opačná otázka: Co by byly sestry bez doktorů? Odkdy sestry utírají zadky?! To dělají sanitářky, neplést pojmy s dojmy. Sestry mohly stávkovat, nechtěly.
Nikdo těm hasičům a policistům nebrání stávkovat, pokud se cítí ukřivděně. -
Krispos 19.02.11 18:38
« Re: DOKTOŘI
Vítej v kapitalismu.... odborový šéf je prakticky ze zákona NEVYHODITELNÝ.... takže pokud takový levicový rozvraceč podá výpověď sám, je to možnost, kterou si žádný ředitel nenechá utéct. To je selský rozum.... Za politickou NAOPAK považuji situaci, kdy se sjednaná náhrada za doktora Engela POD NÁÍTLAKEM vzdala své pozice. On podal VÝPOVĚĎ, deklaroval, že na svém místě NECHCE pracovat, a zte zákona ho vedení NEMUSÍ přijmout zpět. Něco si vynucovat je pouze rozmar bolčevického papaláše, odtrženého od reality. Každý šéf s IQ vypnuté automatické pračky by se takového "pracovníka" zbavil..... KAŽDÝ!!! -
Ronault. 19.02.11 18:32
« Re: DOKTOŘI
Krispos: Možná by sis měl přečíst celý ten můj příspěvek.
ALe klidně:
1) Takže ještě čekat dalších 10 let nebo do doby, kdy bude mít vláda oporu ve 200 poslancích koalice?
2) Hlavní motto jsem tam rozepsal, zní jinak a je tady už přes rok a i před pokřivením médií. Nevyjadřuje nic než pravdu, co by nastalo.
3) Nevzdali, proto více jak třetina lékařů nesouhlasila s dohodou. Podepsané memorandum bylo i o spolupráci ČLK na reformě zdravotnictví, kterou lékaři požádali a chtěli jasný závazek vlády, že se něco bude dít.
4) Doktor Engel nebyl přijat z politických důvodů, pokud jsi ten článek četl krom nadpisu a trochu detailněji než byl psán v Novinkách (idnes měl důkladnější popis).
Závěr, kde jsi prosím na to přišel? Četl si ty body, kteří lékaři požadovali vůbec? Mám pocit, že každý se chce vyjádřit k něčemu, do čeho nevidí. Mocné to diskuze :-| Jinak, pro tebe jako pacienta jelepší, když ty peníze zůstanou v pojišťovně místo aby šly na platy zdravotníků a tím byli spokojenější a lépe léčili, nebo spíše lépe přistupovali ke své práci. -
Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 19.02.11 18:25
« Re: DOKTOŘI
Nikde jsem v té Hippokratově přísaze nenašel to úderné heslo nespokojených ,,lékařů,, (uvozovky dávám záměrně ) : Náš odchod,vaše smrt .. :no:
Pak se strašně diví,že jim celej národ nadává do svinskejch vyděračů,to mě dost pobavilo.
Dnes jsem byl pracovně v blanenské nemocnici (lidi ji vyhlásili jako nejoblíbenější špitál na Moravě) a hádej,kolik lékařů dalo výpověď. Žádný
;-)
Doktoři by byli bez sester,které na rozdíl od nich,musí vytírat pos..aný zadky nahraní,jenže sestry si zatím nestěžují.
Hasiči a policajti nasazují,na rozdíl od doktroů,DENNĚ životy a jako vděk jim šly platy dolů.
Jen jsem chtěl říct,že doktorů s velkým D si vážím,ale nejso uzdaleka jedinou elitou,to ani náhodou ;-) -
Krispos 19.02.11 18:22
« Re: DOKTOŘI
Já jsem lékařům přál vyšší platy, protože si je určitě zaslouží. Ovšem vadí mi následující věci:
1) nevhodné načasování projektu
2) hlavní motto "Náš exodus - Váš exitus"
3) jak rychle se doktoři vzdali požadavků na systémové změny, když dostali slíbené peníze
4) bylo jasně řečeno, že ne všichni lékaři se budou moci vrátit. A přesto to např. v případě pana Engela prezentují jako porušení dohody!!!
Doktoři se porjevili jako banda lidí, kteří nechtějí změnu systému, ale utrhnout si svůj díl z toho koláče, co se prošustruje... -
Ronault. 19.02.11 18:02
« Re: DOKTOŘI
Tak jen pro ilustaci Hippokratova přísaha: Přísahám a volám Apollóna lékaře a Asklépia a Hygieiu a Panakín a všechny bohy a bohyně za svědky, že budu tuto smlouvu a přísahu dle svých možností a dle svého svědomí dodržovat.
Toho, kdo mě naučil umění lékařskému, budu si vážit, jako svých rodičů a budu ho ze svého zajištění podporovat. Když se dostane do nouze, dám mu ze svého, stejně jako i jeho potomkům dám a budou stejní jako moji bratři. Pokud znalosti tohoto umění (lékařského) zatouží, budu je vyučovat zdarma a bez smlouvy. Seznámím své syny a syny svého učitele a všechny ustanovené a na lékařský mrav přísahající s předpisy, přednáškami a se všemi ostatními radami. Jinak však s nimi neseznámím nikoho dalšího.
Lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých schopností a svého úsudku. Vystříhám se všeho, co by bylo ke škodě a co by nebylo správné.
Nepodám nikomu smrtící prostředek, ani kdyby mne o to kdokoli požádal a nikomu také nebudu radit (jak zemřít). Žádné ženě nedám prostředek k vyhnání plodu.
Svůj život uchovám v čistotě a bohabojnosti, stejně tak i své lékařské umění. Nebudu (lidské tělo) řezat, ani ty, co trpí kameny a tento zákrok přenechám mužům, kteří takovéto řemeslo provádějí.
Do všech domů, kam vstoupím budu vstupovat ve prospěch nemocného, zbaven každého vědomého bezpráví a každého zlého činu. Zvláště se vystříhám pohlavního zneužití žen i mužů, svobodných i otroků. Cokoli, co při léčbě i mimo svou praxi ve styku s lidmi uvidím a uslyším, co nesmí se sdělit, to zamlčím a uchovám v tajnosti.
Když tuto přísahu dodržím a neporuším, nechť ve svém životě i ve svém umění skromně dopředu postoupím. Tak získám si vážnost všech lidí po všechny ty časy. Když ale zákazy přestoupím a přísahu poruším, nechť stane se pravý opak. -
Ronault. 19.02.11 17:58
« Re: DOKTOŘI
WL: Takže vlastně chceš říci, že lékař nesmí stávkovat, protože hippokratova přísaha (doufám, že sis ji alespoň přečetl když o ní mluvíš, tam o povinnosti pracovat jako lékař nic není)?
Ty detaily jsou důležité, na nich to stojí. Pokud by ses třeba neoháněl jako mnoho lidí hypokratovou přísahou, tak bys byl správně informovaný.
Nebo jak bys tedy řešil tu situaci, kdy bys byl nespokojený zaměstnanec?
Jsou dvě možnosti, buď stávkovat, což už tady za ta léta několikrát bylo a nepomohlo, i tehdy se argumentovalo panem hypokratem nebo odejít. Pak nastane ten problém, že tady nebudou lékaři a společnost by si měla uvědomit, jestli chce něco dělat, případně tlačit na vládu aby něco dělala, nebo raději žít (nebo nežít, to už je bohužel tak) bez lékařů.
A přísahy se nenajíš, nezaplatíš bydlení a jediné co ti zbývá, když jsi se před lety rozhodl to s naivními představami pomáhati druhým, kteří se proti tobě stejně postaví, je mlčet a šoupat nohama.
Trochu mi to připomíná pana ministra, který na připmínku lékařky pracující ve fakultní nemocnici za 0,1 úvazku řekl, že tam přece pracovat nemusí, že si má najít jiné místo. Inu asi nepotřebuje lékaře ve fakultních nemocnicích, teď se diví, že by nejraději hromadně odcházeli na jeho popud. -
white label 19.02.11 17:06
« Re: DOKTOŘI
Ronault
Já bych ty "detaily" (jako mediální masáž) tolik neřešil.
Mně na tom celém docela vadí princip určitého zneužití skutečnosti, že lékař je obecně mnohem hůře nahraditelný, než jiná profese s tím, že v případě lékařů tak může být přímo ohroženo zdraví, nebo život člověka...
Která jiná "profese" má k podobnému "vydírání" lepší předpoklady? Nejsou zdaleka jediní komu by mohla podbně dojít trpělivost.
A pokud se vytvořil precedens a nátlak lékařů by byl úspěšný, ozvali by se podobně logicky další..., takže stát by měl v důsledku tři možnosti: Přidat postupně všem podobně "vyjednávajícím" skupinám občanů (a "zkrachovat"), nebo nepřidat nikomu kdo podobně vyjednává a nebo přidat jen doktorům s tím, že v ostatních případech nejde přímo o ohrožení zdraví občanů, případně o jejich životy... -
Ronault. 19.02.11 17:06
« Re: DOKTOŘI
Švihák: Scéna fajná >:-[] Ale tady je otázka, jak to bude probíhat. On ten důchodce nedostane více než naspořil, tedy pravděpodobně. A jak píšeš, jsem zvědav z čeho bude ten důchodce živ, když překoná to, na co si naspořil, třeba ani nečekal, že se stovky dožije :-O A ty přebytečné peníze snad příjdou na vdovu, vdovce... Ale to je ještě daleko. Každopádně ještě jsem nezačal pracovat a už mám důchodové připojištění, to jsou věci >:D >:D -
Ronault. 19.02.11 17:02
« Re: DOKTOŘI
Zip: Rozdíl je v tom, a teď se neuraž, že policista je lépe nahraditelný než lékař, nebo lépe řečeno někdo, koho je nutno dlouho specializovat (i právník, učitel, vyšetřovatel). A ono co vím, tak už ani do té policie není takový nával, jak býval. Nebo je to lež?
Jinak ano, byla to nátlaková akce. Lékařům už došly nervy a není se co divit. Po 20 letech a stejném počtu ministrů zdravotnictví všichni jen slibovali, do rezortu se lijí peníze, které mizí na účtech stavebních a farmaceutických společností za předražená léčiva, stavby, kartely, stát se zadlužuje a ti na konci toho řetězce jsou na tom pořád špatně.
Podaly se výpovědi jako výraz nesouhlasu, nejtvrdší způsob společnost upozornit, že je něco špatně.
O tom, že vyhození Engela je politické, není pochyb. On si místo najde, stačí pátrat.
Jen tak trochu mimo. Nevím, jestli si četl o řediteli nemocnice Uherské hradiště, který prý nepříjme ani jednoho lékaře zpět. Docela mě to překvapilo. Jsem zvědav, co bude dělat. Ještě před podáním výpovědi měl volná místa pro lékaře, takže jich měl nedostatek. Teď tvrdí, že jich má přebytek, jen nevím, proč chtěl nabírat před výpověděmi nové a proč ty přebývající nevyhodil už tehdy. Že by blamáž, nátlak na to, že peníze mají jít na účty nemocnic?
Jinak ještě k těm nepříjemnostem. Kbyby se lékaři rozhodli místo výpovědi přejít do stávky a vytrvat v ní několik týdný, bylo by to jiné než výpovědi? -
Dylan McKay 19.02.11 16:52
« Re: DOKTOŘI
Zahraju vám scénku z roku 2023, kterou psaním vymyslím.
V centrále komanda soukromého důchodového fondu: "Odrovnávači, máme tu problém! Ta stará Kučerová oslavila 90 let, a ne a ne umřít! Měsíčně jí posíláme 11415 korun (ano, všimli jste si správně, Euro nebude), tak je potřeba ji trochu pomoc! Jedničko, ty vylezeš na střechu a hodíš na ní cihlu, dvojko, ty přivedeš elektriku na rohožku, trojko, ty vjedeš autem na chodník a porazíš jí, kdyby jednička a dvojka selhali, jasný! Zítra projednáme starýho Nováka z Kozomrd, i on už přesluhuje a vyčerpává nás. Tak do práce!"
No, je to slabší, ale na film by to stačilo. A je to k zamyšlení. Žádný soukromý důchodový fond by neměl radost z dlouhověkosti. -
Ronault. 19.02.11 16:47
« Re: DOKTOŘI
Veselyt:
Většinu odpovědí najdeš v tom mém velkém pro Šviháka. Podání výpovědi byla forma stávky. Lidé, doufejme, že lékaři a ne třeba instalatéři z Ukrajiny, se nenašli, protože pan ředitel Zeman nechce prozradit, kdo na místo Dr. Engela má nastoupit, zatím prý ještě nedostudoval. To jsem mohl do práce taky 1,5 před koncem studia? Kdyby to bylo politicky vhodné, tak možná i v prváku.
Ohledně médií jsem se vyjádřil a proč jsou proti i když jim přidají 8 tisíc teoreticky taky. Jde o to, že lékaři nechtějí další korupci, kdy se dostanou peníze na účty nemocnic a je jen jejich věcí, co s nima udělají, na účet které skvěle prosperující společnosti půjdou a pak přes pár účtů zase zpět na účty formou úplatků.
Do německa by šlo jít, směle, ale možná proto, že ti lékaři chtějí pracovat tam, kde se vzdělali a ne jít do Německa. Ty místa tam jsou, stačí pátrat. Ty místa jsou i tady, ale za jiných podmínek. Nikdo nečeká 60 tis. pro nemocničního lékaře, to je podle mě mámení médií, ale není se co divit, že by chtěli lékaři alespoň průměr bez přesčasů v desítkách hodin. -
Ronault. 19.02.11 16:39
« Re: DOKTOŘI
Playboy: Engel není hlavně fotogenický, ty problémy tady jsou, co říká je pravda, jen ta forma je diskutabilní, stejně jako jeho vzhled.
Veselyta jsem napadnul pro ten vzhled, protože on napadl stejně pro něj Engela, aniž by to mělo vliv na dané téma a problémy. ;-) Ale zasmál jsem si při tom psaní taky >:-[] ;-) -
Ronault. 19.02.11 16:36
« Re: DOKTOŘI
nějak se mi to samo odeslalo, tak to budete mít jako seriál >:D
3. Hnutí mladí lékaři.
To stálo na počátku téhle akce. Někdy před rokem a půl jsme byli na přednášce "kam dál medici" a o tomhle se mluvilo velmi dlouho, co se za poslední léta stalo. Nemocnice začli zneužívat špatně nastavené atestační vzdělávání. Jelikož pro ně lékař, který chodí po jiných odděleních, které nemají s jeho původním vztah, tak není tolik produktivní a pro ně zátěž,z druhé strany je nedostatek lékařů, takže jsou i tak potřeba. Řešení je takové, že např. fakultní nemocnice využívají studia postgraduálního, funguje to tak, že lékař dostane plat 0,1 úvazku, to znamená dle tabulky nějakých 1800 Kč měsíčně hrubého (nedělám si srandu) a pracuje za normální výdělek. Aby se dostal na životaschopný plat, tak krouhá ty stovky přesčasů a služeb. Někde dávají 0,3, 0,5 apod. úvazku.
Jsou i rezidenční místa podporované státem, ale je jich minimum.
Pak jsou místa podporované nemocnicemi, kdy se lékař musí upsat často na 10 let, že bude v nemocnici pracovat stůj co stůj, pak nemá nárok na růst osobního ohodnocení.
Tady začaly ty problémy a tahle organizace stála při začátku této akce. LOK se přidalo až později, dost razantně a někdy dost necitlivě.
4. Mediální masáž
Jak už jsem psal, média jsou tady proto, aby psali a zveřejňovali zajímavá data, takže samozřejmě Dr. Engel je vždy vyfocen s otevřenými ústy, ministr Heger zamyšlený a dumavý vůdce, vytrhávají se data z kontextu, zveřejňuje se to, co se bude číst. Záměrně se vynechávají otazníky v hesle Náš exitus, váš exodus? Atd. Hraje se na českou závistivou notu, proč oni, já mám málo.
5. Ať si jdou
Padlo to tady nesčetně krát z úst diskutujících. Prý je lékařů dost, vemem za ně Ukrajince a Slováci už čekají.
Mezi Ukrajinci a námi je jazyková bariéra, navíc kolik ukrajinců jste viděli jako lékaře? Neplést s uklizečkami.
Slováci? Prý berou dle médií o 1 500 euro méně než my. To by znamenalo, že nedostávají nic v nemocnici, když o takové sumě si může nemocniční lékař bez stovek přesčasů nechat zdát. Slováci tady jsou, zůstavají, často ale zu důvodů nejen finančních, ale rodinných (často se tu ožení, vdají během studia)
A teda je lékařů nadbytek? Kdy jste naposledy byli v nemocni na ambulantní péči? Jak dlouho se tam čekalo? Několik hodin. Znamená to, že je nadbytek lékařů? Každá nemocnice už před akcí nabízela místa pro lékaře, není problem najít místo, chirurgie, radiologie, ARO, ortopedie a mnoho dalších, všude vás vemou s otevřenou náručí. Leckterý medik za ten 10 letý úvazek dostane i na poslední rok studia stipendium.
Moc lékařů je v oborech, které jsou výdělečné a soukromé společnosti už přišli na to, že se takhle dá zdravotnictví ždímat. A taky je dost soukromých lékařů, protože po pár letech v nemocnici chce jít na soukromou praxi skoro každý, ale kdo pak bude dělat v nemocnici?
6. 2 MILIARDY
Odkud se vzaly ty 2 miliardy? No hlavně prosím neargumentujte, že jiným státním zaměstnancům, není to pravda. Heger prohlásil, že peníze jdou z 11 mld. rezerv, které mají pojišťovny, hlavně VZP. Aha, takže peníze někde jsou, u zájmových politických skupin.
7. Vyhazov Dr. Engela
To musí navazovat logicky na předešlý bod. Pan ředitel Vinohradské nemocnice je člen ODS, ODS od samého začátku proti těm 2 mld byla, Nečas chce soukromé nemocnice, což je dobrá myšlenka, ale nejde realizovat bez důkladné koncepce standardů ve zdravotnictví (problém s nevýdělečnými obory by soukromá sféra řešila jejich zavíráním, LDN by padly apod.) a hlavně členové představenstva VZP jsou členové ODS s vazbami na pana Zemana.
Když vezmou "chudobné VZP" 2 mld, tak se to samozřejmě promítne do osobních ohodnocení členů dozorčí rady (vemte miliardy ČEZu, taky budou proti) a méně se bude tunelovat. Jinými slovy tímto aktem jde o jednoduchou pomstu. Mimochodem Zeman nechce říci, kdo nastoupí na místo Engela, orý se jedná o studenta medicíny posledního ročníku. Paráda, velmi nenápadné.
Inu, ozval ses, teď dostaneš...
8. Náš exitus, váš exodus?
Tohle byla věta, která udělala ten nesouhlasný postoj společnosti. Za prvé je moc rázná, ale to by se dalo ustát, ale hlavně byla od začátku v médiích dosti snad překrucovatelná, z otázky se stala výhružka, místo otazníku vykřičník. Od začátku tam to heslo nemělo být, ale jde jen o detail, který s problémy ve zdravotnictví nemá nic společného, je to jen heslo, někdo na něj slyší více někdo méně.
9. Proč stálé uhýbání LOK před podpisem?
Lékaři chtěli nejen zvednout plat, to jim Heger chtěl umožnit uvolněním 2 mld na konta nemocnic, čili částky, které nemusely jít na platy lékařů, ale opět se mohly ztratit v šedých nákupech zboží, vybavení, na účtech ředitelů a farmaceutických společností.
10. A co sestřičky, proboha, co oni chuděrenky?!
To je skvělý volební styl ODS, která takto hraje na voličské hlasy. Sestry byly vyzvány k připojení se k stávce, odmítly, postavily se na stranu ministra, dle slov velké části sester proti jim samotným, jelikož šéfka největší jejich odboroé organizace je členka ODS, takže by to nešlo. Nyní by jim měly jít peníze, i když se této akce nezúčastnily. Nikdo není proti zvedání i jejich platu, ale i on už dnes není tak nízký jak býval, jen je to dobrý voličský ohlas. Ono totiž o pacienta se stará sestra, doktor vlastně nic nedělá, on neléčí. Ale to už je problém byrokracie v medicíně, kdy lékař půlku dopoledne vypisuje tuny propoštěcích zpráv, statusů atd., kdy s pacientem není.
Nicméně zní to hezky pro média. Mimochodem bylo mnoho sester, které se za lékaře postavily a šly by do toho s nima, možná s jiným vedením jejich odborů.
11? Nechám prostor pro vás, určitě jsem nějaký sporný bod nenapsal.
-
Dylan McKay 19.02.11 16:29
« Re: DOKTOŘI
Ano, tahle vláda nerozkradla všechno, ale má ve svých řadách tuneláře, a ne jednoho. Věci Veřejné ví, že si už nikdy neškrtnou, proto hodily za hlavu všechny ty dinosaury a boj proti korupci. Každý den ukážou ve zprávách nějaký ten tunel, ale pořád nikdo nesedí.
Odbory chystají akce proti zvýšení DPH a důchodové reformě- další tunel na lidi v podobě soukromých fondů. Odbory mají prvně moji plnou podporu.
Bez krve není revoluce, samet je jen na utírání zadku... -
white label 19.02.11 16:14
« Re: DOKTOŘI
švihák/all
Zrovna ta současná vláda většinu veřejných financí určitě nerozkradla...
Ty peníze kradou konkrétní lidi, ne celé strany, nebo obecně celé vlády...
Kradou je lidi, jejichž osobnost se naprosto převážně formovala v období reálného socialismu (viz průměrný věk politiků), stejně jako většina soudců, právníků, lékařů, vysoce postavených policistů, nebo armádních činitelů...
Státní/městské peníze u nás v naprosté většině "přerozdělují" lidé, kteří je nikdy sami nedokázali (ve větší míře) vydělat (a nedokážou si proto ani vážit těch, kteří to naopak dokážou) a kdo peníze neumí vydělat, neumí si jich obvykle ani vážit - šetřit je/chránit je.
Já bych taky raději (hned po "revouci") volil budoucí politiky, co už nějakou schopnost, velmi dobře s penězi hospodařit, prokázali, ale po 40letech socialismu to jaksi nešlo a dnes po dalších 20-ti letech kapitalilsmu se socialistickou tváří pozůstalých občanů (z období oněch 40ti let) už se těch "pár" opravdu úspěšných lidí do politiky logicky příliš nehrne...
A těch co tam jdou s "holým zadkem" a zůstanou neúplatní/nezkorumpovaní, tak těch je jako šafránu...
40 let se tu dělalo vše pro to, aby se pojmy jako čest, svoboda (např. "volby" jedné strany), spravedlnost (krádeže velkých majetků podporované státem, ale i politické vraždy), hrdost, morálka, tradice, vlastenectví (to "Masarykovské"), vztah k (soukromému) majetku, úcta k práci, umění a znalostí našich předků doslova rozprášily. Ta daň kterou za to neseme v sobě je minimálně na dalších 40 let, navíc s rizikem, že částečně "nakazíme" i nové lidi, kteří to velmi dlouhé období (nejen) politické devastace naštěstí neprožili... -
Ronault. 19.02.11 16:00
« Re: DOKTOŘI
Dylan/Švihák: Však jsem napsal, že "není úplně blbej" a kdybych si myslel, že je to špatnej kluk, tak na něj nereaguju vůbec, nestál by mi za to, ohrazuju se nad tou formou, kdy řešíme vzhled někoho, neřešíme problém toho, co říká. Proto ta soda o sandálech, vlastně parafráze na narážky Engela.
Tobě zkusím odpovědět jako by se odpovídalo, ono jde vidět, že znění médií je vždy takové, aby to byla senzace, vytrženo z kontextu.
Byde to trochu delší text...
1. Kdo stávkuje?
Stávkují NEMOCNIČNÍ LÉKAŘI státem dotovaných/řízených nemocnic. Tady je první rozpor médií a lhaní Hegera, kdeří argumentují platem lékaře jako průměrem kolem 60 000 Kč a berou do tohoto průměru komplet všichni. Lékaři mající svou vlastní ordinaci stávkovat za vyšší platy nemusí, ti zvedají ten průměr vysoko. Je to všude stejní, policejní prezident má několikanásobný plat než Zip a Zip pravděpodobně (nevím to jistě, ber to obrazně) ten průměr policisty nemá.
2. Proč stávkují?
Je to rozepsáno v tuším 11 bodech, které celé v médiích nezazněly, našel jsem je jednou tuším na aktálně CZ v nějaké grafice. Důvod je jasný, nikdo nechce psát nezajímavé titulky "Lékaři nesouhlasí s korupcí, odcházejí" atd.
Důvody nemocničtí lékaři mají. Stačí se podívat kolik je předražených státních zakázek, jak mizí miliardy v projektech, které nemají pro pacienta a společnost smysl (opět dobrá grafika na aktuálně, třeba centrum robotické chirurgie za miliardy, které budeme financovat z pojištění, metoda drahá, zbytečná), na druhé straně začínající lékař s 17 500 hrubého dle tabulky a to v lepším případě, stovky hodin přesčasů, které opět zvyšují průměr, ale nikdo už nevidí ty přesčasy, které porušují zákonník práce. Těm lidem to za ta léta příjde jako výsměch. Mimochodem jediný kdo zahýbal s tabulkovými platy lékařů byl za těch 20 let Rath.
3. Mladí lékaři -
Dylan McKay 19.02.11 11:55
« Re: DOKTOŘI
Jinak jsem připravenej podpořit i hasiče a policisty. Potom vlastně i pekaře, zedníky, kuchaře, číšníky, prodavače, přidavače, pokladače, prostitutky...
Zrušit senát, uhlídat pojišťovny, pozavírat tunelářský politiky a jsme z krize venku...
Jak nám takovej hajzlík může něco diktovat: [odkaz]
















