RAV 4 100kw nebo 130kw
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007 01.11.2009 17:43
kastv9
- Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007 02.11.2009 14:40 WinDiesel
- Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007 01.12.2009 18:24
-
motor 02.11.2009 13:50
Marikovec
-
Re: motor 02.11.2009 14:44
WinDiesel
-
Re: Re: motor 02.11.2009 15:30
Marikovec
-
Re: Re: Re: motor 02.11.2009 17:26
WinDiesel
-
Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 17:55
Marikovec
- Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 18:46 WinDiesel
-
Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 19:39
kolmar
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 20:23
Marikovec
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 22:30
kolmar
-
Re: motor 17.11.2009 17:09
Marikovec
- Re: Re: motor 17.11.2009 23:10 kolmar
- Re: Re: motor 17.11.2009 23:47 Čičo
-
Re: motor 17.11.2009 17:09
Marikovec
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 22:30
kolmar
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 20:23
Marikovec
-
Re: Re: Re: Re: motor 02.11.2009 17:55
Marikovec
-
Re: Re: Re: motor 02.11.2009 17:26
WinDiesel
-
Re: Re: motor 02.11.2009 15:30
Marikovec
-
Re: motor 02.11.2009 14:44
WinDiesel
- Už nikdy Toyotu. 25.02.2015 10:16 Josef123456789
-
kastv9 01.11.2009 17:43
RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
Nevím jakou vybrat, stačí 100kw, která je úspornější, ale zdá se mi to na SUV docela málo nebo jít raději do 130 kw, která má větší spotřebu, ale je silnější a "lépe jede"?-
-
kastv9 02.11.2009 16:40
« Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
ok, řeším spíš, zda nemít o 1,5 l větší spotřebu u 130 kw a větší pocit jistoty při předjíždění a výkonovou rezervu, když pojedu s naloženým autem a boxem na střeše. Jaká jsou rozdíly ve spolehlivosti?
To Marikovec: i já bych bral automat, ale v naftě není a benzín nechci-
Marikovec 02.11.2009 17:11
« Re: Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
V cechach neni automat v nafte? Lebo v Sk ho mame, cena 31.600,- EUR. Inak aj ja som dlho odmietal pomyslenie na benzin, ale ked som sa povozil na tom novom 2,0 s automatom tak som bol velmi milo prekvapeny.
Spolahlivost - v servise Toyoty ma vyslovene odradzal chlapik od 130 kw D-Catu, pretoze sa kazi a ma udajne velke straty oleja -
WinDiesel 02.11.2009 17:21
« Re: Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
Pokud je automat v nabídce, bude pouze se střední verzí 2,2 D4D jako u Avensis. 110 kW mi přijde fajn. 130 kW mi přijde jako extrém.
Spolehlivost motoru po faceliftu 12/2008 je příkladná, reklamace 0. U verze 130 kW přechod z 1800 bar na 2000 bar, vylepšené piezovstikovače. U verze 100 kW přechod na 110 kW a přechod z 1700 bar na 2000 bar a také z aktuátorových vstřikovačů na piezo. Vidím tady největší posun - na vyspělých trzích se může objednávat 110 kW a 130 kW jako D-CAT, u nás je myslím 110 kW s DPF a oxidačním filtrem.-
kastv9 02.11.2009 18:19
« Re: Re: Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
To WinDiesel: uvažuji o r.v. 2007, tedy verze před faceliftem, to s automatem moc nejsou, jaké jsou realné spotřeby u obou verzí, s autem najedu ročně teď asi cca. 30tkm, takový mix, jízda po vysočině (proto 4x4)a dálnice tak 50/5O, ty 130 kw jsou i lépe vybavené, to mě taky láká-
WinDiesel 02.11.2009 18:43
« Re: Re: Re: Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
130 kW je paráda ale D-CAT spotřebovává pořád trošku paliva, dynamicky se jezdí za stejnou spotřebu jako u konkurence ale když chceš spořit tak to prostě nejde, stále je potřeba trošku paliva na vypalování filtru částic a na redukci NOx. Nekouříš, nesmrdíš ale něco to stojí.
100 kW má jistě nižší spotřebu a spořit se dá.
V obou případech ti prolustruji motorovou historii aut která si vyhlédneš. V záruce se měnily vstřikovače u obou verzí, chtělo by se to dozvědět něco o vozidle které si vyhlédneš. To se nesmí zanedbat jinak by Tě to mohlo stát velké peníze - u 100 kW 9000 za vstřikovač a u 130 kW 14000 za piezovstřikovač. Pokud budeš mít zájem, mohu Ti pomoci a předejdeme tomu spolu, mám nějaké možnosti.
Reálné spotřeby 7,5 / 8,5 litrů 100 kW / 130 kW. Samozřejmě záleží na stylu jízdy ale u 130 kW je jistá spodní hranice a pod tu se nedá jít (cca 6,5, ale to je trápení).
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 01.12.2009 18:24
« Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
Zdravim k polemike pri RAVke ci 100kw alebo 130kw diesel ti poviem len tolko ze ak nechces RaVku pouzivat ako tazne vozidlo na 2000 kg prives tak ber urcite 100 kw. Ja mam 130 kw RAVku a pokial by som za nou netahal asi 30 krat do roka lod s cca 1800 kg tak by som bral 2.0 benzin( neznasam diezle ) ale s tou lodkou sa trapil pri skus jazde aj ten 100 kw diezel. Podstatnou nevihodou pri 130 kw D-CAT motore jeaj nutnost tankovat bezsirnu naftu ktora je o cca 2 kcs drahsia ako normalna. ale ak ju nepouzivas tak sa dost zasiera filter co ma za nasledok zvisenie spotreby o cca 1,5l/100km-
-
"-- skrytý --" 02.12.2009 15:11
« Re: Re: Re: RAV 4 100kw nebo 130kw od roku 2007
Zdravim
s tym obsahom siry som si nie celkom isty,lebo pokial viem tak niektore nafty su priamo oznacovane ako bezsirne ( je pravda ze vo vecsine pripadov meju aj vecsia cetanove cislo jediny co vie robit naftu s cet cis nad 60 a je oznacovana ako nafta so standartnym mnozstvom siry je ARAL ),ale samozrejme nebol som v ziadnej rafinerke aby som sa mohol presvedcit na vlastne oci ako sa co robi. Z mojich skusenosti a zo spravania sa D-CAT motoru mi ale vychadza ze tam daky rozdiel bude lebo zvysena spotreba jesposobena ovela castejsim vypalovanim filtra pri pouziti klasickej nafty
-
-
-
-
Marikovec 02.11.2009 13:50
motor
Pamatam si, ze ked robili test Rav4 s d-cat motorom tak z neho vyslo, ze sa tato silnejsia motorizacia moc neoplati. Cena, vacsia hlucnost, tazsie ovladanie plynu a spojky a spotreba boli veci ktore im najviac vadili. Mna osobne odradila informacia od servisaka, ze motory d-cat sa viac kazia ako D4d. Ja by som siel radsej do mensieho D4D, ked uz by som mal brat naftu. Inak ja som uz viac-menej rozhodnuty pre Ravku s benzinom a automatickou prevodovkou. Je to podla mna najlepsia volba.-
WinDiesel 02.11.2009 14:44
« Re: motor
Kdyby nebyl benzín o 150 tisíc (tedy v našich), uvažoval by jsi možná jinak. Cenová politika Toyoty je plná záhad, diesely s výjimkou 130 kW )do roku 2009) jsou ale opravdu úsporné, takže ten rozdíl probendíš v benzínu, leda že by jsi jezdil 5000 km ročně na což nevypadáš...
130 kW D4D 2009 a výš je úsporná také, používá se 2000 bar vstřikovacího tlaku a nejmodernější piezovstřikovače. Systém D-CAT byl také vylepšen.-
Marikovec 02.11.2009 15:30
« Re: Re: motor
Cenovy rozdiel medzi benzinom automatom a naftou manualom je v Sk iba 10.000,- takze to je vlastne porovnatelna cena. Otazka je iba ci xcem v tej cene automat alebo manual, myslim ze z hladiska komfortu je automat lepsi a naviac sa da hodit aj do sekvencneho "manual" modu. No a keby sme porovnavali naftu automat a benzin automat tak ta nafta je o 100.000 Sk drahsia a pritom ma spotrebu 7,2 kombinovanu a benzin ma 7.5 co je zanedbatelny rozdiel, takze aj tu sa mi zda varianta benzinu zaujimavejsia.-
WinDiesel 02.11.2009 17:26
« Re: Re: Re: motor
Vcelku s Tebou souhlasím jen tím porovnáním spotřeb obou motorů jsi mne rozesmál. Vidím že patříš mezi ty, kteří věří papírovým hodnotám - (to jsou ideální hodnoty, kterých se v praxi nedá dosáhniout).
Takže až na to šlápneš v automatu, tak se s tímto velkým autem připrav na minimálně 9,5 l/100 km. U dieselu to bude těsně pod 8 litrů.
O tom jsem mluvil, některé věci se nedají ošidit.
Např. u Subaru jezdí ve Foresteru boxer diesel za 7 a benzín, který je slabší, jezdí za 10. To je se stálým náhonem na všechny 4 realita a u RAV4 to nebude příliš rozdílné.-
Marikovec 02.11.2009 17:55
« Re: Re: Re: Re: motor
Nuz ale ked hovorime o spotrebe a tie auta zrovna nevlastnim, tak mozem vychadzat iba s papierovych hodnot. Nieco sa da usudit aj od udajov, ktore daju znami - napr. kamaradka ma ravku 2007 D4D a spotrebu ma 6,7 a to jazdi ako blazniva, takze s tymi 8 l akosi nemozem suhlasit. Ako je to u CVT v Ravke realne to neviem, pretoze zatial nepoznam nikoho kto ju ma. Ale tu na fore je napr. jeden manik a ten ma rovnaku motorizaciu v Avensise a spotrebu 6,8. Tak nech ma to suvko o 1 liter viac to je 7,8, alebo cert to ber aj 8 aj tak je to super spotreba-
WinDiesel 02.11.2009 18:46
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
Já jsem spíš pesimista, jsem rád že kamoška jezdí za tak málo. Sám jsi to řekl !!!!! U dieselu mohou i ženské jezdit úplně pitomým jízdním stylem a auto se jim nepomstí. Benzín se nedá ošálit, věř mi, bude to kolem 9.
Ale kdo se chce spálit, spálit se musí. Nicméně pořizovačka v benzínu je dobrá a automat taky. -
kolmar 02.11.2009 19:39
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
Outlandera si skusal? tusim si minule spominal, ze sa chystas, vsak?
Spotreba bude vzdy vyssia ako pise Win. No je to neskutocne relativne od jazdneho stylu. Napr. jeden pan s Foresterom dosiahol spotrebu cca 4.5 l, ale to vyslovene bola rychlost kamionov, nad 80 asi tazko, inak za 6,5 to chodi v poho - asi najuspornejsei SUV.
Ak tu ravku kupis, tak po par tis. ju hod na auto.cz je to urcite zaujimava kombinacia pre viac ludi :-!-
Marikovec 02.11.2009 20:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor
Dobre sa pamatas. Este som ho nevyskusal, akosi som este nemal kedy, ale kupovat to budem az niekde v decembri/januari takze este je cas, urcite ho vyskusam. Inak ceny este idu dole. Forester je napr. teraz o 16 percent lacnejsi (akcia). V Cechach je zase akcia na Ravku a dufam ze nieco podobne hodia kazdu chvilu aj u nas. Je to velmi mile, nakoniec ta Ravka s automatom bude este hlboko pod 800.000,--
-
Marikovec 17.11.2009 17:09
« Re: motor
Servus Kolmar, vcera som bol pozriet toho Outlandera a mam z toho take zmiesane pocity. Vonkajsimi rozmermi je jednoznacne vacsi ako Ravka a na zadnych sedadlach je urcite viacej miesta. Objem batozinaku som si teda vobec neni isty ci je viac ako pri Ravke (uvadzaju sice hodnotu 882 ale to je nabeton rozmer az po strop a nie po plato, pretoze vizualne sa mi to vidi priblizne rovnake, mozno o trochu viac) Ak aj ma batozinak na dlzku o trochu viac, tak je dost divne uzky - zuzuju ho hlavne blatniky z vnutornej strany. Miesto pre vodica a spolujazdca mi pripada rovnake ako u Ravky co do sirky. Pre nohy tam moze byt viacej miesta ale ako som uz pisal s tymto zrovna ja problem nemam pretoze nemam 2 metre vysku. Dost sa mi paci ta kozou obtiahnuta palubovka - to je fakt pekna vychytavka. Celkovo interier ma velmi pekny, urcite lepsi ako ma Forester. Co ma ale dost znechutilo sú vyssie ceny ako pri Ravke, ale hlavne mi hovoril predajca ze velke percento suciastok u Outlandera pochadza od peugeot-citroen a to vratane dieslovych motorov. Toto ma vyslovene odradilo, chcem si kupit japonske auto a ked polku Outlandera robia zabozruti tak to vlastne ani nie je japonske auto. Toyota a Subaru maju svoje motory takze radsej budem rozhodovat medzi tymito znackami. Ako som povedal - ak da do konca roka Toyota akciu na ten benzin s CVT prevodovkou tak to beriem. Ak nie tak to sa uz viac oplati brat toho forestra boxer diesla za tu akciovu cenu aj ked to je iba manual. Kua keby tak este dali Subaraci do lesnika ich novu CVT-cku s 2,5 benzinom tak neviem neviem...zase by som mal problem sa rozhodovat.-
kolmar 17.11.2009 23:10
« Re: Re: motor
Zdravim, tak batozinak a priestor nechajme bokom...o tom sme uz popisali. Coze ti povedali v Mitsu? na tom aute je Francuzke iba agregat 2.2 HDI, nic viac!!! Cele auto je vyvijane v Japonsku, podvozok aj napr. prevodovka je japonska... cize ostal len agregat. No dava sa tam aj 2.0 od VW (toho sa ja vyhybam oblukom) alebo 2.4 MIVEC - bendzin, tiez z japonska... a da sa kombinovat s automatom!!! no cenu racej nezistujem :-|
Inac, skusal si aj jazdit? lebo mna to auto svojim kompromisom medzi komfortom a jazdnymi vlastnostami, slusnym riadenim a radenim s tym zabozruckym motorom prekvapilo...
Tak ci Forester, alebo RAV-ka, tak urcite to neolutujes, mne ako som pisal na Ravke vadil najviac pristor, no kedze ty nesi dlhan ako ja tak asi neni o com, je to velmi kvalitne auto.
PS: este je tu variant Outback s 2.5i a CVT ?? ci to uz mimo misu?-
Marikovec 17.11.2009 23:28
« Re: motor
No celkovo ten typek v showroome bol nejaky divny. On teda tvrdil ze tam je kopec veci francuzskych okrem toho motora. O benzinoch viem ze su od nich. K tomu cvt no co ti mam povedat... Dava sa tam ale ked ti sam predajca debilko povie ze to je onicom motor a ze o tej prevodovke vlastne nic nevie tak co si ma clovek o tom mysliet? inak je drahsi od Toyoty o 20 litrov. Jazdit som neskusal lebo predajca s tym mal nejaky problem ze teraz sa to akurat neda (a naviac mali k dispozicii iba diesel s automatom ktory stoji melko a to je vlastne pre mna cenovo pase.) Proste vravim ze som bol z toho mierne znechuteny.-
kolmar 17.11.2009 23:43
« Re: Re: motor
Madonna... mozes mi prezradit v ktorom showroome si bol? Ja bol este pred rokom v PO a hoci som mlady chalan hned som skoncil v aute a jazdil... a ziadne neda sa... neviem a o nicom som od neho nepocul.
Prave naopak, ten motor ja osobne nepoznam, no napr. jeden pan diskuter (naozaj) co dlhe roky ma nieco s Mitsu a dost sa v tom rozumie hovoril, ze ak skusal Outika s tym Mivecom tak to vraj islo naozaj paradne... tak teraz neviem komu verit...
Ja sa chystam "pretiahnut" CX-7 s dieselom... tak som zvedavi, no cena je tam brutus - 33 tis!
-
-
-
Čičo 17.11.2009 23:47
« Re: Re: motor
Žabožrúti nerobia polku Ouťasa - bol kompltne navrhnutý a vyrábaný je by Mitsu. Ale zatiaľ nemajú vlastný dieselový motor, takže 2,0 je klasické TDI od VW, 2,2 je HDI od PSA, s ktorým spolupracuje a vyrába pre nich súrodencov Outlandera - P4007 a C-Crosser. Ale v dohľadnej dobe sa pripravuje vlastný 1,8 DI-D.
A Outlander je kus väčší ako Ravka - +11 cm rázvor, +30 cm na dĺžku...-
-
-
kolmar 18.11.2009 00:34
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
Diky... to mi hovori aj otec... to si mozes fakt odpustit. Ja jazdim na Fabii, co ma 100 k a ide 180... myslis, ze do SUV by som bral nieco co ma 120?? jazdil som Ravku a diky... pre mna malo, proste chcem dostatok vykonu a krutaku na obehovanie... mne sa napr. novy i-DTEC v Accorde co ma 150 k zdal malo... no novy 180 konovy som zatial neskusal...a v blizkej dobe nehrozi ;-\
Proste ak mam plne auto a prives vzadu tak nerad som ak ma kamiony obehuju...to je dalsi dovod...-
Marikovec 18.11.2009 09:26
« Re: motor
Tak aspon sa mi potvrdzuje ze ten predajca trepal kraviny. Bol som v Blave, tam sa v niektorych showroomoch spravaju trochu divne, hlavne ak nemas vyholenu hlavu a na krku Ti nevisi 10 kilova zlata retaz. Ja osobne si myslim narozdiel od debka predajcu ze benzinovy motor od Mitsu (ma objem 2,4, nie 2,5) v kombinacii s tou CVT nie je vobec zla volba, ma celkom fajn parametre aj spotrebu. Naviac o benzinovych JP motoroch sa vseobecne vie ze su velmi dobre a spolahlive. Podla mna ten kec ze je to onicom motor prameni s klasickej vlastnosti predajcov v poslednej dobe ze za kazdu cenu chcu kazdemu nanutit naftu a kecaju tie kydy o tom aky je naftak uuuuzasny lebo ma nizku spotrebu a hlavne obrovskyyyy krutaaaaak. A mam take podozrenie ze o tom benzinaku ani moc nevedia aspon ten v mitsu sa teda moc nechytal. Trepal tam o tom, ze rozdiel v spotrebe je aj 3-4 litre, ale ked som tabulkovo porovnal spotrebu pri benzine a nafte automate tak rozdiel je 1,5 litra/100 km z coho bol ocividne prekvapeny. Cenový rozdiel je 120.000,- Sk takze nech mi nikto nehovori ze sa ta nafta az tak super oplati. Krutak je sice pekna vec, ale v podstate je dobry hlavne na to aby auto dobre tahalo aj v nizsich otackach a nemusel si podradovat, cim zase hlavne setris palivo. Nie som si taky isty ci je az tak dolezity pri predbiehani. Ja napr. zatial jazdim na Ignise, ktory ma motor 1,3 VVT a krutak skoro ziadny hehe. Napriek tomu sa s nim predbieha fantasticky, staci si iba podradit aby motor isiel do otacok a zrychlenie je naozaj vyborne. Ja proste ten maly krutak vnimam hlavne v tom ze musim castejsie podradovat a pri pomalej jazde do kopca ma zase nuti viac namahat spojku, co vsak pri automate clovek neriesi, preto mi nevadi ze napr. ta Ravka v benzine a automate ma mensi krutak ako nafta.
Ale zas teraz som si precital tvoju poslednu vetu ze s tym chces tahavat prives, tak tam je asi fakt vhodnejsi ten naftak. Ja budem max vozit bicykle, vozik fakt iba vynimocne.Inak ten automat u naftaku nevyzera zle a podobne ako CVT ma tiez pod volantom packy sekvencneho radenia. Len ta cena je strasna.
Ty jazdis na Fabke? sak som si myslel ze si toho Outlandera kupil, to som potom nejak zle pochopil.
Cico, je pravda ze nasi otcovia behali v skodovkach no ale to bolo preto lebo nic ine sa proste nedalo kupit. A aj na ne sa cakalo neskutocne dlho. Ale to ti uz nepovedia ako casto sa stavalo, ze na ceste do Juhosky alebo Bulharska/Rumunska (to je totiz ta cela europa o ktorej pises) sa im dojebabrali a museli s nalozenou rodinou to riesit niekde v horach balkanu bez pomoci. Na 120 L som jazdil od 1994 do 2001 a podla mna to je jedno z najhorsich aut na svete. Chvala bohu ze uz odchadzaju do vecnych lovist tieto hnusne popolnice.-
kolmar 18.11.2009 12:18
« Re: motor
Tak aby bolo jasne, Outika som nekupil...fakt nie...zatial riesim ine problemy a auto najskor o 2 roky, no vsetko zalezi od prace/podnikania...
Ten motor v Ignise/Swifte je fakt dobry :yes: no nieco podobne ako mojich 74 kW vo fabe. Od spodu nic az ked krutis tak ide - casto pri predbiehani tocim cez 6000 ot/min. Mam rad vysokootackove bendziny...do osobakov :yes: , len do SUV viac sklulim po viac poruchovej nafte... nielen pre spotrebu , ale aj pre krutak. Ak ty neplanujes jazdu v terene, ani sem-tam tahat prives (dnes ma caka drevo :-) tak myslim, ze bendzin lacnejsi o 120 tis. je super volba... ale ak ta pribrzdi kamion v stupani, tak rataj s tym, ze to HDI bude na vrchole prvy... ale o to ti asi vobec neide...
Ked pojdes okolo tak sa skus zastavit inde...len z * co ti povedia!
[odkaz]-
Marikovec 18.11.2009 13:07
« Re: motor
Ja som rad ze zakladne nezazivne veci ako byvanie uz mam poriesene a mozem sa venovat uz takej uslachtilej a bohumilej cinnosti ako je kupa noveho auta :-)
Inak osobne si myslim ze pri jazde v terene a staci aj polna cesta na ktorej su popadane kamene a vacsie konare ktore musis prekonavat Ti nestaci ani ten krutak dieselu, tam sa pyta vyslovene redukcia. Bez redukcie tam musis aj tak stale namahat spojku, alebo ist prilis rychlo a riskovat ze si dodrbes podvozok. Skusal som to napr aj s Foresterom, ktory v nafte nema redukciu a musel som tam riesit spojku, aj ked zrejme menej ako by to bolo pri benzine.-
kolmar 18.11.2009 16:16
« Re: Re: motor
tak lesnik nema redukciu pri boxer dieseli?? to uz nevim a nemam cas to zistovat... musim bezat.
Skor som myslel ako teren, nejaky ten kopec a tak... kde ten krutak pomana naozaj lepsie... ale bez redukcie sa ta spojka bude katovat proste vzdy...a krutak pomaha aj v blate, kde potrebujes sili viac...-
-
Slavek-TDM 19.11.2009 13:40
« Re: Re: motor
Turbomotory Subaru nemaji redukci - asi by to pri plnym rejdu a knedliku poskodilo diferencialy.
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.12.2009 10:05
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
na co? vzdyt dneska ma 150k skoro leckterá dodávka....a zkus si jí pak předjet, když jedeš plně naloženej na hory a ona před tebou jede prázdná....já nevim, ale moji rodiče do Evropy nesměli, ale na předjetí 1203 ti šáde stačí...to je pravda.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Josef123456789 25.02.2015 10:16
Už nikdy Toyotu.
Když v Toyotě auto prodávají,tak toho naslibují - prý záruka na prorezivění 12 roků. Po 9 létech mi prorezl na karoserii úchyt předního pravého tlumiče. Auto má všechny servisní kontroly a přesto mi po dlouhých jednáních nebyla závada uznána. Prý podle manuálu výrobce se to jen natře nějakým odrezovačem a nastříká - ovšem za to chtějí (zloději) 7.500,- Kč. Zlatá Škodovka, tam svému slovu dostojí a prorezlý kus vymění. Proto radím nekupujte si TOYOTY.