Mondeo 1.8TDCi - rady pro výběr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
1.8TDCi 125k 26.04.2009 07:43
Moik
- Re: 1.8TDCi 125k 30.04.2009 01:14
- Re: 1.8TDCi 125k 28.05.2009 21:45 ROSMAX
- Windiesel 26.04.2009 07:44 Moik
- Superkutil 26.04.2009 07:45 Moik
- Zrychlení 26.04.2009 20:57 Moik
- 4000km 28.05.2009 20:49 Moik
- PP 1.8TDCi 04.06.2009 12:52 Moik
- Spotřeba 29.06.2009 15:02 Moik
- Rychlost 21.08.2009 20:35 Moik
-
-
-
ROSMAX 28.05.2009 21:45
« Re: 1.8TDCi 125k
zdravím,rád přidám k tématu 1,8TDCI.Mám tento motor v S-MAXU a ač je auto dost těžký,tak to s ním docela cvičí,jasně závodák stoho nebude,ale na to že v tom vozím neustale nějaké zboží,a to až po střechu,tak nemám problém.A hlavně,ta spotřeba.Na to,že převážně jezdím po dálnici to bere 6/100km
a to si myslím je super spotřeba.Další co mně těší, je, že tam není ten DPF.Dle toho co mi říkaj ve fordu,tak jsou stím jen dost drahé starosti.
Někde jsem tu četl radu,řadit kolem 3800ot.,no mně ve fordu
řekli abych řadil kolem 3000ot.,že se to pak zbytečně vytáčí
moc to řve a je větší spotřeba.Jediný co neustále řeším ,jestli při startování mačkat spojku či ne.V návodu píšou se spojkou ve fordu mi říkaj bez spojky.Jestli tomu někdo tady víc rozumí,tak poradte.-
superkutil 29.05.2009 00:19
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik,robinson: Chceš říct že točíš motor do 3800ot a přitom máš spotřebu 6litrů? Kolik jezdíš po té dálnici? Měl jsem na chvíli půjčený S-MAX s tímto motorem a průměrná spotřeba byla 6,5litru a to se s ním nejezdilo na dálnici. Odradilo mě to, že S-MAX s ním jel, ale na předjíždění to nebylo. Když se podívám na průměrnou spotřebu Mondea a S-MAXe s tímto motorem, tak je 7litrů. To mám se svým 2.2TDCI také a to mám výkon 114kW. U Forda mi doporučovali jezdit tak, aby otáčky nepřesáhly 2500ot (1700-2500ot), teď po zajetí se dá jezdit na 1-3 mezi 1200-1800ot, na 4-5 1500-2000ot, na 6ku od 1700ot. Když je potřeba, tak třeba na předjetí to točím i nad 3500ot. Ale většinou je lepší na 3500ot přeřadit, protože na vyšší stupeň je na kolech vyšší moment než na nižší stupeň při otáčkách nad 3500ot.
Myslím, že průměrná spotřeba TDCI bude vždy závislá více na hmotnosti vozu než na objemu motoru. Ale samozřejmě při ekonomické jízdě má menší objem nižší spotřebu. Ale asi zase ne tak o moc, protože já při dodržování předpisů a ekonomické jízdě mám spotřebu 5,3-5,5litru.
Podle toho co mi řekli u Forda, tak výhoda tohoto motoru je ve špičkovém vysokotlakém piezzo vstřikování a velkém momentu kolem 1800ot. Zajímalo by mě zda má někdo zkušenost s porovnáním 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 103kW.
Tu spojku jsem řešil s Fordem taky a řekli mi, že když budu startovat se spojkou nic nepokazím a odlehčím motoru od převodovky.
Opravdu je lepší mít motor bez DPF. S ním jsou jen starosti.-
Moik 29.05.2009 15:30
« Re: 1.8TDCi 125k
Řadit před 4000ot jsem myslel jako nevytáčet dál, když potřebuju předjet, ne že běžně řadím na konci spektra otáček :-O
Jezdím s tím normálne, 3500ot tam mám běžně, ale spíš pod 2000...
Já to porovnání 103 a 92 mám, krátký, ale za to hned po sobě... 103 má znatelně vyšší turboprodlevu a to i mezi běžným řazením... táhne do vyšších otáček
na 92kW je poznat slabší výkon s naloženým autem v kopci... ale to by možná bylo i se 103, to jsem nezkoušel.
Porovnávat spotřebu Mondea a Smaxe snad ani nejde... a se starým Mondeem taky ne.
Při vyloženě ekonomické jízdě po běžné silnici se 100% dostanu pod 5, 5,2 to sežere po dálnici z kopce do Phy-
superkutil 29.05.2009 17:10
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Co jsem koukal, tak staré Mondeo je o 200kg lehčí jak S-MAX, ale nové Mondeo a S-MAX je váhově srovnatelný.
Jen jsem chtěl říct, že spotřeba při normální jízdě nezávisí u TDCI ani tak na objemu motoru jako na hmotnosti vozu. Možná naopak malý motor může mít spotřebu vyšší. Samozřejmě při hodně ekonomické jízdě se dá s malým objemem dosáhnout nižší spotřeby. Je to o tom, kolik je celkově potřeba energie je pro pohon auta na určitém úseku.
Pod těch 5litrů se dostaneš při jaké rychlosti? To chceš tvrdit, že dosáhneš nižší spotřeby než uvádí Ford? S Mondeem 2.2TDCI jsem jel po Švédsku po skororovině s tempomatem rychlostí 90-100km/h a dostal jsem se na 5litrů. V kopcích to pak vylezlo na 5,3litru.
Kolik ti to žere na rovině při 90km/h a při 130km/h? Na to měření to ale chce tempomat nebo delší dráhu. Jinak na to má vliv pohyb nohy na plynu.
Nedokážu si představit, že by obrovský S-MAX bral na rovině jen 5litrů. Hodně záleží na rychlosti, ale nad 90km/h se už projevuje odpor vzduchu a ten by měl mít S-MAX větší jak Mondeo. Zákony fyziky nelze obcházet.
Proč myslíš, že nejde porovnávat spotřebu S-MAX a Mondeo? V čem jsou tyto dvě auta tak odlišná? Hlavní vliv na spotřebu má hmotnost, odpor vzduch a pneumatiky. A v tom se tak neliší.-
Moik 29.05.2009 19:45
« Re: 1.8TDCi 125k
Tak rozdíl odporu vzduchu Mondeo/S-MAX bude velkej, ať si Ford uvádí, co chce...
S-MAX je o 200kg těžší jak Mondeo 5dv, to mi přijde podstatnej rozdíl a starší Mondeo 2.2 je asi o 50kg lehčí jak nový Mondeo... ale jede podstatně líp, jel jsem s ním párkrát.
Na výjezdu z Brna na Vídeň, na té 4proudovce je 80ka, na šestku a tempomat to nepřeleze přes 3 l/100km. Moje najetá zkušební trasa, asi 20km, kde vím, kde odřadit, kde nechat kvalt a hraju se tam s tím už asi po dvacátý, znamenala průměr podle PP 3,5l/100km, průměr jízdy s jednou vesnicí po celkem široké silnici byl 74kmh. Já bych ten 1.8TDCi přirovnal k TDI 66kW, nad tím taky zůstával rozum stát...
Lidi to nemaj rádi, ale to Mondeo má brutální dojezd na neutrál, stačí toho trochu využít...
-
-
-
ROSMAX 29.05.2009 21:11
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson,moik-Tak těch 3800ot.ani netočim,je to tak těch
3500ot.v průměru a po dálnici jezdím tak těch 140.Těch 6,5l mi to bralo,když to bylo úplně nové a nezajeté.Ted opravdu 6-6,1l.po dálnici,na okresní silnici při trvalé jizdě a při 100km/h 5,2l.Sám jsem tomu nechtěl věřit,ale mám už auto nějakou dobu a je to tak.Kdy se mi zvedne spotřeba je ,když namontuji na střechu příčny.
No mně ve fordu řekli,že mám držet otáčky minimálně kolem 2000ot.při jakýkoliv rychlosti,pak raději přeřadit,že prý nízké otáčky motoru nedělají dobře,tak nevím.-
superkutil 29.05.2009 22:13
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Pokud jsou to skutečné hodnoty a ne z PP, tak klobouk dolů. Mě hned jak ho uvedli překvapil ten úžasný moment a výkon. Takže fakt povedený motor.
Dnes jsem zkoušel 100km/h na 6ku, cca 1700ot a spotřeba 4,2litru. Ale stačí malý kopec a jde to nahoru.
Ty nízké otáčky nedoporučují kvůli tlumiči rázů co je v setrvačníku.-
Moik 30.05.2009 09:38
« Re: 1.8TDCi 125k
Je fakt, že ta 1.8 nemá ráda nízký otáčky, taky se tomu snažím vyhnout...
Ty nízký krátkodobý spotřeby jsou z PP, jestli kecá stejně jak na starým Mondeu, klidně k nim přičti taky těch 0,5l, furt to bude OK. Ty průměry mám dotankováním, ujel jsem 3500km
Já jsem zatím na každou nádrž ujel okolo 1000km a to mi přijde celkem good, dotankovávám 60-65l
-
-
Moik 30.05.2009 09:41
« Re: 1.8TDCi 125k
Robinson:
IMHO u těch turbomotorů totiž závisí spotřeba od toho, jak se na to šlape, když jezdíš předvídavě, klidně a pohodově (nemusí být pomalu), odvděčí se ten motor nízkou spotřebou, když mu budeš šlapat za krk, bude žrát... ale celkově žere rozhodně míň, jak 2.0TDCi a o hodně.
Brácha Mondeo kombi 2.0TDCi 100kW automat a na krátký příměstský trasy hlásil posledně 10.2 a před tím snad 9l/100km
-
superkutil 01.06.2009 10:31
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Člověče já nevím. Když jedu ekonomicky, vyřazuji, předvídám, otáčky držím do 2000ot, tak se udržím na 5,5-6. Když ale jezdím normálně, tak je spotřeba 6,5-7litrů. Ale když na to šlapu, točím to mezi 2000-3500ot, tak je spotřeba 6,5litru. Vypadá to, že motor má malou spotřebu při malých otáčkách a zatížení a nebo naopak při turbu naplno. Nejhorší je asi pro něj, když už do motoru teče víc nafty, ale turbo ještě málo plní. Asi je fakt důležitý poměr nafta/vzduch - co nejvíce vzduchu a nejmíň nafty. U mě na spotřebu má největší vliv popojíždění po městě a jízda nad 100km/h.
Nevíte někdo, jaká je skutečná spotřeba S-MAX 2.2TDCI?
Ta tvoje 1.8TDCI je asi geniální právě při popojíždění ve městě, kde žere míň. -
ROSMAX 01.06.2009 22:36
« Re: 1.8TDCi 125k
Robinson-Moik:
Tak ,ted jsem se vrátil z D1,tak jsem to cestou kontroloval,při 140km/h to točí 2800ot.a spotřeba 6-6,1l.Pravda je ,že jak píšeš,jezdím rychle,ale v klidu z kopce nevyřazuji,žádná brzda-plyn./aspon se o to snažím,ale někdy mi to taky nedá/Ve fordu mi radili nevyřazovat,protože auto jede setrvačností a nepotřebuje palivo,ale když se vyřadí,tak se musí
motor nakrmit,a tím se zvyšuje spotřeba.Vyřazování je prý ještě
zažitý nešvar zdob minulích.Ta 1,8TDCI je jeden z nejúspornějších
motorů od forda dle recenze.Pravda,na závodění
je asi lepši ta 2,2TDCI,ale prý si za to dost vezme.-
superkutil 02.06.2009 09:08
« Re: 1.8TDCi 125k
Vyřazování funguje! Ale musíš vyřazovat jen tam, kde by zařazená rychlost brzdila. Respektive tam, kde vyřazení musíš brzdit. Už se to mockrát řešilo i měřilo. A bylo dokázáno, že pokud na rovině nevyřadíš, tak motor auto zbrzdí a ty musíš přidat aby jsi udržel rychlost. A toto přidání si vezme víc paliva, než kdyby jsi vyřadil a jel na volnoběh (i za cenu spotřeby paliva na volnoběh).
Spotřeba 6litrů ve 140km/h je hodně dobrá. hlavně na to kolik ten motor točí. Zřejmě hrajou na malé zatížení a vyšší otáčky. 1.8TDCI bude určitě mít nejmenší spotřebu na volnoběh a bude při brždění motorem nejmíň brzdit. Naopak díky turbu a dobrému vstřikování je schopná vydat obrovský moment.
Jinou otázkou je, zda není na S-MAX příliš slabá a zda při požadavcích na živější jízdu nebude mít díky nedostatku výkonu vyšší spotřebu. Podle [odkaz] je spotřeba mezi 6,3 - 8,1 a průměrná 7litrů. U S-MAX 2.0TDCI 103kW je 7,5 litru a u S-MAX 2.2TDCI 129kW je 7,8litru (oproti 2.0 to není špatné).-
ROSMAX 02.06.2009 19:29
« Re: Re: 1.8TDCi 125k
robinson-superkutil,
Pokud to vyřazování vezmu z tohohle pohledu,tak na tom něco bude.Nemám možnost to posoudit,ale nezdá se mi, že by ten motor byl na S-MAXE slabý,právě na předjížděni a rychlou reakci reaguje velice dobře.To příjemné zatlačení do sedačky mi dělá dobře,trochu horší to je při potřebě náhle zrychlit třeba na dálnici.Né že by to nejelo,je to taky cítit,jak to zabírá,na předjíždění to stačí,ale zatlačení do sedačky už není tak razantní.
-
superkutil 03.06.2009 08:10
« Re: 1.8TDCi 125k
robinson: Měl jsem možnost s S-MAX 1.8TDCI den jezdit a jeho zrychlování bylo plynulé, ale bez toho zatlačení do sedačky. Když nebyl potřeba výkon, motor byl tichý a příjemný. Když jsem potřeboval výkon a sešlápl plyn, tak motor duněl, ale to zrychlení bylo vlažné. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín (naměřených 92kW) a to mi připadalo živější.
Asi to chtělo vyzkoušet na delší trase. Ale bál jsem se, že při plném obsazení a s přívěsem to bude lenoch. U současného 2.2TDCI i na 6ku ve 130km/h, když to přišlápnu, tak to znatelně zrychluje. Musím si toho S-MAXe zase půjčit, abych to porovnal s odstupem. Jako auto se mi hrozně líbí, teda až na ty dvojtý přední sloupky a hmotnost. :-)-
Moik 03.06.2009 09:58
« Re: 1.8TDCi 125k
Superkutile, 2.2TDCi 114kW s autem 1500kg prostě umí zacvičit, nepřekvapuje mě, že ti přijde 92kW se 1700kg línější a taky je... ale to neznamená, že to nestačí.. Octavia 1400kg nebo kolik a 77kW taky není žádnej drak.
S Mondeem to doslova cvičí a to jsem přešel z Focuse 100kW, kterej jede hodně dobře, ale Mondeo 2.2 jede ještě o poznání líp...
Mně chybí na tom motoru jen to benzínový chování v otáčkách od 1000 - 1200... na jedničku, dvojku, jinak jazz-
superkutil 03.06.2009 11:32
« Re: 1.8TDCi 125k
Moik: Hm, ta 2.2TDCI táhne od volnoběhu, ale rozumně je využitelná od 1500ot. Zažil jsem 1.8TDCI 85kW ve Focusu a bylo to šílené. Do 1800ot nic a potom brutální zátah. Takže třeba když při průjezdu zatáčkou na 2ku klesly otáčky pod 1800ot, tak za zatáčkou auto vůbec nereagovalo na plyn.
Porovnával jsem S-MAX 1.8TDCI s Mondeem 1.8 kombi. Je mi jasné, že 2.2TDCI je někde jinde.
Když tady píšeš o Oktávce TDI 77kW, tak kolega má Fabii kombi TDI 77kW. Teď byl na čipování a přímo z továrny měl ten motor 88kW a čipli mu to u Cimbu na 120kW. Musím říct, že tam tě to do sedaček zatlačí spolehlivě.
Ale ani ta 2.2TDCI v Mondeu nezatlačí do sedačky tak jako třeba 2.0TDI PD 103kW v Golfu. A hlavně v golfu táhne do 4500ot, zatím co mě motor vadne kolem 3800ot.
Já bych si asi z motorizace S-MAXe vybral tu 1.8TDCI nebo 2.2TDCI. Souhlasím, že z pohledu ceny a spotřeby je 1.8TDCI super. Je zajímavé, že se třeba v Německu neprodává.-
Moik 04.06.2009 12:48
« Re: 1.8TDCi 125k
Tak hrozný to není, že by klesly otáčky pod 1800 a hotovo, jede to krásně od 1200ot, vyšší kvalty (456) nemaj ty nízký otáčky rády, tak to jede tak od 1500 dobře.
Taky by mě zajímalo, kolik ta 1,8TDCi má doopravdy, jedno ale vim, 4kW ji nežere DPF... a rozdíl 7kW zřejmě už není při běžné jízdě pocitově znatelnej.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Moik 26.04.2009 07:44
Windiesel
Windiesel mi ve vedlejším treadu napsal:
Moik: na 1,8TDCi (motor Ford Lynx) se prakticky nemá co pokazit. To je tak vychytaný motor, nemá srovnání. Od té doby, co mu sundali hlavu s komůrkami nepřímého vstřiku, je to těžký držák. Na předchůdci 1,8 TDDi se kazilo čerpadlo Bosch VP30, na předchůdci 1,8 TDCi se občas pokazilo vstřikování Delphi. Současný systém požívá vstřikování piezo Continental a na tom se nemá co pokazit (téměř), čímž neříkám že si člověk nemá dávat pozor na naftu. Ale je to o dost odolnější systém. Nicméně Tě může překvapit cvakání piezovstřikovačů - to u starých dobrých vstřikovačů Delphi nezažiješ. Ty klepaly v zimě za studena a jinak jsi je neslyšel - piezo cvaká furt.
Ale co - jak říkají servisní technici u Fordu - PUSŤ SI RÁÁÁÁDIÓÓÓ >:D >:D >:D >:D >:D -
Moik 26.04.2009 07:45
Superkutil
Superkutil napsal:
sybokcz: Mě se ta 1.8TDCI líbila. Byla tichá, výborně reagovala na plyn a zabírala už kolem 1600ot. Problém byl v tom, že při prudším sešlápnutí motor zaduněl, lehce zabral, ale kolem 2500ot už hodně vadnul. Na předjíždění to nebylo. To ta 2.0TDCI sice zabrala až kolem 2000ot ale vydržela až ke 3500ot. Pořád si myslím, že 2.2TDCI je nejlepší volba, že ta 1.8TDCI s těžkým Mondeem nedokáže moc cvičit. Je to jak jezdit s 1.6 benzínem v Mondeu MKII. Na jízdu podle předpisů to je, ale na řádění není. ;-) -
Moik 26.04.2009 20:57
Zrychlení
D1 děvět křížů směr Praha
Kousek před výjezdem z parkoviště je značka znázorňující pruhy - u té na 6ku 110kmh :-)
U značky "konec více zákazů" za odpočívadlem:
Focus kombi 2.0TDCi 138kmh
Mondeo 1.8TDCi 92kW 135kmh
-
superkutil 29.04.2009 10:23
« Re: Zrychlení
U každého auta ti o chování motoru nejvíc řekne zpřevodování a graf momentu. Když porovnáš 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW v Mondeu, tak uvidíš, že v otáčkách pod 2000ot je na tom lépe 1.8, od 2000ot do 2600ot jsou motory skoro shodné a pak 1.8 vadne zatímco 2.0 ještě chvíli táhne. Pokud tedy budeš jezdit 1600-2600ot. tak rozdíl 1.8 a 2.0 nepoznáš, pokud to budeš chtít točit do 4000ot, tak ti bude 1.8 slabá. Já jezdím mezi 1700-2700ot. ale občas to musím vytočit až na 4000ot a jsem vděčný za to, že už mi motor táhne i nad 3000ot.-
-
-
Moik 01.05.2009 10:14
« Re: Zrychlení
Ten článek je zajímavý, nicméně si protiřečí...
viz graf TM na kolech 2.0TDCi
Trojka se se čtyřkou protne někde okolo 122kmh - měl jsem to auto... 3750ot na trojku ve 122 100% nemá, řekl bych, že to bude i za 4000ot. Z toho vyplývá jediné a i tu 100x napsané... Nejvyšší výkon z motoru lze dostat v oblasti jeho nejvyššího výkonu ;-)
Ve vztahu k 1,8TDCi 125k je to tak, že je nejlepší řadit okolo 3800ot. Motor schopně tahá až do této hranice, potom je první náznak vadnutí, za 4100 už se nic neděje a na 4500 se mu vyloženě nechce (trojka, čtyřka)
Sháním graf TM a výkonu pro tu 1,8TDCi 92kW
-
-
-
-
-
Moik 04.06.2009 12:52
PP 1.8TDCi
Překontroloval jsem PP, ukazoval 6,2, spotřeba dotankováním vyšla na 6,3
Jinak teda 6,3 s kompletním průměrem 59kmh! To je jízda po městě + dálnice 150 na tempomat. Prostě 10dní používání auta a 800km
Z toho cca 400km v plném obsazení (když sečtu děcko se sedačkou, dá to manželku :-) ) + kufr věcí
A veřte mi, nevypínám za jízdy motor, abych tu mohl oslňovat... holt asi dobrej oddíl, no :-!-
superkutil 04.06.2009 13:10
« Re: PP 1.8TDCi
Moik: Klobouk dolů, fakt dobrej motor. Myslím, že TDCI nemají spotřebu až tak závislou na obsazení. těch 6,3 teď taky dosahuju, ale na dálnici smím tak do 140km/h, pak to jde hodně nahoru.
Jak zvládá 1.8TDCI kopce? Musíš řadit za 5 nebo to v kopcích udrží těch 150km/h?-
Moik 04.06.2009 13:32
« Re: PP 1.8TDCi
To sem se musel zasmát :-)
To zvládá v těch kopcích perfektní akceleraci na šestku, ze 110 se tomu chce míň, ale já pětku nepřeřazuju, jinak jak jem psal někde dole:
Focus 100kW dosáhl rozjezdem na 6-ku ze 110km/h na stejné vzdálenosti o 4km/h více (136 vs. 132)
Max jsem dosáhnul 215, dál jsem se po D2 už bál cajtů, akcelerace normální
Moje Mondeo si zahulí a vyrazí kupředu :-! :-!-
superkutil 04.06.2009 15:13
« Re: PP 1.8TDCi
No tak to nechápu. Mám sice o 24% větší výkon, ale do výměny EGR byl problém dosáhnout rychlosti vyšší jak 200km/h, teď to jde na víc, ale 215km/h je už na rovině problém dosáhnout. Z kopce to samozřejmě jede víc, maximálně na dlouhém sjezdu v Německu asi 230km/h.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 92kW a v kopcích na dálnici bylo nutné někdy řadit z 5ky na 4ku. 4ka jezdila do 188km/h, 5ka na rovině 205km/h. Takže mě dost překvapují tvoje hodnoty. Kolik ti to točí na 6ku při 130km/h?-
-
-
-
superkutil 10.06.2009 12:13
« Re: PP 1.8TDCi
Hm, tak to je zajímavé. To je zpřevodované hodně do pomala. Ve 217km/h bys pak měl mít 3900ot, což už je hodně, je to už za maximálním výkonem. Já mám s 2.2TDCI ve 217km/h cca 3700ot, což je také 200ot za maximálním výkonem. Na to že mám o 24% vyšší výkon, tak rozdíl maximálek je minimální. Tak to před 1.8TDCI klobouk dolů. Já bych bral na 6ku více zpřevodované do pomala.
Je zajímavé jak malý je rozdíl mezi 1.8TDCI a 2.0TDCI u Mondea. V těch porovnáních vychází 1.8TDCI dokonce líp. Asi jsem se neměl bát té 1.8TDCI v S-MAXu. :-)
Nejhůř asi vypadá ta 2.2TDCI 129kW, protože zrychlení nic moc a spotřeba ve městě hodně vysoká. :-O-
Moik 11.06.2009 14:35
« Re: PP 1.8TDCi
Zas tu nechci vyvolat dojem, že je 1.8TDCi v Mondeu trhač asfaltu.. Je to na dnešní poměry svižný auto, který nikde nebrzdí provoz. Teď jsi mě s tou maximálkou tak zviklal, že to budu muset zase zkusit. Napíšu sem. Rozhodně jsem s žádným ze svých aut 215 ještě nikdy nejel, až s tím papírově nejslabším :-)-
superkutil 15.06.2009 00:45
« Re: PP 1.8TDCi
Moik: Zkoušel jsem co dostanu z mého Mondea a do 180km/h jede v pohodě, i na 200km/h se dá na rovině rozjet, ale při 200km/h má motor už 3400ot a to už ztrácí dech. Z kopce se dá rozjet na 230km/h, ale na rovině to jet nechce. Může to být nevhodným zpřevodováním. Kamarád má Volvo V70 D5 s objemem 2400ccm a výkonem 120kW/4000ot a momentem 340Nm/2000ot. Má mít sice zrychlení nižší jak moje auto, ale výrazně živější. Problém je zřejmě v tom, že jeho motor se dá točit do vyšších otáček a tak může více využívat 5ku. tím chci říct, že u auta není důležitý jen maximální výkon, ale i zpřevodování a otáčky maximálního výkonu. :-O
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Moik 29.06.2009 15:02
Spotřeba
Motor se zajíždí...
Jihlava - Žirovnice - JH - Třeboň - ČB - Prachatice, 80kmh průměr podle GPS, svižná jízda, jezdím to celkem pravidelně, mám to najetý, 2dosp.+2děti+plnej kufr, kočárky apod.... průměr 5,6l/100km
Tak a teď to všichni vyměňte za 1,8TDCi >:D
Prostě asi když tam ty zbytečný koně nejsou, tak ani zbytečně nežerou...-
superkutil 29.06.2009 15:46
« Re: Spotřeba
Kolik jsi jel maximálně a kolik mimo město? Průměrná rychlost moc nevypovídá. U TDCI totiž nad 110km/h jde prudce nahoru spotřeba. Ve Skandinávii jsem s Mondeem 2.2TDCI jezdil maximálně 110km/h s průměrnou rychlostí 80km/h a se spotřebou 5litrů.
V každém případě je to na tak velké auto hezká spotřeba. Je otázkou, zda plně obsazené je schopné bezpečně předjíždět. Ale zase 92kW je docela slušný.-
-
superkutil 30.06.2009 22:15
« Re: Spotřeba
:-) To zní hezky a máš pravdu. Pro běžnou jízdu povolenou rychlostí opravdu stačí nečekaně malý výkon. Horší je to už v kopcích. Ale největší problém je dostatek výkonu pro bezpečné předjíždění. Tam většina aut pohoří. Pak jsou z toho ty šílené smrťáky, kdy se lidé snaží předjíždět i když na předjetí nemají dostatek výkonu. Na českých silnicích je potřeba výkon hlavně pro předjíždění kamiónů v kopcích, protože nemají potřebný výkon na udržení rozumné rychlostí.
Současné Mondeo 114kW jsem kupoval hlavně proto, že předchozí Mondeo 85kW nestačilo současným vozům. Nyní zjišťuji, že ani současných 114kW nestačí na plno současných aut, a to třeba i na Oktávku 2.0TDI.
třeba v Norsku nejsou dálnice, ale jednopruhové silnice bez možnosti předjíždění a všichni jedou 90km/h. Jak osobáky tak kamióny. A ty silnice jsou postavené tak, že se těch 90km/h dá jet pořád a že to zvládají i kamióny. To je úžasný nápad. Pak mi stačí auto s malým výkonem.
Ale osobně mám zkušenost, že malý výkon nerovná se malá spotřeba. Takže výkon by měl vždy odpovídat hmotnosti a velikosti vozu a odporu vzduchu.
Zajímavé je, že ti připadá, že S-MAX 92kW jezdí líp jak Focus 80kW. Když porovnám hmotnost obou vozů. Jezdil jsem Focusem 1.8 85kW a připadal mi živější jak S-MAX 1.8 92kW. A 5kW zas není tolik.-
Moik 01.07.2009 23:05
« Re: Spotřeba
Já nejel s S-MAXem 1,8TDci, nemůžu ho soudit. Je o 15% těžší jak Mondeo, můžu z toho jen odhadovat, že pojede hůř.
Neříkám, že vyšší výkon je na nic, tak to není. Z mé zkušenosti ale můžu říct, že se silným Focusem jsem jezdil podstatně nemebzepčněj jak s tímhle Mondeem (podotýkám, že ale taky stárnu :-! ) - přesto že se s ním dal kamion předjet rychlej a i přes to, že zastávám názor, že jet za kamionem je nebezpečnější jak ho předjet...
Prostě to Mondeo jede dobře, nemá problém ani s kopcem ani s plným kufrem... a nepřecházel jsem ze slabšího auta, naopak
Napiš mi SZ, potkejme se v Praze, můžem mu dát kapky.-
superkutil 02.07.2009 09:30
« Re: Spotřeba
Moik věřím, že to jede a je pravda, že jezdit předepsanými rychlostmi a bez předjíždění je bezpečnější.
Mě se hrozně líbilo to Norsko, jedeš 90km/h a nemůžeš předjíždět a přesto jsi v pohodě. Ale oni jsou celkově v pohodě, nikam nespěchají.
To jen v Čechách musí všichni někam spěchat a jeden chce jet rychle a předjíždět, druhý jede pomalu a toho rychlého nechce pustit, protože ho chce vychovávat nebo neunese, že by ho někdo předjel. Setkávám se s tím denně.
Občas vozím na střeše katamaran a tak jedu kolem 70-80km/h. To bys nevěřil co lidi začnou dělat, když mě dojedou. Taky jezdím s dcerou, která teď dostala řidičák a jezdí podle předpisů. A to je šílený jak se řidiči chovají, ona jede ve městě 50km/h a ostatní se jí snaží předjet i za cenu kolize nebo vytlačení.
Já osobně bych dal nějakou daň na silná auta. Protože máš pravdu, že i se slabším autem se dá dojet z místa A do místa B. Ale já bych dal daň i na velká auta. Občas mimo Mondeo jezdím i s Fiestou a odveze mě kam potřebuji i se všemi věcmi. A byť má jen 55kW, tak to úplně stačí.
Pošlu SZ a prubnem ho.
-
-
-
-
-
-
Moik 21.08.2009 20:35
Rychlost
Dnes jsem speciálně pro Superkutila zkusil tu rychlost. Jel jsem dost svižně a D1 z Brna byla celkem prázdná. Za sjezdem na Velkou Bíteš mají policajti parkoviště, kde vybírají, když měří, tak jsemn měl 170kmh tacho, plnej, rozjelo se to na 200kmh tacho, je to ale mírně do kopce, a víc se tomu nechtělo, nahoře to zrychlilo na 215 a nemyslím, že by to dál jelo, ani jsem to nezkoušel. To samé jsem si zkusil na D1 v úseku Vyškov - Kroměříž, rovina 215kmh.
Závěr: ANO, 1.8TDCi 92kW jede s Mondeem hatchaback 2+2 lidi, kočár a pár drobností 215kmh podle tachometru, aktuální spotřeba 12,5
I mě ty jízdní výkony překvapujou, až mě napadlo, jestli není načipovaný, já jsem ho koupil s 19tis km... dalo by se to nějak poznat?
1.8 má mnohem níž maximální výkon, zatímco 2.0 se dá točit do 4500ot a má to cenu, tak 1.8 chce zařadit už před 4000ot maximálně ve 4000ot. Co se děje mezi 1500ot a 3500ot je zcela srovnatelné, možná na letišti by přímé srovnání něco prokázalo, ale nedivil bych se, kdyby na rozjezdu do 130kmh 2.0TDCi tu 1.8 ani úplně nepředjelo (myslím tím nejelo líp o dvě délky)
Každopádně v běžném provozu nemám špatný pocit z jízdy, pružnosti, předjíždění - a to přecházím z Focusu 2.0TDCi kterého jsem využíval na maximum :-!
Možná budou některé postřehy Superkutilovsky subjektivní ( ;-) ), já sám jsem toho ale okolo 1.8TDCi po internetu našel jen velice málo, tak se snažím to napravit.
Mám 5dv. liftback.
Pro 1,8 rozhodlo 1. povinný ručení levnější o 3500/rok 2. lepší pozdější prodejnost 3. mí známí mechanici umí Ford motory, ale PSA ne (kdyby něco) 4. cena 5. nemá DPF