Zhasnutie motora 1.3 ihned po nastartovani
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 09.03.09 13:44
« Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
tak som tu zas a mam dalsie novinky ;-) ...toto auto nepouzivam na slovensku (zap.europa) a platim si len nevyhnutne zakonne poistenie,tak som ho nemohol dat do servisu na diagnostiku,lebo odtah by bol pomaly tak drahy ako zostatkova hodnota auta a tak sa to snazim opravit sam s vasou pomocou :-) ....to je len pre vysvetlenie preco s tym nejdem do servisu...ale spat k autu...vymenil som cidlo teploty motora,vodu v chladici,lebo mala take sadze a skontroloval ten termostat a el. kabliky,kde sa len dalo + poistky a auto furt zlobilo :-( ...a tak som si vravel,ci to naozaj nebude v imobilizery...skontrolovat som to nevedel,ale nastastie som si vsimol,ze ked zalozim jeden kluc (taky s cervenou plastovou koncovkou)do zapalovania,ako keby sa nic nedialo,myslim tym vselijake skrkanie natahovanie serva atd. az ma napadlo nastartovat druhym zaloznym klucom co som mal v skrini...a stal sa zazrak...auto chytilo a bezalo dalej akoby nic....a tak teraz si myslim,ze to bolo v kluci+imobilizer,ale nemozem to vedecky dokazat >:D chcem sa podakovat tebe special-line za pomoc a dufam,ze ma feldicka uz nesklame -
Special-line 05.03.09 15:13
« Re: Re: Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Taky mě napadlo že by mohlo záležet na tom jak ten motor chcípne. Jestli hned jako když otočíš klíčkem a nebo jestli pomalu zhasíná, jde nepravidelně atd. Že by to třeba mohlo souviset s tlakem paliva, s relé co ovládá palivové čepradlo atd. Samozřejmě zkontroluj veškerou těsnost, neporušenost, kontakty kabelů atd. atd... Snad by víc napověděla diagnostika, spousta autoelektrikářů ji má v notebooku tak ani nemusíš jezdit do značkovýho servisu popřípadě využít služby nějakého učiliště nebo školy. Tam ty diagnostiky mají a nebude to tak drahý. -
Special-line 05.03.09 15:01
« Re: Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Kdyby ses dostal někdy na diagnostiku tak bys mohl udělat test akčních členů v panelu přístrojů, tam bys viděl jestli teploměr funguje (přístroj v palubce). Ale nevím jestli to u Feldy jde. No potenciometr najdeš na sacím potrubí jak je škrticí klapka. Sundáš to plastový sání a uvidíš klapku. Jde k ní lanko od plynu. A potenciometr je snímač jejího naotčení takže bude připevněn na konci její osy a půjdou z něko kabely. Bohužel nevím co se tam čistí, ale pravděpodobně přímo ty odporové dráhy. Záleží jestli si na to torufneš, ale jak říkám nevím přesně co tam bývá za jádro problémů. Samozřejmě to může být čímkoliv jiným.
No tak jestli při ohřátém motoru, je topení studený tak musí bejt zákonitě něco přicpaný, protože Felda tam žádnej ventil nemá a odvzdušňuje se to samo. Kdyby byl přicpaný chladič tak to auto uvaříš a nebo budeš jezdit s pořád vysokou teplotou. -
"-- skrytý --" 05.03.09 13:02
« Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Tak som tu zas...pozrel som sa na ten termostat a ten funguje,otvara sa pri cca.85 stupnoch,tak tam hacik nebude...kabel od cidla teploty motora neupad >:D vycistil som okolie,ale zmena nenastala,tak som ho objednal a uvidime co sa stane....ale zaujima ma,kde hladat ten potenciometer skrtiacej klapky,lebo nemam ahnung ako to vyzera... ;-) a ako zistim,ze je pricpany radiator(chladic)? nepreteka nim chladiaca zmes? -
"-- skrytý --" 28.02.09 14:02
« Re: Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Ahoj,vdaka aspon za typna co sa pozriet....Po starte kedy mi motor okamzite chyti aj ked pridam plyn tak hned zdochne...Ked otocim klucikom hned motor chyti,otacky vystrelia na cca. 3000 a ked maju padnut na cca. 800-900 a ustalit sa tak z 3000 padnu hned na 0 a motor vypne. Jazdim len v meste a doteraz mi stacilo cca. max 10 minut aby rucicka teplomeru ukazovala tak 70 stup. celzia. Ale ten posledny tyzden bola vzdy na nule,ani sa nepohla....S tym imobilizerom neviem,lebo okrem toho,ze sa mi cez central nezamikali prave zadne dvere,nemal som stym inak ziadne problemy...V prvom rade si musim niekde pozicat knihu na udrzbu a opravy,aby som to este viacej nepohnojil...Vdaka za radu,dam vediet co sa mi podarilo stym urobit -
Special-line 28.02.09 13:19
« Re: Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Takže pokud neukazuje teploměr tak zkusit vyměnit čidlo teploty, a nebo se podívat jestli od něj někde neupadl kabel. To by možná mohlo i souviset se zhasínáním. Když po startu okamžitě přidáš plyn tak se stane co? Pokud netopí je možné že je špatný termostat. Záleží kde jsi 10 minut jezdil. Ohřát kapalinu při otevřeném termostatu trvá dlouho. Chce to třeba po 5 min. jízdy po městě sáhnout na chladič tak zhruba je už má felda ohřátá ale záleží na podmínkách. Pokud je dlouho chladič studenej je špatnej termostat. Pokud netopí VŮBEC napadá mě jen zaseklá klapka v topení něbo někde přicpanej rádiátor.
U MPI hodně odchází potenciometr škrtící klapky. Někdy ho stačí jen vyčistit, třeba to s tím taky souvisí. Nemůže třeba zlobit imobilizér? Chce to trošku to vysledovat....
Stáhnout se určo dá musí pohledat. Já ji zatím nemám půjčuju si z knihovny. Snad jsem ji někde viděl na nějakých stránkách o škodovce, skodahome.cz nebo nějak podobně. Ale jistě to nevím pohledej. -
"-- skrytý --" 28.02.09 12:57
« Problemy s motorom 1.3 hned po starte
Zdravim,mam problem s Feliciou 1.3 Mpi r.v.2000. Ked som nastartoval auto asi po 2 dnoch kedy stalo na parkovisku motor sa na prve otocenie kluca okamzite chytil,ale hned aj vzapeti zhasol. :-( Najprv som si myslel,ze bolo malo zmesi pri starte,kedze auto 2 dni stalo,ale po opatovnom starte sa zopakoval ten isty scenar...auto po otocenim kluca okamzite chyti,ale hned aj zhasne...akokeby riadiaca jednotka nedavala pokyn na vstrek paliva cerpadlu do motora...asi Tyzden pred tymto my prestalo auto kurit(myslim ako ohrev vo vnutri) a rucicka teploty motora my nefungovala tiez,ak ked je jasne,ze motor po 10 min. musel mat prevadzkovu teplotu,tak stale bola na nule...Ma niekto z Vas ahnung co s tym???
P.S. Kde sa da stiahnut navod na udrzbu a opravu na felicie?
Dakujem za kazdu radu.