PADDOCK LANE GP Bahrajnu - LÉČBA SE ZATÍM NEDAŘÍ

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse pod články na AUTO.CZ > Diskuse pod články FORMULE1

  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "cr45ht34m" [188.175.121.XXX] 20.03.10  14:29

    « Re: Návrh

    proboha jen to ne... 8-s už vidím jak se někdo domluví na několika výměnách pozice a body jsou doma...
  • « 00 Reagovat !

    foto Pete75

    Pete75 19.03.10  14:57

    « Re: Žádný bodový systém nepomůže F1 lépe, než jeho zrušení

    Čoveče, no to není špatný nápad... :yes:
  • 00 !

    foto

    "anonym" [78.102.49.XXX] 18.03.10  21:27

    « pero

    naprosto podepisuji výše napsané ,sám to neumím vyjádřit lépe - šaškárna a tragikomedie toť F1...................
  • 00 !

    foto

    "anonym" [82.114.215.XXX] 18.03.10  20:07

    « re kudy z nudy

    tolik komentářů k nudnému závodu :-)sezona 2010 bude opravdu vyjímečná..zatímco předchozí roky bylo potřeba vidět start zastávky v boxech a konec od tedka se mrknem jen na start a posledních pár kol - mezitím si dáme turnájek v pokeru bernie dík
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Jirka 1" [85.207.211.XXX] 17.03.10  20:07

    « Re: Kudy z nudy?

    Nemáš vůbec ponětí, co se od dob "špatné" aerodynamiky zna F1 změnilo... >:D Motory jsou někde úplně jinde, převodovky jsou také někde úplně jinde, pneumatikz jsou také někde úplně jinde, si vzpomeň, jaké gumy měly F1 v sedmdesátých letech na přenos cca 500 kobyl a jak malé jsou dnes pro přenos výkonu okolo 700 k, před pár lety až 900 k... Užší přední gumy jsou proto, že ty širší měly příliš velký grip a auto nechtělo zatáčet - pořád se volá po větším gripu a když je, tak je najednou problém...

    Jak říkám - nic nevymyslíte, pokud se technicky nevrátíte zpět do sedmdesátých let. Formule jsou příliš rychlé a čím rychleji jedou, tím se hůř předjíždí. Auto, které je o pouhých 0,3 s na kolo, měřící 5 km, rychlejší, je prakticky nedohonitelné a nepředjeditelné (to je blbý slovo >:D )...
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Pokus" [109.73.214.XXX] 17.03.10  18:41

    « Re: Re: Zjednodušení..

    Většina regulací zvedá náklady, protože se hledají mnohem hůře (a také složitěji na vývoj - dráže) cestičky jak, kde a co ještě vylepšit, popř. obejít.
    Pokud bude motor omezen emisemi, tzn. (zjednodušeně řečeno, vím že to tak jednoduché není, ale jde o princip) je potřeba energii, která není využita při spalovaní ne kumulovat (jak to dělal v principu při brždění KERS), ale vůbec ji nevyrobit, tzn. zlepšit (zvýšit) účinnost motoru.
    Nejde o plnou, nebo do třetiny naplněnou nádrž, ale loni měli F1-ky nádrž plnou a letos také, jen je tam objemově trochu víc benzínu. Bezpečnost jsem zmínil z důvodu, že o tu jde v posledních letech všem zainteresovaným kolem F1 především a tohle mi přijde jako dráždit hada bosou nohou, prostě takový malý krůček (z bezp. hlediska) zpět.. ale vlastně ano, nebudou již utržené tankovací hadice vláčeny boxy a hořlavé koule v podobě formulí už v boxech také nebudou k vidění.. vše se dá v závěru krásně vysvětlit ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.10  16:52

    « Kudy z nudy?

    Tek ja prileju svou trosku oleje do ohne...
    Co delalo formuli atraktivni? Souboje na draze. Souboje v zavode a v kvalifikaci.
    Proc to ted nejde? Protoze technika nedovoluje jezdcum predjizdet, protoze priblizit se na doraz znamena byt v nevyhode. Nestaci prekonat vzdalenost jedne formule, ale jedne formule + aerodynamickeho pytle spinaveho vzduchu. Formule by tak musela byt na kolo o hodne rychlejsi nez souper. Alespon v danem useku je treba najit tak pul sekundy navrch...

    Omezit aerodynamiku, pridat mechanicky grip. zvetsit zpatky predni pneu, klidne zvetsit i zadni pneu. Aerodynamiku omezit nejak tak, aby celkovy pritlak tvoreny aerodynamikou mel nejakou maximalni hodnotu, tak aby uz nemelo smysl vymyslet dalsi aerodynamicke hejblatka a radsi se zamerit na mechaniku.

    Fluidni tlumice? klidne. separatni brzdeni leva a prava strana auta (nebo napric), klidne. KERS? klidne, kdyz chcete.

    Co delalo formuli zajimavou byly souboje znacek - pneumatiky, motory, ridici jednotky, vsechno co je dnes uniformni pridavalo faktor nahody a nejistoty. Vsechny tyto veci bych opet uvilnil. Pouzivaly tymy oboustrannou telemetrii? Chyba byla nasadit jednotnou ridici jednotku. Mel se zafixovat komunikacni protokol a rozdat jednotne (byt scramblovane) vysilacky, ktere prenasely jen predem urcene a omezene mnozstvi prikazu do auta. A treba jen jeden prikaz za kolo, aby se to nezneuzivalo(kodovani slozitych prikazu pomoci jednoduchych kombinaci).

    Jestlize se vyplaci byt v predu protoze auta za tebou maji problemy predjizdet, vratit dulezitost kvalifikace. Hodinova a se vsemi jezdci na trati dle libosti. 12 odkrouzenych kol jako limit a videlo by se. Pokud tymy vyciti sanci zapracovat na kvalifikaci, maji nyni realnou sanci ze se jejich snahy zuroci. A jine tymy zase muzou utocit v zavodech. Kvalifikace a zavod by se tak staly vice oddelene discipliny. Ale vedly by k lepsi podivane, kdy se rychlejsi v zavode prokousavaji rychlejsimi v kvalifikaci.

    vratit zpet povinne tankovani, pripadne i udelat volitelne. nejmene dva pneumatikarske koncerny ktere souperi mezi sebou. Neomezovat smesi, jen pocet sad ktere pilot ma na velkou cenu k dispozici.

    zpatky bodovani 10 6 4 3 2 1, ono nikoho opravdu nezajima 6te misto v poharu konstrukteru...

    Protoze v dobach kdy tohle bylo, byly zavody zajimave a vzrusujici. Jedine co se od tech dob prokazatelne zmenilo vyvojem a ne narizenimi, je aerodynamika, takze kdyz se omezi ta, a zvysi mechanicky grip, zavody by se mely zase vratit k lepsimu.
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Jirka 1" [85.207.211.XXX] 17.03.10  16:16

    « Re: Zjednodušení..

    Ale to je přesně to, co vedlo k obrovskému nárůstu výkonů a nákladů, proto se to muselo zregulovat... Emise nic neomezí, seberou dejme tomu 50 kobyl, ale když zbytek neomezím, dalších 300 někde nahoním... A proč by nebylo bezpečné mít plnou nádrž? Jezdíš také jen s třetinou paliva v nádrží?
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Jirka 1" [85.207.211.XXX] 17.03.10  16:13

    « Re: Žádný bodový systém nepomůže F1 lépe, než jeho zrušení

    No, minulou sezónu měl nejvíce vítězství Button, který je nasbíral za prvních 7 závodů a pak se vlastně jezdilo jenom pro srandu králíkům... :-) Nebo jestli si pamatuji svého času excelentní sezónu Schumiho, když vyhrál prvních x závodů a vyhrál by další, kdyby ho Montoya v tunelu nesejmul... :-) Takže v polovině sezóny by se to mohlo odpískat...
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Libor Tr" [85.92.53.XXX] 17.03.10  14:23

    « Re: Minulé závody a pan Haura

    Ano, závod roku 1981 v Jaramě byl "vláčkový", ale pro mne přesto strhující, když Villeneuve s těžkým a neohrabaným ferrari 126C za sebou držel neustále dorážejícího Laffita, Reutemanna, Watsona a další tuším snad desítky kol a to vedení udržel snad o jeden metr. Laffite tehdy jezdil s čumákem trvale zabořeným pod zadním křídlem ferrari, ale předjet nešlo a Villeneuve neudělal chybu. Trochu se mi to pak připomělo v Imole 2005, kde to bylo podobné jen ve dvojici mezi Alonsem a Schumim.
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "RoBertiino" [88.146.65.XXX] 17.03.10  11:20

    « Minulé závody a pan Haura

    Zareaguju na předchozí příspěvky. Emil má sice pravdu, že se tehdy nedělo pořád něco v každém kole, ale to, že to nebylo vidět, je mnohdy problém faktu, že pořadatelé měli na trati deset kamer a konec. Tak to se pak opravdu nenasnímá mic moc, když čtyři byly v depu a šest na okruhu. Dále, je nesmysl tvrdit, že se v každém závodě a v každém kole předjíždělo jako o život, vzpomeňme taky na jeden vláčkový závod ve Španělsku 1981, kde do cíle dojelo pět pilotů v rozmezí jedné vteřiny. Jenže těch opravdu závodních akcí bylo daleko víc a je to s nimi jako u nás dříve narozených s vojnou. Byl to opruz, ale když na ní vzpomínáme, vybereme si jen to lepší. A já se bojím, že za posledních pár let si z F1 toho moc vybrat nemůžu. Vezměme si třeba - a to opravdu jen namátkou lovím z paměti - GP Itálie 1971, kdy se pořadí na špici měnilo více než 15x. Grand Prix USA 1983 a souboj Cheever vs. Arnoux. Souboje Senna / Mansell, třeba GP Maďarska 1988. Nebo i ty nepředjíždivé, ale plné napětí - opět Mansell / Senna v Monacu 1992. Tam bylo i jedno, že se Nigel nedostal dopředu, ale bylo vidět, že chce závodit a ne držet pozici. Totéž Regazzoni a Scheckter na stejném místě v roce 1979. Prostě mám dneska pocit, že rada několika desítek mozků a několik terabytů provede vyhodnocení, spočítá, že se pilot dopředu bez větší námahy nedostane, a tak mu to ani nebude doporučeno. Ale to je opravdu na samostatnou debatu či rozsáhlou úvahu.
    A ještě k Petru Haurovi. Psal komentáře v MOTORu do konce roku 1983, pak záhadně zmizel, pokračoval Karel Hrubec, ještě se několikrát objevila značka -hra- snad to byl i Haura, ale jak mi jednou sdělil jiný novinář Minařík, měl snad Haura emigrovat. To ale není ověřená informace. A kde je mu konec? Pokud je ještě naživu, a já bych mu to moc přál, tak mu bude kolem sedmdesáti, osmdesáti let.
  • 00 !

    foto

    neregistrovaný: "enick" [193.165.166.XXX] 17.03.10  10:16

    « a co takhle

    zakázat radiokomunikaci mezi boxy a pilotem? Prostě dnes počítač říká co má nebo nemá pilot dělat a příkazy se předávají vysílačkou. V případě zákazu bude na pilotovi jak vyhodnotí určité situace, vzniká také daleko větší prostor pro chyby atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.10  09:39

    « Žádný bodový systém nepomůže F1 lépe, než jeho zrušení

    Je zajímavé, že když Bernie Ecclestone navrhl medailový systém, byl prakticky všemi zadupán do země. Ale proboha, co lepšího lze vůbec vymyslet?
    Akci a maximální riziko by F1 dodala jedna maličkost - všichni jezdci by po skončení závodu obdrželi 0 bodů. Nic jiného na změně pravidel není třeba! Zdá se vám to nesmyslné ??
    Ale kdepak. O pořadí jezdců by se totiž naprosto bez problému rozhodovalo podle nyní platných pravidel, které se používají v případě rovnosti bodů (a rovnost by byla zaručena, všichni by měli 0). První by byl jezdec nejvyšším počtem vítězství, druhý s druhým nejvyšším počtem vítězství, atd. Po seřazení všech jezdců s vítězstvím v GP by následoval stejný postup s jezdci, kteří dosáhli nejlépe druhého místa, atd. až k poslednímu.
    Ano, tušíte správně, v tomto systému jeden dobrý výsledek v podstatě maže všechny horší! Tedy až na případ rovnosti nejlepších umístění, kdy by k dalším umístění přihlíželo.
    Jezdec ze středu pole by tak např. jedním druhým místem okamžitě přeskočil všechny své obvyklé soupeře. A co víc, o mistru světa by konečně rozhodoval výhradně počet vítezství v GP. Jestliže pojedu druhý s odstupem 1s, tak udělám cokoli, abych se dostal dopředu, protože k čemu je mi druhé místo?
    K ničemu !
    A o tom to je !
  • 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Pokus" [88.86.111.XXX] 17.03.10  09:23

    « Zjednodušení..

    Osobně se počítám také mezi fanoušky F1, ale loni mé nadšení ochladlo opravdu hodně pod bod mrazu a letos jsem se vydržel na první závod dívat pouhá dvě kola. To co "finanční cirkus" na kolech předvádí mi prostě za ten čas strávený před obrazovkou nestojí.
    Jakákoliv změna pravidel pokud není vůle (jak bylo již v diskuzi napsáno) nic nevyřeší. Největším úletem vidím loňský ECO - KERS, který stál jen spoustu peněz ve vývoji, aby vše nakonec přišlo vniveč.
    A teď konečně můj návrh na zjednodušení.. (omlouvám se, ale nejsem extra technický typ, takže možná nereálný, ba dokonce šílený). Motor by měl předepsané maximální hodnoty ve výfukových plynech a k tomu nějaké "rozumné" rozpětí objemu v počtu na válec. Ani s ostatními bych si hlavu moc nelámal, byla by dána max. váha, šířka, délka, rozvor, výška, plocha a počet křídel, šířka pneumatik a co já vím co ještě.. prostě čím méně omezení, tím lépe. Jakékoliv "čachry" se závodní strategií z pozice lidí od stolu (FIA) jsou podle mého také na nic, vše se v závěru omlouvá bezpečností.. a jak je asi bezpečné mít na startu v autě 3x tolik benzínu než loni? Teď je vlastně F1 v bodě, ze kterého není díky předpisům kam se pohnout (což zde bylo již také zmíněno). Domnívám se tedy, že omezení exhalací by F1 nakoplo správným směrem (a když už nic, bylo by alespoň pár let co vyvíjet) a v případě potřeby by šel výkon motoru celkem jednoduše "zregulovat".
  • « 00 !

    foto

    neregistrovaný: "ascari" [194.213.41.XXX] 17.03.10  08:29

    « Re: Regazzoni a jeho výrok

    ano ano.. a komentáře ze závodů byly psány výborně,i když zhruba s měsíčním až šestitýdenním zpožděním.Autor Petr Haura ( aspoň doufám,že si pamatuji jméno správně) měl přehled a asi i lásku k F1.Kdepak je mu asi dneska konec?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.10  01:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vettel vs. Rosberg

    Bodové zvýhodnění předjíždění samo o sobě nemusí být špatný nápad, ale obávám se, že pak by stačilo, aby se dva jezdci někde na chvostu pole "domluvili" a dvakrát za kolo jeden druhého pustili... možná ošetřit to v pravidlech tak, že pilot nemůže být znovu obodován za předjetí toho samého soupeře. Ale na konzervativní F1 je to příliš radikální pravidlo.

    Spíš bych byl pro ty změny v aerodynamice, aby bylo možné jet v těsném kontaktu za soupeřem, aniž by "špinavý" vzduch zhoršoval jízdní vlastnosti monopostu.
  • 00 !

    foto

    neregistrovaný: "Libor Tr" [90.176.102.XXX] 17.03.10  00:31

    « Regazzoni a jeho výrok

    Ano, ten časopis zvaný zkráceně "MOTOR" s touto Regazzoniho větou (byla v rámci obsáhlého rozhovoru s názvem "Na silnici opatrně, na okruhu rychle") si pamatuju. Na jeho titulní straně bylo foto Regazzoniho tváře s modrou kšiltovkou Goodyear. Koupil jsem ho v Luhačovicích v roce 1975 v den, kdy se jela GP Holandska v Zandvoortu (tuším, že někdy v červnu) a já ji neviděl, protože jsem jako třináctiletý musel s rodiči na ten pitomý výlet. Dodneška si pamatuju na ten můj vztek, že jsem ten závod, který tehdy přenášela přímo Čsl. televize neviděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto will83

    will83 17.03.10  00:19

    « Re: Re: Příliš slabé motory

    Měl jsem zato, že se min hmotnosti uvádějí bez pilota, ale to je jedno, protože 620 kg + 240 l paliva vychází stejně kolem 800 kg.........
  • « 00 Reagovat !

    foto chufu

    chufu 16.03.10  23:02

    « Re: Re: Re: Nuda?

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.10  22:55

    « Re: Re: Nuda?

    Dal bych tomu ještě čas. Souhlasím s Alainem Prostem. Řekl že až si jezdci zvyknou na ovládání supertěžkého auta, tak se zase začne závodit. Zatím mě mnohem více děsí ty šílenosti co se teď narychlo vymýšlejí aby se to zatraktivnilo za každou cenu. Nějaká obrácená pořadí, nucené zastávky, to už bude opravdu jenom cirkus. V tomhle má Robertino pravdu.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…