Mondeo 1.8TDCi - rady pro výběr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
ROSMAX 02.06.09 19:29
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson-superkutil,
Pokud to vyřazování vezmu z tohohle pohledu,tak na tom něco bude.Nemám možnost to posoudit,ale nezdá se mi, že by ten motor byl na S-MAXE slabý,právě na předjížděni a rychlou reakci reaguje velice dobře.To příjemné zatlačení do sedačky mi dělá dobře,trochu horší to je při potřebě náhle zrychlit třeba na dálnici.Né že by to nejelo,je to taky cítit,jak to zabírá,na předjíždění to stačí,ale zatlačení do sedačky už není tak razantní.
-
superkutil 02.06.09 09:08
« Re: 1.8TDCi 125k
Vyřazování funguje! Ale musíš vyřazovat jen tam, kde by zařazená rychlost brzdila. Respektive tam, kde vyřazení musíš brzdit. Už se to mockrát řešilo i měřilo. A bylo dokázáno, že pokud na rovině nevyřadíš, tak motor auto zbrzdí a ty musíš přidat aby jsi udržel rychlost. A toto přidání si vezme víc paliva, než kdyby jsi vyřadil a jel na volnoběh (i za cenu spotřeby paliva na volnoběh).
Spotřeba 6litrů ve 140km/h je hodně dobrá. hlavně na to kolik ten motor točí. Zřejmě hrajou na malé zatížení a vyšší otáčky. 1.8TDCI bude určitě mít nejmenší spotřebu na volnoběh a bude při brždění motorem nejmíň brzdit. Naopak díky turbu a dobrému vstřikování je schopná vydat obrovský moment.
Jinou otázkou je, zda není na S-MAX příliš slabá a zda při požadavcích na živější jízdu nebude mít díky nedostatku výkonu vyšší spotřebu. Podle [odkaz] je spotřeba mezi 6,3 - 8,1 a průměrná 7litrů. U S-MAX 2.0TDCI 103kW je 7,5 litru a u S-MAX 2.2TDCI 129kW je 7,8litru (oproti 2.0 to není špatné). -
ROSMAX 01.06.09 22:36
« Re: 1.8TDCi 125k
Robinson-Moik:
Tak ,ted jsem se vrátil z D1,tak jsem to cestou kontroloval,při 140km/h to točí 2800ot.a spotřeba 6-6,1l.Pravda je ,že jak píšeš,jezdím rychle,ale v klidu z kopce nevyřazuji,žádná brzda-plyn./aspon se o to snažím,ale někdy mi to taky nedá/Ve fordu mi radili nevyřazovat,protože auto jede setrvačností a nepotřebuje palivo,ale když se vyřadí,tak se musí
motor nakrmit,a tím se zvyšuje spotřeba.Vyřazování je prý ještě
zažitý nešvar zdob minulích.Ta 1,8TDCI je jeden z nejúspornějších
motorů od forda dle recenze.Pravda,na závodění
je asi lepši ta 2,2TDCI,ale prý si za to dost vezme. -
superkutil 01.06.09 10:31
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Člověče já nevím. Když jedu ekonomicky, vyřazuji, předvídám, otáčky držím do 2000ot, tak se udržím na 5,5-6. Když ale jezdím normálně, tak je spotřeba 6,5-7litrů. Ale když na to šlapu, točím to mezi 2000-3500ot, tak je spotřeba 6,5litru. Vypadá to, že motor má malou spotřebu při malých otáčkách a zatížení a nebo naopak při turbu naplno. Nejhorší je asi pro něj, když už do motoru teče víc nafty, ale turbo ještě málo plní. Asi je fakt důležitý poměr nafta/vzduch - co nejvíce vzduchu a nejmíň nafty. U mě na spotřebu má největší vliv popojíždění po městě a jízda nad 100km/h.
Nevíte někdo, jaká je skutečná spotřeba S-MAX 2.2TDCI?
Ta tvoje 1.8TDCI je asi geniální právě při popojíždění ve městě, kde žere míň. -
Moik 30.05.09 09:41
« Re: 1.8TDCi 125k
Robinson:
IMHO u těch turbomotorů totiž závisí spotřeba od toho, jak se na to šlape, když jezdíš předvídavě, klidně a pohodově (nemusí být pomalu), odvděčí se ten motor nízkou spotřebou, když mu budeš šlapat za krk, bude žrát... ale celkově žere rozhodně míň, jak 2.0TDCi a o hodně.
Brácha Mondeo kombi 2.0TDCi 100kW automat a na krátký příměstský trasy hlásil posledně 10.2 a před tím snad 9l/100km
-
Moik 30.05.09 09:38
« Re: 1.8TDCi 125k
Je fakt, že ta 1.8 nemá ráda nízký otáčky, taky se tomu snažím vyhnout...
Ty nízký krátkodobý spotřeby jsou z PP, jestli kecá stejně jak na starým Mondeu, klidně k nim přičti taky těch 0,5l, furt to bude OK. Ty průměry mám dotankováním, ujel jsem 3500km
Já jsem zatím na každou nádrž ujel okolo 1000km a to mi přijde celkem good, dotankovávám 60-65l -
superkutil 29.05.09 22:13
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Pokud jsou to skutečné hodnoty a ne z PP, tak klobouk dolů. Mě hned jak ho uvedli překvapil ten úžasný moment a výkon. Takže fakt povedený motor.
Dnes jsem zkoušel 100km/h na 6ku, cca 1700ot a spotřeba 4,2litru. Ale stačí malý kopec a jde to nahoru.
Ty nízké otáčky nedoporučují kvůli tlumiči rázů co je v setrvačníku. -
ROSMAX 29.05.09 21:11
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson,moik-Tak těch 3800ot.ani netočim,je to tak těch
3500ot.v průměru a po dálnici jezdím tak těch 140.Těch 6,5l mi to bralo,když to bylo úplně nové a nezajeté.Ted opravdu 6-6,1l.po dálnici,na okresní silnici při trvalé jizdě a při 100km/h 5,2l.Sám jsem tomu nechtěl věřit,ale mám už auto nějakou dobu a je to tak.Kdy se mi zvedne spotřeba je ,když namontuji na střechu příčny.
No mně ve fordu řekli,že mám držet otáčky minimálně kolem 2000ot.při jakýkoliv rychlosti,pak raději přeřadit,že prý nízké otáčky motoru nedělají dobře,tak nevím. -
Moik 29.05.09 19:45
« Re: 1.8TDCi 125k
Tak rozdíl odporu vzduchu Mondeo/S-MAX bude velkej, ať si Ford uvádí, co chce...
S-MAX je o 200kg těžší jak Mondeo 5dv, to mi přijde podstatnej rozdíl a starší Mondeo 2.2 je asi o 50kg lehčí jak nový Mondeo... ale jede podstatně líp, jel jsem s ním párkrát.
Na výjezdu z Brna na Vídeň, na té 4proudovce je 80ka, na šestku a tempomat to nepřeleze přes 3 l/100km. Moje najetá zkušební trasa, asi 20km, kde vím, kde odřadit, kde nechat kvalt a hraju se tam s tím už asi po dvacátý, znamenala průměr podle PP 3,5l/100km, průměr jízdy s jednou vesnicí po celkem široké silnici byl 74kmh. Já bych ten 1.8TDCi přirovnal k TDI 66kW, nad tím taky zůstával rozum stát...
Lidi to nemaj rádi, ale to Mondeo má brutální dojezd na neutrál, stačí toho trochu využít... -
superkutil 29.05.09 17:10
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Co jsem koukal, tak staré Mondeo je o 200kg lehčí jak S-MAX, ale nové Mondeo a S-MAX je váhově srovnatelný.
Jen jsem chtěl říct, že spotřeba při normální jízdě nezávisí u TDCI ani tak na objemu motoru jako na hmotnosti vozu. Možná naopak malý motor může mít spotřebu vyšší. Samozřejmě při hodně ekonomické jízdě se dá s malým objemem dosáhnout nižší spotřeby. Je to o tom, kolik je celkově potřeba energie je pro pohon auta na určitém úseku.
Pod těch 5litrů se dostaneš při jaké rychlosti? To chceš tvrdit, že dosáhneš nižší spotřeby než uvádí Ford? S Mondeem 2.2TDCI jsem jel po Švédsku po skororovině s tempomatem rychlostí 90-100km/h a dostal jsem se na 5litrů. V kopcích to pak vylezlo na 5,3litru.
Kolik ti to žere na rovině při 90km/h a při 130km/h? Na to měření to ale chce tempomat nebo delší dráhu. Jinak na to má vliv pohyb nohy na plynu.
Nedokážu si představit, že by obrovský S-MAX bral na rovině jen 5litrů. Hodně záleží na rychlosti, ale nad 90km/h se už projevuje odpor vzduchu a ten by měl mít S-MAX větší jak Mondeo. Zákony fyziky nelze obcházet.
Proč myslíš, že nejde porovnávat spotřebu S-MAX a Mondeo? V čem jsou tyto dvě auta tak odlišná? Hlavní vliv na spotřebu má hmotnost, odpor vzduch a pneumatiky. A v tom se tak neliší. -
Moik 29.05.09 15:30
« Re: 1.8TDCi 125k
Řadit před 4000ot jsem myslel jako nevytáčet dál, když potřebuju předjet, ne že běžně řadím na konci spektra otáček :-O
Jezdím s tím normálne, 3500ot tam mám běžně, ale spíš pod 2000...
Já to porovnání 103 a 92 mám, krátký, ale za to hned po sobě... 103 má znatelně vyšší turboprodlevu a to i mezi běžným řazením... táhne do vyšších otáček
na 92kW je poznat slabší výkon s naloženým autem v kopci... ale to by možná bylo i se 103, to jsem nezkoušel.
Porovnávat spotřebu Mondea a Smaxe snad ani nejde... a se starým Mondeem taky ne.
Při vyloženě ekonomické jízdě po běžné silnici se 100% dostanu pod 5, 5,2 to sežere po dálnici z kopce do Phy -
superkutil 29.05.09 00:19
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik,robinson: Chceš říct že točíš motor do 3800ot a přitom máš spotřebu 6litrů? Kolik jezdíš po té dálnici? Měl jsem na chvíli půjčený S-MAX s tímto motorem a průměrná spotřeba byla 6,5litru a to se s ním nejezdilo na dálnici. Odradilo mě to, že S-MAX s ním jel, ale na předjíždění to nebylo. Když se podívám na průměrnou spotřebu Mondea a S-MAXe s tímto motorem, tak je 7litrů. To mám se svým 2.2TDCI také a to mám výkon 114kW. U Forda mi doporučovali jezdit tak, aby otáčky nepřesáhly 2500ot (1700-2500ot), teď po zajetí se dá jezdit na 1-3 mezi 1200-1800ot, na 4-5 1500-2000ot, na 6ku od 1700ot. Když je potřeba, tak třeba na předjetí to točím i nad 3500ot. Ale většinou je lepší na 3500ot přeřadit, protože na vyšší stupeň je na kolech vyšší moment než na nižší stupeň při otáčkách nad 3500ot.
Myslím, že průměrná spotřeba TDCI bude vždy závislá více na hmotnosti vozu než na objemu motoru. Ale samozřejmě při ekonomické jízdě má menší objem nižší spotřebu. Ale asi zase ne tak o moc, protože já při dodržování předpisů a ekonomické jízdě mám spotřebu 5,3-5,5litru.
Podle toho co mi řekli u Forda, tak výhoda tohoto motoru je ve špičkovém vysokotlakém piezzo vstřikování a velkém momentu kolem 1800ot. Zajímalo by mě zda má někdo zkušenost s porovnáním 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 103kW.
Tu spojku jsem řešil s Fordem taky a řekli mi, že když budu startovat se spojkou nic nepokazím a odlehčím motoru od převodovky.
Opravdu je lepší mít motor bez DPF. S ním jsou jen starosti. -
ROSMAX 28.05.09 21:45
« Re: 1.8TDCi 125k
zdravím,rád přidám k tématu 1,8TDCI.Mám tento motor v S-MAXU a ač je auto dost těžký,tak to s ním docela cvičí,jasně závodák stoho nebude,ale na to že v tom vozím neustale nějaké zboží,a to až po střechu,tak nemám problém.A hlavně,ta spotřeba.Na to,že převážně jezdím po dálnici to bere 6/100km
a to si myslím je super spotřeba.Další co mně těší, je, že tam není ten DPF.Dle toho co mi říkaj ve fordu,tak jsou stím jen dost drahé starosti.
Někde jsem tu četl radu,řadit kolem 3800ot.,no mně ve fordu
řekli abych řadil kolem 3000ot.,že se to pak zbytečně vytáčí
moc to řve a je větší spotřeba.Jediný co neustále řeším ,jestli při startování mačkat spojku či ne.V návodu píšou se spojkou ve fordu mi říkaj bez spojky.Jestli tomu někdo tady víc rozumí,tak poradte. -
Moik 01.05.09 10:14
« Re: Zrychlení
Ten článek je zajímavý, nicméně si protiřečí...
viz graf TM na kolech 2.0TDCi
Trojka se se čtyřkou protne někde okolo 122kmh - měl jsem to auto... 3750ot na trojku ve 122 100% nemá, řekl bych, že to bude i za 4000ot. Z toho vyplývá jediné a i tu 100x napsané... Nejvyšší výkon z motoru lze dostat v oblasti jeho nejvyššího výkonu ;-)
Ve vztahu k 1,8TDCi 125k je to tak, že je nejlepší řadit okolo 3800ot. Motor schopně tahá až do této hranice, potom je první náznak vadnutí, za 4100 už se nic neděje a na 4500 se mu vyloženě nechce (trojka, čtyřka)
Sháním graf TM a výkonu pro tu 1,8TDCi 92kW
Asi to chtělo vyzkoušet na delší trase. Ale bál jsem se, že při plném obsazení a s přívěsem to bude lenoch. U současného 2.2TDCI i na 6ku ve 130km/h, když to přišlápnu, tak to znatelně zrychluje. Musím si toho S-MAXe zase půjčit, abych to porovnal s odstupem. Jako auto se mi hrozně líbí, teda až na ty dvojtý přední sloupky a hmotnost. :-)