Mondeo 1.8TDCi - rady pro výběr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 29.06.09 15:02
« Spotřeba
Motor se zajíždí...
Jihlava - Žirovnice - JH - Třeboň - ČB - Prachatice, 80kmh průměr podle GPS, svižná jízda, jezdím to celkem pravidelně, mám to najetý, 2dosp.+2děti+plnej kufr, kočárky apod.... průměr 5,6l/100km
Tak a teď to všichni vyměňte za 1,8TDCi >:D
Prostě asi když tam ty zbytečný koně nejsou, tak ani zbytečně nežerou... -
superkutil 15.06.09 00:45
« Re: PP 1.8TDCi
Moik: Zkoušel jsem co dostanu z mého Mondea a do 180km/h jede v pohodě, i na 200km/h se dá na rovině rozjet, ale při 200km/h má motor už 3400ot a to už ztrácí dech. Z kopce se dá rozjet na 230km/h, ale na rovině to jet nechce. Může to být nevhodným zpřevodováním. Kamarád má Volvo V70 D5 s objemem 2400ccm a výkonem 120kW/4000ot a momentem 340Nm/2000ot. Má mít sice zrychlení nižší jak moje auto, ale výrazně živější. Problém je zřejmě v tom, že jeho motor se dá točit do vyšších otáček a tak může více využívat 5ku. tím chci říct, že u auta není důležitý jen maximální výkon, ale i zpřevodování a otáčky maximálního výkonu. :-O -
Moik 11.06.09 14:35
« Re: PP 1.8TDCi
Zas tu nechci vyvolat dojem, že je 1.8TDCi v Mondeu trhač asfaltu.. Je to na dnešní poměry svižný auto, který nikde nebrzdí provoz. Teď jsi mě s tou maximálkou tak zviklal, že to budu muset zase zkusit. Napíšu sem. Rozhodně jsem s žádným ze svých aut 215 ještě nikdy nejel, až s tím papírově nejslabším :-) -
superkutil 10.06.09 12:13
« Re: PP 1.8TDCi
Hm, tak to je zajímavé. To je zpřevodované hodně do pomala. Ve 217km/h bys pak měl mít 3900ot, což už je hodně, je to už za maximálním výkonem. Já mám s 2.2TDCI ve 217km/h cca 3700ot, což je také 200ot za maximálním výkonem. Na to že mám o 24% vyšší výkon, tak rozdíl maximálek je minimální. Tak to před 1.8TDCI klobouk dolů. Já bych bral na 6ku více zpřevodované do pomala.
Je zajímavé jak malý je rozdíl mezi 1.8TDCI a 2.0TDCI u Mondea. V těch porovnáních vychází 1.8TDCI dokonce líp. Asi jsem se neměl bát té 1.8TDCI v S-MAXu. :-)
Nejhůř asi vypadá ta 2.2TDCI 129kW, protože zrychlení nic moc a spotřeba ve městě hodně vysoká. :-O -
superkutil 04.06.09 15:13
« Re: PP 1.8TDCi
No tak to nechápu. Mám sice o 24% větší výkon, ale do výměny EGR byl problém dosáhnout rychlosti vyšší jak 200km/h, teď to jde na víc, ale 215km/h je už na rovině problém dosáhnout. Z kopce to samozřejmě jede víc, maximálně na dlouhém sjezdu v Německu asi 230km/h.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 92kW a v kopcích na dálnici bylo nutné někdy řadit z 5ky na 4ku. 4ka jezdila do 188km/h, 5ka na rovině 205km/h. Takže mě dost překvapují tvoje hodnoty. Kolik ti to točí na 6ku při 130km/h? -
Moik 04.06.09 13:32
« Re: PP 1.8TDCi
To sem se musel zasmát :-)
To zvládá v těch kopcích perfektní akceleraci na šestku, ze 110 se tomu chce míň, ale já pětku nepřeřazuju, jinak jak jem psal někde dole:
Focus 100kW dosáhl rozjezdem na 6-ku ze 110km/h na stejné vzdálenosti o 4km/h více (136 vs. 132)
Max jsem dosáhnul 215, dál jsem se po D2 už bál cajtů, akcelerace normální
Moje Mondeo si zahulí a vyrazí kupředu :-! :-! -
superkutil 04.06.09 13:10
« Re: PP 1.8TDCi
Moik: Klobouk dolů, fakt dobrej motor. Myslím, že TDCI nemají spotřebu až tak závislou na obsazení. těch 6,3 teď taky dosahuju, ale na dálnici smím tak do 140km/h, pak to jde hodně nahoru.
Jak zvládá 1.8TDCI kopce? Musíš řadit za 5 nebo to v kopcích udrží těch 150km/h? -
Moik 04.06.09 12:52
« PP 1.8TDCi
Překontroloval jsem PP, ukazoval 6,2, spotřeba dotankováním vyšla na 6,3
Jinak teda 6,3 s kompletním průměrem 59kmh! To je jízda po městě + dálnice 150 na tempomat. Prostě 10dní používání auta a 800km
Z toho cca 400km v plném obsazení (když sečtu děcko se sedačkou, dá to manželku :-) ) + kufr věcí
A veřte mi, nevypínám za jízdy motor, abych tu mohl oslňovat... holt asi dobrej oddíl, no :-! -
Moik 04.06.09 12:48
« Re: 1.8TDCi 125k
Tak hrozný to není, že by klesly otáčky pod 1800 a hotovo, jede to krásně od 1200ot, vyšší kvalty (456) nemaj ty nízký otáčky rády, tak to jede tak od 1500 dobře.
Taky by mě zajímalo, kolik ta 1,8TDCi má doopravdy, jedno ale vim, 4kW ji nežere DPF... a rozdíl 7kW zřejmě už není při běžné jízdě pocitově znatelnej. -
superkutil 03.06.09 11:32
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Hm, ta 2.2TDCI táhne od volnoběhu, ale rozumně je využitelná od 1500ot. Zažil jsem 1.8TDCI 85kW ve Focusu a bylo to šílené. Do 1800ot nic a potom brutální zátah. Takže třeba když při průjezdu zatáčkou na 2ku klesly otáčky pod 1800ot, tak za zatáčkou auto vůbec nereagovalo na plyn.
Porovnával jsem S-MAX 1.8TDCI s Mondeem 1.8 kombi. Je mi jasné, že 2.2TDCI je někde jinde.
Když tady píšeš o Oktávce TDI 77kW, tak kolega má Fabii kombi TDI 77kW. Teď byl na čipování a přímo z továrny měl ten motor 88kW a čipli mu to u Cimbu na 120kW. Musím říct, že tam tě to do sedaček zatlačí spolehlivě.
Ale ani ta 2.2TDCI v Mondeu nezatlačí do sedačky tak jako třeba 2.0TDI PD 103kW v Golfu. A hlavně v golfu táhne do 4500ot, zatím co mě motor vadne kolem 3800ot.
Já bych si asi z motorizace S-MAXe vybral tu 1.8TDCI nebo 2.2TDCI. Souhlasím, že z pohledu ceny a spotřeby je 1.8TDCI super. Je zajímavé, že se třeba v Německu neprodává. -
Moik 03.06.09 09:58
« Re: 1.8TDCi 125k
Superkutile, 2.2TDCi 114kW s autem 1500kg prostě umí zacvičit, nepřekvapuje mě, že ti přijde 92kW se 1700kg línější a taky je... ale to neznamená, že to nestačí.. Octavia 1400kg nebo kolik a 77kW taky není žádnej drak.
S Mondeem to doslova cvičí a to jsem přešel z Focuse 100kW, kterej jede hodně dobře, ale Mondeo 2.2 jede ještě o poznání líp...
Mně chybí na tom motoru jen to benzínový chování v otáčkách od 1000 - 1200... na jedničku, dvojku, jinak jazz -
superkutil 03.06.09 08:10
« Re: 1.8TDCi 125k
robinson: Měl jsem možnost s S-MAX 1.8TDCI den jezdit a jeho zrychlování bylo plynulé, ale bez toho zatlačení do sedačky. Když nebyl potřeba výkon, motor byl tichý a příjemný. Když jsem potřeboval výkon a sešlápl plyn, tak motor duněl, ale to zrychlení bylo vlažné. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín (naměřených 92kW) a to mi připadalo živější.
Asi to chtělo vyzkoušet na delší trase. Ale bál jsem se, že při plném obsazení a s přívěsem to bude lenoch. U současného 2.2TDCI i na 6ku ve 130km/h, když to přišlápnu, tak to znatelně zrychluje. Musím si toho S-MAXe zase půjčit, abych to porovnal s odstupem. Jako auto se mi hrozně líbí, teda až na ty dvojtý přední sloupky a hmotnost. :-) -
ROSMAX 02.06.09 19:29
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson-superkutil,
Pokud to vyřazování vezmu z tohohle pohledu,tak na tom něco bude.Nemám možnost to posoudit,ale nezdá se mi, že by ten motor byl na S-MAXE slabý,právě na předjížděni a rychlou reakci reaguje velice dobře.To příjemné zatlačení do sedačky mi dělá dobře,trochu horší to je při potřebě náhle zrychlit třeba na dálnici.Né že by to nejelo,je to taky cítit,jak to zabírá,na předjíždění to stačí,ale zatlačení do sedačky už není tak razantní.
-
superkutil 02.06.09 09:08
« Re: 1.8TDCi 125k
Vyřazování funguje! Ale musíš vyřazovat jen tam, kde by zařazená rychlost brzdila. Respektive tam, kde vyřazení musíš brzdit. Už se to mockrát řešilo i měřilo. A bylo dokázáno, že pokud na rovině nevyřadíš, tak motor auto zbrzdí a ty musíš přidat aby jsi udržel rychlost. A toto přidání si vezme víc paliva, než kdyby jsi vyřadil a jel na volnoběh (i za cenu spotřeby paliva na volnoběh).
Spotřeba 6litrů ve 140km/h je hodně dobrá. hlavně na to kolik ten motor točí. Zřejmě hrajou na malé zatížení a vyšší otáčky. 1.8TDCI bude určitě mít nejmenší spotřebu na volnoběh a bude při brždění motorem nejmíň brzdit. Naopak díky turbu a dobrému vstřikování je schopná vydat obrovský moment.
Jinou otázkou je, zda není na S-MAX příliš slabá a zda při požadavcích na živější jízdu nebude mít díky nedostatku výkonu vyšší spotřebu. Podle [odkaz] je spotřeba mezi 6,3 - 8,1 a průměrná 7litrů. U S-MAX 2.0TDCI 103kW je 7,5 litru a u S-MAX 2.2TDCI 129kW je 7,8litru (oproti 2.0 to není špatné). -
ROSMAX 01.06.09 22:36
« Re: 1.8TDCi 125k
Robinson-Moik:
Tak ,ted jsem se vrátil z D1,tak jsem to cestou kontroloval,při 140km/h to točí 2800ot.a spotřeba 6-6,1l.Pravda je ,že jak píšeš,jezdím rychle,ale v klidu z kopce nevyřazuji,žádná brzda-plyn./aspon se o to snažím,ale někdy mi to taky nedá/Ve fordu mi radili nevyřazovat,protože auto jede setrvačností a nepotřebuje palivo,ale když se vyřadí,tak se musí
motor nakrmit,a tím se zvyšuje spotřeba.Vyřazování je prý ještě
zažitý nešvar zdob minulích.Ta 1,8TDCI je jeden z nejúspornějších
motorů od forda dle recenze.Pravda,na závodění
je asi lepši ta 2,2TDCI,ale prý si za to dost vezme. -
superkutil 01.06.09 10:31
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Člověče já nevím. Když jedu ekonomicky, vyřazuji, předvídám, otáčky držím do 2000ot, tak se udržím na 5,5-6. Když ale jezdím normálně, tak je spotřeba 6,5-7litrů. Ale když na to šlapu, točím to mezi 2000-3500ot, tak je spotřeba 6,5litru. Vypadá to, že motor má malou spotřebu při malých otáčkách a zatížení a nebo naopak při turbu naplno. Nejhorší je asi pro něj, když už do motoru teče víc nafty, ale turbo ještě málo plní. Asi je fakt důležitý poměr nafta/vzduch - co nejvíce vzduchu a nejmíň nafty. U mě na spotřebu má největší vliv popojíždění po městě a jízda nad 100km/h.
Nevíte někdo, jaká je skutečná spotřeba S-MAX 2.2TDCI?
Ta tvoje 1.8TDCI je asi geniální právě při popojíždění ve městě, kde žere míň.
V každém případě je to na tak velké auto hezká spotřeba. Je otázkou, zda plně obsazené je schopné bezpečně předjíždět. Ale zase 92kW je docela slušný.