Mondeo 1.8TDCi - rady pro výběr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 30.05.09 09:38
« Re: 1.8TDCi 125k
Je fakt, že ta 1.8 nemá ráda nízký otáčky, taky se tomu snažím vyhnout...
Ty nízký krátkodobý spotřeby jsou z PP, jestli kecá stejně jak na starým Mondeu, klidně k nim přičti taky těch 0,5l, furt to bude OK. Ty průměry mám dotankováním, ujel jsem 3500km
Já jsem zatím na každou nádrž ujel okolo 1000km a to mi přijde celkem good, dotankovávám 60-65l -
superkutil 29.05.09 22:13
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Pokud jsou to skutečné hodnoty a ne z PP, tak klobouk dolů. Mě hned jak ho uvedli překvapil ten úžasný moment a výkon. Takže fakt povedený motor.
Dnes jsem zkoušel 100km/h na 6ku, cca 1700ot a spotřeba 4,2litru. Ale stačí malý kopec a jde to nahoru.
Ty nízké otáčky nedoporučují kvůli tlumiči rázů co je v setrvačníku. -
ROSMAX 29.05.09 21:11
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson,moik-Tak těch 3800ot.ani netočim,je to tak těch
3500ot.v průměru a po dálnici jezdím tak těch 140.Těch 6,5l mi to bralo,když to bylo úplně nové a nezajeté.Ted opravdu 6-6,1l.po dálnici,na okresní silnici při trvalé jizdě a při 100km/h 5,2l.Sám jsem tomu nechtěl věřit,ale mám už auto nějakou dobu a je to tak.Kdy se mi zvedne spotřeba je ,když namontuji na střechu příčny.
No mně ve fordu řekli,že mám držet otáčky minimálně kolem 2000ot.při jakýkoliv rychlosti,pak raději přeřadit,že prý nízké otáčky motoru nedělají dobře,tak nevím. -
Moik 29.05.09 19:45
« Re: 1.8TDCi 125k
Tak rozdíl odporu vzduchu Mondeo/S-MAX bude velkej, ať si Ford uvádí, co chce...
S-MAX je o 200kg těžší jak Mondeo 5dv, to mi přijde podstatnej rozdíl a starší Mondeo 2.2 je asi o 50kg lehčí jak nový Mondeo... ale jede podstatně líp, jel jsem s ním párkrát.
Na výjezdu z Brna na Vídeň, na té 4proudovce je 80ka, na šestku a tempomat to nepřeleze přes 3 l/100km. Moje najetá zkušební trasa, asi 20km, kde vím, kde odřadit, kde nechat kvalt a hraju se tam s tím už asi po dvacátý, znamenala průměr podle PP 3,5l/100km, průměr jízdy s jednou vesnicí po celkem široké silnici byl 74kmh. Já bych ten 1.8TDCi přirovnal k TDI 66kW, nad tím taky zůstával rozum stát...
Lidi to nemaj rádi, ale to Mondeo má brutální dojezd na neutrál, stačí toho trochu využít... -
superkutil 29.05.09 17:10
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Co jsem koukal, tak staré Mondeo je o 200kg lehčí jak S-MAX, ale nové Mondeo a S-MAX je váhově srovnatelný.
Jen jsem chtěl říct, že spotřeba při normální jízdě nezávisí u TDCI ani tak na objemu motoru jako na hmotnosti vozu. Možná naopak malý motor může mít spotřebu vyšší. Samozřejmě při hodně ekonomické jízdě se dá s malým objemem dosáhnout nižší spotřeby. Je to o tom, kolik je celkově potřeba energie je pro pohon auta na určitém úseku.
Pod těch 5litrů se dostaneš při jaké rychlosti? To chceš tvrdit, že dosáhneš nižší spotřeby než uvádí Ford? S Mondeem 2.2TDCI jsem jel po Švédsku po skororovině s tempomatem rychlostí 90-100km/h a dostal jsem se na 5litrů. V kopcích to pak vylezlo na 5,3litru.
Kolik ti to žere na rovině při 90km/h a při 130km/h? Na to měření to ale chce tempomat nebo delší dráhu. Jinak na to má vliv pohyb nohy na plynu.
Nedokážu si představit, že by obrovský S-MAX bral na rovině jen 5litrů. Hodně záleží na rychlosti, ale nad 90km/h se už projevuje odpor vzduchu a ten by měl mít S-MAX větší jak Mondeo. Zákony fyziky nelze obcházet.
Proč myslíš, že nejde porovnávat spotřebu S-MAX a Mondeo? V čem jsou tyto dvě auta tak odlišná? Hlavní vliv na spotřebu má hmotnost, odpor vzduch a pneumatiky. A v tom se tak neliší. -
Moik 29.05.09 15:30
« Re: 1.8TDCi 125k
Řadit před 4000ot jsem myslel jako nevytáčet dál, když potřebuju předjet, ne že běžně řadím na konci spektra otáček :-O
Jezdím s tím normálne, 3500ot tam mám běžně, ale spíš pod 2000...
Já to porovnání 103 a 92 mám, krátký, ale za to hned po sobě... 103 má znatelně vyšší turboprodlevu a to i mezi běžným řazením... táhne do vyšších otáček
na 92kW je poznat slabší výkon s naloženým autem v kopci... ale to by možná bylo i se 103, to jsem nezkoušel.
Porovnávat spotřebu Mondea a Smaxe snad ani nejde... a se starým Mondeem taky ne.
Při vyloženě ekonomické jízdě po běžné silnici se 100% dostanu pod 5, 5,2 to sežere po dálnici z kopce do Phy -
superkutil 29.05.09 00:19
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik,robinson: Chceš říct že točíš motor do 3800ot a přitom máš spotřebu 6litrů? Kolik jezdíš po té dálnici? Měl jsem na chvíli půjčený S-MAX s tímto motorem a průměrná spotřeba byla 6,5litru a to se s ním nejezdilo na dálnici. Odradilo mě to, že S-MAX s ním jel, ale na předjíždění to nebylo. Když se podívám na průměrnou spotřebu Mondea a S-MAXe s tímto motorem, tak je 7litrů. To mám se svým 2.2TDCI také a to mám výkon 114kW. U Forda mi doporučovali jezdit tak, aby otáčky nepřesáhly 2500ot (1700-2500ot), teď po zajetí se dá jezdit na 1-3 mezi 1200-1800ot, na 4-5 1500-2000ot, na 6ku od 1700ot. Když je potřeba, tak třeba na předjetí to točím i nad 3500ot. Ale většinou je lepší na 3500ot přeřadit, protože na vyšší stupeň je na kolech vyšší moment než na nižší stupeň při otáčkách nad 3500ot.
Myslím, že průměrná spotřeba TDCI bude vždy závislá více na hmotnosti vozu než na objemu motoru. Ale samozřejmě při ekonomické jízdě má menší objem nižší spotřebu. Ale asi zase ne tak o moc, protože já při dodržování předpisů a ekonomické jízdě mám spotřebu 5,3-5,5litru.
Podle toho co mi řekli u Forda, tak výhoda tohoto motoru je ve špičkovém vysokotlakém piezzo vstřikování a velkém momentu kolem 1800ot. Zajímalo by mě zda má někdo zkušenost s porovnáním 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 103kW.
Tu spojku jsem řešil s Fordem taky a řekli mi, že když budu startovat se spojkou nic nepokazím a odlehčím motoru od převodovky.
Opravdu je lepší mít motor bez DPF. S ním jsou jen starosti. -
ROSMAX 28.05.09 21:45
« Re: 1.8TDCi 125k
zdravím,rád přidám k tématu 1,8TDCI.Mám tento motor v S-MAXU a ač je auto dost těžký,tak to s ním docela cvičí,jasně závodák stoho nebude,ale na to že v tom vozím neustale nějaké zboží,a to až po střechu,tak nemám problém.A hlavně,ta spotřeba.Na to,že převážně jezdím po dálnici to bere 6/100km
a to si myslím je super spotřeba.Další co mně těší, je, že tam není ten DPF.Dle toho co mi říkaj ve fordu,tak jsou stím jen dost drahé starosti.
Někde jsem tu četl radu,řadit kolem 3800ot.,no mně ve fordu
řekli abych řadil kolem 3000ot.,že se to pak zbytečně vytáčí
moc to řve a je větší spotřeba.Jediný co neustále řeším ,jestli při startování mačkat spojku či ne.V návodu píšou se spojkou ve fordu mi říkaj bez spojky.Jestli tomu někdo tady víc rozumí,tak poradte. -
Moik 01.05.09 10:14
« Re: Zrychlení
Ten článek je zajímavý, nicméně si protiřečí...
viz graf TM na kolech 2.0TDCi
Trojka se se čtyřkou protne někde okolo 122kmh - měl jsem to auto... 3750ot na trojku ve 122 100% nemá, řekl bych, že to bude i za 4000ot. Z toho vyplývá jediné a i tu 100x napsané... Nejvyšší výkon z motoru lze dostat v oblasti jeho nejvyššího výkonu ;-)
Ve vztahu k 1,8TDCi 125k je to tak, že je nejlepší řadit okolo 3800ot. Motor schopně tahá až do této hranice, potom je první náznak vadnutí, za 4100 už se nic neděje a na 4500 se mu vyloženě nechce (trojka, čtyřka)
Sháním graf TM a výkonu pro tu 1,8TDCi 92kW -
superkutil 29.04.09 10:23
« Re: Zrychlení
U každého auta ti o chování motoru nejvíc řekne zpřevodování a graf momentu. Když porovnáš 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW v Mondeu, tak uvidíš, že v otáčkách pod 2000ot je na tom lépe 1.8, od 2000ot do 2600ot jsou motory skoro shodné a pak 1.8 vadne zatímco 2.0 ještě chvíli táhne. Pokud tedy budeš jezdit 1600-2600ot. tak rozdíl 1.8 a 2.0 nepoznáš, pokud to budeš chtít točit do 4000ot, tak ti bude 1.8 slabá. Já jezdím mezi 1700-2700ot. ale občas to musím vytočit až na 4000ot a jsem vděčný za to, že už mi motor táhne i nad 3000ot. -
Moik 26.04.09 07:45
« Superkutil
Superkutil napsal:
sybokcz: Mě se ta 1.8TDCI líbila. Byla tichá, výborně reagovala na plyn a zabírala už kolem 1600ot. Problém byl v tom, že při prudším sešlápnutí motor zaduněl, lehce zabral, ale kolem 2500ot už hodně vadnul. Na předjíždění to nebylo. To ta 2.0TDCI sice zabrala až kolem 2000ot ale vydržela až ke 3500ot. Pořád si myslím, že 2.2TDCI je nejlepší volba, že ta 1.8TDCI s těžkým Mondeem nedokáže moc cvičit. Je to jak jezdit s 1.6 benzínem v Mondeu MKII. Na jízdu podle předpisů to je, ale na řádění není. ;-) -
Moik 26.04.09 07:44
« Windiesel
Windiesel mi ve vedlejším treadu napsal:
Moik: na 1,8TDCi (motor Ford Lynx) se prakticky nemá co pokazit. To je tak vychytaný motor, nemá srovnání. Od té doby, co mu sundali hlavu s komůrkami nepřímého vstřiku, je to těžký držák. Na předchůdci 1,8 TDDi se kazilo čerpadlo Bosch VP30, na předchůdci 1,8 TDCi se občas pokazilo vstřikování Delphi. Současný systém požívá vstřikování piezo Continental a na tom se nemá co pokazit (téměř), čímž neříkám že si člověk nemá dávat pozor na naftu. Ale je to o dost odolnější systém. Nicméně Tě může překvapit cvakání piezovstřikovačů - to u starých dobrých vstřikovačů Delphi nezažiješ. Ty klepaly v zimě za studena a jinak jsi je neslyšel - piezo cvaká furt.
Ale co - jak říkají servisní technici u Fordu - PUSŤ SI RÁÁÁÁDIÓÓÓ >:D >:D >:D >:D >:D -
Moik 26.04.09 07:43
« 1.8TDCi 125k
Vybíral jsem mezi Mondeem 1.8TDCi 92kW a 2.0TDCi 103kW. Největším lákadlem 92kW byla velice výhodná cena. V Eurodieselu, kde jsem kupoval, mi dali na porovnání obě auta, perfektní postup, jak prodat 1.8TDCi :-) už asi tušíte, že rozdíl mezi motory je malý... ale pořád je...
1.8 má mnohem níž maximální výkon, zatímco 2.0 se dá točit do 4500ot a má to cenu, tak 1.8 chce zařadit už před 4000ot maximálně ve 4000ot. Co se děje mezi 1500ot a 3500ot je zcela srovnatelné, možná na letišti by přímé srovnání něco prokázalo, ale nedivil bych se, kdyby na rozjezdu do 130kmh 2.0TDCi tu 1.8 ani úplně nepředjelo (myslím tím nejelo líp o dvě délky)
Každopádně v běžném provozu nemám špatný pocit z jízdy, pružnosti, předjíždění - a to přecházím z Focusu 2.0TDCi kterého jsem využíval na maximum :-!
Možná budou některé postřehy Superkutilovsky subjektivní ( ;-) ), já sám jsem toho ale okolo 1.8TDCi po internetu našel jen velice málo, tak se snažím to napravit.
Mám 5dv. liftback.
Pro 1,8 rozhodlo 1. povinný ručení levnější o 3500/rok 2. lepší pozdější prodejnost 3. mí známí mechanici umí Ford motory, ale PSA ne (kdyby něco) 4. cena 5. nemá DPF
IMHO u těch turbomotorů totiž závisí spotřeba od toho, jak se na to šlape, když jezdíš předvídavě, klidně a pohodově (nemusí být pomalu), odvděčí se ten motor nízkou spotřebou, když mu budeš šlapat za krk, bude žrát... ale celkově žere rozhodně míň, jak 2.0TDCi a o hodně.
Brácha Mondeo kombi 2.0TDCi 100kW automat a na krátký příměstský trasy hlásil posledně 10.2 a před tím snad 9l/100km