BMW 320si (Wii-Jay)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 20.02.11 22:01
« Re: Rada
Wii
S posunutím by se nedotáčiviost dále potlačila, ale nebylo by to jako čistě zadokolková M3. I E92 je více "nedotáčívá/méně přetáčivá" proti E46, zvlášť s x-drive.
U tak ultimativní verze M3, jako je GTS, se na výkon který "stačí" nehraje.
Nejčastěji je (nepřímo) srovnávána s GT3 RS, která má shodný výkon z objemu o 564 cm3 menšího a poh. hmotnost o 85 kg menší, takže ještě lepší hodnota PS/kg by čerstvější GTS rozhodně "neublížila". ;-)
Ohledně těch turbodieselů, jde o srovnání toho momentálně nejlepšího co Audi vs BMW aktuálně nabízí... a tam je na tom s celkovou kultivovaností V8 TDI ještě podstatně/znatelně lépe, než 35/40d.
Co se týká V10 TDI a V12 TDI, to jsou hooodně vzdálené světy. Vysloužilý V10 TDI (PD) nikdy přilíš kultivovaný nebyl, to bylo spíš takové "uber TDI", i když v době svého příchodu na trh jeho 750Nm/313PS (později u R50 dokonce 850Nm/350PS) mnohým "vyrážel" dech a to jak na papíře tak v autě.
V12 TDI (1000Nm/500PS) je proti němu hotový samet, ale vedle dnešního V8 TDI (800Nm/350PS) nedává příliš smysl, jednak hmotností, ale především cenou.
V10 TDI jsem kdysi řídil v Touaregu (ve Phaetonu bohužel ne). V8 TDI jsem řídil v nové A8 asi deset minut po
V 12TDI v Q7. Zajímavá zkušenost, myslím, že moc lidí V12 TDI "neřídilo" a ani řídit nebude, stejně jako jiný motor v osobním voze s 1000Nm... >:-[] -
Wiii 20.02.11 21:03
« Re: Rada
WL:
Trochu mi to připomíná náš rozhovor v době mého příchodu na MACZ na téma A6 vs. 5er >:D >:D
No tak posunutím motoru by se RS5 zbavila nedotáčivosti nadobro a bylo by to ještě lepší auto, o tom snad nemusíme diskutovat ;-) Co se týče motorů - celou dobu píšu o tom, že je to prostě špatné - kdyby si dělali svoje vlastní motory, bylo by to mnohem exkluzivnější a z mého pohledu zajimavejsi ;-)
Když pořád zmiňuješ M3 GTS - té tenhle výkon bohatě stačí, je mnohem lehčí a vyšší výkon není třeba, určitě by inženýři v M Gmbh vytáhli z 4.4 V8 mnohem mnohem vyšší výkon - kdyby byl potřeba ;-)
Relativně dostupná atmosféra >:D >:D Počkej až si to přečte někdo z 90%ní většiny české populace >:D >:D Ty ti daji za to slovo "Dostupná" >:D >:-[] :yes: Jinak já samozřejmě souhlasím, že RS5 je úžasné auto a velice chválím použití atmosferického V8 ;-) :yes: Jen bych prostě posunul ten motor dozadu >:D Pak bych si ji dokázal představit v garáži ;-) Ale samozřejmě chápu, že to nejde udělat jen jeden model z A4/5 s jiným motorovým prostorem ;-) Možná by si z toho měli vzít ponaučení do příští generace a rovnou posunou přední nápravu tak, aby V8 začínala nad přední nápravou a končila daleko za ní ;-) >:-[] A pak tam dát zase V8 atmosféru a budou trhat prodejní žebříčky :-! :yes:
Jinak ano, je to skoro jisté, že v další M3 bude ten foukanej šestiválec ;-\ :no: Myslím že se tím pádem z M3 E9X stane stejná legenda jako je E30 (první) a E46 ("nejlepší")... Prostě poslední atmosferická M3 se zákonitě musí stát další legendou ;-) Uvidíme na kolik se inženýrum v M Gmbh podařilo napodobit atmosféru u toho dvojitě foukanýho šestihrnku v 1M a pak se uvidí ;-) Jako atmosféra to ale každopádně nikdy nebude...
Co se týče dieselů - absolutně souhlasím! 40d sice skvěle jede, ale V8 to není - ale zase se musim zastat 40d - je kultivovaný! ;-) :yes: Ale nesouhlasím s tebou ohledně motoru V12 TDI nebo té V10 TDI (myslim že to bylo v Touaregu R50 ne?) - to je podle mě už nesmysl >:D >:D
Jinak ano, velice slušná diskuze o autech - tak trochu po dlouhé době >:D I když, poslední dobou se tu hodně řešila moje nová M3 (mluvím o své diskuzi) ;-) :yes: :yes: Jak já se už těšim na jaro a do Mostu a na Ring.... jéééé to bude paráda :-) >:D :-! :yes: :yes: :yes: >:-[]
Alejandro:
Díky za odkazy, snad to dokoukám ještě dnes >:D >:D :yes:
A jakožto nedočkavec výsledku jsem si to překlikal >:D >:D M3 měla trochu lepší podmínky (silnice nebyla tolik mokrá), ale RS5 je zase 4x4, což jí na mokru dává velkou výhodu... Prostě je to zhruba srovnatelné, ale já bych stejnak volil M3... Srdce mi jinak nedovolí...
Každopádně DOWNSIZING SMRDÍ!!!! >:-[] :no: :no:
PS: Ted kdyz na to koukam na celé - taková pěkná videjka a ona jsou z ČR >:D :yes:
PPS: ted koukám, že tohle je příspěvek č. 11333 pěkné číslo >:D -
Alejandro 20.02.11 20:49
« AUDI RS5 vs BMW M3
Tohle je dokonalá diskuze o autech, tohle se moc často na MACZ nevyskytuje.
Takže přihodím trochou videa, co jsem posbíral na YouTube.
Zde je test M3 i RS5 na stejné okresce stejným řidičem a je tam i tzv. fuel consumption test, což nemusím překládat.
1. Audi RS5 Part 1: [odkaz]
2. Audi RS5 Part 2: [odkaz]
3. Audi RS5 akcelerace až k omežovači: [odkaz]
4. BMW M3 Part 1: [odkaz]
5. BMW M3 Part 2: [odkaz]
Názor si každý udělá sám. :-) -
white label 20.02.11 20:14
« Re: Rada
Wii
Další posunutí motoru více za přední nápravu by RS5 prospět samozřejmě mohlo, otázka je jak moc (v testech RS5 jsem na to opravdu stížnosti nečetl), taky protože RS5 není zadokolka kde to má ještě větší smysl..., navíc to nemá negativní vliv na prostornost kabiny a dělat výrazněji "posunuté" uložení jen pro RS5, by se nevyplatilo ani BMW u M3.
Co se týká tebou očekávné větší rychlosti RS5 proti M3, tak tam je třeba si uvědomit jednu zásadní věc. Vzhledem k větší hmtnosti RS5 (především díky quattru) by musel být výkon čtyřlitrového atmosferického V8 RS5 ještě mnohem vyšší, než u M3, což je ovšem u (objemově) srovnatelné atmosféry dnes prakticky "nemožné". Jednak nejde o žádných 5 let rozdílu ve vývoji, protože RS5 přišla s časovým rozdílem pouhých 2,5 roku proti M3 E92, ale hlavně pokud tvrdíš, že je na tom divize M se svými motory mnohem lépe, než "uřezané" motory Audi RS, proč to není vidět na třeba zrovna na tom motoru z nesrovnatelně dražší a mnohem ultimativnější M3 GTS, která přišla ve stejné době jako RS5 a má z většího objemu (o cca 200 cm3) stejný výkon jako "invalidní" motor RS5?
Přesto, aby byla RS5 rychlejší, než M3 stačilo "přifouknout" tento motor ve stylu RS6, pak by se výhoda trakce RS5 projevila ještě víc a nevýhoda vyšší hmotnosti by se naopak relativně "ztratila". Ale byla by to rychlost na úkor charakteru, což většina od Audi podvědomě čekala. Já samozřejmě přesto dávám Audi za tuto (relativně) dostupnou skvělou atmosferu palec nahoru (věřím, že ty taky), zvlášť v době, kdy od tohoto řešení většina aut ustupuje (viz příští M3 s foukaným šestihrnkem).
Takže se vlastně Audi u RS5 nespokojilo s málem, spíš místo snadné cesty s rychlejším turbem, zvolilo cestu atmosferického charakteru, který ostatní spíš pomalu, ale jistě, opouštějí.
P.S. Malinko podobné je to i u turbodieselů, kde Audi stále vidí budoucnost i u V8 (4,2 TDI), zatímco BMW a MB tyto velkoobjemovější turbodisesely opouštějí (nemluvě o V12 TDI). Rozdíl mezi současným 40d a V8 TDI, není jen v těch +200Nm prakticky od "volnoběhu", ale především v až neskutečné kultivovanosti V8 TDI mezi všemi současnými (konkurenčními) turbodiesely.
Myslím, že docela slušná diskuse o autech, ne...? :-) -
Wiii 20.02.11 18:59
« Re: Rada
WL:
Přečti si znova co píšu! Jasně jsem tam napsal, že nepopírám kvality Audi, ale jaké by to bylo, kdyby ten motor posunuli na takové místo jako je v M3 (koukal jsem naživo pod kapotu RS5 a je to stále moc vpředu...) ;-) Pak by to bylo prostě úplně jiné! A to nemůžeš popírat, že by to tomu autu jen a jen prospělo!! ;-) (tady se pozorně podívej kde je uložení přední nápravy a kde je motor [odkaz] trochu mi to připomíná couvající Porsche)
Co se týče testů - ve srovnáních neni RS5 nijak extra rychlejší oproti M3, která je konstrukčně z roku 2007 a má o 30 či kolik koní méně... ;-) Takže to je celkem smutné - ano, snažili se udělat auto vyrovnávající se M3, ale udělali prakticky stejně rychlou, méně zábavnou a pohodlnější 4x4 verzi... jen mě udivuje, že Audi se nestydí chlubit autem, které má o 4 roky navíc technologického vývoje a vlastně téměř není rychlejší než M3, proti které se to hlavně staví...(pokud ale další M3 bude R6 s přeplňováním - bože prosím ne!! - tak je RS5 za pár let králem třídy)
Když přejdeme opět k těm motorům - budiš, tak Audi si postavilo svuj motor, ale neni škoda, že to zase a opět vychází z obyčejného motoru? Proč AMG a BMW M dělají svoje speciální motory? Je to i určitá dávka exkluzivity a vypiplanosti k dokonalosti. Nebo proč to dělají? BMW M se začíná poslední dobou ale taky kazit (obyč motor v 1M, pak modely jako X5M, X6M - to je prostě špatný směr, ale zase výnosný - R.I.P. BMW M) :-(
Prostě abych to shrnul - Audi udělalo skvělé auto, ale neudělalo zdaleka všechno pro to, aby bylo perfektní.... Mohlo být s klidem mnohem lepší než je... Vidím v tom jen to "spokojit se s málem" ;-\ Určitě by mohli udělat auto, které bude mnohem rychlejší než M3 - 4 roky vývoje navíc někde musí být vidět... Ale tady zas až tolik nejsou vidět.... :-O :-! -
white label 20.02.11 16:50
« Re: Rada
Ten motor je stoprocentě vlastní, základ vyvinulo Audi a do RS5 jej výborně "naladilo".
Testy RS5 vs M3 (ne jeden) jsem samo četl, takže se ptám v čem se jejich závěr zásadněji rozchází s tím o čem jsem psal? Rozhodně v nich RS5 nebylo celkově "pomalejší", než M3, navíc jsem v žádném nečetl nějaké "nářky" nad uložením motoru RS5 vs uložení motoru M3. Zajímavé, že jsi mou podstatnou poznámku o posunutí o celých 154 mm dopředu přešel bez komentáře, přitom je to pro rozdělení hmotností na nápravy hodně podstatné. Navíc V8 v RS5 rozhodně není "nacpaná" úplně dopředu...
[odkaz]
To že obvykle (ve finále) M3 končí před RS5, je především primárním hlediskem té "sportovní zábavnosti" v testech, kde má (lehčí) zadokolka logickou výhodu (čemuž jistě i jako majitel x-drivu rozumíš), kdyby ho měla i M3 asi tušíš kolik její zábavnosti by to "zabilo".
RS5 je hlavně diky quattru univerzálnější, s lepší trakcí, přitom (zejména na čtyřkolku) pořád mimořádně zábavná...
Citace z testu RS5 Autofunu, který je orientovaný hlavně na "zábavnost" aut a zrovna koncern moc nemusí:
"Jak kupé polyká kilometry, začínám nabývat dojmu, že mě z tohoto auta po dobrém nedostanou. Nejde o to, brutální rychlostí dojet a předjet vše živé. Tohle audi totiž miluje zatáčky.
Tak, teď napočítejte do deseti a přečtěte si ještě jednou předchozí větu. RS5 opravdu miluje zatáčky. Fakt. Jen od řidiče, zvyklého na běžné čtyřkolky, vyžaduje menší změnu návyků. Musíte s ní zacházet jako se zadokolkou – na plyn se musí dupnout ještě před vrcholem zatáčky, aby zadní diferenciál poslal na vnější zadní kolo co nejvíce síly. To způsobí, že zaď vozu eliminuje nedotáčivost a suverénně vytáhne zbytek auta z oblouku. Je to opravdu působivé, řídit auto s jistotou a trakcí čtyřkolky a agilitou zadokolky. A zatímco rychlost průjezdů je za hranicí běžného chápání a s naprosto minimálními náklony, audi je v naprostém klidu a pohodě. Maximálně dá občas najevo zapískáním předních nebo všech čtyř pneumatik, že tohle už bylo fakt ostré.
Pokud přeženu nájezd do zatáčky, je RS5 pochopitelně nedotáčivé, ale stačí bez ubrání plynu pootočit volantem a auto se poslušně srovná. Ovšem pokud v zatáčce plyn uberu a následně prudce dupnu na plyn, lze tím docílit krásně čitelné přetáčivosti, kterou lze zkrotit buď lehkým kontra nebo ubráním plynu. Tak tohle vaše turbo neumí…
Přemýšlím, jestli ještě působivější, než schopnosti podvozku, není přilnavost, jíž auto v zatáčkách má. Pneumatiky Pirelli P Zero o šířce 275/30 R 20 se k asfaltu doslova lepí, jako by ani nenesly 1,7 tuny vážící kupé ale nějaký o třetinu lehčí hot-hatch. A ty brzdy… Testovaná auta byla vybavena příplatkovými keramickými kotouči na přední nápravě (tam to prý stačí), které si zaslouží absolutorium. Pravda, při popojíždění po městě jsou možná až moc kousavé, ale při sportovní jízdě koketují s dokonalostí – mají rychlý nástup, dechberoucí účinek, dají se dávkovat s milimetrovou přesností. A v běžném provozu jsou prostě neúnavné.
Je to šok. Ovšem jeden z nejpříjemnějších za poslední dobu. Audi udělalo špičkové sportovní auto se skvělým atmosférickým motorem, bleskurychlým automatem, vypiplaným podvozkem, ukrutnými brzdami a monstrózním zvukovým projevem. Navíc je velmi zábavné ho řídit, protože ztratilo dosavadní vysmívanou těžkopádnost a otravně nedotáčivý charakter. RS5 má prostě koule. Audi včas a správně pochopilo, v jakém autě má být atmosférický motor a kde může být přeplňování a dokázalo také využít na maximum tu nejlepší současnou techniku pohonu všech kol v podobě aktivního zadního diferenciálu. Teď ještě dostat ho také do TT RS… Já tedy nemohu jinak, než dát Audi palec nahoru, doprovázený hodně, hodně širokým úsměvem. Mimochodem – při cestě zpět do hotelu přepínám elektroniku do režimu komfort a zjišťuji, že RS5 umí být také velmi pohodlným gétéčkem, vhodným jak ke zdolávání dálkových tras, tak k boji s mizerným povrchem okresních silnic a měst." -
Wiii 20.02.11 16:07
« Re: Rada
WL:
Ano, "uříznutí" se mi líbí více ;-) A nenapsal jsem že se to negativně projevuje, jen jsem se ptal, jestli zase jen řezali motor z Lamba ;-) A co se týče srovnání s Abarthem - bylo to jen takové umocněné srovnání - ale tak jak to dělá Audi to dělá celý koncern VW, takže se neni čemu divit ;-) Já jim to nezazlívám, jen mě překvapuje, že si divize RS Gmbh (ci jak se jmenujou) nedokáže postavit vlastní motory.... ;-\ Tak jako to dělá AMG nebo BMW M...
Ty motory od Audi jsou určitě dobé, to jsem nikde nepopřel a ani to nechci popírat - to jen ty v tom zase vidíš něco co tam neni ;-)
Co se týče Audi RS5 vs M3 - na papíře vs. realita, o tom myslim napsalo dost novinářů svůj názor a zrovna ty, který se tak často oháníš testy bys to mohl vědět - on zvuk taky neni všechno... ;-)
Jinak ano, možná neprojevuje problémy s umístěním motoru, ale představ si, jak by to asi jelo (respektive řídilo se), kdyby ten motor posunuli tam, kam patří ;-) ;-) :yes: Myslím že je to škoda ;-\ :no: -
white label 20.02.11 15:07
« Re: Rada
Wii
Určitá kostrukční spřízněnost s V10 FSI tam je, ale pokud ti zjednodušené a poněkud bulvární "uříznutí" zní lépe, pak mi napiš v čem se to konkrétně negativně projevuje na motoru RS5ky, který má objektivně lepší parametry, než u "neuříznutého" V8 motoru běžné M3? Navíc V10 FSI je/byl zcela nový motor vyvinutý Audi a s původním Lambem (nevlastněným Audi) nemá nic společného. Jeho základ byl vyvíjen jak pro Lambo (Gallardo), tak pro Audi (R8, S8, S6, RS6) a srovnání s malými Fiaty Abarth s motory R4 je opravdu "trochu" mimo..., buď budeme řešit auta jako taková, nebo hledat chyby na Audi/koncernu VW za každou cenu, podobně jako v některých dětinských diskuzích na auto.cz...
Kdyby BMW koupilo třeba Ferrari, vadila by ti výrazně případná podobná kostrukční spřízněnost eMkových motorizací s motory vyvíjenými/dělanými BMW i pro Ferrari?
Jinak současná A4/5 (S4/5, RS5) má proti předchozí A4/S4/RS4 posunutou přední nápravu o 154!mm dopředu (přičemž ani ta RS4 neměla s umístěním motoru v testech překvapivě žádné problémy), čímž se zatížení náprav dostalo na obdobné hodnoty jako u BMW3 (50/50) navíc je quattro naladěno s větším důrazem na zadek.
Osobně považuju jak RS5 tak M3 za vynikající produkty s přirozeně odlišným charakterem daným rozdílem pohonu kol a s tím související rozdílnou trakcí a hmotností... M3 je pro to o něco "sportovně-zábavnější", RS5 zase o něco "univerzálnější", je to otázka priorit konkrétního majitele.
Případnou "starost" o to, které z nich je obecně "lepší/rychlejší", bych nechal spíš klukům na základce...
-
ypsilon 20.02.11 12:46
« Re: Zahájení sezóny - Autodrom Most
tak panove do mostu bohuzel nepojedu,bo pracuju :-( ..tim padem,ale pojedu do brna a to nejen na cumendo..
jo a jeste,nemate nekdo kontakt na nekoho kdo prodava navigacni cd do vw za rozumnou cenu?..sestra opet jedno ztratila(uz po druhe) a nechci aby zase za nej davala u vw sedmicku nebo kolik to stoji :no:
os-naka novinka ohledne pneu?diky ;-) -
Thomasino 20.02.11 12:42
« Re: Rada
Nejlepší bude nové lehké Audi Quattro s motorem z 2,5 Turbo z TT-RS :-) :yes:
Počkejte až se naštvu, tak si koupím za dva roky Radical SR4 nebo Caterham Roadsport 175 SV a pak se potkáme na okruhu >:D >:D >:D Nějaký Alpiny a EmTrojky mi budou připadat jako neohrabaná a těžká auta >:-[] >:-[] -
Thomasino 20.02.11 12:37
« Re: Rada
Je to marný, je to marný, je to marný !! >:D >:D >:D
Ale taky záleží na tom, co si každý představuje pod pojmem zábavný.... Pro mě prostě výrazně menší rozsah použitelných otáček není moc zábavný :-O :-(
Ikdyž má BMW u dieselů lepší rozložení hmotnosti... Jak jsem psal, jako auto na denní jěždění a na dlouhé trasy proč ne, rozdíly nejsou už zase tak velké, pokud srovnáš naftové turbomotory s přímým vstřikováním a benzínové turbomotory s přímým vstřikováním. Já si ale raději trochu připlatím za benzín a nebudu poslouchat chrochtání dieselu, už mi to pár let stačilo ;-) Taky ale najezdím se svým autem ročně jen asi 18-20 tisíc, zbytek je se služebními auty... Je to prostě o osobních preferencích a určitě bych se nedovolil napsat, že nějaký diesel (ikdyž Alpina D3) bude zábavnější než GTI. Každé auto je primárně zaměřené jinak :-) A GTI je proti Alpině D3 o hodně menší, lehčí, hravější... -
Wiii 20.02.11 08:50
« Re: Rada
WL:
Věřim ti to, že je to skvělý motor... ;-) Škoda, že Audi pořád nepochopilo kam patří motor ve sportovním autě >:-[] >:-[] Stále je totiž pouze jediný model, který má motor na správném místě - a to R8 >:-[] Zbytek to má pokaždé přilepený na předním nárazníku (aspon o 10 čísel by to mohli posunout dozadu) ;-\ :-( Ještě bych to toleroval u běžných modelů, ale u RS modelů je to fakt špatný... ;-\ Škoda, motor s takovým potenciálem a takhle to pokazí jeho umístění....
A je to teda opět uříznutý motor z Lamba? Přijde mi, že Audi snad neumí udělat motor do RS (vyjma toho 2,5 TSI) vlastníma silama a musí pořád vykrádat Lambo :-| Vim ze ho vlastni, ale cpe si Fiat uříznutý motory z Ferarri do Abarthů??? ;-\ :no: :no: -
white label 20.02.11 00:03
« Re: Rada
Wii
Není to jen "uřízlý" V10, točí 8.250 ot/min, jeho parametry jsou zcela srovnatelné s motorem v M3 GTS (např. zcela shodný výkon při menším objemu RS5), který je ale cenově úplně jinde. I zvuk RS5 je v testech hodně respektovaný, podobně jako u jiných současných modelů RS od Audi.
"Audi by (za modely RS) zasloužilo Oscara za nejlepší automobilový zvuk v kategorii Masová produkce. Co dokáží udělat v Ingostadtu s motorem a výfukem, to totiž umí překonat už jen slavné značky z Itálie."
Současná M3 (ne GTS) může RS5 tento agregát klidně i "závidět" a co teprve příští M3 s přeplňovaným šestihrnkem? No, uvidíme...
Tady je zajímavé "papírové" srovnání cenově nesrovnatelných vozů:
Audi RS 5 Coupé vs. BMW M3 GTS
Hnací kola všechna - zadní
Převodovka 7DSG - 7DSG
Zdvihový objem [cm3] 4163 - 4361
Válce/ventily 8/4 - 8/4
Největší výkon [kW/min-1] 331/8250 - 331/8300
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 430/4000-6000 - 440/3750
Max. rychlost [km/h] 250 - 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,6 - 4,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,8 - 12,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1725 - 1530
Cena v Německu [Euro] 77.700 - 136.850
P.S. Dost zajímavé jsou třeba i parametry atmosferické V10 z Audi R8 GT:
412kW/8000ot.
540Nm/6500ot.
Max. rychl. 320km/h
Zrychl. 3,6 s
-
Wiii 19.02.11 22:51
« Re: Rada
OS:
Já jim říkám pořád ať tolik nedávaj na ty novináře či co je to za verbeš >:-[] >:-[] Mě D3 biturbo taky bavila... Příjemně přetáčivá, dobrý odpich, kvalitní podvozek a velice ale velice přívětivá spotřeba!!! Jen problém bývá s tou výbavou - pokud člověk něco chce v Alpině, je to pak drahá sranda >:D >:D No, když začnou dělat Alpinu D3 biturbo xDrive, tak si jednu rezervuju >:D >:D
Jinak já dnes před pár hodinama přijel z Itálie a už jsem se těšil na M3 a tady takovéhle počasí.. Co to má být?? 8-s 8-s V itálii každý den okolo 6-8°C a tady sněží a mrzne... Co je to za bordel!!! Já snad budu muset sehnat nějaké jeté zimáky ;-\
WL:
Jo, ten bude asi taky velice vydařený ;-) Točí něco málo přes osm vid? ;-) A nevychází to zase z motoru Lamba (oříznutý V10?)
wii-jak uz jsem psal nekam,myslim,ze k sobe do diskuse,tak nova m3 f30 bude na 100% skoro identicky motor jako v 1M,tedy preplnovana N54 vyladena na 450koni..takze presne jak pises:"Myslím že se tím pádem z M3 E9X stane stejná legenda jako je E30 (první) a E46 ("nejlepší")... Prostě poslední atmosferická M3 se zákonitě musí stát další legendou ;-) "..s timhle nazorem se rozhodne stotoznuju,ale to uz jsme si urcite povidali..
wl-x5 40d jsem ridil,v10 ani v12 tdi ne..co se tyce kultivovanosti tak by urcite mely vest v10 a v12,ale v kultivovanosti celku(rozumej motor v kombinaci s prevodovkou) si i bez projeti ve v10 tdi,dovolim tvrdit,ze tady x5 40d vede na plne care..jeji nova 8stupnova prevodovka je uzasna,radi tak,ze o tom skoro ani nevis..
jinak k problematice rs5 vs. m3 a i jine doporucuji precist clanek v lednovem evu ;-)
a kdyz se bavite o te m3 gts,tak jsem dostal echo od jednoho petrolheada(jeste jednou diky ajine),ze stoji na showroomu u bychla(pan bychl si ji koupil),takze ji musim tenhle tyden urcite zceknout..nejlepe hned zitra :-)