Mondeo 1.8TDCi - rady pro výběr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 29.04.09 10:23
« Re: Zrychlení
U každého auta ti o chování motoru nejvíc řekne zpřevodování a graf momentu. Když porovnáš 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW v Mondeu, tak uvidíš, že v otáčkách pod 2000ot je na tom lépe 1.8, od 2000ot do 2600ot jsou motory skoro shodné a pak 1.8 vadne zatímco 2.0 ještě chvíli táhne. Pokud tedy budeš jezdit 1600-2600ot. tak rozdíl 1.8 a 2.0 nepoznáš, pokud to budeš chtít točit do 4000ot, tak ti bude 1.8 slabá. Já jezdím mezi 1700-2700ot. ale občas to musím vytočit až na 4000ot a jsem vděčný za to, že už mi motor táhne i nad 3000ot. -
Moik 26.04.09 07:45
« Superkutil
Superkutil napsal:
sybokcz: Mě se ta 1.8TDCI líbila. Byla tichá, výborně reagovala na plyn a zabírala už kolem 1600ot. Problém byl v tom, že při prudším sešlápnutí motor zaduněl, lehce zabral, ale kolem 2500ot už hodně vadnul. Na předjíždění to nebylo. To ta 2.0TDCI sice zabrala až kolem 2000ot ale vydržela až ke 3500ot. Pořád si myslím, že 2.2TDCI je nejlepší volba, že ta 1.8TDCI s těžkým Mondeem nedokáže moc cvičit. Je to jak jezdit s 1.6 benzínem v Mondeu MKII. Na jízdu podle předpisů to je, ale na řádění není. ;-) -
Moik 26.04.09 07:44
« Windiesel
Windiesel mi ve vedlejším treadu napsal:
Moik: na 1,8TDCi (motor Ford Lynx) se prakticky nemá co pokazit. To je tak vychytaný motor, nemá srovnání. Od té doby, co mu sundali hlavu s komůrkami nepřímého vstřiku, je to těžký držák. Na předchůdci 1,8 TDDi se kazilo čerpadlo Bosch VP30, na předchůdci 1,8 TDCi se občas pokazilo vstřikování Delphi. Současný systém požívá vstřikování piezo Continental a na tom se nemá co pokazit (téměř), čímž neříkám že si člověk nemá dávat pozor na naftu. Ale je to o dost odolnější systém. Nicméně Tě může překvapit cvakání piezovstřikovačů - to u starých dobrých vstřikovačů Delphi nezažiješ. Ty klepaly v zimě za studena a jinak jsi je neslyšel - piezo cvaká furt.
Ale co - jak říkají servisní technici u Fordu - PUSŤ SI RÁÁÁÁDIÓÓÓ >:D >:D >:D >:D >:D -
Moik 26.04.09 07:43
« 1.8TDCi 125k
Vybíral jsem mezi Mondeem 1.8TDCi 92kW a 2.0TDCi 103kW. Největším lákadlem 92kW byla velice výhodná cena. V Eurodieselu, kde jsem kupoval, mi dali na porovnání obě auta, perfektní postup, jak prodat 1.8TDCi :-) už asi tušíte, že rozdíl mezi motory je malý... ale pořád je...
1.8 má mnohem níž maximální výkon, zatímco 2.0 se dá točit do 4500ot a má to cenu, tak 1.8 chce zařadit už před 4000ot maximálně ve 4000ot. Co se děje mezi 1500ot a 3500ot je zcela srovnatelné, možná na letišti by přímé srovnání něco prokázalo, ale nedivil bych se, kdyby na rozjezdu do 130kmh 2.0TDCi tu 1.8 ani úplně nepředjelo (myslím tím nejelo líp o dvě délky)
Každopádně v běžném provozu nemám špatný pocit z jízdy, pružnosti, předjíždění - a to přecházím z Focusu 2.0TDCi kterého jsem využíval na maximum :-!
Možná budou některé postřehy Superkutilovsky subjektivní ( ;-) ), já sám jsem toho ale okolo 1.8TDCi po internetu našel jen velice málo, tak se snažím to napravit.
Mám 5dv. liftback.
Pro 1,8 rozhodlo 1. povinný ručení levnější o 3500/rok 2. lepší pozdější prodejnost 3. mí známí mechanici umí Ford motory, ale PSA ne (kdyby něco) 4. cena 5. nemá DPF